eitaa logo
قاصدک
907 دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
5.5هزار ویدیو
125 فایل
#تربیتِ_نیرویِ_مومنِ_انقلابی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روزمان را با آغاز کنیم 🌹 درگیری انبیاء سرِ مسائل سیاسی بوده، نه فقط سرِ برگزاری کلاس اخلاق! سوره 16. نحل آيه 36 وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِى كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولاً أَنِ اعْبُدُواْ اللَّهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّغُوتَ ترجمه وهمانا ما در میان هر اُمّتى پیامبرى را برانگیختیم (تا به مردم بگویند) كه خدا را بپرستید و از طاغوت (و هر معبودى جز خدا) دورى نمایید. 🌹🌿نکته ها: 1- شاید 1400 سال است که برخی سعی کرده‌اند طوری از دین و رسول خدا(ص) برای ما حرف زده شود که وقتی نام پیامبر(ص) را می‌شنویم فقط به یاد مهربانی‌های او بیفتیم نه به یاد قدرتمندی او، به یاد اخلاق فردی او بیفتیم نه به یاد حاکمیت سیاسی‌ای که او دنبال می‌کرد. 2- دلیل این‌همه اذیت پیامبر(ص) این بود که دنبال قدرت بود 3- در بین همۀ ما، حدیث شریف «انّی بُعِثتُ لِاُتَمّمَ مَکارِمَ الاخلاق» بسیار مشهور است، با اینکه این حدیث از سندِ محکمی برخوردار نیست، بلکه از نظر سند دچار خدشۀ اساسی است، ولی این آیه بسیاری از آیات محوری قرآن و روایات با اسناد بسیار روشن و قاطع، بین ما از شهرت کافی برخوردار نیستند! 4- خداوندمتعال خودش درقرآن کریم می‌فرماید: «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولاً أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت»(نحل/36) هر پیامبری را فرستادیم برای آن است که به مردم بگویند: «خدا را عبادت کنید و از تبعیت طاغوت اجتناب کنید.» در واقع هر پیغمبری را فرستادیم، دو هدف داشته است-که این دو هدف دو روی یک سکه هستند- یکی عبادت خدا و دیگری درگیری با طاغوت است. 5- تمام درگیری‌های انبیاء الهی بر سرِ مسائل سیاسی و به‌خاطر درگیر شدن با قدرت‌طلبان بوده، و الا هیچ پیغمبری را به‌خاطر اینکه درس اخلاق بدهد، کسی نمی‌کُشد! 6- پیامبر اکرم(ص) مسلماً به دنبال قدرت بودند، چرا که بدون قدرت، نجات بشر امکان ندارد. و همان اخلاق و معنویات و عرفانیات زیر سایۀ قدرت به بشریت هدیه می شود. زیرا این قدرت‌طلب‌ها هستند که مانع رشد انسان می‌شوند و انسان‌ها را فاسد نگه می‌دارند. 7- تا وقتی فرمانداران و مسئولانِ درست، در یک جامعه حاکم نباشد، کارِ فرهنگی کردن «شوخی» است! بزرگترین اقدام فرهنگی و اخلاقی در یک جامعه این است که قدرتمندان آن جامعه، افراد صالحی باشند. 8- اگر به اخلاق پیامبر(ص) بپردازیم ولی دربارۀ سیاست‌ورزی و سیرۀ سیاسی ایشان تأمل نکنیم، کار نابه‌جایی است؛ پیامبر(ص) قبل از هم خوب داشتند، اما چرا کسی با ایشان دشمنی نمی‌کرد؟ چرا قبل از بعثت کسی با ایشان جنگ نکرد؟ پس دعوا سرِ اخلاق پیامبر(ص) نبود، بلکه بعد از بعثت، چون سیاست‌ورزی پیامبر(ص) در عرصۀ جامعه شروع شد، دشمنی با ایشان هم شروع شد. @ghasedak40
