اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔴 بروز برنامه فوت یک شهروند مطلقا علیت نداشته و جان هیچ ایرانیای برای دشمنان ملت ارزنی ارزش ندارد.
۵/ رهبر انقلاب: دشمن برنامهریزی کرده که دانشگاه تعطیل بشود، نسل جوان سرگرم بشوند، برای مسئولین کشور مسائل جدیدی به وجود بیاید؛ در شمال غرب کشور، در جنوب شرق کشور مسائلی به وجود بیاید؛ اینها همه سرگرمکننده است؛ اینها کارهایی است که برای این دارد ایجاد میشود و تحریک میشود که حرکت پیشروندهی کشور را متوقّف کنند.
۱۴۰۱/۷/۱۱
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔥 خط سیر ققنوس آبان ۹۷: تأسیس اندیشکده «پروژه ققنوس ایران» (Phoenix Project of Iran) توسط رضا پهلوی
۶/ رهبر انقلاب: آنها ایران دوران پهلوی را دوست دارند: گاو شیرده و مطیع اوامر آنها که شاه مملکت برای یک تصمیم، ناچار بشود سفیر انگلیس یا سفیر آمریکا را بخواهد و از او کسب تکلیف بکند! این ننگ را ملّت ایران چگونه میتواند تحمّل بکند؟ آنها این را میخواهند؛ با ایران مخالفند.
۱۴۰۱/۷/۱۱
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🚨 نوبت مجلس لازم است مجلس، تشدید مجازات همه مشارکت کنندگان در اغتشاشاتِ منجر به لطمات جانی و مالی
۷/ رهبر انقلاب: قوّهی قضائیّه بایستی اینها را به میزان مشارکتشان در تخریب و ضربهی به امنیّت خیابانها محاکمه کند و برایشان مجازات معیّن کند.
۱۴۰۱/۷/۱۱
یافتن و نقره داغ کردن عناصر فاسد رخنه کرده در آموزش و پرورش که این روزها سخت مشغول کارگردانی صحنههای کشف حجاب و اهانت تعدادی از دانشآموزان دختر هستند، سخت نیست اگر عقل و ارادهای وجود داشته باشد.
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
💄 فتنه زنان اصبغ بن نباته از امام علی(ع): در آخر الزمان نزدیک به قيامت زنانى ظاهر شوند، بىحجاب و
💄 تحریک و تحرک
دربرابر طراحی هوشمندانه سرویسها در وارد معرکه کردن دختران دانشآموز، سر تعظیم فرود میآورم!
نتیجه کارگردانی کارکنان فاسد مدارس در خطدهی به چند دانشآموز دختر، تحریک و تحرک تبعی این اقشار است:
۱. دیگر دانشآموزان دختر
۲. دانشآموزان پسر
۳. دانشجویان
۴. معلمان
۵. والدین
۶. مردم
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔵 تقلای توییتر توییتر شبکهای است که هیلاری کلینتون در سال ۸۸ از مدیران آن خواسته بود تعمیر را برای
کشوری که رئیس جمهوری آن میگوید «آمریکا دسترسی ایرانیان به اینترنت را از جمله از طریق تسهیل دسترسی بیشتر به پیام رسانها و خدمات امن و خارجی آسانتر میکند» دو سال پیش با پرداخت وام صندوق بینالمللی پول به ایران بابت خرید دارو در اوج عالمگیری کرونا، مخالفت کرد.
امیرعلی ابوالفتح
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
یافتن و نقره داغ کردن عناصر فاسد رخنه کرده در آموزش و پرورش که این روزها سخت مشغول کارگردانی صحنهها
✉️ پیام مخاطب
سلام آقای قدیری
بنده مدرسه [...] شاگرد شما بودم سال دهم. لازم دونستم حالا که بحث مدارس و معلمها شده، خاطرات تلخی که بیاد آوردم رو بیان کنم.
