eitaa logo
قرارِما_تاخدا💞
359 دنبال‌کننده
171 عکس
367 ویدیو
2 فایل
شهید تهرانی مقدم :فقط انسان های ضعیف به اندازه ی امکاناتشان‌کار‌میکنند! #لینک‌کانال👇 https://eitaa.com/ghararemaa
مشاهده در ایتا
دانلود
□□□ مرحوم استاد فاطمی نیا : ✍🏻اين همه در اينترنت و كتاب ميگردی كه ببينی آيت الله قاضی چه گفت ؟! آيت الله بهجت چه دستورالعملی برای سلوك داد؟! فلان عارف چگونه به مقامات رسيد؟!اين همه دنبال استاد هستی و اين در و آن در ميزنی ، چه شد آخر؟! به كجا رسيدی؟! ■قدم‌اول ، ترك معصيت است ! نمی گويم معصوم شويد، اما به اندازه خودتان تلاش كنيد. □ای جوان عزيز كه به دنبال سير وسلوك می باشی ، تو هنوز با پدر و مادرت تند هستی ، به ديگران پرخاش ميكنی ، آن وقت انتظار داری سالك الی الله هم بشوی؟! اگر ملاحسينقلی همدانی (ره) هم از قبر بيرون آيد و استاد سير وسلوك تو شود ، اگر عاق والدين باشی ، به جائی نمی رسی! ⚡️وبالوالدین‌احسانا... بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
بسم الله الرحمن الرحیم □علامه‌درتفسیرالمیزان می‌نویسد؛ ✍🏻سوره ی اخلاص،خداوند را به احدیت و اینکه همه موجودات در تمامی حاجت‌هایشان نیازمند اویند و اینکه احدی نه در ذات و نه در صفات و نه در افعال شریک او نیست می‌ستاید. این توحید، مختص به خود قرآن است و تمامی مَعارف(اصولی، فرعی و اخلاقی) اسلام بر این اساس پی‌ریزی شده است. □ ازامام سجّادع دربارۀ توحید سؤال شد، فرمود: خداوند عزّوجلّ می‌دانست در آخرالزّمان مردمانی ژرف‌اندیش خواهند آمد، پس سورۀ اخلاص و شش آیۀ اوّل سورۀ حدید را نازل فرمود، هر کس ورای آن را طلب کند، هلاک شود. □ای اهالی آخر زمان! □ای مردم ژرف اندیش! روزانه چند بار توحید را می‌خوانید؟ بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa @mah_daviat313 ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
8.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
□خدایا! مرا از فضل گسترده‌ی حلالِ طیّبِ خود روزی گسترده و حلال و طیّبی بده که به کار دنیا و آخرتم برسد؛ فرو ریز، فرو ریز، گوارا و خوش‌گوار و بى‌رنج و بدون منّتی از احدى از مخلوقاتت مگر از فضل وسیع خودت، زیرا خود فرمودی: «و از خدا درخواست کنید از فضلِ‌ او» ( ای اهل ایمان) چنانکه از گناهان بزرگی که شما را از آن نهی کرده‌اند دوری گزینید، ما از گناهان دیگر شما درگذریم و شما را به مقامی نیکو برسانیم، نساء/۳۱)؛ □ پس من درخواستم را به محضر فضل بی پایان تو می‌آورم و به محضر عطای تو. 🌸🌸🌸 ☆سلام مهربانان ☆صبحتان به طراوت باران ☆روزتان بخیر و پر برکت بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
4_5836686420109954125.mp3
181.2K
□آیه های زندگی؛ و إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَینَهُما فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَی الْأُخْری‏ فَقاتِلُوا الَّتی‏ تَبْغی‏ حَتَّی تَفی‏ءَ إِلی‏ أَمْرِ اللَّهِ فَإِنْ فاءَتْ فَأَصْلِحُوا بَینَهُما بِالْعَدْلِ وَ أَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ یحِبُّ الْمُقْسِطینَ □ و اگر دو طایفه از مؤمنان به قتال پرداختند پس بین آن دو آشتی افکنید؛ پس اگر یکی از آن دو بر دیگری تجاوز کرد، با آن که تجاوز می‌کند بجنگید، تا به امر خدا برگردد؛ پس اگر بازگشت، بین آن دو به عدل آشتی دهید، و دادگری بورزید که همانا خداوند اهل قِسط را دوست دارد./حجرات،۹... بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
