eitaa logo
فتـــح قلّه‌ها بسوی ظهور
1.1هزار دنبال‌کننده
800 عکس
421 ویدیو
17 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
👈یکی از مشکلاتی که ایران عزیز ما از آن رنج می‌بره این است که سیاست‌های سلیقه‌ای از مسائل کلان تفکیک نمی‌شود و فرصت‌های استراتژیک قربانی بازی‌های بچگانه و زد وبندهای سهم‌خواهانه می شود وقتی نگرش ملی و فهم کلان جای خود رو به گفتار درمانی و شعار میده معناش این است علاقه‌ای به شنیدن حرف دیگران نداریم و اساسا بنا بر نشنیدن حرف‌ها است بیشتر به فکر خود هستیم تا مسائل ملی برخی مسائل برای همیشه معلق می ماند تا جریان‌ها سهم مشخصی از بازی را داشته باشند بدون اینکه این بازی خروجی قابل قبولی برای وضعیت مردم و رشد فرهنگ عمومی داشته باشه وقتی اینگونه است چرا اصرار به ادامه این داستان وجود دارد مشخص نیست در کشور ما اصلاح (به معنای اصطلاحی) یک مساله تاکتیکی است، نه راهبردی و تا کارد به استخوان نرسد به لجاجت‌ها ادامه می دهیم اقداماتی که دولت در یک ماه گذشته در سيستان و بلوچستان(استاندار سنی) انجام داده سال‌ها قبل باید انجام می شد دو دهه گذشته سيستان و بلوچستان را از ایران دور کردیم ، انگار سيستان و بلوچستان شهروندان درجه دو این کشور اند! اصلاح و شفافیت مرزها و محدوده مشخصی دارد و عبور از آن هزینه‌های بسیار زیادی برای دغدغه‌مندان ایجاد می کند. این وضعیت نیاز به بررسی جدی داره و دلسوزان فراجناحی باید فکری به حال سکوت مرگبار نسبت به این شرایط کنند جهاد تبیین و مصلحت عمومی، بهانه‌ای برای چشم پوشی رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی نسبت به برخی مسائل و فسادها شده و حتی تئوریزه شده 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 دولتِ روحانی در دولت پزشکیان پست گرفت! فاطمه حسینی دخترِ از وزرای دولت خاتمی و مدیر ارشد دولت روحانی است که در زمان در دفاع از پدر خود گفته بود: «پدرم برای انقلاب زحمت کشیده و سهم خویش را از سفره‌ی انقلاب دریافت کرده است» ! او به‌عنوان دبیر کمیسیون علمی، فناوری و هوشمندسازی دولت منصوب شد !!!؟ 👈به نظرم این نهج البلاعه‌ای که پزشکیان از روش حفظ کرده رو باید بدیم علما یک دور مرور کنن ببینیم اصلیه یا نه! چون این نحوه بکارگیری کارگزارن با سفارشات حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه‌ای که میشناسیم و شنیدیم نمیخونه🤔😁 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
فتـــح قلّه‌ها بسوی ظهور
💢 فهم دینی در فلسفۀ فرهنگ [اوّل]. ما به‌عنوان اصحاب تفکّری که در برابر تجدّد قرار دارد و می‌خواهد د
💢رهبر معظم انقلاب و [یکم]. می‌توان در گفتارهای فرهنگیِ رهبر معظم انقلاب، نشانه‌های فراوانی از جوشیدن تفکّر ایشان از خاستگاه فلسفی یافت. نظریۀ فرهنگیِ ایشان، بر یک بنیان فلسفی استوار است که ریشه در فلسفۀ اسلامی دارد و ایشان بر اساس امتدادبخشی به این فلسفه، سخن توصیفی و توصیه‌ای می‌گوید. ازاین‌رو، می‌توان در گزاره‌های فرهنگی ایشان، تأمّل کرد و رگه‌ها و ریشه‌های فلسفی را شناسایی نمود. از جمله، در بخش‌هایی از حکم انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در دورۀ جدید، ایشان چند گزارۀ جدی و تعیین‌کننده نگاشته‌ است که به‌راستی، درخور تدقیق و موشکافی است. ایشان چنین نوشته‌ است: «فرهنگ، جهت‌دهند‌ۀ همۀ اقدام‌های اساسی و زیربنایی جوامع بشری و شتاب‌دهنده یا کُندکنندۀ آن است. ... فرهنگ‌سازی در هریک از اجزاء تمدّنیِ جامعه، برترین وسیلۀ پیشرفت و موفقیت آن و بی‌نیازکننده از ابزارهای الزام‌آور و تحکّمی است. ... شاکله و آرایش عمومی فرهنگ در همۀ بخش‌های گستردۀ آن، نیازمند نظم و محتوای انقلابی است؛ این، یگانه وسیلۀ مصون‌سازی فرهنگ عمومی کشور در برابر هجوم فرهنگی و رسانه‌ایِ برنامه‌ریزی‌شدۀ بیگانگانِ بدخواه است.» [دوم]. در علوم انسانی، رویکردهای مختلف از طریق «تأکیدها» یا «اصالت‌ها»یی که در جهان انسانی تعیین می‌کنند، مشخص می‌شوند؛ چنان‌که کارل مارکس از اصالت اقتصاد سخن می‌گوید و ماکس وبر از اصالت فرهنگ. تحلیل‌های علوم انسانی، چه متقدّمان و چه متأخّران، مبتنی بر همین «تمرکزها» و «تکیه‌ها» است و این به آن معنی است که در چشم‌اندازهای تحلیلی، یک تکه از واقعیّت در جهان انسانی، برجسته و عمده می‌شود و به این ترتیب، تمایز و تشخّص نظری پدید می‌آید. طبق آنچه‌که نقل گردید، آیت‌الله خامنه‌ای از زاویۀ فلسفی، معتقد به «اصالت فرهنگ» است و آن را در میان عناصر و اجرای جهان انسانی، مولّد و زیربنا می‌شمارد. درست است که در جهان انسانی، واقعیّت‌ها نسبت به یکدیگر، تأثیر دوسویه و متقابل دارند، اما همۀ واقعیّت‌ها، وزن و مدخلیّت یکسان ندارند، بلکه برخی بر برخی دیگر، تأثیر تعیین‌کننده‌تری دارند و گویا اجزای دیگر