اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔵 تقلای توییتر توییتر شبکهای است که هیلاری کلینتون در سال ۸۸ از مدیران آن خواسته بود تعمیر را برای
کشوری که رئیس جمهوری آن میگوید «آمریکا دسترسی ایرانیان به اینترنت را از جمله از طریق تسهیل دسترسی بیشتر به پیام رسانها و خدمات امن و خارجی آسانتر میکند» دو سال پیش با پرداخت وام صندوق بینالمللی پول به ایران بابت خرید دارو در اوج عالمگیری کرونا، مخالفت کرد.
امیرعلی ابوالفتح
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
یافتن و نقره داغ کردن عناصر فاسد رخنه کرده در آموزش و پرورش که این روزها سخت مشغول کارگردانی صحنهها
✉️ پیام مخاطب
سلام آقای قدیری
بنده مدرسه [...] شاگرد شما بودم سال دهم. لازم دونستم حالا که بحث مدارس و معلمها شده، خاطرات تلخی که بیاد آوردم رو بیان کنم.
بنده سال یازدهم از مدرسه [...] رفتم و دو سال مدرسه دیگهای تحصیل کردم که دولتی بود ولی توی اون منطقه معروف بود. سال یازدهم به طبع چون نسبتا مذهبی بودم و توی مسائل مختلف سیاسی اجتماعی هم فعال و پیگیر بودم، با بچهها چه زنگ تفریح چه هر فرصتی که پیش میومد وارد مباحث مختلف میشدیم و سعی میکردم منطقی باهاشون صحبت کنم و درباره مسائل مختلف روشنگری کنم. تا حد خیلی زیادی هم موفق بودم و خیلی وقتا بچهها خودشون میومدن از من سوالای مختلفی میپرسیدن و اکثرا قبولم داشتن.
اما امان از سال آخر!
سال آخر که سال منتهی به کنکور بود چنان معلمامون روی مغز بچهها کار کردن که من کاملا مطمئن بودم که این حجم از ایجاد شبهههای مختلف سیاسی و دینی اونم توی یک سال و از طرف تمام معلما اتفاقی نیست. به عنوان مثال عرض میکنم، معلم دینیمون! اولین جلسه سال آخر که اولین دیدارمون با ایشون بود، به محض اینکه وارد کلاس شد گفت: «ببینید من از این معلم دینیای پخمه نیستم بیام براتون احکام بگم یا مثل این آخوندا [...]، من فقط معلم تست دینیام»! و خلاصه بگم ایشون تا آخر سال جوری تمام وجههای دین، کشور و انقلاب رو مسخره و زیرورو کرد که هرچی سال قبل رشته کرده بودم پنبه شد! و این فقط یک مثال بود!
دقیقا به خاطر دارم که اون سال، مصادف بود با ماجرای دراویش گنابادی و معلم گسستهمون -که از قضا از نظر ظاهری شباهت زیادی به دراویش داشت- کاملا علنی از دراویش حمایت میکرد.
یا یک جلسه معلم عربیمون غایب بود، به جاش یه شخص دیگهای اومد و تمام شبهاتی که فرقه وهابیت مطرح میکنن رو به جای درس عربی به خوردمون داد!
مثالهای مختلف زیاده از اون سال عجیب! ولی در کل فضای عجیبی در مدارس حاکمه.
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
یافتن و نقره داغ کردن عناصر فاسد رخنه کرده در آموزش و پرورش که این روزها سخت مشغول کارگردانی صحنهها
🔴 ممنوع الخروج
وقتی همه میدانند که سلبریتیها برای اخذ اقامت و تابعیت، رسم لگدپرانی درپیش گرفتهاند و وقتی همه میبینند که این قماش عیاش از مصونیت آهنین برخوردارند، انتظار دارید مشتی دانشآموز متوهم، سودای «اهانت-پناهندگی» نداشته باشند؟
سلبریتیها را ممنوع الخروج کنید و یک تیر و دو نشان بزنید.
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🔴 ممنوع الخروج وقتی همه میدانند که سلبریتیها برای اخذ اقامت و تابعیت، رسم لگدپرانی درپیش گرفتهان
امیدوارم اختصار مطلب، اهمیت آن را تحت الشعاع قرار نداده باشد.
موضوع واضح است: ممنوع الخروج کردن جماعتی که افکارعمومی، آنان را دارای مصونیت آهنین میداند، به هم زدن بازی و محاسبات تمام کسانی است که روی «اهانت-پناهندگی» حساب باز کردهاند.