حکمت ۶۶ على (ع) فرمود: از دست رفتن حآجت بهتر از آن است كه از نااهل طلب كنى. الحکمة ۶۶ قال عليه السلام : فَوْتُ الْحَاجَةِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِهَا إِلَى غَيْرِ أَهْلِهَا.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برگی از اسلام 🌹👇به مناسبت بعثت پیامبر (ص) : 🌷🌱هزار و چهار صد و اندی سال پیش زمانی که بشر در تنگنای اخلاقی و سیاسی اجتماعی بود ، خداوند مهربان آئینی را برای بشر فرستاد ، در سایه دستورات حیات بخش آن مردانی در جامعه انسانی تربیت یافتند که در اوج سیر کردند ، بخشی از این آئین را با هم مرور می کنیم: 🌷شاه و تجملات و حکومت ظالمانه شاهان ممنوع است. 🔸فحاشی حتی به کفار ممنوع است. 🌷احترام حتی به پدر و مادر کافر لازم است. 🔸کار و تلاش میزان برای ایجاد یک اقتصاد سالم و اسلامی است 🌷تواضع لازمه ایمان است. 🔸راستگویی لازمه ایمان است. 🌷وفای به عهد و پیمان لازمه ایمان است. 🔸رحمت و نرمش به مردم لازمه ایمان است. 🌷صبر و تلاش لازمه ایمان است. 🔸آدم فروشی و برده داری وتحقیر انسانها و بهره کشی از انسان اعم از زن و مرد ممنوع است. 🌷ظلم حتی به حیوان هم ممنوع است. 🔸نظام طبقاتی ممنوع است. 🌷ساده زیستی برای پیشرفت بهتر در ایمان است. 🔸اهمیت به آموختن علم، شرط پیشرفت بهتر است. 🌷برخورد عادلانه حکام با مردم لازم است. 🔸برخورد با خرافه لازم است. 🌷نژاد گرایی و برتری نژاد ها بر یکدیگر صد در صد باطل است. 🔸تقوی ملاک برتری انسانها است. @ghasedak40
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لولاک اگـر نبـود ، افلاک نبود ازخاک، امید باده و تاک نبود بینام محمـد و طنین صلوات درعالم لفظ واژه‌ی پاک نبود سالروزبرگزیده شـدن خـوبترین خلقت خـدا حضرت محمد مصطفی صل الله علیه و آله مبارک باد
✴️ چهارشنبه 👈۱۴ فروردین۹۸ 3آوریل 2019👈۲۷ رجب ۱۴۴۰ مناسبت های دینی اسلامی. 💐مبعث نبی گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم امشب احتمال دارد شب قدر باشد.
شهـیـد مـطهـری میفـرمـود خـدای متـعال دوست می دارد‌ مـردمی را کـه وقـتی در جمع دیگـران می نشینند عبوس نیستند، بلکه با مردم خوش و بش و شـوخی می کنند ‌، به اصطلاحِ دیگـر ادخال سرور در قلب می ‌کنند میدانیم که بعضی از مؤمنینِ معمولی ما جزء آدابشان این است که کأنه یک نـوع تکبـری بر همه مـردم دارند که ما مـؤمـن هستیم و چنان ، به اینکه همیشه عبوس کننـد ، چـهره ‌شـان را بگـیـرند ، به مـردم بی ‌اعـتنایی کنند ، یعـنی همـه شمـا اهل جهنم هستید ، همه شما مورد خشم خدا هستید و مورد خشم من ؛ در صورتی که این برخلاف دستور است... روایت است که خدا دوست دارد مؤمنی را که وقـتی در مـیـان جمـع است ، بـرای اینکـه دیگـران را مـسـرور کـنـد سخـنـان خوشحال ‌کننده می ‌گـوید ولی وقتی که تنها می ‌ماند به فکـر و اندیشـه فـرو می ‌رود و به نظرش می ‌آید @ghasedak40
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا