eitaa logo
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
79 دنبال‌کننده
76 عکس
30 ویدیو
7 فایل
قرارِ اندیشه و فرهنگ جمع دانشجویی مسجد امام علی.علیه السلام |کوی کوه نور ارتباط با ادمین @Adminghaf
مشاهده در ایتا
دانلود
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
🎙قرآن تجلی اللّه است و در اللّه تمامی اسمای خدا وجود دارد ، ولی از یک حقیقت واحد منشأ گرفته است .
🎙قرآن از یک حقیقت واحد صادر شده است، بـه همـین جهت تمام آیات آن دارای پیوسـتگی اسـت. مـشکلِ آنهـایی که در قلب هایشان زیغ است آن میباشـد کـه کـلام خـدا را بـا کلام مردم عادي مقایسه میکننـد و در توجـه بـه ابعـاد متعـالیِ کلام خدا هیچگونه تلاشی ندارند، بلکه سعی دارند براي آیات متشابه انگیزه‌های من درآوردی مطـرح کننـد 🔸آن «اللّه» که جامع کمالات است در قرآن بـا مـا سـخن میگوید و در سخنان خود، خود را به ما نشان میدهد. اگـر او را بشناسیم میتوانیم به سخن او گوش فرا دهـیم. قـرآن، کـلام خدایی است که به سخن آمـده و بـراي مـا در کتـابش آشـکار میگردد. قرآن تجلی اللّه است و در اللّه تمامی اسمای خدا وجود دارد ، ولی از یک حقیقت واحد منشأ گرفته است 🔹قرآن با تکوینِ عالم، هماهنگ اسـت. یعنـی از یـک جهـت حـضورِ خـدا در عـالم و از جهـت دیگـر حضور خدا در کلام او به میان آمده است و با توجه به اینکـه هرکس در کلامش حاضر میشود، خداوند نیز در قرآن ظـاهر شده است قرآن همان «بودنِ» خدا در عالم است . 📱 @ghollle_ghaf
. خوانش کتاب" دنیای سوفی" بزودی در قرار اندیشه و فرهنگ ... . @ghollle_ghaf
جلسه پنجم زبان قرآن.mp3
21.38M
🎙براي گوش سـپردن بـه سـخن خـدا لازم اسـت ابتـدا بـه «خود» گوش فرا دهیم تا بیـابیم فطـرت مـا چـه چیـزي را طلـب میکند و با این گشایشِ اولیه میتوان به سراغ خـدارفـت و ازضیقِ قلبی آزاد شد. 🔸جلسه پنجم زبان قرآن 🔹فصل 2 بند 5 ، 6 📱 @ghollle_ghaf
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
🎙براي گوش سـپردن بـه سـخن خـدا لازم اسـت ابتـدا بـه«خود» گوش فرا دهیم تا بیـابیم فطـرت مـا چـه چیـز
🎙بـراي شـنیدن کلامـی ایـن چنـین گـسترده کـه خــدا را مینمایاند، باید گشودگیِ لازم را در خود ایجـاد کنـیم و خـود را از تنگناهاي سوءفهم و سوءاخلاق آزاد نماییم وگرنه سـخنِ گسترده ي خدا را در شخصیت تنگ خود اسیر میکنیم، 🔹براي گوش سـپردن بـه سـخن خـدا لازم اسـت ابتـدا بـه «خود» گوش فرا دهیم تا بیـابیم فطـرت مـا چـه چیـزي را طلـب میکند و با این گشایشِ اولیه میتوان به سراغ خـدارفـت و ازضیقِ قلبی آزاد شد. 🔸این نوع گوش سپردن به کلام الهی موجـب میشود تـا انـسان در چـشم انـدازی گـسترده حاضـر شـود و در مقابل خود به جاي خیره‌شدن به جهان کمیتها، جهـان کیفـی را مد نظر داشته باشد. 📱 @ghollle_ghaf
جلسه ششم زبان قرآن.mp3
23.62M
🎙زبان قرآن، زبانی است که مـیخواهـد بـه عـالی تـرین شکل، حقیقت را ظاهر کند . (کتاب خداى عزّ و جـلّ داراي چهــار چیــز اســت ... 🔸جلسه ششم زبان قرآن 🔹فصل 2 بند 7 ، 8 📱 @ghollle_ghaf
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
🎙زبان قرآن، زبانی است که مـیخواهـد بـه عـالی تـرینشکل، حقیقت را ظاهر کند . (کتاب خداى عزّ و جـلّدا
🎙زبان قرآن، زبانی است که مـیخواهـد بـه عـالی تـرین شکل، حقیقت را ظاهر کند . (کتاب خداى عزّ و جـلّ داراي چهــار چیــز اســت: «عبــارت»، «اشــارت»، «لطــایف» و «حقایق». «عبارت» براى عوام است و «اشارت» براى خـواص و «لطایف» براى اولیاء و «حقایق» براى انبیاء. 🔸قرآن، عامل اظهارِ حقایقی است که در هستی پنهان انـد و از این جهت خداست که سخن میگوید و نه انسان. خداوند خود سخن میگویـد و تجلـیِ آن حقیقـت، صـورت گفتـار بـه خود میگیرد . 📱 @ghollle_ghaf
