eitaa logo
سیداحمد غفاری
1.3هزار دنبال‌کننده
534 عکس
283 ویدیو
28 فایل
بنده‌ی خدا دانشیار و معاون پژوهش موسسه حکمت و فلسفه ایران عضو مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت admin: @naseralhosain
مشاهده در ایتا
دانلود
◼مراسم شام شهادت شیخ الائمه، حضرت امام صادق(ع) 🎙به کلام حضرت حجت الاسلام والمسلمین دکتر غفاری 🎤با نوای آقای محسن آقاجانی 🗓 یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ 🕙ساعت ۲۲ همه دعوتید در حسینیه مجازی هیئت دانشجویی مهدویون به آدرس: http://instagram.com/nahadfarabi ___🌺🌺🌺 Eitaa: 🆔️@mahdavion_pardisfarabi Telegram: 🆔 t.me/heiat_mahdavion Instagram: 🆔http://instagram.com/H.Mahdaviyoon
❓پرسش: سلام علیکم استاد شهادت امام صادق علیه‌السلام را تسلیت عرض می‌کنم؛ سوالی ذهنم را مشغول کرده، ممنونم اگر پاسخ دهید. واقعا شورای نگهبان مطمئن بود که این دو نفر صلاحیت پست ریاست جمهوری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دارند و بعد اینها را تایید کرد؟ حالا که عدم صلاحیتشان محرز شده، چرا اعلام رد صلاحیت نمی‌کنند؟ عجیب است از شورای نگهبان!! یا اینکه دیگران در حدی نیستند که در مورد اقدام شورای نگهبان نظر دهند و مصالح دیگری فراتر از صلاحیت در نظر است و دیگران نمی‌دانند. ✅ پاسخ: بسم الله الرحمن الرحیم باسلام و تقدیم احترام در اینکه شورای محترم نگهبان، از افراد صالح و متقی و بصیر تشکیل شده‌اند، هیچ تردیدی نیست. لکن همنوا با پرسش جنابعالی، نکاتی را تقدیم میکنم: الف. ضرورت ایجاد شفافیت تا حدامکان در بررسی صلاحیت‌ها: یکی از اشکالات شورای نگهبان، عدم احساس وظیفه از سوی آن شورا نسبت به ایجاد اقناع عمومی است. همین امر، سبب دامن زدن به شایعات در فضای مجازی می‌شود، که مشاهده کردیم رهبر معظم انقلاب نیز در قبال همین شایعات، ورود کردند. اگر شورای نگهبان نسبت به رفتار خودش، شفافیت إعمال کند، ضرورتی به هزینه شدن رهبری عزیز در برابر شایعات نمی‌ماند. ب. همانطور که اشاره کردید و در ادامه‌ی نکته‌ی اول، از جمله شرایط تایید صلاحیت نامزد ریاست‌جمهوری، احراز «رجل سیاسی» و «رجل مذهبی» و «مؤمن به مبانی جمهوری اسلامی» بودن آن نامزد است. ولی مع‌الاسف دیروز در مناظرات مشاهده کردیم که برخی از نامزدهای ریاست جمهوری، نه به مذهب، تقیدی دارند و نه به سیاست اسلامی پایبند. در مقابل دوربین و در برابر چشمان میلیونها ایرانی، دروغ گفتند و تهمت زدند. خود بنده متحیرم که صلاحیت این آقایان نامزدها چگونه احراز شده است؟ آیا شخصی که نسبت به نامزد دیگر به صراحت افترا بزند و او را واجد مدرک کلاس ششم خطاب کند، رجل مذهبی است؟! در حالیکه حداقل مدرک برای نامزدی، مدرک کارشناسی ارشد است! آیا شخصی که با صراحت، الگوی اقتصاد خودش را اقتصاد لیبرالیستی آلمان معرفی می‌کند، مؤمن به مبانی جمهوری اسلامی است؟! دو نکته‌ی فوق، ابهاماتی است که برای بنده به عنوان مدرّس علوم انسانی وجود دارد. اگر کسی مانند بنده با دسترسی‌های فراوان، دارای چنین ابهاماتی باشد، چگونه توقع داشته باشیم که عموم مردم با سطح دسترسی پایین، قانع شده باشند؟! از شورای محترم نگهبان، صمیمانه درخواست می‌کنم که باتوجه به اینکه هنوز فرصت باقیست، در امر بررسی صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری، تجدیدنظر نموده و با رد صلاحیت افترازنندگان و دروغگویان، کنند. نیز، اگر حقیقتا رأی به صلاحیت را همچنان قابل دفاع می‌دانند، روشنگری را از مردم دریغ نکنند. 🆔 @ghafari_ir