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
💄 تحریک و تحرک دربرابر طراحی هوشمندانه سرویسها در وارد معرکه کردن دختران دانشآموز، سر تعظیم فرود
🚨 فوری و قاطع
تمام عوامل فاسد و نفوذی رخنه کرده در آموزش و پرورش که دانشآموزان از همهجا بیخبر را به ضدیت با نظام و نزاع خیابانی سوق میدهند، باید فوری و قاطع اخراج، بازداشت و محاکمه شوند.
اقدام چنین عناصر پلیدی اگر مصداق «افساد فیالارض» نباشد، حتما «تبلیغ علیه نظام» و یک کودتای آشکار است.
@GhadiriNetwork
✉️ پیام مخاطب
سلام وقتتون بخیر
بنده معلمم و شاغل در اداره آموزش و پرورش.
همه مسائلی که [در گروه اتاق توییت] فرستاده بودن حقیقت داره، متاسفانه در آموزش و پرورش از همه جا معلم جذب میکنند و این جذب گروهی و بدون گزینشهای سخت و با تحقیقات ساده و الکی الان داره نتیجه خودش رو نشون میده.
در آموزش و پرورش یک راه برای تربیت معلم وجود دارد بنام دانشگاه فرهنگیان. ولی راههای فرعی هم برای استخدام وجود دارد: ماده ۲۸، خرید خدمات، حقالتدریسها، نهضت و طرحهای مختلف.
آموزش و پرورش بیشتر بنگاه اشتغالزایی است تا تربیت نسل.
مسئله دوم شکاف بین نسلی است بین معلمین و نسل جدید. معلمان فعلی اصلا حرف دهه هشتادی و نودی رو متوجه نمیشوند. دنیاشون متفاوته.
مسئله سوم سیاسی کاری شدید در آموزش و پرورش هست. الان در استان ما چندین اداره مناطق بزرگ با سرپرست اداره میشوند. یعنی هنوز ادارات مدیر ندارن، اداراتی هم که مدیر جدید براشون انتخاب شده، در حد کارشناس هستند تا رئیس اداره. چرا اینطور شده؟
[علت] دخالت شدید نهادها و افراد مختلف در انتصاب افراده. از استاندار و فرماندار تا امام جمعه و فرمانده سپاه و بهخصوص نمایندگان مجلس فعلی و حتی اونایی که سابقا در راس ادارات بودند. همه و همه در فکر وارد کردن افراد خودشون در پستهای مدیریت و معاونتهای ادارات آموزش و پرورش است.
از مدیر یا معاونی که با رانت و بدون کاربلدی بر سر کار اومده انتظار چی داریم؟
انتظار کار و تحول از این افراد انتظار غلطی است.
مسئله چهارم شکاف عمیق بین نسلهاست.
یک عده از کادر مدارس اصلا در فاز تربیت و... نیستند بلکه خودشون ضدتربیت هستند.
یک عده معلم و معاون و مدیر مدرسه دیگه که دغدغه فرهنگ و تربیت و ... دارند، نود درصدشون اصلا کار با کامپیوتر [رو بلد نیستند] ولی دانش آموز ما شب و روزش در شبکههای اجتماعی و تحولاتی است که در انها میگذرد.
خب این دو قشر اصلا حرف همدیگه رو متوجه نمیشوند که بخواهند روی هم تاثیر بگذارند.
مسئله پنجم حوزه پرورشی به عنوان خط مقدم مقابله با جنگ نرم و... اصلا در اندیشه کارهای تربیتی نیست.
حوزه پرورشی تبدیل به ستاد تشریفات مراسمات مختلف شده و معاونین و مربیان پرورشی از افرادی جذب شدهاند که فقط بهخاطر حقوق بیشتر معاونت پرورشی یا اعمال مدرک جدید و... به این سمت اومدن و مربیانی که در رشتههای درسی نتونستند استخدام بشوند در پرورشی بدلیل نیاز شدید جذب شدهاند.
امسال از ده نفر از جذب نیروهای جدید در منطقه شیعه نشین ما چهار نفر از اهل تسنن بودند!
خب این میخواد فردا چی به دانش آموز یاد بده؟ این مبانی اعتقادیش زمین تا اسمون فرق داره بعد قراره از نماز و ولایت و... در مدرسه به دانش آموز بگه؟
آموزش و پرورش هزار تا کلاف سر درگم داره که برای ساختنش باید بکوبن از نو بسازن.
