eitaa logo
قرارگاه اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
2.7هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
7.9هزار ویدیو
207 فایل
كانال رسمي قرارگاه اساتيد و طلاب انقلابي حوزه علميه قم، تاسيس 1394 #محل تجمع خواص طرفدار حق #رسانه جبهه انقلاب از سراسر کشور #اخبار مجموعه انقلابی خود را در کانال ما منتشر کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری رسا
🔸تجمع مردم قم به مناسبت یوم‌الله 9 دی در مدرسه فیضیه 🔹شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم تجمع مردم قم به مناسبت یوم الله 9 دی صبح یکشنبه از ساعت 10 با سخنرانی آیت الله خاتمی در مدرسه فیضیه برگزار می‌شود. 🆔 @rasanews_agency
رهبر انقلاب: اگر کسی علم پیدا کند مجتهد شود به مقامات بالا برود اما حاضر نباشد حق را بپذیرد هوای نفس بر او غالب باشد و خواستها و تمایلات شخصی واضحات را از او مخفی کند چنین کسی به عالَم اسلام،نه تنها هیچ مفید نیست بلکه مضرّ و گاهی اضرّ از جهّال است ...اگر چنین کسانی را دیدیم باید بیشتر به نقش تهذیب اهمیت دهیم. 🆔 @ejtehad_jame
رهبر انقلاب: اگر کسی علم پیدا کند مجتهد شود به مقامات بالا برود اما حاضر نباشد حق را بپذیرد هوای نفس بر او غالب باشد و خواستها و تمایلات شخصی واضحات را از او مخفی کند چنین کسی به عالَم اسلام،نه تنها هیچ مفید نیست بلکه مضرّ و گاهی اضرّ از جهّال است ...اگر چنین کسانی را دیدیم باید بیشتر به نقش تهذیب اهمیت دهیم. 🆔 @ejtehad_jame
رهبر معظم انقلاب: اگر یک فهرستی از مسؤلیت های روحانیت تهیه شود سرلوحه ی این فهرست عبارت است از «خودسازی»،در درجه اول،ما باید متوجه بشویم به خودمان،و بنیه ی معنوی و دینی خودمان را تقویت کنیم.آن کسی که بنیه ی معنوی قوی دارد می تواند بارهای سنگین را بر دوش حمل کند،آن کسی که خودش در درون خودش دچار مشکل است این نمی تواند بارهای سنگین را بردارد،تقوا و پرهیزگاری و خودسازی،اولین وظیفه ما معمّمین است. 🆔 @ejtehad_jame
رهبر معظم انقلاب: اگر یک فهرستی از مسؤلیت های روحانیت تهیه شود سرلوحه ی این فهرست عبارت است از «خودسازی»،در درجه اول،ما باید متوجه بشویم به خودمان،و بنیه ی معنوی و دینی خودمان را تقویت کنیم.آن کسی که بنیه ی معنوی قوی دارد می تواند بارهای سنگین را بر دوش حمل کند،آن کسی که خودش در درون خودش دچار مشکل است این نمی تواند بارهای سنگین را بردارد،تقوا و پرهیزگاری و خودسازی،اولین وظیفه ما معمّمین است. 🆔 @ejtehad_jame
رابطه تهذیب و نظام اسلامی در بیان رهبر معظم انقلاب: اگر دیدیم در حوزه های علمیه،شور علمی هست اما این شور علمی و کار علمی،خلأها و کمبودهای نظام را چنان که باید پر نمیکند باز باید به مسأله تهذیب توجه کنیم،برای اینکه اگر اخلاق و تهذیب نفس در حوزه ها باشد و صفای نفس ناشی از آن پیدا شود،هر کلمه ای که خوانده شود باید به نفع جامعه و مردم باشد. علمِ تنها کافی نیست.علم بی تقوا چیز بسیار خطرناکی است. 🆔 @ejtehad_jame