⚜️ پرسش دکتر رحمت‌الله بیگدلی، عضو حزب اصلاح‌طلب جمهوریت: دستگاه قضایی چندسال کارخانه‌ها را بست و اخیرا برای تبلیغ رییسی، شروع به لغو احکام قضایی سابق کردند تا برای او محبوبیت درست کنند. اگر احکام قضایی سابق، درست نبوده، قضات دخیل باید محاکمه شوند. شوی تبلیغاتی را تمامش کنید. ✨ پاسخ دکتر غفاری قره‌باغی، عضو مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت: «جناب» دکتر بیگدلی! متاسفانه دستگاه های اجرایی مکررا با بوروکراسی و تولید آیین‌نامه‌های متعدد، به جای رونق تولید، چوب لای چرخ تولید گذاشته‌اند که قوه قضاییه بعد از دستور مقام معظم رهبری، با عزم راسخ این موانع را رفع کرده است. بر این اساس، اغلب کارخانه‌هایی که در دوره‌ی آیت‌الله رییسی بازگشایی شدند، مشکل قضایی نداشتند؛ بلکه مسأله در دستگاه اجرایی بوده است و دستگاه قضا به دستور آیت‌الله رییسی، خارج از شرح وظایف قوه، وارد شده و با پیگیری جدی، بازگشایی آن کارخانه‌ها را فراهم کردند. 🔖 به عنوان نمونه: شرکت صنایع ابریشم گیلان، در شهرستان صومعه‌سرا، در سال ۱۳۸۲ و در راستای سیاست خصوصی‌سازی، به اشخاص حقیقی واگذار شد؛ اما این شرکت به دلیل اهمال در مدیریت، در سال ۱۳۸۹ تعطیل شد و ۳۰۰ نفر بیکار شدند. با ورود قاطعانه‌ی دادستان گیلان، پس از ۱۰ سال کارشکنی مدیران این شرکت، این شرکت مجددا به چرخه تولید بازگشت و حدود ۲۵ درصد خطوط تولیدی آن، راه‌اندازی شد و با عنایت الهی، تا انتهای سال ۱۴۰۰، همه‌ی خطوط تولیدی فعال خواهند شد. جناب بیگدلی! اطلاعات فوق، محرمانه نیستند؛ فقط کافی است واقعیت را ببینیم! 🆔 @ghafari_ir
🥀 از همه دور كن و از حرمت دور مكن ... 🥀 ألّلهم صَلّ عَلی عَلِیّ بنِ موسی الرضا المرتضی الامامِ التّقیّ النقیّ و حجّتک علی من فوق العرش و مَن تحت الثّری الصِدّیق الشهيد صلوةً کثيرةً تامّةً زاکيةً متواصلةً متواترةً مترادفةً کأفضلِ ما صلّيتَ علی أحدٍ مِن أوليائک 🆔 @ghafari_ir
⚜ مصاحبه‌ی روزنامه‌ی جام جم با استاد غفاری درباره ابعاد علمی و معنوی و اجتماعی حضرت علامه مصباح یزدی ره 🌟 توصیه‌ی آیت‌الحق بهجت (ره) به رجوع مردم به استاد مصباح در امور معنوی 🌟 پی‌ریزی و بنیان‌سازی و بنیانگذاری علوم انسانی اسلامی 🌟 تأسیس نشریه انتقام برای مبارزه با رژیم منحط پهلوی 🌟 مبارزه‌ی راستین در عرصه‌ی نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی و مواجهه‌ی هوشمندانه با جبهه‌ی کمونیسم در عرصه‌ی مناظره و نقد 🌟 شناسایی به‌موقع ایده‌ی اسلام منهای روحانیت در گروهک‌های فرقان و حجتیه 🌟 شناسایی و مواجهه‌ی به‌موقع با خط نفوذ و التقاط در جبهه‌ی اصلاحات ____________ به جهت هتاکی برخی عناصر ناآگاه به جایگاه علامه مصباح یزدی 🆔 @ghafari_ir