جلسه هفتم زبان قرآن.mp3
46.85M
🎙خداوند در عـین آشـکاری در قـرآن، خـود را در همـان کلام مخفی نگه داشـته و در صـورتی انـسان مـیتوانـد ایـن دو نحوه نگاه را در خود بپروراند که ... 🔸جلسه هفتم زبان قرآن 🔹فصل 2 بند 9 الی 12 📱 @ghollle_ghaf
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
🎙خداوند در عـین آشـکاری در قـرآن، خـود را در همـانکلام مخفی نگه داشـته و در صـورتی انـسان مـیتوانـد
🎙نظر به قرآن، به عنوان میدان گشوده ای بـرای انـس بـا خدا، «بودنِ» ما براي ما روشن میشـود و احـساسی بـه وسـعت حضور در همه‌ی عوالم به سراغ مـا مـی آیـد‌ ، در عین احساسِ بودنِ خود به عنوان یک فـرد، غـرق توجه به حضور بیکرانه‌ی خداوند هستیم. خداوند در عـین آشـکاري در قـرآن، خـود را در همـان کلام مخفی نگه داشـته و در صـورتی انـسان مـیتوانـد ایـن دو نحوه نگاه را در خود بپروراند که به توحیدجمعِ اضداد برسـد . 🔸شنیدنِ کلام الهی وقتی براي ما ممکن میگردد که خـود را از تنگـیِ نفـس امّاره آزادکنیم و جان خود را در برابر نسیمِ اشـارات قـرآن قـرار دهـیم و پذیرا‌ی تذکرات آن باشیم، این غیـر از شـنیدن جـسمانی اسـت که با گوشِ سر انجام میشود. 📍اگر نور ذات الهی در زبـان آن حـضرت (علی بن‌ابی‌طالب‌)پیداست، بدان جهت است که آن حضرت، به زبان خدا خوب گوش سپرده اند و لذا خداوند در زبان ایشان ظهور کرده است. اینجـــاست کـه زبـان، نمـود هـستی انـسان مـیشـود و ایـن، بـا سکوت در مقابل سخن خدا پدید می آید وقتی با هستی خود به سخن خدا گوش بسپاریم. 📱 @ghollle_ghaf
جلسه هشتم زبان قرآن.mp3
29.76M
🎙سخن های بی بنیاد، عمومـاً پوشـاننده‌ی حقیقـت انـد بـه جاي آشکارکنندگی آن. سخنان بی بنیاد، انسانها را از حقیقت خود بیگانه میکنند، بـرعکسِ سـخن خـدا کـه مبتنـی بـر بنیـاد هستی است . 🔸جلسه هشتم زبان قرآن 🔹فصل 2 بند 13 الی 16 📱 @ghollle_ghaf
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
🎙سخن های بی بنیاد، عمومـاً پوشـاننده‌ی حقیقـت انـد بـهجاي آشکارکنندگی آن. سخنان بی بنیاد، انسانها ر
🎙بایـد بـه اشاره هـای گفـت حـضرت حـق، بـدون بـه میـان آوردنِ خـود، گوش فرا داد تا حامل شایسته‌ی پیامش باشـیم وگرنـه خداونـد در کلام خود، خود را از ما مخفی میدارد و ما را با انبـوهی از الفاظ قرآن تنها میگذارد. 🔻آیا غفلت از آنکه کلام الهی داراي بـاطن و بنیـاد اسـت و باید قلـب را نـسبت بـه آن بنیـاد متعـالی مـستقیم نمـود موجـب نمیشود تا قلب به فتنه گرایش پیدا کند؟ 🔹سکوت در مقابل کلام خدا با رویکـرد «انفتـاح»، معنـا دارد و این بیانگرِ قدرت فهم انسان های وارسته است در یـافتنِ آنچه قابل تصریح نیست . آیا نسبت به کلام الهی رویکرد انفتاح آمیز داریـم تـا جـان خـود را در مقابـل آن بگـشاییم؟ آنان که آیات الهی را انکار کردند و در مقابل آنها استکبار ورزیدند و جان خـود را در معرض نسیم آیات قرار ندادند، براي آنها ابواب آسمانهـا گشوده نمیشود تا متوجه‌ی حقایق ملکوتی عالم بشوند. 🔸سخن های بی بنیاد، عمومـاً پوشـاننده‌ی حقیقـت انـد بـه جاي آشکارکنندگی آن. سخنان بی بنیاد، انسانها را از حقیقت خود بیگانه میکنند، بـرعکسِ سـخن خـدا کـه مبتنـی بـر بنیـاد هستی است . تدبر در قرآن بدین معناست کـه تـلاش کنـیم تـا انـوار الهـی از طریـق آن کلمـات بدرخـشند و مـا را متوجـه‌ی سنت‌های اساسی جاري در عالم بکنند، و این با رسوخ بر بنیـاد کلام الهی و یا تأویل آن پیش میآید. 📱 @ghollle_ghaf
کدام نظم⁉️ . 🎙بشنوید... پادکست" برادری در مسیر پیشرفت ایران " برشی از جلسه گفتگو با موضوع "نظم در زمانه ما" تقدیم شما... . @ghollle_ghaf