رابطه تهذیب و نظام اسلامی در بیان رهبر معظم انقلاب: اگر دیدیم در حوزه های علمیه،شور علمی هست اما این شور علمی و کار علمی،خلأها و کمبودهای نظام را چنان که باید پر نمیکند باز باید به مسأله تهذیب توجه کنیم،برای اینکه اگر اخلاق و تهذیب نفس در حوزه ها باشد و صفای نفس ناشی از آن پیدا شود،هر کلمه ای که خوانده شود باید به نفع جامعه و مردم باشد. علمِ تنها کافی نیست.علم بی تقوا چیز بسیار خطرناکی است. 🆔 @ejtehad_jame
رهبر معظّم انقلاب: من یقین دارم که حضرت امام،آن پیرمرد نورانی،معنوی،عالم،زاهد و عارف-که این انقلاب با دست توانای او بنا،غرس ،آبیاری و میوه چینی شد-اگر در جوانی،آن رتز و نیازها و آن عبادت ها،تفکّرها و توسّل ها را نداشت و آن دل مؤمن و نورانی در او پدید نمی آمد،این کارهای بزرگ از او صادر نمی شد،...معمولا پیرمردها،در زودتر از این سنّ(۶۰سالگی)بازنشسته می شوند و حالِ اداره ی زندگی شخصی خودشان را هم ندارند! امّا امام در آن سنّ، چنین بنای عظیم و توصیف ناپذیری را به وجود آوردند و در مقابل دشمن،آن طور ایستادند که انسان،از شجاعت و پایداری ایشان در مقابل حوادث و مصائب،مبهوت می ماند. 🆔 @ejtehad_jame
رهبر معظّم انقلاب: من یقین دارم که حضرت امام،آن پیرمرد نورانی،معنوی،عالم،زاهد و عارف-که این انقلاب با دست توانای او بنا،غرس ،آبیاری و میوه چینی شد-اگر در جوانی،آن رتز و نیازها و آن عبادت ها،تفکّرها و توسّل ها را نداشت و آن دل مؤمن و نورانی در او پدید نمی آمد،این کارهای بزرگ از او صادر نمی شد،...معمولا پیرمردها،در زودتر از این سنّ(۶۰سالگی)بازنشسته می شوند و حالِ اداره ی زندگی شخصی خودشان را هم ندارند! امّا امام در آن سنّ، چنین بنای عظیم و توصیف ناپذیری را به وجود آوردند و در مقابل دشمن،آن طور ایستادند که انسان،از شجاعت و پایداری ایشان در مقابل حوادث و مصائب،مبهوت می ماند. 🆔 @ejtehad_jame
رهبر معظّم انقلاب: انقلاب وقتی به صورت کامل تحقق پیدا می کند که آحاد مردم،حقیقتاً به مردم مسلمان و مؤمن تبدیل شوند. بخشی از اسلام،مربوط به عمل مردم است که نظام اجتماعی و حرکت عمومی آنها را تصویر و ترسیم می کند و آنها را حرکت می دهد.بخش دیگر مربوط به عقاید و کیفیات روحی و عمل شخصی مردم است. انقلاب،انقلابِ مردم است،انقلاب در مناسبات اجتماعی و اقتصادی بعد از انقلاب مردم است،تا مردم منقلب نشوند،آن انقلاب اقتصادی و تغییر و تبدیل مناسبات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی هم،اصلاً تحقق پیدا نمی کند.اگر آنچه واقع شده ادامه پیدا نکند و تعمیق نشود و...و خدای نکرده،اسم،اسلام و جمهوری اسلامی و حاکمیت منادیان اسلام باشد،ولی واقع قضیه و متن زندگی مردم،چیز دیگری باشد،این انقلاب قطعا موفق نبوده و نیست. 🆔 @ejtehad_jame