را مشروط به خود می‌کنند. همین خصوصیّت «مشروط‌کنندگی» سبب می‌شود که نظریۀ اصالت شکل بگیرد. اصالت، حاصل مدخلیّتی از این دست است؛ وگرنه روشن است که در جهان انسانی، اجزا دارای مناسبات دوسویه هستند و همچنین بدیهی است که یک عامل، اثر مطلق و محض ندارد. [سوم]. نکتۀ دیگری که در نوشتۀ آیت‌الله خامنه‌ای، هویّت فلسفی دارد این است که فرهنگ‌سازی، بی‌نیازکننده از ابزارهای «الزام‌آور» و «تحکّمی» است. جهان انسانی، جهان «معانی» و «نمادها »و «انگیزه‌ها» و «اندیشه‌ها» است و بدین سبب، باید بر همین امور تأکید ورزید و از طریق آنها، تغییر اجتماعی را رقم زد. جهان انسانی، بر مدار زور و جبر و تحمیل نمی‌گردد؛ چنان‌که فلاسفۀ ما گفته‌اند القسر لایدوم. در این جهان، باید هویّت ایجاد کرد و معنا آفرید. منطق تدبیر در جهان انسانی، این‌چنین است و غیر از آن، امر اضطراری و فرعی و عَرَضی است. تولید معنا و هویّت، همان فرهنگ‌سازی است، بلکه باید افزود حتی تعبیر ساختن نیز دربارۀ فرهنگ، از سر تسامح است؛ چراکه فرهنگ، همانند اشیای طبیعی نیست که ساخته شود. در اینجا، فرهنگ‌سازی به همان معنایی است که در تعبیر نظریه‌سازی اراده شده است. به‌هرحال، هرچه در زمینۀ تولید معنایی و هویّتی و اندیشه‌ای، کوتاهی و اهمال صورت بگیرد، به‌ناچار باید به سراغ مقولات قهری و جبری و نامعنایی و غیراندیشه‌ای رفت و این خود موجبات تنش و تلاطم در جهان انسانی را فراهم می‌کند. [چهارم]. در بخش دیگر از این نوشته که رهبر معظم انقلاب به نظم و محتوای «انقلابیِ» بخشیدن فرهنگ اشاره می‌کند و آن را یگانه وسیلۀ می‌شمرد، پای قضاوت ارزشی ایشان به میان می‌آید؛ در تفکّر ایشان، فرهنگ‌ها در عرض یکدیگر نیستند و چنین نیست که اگر در علم، صدق و کذب راه دارد، در فرهنگ این‌گونه نباشد. بسیاری از فرهنگ‌ها، نسبی و سلیقه‌ای و بریده از واقعیّت هستند، اما برخی از فرهنگ‌ها، از واقعیّت‌ها حکایت می‌کنند و اعتباریِ محض نیستند. از جمله، فرهنگ اسلامی و انقلابی، ازآنجاکه مبتنی بر فطرت الهیِ انسان است، نسبی و دلخواهانه و بی‌بنیاد نیست. در فلسفۀ غربی، دوگانۀ «واقعیّت/ ارزش» حضور دارد؛ زیرا ارزش‌ها که درون‌مایۀ فرهنگ هستند، ریشه در حقایق ندارند و حاصل انتخاب‌های قراردادی و اجتماعی و قومی هستند. ازاین‌رو، باید در جایی که مسألۀ علم و شناخت واقعیّت در میان است، از ارزش‌ها برید. در نگاه آیت‌الله خامنه‌ای، «حق» و «باطل» در فرهنگ نیز معنا و موضوعیّت دارد و نباید حکم به تکثّر لیبرالی کرد و همۀ هویّت‌ها را به رسمیّت شناخت. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
سلام علیکم عرض ادب و احترام فراوان خدمت شما عزیزان امشب لازم دونستم مطالبی رو نسبت به وضع موجودِ مملکت عرض کنم واقعا در این شرایط دوست نداشتم که در مورد دولت و اتفاقات اقتصادی حرف بزنم منتهی مردم باید نکاتی رو بدونند حرف‌های امشب ، از یک بُعد کاملا متفاوت به اوضاع کنونی خواهد بود میدونم عده‌ای شاید اون رو قبول نداشته باشند ولیکن شنیدنش خالی از لطف نیست همه ما میدونیم که شهید رئیسی در دولت سیزدهم در چندین جبهه داشت به سختی مبارزه میکرد زمانی که دولت رو از حسن روحانی تحویل گرفت ، روزانه ۷۰۰ نفر کشته کرونایی داشتیم به قول جهانگیری در اولین جلسه دولت سیزدهم ، علنا به رئیسی گفتند که ما حتی برای پرداخت حقوق کارمندان هم این ماه پول نداریم فروش نفت در پایین‌ترین حد ممکنش بود رابطه با چین و روسیه و کشورهای همسایه اصلا خوب نبود و روحانی به‌صورت عمد ما رو در یک بن‌بست مطلق سیاسی اقتصادی قرار داده بود تا برجام و اف ای تی اف رو قبول کنیم در حالی که شهید رئیسی در اولین گامها معاهدات شانگهای و بریکس رو به ثمر رسوند کرویدورهای اقتصادی رو احیا کرد فروش نفت رو به بالاترین حد خودش رسوند با تمام همسایه‌ها ارتباط نزدیک گرفت رابطه با عربستان رو از بن‌بست خارج کرد در همین حین مافیای اقتصادی تا تونست با ایشان جنگید اینقدر با نوسان بازار ارز اون رو اذیت کردن تا دست و بالش رو ببندن برنامه این بود که بازار جوری بهم بریزه در سال آخر دولت ، که رئیسی کاملا تخریب بشه و نتونه در دوره دوم رأی بیاره که دست مکر الهی یقه اینها رو گرفت رئیسی با عزت تمام مزد زحماتش رو گرفت اینها هم الکی اومدن تو انتخابات که مثلا شرکت کرده باشند یهو مکر خداوند باعث شد که بی‌برنامه‌ترینشان بشود رئیس جمهور! خود پزشکیان بارها و بارها میگفت من نیومده بودم رئیس جمهور بشم اصلا فکرش رو هم نمیکردم رئیس جمهور بشم برنامه‌ای هم برای اداره کشور ندارم واقعا راست میگه اینا اصلافکرش رو نمیکردن ، که بیفتن در چاهی که خودشون کندن حالا آواری که قرار بود سر رئیسی خراب بشه ،سر خودشون خراب شده و الان نمیتونن درست کنند چون برنامه‌ای براش ندارن مجبورن باز همون نسخه