عرفان حلقه، ابتذالات اخلاقی، بهاییت، سنیگری، بیاعتقادی در مدارس و بین دانشآموزان داره موج میزنه.
انقدر مسائل و مشکلات متعدد هست که اگر بگم تعجب میکنید ولی خب کارهای فرهنگی آموزش و پرورش فقط شعاری و من باب رد گزارش و ساختن رزومه است.
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
ادامه جنگ اعصاب فرسایشی و اعلام برائت تدریجی، با بیانیه بینام و نشان و منتسب به «عدهای» از طلاب، ب
ارسالی مخاطب:
سلام، آغازِ فازِ شعار نویسی در قم.
دالان مشرف به ورودی مدرسه امام عصر(عج)، اطراف حرم حضرت معصومه.
تازه است، خدا میدونه تو دو سه ساعت پیش چند جا از اینا نوشتن.
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
یافتن و نقره داغ کردن عناصر فاسد رخنه کرده در آموزش و پرورش که این روزها سخت مشغول کارگردانی صحنهها
✉️ پیام مخاطب
سلام آقای قدیری
پیام اون خانم دانشآموز رو که خوندم یاد زمان دانشجویی خودم افتادم. حدود ده سال پیش، دانشکده سازمان محیط زیست، رئیس دانشگاه و هیئت علمی و یکسری از دانشجوها اینقدر به حضور بچههای درسخون و معتقد مذهبی حساسیت داشتن که از هر روشی برای سرکوب و ناامید کردن بچهها استفاده میکردن.
معتقد هستن که این بچهها هیچ جای سازمان و کشور در حوزه محیط زیست و... نباید باشن تا نقشههای شومشون رو عملی کنن؛ از شبنامه حاوی کفر گویی به پیامبر و ائمه اطهار و فحاشی به دختران مذهبی و تهدید به قتل، تا چادر از سر دخترا کشیدن و نمره پایین دادن و تخریب کردن و تهمت زدن توسط اساتید و نوچههای دانشجوشون.
جالب اینجاست همه جا هم نفود داشتن به هر سازمان و ارگانی هم میگفتیم ماست مالیش میکردن و انگاری خبری نبوده و نیست.
یکسری هاشون فرار کردن، یکسری جاسوسن و الان در زندان، یکسری هم انگار اینها نبودن که این کارها رو میکردن و الان سر کارن.
سازمان محیط زیست و دانشکدهش حیاط خلوت این جاسوسها و خائنهاست.
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
🚨 فوری و قاطع تمام عوامل فاسد و نفوذی رخنه کرده در آموزش و پرورش که دانشآموزان از همهجا بیخبر ر
🔴 جنگ در خانه
آن هنگام که در مدارس، با رقص و موسیقی مبتذل خطشکنی کردند و تجاهل کردیم، و آن گاه که بر معضل اینستاگرام و هشدارهای رهبر انقلاب چشم بستیم و ولنگاری مجازی را منافی حضور خیابانی پنداشتیم، باید فکر امروز را میکردیم.
کوتاهی کردیم و به تعبیر حضرت علی(ع) جنگ را به داخل خانه کشاندهایم.
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
این روزهای ایران و طرح خاورمیانه جدید سال ۲۰۰۶ حزبالله در عملیات الوعد الصادق، دو سرباز صهیونیست
🔴 بازیابی یک طرح
نشریه آمریکایی نشنال اینترست مقالهای با عنوان «بایدن چگونه میتواند کنار مردم ایران بایستد» به قلم دو تن از اعضای بنیاد دفاع از دموکراسی (FDD) منتشر کرده که در آن ضمن تشریح سابقه و ماهیت آشوبهای تحمیل شده بر ایران از ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) تاکنون، اثر مستقیم ناآرامیهای کنونی کشور را بر وضعیت خاورمیانه ذکر میکند:
«موفقیت جنبش اعتراضی ایران یا حتی فرسایش قدرت جمهوری اسلامی میتواند پیامدهای عمیقی برای ثبات در خاورمیانه داشته باشد و در صورت حمایت صحیح و دقیق، به نفع استراتژیک آمریکا باشد. گذشته از این، جمهوری اسلامی هرگز از پنهان کردن دشمنی خود با آمریکا -که آن را «شیطان بزرگ» مینامد- و تمایل خود برای ناکام گذاشتن سیاست ایالات متحده ابایی نداشته است. این امر به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم، با توجه به حمایت مادی ایران از نیروهای نیابتی تروریست -که توسط تهران به عنوان «محور مقاومت» نامیده میشود -در مکانهایی مانند عراق، سوریه، لبنان، یمن و غزه و همچنین از طریق الگوی مرتبط فزاینده رقابت میان قدرتهای بزرگ صادق است؛ جایی که تهران مشغول تقویت روابط اقتصادی و نظامی با چین و روسیه است».