💠بإسمه تعالى💠 با عنايات الهى دوره آزاد تابستانه "واكاوى مبانى حكمت متعاليه" با حضور استاد محترم دكتر سيد احمد غفارى برگزار مى گردد. 🔴 هدف از برگزارى اين دوره، بررسى عميق تر مبانى حكمت متعاليه و واكاوى اين مبانى به صورت چالشى است؛ بنابراين از شركت كنندگان محترم انتظار مى رود نسبت به مبانى حكمت متعاليه، اطّلاعات كافى داشته باشند. 🔺زمان: پنج شنبه ها، ساعت ١٢-١٠ صبح 🔻زمان شروع دوره: ١٧ تير 📢دوره به صورت مجازى برگزار مى شود. 🔵 جهت ثبت نام، لطفا نام و نام خانوادگى و سطح تحصيلات خود را به آيدى زير ارسال بفرماييد. @mahdizahra110 ✅ ويژه خواهران ⚜⚜⚜⚜⚜ 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ ▪️ عظمت جایگاه علمی مولانا‌الامام جواد علیه‌السلام ▪️ علی بن إبراهيم عن أبيه قال: إستاذن علی أبی‌جعفر عليه‌السلام قوم من أهل‌النواحی من‌الشيعة، فأذن لهم فدخلوا فسألوه فی مجلس واحد عن ثلاثين ألف مسألة، فأجاب عليه‌السلام و له عشر سنين. 📒اصول کافی، ج۱، ص ۴۹۶. ▪️ ثقة‌الاسلام کلینی رضوان‌الله‌علیه به نقل از ابراهیم بن هاشم قمی می‌گوید: ▪️ قومی از شیعیان، از امام جواد علیه‌السلام اجازه‌ی حضور گرفته و حضرت به ایشان اجازه دادند و ۳۰ هزار سوال از حضرت نمودند و امام جواد علیه‌السلام به همه‌ی آن سوال‌ها پاسخ دادند، در حالی‌که فقط ۱۰ ساله بودند. ⚜️حضرت استاد آیت‌الله‌العظمی بهجت در این خصوص می‌فرمودند: ⚜️روشن است که مخالفین اهل بیت علیهم‌السلام، مخالف علم و عقل هستند؛ چرا که هر کجای دنیا اگر شخصی مانند امام جواد علیه‌السلام، هزاران پرسش علمی را در یک مجلس حل می‌کرد و پاسخ صحیح می‌داد، به او جایزه می‌دادند نه اینکه به او حسد کنند و با او دشمنی نموده و سرانجام او را بکشند. 🆔 @ghafari_ir
15.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 کرامت جاودانه 🌷 ماندگاری نام مطهر امام علی علیه‌السلام علیرغم تلاش همه‌جانبه برای حذف آن اسم شریف از اذهان مسلمانان 🏷️ استاد حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیداحمد غفاری قره‌باغی عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️سلام بر بیرق و علم ▪️سلام بر شعر محتشم ▪️سلام بر محرّم ▪️سلام بر دلهای باصفای عراقی‌های مهمان نواز ▪️سلام بر پاهای تاول‌زده‌ی زائران پابرهنه‌ی حسینی 🆔 @ghafari_ir
21.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ به مناسبت بيست‌وسوم مرداد روز مقاومت اسلامی 🌟 سخنرانی علمی دکتر سیداحمد غفاری با موضوع «درآمدی بر تقابل مقاومت و جهانی شدن» 🆔 @ghafari_ir
▪️ آن که دین را جدای از دنیا و سیاست می‌پندارد و امام جامعه را از ورود به سیاست پرهیز می‌دهد و او را از فرجام تلخ سیاست کربلایی نگران می‌کند و شربت خنک مذاکره را به امام پیشنهاد می‌دهد، از محرومین اولین و آخرین است. چنین کسی در مکه‌ عبادات فرعی‌اش جا می‌ماند و به کربلای تاریخ حیاتش نخواهد رسید. ▪️متن کامل در خبرگزاری حوزه: ⚜ https://hawzahnews.com/x9NyV 🆔 @ghafari_ir
. ✨﷽✨ ⚜ روز اول شهریور، سالروز ولادت ابوعلی‌سینا، فیلسوف و حکیم و طبیب ایرانی، مناسبتی است برای تقدیر از پزشکان عزیز دیارمان؛ آنان که در این دو سال اخیر، هر روز پای به بیمارستان، بلکه به میدان مین نهادند و جان بر کف، به عهد و قسم الهی و انسانی خویش در حفاظت از جان انسانها وفا نمودند. ⚜ این روز عزیز را به همه‌ی پزشکان بالینی تبریک عرض می‌کنم و یاد و خاطره همه‌ی پزشکان جهادیِ درگذشته در دوران کرونا و دوران دفاع مقدس را گرامی می‌دارم. پ.