eitaa logo
📌قنوت خمار
1.1هزار دنبال‌کننده
296 عکس
448 ویدیو
11 فایل
🌱بستری برای انتخاب، تکرار و تغییر🌱 حکّاکی های روح الله متوسل؛ طلبه ای با عبای خاکستری ارتباط با مدیر کانال @r_motavassel
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ اتّفاقاً نفوذ از همین جا شروع می شود! 🔹برای نسخه جعلیِ به جای اسلام ناب محمدی که چندی است از زبان بعضی با نَدانم کاری یا بِدانم کاری مطرح می شود، می توان سه شاخصه اصلی در حیطه سه نوع ارتباط در نظر گرفت؛ 🔹یک؛ اسلام رحمانی در ارتباط با خداوند فقط دم ازعشق می زند و درمعنای "یا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَه" تنها بر روی سبقت رحمت الهی بر هیچ مانور می دهد و در این مسابقه خیالی نقش تربیتی غضب را نادیده می گیرد و نسبت به قهر خداوند بی توجّه است و آن جا که پیامبر اسلام "بَشیراً و نَذیراً" خوانده می شود چشم بر "لِتُنْذِرَ" بودنش می بندد و با تعریفی شبه عرفانی این رابطه را تحریف می کند. در صورتی که اولیاء الهی با دو بالِ رجاء و خوف همان طور که دلشان از عشق به خدا می تپد، از خوف قهر او نیز می لرزد. 🔹دو؛ اسلام رحمانی در رابطه با خود، راحت طلب است و طلبِ لذت دارد و عملاً اصلِ جهاد با نفس یا همان جهاد اکبر را پس می زند. چرا که وقتی با یک بال رجاء، طی مسیر کردی و از طرفی قلبت با بالِ خوف وداع کرد، نفْس با امیدهای واهی نسبت به خدایی خیالی، نظام تقوا و پرهیزکاری را در هم می شکند. 🔹سه؛ اسلام رحمانی در رابطه با جامعه، اعتقادی به جهاد، از نوع ظلم ستیزی هم ندارد. به فرموده امام علی (علیه السلام): «أوَّلُ ما تُنْكِرونَ مِن الجِهادِ جِهادُ أنفُسِكُم؛ اولین جهادی را که انکار می کنید جهاد با نفس تان است📚میزان الحکمه ج2ص150» و کسی که جهاد با نفس را انکار کند به طریق اولی جهاد با ظالمان و عهدشکنان را انکار خواهد کرد و نفسش را زیر بار رنج حمایت از مظلوم قرار نخواهد داد. 🔹اسلام رحمانی برای ثابت کردن و آسایش دنیایی خود حاضر است کلاه عرفان بر سر و کشکول صوفیانه بر دوش بگذارد، برای آن که سلاح برندارد تسبیح به دست و به جای فریاد دادخواهی از مستضعف، زبان به ذکر می گیرد. آهسته و مستانه حرف می زند و نگاه می کند و به هر مؤمن و فاسقی لبخند می زند تا در حلقه مریدان عافیت طلبی کند. 🔹«این همان اسلام مرفّهین بی درد، اسلام التقاط، اسلام سرمایه داری و اسلام آمریکایی است📚صحیفه امام خمینی، ج 21، ص 240» که با رنگ و تزیین و طبیعت منافقانه اش قابلیت این را دارد که افراد مختلف از مردم و مسؤولین را در انحراف باورهای دینی شان همراه کند و اتفاقاً از همین جا شروع می شود که می تواند با تغییر ارزش های به باورهای اسلام رحمانی، ابرقدرت های مادی جهان را بدون درد سر بر بزرگترین انقلاب قرن پیروز میدان کند! 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
دل، این دلِ تنگ، زیر این چرخ کبود یک عمر دهان جز به شکایت نگشود آرامش تسبیح شما بر هم خورد شرمنده‌ام ای درخت! ای گل! ای رود! 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
☘️دوازده پیام مدیریتی از حضرت أمیرالمؤمنین علی علیه السلام ۱- به جای اِزدیاد کارها به▫️تداوم صحیح آنها بیندیشید. «حکمت ۲۷۰» ۲- برای رسیدن به هدف ها و مقام های بلند،▫️همت بلند داشته باشید. «خطبه ۲۱۱» ۳- از▫️تجارب و اندرزها پند بگیرید و از آنها بهره برداری کنید تا دچار نقص نشوید. «نامه ۳۱، خطبه ۱۷۵ ۴- از شدت سختی نهراسید، زیرا هراس، شکننده تر از خودِ کار است و به گشایش امور▫️امیدوار باشید. «حکمت ۱۶۶ و ۲۴۶» ۵- اگر به انجام مسئولیتی گردن نهادید، به آن▫️وفا کنید. «حکمت۳۲۷» ۶- هیچ وقت کارهای▫️اهم را فدای امور مهم نکنید. «حکمت ۲۷۱» ۷- پیش از پذیرش هر کاری، به▫️دانش آن مجهّز شوید. «حکمت ۴۳۹ ۸- ▫️خویشتن رااصلاح کنید تا خداوند کارهای شما را اصلاح کند. «نهج البلاغه» ۹- پست ها،▫️امانت و وسیله خدمتگذاری اند، نه منبع بهره برداری. «خطبه ۱۳۱» ۱۰- پست ها میزان▫️آزمایش شمایند، بکوشید تا سربلند بیرون آیید. «خطبه ۳۳» ۱۱- ▫️مشورت پذیر باشید، اگر مشورت نکنید، تباه می شوید. «نامه ۶۹» ۱۲- با زیردستان خود مانند▫️پدری مهربان رفتار کنید. «نامه ۵۲» 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
