eitaa logo
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
689 دنبال‌کننده
325 عکس
81 ویدیو
15 فایل
🔺 کانال اختصاصی اطلاع رسانی برنامه‌ها و نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی 🔺 کانال اطلاع رسانی دکتر قاسم کاکایی در تلگرام: https://t.me/ghkakaie ارتباط با مدیر کانال : @Admin_ghkakaie
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه ۶۱ شرح مثنوی معنوی _ حجت الاسلام و المسلمین دکتر کاکایی.mp3
28.15M
🎙️| فایل صوتی کامل | جلسه ۶۱ شرح مثنوی معنوی (دفتر اول) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی 🗓️تاریخ جلسه : سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ 🕝 مدت زمان: ۵۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه https://eitaa.com/ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
🎙️| فایل صوتی کامل | جلسه ۶۱ شرح مثنوی معنوی (دفتر اول) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم
🟨 ، جلسهٔ ۶۱، دفتر اول، ابیات ۱۰۷۲ تا حد ۱۰۹۷: چون معلم بود عقلش ز ابتدا بعد ازین شد عقل شاگردی ورا عقل چون جبریل گوید احمدا گر یکی گامی نهم سوزد مرا تو مرا بگذار زین پس پیش ران حد من این بود ای سلطان جان هر که ماند از کاهلی بی‌شکر و صبر او همین داند که گیرد پای جبر هر که جبر آورد خود رنجور کرد تا همان رنجوریش در گور کرد گفت پیغمبر که رنجوری بلاغ رنج آرد تا بمیرد چون چراغ جبر چه بود بستن اشکسته را یا بپیوستن رگی بگسسته را چون درین ره پای خود نشکسته‌ای بر کی می‌خندی چه پا را بسته‌ای وانک پایش در ره کوشش شکست در رسید او را براق و بر نشست حامل دین بود او محمول شد قابل فرمان بد او مقبول شد تاکنون فرمان پذیرفتی ز شاه بعد ازین فرمان رساند بر سپاه تاکنون اختر اثر کردی درو بعد ازین باشد امیر اختر او گر ترا اشکال آید در نظر پس تو شک داری در انشق القمر تازه کن ایمان نی از گفت زبان ای هوا را تازه کرده در نهان تا هوا تازه‌ست ایمان تازه نیست کین هوا جز قفل آن دروازه نیست کرده‌ای تاویل حرف بکر را خویش را تاویل کن نه ذکر را بر هوا تاویل قرآن می‌کنی پست و کژ شد از تو معنی سنی زیافت تأویل رکیک مگس آن مگس بر برگ کاه و بولِ خر همچو کشتیبان همی افراشت سر گفت من دریا و کشتی خوانده‌ام مدتی در فکر آن می‌مانده‌ام اینک این دریا و این کشتی و من مرد کشتیبان و اهل و رای‌زن بر سر دریا همی راند او عمد می‌نمودش آن قدر بیرون ز حد بود بی‌حد آن چمین نسبت بدو آن نظر که بیند آن را راست کو عالمش چندان بود کش بینشست چشم چندین بحر همچندینشست صاحب تاویل باطل چون مگس وهم او بول خر و تصویر خس گر مگس تاویل بگذارد برای آن مگس را بخت گرداند همای آن مگس نبود کش این عبرت بود روح او نه در خور صورت بود ✅ https://eitaa.com/ghkakaie
📢اعلام برنامه 💡 سلسله نشست هایِ (طلب و اخلاق طلبگی) 🎤حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم کاکایی 🎥بستر های پخش از فضای مجازی : ۱ http://Dastgheibqoba.info/live ۲ https://www.aparat.com/dastgheib/live ۳ https://heyatonline.ir/masjed.ghoba 🗓️زمان : پنجشنبه ها هر دو هفته یک بار پس از نماز مغرب و عشاء جلسهٔ هجدهم ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ 🕌مکان : شیراز_ مسجد قبا (آتشیها) ✅ https://eitaa.com/ghkakaie
جلسه ۱۸ سلسله نشست های طلب و اخلاق طلبگی _حجت الاسلام والمسلمین دکتر کاکایی.mp3
7.72M
🎙️|فایل صوتی کامل| 💡 🎤حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ هجدهم 🗓️تاریخ برگزاری : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ⏳ مدت زمان : ۳۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه ✅ https://eitaa.com/ghkakaie