دولت روحانی یعنی مذاکره رو پیش بگیرند با این تفاوت که دیگه اون آدم شش کلاسه نیست که تقصیرات رو گردنش بیندازند و تخریبش کنند قطعا اگر این مسیر منجر به فتنه هم بشود در انتها رسوا شدن اینها رو در پی خواهد داشت و این ارزشش رو داره اینها روز به روز رسواتر خواهند شد باید دید پزشکیان سر حرف خودش می‌ایسته که اگر نتونه کشور رو مدیریت استعفا میده تا الان که هر چی گفته انجام نداده و یا به گردن رهبر انداخته قیمتها روز به روز گرانتر میشه پول ملی روز به روز بی‌ارزش‌تر میشه ارز که سر به فلک کشیده طلا که غیرقابل دسترس شده ماشین بی‌کیفیت داخلی ۳۰ درصد گرونتر شده و.... تمام فتنه گران در دولتش دارای پست و مقام شدن و هر کسی که روزی به نظام لگد زدن دوباره بر سرکار اومده گشت ارشاد جمع شده و .... در حساس‌ترین برهه تاریخ کشور ، اشتباهی‌ترین و نابلدترین رئیس جمهور گیرمون اومده که براحتی تحت نفوذ غربگرایان و فتنه گران قرار گرفته و روز بروز داره ما رو به سمت فتنه سوق میده باید دید شمشیر مکر الهی چگونه فتنه گران رو رسوا خواهد کرد ان شاءالله به زودی رسوایی بهاییان و نفوذی‌ها رو به چشم ببینیم. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
فتـــح قلّه‌ها بسوی ظهور
💢رهبر معظم انقلاب و #فلسفۀ_فرهنگ [یکم]. می‌توان در گفتارهای فرهنگیِ رهبر معظم انقلاب، نشانه‌های فرا
💢فلسفۀ فرهنگ در لایۀ نهفتۀ نظریۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای [یکم]. نباید توقع داشت که آیت‌الله خامنه‌ای به زبان اصطلاحات فلسفی و به‌صورت صریح، دربارۀ فلسفۀ فرهنگ سخن بگوید و اگر چنین نبود، حضور فلسفۀ فرهنگ را در تفکّر ایشان منتفی دانست. مواجهۀ صحیح و صواب این است که ریشه‌ها و سرچشمه‌های فلسفیِ گفتارهای فرهنگی ایشان کشف شود و به این واسطه، مشخص شود که ایشان در این زمینه، چه رویکردی دارد. گفتارهای فرهنگی ایشان، اگر در یک هندسه و چیدمان منطقی قرار بگیرند و مفصل‌بندی بشوند، به‌حتم اندیشۀ فرهنگی و حتی نظریۀ فرهنگی هستند؛ چنان‌که در کتاب «اندیشۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای»، آن گفتارها در این مسیر و مدار قرار گرفتند و در نهایت، یک رهیافت در حوزۀ نظریۀ اسلامیِ فرهنگی شکل گرفت. اما کار در زمینۀ فلسفۀ فرهنگ، دشوار است؛ چون باید گفتارهای فرهنگی ایشان را از لحاظ نظری، به عقب سوق داد و مبادیِ فلسفی را یافت. ایشان به سبب اینکه در جایگاه رهبری جامعۀ اسلامی قرار دارد، همواره می‌کوشد اندیشه را به سوی میدان و عمل و عین سوق بدهد و گفتارش جنبۀ سیاستی بیاید. ازاین‌رو، تبدیل گفتار به اندیشۀ فرهنگی و سیاست فرهنگی، آسان‌تر از تبدیل آن به است. بااین‌حال، ایشان نه گرفتار عمل‌زدگی و گسستگی از بنیان فکری می‌شود و نه در دام انتزاعی‌اندیشی و مبادی‌بسندگی می‌افتد. نه طراحی‌های فرهنگیِ فاقد ریشه‌های فلسفی، کارساز و نافع هستند و نه تأمّلات نظریِ محض و دورافتاده از عینیّت اجتماعی. ایشان میان حکومت و حکمت، جمع واقعی برقرار کرده و یک حاکمِ حکیم است؛ چنان‌که «فلسفی» می‌اندیشد و «سیاستی» سخن می‌گوید. این همان نقطۀ تعادلی است که باید به آن دست یافت. [دوم]. برای فهم بهتر آنچه که بیان شد، باید اندکی دربارۀ فلسفۀ فرهنگ توضیح داد. فلسفۀ فرهنگ، شاخه‌ای از فلسفۀ مضاف است که معطوف به امر است. فرهنگ، امر است؛ به این معنی که یک واقعیّت و هستی است که در جهان اجتماعی، استقرار دارد. جهان اجتماعی، خواه‌ناخواه، آغشته به فرهنگ است و درون‌مایۀ آن را مجموعه‌‌ای از ارزش‌های هنجارشده تشکیل می‌دهد. پس فرهنگ، لایه‌ای از واقعیّت اجتماعی است و از نظر هستی‌شناسیِ اجتماعی، ماهیّت ساختاری دارد. فلسفۀ فرهنگ، به سلسله‌ای از پرسش‌های بنیادین پاسخ می‌دهد که در حکم اصول‌موضوعۀ علم فرهنگ یا نظریۀ فرهنگی هستند؛ همچنان‌که هر فلسفۀ مضافی، مقدّم بر علم است و پیش‌فرض‌های آن علم را تدارک می‌کند. البته فلسفۀ فرهنگ، هویّت مستقل از علم فرهنگ نیز دارد و این‌گونه نیست که بتوان آن را به فلسفۀ علمِ فرهنگ تقلیل داد، اما در عین حال، برخی پرسش‌های فلسفی دربارۀ فرهنگ وجود دارند که علم اجتماعی، قادر به پاسخگویی به آنها نیست. این پرسش‌ها در فلسفۀ فرهنگ مطرح می‌شوند و آن‌گاه، علم فرهنگ می‌تواند از این پاسخ‌ها به عنوان اصول‌موضوعۀ خویش استفاده کند. پس مسأله‌های فلسفۀ فرهنگ، در حکم اصول‌موضوعۀ علم فرهنگ هستند. براین‌اساس، معقول نیست که ایشان در گفتارهایش به‌صورت آشکار و گسترده به حوزۀ معرفتی‌ای که این‌چنین خصوصیّاتی دارد بپردازد. [سوم]. به‌طور خاص، در موقعیّت‌هایی که آیت‌الله خامنه‌ای در معرض نقد نظریه‌های فرهنگیِ برآمده از لیبرال‌دموکراسی قرار می‌گیرد، بیش از همیشه، حضور ریشه‌ها و خاستگاه‌های فلسفی در اندیشه‌اش نمایان می‌شود. در این