ن ۱: وجود حکیمان و طبیبانی همچون ابن‌سینا و زکریای رازی و ... در تاریخ ایران اسلامی، نشان دهنده‌ی تجربه‌ی سترگ ایرانیان در دانش طب است. لکن مایه تأسف است که امروزه این تجربه عظیم، به رسمیت شناخته نمی‌شود. تأسف‌بارتر اینکه برخی از بزرگان طب سنتی، به بهانه‌های واهی مورد بازجویی و بازخواست در دادگاهها قرار می‌گیرند، حال آنکه هر روز صدها نفر در بیمارستان‌ها از دنیا می‌روند و هیچ پزشکی در این فرایند، مورد مؤاخذه قرار نمی‌گیرد؛ گویی اگر مریض بر اثر استفاده از مواد شیمیایی از دنیا برود، مرگ استاندارد داشته است؛ ولی اگر داروهای گیاهی و سنتی بر او اثر نکنند و از دنیا برود، مرگش غیراستاندارد و غیررسمی است. پ.ن۲: انحصار علم در پزشکی نوین و نفی دانش پزشکی سنتی و ایرانی، همان‌قدر مردود است که نفی مطلق دستاوردهای دانش طب نوین! تلفیق و تعامل طب سنتی ایرانی و پزشکی نوین و اصلاحات متقابل، می‌تواند به نتایج ارزشمندی رهنمون شود. ⚜⚜⚜ ✍ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر غفاری 🆔 @ghafari_ir
📸برنامه رو در رو - استاد احمد غفاری . . . ✍️امشب راس ساعت 20:30 با فصل جدید برنامه رو در رو با کارشناسی استاد احمد غفاری با موضوع عقلانیت و معنویت با ما همراه باشید💯 . . 🖥 برنامه 📅روزهای چهارشنبه ⏰ساعت 20:30 🗣با کارشناسی 🆔 @velayattv 🆔 @ghafari_ir
💠بإسمه تعالى💠 با عنايات الهى دوره آزاد تابستانه "واكاوى مبانى حكمت متعاليه" با حضور استاد محترم دكتر سيد احمد غفارى برگزار مى گردد. 🔴 هدف از برگزارى اين دوره، بررسى عميق تر مبانى حكمت متعاليه و واكاوى اين مبانى به صورت چالشى است؛ بنابراين از شركت كنندگان محترم انتظار مى رود نسبت به مبانى حكمت متعاليه، اطّلاعات كافى داشته باشند. 🔺زمان: پنج شنبه ها، ساعت ١٢-١٠ صبح 🔻زمان شروع دوره: ١٧ تير 📢جلسه به صورت مجازى برگزار مى شود. 🔵 جهت ثبت نام، لطفا نام و نام خانوادگى و سطح تحصيلات خود را به آيدى زير ارسال بفرماييد. @mahdizahra110 ✅ ويژه خواهران ⚜⚜⚜⚜⚜ 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸 برنامه زنده رو در رو در شبکه جهانی ولایت ⚜ با کارشناسی استاد دکتر سیداحمد غفاری همراه با امکان پرسش و پاسخ از سوی بینندگان محترم . . . ✍️شب‌های چهارشنبه راس ساعت ۲۰:۳۰ ⚜ موضوع گفتگوی امشب: معنویت و انسان مدرن ☎️ شماره تماس برای پرسش زنده: 02537841481 «تلفن مستقیم و زنده» 09308768004 «واتساپی و زنده» 🆔 @velayattv 🆔 @ghafari_ir
14.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜ کار اگر به خدا سپرده شود... ⚜ حکایتی لطیف درباره توکل به خدا 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ نگاه تحریف‌آمیز مسیحیت تبشیری به معنویت ⚜ معنویت مسیحی: معنویت تهی از تعهد و مسئولیت 🎥 گفتگوی زنده در شبکه جهانی ولایت 📜📜📜📜📜 ✍ کانال تحلیلی استاد سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