رهبر معظّم انقلاب: انقلاب وقتی به صورت کامل تحقق پیدا می کند که آحاد مردم،حقیقتاً به مردم مسلمان و مؤمن تبدیل شوند. بخشی از اسلام،مربوط به عمل مردم است که نظام اجتماعی و حرکت عمومی آنها را تصویر و ترسیم می کند و آنها را حرکت می دهد.بخش دیگر مربوط به عقاید و کیفیات روحی و عمل شخصی مردم است. انقلاب،انقلابِ مردم است،انقلاب در مناسبات اجتماعی و اقتصادی بعد از انقلاب مردم است،تا مردم منقلب نشوند،آن انقلاب اقتصادی و تغییر و تبدیل مناسبات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی هم،اصلاً تحقق پیدا نمی کند.اگر آنچه واقع شده ادامه پیدا نکند و تعمیق نشود و...و خدای نکرده،اسم،اسلام و جمهوری اسلامی و حاکمیت منادیان اسلام باشد،ولی واقع قضیه و متن زندگی مردم،چیز دیگری باشد،این انقلاب قطعا موفق نبوده و نیست. 🆔 @ejtehad_jame
تحلیلی بر بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره تهذیب: همانطور که در مباحث علمی و فقهی حوزه،دو نگاه حاکم است یکی نظام فقاهت با رویکرد فردی و جزیره ای و با رنگ و بوی سکولارگونه و بی تفاوت نسبت به معضلات و چالش های نظام اسلامی و دیگری نظام فقاهت با رویکرد تمدنی و نظامند با دغدغه حل چالش ها و معضلات نظام و دولت و جامعه اسلامی، و ثمره هر یک از این دو رویکرد متفاوت است همینطور در نظام تهذیب و معنویت و خودسازی همین دو نظام و رویکرد حاکم است.تهذیب مدّنظر رهبر معظم انقلاب در عین اینکه بر خودسازی،انجام واجبات و ترک محرمات،اذکار،نوافل،تضرّع و توسّل و نماز شب،انس با قرآن و اخلاص در عمل تأکید دارد اما در عین حال به جهت دهی این امور به سمت جامعه سازی دینی و تمدن سازی و کمک به حل معضلات و کمبودهای نظام اسلامی اصرار فراوان دارد.به طوریکه این رویکرد جزو ارکان تهذیب به حساب می آید یعنی از همان اول ورود طلبه به حوزه او را طوری تربیت میکند که هدفش از تهذیب و تعلیم و ذکر و دعا و تضرّع و توسّل،فقط تشخیص وظیفه فردی و شخصی و انجام وظیفه با خلوص نیت شخصی نباشد بلکه هدفش تشخیص وظایف فردی و اجتماعی و تشخیص کمبودها و نیازهای نظام اسلامی و تلاش فردی و اجتماعی نظام مند همراه با تدبیر و برنامه ریزی تشکیلاتی توأم با اخلاص نیت فردی و اجتماعی برای حل آن چالش ها می باشد لذا رهبری معظم می فرماید اگر شور علمی حوزه،در خدمت نظام اسلامی قرار نگرفت و کمبودها را شناسایی و برطرف نکرد معلوم می شود که در تهذیب مشکل داریم.نه در تهذیب با رویکرد فردی و سکولارگونه،بلکه تهذیب با رویکرد خودسازی فردی به عنوان مقدمه ضروری برای ساختن جامعه معنوی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی با رویکرد معنوی. بعضی جملات رهبر معظم انقلاب را به عنوان شاهد بر مدعا یاد آور می شویم: اگر دیدیم در حوزه های علمیه،شور علمی هست اما این شور علمی و کار علمی،خلأها و کمبودهای نظام را چنان که باید پر نمیکند باز باید به مسأله تهذیب توجه کنیم،برای اینکه اگر اخلاق و تهذیب نفس در حوزه ها باشد و صفای نفس ناشی از آن پیدا شود،هر کلمه ای که خوانده شود باید به نفع جامعه و مردم باشد. اگر مهذّب نباشیم آنچه داریم در خدمت اسلام و نظام اسلامی قرار نخواهد گرفت و چه بسا در جهت عکس قرار گیرد. من یقین دارم که حضرت امام،آن پیرمرد نورانی،معنوی،عالم،زاهد و عارف-که این انقلاب با دست توانای او بنا،غرس ،آبیاری و میوه چینی شد-اگر در جوانی،آن راز و نیازها و آن عبادت ها،تفکّرها و توسّل ها را نداشت و آن دل مؤمن و نورانی در او پدید نمی آمد،این کارهای بزرگ از او صادر نمی شد،...