بنده سال یازدهم از مدرسه [...] رفتم و دو سال مدرسه دیگهای تحصیل کردم که دولتی بود ولی توی اون منطقه معروف بود. سال یازدهم به طبع چون نسبتا مذهبی بودم و توی مسائل مختلف سیاسی اجتماعی هم فعال و پیگیر بودم، با بچهها چه زنگ تفریح چه هر فرصتی که پیش میومد وارد مباحث مختلف میشدیم و سعی میکردم منطقی باهاشون صحبت کنم و درباره مسائل مختلف روشنگری کنم. تا حد خیلی زیادی هم موفق بودم و خیلی وقتا بچهها خودشون میومدن از من سوالای مختلفی میپرسیدن و اکثرا قبولم داشتن.
اما امان از سال آخر!
سال آخر که سال منتهی به کنکور بود چنان معلمامون روی مغز بچهها کار کردن که من کاملا مطمئن بودم که این حجم از ایجاد شبهههای مختلف سیاسی و دینی اونم توی یک سال و از طرف تمام معلما اتفاقی نیست. به عنوان مثال عرض میکنم، معلم دینیمون! اولین جلسه سال آخر که اولین دیدارمون با ایشون بود، به محض اینکه وارد کلاس شد گفت: «ببینید من از این معلم دینیای پخمه نیستم بیام براتون احکام بگم یا مثل این آخوندا [...]، من فقط معلم تست دینیام»! و خلاصه بگم ایشون تا آخر سال جوری تمام وجههای دین، کشور و انقلاب رو مسخره و زیرورو کرد که هرچی سال قبل رشته کرده بودم پنبه شد! و این فقط یک مثال بود!
دقیقا به خاطر دارم که اون سال، مصادف بود با ماجرای دراویش گنابادی و معلم گسستهمون -که از قضا از نظر ظاهری شباهت زیادی به دراویش داشت- کاملا علنی از دراویش حمایت میکرد.
یا یک جلسه معلم عربیمون غایب بود، به جاش یه شخص دیگهای اومد و تمام شبهاتی که فرقه وهابیت مطرح میکنن رو به جای درس عربی به خوردمون داد!
مثالهای مختلف زیاده از اون سال عجیب! ولی در کل فضای عجیبی در مدارس حاکمه.
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
یافتن و نقره داغ کردن عناصر فاسد رخنه کرده در آموزش و پرورش که این روزها سخت مشغول کارگردانی صحنهها
🔴 ممنوع الخروج
وقتی همه میدانند که سلبریتیها برای اخذ اقامت و تابعیت، رسم لگدپرانی درپیش گرفتهاند و وقتی همه میبینند که این قماش عیاش از مصونیت آهنین برخوردارند، انتظار دارید مشتی دانشآموز متوهم، سودای «اهانت-پناهندگی» نداشته باشند؟
سلبریتیها را ممنوع الخروج کنید و یک تیر و دو نشان بزنید.
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔴 ممنوع الخروج وقتی همه میدانند که سلبریتیها برای اخذ اقامت و تابعیت، رسم لگدپرانی درپیش گرفتهان
امیدوارم اختصار مطلب، اهمیت آن را تحت الشعاع قرار نداده باشد.
موضوع واضح است: ممنوع الخروج کردن جماعتی که افکارعمومی، آنان را دارای مصونیت آهنین میداند، به هم زدن بازی و محاسبات تمام کسانی است که روی «اهانت-پناهندگی» حساب باز کردهاند.
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
💄 تحریک و تحرک دربرابر طراحی هوشمندانه سرویسها در وارد معرکه کردن دختران دانشآموز، سر تعظیم فرود
🚨 فوری و قاطع
تمام عوامل فاسد و نفوذی رخنه کرده در آموزش و پرورش که دانشآموزان از همهجا بیخبر را به ضدیت با نظام و نزاع خیابانی سوق میدهند، باید فوری و قاطع اخراج، بازداشت و محاکمه شوند.
اقدام چنین عناصر پلیدی اگر مصداق «افساد فیالارض» نباشد، حتما «تبلیغ علیه نظام» و یک کودتای آشکار است.
@GhadiriNetwork
✉️ پیام مخاطب
سلام وقتتون بخیر
بنده معلمم و شاغل در اداره آموزش و پرورش.
همه مسائلی که [در گروه اتاق توییت] فرستاده بودن حقیقت داره، متاسفانه در آموزش و پرورش از همه جا معلم جذب میکنند و این جذب گروهی و بدون گزینشهای سخت و با تحقیقات ساده و الکی الان داره نتیجه خودش رو نشون میده.