✨﷽✨ ▪️ نقد ديدگاه ابن تيميه در خصوص سفر به قصد زیارت مرقد مطهر نبی اکرم (ص) 🕸 ابن تيميه معتقد است که زیارت قبر مطهّر حضرت رسول اکرم صلی الله عليه و آله، حرام است؛ بلکه حتّی سفر به نيّت زيارت آن قبر مطهّر نيز، حرام است. 🕸تنها دلیل روایی که وی بر اين سخن، ارائه کرده است، روايتی از رسول اکرم است که فرمودند: 🍃لا تُشَدُّ الرّحالُ إلّا إلی ثلاثة مساجد 🍃يعني بار و بنه‌ی سفر، بسته نمی‌شود، مگر به قصد سفر به يکی از سه مسجد (مسجدالحرام و مسجدالنبی و مسجد الاقصی) 🕸 و چون سفر به نيّت قبر مطهّر پيامبر اکرم، خارج از اين سه گزينه است، پس خود سفر، سفر حرام است. ⚜ حقيقتاً شنيع است که قلم، برای پاسخ به چنين مهملاتی، همّت بگمارد؛ ليکن از آنجا که ويروس وهابیت، شيوع يافته است، به چند نکته در پاسخ به اين شبهه توجّه می‌کنيم: الف. شخص ابن تيميّه، در طول دوران زندگي خودش، بارها مسافرت به نواحی مختلف نموده است، که هيچکدام مصداق سفر به سه مسجد کذایی نبوده است... ب. سيره قطعی نبی اکرم در سفر به مناطقی مانند طائف و ... برخلاف برداشت ساده لوحانه‌ی اين شخص است. ج. نَوَوی از علمای معروف اهل سنّت و صاحب کتاب شرح بر صحيح مسلم، در توضيح رويات فوق، به درستی می‌نويسد که مقصود از روايت فوق، اين است که در ميان سفرهای مؤمنين، شايسته‌ترين و عبادی‌ترين سفرها، سفر به اين سه مسجد است، به جهت شأن عظيمی که نزد خداوند متعال دارند. نه اينکه جميع سفرها حرام باشند، و فقط سفر به اين سه مسجد، مجاز باشد. د. حال که معنای اين روايت معلوم شد، بايد گريست به حال امّت اسلامی، که قشر عظيمی از مسلمانان کنونی در جهان اسلام، مبتلا به افکار انسان جاهل و کوته فکری مانند ابن‌تيميّه شده‌اند، که نمونه‌ای از روش فهم او از روايات را در روايت فوق مشاهده نموديم. ه. آفرین و هزار احسنت به شیخ اهل‌سنت «قاضی سُبْکی» هم‌عصر ابن‌تیمیه، که به درستی به انحراف افکار وی واقف شد و کتاب «شفاء السقام فی زیارة خیر الأنام» را در پاسخ به شبهات ابن تیمیه درباره‌ی حرمت زیارت رسول اکرم نوشت. _ 📗 کانال حجت‌الاسلام دکتر سیداحمد غفاری 🆔 @ghafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜ فرمایش حکیمانه‌ی رهبر معظم انقلاب درباره‌ی عدالت‌خواهی و رابطه آن با مصداق سازی ⚜ در مطلب بعد، در این باره توضیحاتی تقدیم خواهم کرد. 🆔 @ghafari_ir
بسم الله الرحمن الرحیم چند نکته تبیینی ناظر به فرمایش رهبر حکیم انقلاب در باب عدم مصداق‌سازی در عدالت‌خواهی: *عدالت‌خواهی: مصداق‌سازی یا ورود مصداقی* اخیرا فایل تصویری تقطیع شده‌ای از سخنان یکی از مسئولان نهاد امامت جمعه منتشر شد، که نکاتی را درباره‌ی نوع مواجهه‌ی امامان جمعه‌ با موضوع عدالت خواهی طرح نموده بود و بازخوردهای مختلفی را پس از آن برانگیخت. غالب انتقادات، ناظر به آن بخش از سخنان بود که درباره عدم درستی ورود ائمه جمعه به مصادیق فساد بود، و این نادرستی را مستند به دیدگاه امامین انقلاب اسلامی نمود. بنده در فقرات ذیل، سعی خواهم نمود دیدگاه رهبر حکیم انقلاب را درباره‌ی رابطه عدالت خواهی و ورود مصداقی به مفاسد، مورد تبیین قرار دهم. ۱. همانگونه که در کلیپ منتشر شده در همین کانال مشاهده می‌شود، نهی حکیمانه‌ی رهبر عزیز از مصداق‌سازی در عدالتخواهی، اولا خطاب به عموم مردم است، که به دلیل ضعف در تحلیل، ممکن است به دام مصداق‌سازی‌های غلط بیافتند؛ و ثانیاً معلّل به احتمال اشتباه و عدم اتقان از یکسو و مبتلاشدن به قانون‌دان‌های قانون‌شکن از سوی دیگر است. بهره‌برداری غلط از این سخنان، در نهی ائمه جمعه از ورود صریح و مصداقی به موضوع فسادستیزی، مغالطه است. زیرا آنان می‌توانند با برخورداری از اطلاعات مستند نهادهای امنیتی و قضایی، از هر دو معضل فوق، دور