معمولا پیرمردها،در زودتر از این سنّ(۶۰سالگی)بازنشسته می شوند و حالِ اداره ی زندگی شخصی خودشان را هم ندارند! امّا امام در آن سنّ، چنین بنای عظیم و توصیف ناپذیری را به وجود آوردند و در مقابل دشمن،آن طور ایستادند که انسان،از شجاعت و پایداری ایشان در مقابل حوادث و مصائب،مبهوت می ماند. انقلاب وقتی به صورت کامل تحقق پیدا می کند که آحاد مردم،حقیقتاً به مردم مسلمان و مؤمن تبدیل شوند. بخشی از اسلام،مربوط به عمل مردم است که نظام اجتماعی و حرکت عمومی آنها را تصویر و ترسیم می کند و آنها را حرکت می دهد.بخش دیگر مربوط به عقاید و کیفیات روحی و عمل شخصی مردم است. انقلاب،انقلابِ مردم است،انقلاب در مناسبات اجتماعی و اقتصادی بعد از انقلاب مردم است،تا مردم منقلب نشوند،آن انقلاب اقتصادی و تغییر و تبدیل مناسبات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی هم،اصلاً تحقق پیدا نمی کند.اگر آنچه واقع شده ادامه پیدا نکند و تعمیق نشود و...و خدای نکرده،اسم،اسلام و جمهوری اسلامی و حاکمیت منادیان اسلام باشد،ولی واقع قضیه و متن زندگی مردم،چیز دیگری باشد،این انقلاب قطعا موفق نبوده و نیست. 🆔 @ejtehad_jame
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
📚 🔹رفع حجاب منیت ضامن تجلی خدا در انسان 🔸 حجاب برای زنان به معنای حیا و عفت است؛ اما حجاب برای نفس انسانی و روح آدمی به معنای دوری از خدا و خلاف اخلاق الهی است. آدمی باید حجاب میان خود و خدا را بردارد، همان کاری که پیامبر(ص) کرد. پیامبر(ص) به عنوان نخستین مظهر از مظاهر تجلیات الهی و صادر نخست، به طور طبیعی بی‌حجاب با خدا دیدار دارد و وحی و گفتمان خدا بی‌هیچ پرده و حجابی است. البته یک حجاب مه‌مانندی میان خدا و خلق است که از آن به مقام عماء تعبیر شده است. این به دلیل همان محدودیت ذاتی انسان و خلق است؛ زیرا برای خداوند اسمای مستاثری است که هنوز ظهور و تجلی نداشته است و همین موجب می‌شود که ما تنها با خدایی آشنا باشیم و معرفت داشته باشیم که خدای ظهور است و در اسما و صفاتی ظهور و تجلی یافته است. به هرحال، از نظر آموزه‌های قرآنی بویژه در آیات نخست سوره نجم آمده است که پیامبر(ص) بدون هیچ حجابی با خدا دیدار داشته و خداوند بی‌حجابی به او وحی کرده و سخن گفته است. از آیات دیگر قرآن به دست می‌آید که همه می‌توانند با سرمشق‌گیری از آن حضرت(ص) به این مقام برسند. ازنظر قرآن خداوند با همه هستی این‌گونه رابطه دارد: الدانی فی علوه و العالی فی دنوه؛ خدا نزدیک‌ در عین عالی بودن و عالی در عین نزدیکی است (دعای 47 صحیفه سجادیه)؛ زیرا خداوند می‌فرماید: هو معکم اینما کنتم؛ خدا با شماست هرجا که باشید (حدید/4)، پس اگر خداوند با ما در همه جا است و حتی از رگ‌های گردن ما نزدیکتر است(سوره ق) یا اینکه حائل میان خودمان و خودمان است؛ یعنی یحول بین‌المرء و قلبه (انفال، 24) باید گفت که ما اگر پرده و حجاب خودیت و منیت را برداریم خدا را در همین نزدیکی و حتی نزدیک‌تر از نفس خودمان می‌یابیم. پس بی‌واسطه نیز می‌توانیم خدا را در خود متجلی ببینیم، بویژه آنکه خداوند بر همه چیز احاطه دارد و ما نیز جزیی از احاطه علمی و رویتی خدا هستیم؛ پس اگر حجاب و حائل را برداریم پیش از آنکه خودمان را ببینیم خدا را می‌بینیم. http://kayhan.ir/fa/news/150684 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا، گپ و بله @kayhannewspaper