لحظه‌ها و برهه‌هاست که ایشان باید برای ابطال رویکرد معارض، به سراغ «بنیان‌ها» برود و نشان بدهد که منطق فرهنگیِ اسلامی- انقلابی، چه ماهیّت و دلالت متفاوتی نسبت به علوم انسانیِ تجدّدی دارد. این موقعیّت، متضمّن اشاره‌هایی به «مبادیِ فلسفی» است تا تمایزها و تفاوت‌های اساسی، روشن شوند. از جمله این‌که ایشان گاهی به نظریۀ مادیّت اخلاقی (یا مادّیّت در حوزۀ جهان‌بینی و سبک زندگی) اشاره می‌کند تا نشان بدهد که فرهنگِ تجدّدی، به‌شدّت این‌جهانی و بدن‌محور است و به فراتر از حیات زیستی و حیوانی نمی‌اندیشد. فلسفۀ زندگی در عالَم تجدّد، خوش‌باشی و لذّت و اباحه‌گری است و این‌همه، دلالت بر مادّیّت اخلاقی دارد. فرهنگ تجدّدی، تجلّی نفسانیّت جمعی در این عالَم تاریخی است و به چیزی جز خویشتن مادّی و این‌جهانی دعوت نمی‌کند. روشن است که بحث در این باره، کار علم اجتماعی نیست، بلکه فلسفۀ فرهنگ باید به میدان بیاید و دربارۀ معنا و غایت زندگی، قضاوت کند. فردگرایی نیز که جوهرۀ لیبرالیسم است، به حوزۀ انسان‌شناسیِ فلسفی مربوط است که با فلسفۀ فرهنگ، تلاقی و اتصال دارد. فلسفۀ فرهنگ، در آنجا که وارد مطالعۀ نسبت انسان و فرهنگ می‌شود و می‌خواهد این مسأله از لحاظ وجودی ( یعنی عاملیّت و ساختار) و از لحاظ ارزشی (فردگرایی و جمع‌گرایی) مطالعه کند، باید در این باره موضع‌گیری نماید. چنین مطالعه‌ای، ذات فلسفی دارد. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
فتـــح قلّه‌ها بسوی ظهور
💢فلسفۀ فرهنگ در لایۀ نهفتۀ نظریۀ فرهنگیِ آیت‌الله خامنه‌ای [یکم]. نباید توقع داشت که آیت‌الله خامنه
💢آیت‌الله خامنه‌ای و تولد نسبت به فرهنگ ۱. رهبر انقلاب را به‌درستی، یک متفکر قرآنی می‌شمارند و این وجه از منبع اندیشه‌ای ایشان را برجسته و کلیدی می‌دانند، اما چنین نیست که ایشان با تفکر فلسفی، بیگانه باشد. اگر جوهر فلسفه را تفلسف بدانیم که متضمن اندیشه‌ورزی عقلانی است، روشن است که باید این روش و منطق را در گفتارهای ایشان، بسیار کانونی و پررنگ قلمداد کنیم. به‌خصوص در مواجهه با مسأله‌های نوپدید، آیت‌الله خامنه‌ای در عین اهتمام به مبادی نقلی، هرگز از اشاره به مبادی عقلی، غفلت نمی‌ورزد و این‌گونه نیست که بتوان ایشان را یک متفکر نقلی و درون‌دینی دانست. ایشان توانسته به ترکیب متوازنی از عقل و نقل در بافت معرفتی خویش دست یابد و این دو منبع معرفت را در آمیزه‌ای منطقی و دلنشین به کار بگیرد. بر این اساس است که می‌توان فلسفه‌ی فرهنگ و مسأله‌های آن را به تفکر ایشان ارجاع داد و پاسخ طلبید. این در حالی است که نقل‌بسندگی و اخباری‌اندیشی، مانع تولد فلسفه‌های مضاف است و روایت ناچیز و تنگ‌دامنه از مأخد و منابع دین دارد. ۲. از جمله فضیلت‌های آیت‌الله خامنه‌ای در زمینه‌ی فلسفه‌ی فرهنگ، این است که ایشان توانسته به عقلانیت فلسفی، امتداد بدهد و به فلسفه‌ی مضاف، نزدیک بشود. کسانی هستند که با وجود میل به فلسفه‌ی فرهنگ، نتوانسته‌اند از قلمرو فلسفه‌ی مطلق خارج بشوند و امتدادها و دنباله‌های آن را در فلسفه‌ی مضاف بیابند. چنین وضعی، سبب توقف در مبادی مطلق و بعیده و عام شده و ملالت و دلزدگی ایجاد کرده است. افزون بر این، موجب گشته که برخی معتقد شوند فلسفه‌ی اسلامی، امکان بسط و کشش از آن ساحت عالی و عام به ساحت‌های اختصاصی و مقید ندارد و در نسبت با وجودهای خاص، عقیم و علیل است. روشن است که چنین نیست و این نقصان، به اندیشه‌ورزانی بازمی‌گردد که قدرت ترجمه و تبدیل فلسفه‌ی اسلامی را ندارند؛ چراکه متفکرانی همچون مرتضی مطهری و محمدتقی مصباح نشان دادند که می‌توان فلسفه‌ی اسلامی را پی گرفت و از آن به سطوح اضافی و عینی رسید. مسأله و گره، یافتن نحوه‌ی دلالت‌گری و تجویز فلسفه‌ی اسلامی است و ما با منطق و سازوکار این اقدام معرفتی، ناآشنا هستیم. ۳. یکی از زمینه‌هایی که را به تفلسف معطوف به حوزه‌ی فلسفه‌ی فرهنگ وادشت، غوطه‌وری ایشان در عینیت‌های حکمرانی و اجتماعی بود. ایشان به‌طور خاص در دوره‌ی پس از انقلاب، در متن تحولات عینی و چالشی قرار گرفت و با پرسش‌هایی روبرو گردید که برآمده از وجه عینی و بیرونی و ساختاری تفکر اسلامی بودند. ایشان باید نشان می‌داد که برگردان ملموس و خارجی تفکر اسلامی چیست و باید در مقابل نظم تجددی، چگونه نظم دینی را درافکند. این مواجهه و دست‌به‌گریبانی، بسیار مولد و مؤثر بود و ایشان را به حرکت از ذهن به عین و از مبادی مطلق به مبادی مضاف سوق داد. آنان که از تجربه‌ی‌زیسته، بی‌بهره بودند، همچنان به درس‌وبحث‌های انتزاعی و مدرسی و کلی بسنده کردند و از اقتضاها و ضرورت‌های تاریخی دوره‌ی پساانقلابی دور افتادند. تجربه‌ها و واقعیت‌‌هایی همچون انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی، علوم انسانی اسلامی، دانشگاه اسلامی، تهاجم فرهنگی، رسانه و روایت، سیاست فرهنگی دینی، مهندسی فرهنگی، مردم‌سالاری دینی و... بسیار مولد و محرک بودند و موجبات و مقدمات خلاقیت عقلی در حوزه‌ی فرهنگ را فراهم کردند. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 خصال ملی برترساز آمریکا از طریق نهادهای اقتصادی بین المللی مثل سازمان تجارت جهانی، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول، سازمان های امنیتی مانند ناتو و ارزش های سیاسی لیبرال منافع خود را به عنوان قدرت هژمون تامین کرد. اخیرا موسسه رند(rand) به سفارش و تامین مالی پنتاگون پژوهشی درباره دلایل صعود و افول ملتها، موفقیت و شکست آنها در عرصه بین الملل انجام داده. در این پژوهش ۱۲ مورد تاریخی بررسی شده که عبارتند از: امپراتوری‌های روم، چین، اسپانیا، اتریش-مجازستان، عثمانی، ایتالیا، بریتانیا، سوئد، فرانسه، ژاپن، اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده امریکا. یافته این پژوهش نشان می دهد آنچه عامل زیربنایی و بنیادینِ برتری و موفقیت برخی ملتها در رقابت بین المللی بوده که ۷ ویژگی اساسی ملت‌ها است که خصال ملی برترساز نام دارد. این خصال به ترتیب از این قرارند: ۱. بلندهمتی و عزم و اراده ملی در نمایش برتری فرهنگ ملی به جهان. ۲. هویت ملی متحد و انسجام اجتماعی ۳. فرصتهای برابر در جامعه، برای همه‌ی آحاد مردم و بروز استعداد و خلاقیت در جامعه ۴. دولت فعال و پرکار و آینده نگر و قدرتمند ۵. نهادهای موثر خصوصی و عمومی (غیر دولتی) که خلاهای دولت را برای جامعه پر کند ۶. جامعه علاقه مند به یادگیری و سازگار با تحولات ۷. تنوع رقابتی و تکثر در تحصیلات، شغل و... هر کدام از این به تنهایی موجب برتری ملتی نبوده بلکه باید مقوم یکدیگر باشند و در حد تعادل وجود داشته باشد. در ادامه این پژوهش جامعه آمریکا از نظر واجد بودن این ویژگی‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است و نتایج حاصل نشان دهنده تحلیل رفتن این مولفه در آمریکاست. هر چند آمريكا در حال حاضر فاقد قدرت نيست،‌ اما كارایی خود را برای پاسبانی و توسعه در جهان از دست داده است. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
💢 رژیم صهیونیستی عضو تصمیم‌گیر FATF در مبارزه با تروریسم و تسلیحات کشتار جمعی نهاد متشکل از ۳۷ عضو اصلی و ۲ عضو ناظر کار خود را با استانداردسازی برای مبارزه با پولشویی آغاز کرد و سپس به موضوعات مبارزه با تامین مالی تروریسم و تامین مالی تسلیحات کشتار جمعی رسید. اصلی‌ترین تامین‌کنندگان مالی تروریسم بین‌المللی یعنی آمریکا و شورای همکاری خلیج‌فارس‌ عضو اصلی، و عربستان‌سعودی و رژیم صهیونیستی اعضای ناظر آن بودند و بعدها رژیم صهیونیستی و سعودی به عضویت دائم آن درآمدند! آنچه برخی در تلاشند به جمهوری‌اسلامی ایران قالب کنند این است که مجریِ تجویزِ تصمیم‌گیرانِ اصلی این نهاد باشد، نه تصمیم‌گیر و عضوی از اعضا. می‌خواهند تمام مراودات مالی کشور برای دشمنان ما که بارها در همین برجام دشمنی خود را اثبات کرده‌اند، روشن شود. انتظار دولت حسن روحانی آن بود که پس از اتمام همه تعهدات هسته‌ای ایران، برجام اجرایی شده و تحریم‌ها رفع شوند ولی آمریکا دقیقا در روز اجرا، متنی ۴۴ صفحه‌ای بر روی سایت وزارت خزانه‌داری خود بارگذاری کرد و رفع تحریم‌ها را بی اثر کرد. در تمام بندهای رفع تحریم ایران بندی اضافه شد که عملا تحریم‌ها را حفظ کرد: "به شرطی که تراکنش‌ها شامل افراد و نهادهایی که در لیست تحریم آمریکا(SDN) باقی مانده‌اند نشود." 👈👈 مسائل FATF مهمترین و اساسی‌ترین مسئله ایران با FATF حضور نداشتن در حلقه تصمیم‌گیری این نهاد است که این امر باعث می‌شود در تعاریف مفاهیمی مانند تروریسم، پولشویی، استانداردها نظرات تهران لحاظ نشود و این امر خلاف امنیت ملی است. 🔸در توصیه‌های ۶ و ۷ FATF ذکر شده است: ایران باید نهادها و افرادی را که به‌موجب قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با تروریسم، تامین مالی تروریسم و تامین مالی اشاعه تسلیحات کشتارجمعی تحریم شده‌اند، در داخل مرزهای خود نیز تحریم کنند. هم‌اکنون براساس شورای امنیت ۲۳فرد و ۶۴ نهاد ایرانی به بهانه اشاعه تسلیحات تحریم شده‌اند (در زمان چاپ کتاب) در نتیجه ایران باید نهادهای مهم از جمله ، و افرادی چون فرمانده‌هان ارشد سپاه و سردار احمدیان را در لیست تحریم خود قرار دهد. به طور خلاصه اجرای این توصیه‌ها زیرساخت لازم برای امتداد تحریم‌های بین‌المللی، چندجانبه و یکجانبه به داخل مرزهای ایران خواهد بود و زمینه را برای تحریم داخلی سپاه، جریان مقاومت و هر فرد و نهادی که از سوی امریکا و اروپا حامی مالی تروریسم و پولشویی شناخته می‌شود، فراهم می کند. اگر مسئولین دولت نگاه ساده‌انگارانه دارند شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌های مسئول باید در مقابل این تهدیدات هوشمندانه عمل کنند. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