باشند. همچنین، می‌توانند بدون نام بردن از متهم، به موضوع اتهامی بپردازند و فساد را فریاد علنی کنند. می‌توان گفت مقصود اصلی حجت‌الاسلام علی‌اکبری در این خصوص، نفی نام بردن از متهم، پیش از اثبات در دادگاه بوده است، نه نفی ورود مصداقی به اتهام. به عنوان نمونه، فرض کنید در شهری، اعضای شورای شهر، باصراحت مانع شفافیت آراء باشند. امام جمعه‌ی عدالت‌خواه حکیم و زیرک، بدون متهم نمودن شخص خاص، می‌تواند نسبت به عدم وجود شفافیت در آن شورا اعتراض کند و زبان گویای مردم منطقه‌ی خود شود. امام جمعه‌ی عدالت‌خواه، می‌تواند به این معضل بپردازد و مسئولین مرتبط را در این خصوص، به چالش بکشد و تریبون خودش را به رسانه‌ای بر علیه مسئولان نامسئول تبدیل کند. ۲. اساساً منع ائمه جمعه از ورود عینی و مصداقی به عدالت‌خواهی، سبب هزینه شدن رهبری عزیز در امور کلان خواهد شد. به عنوان نمونه، اگر ائمه جمعه و سایر تریبون‌داران، در فتنه سال ۸۸ ورود به موقع و میدانی می‌کردند و باصراحت تبیینی بر علیه ظلم آشکار آن روزگار می‌خروشیدند، بار عظیم مبارزه با فتنه، تلنبار نمی‌شد و بر دوش یک نفر جمع نمی‌شد. ۳. منع ائمه جمعه از ورود مصداقی به مفاسد، اساساً سبب ریزش مخاطبان او خواهد شد و جایگاه این نهاد بسیار محوری را به سطوحی همچون سخنرانی مجلس ترحیم، تنزل خواهد داد. چرا که توقع مردم از این جایگاه، دقیقاً همین ورود عینی به مفاسد و رویارویی با مفسدین است. ۴. بارها از سوی رهبر حکیم انقلاب و همچنین از سوی یاران بصیر و صادق او، شاهد ورود علنی و مصداقی به مفاسد اجتماعی و اقتصادی بوده‌ایم. در هفده اسفند سال نود و سه، رهبری عزیز به موضوع فساد زمین‌خواری در ارتفاعات مشهد ورود مصداقی و علنی نمودند. یا حاج قاسم عزیز در مراسم روز مسجد، به معضل چندشغله بودن ائمه جماعت و آثار منفی آن در عدم مدیریت مسجد توسط امام جماعت، شورید و صراحتا در مقابل همه‌ی آقایان علماء، که غالباً مبتلا به این معضل هستند، گلایه نمود. بیش از این، رهبر معظم انقلاب از ورود مصداقی تشکل های دانشجویی به مفاسدی همچون موضوع نیشکر هفت‌تپه تشکر کردند. فعل و تأیید رهبری عزیز و یاران بصیرش، گواه صادقی بر مقصود صحیح از مصداق‌سازی، و تفاوت آن با ورود مصداقی است. سیداحمد غفاری طلبه حوزه علمیه قم ۱۴۰۰/۸/۸ ⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ ✍ کانال اطلاع رسانی دیدگاههای استاد سیداحمد غفاری عضو مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران 🆔 @ghafari_ir
سبحان مَن لایموت محضر پرفیض استاد معظم آیت‌الله فیاضی با سلام و تقدیم احترام این مصیبت را به حضرت‌عالی‌ تسلیت عرض می‌کنم. از حضرت الٰه مسألت می‌کنم آن مرحومه را با صدیقه طاهره سلام الله علیها محشور گرداند و به وجود پربرکت حضرت‌عالی‌ و فرزندان و بستگان محترم، صبر و اجر مرحمت کناد. شاگرد: سیداحمد غفاری قره‌باغی
. ✨﷽✨ 📽️ گفتگوی زنده تلویزیونی در شبکه جهانی و اینترنتی ولایت با عنوان بررسی انتقادی معنویت در دنیای مدرن 🏷️ باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین استاد سیداحمد غفاری قره‌باغی 🏷️ تاریخ ۱۴۰۰/۸/۵ 🎥 http://dl.velayat.tv/film/14000805RoodarRoo.mp4 📺📺📺📺📺 📽️ برنامه زنده‌ی «رو در رو» با حضور کارشناس معنویت‌پژوه استاد غفاری قره‌باغی، برنامه‌ای برای چهارشنبه شب‌ها ساعت ۱۹:۳۰ 🔖 درشبکه جهانی ولایت، زیرنظر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دام عزه‌العالی 📧 آدرس شبکه جهانی اینترنتی ولایت: 📽️ https://www.velayat.tv/fa/index.php 🆔 @ghafari_ir
