eitaa logo
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
94 دنبال‌کننده
79 عکس
31 ویدیو
7 فایل
قرارِ اندیشه و فرهنگ جمع دانشجویی مسجد امام علی.علیه السلام |کوی کوه نور ارتباط با ادمین @Adminghaf
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه 16 زبان قرآن.m4a
32.37M
🎙نگاه باطل، نگـاه به سراب هایی است که آب پنداشته شده و چیـزي نمـی‌گـذرد که سراب بودن آن آشکار میشود، ولی در نگاه قرآنی به عالم همواره انسان با حقیقتی که با آن به سر میبـرد مـأنوس اسـت و هرگز احساس تنهایی نمیکند. 🔸جلسه شانزدهم زبان قرآن 🔹فصل 2 بند 37 الی 38 📱 @ghollle_ghaf
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
🎙نگاه باطل، نگـاهبه سراب هایی است که آب پنداشته شده و چیـزي نمـی‌گـذردکه سراب بودن آن آشکار میشود،
🎙زبان قرآن، از همان مبدئی است کـه فطـرت انـسان از آن مبدأ ایجاد شده؛ هر کس به فطـرت نزدیـکتـر باشـد زبـان قرآن را بهتر میفهمد . معنای اهل تقوا بودن براي همسخنی انسان با قرآن در همین نکته نهفته است که اهل تقوا بـه فطـرت خـود کـه بـر توحید شکل گرفته نزدیک اند و قرآن نیز نور انـوار وحـدانی و توحیدی حضرت حق است. 🔹نگاه قرآنی به عالَم و آدم، عالم وآدم درسـت دیـده میشوند و آن نگاه تحقق و دوام مییابد. زیرا نگاه باطل، نگـاه به سراب هایی است که آب پنداشته شده و چیـزي نمـی‌گـذرد که سراب بودن آن آشکار میشود، ولی در نگاه قرآنی به عالم همواره انسان با حقیقتی که با آن به سر میبـرد مـأنوس اسـت و هرگز احساس تنهایی نمیکند. 📱 @ghollle_ghaf
جلسه ۱۷ زبان قرآن (2).mp3
36.57M
🎙مـا در رجـوعِ بـه وجـود خـود میتوانیم زبان هستیِ خود را از قرآن بشنویم ، این است راز اینکه اُنس با قـرآن اگر به صورتی صحیح انجـام گیـرد، درك مـا را از جهـان و از خودمان تغییر می دهد و عالَمی را بر روی ما می گشاید که عالم کیفیت ها است. 🔸جلسه هفدهم زبان قرآن 🔹فصل 2 بند 39 الی 40 📱 @ghollle_ghaf
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
🎙مـا در رجـوعِ بـه وجـود خـودمیتوانیم زبان هستیِ خود را از قرآن بشنویم ، این است راز اینکه اُنس با
🎙در جزمیــت نگــاه تجربــی کــه واقعیــت رامــساوي محسوسات میداند و تنها حس و عقلِ مبتنی بر داده های حسی را وسیله‌ی رسیدن به واقعیت مـیدانـد، حقـایق عـالم،جایگـاه واقعی و معرفت بخشیِ شان را از دست میدهنـد و تنهـا جنبـه‌ی ســوبژکتیو پیــدا مــی کننــد و قــرآن درســت بــرعکسِ نگــاه جزمیت‌گرایِ علم تجربی، متذکرِ وجود حقایق اسـت و عقلـی را مخاطب قرار میدهد که توانایی درك آن حقایق را در عالم دارد.، آن حقایق، والاتـر از واقعیـاتی اسـت کـه علـوم تجربـی بـه آن توجه دارد و انسان را در ساحتی دیگر، ماوراي اطلاعات علـوم تجربی حاضر میکند. 🔹فهمی که از طریق اُنس با قرآن پـیش مـی آیـد، فهمـی است وجودي و وجود انسان را شـدید مـیکنـد و در نتیجـه بـا سعه‌ی وجوديِ بیشتری در هستی ظاهر میشود و این غیر از آن نوع فهمی است که به جای فکر و ذکر، عامل اطلاعـات بیـشتر میگردد و در آن اُبژه شـدنِ معلومـات پدیـد مـی‌آیـد.👇 زیـرا در قـرآن، هـستی بـه زبـان آمـده و مـا در رجـوعِ بـه وجـود خـود میتوانیم زبان هستیِ خود را از قرآن بشنویم ، این است راز اینکه اُنس با قـرآن اگر به صورتی صحیح انجـام گیـرد، درك مـا را از جهـان و از خودمان تغییر می دهد و عالَمی را بر روی ما می گشاید که عالم کیفیت ها است. 📱 @ghollle_ghaf