در آموزش و پرورش یک راه برای تربیت معلم وجود دارد بنام دانشگاه فرهنگیان. ولی راههای فرعی هم برای استخدام وجود دارد: ماده ۲۸، خرید خدمات، حقالتدریسها، نهضت و طرحهای مختلف.
آموزش و پرورش بیشتر بنگاه اشتغالزایی است تا تربیت نسل.
مسئله دوم شکاف بین نسلی است بین معلمین و نسل جدید. معلمان فعلی اصلا حرف دهه هشتادی و نودی رو متوجه نمیشوند. دنیاشون متفاوته.
مسئله سوم سیاسی کاری شدید در آموزش و پرورش هست. الان در استان ما چندین اداره مناطق بزرگ با سرپرست اداره میشوند. یعنی هنوز ادارات مدیر ندارن، اداراتی هم که مدیر جدید براشون انتخاب شده، در حد کارشناس هستند تا رئیس اداره. چرا اینطور شده؟
[علت] دخالت شدید نهادها و افراد مختلف در انتصاب افراده. از استاندار و فرماندار تا امام جمعه و فرمانده سپاه و بهخصوص نمایندگان مجلس فعلی و حتی اونایی که سابقا در راس ادارات بودند. همه و همه در فکر وارد کردن افراد خودشون در پستهای مدیریت و معاونتهای ادارات آموزش و پرورش است.
از مدیر یا معاونی که با رانت و بدون کاربلدی بر سر کار اومده انتظار چی داریم؟
انتظار کار و تحول از این افراد انتظار غلطی است.
مسئله چهارم شکاف عمیق بین نسلهاست.
یک عده از کادر مدارس اصلا در فاز تربیت و... نیستند بلکه خودشون ضدتربیت هستند.
یک عده معلم و معاون و مدیر مدرسه دیگه که دغدغه فرهنگ و تربیت و ... دارند، نود درصدشون اصلا کار با کامپیوتر [رو بلد نیستند] ولی دانش آموز ما شب و روزش در شبکههای اجتماعی و تحولاتی است که در انها میگذرد.
خب این دو قشر اصلا حرف همدیگه رو متوجه نمیشوند که بخواهند روی هم تاثیر بگذارند.
مسئله پنجم حوزه پرورشی به عنوان خط مقدم مقابله با جنگ نرم و... اصلا در اندیشه کارهای تربیتی نیست.
حوزه پرورشی تبدیل به ستاد تشریفات مراسمات مختلف شده و معاونین و مربیان پرورشی از افرادی جذب شدهاند که فقط بهخاطر حقوق بیشتر معاونت پرورشی یا اعمال مدرک جدید و... به این سمت اومدن و مربیانی که در رشتههای درسی نتونستند استخدام بشوند در پرورشی بدلیل نیاز شدید جذب شدهاند.
امسال از ده نفر از جذب نیروهای جدید در منطقه شیعه نشین ما چهار نفر از اهل تسنن بودند!
خب این میخواد فردا چی به دانش آموز یاد بده؟ این مبانی اعتقادیش زمین تا اسمون فرق داره بعد قراره از نماز و ولایت و... در مدرسه به دانش آموز بگه؟
آموزش و پرورش هزار تا کلاف سر درگم داره که برای ساختنش باید بکوبن از نو بسازن.
عرفان حلقه، ابتذالات اخلاقی، بهاییت، سنیگری، بیاعتقادی در مدارس و بین دانشآموزان داره موج میزنه.
انقدر مسائل و مشکلات متعدد هست که اگر بگم تعجب میکنید ولی خب کارهای فرهنگی آموزش و پرورش فقط شعاری و من باب رد گزارش و ساختن رزومه است.
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
ادامه جنگ اعصاب فرسایشی و اعلام برائت تدریجی، با بیانیه بینام و نشان و منتسب به «عدهای» از طلاب، ب
ارسالی مخاطب:
سلام، آغازِ فازِ شعار نویسی در قم.
دالان مشرف به ورودی مدرسه امام عصر(عج)، اطراف حرم حضرت معصومه.
تازه است، خدا میدونه تو دو سه ساعت پیش چند جا از اینا نوشتن.
@GhadiriNetwork