⚜ هشت سال، مردم را با وعده‌ی دروغ گشایش برجامی، معطل و سفره‌ی مردم را کوچک و میلیونها نفر را بیکار کردند. مردم نه از ستاد اقتصادی دولت، خیری دیدند و نه از بورس و نه از بانک مرکزی و نه هیچ عامل اقتصادی دیگر. ⚜ اکنون که وقت بیان صریح پشیمانی و عذرخواهی است، با وقاحت منتظر هستند حتی از برخورد نیروی دریایی با دشمن در خلیج فارس، گشایش اقتصادی و مهار تورم و ... رخ دهد!! ⚜ حکایت غریبی است حکایت روشنفکران این دیار!... 🆔 @ghafari_ir
همسایه! سایه ات به سرم مستدام باد لطفت همیشه زخم مرا التیام داد وقتی انیس لحظه‌ی تنهایی ام توئی تنها دلیل اینکه من این‌جایی ام توئی هر شب دلم قدم به قدم می‌کشد مرا بی اختیار سمت حرم می‌کشد مرا با شور شهر فاصله دارم کنار تو احساس وصل می‌کند آدم کنار تو حالی نگفتنی به دلم دست میدهد در هر نماز مسجد اعظم کنار تو با زمزم نگاه دمادم هزار شمع روشن کننند هاجر و مریم کنار تو تا آسمان خویش مرا با خودت ببر از آفتاب رد شده شبنم کنار تو در این حریم، سینه زدن چیز دیگریست خونین تر است ماه محرم کنار تو مادر کنار صحن شما تربیت شدیم داریم افتخار که همشهری ات شدیم ما با تو در پناه تو آرام می شویم وقتی که با ملائکه همگام می شویم بانو! تمام کشور ما خاک زیر پات مردان شهر نوکرو زنها کنیز هات زیبا ترین خاطره هامان نگفتنی ست تصویر صحن خلوت و باران نگفتنی ست باران میان مرمر آیینه دیدنیست این صحنه در برابر ایینه دیدنیست مرغ خیال سمت حریمت پریده است یعنی به اوج عشق همین جا رسیده است خوشبخت قوم طایفه، ما مردم قمیم جاروکشان خواهر خورشید هشتمیم اعجاز این ضریح که همواره بی حد است چیزی شبیه پنجره فولاد مشهد است من روی حرف های خود اصرار میکنم در مثنوی و در غزل اقرار میکنم ما در کنار دختر موسی نشسته ایم عمریست محو او به تماشا نشسته ایم اینجا کویر داغ و نمک زار شور نیست ما روبروی پهنه ی دریا نشسته ایم قم سالهاست با نفسش زنده مانده است باور کنید پیش مسیحا نشسته ایم بوی مدینه می وزد از شهر ما،بیا ما در جوار حضرت زهرا نشسته ایم بخشی از شعر جناب برقعی شاعر اهل‌بیت 🆔 @ghafari_ir
«همايش ملی معنويت و علوم اسلامی» برنامه‌ی روز دوم: نشست علمی کميسيون تخصصی «نسبت معنويت با فلسفه، کلام، اخلاق و عرفان» زمان: ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر ۲۶ آبان عنوان سخنرانی علمی استاد غفاری: بررسی مفهوم‌شناختی معنويت اسلامی و مناسبات آن با عرفان اسلامی، ساعت ۱۱:۳۰ لينک شرکت مجازی در سخنراني ها http://dte.bz/ethicsconf 🆔 @ghafari_ir
چهارمین پیش همایش ملی عرفان اهل بیتی توسط گروه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه با موضوع "علامه طباطبایی (ره) و منطق استنباط معارف عرفانی و معنوی در کتاب و سنت" با حضور حجج اسلام والمسلمین دکتر علیرضا کرمانی و دکتر احمد غفاری و دکتر محمدجواد رودگر برگزار خواهد شد. چهارشنبه ۲۶ مهرماه / ساعت ۱۸:۰۰ ارتباط از طریق: https://join.skype.com/Of4icd5LWJ9x 🆔 @ghafari_ir