سلام علیکم عرض ادب و احترام فراوان خدمت شما عزیزان امشب میخوایم در مورد موضوع آتش بس یک طرفه اسرائیل نکاتی رو عرض کنیم بالاخره به سخت‌ترین قسمت جنگ محور مقاومت با اسرائیل رسیدیم وقتی فاز جنگ با نفاق و حیله دشمن همراه بشه کار سخت میشه اسرائیل امشب با اعلام یک آتش بس یک طرفه به دنبال ایجاد اختلاف در بدنه محور مقاومت ، بالاخص حزب الله لبنانه امشب شب سرنوشت سازی برای حزب الله به شمار میره شبی که اگر درایت نشون ندن ، امکان نابودی شان وجود داره و دچار درگیری با خود لبنانی ها خواهند شد چیزی که روباه مکار نتانیاهو میخواد الان حزب الله بر سر دو راهی قرار گرفته اسرائیل در ضربه پذیرترین زمان ممکن اعلام آتش بس کرده اگر حزب الله قبول کنه ، اسرائیل مهلت پیدا میکنه که بره سر وقت حماس و بعد از اون ایران اگر قبول نکنه ، مردم لبنان رو در مقابل حزب الله قرار میدن که اینها جنگ طلب هستند و نمیخواهند صلح کنند و هر کس از این به بعد کشته بشه مقصر اصلی حزب الله است اوضاع بشدت پیچیده شده در صورت قبولی آتش بس ، غزه تنها میمونه و دوباره اسرائیل شروع به سلاخی اونها میکنه چون اسرائیل قصد کرده کار غزه و کرانه باختری رو به خودش ملحق کنه نتانیاهوی مکار کثیف در سخنرانی امشبش اعلام کرد حزب الله غزه رو تنها گذاشت امشب چشم مردم فلسطین و حماس به پذیرش آتش بس با اسرائیله و خدا کنه که تصمیم درستی گرفته بشه باید دید که مغز متفکر محور مقاومت چه تصمیمی در این رابطه خواهند گرفت قطعا تصمیم حضرت آقا بهترین تصمیم خواهد بود حزب الله اعلام کرده بود که تا زمانی که آتش بس در غزه اتفاق نیفته ، آتش بس نخواهد کرد باید دید حزب الله چه بیانیه ای خواهد داد قرآنها دوباره سر نیزه شده حواستون جمع باشه که آتش بس یک تله است تا به موقعش سلاخی کنند الان زمان وارد شدن مهره اصلی محور مقاومت یعنی یمنه یمن قطعا بیکار نخواهد نشست و به احتمال زیاد طی این یکی دو روز آینده اسرائیل رو شخم خواهند زد حزب الله هم آتش بس رو‌قبول کنه یمن قبول نخواهد کرد الان زمان این نیست که دچار شک و تردید بشید به قول حاج قاسم ، یقینا کُله خیر هیچ نگران نباشید والله بالله تالله اسرائیل نابود خواهد شد ما دست از سر اسرائیل برنخواهیم داشت محور مقاومت قطعا پیروز خواهد شد اینو یادتون نره ، حضرت آقا حرف الکی نمیزنند هر چه این مرد الهی فرموده تا الان اتفاق افتاده مگر نفرمود ما به زودی در بیت المقدس نماز خواهیم خواند ، پس شک نکنید این امر محقق خواهد شد و اما احتمالاتی وجود داره اینکه امشب وعده صادق ۳ انجام بشه با توجه به اینکه حزب الله در حمله اخیرش چندین سامانه پدافند موشکی اسرائیل رو نابود کرده ، احتمال داره که زمینه برای حمله ایران فراهم بشه الان بهترین زمان برای انجام عملیات وعده صادق ۳ است اگر این عملیات صورت بگیره ، یهو بازی عوض خواهد شد اسرائیل الان در شکننده ترین حالت ممکنه تسلیحات کافی برای ادامه جنگ رو نداره که اگر آتش بس بشه سریعا اون رو تهیه میکنه‌ از طرفی با صحبتهای امشب نتانیاهو مشخص شد که اسرائیل توان جنگیدن در چند جبهه رو نداره و میخواد با خلاص شدن از جبهه شمالی ، خودش رو برای تقابل محکم با حماس آماده کنه فردا روز سرنوشت سازی خواهد بود اینکه عده ای دارن ایران رو متهم میکنند به اینکه با انجام ندادن وعده صادق ۳ ، حزب الله رو تنها گذاشته ، این اشتباه بزرگیه قطعا حضرت آقا بهترین تصمیم را خواهند گرفت ما قطعا در زمان درست عملیات وعده صادق ۳ رو اجرایی خواهیم کرد پس اینکه برخی کانالها دارن الکی مردم رو تحریک میکنند تا در مقابل نظامیان و دولت بایستند این اشتباه بزرگی است به امید پیروزی نهایی بر صهیونیزم جهانی. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍️قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
فتـــح قلّه‌ها بسوی ظهور
💢آیت‌الله خامنه‌ای و تولد #ذهنیت_فلسفی نسبت به فرهنگ ۱. رهبر انقلاب را به‌درستی، یک متفکر قرآنی می‌