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
📚 🔹 چرایی شبهه‌سازی از منظر روان‌شناسی قرآن 🔸 بارها دیده‌اید کسانی چون بی حجاب‌ها از یک عالم اسلامی می‌پرسند: مگر حجاب در قرآن آمده است؟ اصلا مگر اسلام به نیت و قلب سلیم و داشتن دل پاک نیست؛ پس وقتی قلب ما پاک است، چه گناهی ؟! یا پسرها و دخترها و زنان و مردان نامحرم به هم دست می‌دهند و می‌گویند: ما که هیچ احساس بدی نداریم؟ یا به بی حجاب نگاه می‌کنند و می‌گویند: ما که تحریک نمی‌شویم. پس کجایش گناه است؟ مجموعه شبهاتی که این افراد مطرح می‌کنند در دو دسته شبهات حکمی و شبهات موضوعی(مصداقی) قرار دارد. شبهات حکمی به معنای آن دسته از شبهاتی است که شخص اصلا منکر وجود چنین حکمی در اسلام می‌شود و مثلا می‌گوید: در هیچ جای قرآن حکم حجاب مطرح نشده است. در شبهات موضوعی این گونه مطرح می‌کنند که اصلا این حجابی که ما داریم خودش کفایت می‌کند؛ چه کسی گفته همه مو باید پوشیده بماند؟ یا مثلا وقتی حکم یک موضوعی را می‌دانند و می‌پذیرند که مثلا غیبت حرام است، می‌گویند: اصلا کی گفته این سخن من غیبت است. من دارم نقد سیاسی می‌کنم یا من دارم شخصیت فلانی را ارزیابی و تحلیل می‌کنم و مانند آن. باید توجه داشت که از نظر روانشناسی قرآن، ما یک گناه داریم و یک احساس گناه. اصولا اینکه شخص دنبال توجیه و عذر و بهانه می‌رود، برای این است که احساس گناه رهایش نمی‌کند. گویی شخصی جنایت و قتلی را مرتکب شده و این احساس گناه شب ها نمی‌گذارد بخوابد و آرامش را از زندگی اش بیرون برده است. همین احساس گناه، آنچنان دلش را سنگینی می‌کند و بر دوشش فشار می‌رود و قلبش را تنگ می‌سازد که گویی همه دنیا برایش زندان است. از اتاق به خیابان و بیابان و کوه و جنگل می‌رود تا احساس آزادی کند، ولی این دنیا با همه بزرگی و آزادی‌اش برایش زندان می‌شود. اشخاصی که شبهه علمی را مطرح می‌کنند می‌خواهند خودشان را از زیر بار این احساس بد و اندوهناک نجات دهند؛ حالا یا با شبهه حکمی یا شبهه موضوعی. اینجاست که با صدای بلند می‌گویند: کی گفته این گناه است؟ کی گفته این غیبت است ؟ کی گفته این بی حجابی است؟ وقتی به عالم اسلامی می رسند می پرسند: آقا مگر این حرام است؟ این گناه است؟ ما باید چه کنیم؟… ادامه مطلب👇 http://kayhan.ir/fa/news/150687 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا، گپ و بله @kayhannewspaper
هدایت شده از KHAMENEI_IR
🚨 لوح | نقشه‌های نقشِ بر آب 🔻 رهبرانقلاب: نقشه‌های آمریکا در مورد ملّت ایران لو رفته؛ نقشه‌ای که بتوانند آن را عمل بکنند و ضربه وارد کنند دیگر ندارند، هر کاری که میتوانستند کرده‌اند، نقشه‌های آینده‌شان هم لو رفته است. ۱۳۹۷/۰۹/۲۱ 💻 @Khamenei_ir0
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزفروپاشی شوروی/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️من روزبه‌روز اجرای طرح آمریکایی فروپاشی شوروی را نوشته‌ام چون ماجرای عظیمی است، گورباچف وقتی سرکارآمد، یک روشنفکر بود؛ شعاری که او مطرح کرد، پروستریکا (اصلاحات اقتصادی) و گلاسنوست (اصلاحات اجتماعی) بود، با ریاست گورباچف تمجید رسانه‌های غربی از وی شدت گرفت تا جاییکه مجله امریکایی، گورباچف رابعنوان مرد سال معرفی کرد، این آغوش باز غرب گورباچف را فریب داد و به آنها اعتماد کرد؛ در محیط اختناق شوروی، این شعارهای پروستریکایی و گلاسنوستی بشدت فضاشکن بود. گورباچف با شعار گلاسنوستی بعداز ۷۳سال قید جواز عبور از شهری به شهر دیگر در شوروی را برداشت و اجازه آزادی بیان داد چراکه در تمام این دوران، روزنامه مهم شوروی فقط «پراودا» بود. بعداز مدتی هم سیل تبلیغات فرهنگ غربی مانند «مک‌دونالد» و غیره در شوروی راه پیدا کرد اما یلتسین معاون گورباچف مرتب میگفت این شتاب اصلاحات کم است لذا گورباچف او را عزل کرد؛ اما رسانه‌های غربی یلتسین را یک اصلاح‌طلب مظلوم مطرح میکردند؛ گورباچف تخریب شد و بنا شد بعداز ۷۳سال انتخابات شود و یلتسین رئیس جمهور شد! ۷۹/۴/۱۹ #نشربامنبع @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز فروپاشی شوروی/۱۱ 💠رهبرانقلاب ‼️من چند سال قبل در مقایسه‌ی بین نظام جمهوری اسلامی و نظام شوروی سابق که امریکاییها توانستند آنرا مضمحل کنند و طمع بسته بودند که همان را با انقلاب اسلامی انجام بدهند گفتم که تفاوت‌های این دو نظام، تفاوت‌هایی است که نمیتواند محکومِ یک قانون باشند. در نظام جمهوری اسلامی، اساس حرکت بر پایبندی به مبانی است. آن چیزی که به عنوان مبدأ مشروعیت این نظام محسوب میشود، یعنی ولایت الهی که منتقل میشود به فقیه، مشروط است به پایبندی بر احکام الهی. آن کسی که در رتبه‌ی رهبری نشسته است، اگر نسبت به آرمان‌ها و قوانین اسلامی از لحاظ نظری و عملی، بیقید شود، از مشروعیت میافتد و دیگر اطاعت او بر کسی جایز نیست. بنابراین، شما اگر امروز به امواج دشمنی و کینه‌ورزىِ دشمنان انقلاب اسلامی نگاه کنید، میبینید که مهم‌ترین آماج دشمنی آنها با همین دو سه اصل اسلام و مردم است که مربوط به این عامل تضمین‌کننده و نگهدارنده‌ی انقلاب است. لذا این انقلاب شکست‌خوردنی نیست! ۸۵/۳/۱۴ #نشربامنبع @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز فروپاشی شوروی/۱۲ 💠رهبرانقلاب ‼️آنهایی که خیال میکنند چون انقلابهای پوشالی انقلابهای غیر متّکی به مردم، در کشورهای کمونیستی نابود شدند، معنایش اینستکه این انقلابِ اصیل مردمی که با دست یکایک ملت بر پا داشته شده است، ممکن است شکست بخورد. به شدّت در اشتباهند. چه مقایسه غلطی است بین کشور ما و کشوری مثل شوروی سابق که از اوّل تا وقتی منهدم شد، یک انتخابات مردمی و سراسری در آن انجام نگرفت، همیشه حزبها بر سرِ کار آمده‌اند؛ حزبها رؤسا را معیّن کرده‌اند؛ آن هم تازه نه همه افراد یک حزب را، بلکه برگزیدگان یک حزب را! شوراهای مرکزی چهارنفر را معیّن میکردند و در رأس قدرت قرار میدادند و کشور به دست آنها سپرده میشد. با آن اختناق، ملت خبری نداشت که چه کسی می‌آید و چه کسی میرود. فرق است بین چنان کشورها و کشوری مثل جمهوری اسلامی ایران که حاصل مردم سالاری دینی است! ۷۲/۱/۴ #نشربامنبع @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز فروپاشی شوروی/۱۴ 💠رهبرانقلاب ‼️امروز مخالفین تفکر اسلامی در دانشگاه فعالند، حتی مارکسیست‌ها! بنده چون کتاب زیاد میخوانم تعدادی کتاب دیدم که نشان از این بود که درون دانشگاه میخواهند تفکّر مارکسیستی را باز دوباره سرِپا کنند، آن هم کِی؟ بعد از سقوط حکومت شوروی مارکسیستی! ۹۴/۸/۲۰ ‼️دشمن بطور ویژه، بر روی جریانهای دانشجویی، سرمایه‌گذاری میکند؛ تا بتواند در محیطهای دانشجویی نفوذ کند و برای خودشان سربازانی را در آنجا تدارک ببیند. امروز سرویسهای جاسوسی امریکا و اسرائیل حتی حرفی ندارند که به تشکلهایی در دانشگاههای ایران کمک مالی بکنند که این تشکل به حسب ظاهر، وابسته‌ی به توده‌ایهای سابقند. امروز بعد از آنکه اردوگاه مارکسیزم به‌کلی متلاشی شده و غلط بودنِ آن با آن فلسفه‌نماها، بر همه ظاهر و مبرهن شده و دیگر وجود این جریان چپ، معنایی ندارد؛ اما در عین حال میبینیم که اینها را نگه میدارند و حفظ میکنند؛ شماها باید متوجه اینهاباشید. مسئولیت شما سنگین است! ۸۴/۷/۲۵ ⚠️توجه؛ 🏴کتابهای حسین بشریه مدرس مارکسیسم در دانشگاه تهران و امام صادق از مهمترین آنهاست، رجوع شود به کتاب ارتش سری روشنفکران! #نشربامنبع @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز فروپاشی شوروی/۱۶ 💠رهبرانقلاب ‼️تنها چیزی که میتواند کشور ایران و نظام اسلامی را حفظ کند، استحکام داخلی است بعضی خیال میکنند اگر ما به امریکا «نه» بگوییم، باید به اروپا تکیه کنیم. مگر ما وقتی در دوره جنگ، با امریکا مقابل بودیم، به شوروی که با امریکا دشمن تکیه کردیم؟ دشمنیِ شوروی سابق در دوره جنگ، کمتر از امریکا در صحنه عمل نبود. اگر من و شما به شرایط استحکام داخلی عمل کنیم دشمن نمی‌تواند ضربه بزند. ۸۲/۵/۱۵ ‼️ما در مقابل هر قدرت سلطه‌طلب و ستمگری که در برابر ملتها به سرنیزه‌ی خود تکیه میکند، میایستیم؛ هرکس میخواهد باشد. امریکا که هیچ؛ اگر قدرت و دولتی قدرتمندتر از امریکا هم باشد، در مقابلش میایستیم؛ کمااین‌که ایستادیم. ما یک روز در مقابل قدرت متحد امریکا و شوروی علیه خودمان، ایستادیم. امریکا و شوروی دو ابرقدرت بودند که مجموعاً قدرتشان از امریکای فعلی به مراتب بیشتر بود و هر دو علیه ما همدست و متحد بودند؛ ولی ما در مقابل آنها ایستادیم و باز هم میایستیم ۷۰/۱۲/۱۴ #نشربامنبع @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز فروپاشی شوروی/۱۷ 💠رهبرانقلاب ‼️از پاداشهای الهی به ملت ایران این بود که در این چند سال، بسیاری از کسانیکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، علیه ملت ایران همدست شده بودند، مجازات شدند. دولت شوروی، پشتیبان درجه یک عراق، متلاشی شد ۷۱/۳/۱۴ ‼️من بارها گفته‌ام، ما یک وقت میخواستیم برای جبهه‌ها سیم خاردار - که در داخل کشور نداشتیم و تولید نمیشد - از جایی وارد کنیم. همین شوروی سابق اجازه نداد ما سیم خاردار را از داخل کشورش عبور دهیم و به ایران بیاوریم. گفت این وسیله جنگی است! یعنی ادّعا این بود که آنها به دو طرف جنگ کمک نمیکنند! این در حالی بود که هواپیمای روسی، موشک روسی، کارشناس روسی، افسر روسی، مواد منفجره روسی و تمام امکانات روسی، آن طرف جبهه در اختیار دشمن و طرف مقابل ما در این جنگ بود! ۷۹/۷/۶ #نشربامنبع @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروز تجلی بصیرت‌امت 🏳وتجدیدبیعت‌امت باولایت 💠رهبرانقلاب ‼️اشتباه نکنید، بصیرت بمعنای آگاهی کتابی و روزنامه‌ای نیست، بصیرت میدانی نیست که فقط قدرت تحلیل سیاسی بطلبد، بصیرت قدرت معنوی میطلبد! ۶۶/۳/۲ ‼️اين بصيرت چگونه حاصل ميشود؟ بر اثر گذشتن از خود؛ همين يك كلمه‌ آسان اما در عمل آنقدر مشكل كه اكثر انسانها در همين يك كلمه، درجا زده‌اند! ۸۰/۸/۹ ‼️صرف اینکه حق با ما باشد، ما پیش نمیرویم؛ حق همراه با ایستادگی. امیرالمؤمنین در جنگ صفین فرمود: «لا یحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر». این پرچم را کسانی میتوانند بلند کنند که اولاً بصیرت داشته باشند، بفهمند قضیه چیست، هدف چیست؛ ثانیاً صبر داشته باشند. صبر یعنی استقامت! ۸۷/۵/۹ ⬇️نسخهpdf @Jahade_tabeini
متن حکم انتساب رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم 🔹آیت الله جناب آقای حاج شیخ صادق آملی لاریجانی دامت توفیقاته با توجه به نقش بی‌بدیل مجمع تشخیص مصلحت نظام در اداره و قوام و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی و با عنایت به ارتحال عالم مجاهد آیت الله هاشمی شاهرودی رحمة‌الله‌علیه و ضرورت سامان‌یابی هر چه سریعتر ارکان مجمع، جنابعالی را به ریاست آن مجمع مهم و تأثیرگذار و نیز به عضویت فقهای شورای محترم نگهبان منصوب می‌کنم. 🔹همان‌طور که پیش از این در حکم دوره‌ی جدید آمده است، مجمع در این دوره عهده‌دار مسئولیت مهم و اساسی تغییرات در ساختار و محتوای آن نهاد مؤثر و مهم نیز می‌باشد که با توجه به سابقه‌ی برجسته و ارزشمند جنابعالی در شورای نگهبان و مدیریت پر تلاش و عالمانه و مخلصانه بر قوه قضائیه، امید می‌رود با حضور فعال و عالمانه اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و ایفای نقش مؤثر دبیرخانه و دبیر محترم در انجام وظایف خود تحت نظارت و اشراف ریاست مجمع، مسئولیت‌های محوله در این دوره در کمال اتقان و به بهترین وجه به انجام برسد. 🔹با عنایت به اهمیت مسئولیتها در مجمع و شورای نگهبان انتظار می‌رود در فرصت زمانی مناسب، با تنسیق امور در قوه قضائیه، در مسئولیت‌های خطیر یادشده مُتَمحّض گردید. از خداوند متعال توفیق وافر و کمک همه‌جانبه‌اش را برای آن جناب و همکاران مسألت مینمایم. والسلام علیکم و رحمة الله سیّد علی خامنه‌ای ۹ دی ۹۷ https://eitaa.com/ghararat/-212013