با گذر از مقدمه، مقاله در ۹ بند، پیشنهاداتی را به دولت بایدن برای به زانو در آوردن جمهوری اسلامی ایران ارائه نموده که خلاصه آن چنین است:
۱. خروج از مذاکرات هستهای
۲. حذف کرسی ایران از سازمانهای بینالمللی
۳. تحریم افراد و نهادها و استارتآپهای مرتبط با دولت ایران
۴. ممنوعیت صدور روادید عمومی برای همه افراد تحریمی در تمامی اجلاسهای بینالمللی توسط آمریکا و متحدانش
۵. به خدمت گرفتن قدرت رسانهای ایالات متحده و متحدانش و همزمان، انتشار مجموعه نامهها، قطعنامهها، توییتها و بیانیهها از جانب کنگره آمریکا
۶. فعالسازی اینترنت ماهوارهای
۷. تمرکز بیشتر بر منافذ صادراتی نفت و پتروشیمی ایران و ردیابی محمولهها و مصادره آن
۸. حمله سایبری به سیستمهای فرماندهی و کنترل تهران از خارج
۹. انتشار اسامی و مشخصات نیروهای امنیتی
مهمتر از همه اما بند ۱۰ (پایانی) این مقاله است که همچون مقدمه، پرده از تلاش برای بازیابی طرح خاورمیانه بزرگ برمیدارد:
«علیرغم ناآرامیهای داخلی، تهران چشم خود را از جنگهای نیابتی خاورمیانه برنداشته است... با گذشت زمان، این میتواند به ایجاد یا گسترش شکافها در میان نهادهای امنیتی کمک کند، زیرا ممکن است مجبور شوند در مورد اولویتها بحث کنند و باید تخصیص مجدد بودجه، زمان، توجه سیاسی و سایر منابع را در نظر بگیرند. در نهایت، تحمیل هزینه داخلی و خارجی مستمر به جمهوری اسلامی میتواند تصویر شکست ناپذیری را که با دقت در بین دشمنان و متحدان ایجاد کرده است، در هم بشکند».
nationalinterest.org/blog/middle-east-watch/how-biden-can-stand-iranian-people-205189
@GhadiriNetwork
اندیشه و قلم | احمد قدیری
📄 فایل PDF کتاب «تکنیکهای عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر» نگاشته احمد قدیری #کم_حجم #تصویری @Gha
🔴 تکنیکهای براندازی
جین شارپ (Gene Sharp) ۱۹۲۸-۲۰۱۸ مؤسس و مدیر بنیاد مطالعاتی «آلبرت انیشتین» و نظریه پرداز آمریکایی حوزه براندازی نرم در سه سطح استراتژی، تاکتیک و تکنیک است. از شارپ تألیفات بسیاری درخصوص مبارزات خشونت پرهیز به چاپ رسیده که یکی از معروفترین آن «از دیکتاتوری تا دموکراسی» است.
وی در این کتابچه، دستورالعملهای عملیات براندازی را احصاء و در قالب ۱۹۸ تکنیک ارائه نموده که مواردی از آن به شرح زیر است:
سخنرانیهای عمومی، استفاده از شعارها، کاریکاتورها و نمادها، اعطای جایزههای غیرواقعی و ظاهری، استفاده از پرچمها و رنگهای نمادین، اجرای نماز و دعا، ایجاد صداهای نمادین، تمسخر و اهانت به شخصیتها، راهپیمایی و تظاهرات مذهبی، انجام مراسم سوگواری سیاسی، تشییع جنازههای غیرواقعی و ظاهری، تلاش برای زندانی شدن و...
منبع: کتاب «تکنیکهای عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر» نگاشته اینجانب، صفحات ۱۲ و ۱۳
دریافت فایل PDF
eitaa.com/ghadirinetwork/4368