💢رگه‌ها و قطعه‌های فلسفه‌ی فرهنگ در تفکر آیت‌الله خامنه‌ای ۱. در منطق عقلی آیت‌الله خامنه‌ای، فرهنگ همچون یک ابزار و مقدمه‌ی امر دیگر نیست، بلکه خودش غایت است؛ به این معنی که کمال انسان، مشروط و منوط به کسب مجموعه‌‌ای از ارزش‌های عالی و معنوی است که دین، آنها را ارائه کرده است. انسانیت انسان، وابسته به همین معماری خویشتن است و اگر انسان به چنین فضایلی دست نیابد، ماهیت انسانی را در خود محقق نکرده و در وجود انسانی، متوقف مانده است. اما در انگاره‌ی توسعه، فرهنگ یک وسیله و بستر برای غیر از خودش است؛ فرهنگ، برای توسعه است و توسعه، جوهر و ذات اقتصادی دارد. در این انگاره، انسان در معاش و بدن خلاصه می‌شود و همه‌چیز، در حکم مقدمه‌ی لذت مادی فزون‌تر است. پس فرهنگ، اصالت ندارد و فرع بر غیر از خودش است. این در حالی است که در مقایسه با همه‌ی عرصه‌ها و پهنه‌های زندگی انسان، این فرهنگ است که با کمال انسان، نسبت نزدیک‌تر و مستقیم‌تر دارد و متضمن پیشرفت حقیقی است. آیت‌الله خامنه‌ای معتقد است که پیشرفت ابزار و فن‌آوری و ماده و معیشت، پیشرفت انسانی و حقیقی نیست و نمی‌تواند گویای وضع باطنی فرد و جامعه باشد، اما پیشرفت فرهنگ و سبک زندگی، از ترقی در وجه معنوی و هویتی جامعه حکایت می‌کند و از این جهت، معیار قضاوت درباره‌ی پیشرفت حقیقی است. به بیان دیگر، پیشرفت ابزار، پیشرفت ابزار است و نه انسان. این که انگاره‌ی توسعه، منحصر در وجه تکنیکی و ابزاری است و ماهیت انسان در آن به فراموشی سپرده شده، برخاسته از انسان‌شناسی فلسفی مبتنی بر روایت مادی از انسان و ماهیت و غایاتش است. این‌گونه است که می‌توان نظریه‌ی توسعه‌ی تجددی را از زاویه‌ی نظریه‌ی اصالت فرهنگ، نقد و ابطال کرد. ۲. همین که پای انسان‌شناسی فلسفی به نسبت میان انسان و فرهنگ گشوده می‌شود، آشکار می‌شود که مسأله‌هایی از این دست، گره‌خورده با فلسفه‌ی فرهنگ است و با تکیه بر فلسفه‌ی فرهنگ می‌توان از عهده‌ی حل آنها برآمد. جامعه‌شناسی فرهنگ، تهی از این پیش‌فرض‌ها نیست، اما به لحاظ منطقی، در درون خود از آنها سخن نمی‌گوید. جامعه‌شناسی فرهنگ، آمیخته به این اصول‌موضوعه است و استدلال‌های معطوف به این اصول‌موضوعه، در فلسفه‌ی فرهنگ مطرح می‌شوند. جامعه‌شناسی فرهنگ، این مباحث را غیرعلم معرفی می‌کند، اما به گونه‌ای نهان و زیرپوستی، بر آنها تکیه دارد و بدون آنها، امکان تحلیل فرهنگ را ندارد.‌ این پیش‌فرض‌ها در جامعه‌شناسی فرهنگ، هم مصرح و عیان نیستند و هم بدیهی انگاشته می‌شوند، اما اگر رد پایی از آنها در نظریه‌ی فرهنگی متفکران مسلمان مشاهده شود، ایدئولوژی و شبه‌علم و عینیت‌ستیزی خوانده می‌شوند. پس درباره‌ی دو دسته از ارزش‌ها که در ارزش‌بودن، مشابه هستند، دو گونه قضاوت می‌شود. فلسفه‌ی فرهنگ می‌تواند همه‌ی این مسأله‌های پیشاعلمی را زیر چتر خویش بگیرد و بدون استفاده از تعبیر گفتگوستیز و تخریب‌گر ایدئولوژی، فرصت تأمل عقلی را فراهم نماید. اگر پیش‌فرض‌های برون‌علمی در جامعه‌شناسی فرهنگ، در قلمرو فلسفه‌ی فرهنگ قرار می‌گیرند و طرد و تحقیر نمی‌شوند، در اینجا نیز باید پیش‌فرض‌های فلسفی متفکران مسلمان را به رسمیت شناخت. ۳. پای فلسفه‌ی فرهنگ، حتی به دامنه‌ی تعریف فرهنگ نیز گشوده می‌شود؛ به این معنی که رویکرد فلسفی، حتی در تعریف فرهنگ نیز حضور و اثر دارد. نه‌فقط فرهنگ به‌مثابه یک هستی اجتماعی، وابسته به اراده و اعتبار ماست، بلکه معناپردازی برای آن نیز از ریشه‌ها و رگه‌های فلسفی اثر می‌پذیرد.‌ این‌که آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید فرهنگ، روح جامعه و معیار تشخص و هویت آن است، از نوعی ساختاراندیشی حکایت می‌کند که معنا و باطن و هویت را بر ماده و ظاهر و پوسته ترجیح می‌دهد و برای حیات درونی، معتقد به اصالت است. جامعه، باطنی دارد و ظاهری. هستی جامعه، دولایه است‌. این دولایه‌گی، در امتداد همان انسان‌شناسی فلسفی قرار می‌گیرد که وجود انسان را مرکب از ماده و معنا می‌داند و جامعه را نیز امتداد وجودی انسان و اقتضاهای تکوینی و سرشتی آن قلمداد می‌کند. پس تعریف فرهنگ، همواره صوری و خنثی نیست؛ اگرچه بسیاری از تعاریف فرهنگ، بی‌ریشه و بی‌رگه هستند و‌ دلالت معرفتی خاصی ندارند. در مقابل، علم اجتماعی تجربه‌بسنده و آماری که در ایران شایع است، چون نمی‌تواند و نمی‌خواهد راه به وادی فلسفه بیابد و برای خودش، زیرساخت فلسفی بیافریند، به انکار رومی‌آورد و نقصان‌هایش را کمال و فضیلت تصور می‌کند.‌ در آغوش کشیدن عینیت و لمس واقعیت فرهنگی، هیچ‌ تلازمی با ستیزه‌جویی‌هایی ضدفلسفی ندارد، بلکه حاصلش، سطحی‌شدگی هرچه بیشتر علم اجتماعی و فروکاهیدن آن به پیمایش‌های عددبنیان و قشری است که ما را از حقایق نهفته در باطن جهان اجتماعی، دور می‌سازد. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