رازِ نسبت ما با روضه ها‼️ . 🎙بشنوید... "رازی که اهالی اندیشه و فرهنگ باید به آن توجه کنند " 💠ویژه شهادت امام رضا علیه السلام و پایان ایام محرم و صفر تقدیم شما... . @ghollle_ghaf
هدایت شده از ๛ وارستگی ๛
رازی که اهالی فرهنگ و اندیشه باید به آن توجه کنند.mp3
19.07M
‌ ‌ 🎧 رازی که اهالی فرهنگ و اندیشه باید به آن توجه کنند 🎙 حجت‌الاسلام نجات بخش ⏱ زمان: ۳۰ دقیقه 🗓 ۳۰ صفر، ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ ▪️ ظهر شهادت امام رضا علیه السلام 🔺 @varastgi ๛ وارَستِگی ‌ ‌ ‌ ‌
جلسه 18 زبان قرآن.mp3
30.16M
🎙تنها هستی که به فهم در می‌آید، «زبان» است و زبانِ اصـیل واسطه ی میان انسان و هستی و به یک معنـا، مظهـرِ حقیقـت یـا «وجود» است. 🔸جلسه هجدهم زبان قرآن 🔹فصل 2 بند 41 … 43 📱 @ghollle_ghaf
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
🎙تنها هستی که به فهم در می‌آید، «زبان» است و زبانِ اصـیلواسطه ی میان انسان و هستی و به یک معنـا، مظ
🎙اگر بپذیریم «فهم»، یک رخـداد اسـت و امـري اسـت «وجودی» که سراسر جان آدمی را در بر میگیـرد، مـی فهمـیم چرا قرآن از ماخواسته است با آن برخورد خاصی داشته باشیم تا با تدبر در آن، فهمی که به یک معنا رخـداد و بـه یـک معنـا تذکر و هشدار است؛ برای انسان رخ دهد و انسان احساس کند در سراسر عالم حضور پیدا کرده است. این بدان جهـت اسـت که تنها هستی که به فهم در می‌آید، «زبان» است و زبانِ اصـیل واسطه ی میان انسان و هستی و به یک معنـا، مظهـرِ حقیقـت یـا «وجود» است. 🔸همـواره مـا می توانیم با افقی روبـه‌رو باشـیم کـه همـواره بـه سـوی او قـدم میگذاریم و از حضور در محـضر آن بهـره هـا مـیبـریم وبـاز جای جلورفتن و بهره‌مندشدن گشوده است. 🔹ناگهان دیدند پدیده ای وسط آمد که شبیه آن را نشنیدهاند؛ نه شعر است، نه نثر است،امـا یـک پدیـده‌ی هنـری فوق العاده است. 📱 @ghollle_ghaf
از ملک لایبلی تا ملک سلیمانی.mp3
8.28M
. آدم در بهشت در تمنای «مُلکِ لایَبلی» افتاد و نحوه‌ای از بودن را تمنا کرد که از بلا دور باشد، غافل از آنکه بهشت لِقا و رؤیت جز به بلا میسر نمی‌شود؛ لاجرم هبوط پیش آمد و انسان خود را در جهان عداوت و ‌کینه یافت. زندگی هایی که خود را در فرار از بلا تعریف می‌کنند، با عداوت و کینه روبرو می‌شوند. در این میان این حاج قاسم‌ها بودند که همچنان خود را در بهشت لقا و رؤیتِ حق حفظ کردند و بلاهای روزگار را به جان خریدند و هرجا خطری در میان بود، سینه خود را مهیای گلوله‌ها کردند. 🎙 بشنوید | به مناسبت عملیات‌های رزمندگان جبهه مقاومت در فلسطین @soha_sima
قدس افق حیات مسلمین.mp3
48.09M
🎙قدس؛ افق حیات مسلمین... 🔹گفتگو درباره رخداد‌های این روزهای فلسطین و مسئله قدس دانشگاه صنعتی اصفهان جامعه اسلامی دانشجویان 📆 دوشنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۲ @soha_sima
جلسه ۱۹ زبان قرآن.mp3
20.31M
🎙فهمی که با اُنس با قرآن پـیش مـی‌آیـد، فهمـی اسـت وجودی و وجود انسان را شدید میکند و لـذا انـسان مـیتوانـد در هستی با سعه‌ی بیشتری حاضر شود و ایـن غیـر از آن فهمـی است که به جای ذکر و فکر، موجب اطلاعات بیشتر میگـردد . 🔸جلسه نوزدهم زبان قرآن 🔹فصل 2 بند 44 و 45 (اتمام فصل 2) 📱 @ghollle_ghaf