بسم الله الرحمن الرحیم پاسخ به سخن آقای گرگیچ جناب گرگیچ عالم اهل‌سنت ، در نماز جمعه گفته است که هیچکس نباید در خلافت خلفای اول تا سوم تردید کند. وی برای این منظور، به استدلالی عجیب متوسل شده است. او می گوید: اگر خلافت خلیفه دوم نامشروع باشد، پس جنگهای او، از جمله جنگ با ایرانیان، نامشروع بوده است. اگر جنگ خلیفه دوم با ایرانیان، نامشروع بوده است، پس غنیمت‌هایی که در این جنگ به دست آمده‌اند نیز، نامشروع هستند. اگر غنیمتهای جنگ با ایران، نامشروع باشد، پس هم توزیع آنها توسط خلیفه و هم قبول این غنیمتها و پذیرش آنها از سوی سایر مسلمانان، نامشروع و حرام است. حال آنکه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام، جناب شهربانو دختر یزدگرد پادشاه ایرانی را از خلیفه دوم قبول کرد و به عنوان همسر خود قرار داد. به عبارت دیگر، اگر خلافت خلیفه دوم، نامشروع باشد، امام حسین علیه‌السلام نباید دختر یزدگرد را، که اسیر این جنگ بود، از خلیفه دوم قبول می کرد. حال که امام حسین علیه‌السلام، شهربانو را از جناب عمر قبول کرده است، پس معلوم می‌شود خلافت خلفا مشروع بوده است. و اما پاسخ اول: او می‌گوید: اگر خلافت خلیفه دوم، نامشروع باشد، جنگ‌های او نیز نامشروع است. این سخن غلط است؛ زیرا نامشروع بودن خلافت خلیفه دوم، ملازمه ای با نامشروع بودن جنگ هایش ندارد. این ممکن است که یک خلیفه، خلافتش نامشروع باشد، ولی به دلیل اذنی که از امام معصوم گرفته است، به جنگی مشروع ورود کند. پس لزوماً جنگ های خلیفه دوم، نامشروع نیست؛ هرچند ما شیعیان خلافت او را نامشروع می‌دانیم. ادامه دارد... 🆔 @ghafari_ir
بسم الله الرحمن الرحیم پاسخ به جناب آقای گرگیچ پاسخ دوم: جناب گرگیچ می‌گوید: اگر جنگهای خلیفه دوم ، نامشروع باشد، پس غنیمت هایی که در این جنگ به دست می آید، نامشروع می شود. این سخن نیز غلط است ؛ زیرا طبق فقه شیعی، آنچه که به عنوان غنیمت در چنین جنگ نامشروعی به دست آمده است، برای خلیفه دوم، که خلیفه‌ای نامشروع است ، حرام است؛ اما همین غنیمت ها، ملک امام معصوم است و او حق تصرف دارد. بنابراین، اگر حضرت سید الشهدا علیه السلام ، جناب شهربانو را به عنوان غنیمت جنگی، از خلیفه دوم قبول کرده باشد، این قبول، نه به دلیل مشروع بودن خلافت خلیفه دوم، بلکه به دلیل مالکیت امام نسبت به غنیمت های جنگ نامشروع است. پاسخ سوم: متاسفانه جناب آقای گرگیچ گزارش درستی از ماجرا ارائه نکرده است. در روایتی که گزارش از این صحنه می دهد، خلیفه دوم تصمیم می‌گیرد که فرزندان پادشاه ایرانی را مانند سایر اسرا به فروش بگذارد؛ اما حضرت علی علیه السلام مانع شدند و دستور دادند که دختران پادشاه ایرانی را آزاد کند، تا آنها با هر کس که خواستند ازدواج کنند؛ و بدین ترتیب، طبق این نقل، جناب شهربانو، که یکی از دختران پادشاه ایرانی است، به ازدواج حضرت سیدالشهدا علیه السلام در آمد. پاسخ چهارم: اساساً هیچ مستند قاطع و مورد توافقی، نه در میان روایات اهل بیت علیهم السلام و نه در میان کتب تاریخی، برای این ادعا وجود ندارد که دختر پادشاه ایرانی به نام شهربانو، در زمان خلافت خلیفه دوم، به اسارت سپاه مسلمانان درآمده باشد و سپس به نکاح حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در آمده باشد. ادامه دارد... 🆔 @ghafari_ir