7.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤 بی تو به سر نمی‌شود ⚫ آخرین لحظات حیات زمینی حضرت روح الله الموسوی الخمینی ( رحمة الله علیه) مدت زمان : ۲ دقیقه و ۲۴ ثانیه @ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
آیت حق «تجلی روح خدا در کالبد انقلاب اسلامی» تالیف : حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم کاکایی انتشارت فلاح اين کتاب، بسط و تكميل سخنراني‌ دكتر قاسم كاكایي است كه در روز 13 خرداد ماه 1382 در مراسم بزرگداشت چهاردهمين سالگرد عروج ملكوتي حضرت امام خميني(ره) در شیراز انجام شده است. نکتۀ مهم آن که این مجموعه، برخی از دیدگاههای حضرت آیت الله نجابت (ره) در مورد امام راحل و جایگاه عرفانی آن عزیز را در بر دارد. برای دریافت متن کتاب رجوع کنید به: 📎 kakaie.com/423 برای خرید نسخه چاپی این کتاب با ۵۰ درصد تخفیف به لینک زیر مراجعه فرمایید : 📎 https://hadiketab.ir/product/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D9%82-%D8%AA%D8%AC%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%AD-%D8%AE%D8%AF%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7/ @ghkakaie
به مناسبت توفیق و آمادگی برای سفر حج از ماه مبارک رمضان: لبیک! اللهم لبیک! بانگ با عشق زدی حضرت «رحمان»، لبیک! ای که محبوبی و هم جانی و جانان، لبیک! با زبانِ تو کنون خوانده مرا «ابراهیم» تا شوم اهل به توحید و به ایمان، لبیک! بنده‌ام، عاشق و محتاجم و دلدادهٔ تو سرسپرده به رهت، گوش به فرمان، لبیک! مالکِ مُلکی و یکتا و تو «خالی ز شریک» «حمد» آنِ تو و «اِنعامِ» فراوان، لبیک! وعده دادی چو تو دیدار خودت در «میقات» بِشْمُرَم وقت به هر ساعت و هر آن، لبیک! رمَضان گشته برابر چو به نوروز امسال، «سالِ نیکو شده پیدا ز بهاران»، لبیک! «حجِ بیت» تو به همراه «ملاقات نبی» بُد دعای شب و روزِ مَهِ رمْضان، لبیک! باده‌ات را تو به «شهرُاللَه» و هم «بیت‌الله» وعده دادی به همه باده‌پرستان، لبیک! راه یابم به حریمِ «حرم»ات، هم آن که به مدینه روَم و «روضهٔ رضوان»، لبیک! دعوتم چون تو نمودی به ضیافتخانه، با دو صد شوق شدم سوی تو «مهمان»، لبیک! خوانِ گستردهٔ تو دیدم و مستیّ و شراب با طلب آمده‌ام بر سر این خوان، لبیک! «بیت‌»ات از دور چو دیدم، به تمنای وصال پَر زدم من ز قفس، شاد و شتابان، لبیک! عشق تو چون زده آتش به دلم، مجنون وار پا نهادم به کُه و سر به «بیابان»، لبیک! همچو حافظ زده‌ام گام به شوق «کعبه» نیست باکم ز جِراحاتِ مغیلان، لبیک! چون که گفتند ز «زمزم» بدهی آب حیات، نه به پا بلکه به سر آمدم عطشان، لبیک! رحمتِ واسعه‌ات چون که ببارد در «حج»، قصدِ حج دارم و امّید به باران، لبیک! خرّم آن روز که بر گِردِ تو آیم به «طواف» مملو از عشق، به بیتِ تو خرامان، لبیک! بدهم دست به تو در «حجرالاسودِ» بیت با تو تجدید کنم بیعت و پیمان، لبیک! یا در آیم به همان «حِجرِ» خوشِ «اسماعیل» با دلِ سوخته و تائب و نالان، لبیک! در «صفا» گاه تو را جویم و در «مروه» گهی همچو «هاجر» بکُنم «سعی» ز هجران، لبیک! عزم دارم به «مِنا» من که در آن قربانگاه هستی خویش نمایم به تو «قربان»، لبیک! «رمیِ» شیطان و جنودش کنم از صفحهٔ دل از بهیمی بِرَهم من، شَوَم «انسان»، لبیک! چو خسی غرق شوم، محو به بحرِ «مشعر» در میان همه آن خلقِ مسلمان، لبیک! معرفتْ نیک ببارد به زمینِ «عرفات» ای «حسین»! می‌طلبم من ز تو عرفان، لبیک! به مدینه رَوَم آن‌گه، به ملاقاتِ «نبی» تا کُنَد جمله عیوبم همه درمان، لبیک! بزنم گام در آن کو که زده گامْ «علی» هم در آنجا که بوَد منزلِ «قرآن»، لبیک! پس بشویم به نمِ اشک، گلستانِ «بقیع» خاک روبم ز درش با سرِ مژگان، لبیک! ای خدا! بس که تو بِنْواختی‌ام، ناقابل شده‌ام من ز همه لطف تو حیران، لبیک! نتوانم که کنم رحمت و لطفت ای دوست! به زبان، شکر یکی را ز هزاران، لبیک! قاسم اینک به امید تو و با روی سیاه، این غزلواره رسانده‌ست به پایان، لبیک! شب پانزدهم رمضان(میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع)) ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ قاسم کاکایی شیراز کاروان حج ۲۴۰۳۳ ✅@ghkakaie