28.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همواره عشق بورزید و مهربان باشیدوخسته نشوید همدیگر را دوست بدارید؛ زیرا جدایی هیچ هشدار نمی‌دهد! احوال یکدیگر را بپرسید؛ زیرا هیچ‌کس نمی‌داند که آخرین گفت‌وگو و ملاقات چه وقت خواهد بود! همدیگر را تحمل کنید؛ زیرا واژه ی «ای کاش» __هیچ رفته‌ای را باز نمی‌گرداند! یکدیگر را یاد کنید؛ زیرا یک سخن خوب در زندگی، بهتر از بوسه‌زدن بر پیشانی یک مرده است... سلام دوستان نازنین صبحتان عسل کلامتان غزل عاقبتتون خوش.💞🌸🍃 دوستان خود را به قرار ما دعوت کنید 👇🏻🌸 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
4_5909263026585862657.mp3
7.28M
□حکمت دوازدهم؛ أَعْجَزُ النَّاسِ مَنْ عَجَزَ عَنِ اکْتِسَابِ الاِْخْوَانِ، وَأَعْجَزُ مِنْهُ مَنْ ضَیَّعَ مَنْ ظَفِرَ بِهِ مِنْهُمْ. □ امام علی ع: عاجزترین مردم کسى است که از به دست آوردن دوستان عاجز باشد و از او عاجزتر کسى است که دوستانى را که به دست آورده از دست بدهد. {به‌پویش‌روزی‌یک‌حکمت‌بپیوندید} 🌸🌸🌸 بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
قرارِما_تاخدا💞
□آیه های زندگی؛ و إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَینَهُما فَإِنْ بَغَت
.□□□ ۱/ ؛ □وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَینَهُما... □مسلمانان در برابر یكدیگر مسئولند و بی‏ تفاوتی در برابر درگیری‏ها پذیرفته نیست. برگرفته ازتفسیر نور، ج‏9، بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
قرارِما_تاخدا💞
.□□□ ۱/ #تدبر؛ □وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَینَهُما... □مسلما
.□□□ ۲/ ؛ □وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنینَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَینَهُما فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَی الْأُخْری‏ فَقاتِلُوا الَّتی‏ تَبْغی... □گرچه اقتضای ایمان، دوری از نزاع و برخورد میان مؤمنان است، امّا مؤمنان، معصوم نیستند كه خطایی از آنها سرنزند و چه بسا گفتن جمله ‏ای یا انجام كاری، موجب بروز درگیری میان آنان گردد. بنابراین باید آماده بود تا در صورت بروز چنین برخوردهایی، ضمن خاموش كردن آتش فتنه، حقّ مظلوم پایمال نشود و چنان با ظالم برخورد شود كه دیگر تجاوزی تكرار نگردد. در حدیث می‏خوانیم: برادر دینی خود را خواه ظالم باشد یا مظلوم، یاری كن. اگر مظلوم است، در گرفتن حقّ و اگر ظالم است، در جلوگیری وی از ظلم کردن. همان منبع؛تفسیر نور، ج‏9 بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
.□□□ ۳/ ؛ □فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَی الْأُخْری‏ فَقاتِلُوا الَّتی‏ تَبْغی‏ حَتَّی تَفی‏ءَ إِلی‏ أَمْرِ اللهِ □درفراز اول آيه فرمود اگر دو گروه مسلمان با هم بجنگند، ورود بقیه به عنوان شخص ثالث در دفاع از مظلوم لازم است. وظیفه اولی گروه ثالث تلاش برای ایجاد صلح است؛ و در این فراز می‌فرماید: اگر یكی از دو گروه درگیر، یاغی‏گری كرد، امّت اسلامی باید بر ضدّ او بسیج شود. به تعبیر دیگر، برای برقراری امنیت و عدالت، حتّی اگر لازم شد باید مسلمانان یاغی كشته شوند. آری، خون یاغی [بعد از اینکه حق بر او آشکار شد و باز نپذیرفت] ارزش ندارد (تفسیر نور، ج‏9، ص178). این همان منطقی است که مبنای تمام جنگهای امیرالمومنین ع بوده است. بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
