eitaa logo
قرار اندیشه
253 دنبال‌کننده
469 عکس
191 ویدیو
3 فایل
✦؛﷽✦ 🍀چیزهای زیادی برای دیدن هست، ولی چه وقت می‌توان دید؟ قرار اندیشه، محفلی است برای دیدن‌های ساده و گفتن‌های بی‌پیرایه تا لابلای قلم‌زدن‌ها خود را بیابیم و تحقق خود را رقم زنیم... راه ارتباط: @ta_ghaf @Rrajaee
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹نشست سوم 🔹 بر پا شدن عالمی در جهان امروز خوانش متن استاد طاهرزاده برای همایش با عنوان: خانم مرضیه حدیده چی دباغ، قدیسی در میدان سیاست و سیاستمداری در جلوه قدیسان. 🔹با حضور آقای نجات‌بخش 📆 دوشنبه ۲۶ دي ١٤٠١ 🕰ساعت ١٥:٠٠ @ziafat_andishe
39.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بذر ایمان قلبهای خسته را تنها " عشق " به موج می آورد.. تنها این راز آلوده ترین رفتار حیات است که می‌تواند تا قله ی کمال برود... @gharare_andishe
49.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید این سرزمین سبزی اش را از دین مبارک مهربانی و از خون زنان و مردان آزاده و مقاومی چون تو گرفته اند... @ziafat_andishe @gharare_andishe
برپا شدن عالم در جهان امروز.mp3
50.51M
🎙برپا شدن عالم در جهان امروز 🔹گفتگو پیرامون مستند "بانوی مبارز" 🔹با حضور آقای نجات‌بخش 📆٢٦ دی ١٤٠١ 🔰خانه مشروطه @ziafat_andishe @gharare_andishe
19.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🎥 حرم عشق کربلاست و چگونه در بند خاک بماند آن‌که پرواز آموخته است و راه کربلا می‌شناسد؟ !!! @gharare_andishe
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بالاخره یه روز اتفاق میفته کمتر از یک ثانیه طول میکشه ولی تو اون یک ثانیه فقط دارم به این فکر می کنم که کاش یک جوری بزنه که مردم صدای شلیک رو نشنون صدای شلیک بدجوری می ترسونتشون زندگی کردن تو وحشت حقشون نیست قرار بود جنگیدن فقط سهم ما باشه … “کاش اگر گلوله‌ای هم به سمتم شلیک شد وسط کویر باشد یا در دل دریا که کسی صدایش را نشنود و دلی نلرزد” @gharare_andishe
🔹عدالت و دانش بنیان 🔹آیا فقر در جهان توسعه نیافته مربوط است به فساد حاکمان و رفتارهای تجملی یا ریشه فقر در جهان توسعه نیافته از گذشته رها شدن و جاماندن از آینده است. جهانی که خود از جهاتی می توانسته است برای خود ثروت ایجاد کند، اکنون دیگر راه خلق ثروت را گم کرده است و آنقدر چشم او را زرق و برق توسعه گرفته است که توانایی رفتن به سوی آینده را ندارد و نمی تواند با مشارکت در دنیای جدید راه های خلق ثروت را بپیماید. 🔹واقعیت آن است که ثروت در دنیای امروز حاصل دائما نو شدن و صورت دادن های جدید است. به تعبیر بهتر اگر انسان نتواند بطور دائم صورت جدیدی بیافریند، فقر را تجربه خواهد کرد. این امر در شرایطی که مسابقه مصرف برقرار می شود و انسان توسعه نیافته هر روز با یک محصول جدید فناورانه روبرو می شود که جریان زندگی او را تغییر می دهد، بسیار بغرنج می شود، چرا که اگر او نتواند از این محصول جدید استفاده کند زندگی معمولی او نیز به خطر می افتد. 🔹تلفن همراه که در حدود سی سال پیش اصلآ وجود خارجی نداشت، در زندگی امروز اساسی ترین مدار زندگی است بگونه ای که در دورترین نقاط جهان از توسعه نیز امری لازم و حتمی تلقی می شود و زندگی بدون آن میسر نیست. 🔹این ضرورت مجال مشارکت را از جهان توسعه نیافته می گیرد و حاصل آن فقر و تباهی استعدادهاست. مشغول شدن به فساد حاکمان و مبارزه و قطع کردن دست فساد و عدالت طلبی به معنای رایج آن هر چند به معنای تسلیم نشدن جامعه به فساد است اما چنانچه کشور نتواند خود را در راه مشارکت در دنیای جدید قرار دهد، شاید به مأیوس شدن از تحقق عدالت بیانجامد و انسان ها احساس کنند که خدا آنان را فراموش کرده است. 🔹حال آنکه خداوند ارزاق بندگان را در تقدیرشان گذاشته است و چنانچه انسان این تقدیر را در نیابد، لاجرم راهی به خدای رزاق ندارد. آیا طرح اقتصاد دانش بنیان که از یک سو علم و فناوری است و از سوی دیگر ثروت، نمی تواند تمنای چنین حضوری باشد؟ حضوری که از یک طرف بر تولید به جای مصرف تأکید دارد و در تلاش است تا توجه را از زرق و برق محصولات منصرف کند اما از سویی دیگر توانایی ساختن با فناوری بالا را در مقابل بگذارد. 🔹حضرت آقا در تبیین این اقتصاد می فرمایند: (من فقط به طور خلاصه عرض می‌کنم که رسیدن و دست یافتن به پیشرفت عادلانه در اقتصاد و حلّ مشکل فقر در کشور ــ که ما مشکل فقر و استضعاف مالی را در کشور بخواهیم حل کنیم ــ فقط از مسیر تقویت «تولید» می‌گذرد؛ اگر ما تولید را  تقویت کردیم که تقویت آن هم به همین دانش‌بنیان بودن است، این مقصود بزرگ ان‌شاءالله حاصل خواهد شد.). @behyaarstf_ir
🔹طلب آدمی از آن گاه که پای بر کره خاکی نهاد، خویشتن را تنیده در مسئله هایی یافت که زندگیش، بر دویدن های رسیدن به پاسخ مسئله‌ها معنا می‌شد، و هر گاه خود را فارغ از پرسش‌ها می‌نگریست، گویی غباری از خاک مرگ، او را مدفون روزمرگی‌ها و بی‌ثمری ها ساخته است... و حیات معنایی جز جوشش اراده‌ها در پی "عطـــش تشنگی ها" نیست که آب زندگانی را در رگ‌های این عصاره هستی جاری می‌سازد. @gharare_andishe
پرسش از مسئله، اگر با شتاب زدگیِ ساحل پیمایی دریای وجود آدمی تلقی گردد، بدان گونه که گویا در پی رفع مشکلی عاجل از دشواری‌های زندگی روزمره اوست، تنها فراخواندن راه حل هایی از جنس خروج از بحران را به همراه خواهد داشت و با مرتفع شدن مشکل، این پرسش نیز از منظرها برخواهد خاست.. اما آیا فراخنای تفکر به ما این مجال را می‌دهد که در افقی ماورای "صحنه های امروزین" زندگی، پرسش از مسئله‌ی جانِ انسان را طرح نماییم؟! و آیا اساسا با فراروی از ساحت پاسخها و راه حل ها، می‌توان به ذات توجه به مسأله و گوش سپردن به اسرار آن، امید گشایش داشت؟! و اگر پرسش از مسأله، ما را به امتداد جریانی از سؤالات دیگر بکشاند، قادر خواهد بود دریچه هایی از نور و نگریستن به آینده ای روشن برای انسان متحیر در سیاه‌چال خواستن ها بگشاید؟! @gharare_andishe
7.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"دگرگون کردن جهان مستلزم دگرگون کردن مفهوم جهان است و این که مفهوم جهان صرفاً می‌تواند به وسیله تفسیری مناسب از جهان به دست آید." @gharare_andishe
قرار اندیشه
"دگرگون کردن جهان مستلزم دگرگون کردن مفهوم جهان است و این که مفهوم جهان صرفاً می‌تواند به وسیله تف
🔹دگرگونی و تحول اگر بخواهیم در روال معمول به پدیده‌ها نظر کنیم، شاید دیدن مقدور نباشد. تحول در نگاه برای دیدن پدیده ها شاید راهِ رفتن به سوی پدیده هاست. چگونه یک پدیده برای آدمی از تکرار برون می آید و او می‌تواند هر بار به دیدار پدیده رود و تازگی و در جریان بودن را حس کند؟ گویی با تحلیل‌ نگاه ها نمی‌توان به دیدار پدیده رفت و راهی به آن یافت و با تحول در نظرگاه است که "دیدن" رخ می‌دهد. گویی این تحول در نظرگاه، توانایی تحول همزمان در صحنه عمل را ایجاب می‌کند و اگر این شکل و فرم پیش نیاید و در گذشته خود متوقف بمانیم، قادر به عبور از مشکلات و موانع نخواهیم بود و تجربه حضور خود و یافتن و معنای حیات را درک نخواهیم کرد. دانش بنیان گویی درک این تحول است. راهی که اگر گشوده شود، انسان درگیر مناسبات جدید، آنجاست که توان یافت خود را خواهد داشت و تجربه حضور خود را درک می کند. به تعبیری دانش بنیان را می‌توان میدان تبلور حضور و عمل انگاشت. @gharare_andishe
13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زن ایرانی راهبه نیست، اما از راهبه پاک‌تر است و طیبه و طاهره است. سرباز نیست، اما به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارد و با این که جهاد در میدان‌های رزم بر او واجب نیست، اما به قدر یک جهادگر در راه خدا تلاش می‌کند و در تمام صحنه‌ها حضور دارد. *رهبر انقلاب، ٧/ ١١/ ٦٣* @gharare_andishe