شرح الأسماء الحسنی جلسه ۶۱ _ حجت الاسلام و المسلمین دکتر کاکایی.m4a
22M
🎙️|فایل صوتی کامل | ▶️ جلسه : ۶۱ 🌍 محل تدریس : شیراز ، حوزه علمیه شهید محمد حسین نجابت ( ره ) 📅 تاریخ : ۱ بهمن ۱۳۹۱ 🕝مدت زمان صوت : ۳۵ دقیقه و ۲۲ ثانیه @ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
🎙️|فایل صوتی کامل | ▶️#درسگفتار #شرح_الأسماء_الحسنی جلسه : ۶۱ 🌍 محل تدریس : شیراز ، حوزه علمیه ش
، جلسهٔ ۶۱: یا غافر الخطیئات قال الشيخ الجليل امين الاسلام أبو على الطبرسي طاب ثراه في مجمع البيان بعد نقل هذا القول والى هذا ذهب اصحابنا رضى الله عنهم فانهم قالوا المعاصي كلها كبيرة لكن بعضها اكبر من بعض وليس في الذنوب صغيرة وانما تكون صغيرة بالاضافة إلى ما هو اكبر ويستحق العقاب عليه اكثر انتهى كلامه وقال قوم انها سبع الشرك بالله وقتل النفس التى حرم الله وقذف المحصنة واكل مال اليتيم والزنا والفرار من الزحف وعقوق الوالدين ورووا في ذلك حديثا عن النبي صلى الله عليه وآله وزاد بعضهم على ذلك ثلثة عشر اخرى اللواط والسحر والربوا والغيبة واليمين الغموس وشهادة الزور وشرب الخمر واستحلال الكعبة والسرقة ونكث الصفقة والتعرب بعد الهجرة واليأس من روح الله والامن من مكر الله وقد يزاد اربعة عشر اخرى اكل الميتة والدم ولحم الخنزير وما اهل لغير الله من غير ضرورة والسحت والقمار والنجس في الكيل والوزن ومعونة الظالمين وحبس الحقوق من غير عسر والاسراف والتبذير والخيانة والاشتغال بالملاهى والاصرار على الذنوب وهذه الاربعة عشر منقولة في عيون الاخبار عن مولانا الرضا (ع) فهذه عشرة اقوال نقلها الشيخ المحقق بهاء الملة والدين العاملي طاب ثراه وقال س بعد ذلك ثم لا يخفى ان كلام الشيخ الطبرسي مشعر بان القول بان الذنوب كلها كباير متفق عليه بين علماء الامامية وكفى بالشيخ ناقلا إذا قالت حذام فصدقوها فان القول ما قالت حذام لكن ضرح بعض افاضل المتأخرين منهم بانهم مختلفون وان بعضهم قائل ببعض الاقوال السابقة ونسب هذا القول إلى رئيس الطايفة الشيخ المفيد وابن البراج وابى الصلاح والمحقق محمد ابن ادريس والشيخ ابى على الطبرسي رضوان الله عليهم وتحقيق الحق يقتضى نمطا اخر من الكلام يا معطى المسئلات المسألة مصدر كالرحمة والمغفرة لكنها بمعنى المسئول كالسؤل في قوله تعالى لقد اوتيت سؤلك يا موسى وهو من كثرة الاعطاء بمقام يجود بنفسه لمن استجاده كما في الحديث القدسي من عشقته فقد قتلته ومن قتلته فعلى ديته ومن على ديته فانا ديته وهذا نهاية الاجادة ولذا في عالم المجاز نظمه بعضهم في معن ولو لم يكن في كفه غير نفسه لجاد بها فليتق الله سائله يقولون معن لا زكوة لماله وكيف يزكى المال من هو باذله إذ حال حول لم تجد في دياره من المال الا ذكره وجمائله تراه إذا ما جئته متهللا كانك تعطيه الذى انت نائله تعود بسط الكف حتى لو انه اراد انقباضا لم تطعه انامله ✅ https://eitaa.com/ghkakaie
جلسه ۶۰ شرح گلشن راز _ حجت الاسلام والمسلمین دکتر کاکایی .m4a
16.37M
🎙️باز نشر فایل صوتی کلاس شرح مثنوی اثر منظوم ( ره) ▶️ جلسه ۶۰ 🕝مدت زمان صوت : ۲۷ دقیقه و ۳ ثانیه 🗓️تاریخ تدریس : ۲۱ دی ۱۳۹۰ ✅تدریس شده در حوزهٔ علمیهٔ شهید محمد حسین نجابت ( ره) ✅ @ghkakaie