□□□ ۴/ ؛ □در این آیه، دو بار سخن از برقراری صلح میان مردم به میان آمده است؛ اولی بدون قید «بالعدل» و دومی با آن. چرا؟ □چه‌بسا دومی در مقام جمع بندی باشد؛ ‌چرا که اثبات شیء نفی ما عدا نمی‌کند. □ شاید می‌خواهد بیان کند که در مرحله‏ی درگیری كه متجاوز معلوم نیست، باید تلاش برای خاموش كردن اصل فتنه و ایجاد صلح باشد، ولی در مرحله‏ی بعد كه متجاوز و یاغی شناخته شد، صلح باید در سمت و سوی دفاع از مظلوم و گرفتن حقّ او از ظالم باشد. (تفسیر نور، ج‏9، مفاتیح الغیب، ج‏28، ■چرا بعد از اینکه به «اصلاح به عدل» دستور داد دوباره کلمه «اقسطوا» (قسط و عدالت بورزید) را تکرار کرد؟ □ هر كجا طوفان غرائز و غضب و لغزشگاه خطرناكی بود، سفارشات پی‏درپی لازم است. بِالْعَدْلِ، أَقْسِطُوا... یحِبُّ الْمُقْسِطِینَ. ‏(تفسیر نور، ج‏9، □این از باب عطف مطلق بر مقید است برای تاکید بر آن؛‌یعنی ابتدا فرمود در صلح برقرار کردن جانب عدل را رعایت کنید؛‌بعد از باب تاکید توصیه‌ای کلی کرد که اساسا در همه چیز عدل و قسط را رعایت کنید؛ چنانکه عبارت اخیر (خداوند اهل قسط و عدل را دوست دارد) تاکیدی بر «اقسطوا» است. المیزان، ج‏18، مفاتیح الغیب، ج‏28، □شاید با توجه به جمله بعدی (ان الله یحب المقسطین)‌بر قسط تاکید کرد که بفهماند صلح دادن دو طرف جنگ بدون برقراری عدالت، محبوب خداوند نیست. (تفسیر نور، ج‏9، ص179). بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
قرارِما_تاخدا💞
□□□ ۴/ #تدبر؛ □در این آیه، دو بار سخن از برقراری صلح میان مردم به میان آمده است؛ اولی بدون قید «بال
□□□ ۵/نکته آخر ؛ ؛ ✍🏻این آیه، آیه‏اى است که براى تلاوتش دو دست قطع شد! ■در ماجراى جنگ جمل، هر چند حضرت على‏ع مخالفان را از برپاکردن جنگ نهى فرمود، امّا طرفداران عایشه گوش ندادند و حضرت به خداوند شکایت کرد که مردم نافرمانى مى‏ کنند. آنگاه قرآن را به دست گرفت و فرمود: کیست که آیه «و ان طائفتان من المؤمنین...» را براى مردم بخواند؟ ■شخصى به نام مسلم مجاشع گفت: من این آیه را با صداى بلند مى‏خوانم. امام فرمود: دستان تو را قطع و تو را شهید خواهند کرد. گفت: «هذا قلیلٌ فى ذاتِ اللَّه» شهادت من در راه خدا چیزى نیست. آنگاه قرآن را به دست گرفت و در برابر لشگر عایشه ایستاد و مردم را به ایمان به خدا دعوت کرد تا شاید خونى ریخته نشود و جنگى صورت نگیرد، اما آنان بر او حمله کردند و دست راست او را قطع کردند، قرآن را به دست چپ گرفت، دست چپ او را نیز جدا کردند، قرآن را به دندان گرفت، سرانجام این تلاوت کننده قرآن را به شهادت رساندند. حضرت على‏ ع بعد از شهادت او دستور حمله داد... □آرى، ابتدا باید با استناد به قرآن، اتمام حجّت نمود و سپس شجاعانه تا آخرین نفس در راه هدف مبارزه کرد. ‏؛ ✍🏻در این آیه، سه بار سخن از برقرارى صلح و اصلاح میان مردم بر اساس عدالت به میان آمده است: «فاصلِحوا بینهما بالعَدل و اقسِطوا انّ اللَّه یحبّ المقسطین» □اصولاً، آفرینش بر اساس حقّ وعدل است. «بالعَدلِ قامَت السّموات» و بعثت انبیا براى آن بوده است که مردم به عدالت قیام کنند. «لِیَقومَ النّاس بِالقِسط» ؛ در جوامع امروزى، تحقّق عدالت ملازم قانون‏مدارى و بى‏عدالتى مرادف قانون گریزى است. امّا کدام قانون؟ قانونى که ساخته دست بشرى همچون خودماست؟ قانونى که هر روز در حال تغییر و تحوّل است؟ قانونى که در آن منافع افراد و احزاب نهفته و برخاسته از افکار ناپخته و اطلاعات محدود و تحت تأثیر تهدیدها، تطمیع‏ها و هوسهاى خود و دیگران وضع شده است؟ قانونى که قانون‏گذارش انواع قانون گریزى‏ها دارد و خود به آن عمل نمى‏کند؟ آیا این قوانین مى‏تواند براى انسان قداست و کرامت داشته باشد و براى جامعه، عدالت و امنیّت را به ارمغان آورد؟ آنچه مى‏تواند صلح و عدالت را در جامعه حاکم سازد و از هرگونه خطا و نقص به دور باشد، قوانین الهى است که توسط پیامبران به بشر عرضه شده است. قوانینى که خالق انسان بر پایه‏ى علم و حکمت و لطف بى‏نهایت وضع کرده و آورنده‏ ی آن اوّلین عامل به آن است. 🌷 کانال‌را‌بدوستان‌خود‌معرفی‌بفرماییدودر ثواب‌نشرمطالب شریک‌باشید @ghararemaa