👈تحلیل آتش بسِ موقت هدف اصلی حزب الله از بازگشایی جبهه شمال این بود که ماشین نظامی رژیم صهیونیستی را در غزه متوقف کنه و با نااَمن‌سازی شهرک‌های شمالی، اسرائیل را وادار به آتش‌بس کند اسرائیل هم درصدد عقب راندن حزب الله به قبل از رودخانه لیطانی و تطبیق قطعنامه ۱۷۰۱ و تامین امنیت شمال فلسطین برای شهرک نشینان صهیونیست بود. حزب الله لبنان با تحمل خسارات مادی و انسانی بالا بدون اینکه اسرائیل را مجاب به آتش‌بس در غزه کند از عرصه جنگ خارج شد و اسرائیل زمینه را برای ورود شهرک‌نشینان به شمال فراهم خواهد کرد. این موازنه بهم خورده و اسرائیل به شکل بی‌سابقه‌ای توانمندی‌های تسلیحاتی،اتاق فرماندهی و نیروی رزم حزب الله را تضعیف کرد و در نهایت بخش دیگری از برنامه خود را با خلع سلاح حزب الله در جنوب لبنان(تا لیطانی) به جبهه شمال پایان موقت داد. نتانیاهو علت آتش بس در جبهه شمال را این سه مطلب عنوان کرد 👈ما نیاز به برخورد با ایران داریم و بیشتر از این نمی‌گویم 👈ما نیاز به استراحت دادن به سربازان ذخیره و افزایش مهمات داریم 👈جنگ غزه را از حزب الله جدا و حماس را منزوی کنیم دقیقا نزاع جبهه شمال برای این بود که وحدت ساحات از سوی محور مقاومت بتواند موازنه قدرت را جوری تغییر دهد که ماشین نظامی اسرائیل از غزه خارج شود اما این راهبرد محقق نشد و متاسفانه اسرائیل توانست به جبهه شمال سر و سامان دهد تا تمرکز بیشتری بر نوار غزه داشته باشد از ابتدای ۷ اکتبر تا به الان حزب الله مجاهدت‌های بسیار بزرگی را از خود نشان داد و ضربات اقتصادی، امنیتی و اجتماعی بالایی به رژیم صهیونیستی وارد ساخت و برای حمایت از آرمان فلسطین و غزه وارد جنگ نابرابر با ارتش بی‌رحم اسرائیل شد و در این راه بهترین رهبران خود که محصول ۳۰ سال نیروسازی بود را فدای آزادی قدس کرد. در مقابل شجاعت و مردانگی سید حسن نصرالله، سید هاشم صفی الدین، فواد شکر، محمد عقیل، محمود وهبی و سایر شهدای حزب الله سر تعظیم فرود می آوریم همه این اقدامات تحسن برانگیز حزب الله که از هستی خود مایه گذاشت برای امر مهمی به نام توقف جنگ در غزه آغاز شد ضربات مهمی به زیرساخت های مسکونی و اقتصادی اسرائیل در شمال فلسطین وارد شد اما برآیند ما این است که ضربات حزب الله به دلایل مختلفی موفق به تحقق این هدف نشد و ماشین نظامی اسرائیل بدون جبهه پشتیبانی در غزه ادامه دارد با توجه به هشدار ریزِ نتانیاهو به و مین روبی از جولان اشغالی، باید دید چه اتفاقی قرار است در این محور شکل بگیرد. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─
سلام علیکم عرض ادب و احترام فراوان خدمت شما عزیزان امشب قصد این رو داریم در مورد اتفاقات آینده منطقه بعد از آتش بس اسرائیل و لبنان، مطالبی رو عرض کنیم اسرائیل در یک حرکت زیرکانه آتش بس خود رو با دولت لبنان نوشت یعنی الان دولت لبنان متعهد به این آتش‌بسه و اگر حزب الله نقض آتش‌بس کنه با دولت لبنان درگیر میشه نجیب میقاتی مهره ترسو و دست نشانده آمریکاست اسرائیل اگر با حزب‌الله آتش‌بس اعلام میکرد مجبور بود حزب الله رو به رسمیت بشناسه و اینگونه بود که ضربه شدید حیثیتی میخورد چند ماه پیش عرض کردیم اسرائیل چاره‌ای جز این نداره که بره سمت چون سوریه نقش پشتیبانی جبهه حزب الله رو به عهده داره از این رو چون خود اسرائیل الان در وضعیتی نیست که بتونه وارد جنگ بشه از این رو مجبوره نیروی نیابتی وارد منطقه بکنه بخاطر همین با تجهیز گروه شروع کرده و این گروهک تروریستی در کمتر از ۷ ساعت تونسته ارتش سوریه رو غافلگیر کنه و تا ۷ کیلومتری حلب پیشروی کنه! از نوع تجهیزات این گروهک تروریستی میشه فهمید که اینها این‌بار با دست پر وارد میدان شدن به احتمال بسیار زیاد این آتش روز به روز در سوریه شعله‌ورتر شده و سوریه باید خودش رو برای تشییع جنازه آماده کنه نقش ترکیه در این بین کاملا مشهوده گروهک تروریستی تحریر الشام به آتش تهیه و پشتیبانی توپخانه ارتش تونسته اینقدر پیشروی کنه باز هم نفاق خودش رو نشون داد و ارتش ترکیه به عنوان نیروی عمل کننده و پشتیبانی اسرائیل در این نقطه داره عمل میکنه خیلی دوست دارم جان کندنِ این مردک منافق صفت رو ببینم نوع مردن اردوغان تماشایی خواهد بود تاریخ نشون داده که این افراد به مرگ فجیعی از بین خواهند رفت و رسوای عالم خواهند شد فعلا ایران ورود پیدا کرده و داره پشتیبانی هوایی میکنه پهپادهای شاهد۱۲۹ در حال حفاظت از پایگاه T4 هستند از طرفی هم ترکیه تعداد قابل توجهی تانک و نفربر زرهی داره وارد مرزهای شمالی سوریه میکنه اوضاع سوریه بشدت پیچیده شده، و هر لحظه داره خراب‌تر میشه این نابسامانی‌ها عراق را هم در بر خواهد گرفت سوریه به تحریر الشام ختم نخواهد شد احتمالا به‌زودی پرچمهای دیگری هم در سوریه سر بر خواهد آورد که منجر به عقب نشینی ما از سوریه خواهد شد ترکیه ، سوریه ، عراق ، عربستان ، یمن و فلسطین اینها مرکز اتفاق‌های جهان خواهند شد به‌زودی اسرائیل استارت بهم زدن منطقه رو زده و شامات جولانگاه گروه‌های تکفیری خواهد شد میدانِ جنگ ، سوریه و امان از سوریه امان ... باز هم میگم منطقه آبستن اتفاقات آخرالزمانی است که منجر به درگیری بزرگ خواهد شد به آخرالزمان خوش آمدید (نکته: تحرکات باکو فراموش نشه) به امید پیروزی حق بر باطل. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍️ قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ☘️🌼☘️ঊঈ═┅─