☑️ ادب آداب دارد از امام حسين عليه السلام معناى ادب را پرسيدند؛ امام فرمودند: ادب آن است هرگاه از خانه بیرون می آیی به👈هر كس👉که برخورد می کنی او را از خودت برتر ببينى و بدانی. سُئِلَ الإمامُ الْحُسَيْنُ (عليه السلام) عَنِ الاَْدَبِ، فَقالَ: هُوَ اَنْ تَخْرُجَ مِنْ بَيْتِكَ، فَلا تُلْقِىَ اَحَداً إلاّ رَأَيْتَ لَهُ الْفَضْلَ عَلَيْكَ 📚ديوان الامام الحسين عليه السلام، ص 99، موسوعة كلمات الامام الحسين عليه السلام، ص 910 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
⁉️ آیا جریان «فُطرُس ملَک» واقعیت دارد؟ 🔹 ملائكةالله دارای درجاتی هستند. يک عدّه حاملان عرش‌ الهی‌اند. مثل حضرت جبرئيل که بر قلب مطهّر پيغمبر-صلّی‌الله عليه‌وآله- نازل می‌شد كه «نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ *عَلَی قَلْبِك». 🔹 بعد از آنها ملائكه‌ی ميانی هستند؛ بعد از آنها ملائكه‌ی درجه سوم هستند؛ بعد از آنها ملائكه‌ی درجه چهارم و پنجم و ششم تا برسد به «ملائكةالأرض». در بيانات نوراني امام سجاد علیه‌السلام هست كه فرمود «هر قطره بارانی كه می‌آيد، فرشته‌ای آن را همراهی می‌كند» اين مَلَک ديگر يك فرشته‌ی حاملِ عرش كه نيست. ملَکی نیست که در آن درجات بالای از قرب الهی باشد. 🔹 در آن زيارت سوم شعبان سيّدالشهداء (سلام‌الله‌عليه) هم عنوان «فرشته» نيامده؛ سخن از «فطرس» است. 🔹 ولی بالأخره اگر هم روايت صحیح‌السند و صحیح‌الدلالتی یافت شود مبنی بر این‌كه مَلَكی معصيت كرده، اين مَلك قطعاً جزء ملائكه‌ی بهشت و ملائكه‌ی خازن جهنم نيست كه «لاَ يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ» که امکان ندارد معصیت خدا را مرتکب شوند. جزء ملائكه‌ای نيست كه «عِبَادٌ مُّكْرَمُونَ * لاَ يَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَهُم بِأَمْرِهِ يَعْمَلُونَ» که إلاولابدّ هرآنچه حق‌تعالی امر می‌کند را بدون کم‌وزیاد امتثال می‌کنند. اینها ملائكة الأرض، ملائكة‌الهواء، ملائكةالبحر، ملائكةالبرّ هستند که در آن درجۀ از قرب‌الهی نیستند و فرض قصور در اوامر الهی درباره‌شان ممکن است؛ و إلی‌ماشاءالله کثیرند: «مَا يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلَّا هُوَ...» 📝 آیت‌الله جوادی آملی ؛ درس تفسیر به تاریخ ۹۱.۹.۲۱ 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
☑️ جلسه جشن را به مجلس عزاداری تبدیل نکنید! «هر چیزی به جای خودش. به شما می گویند مداح. مداح یعنی چه؟ شاخصه‌ اصلی شما مداحی است، نه روضه‌خوانی. روضه بخوانید، بنده طرفدار روضه‌خوانی ام، خودم هم روضه‌خوانم. [امّا] اینجور نیست که در مجلس مولودیخوانی ائمه (علیهم‌السّلام) هم حتماً باید یک روضه‌ای خوانده شود، یک دمی داده شود، یک اشکی گرفته شود؛ هیچ لزومی ندارد. بگذارید عواطفی که مردم نسبت به ائمه (علیهم‌السّلام) دارند، در خارج اینجور وانمود نشود که منحصر است در قضیه‌ گریه و سینه‌زنی و عزاداری؛ نه، عزاداری به جای خود، مدیحه و مولودیخوانی و شادی هم به جای خود؛ این ها را نباید با هم مخلوط کرد.» 92/2/11 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
✳ «حضار» کارشون دست زدنه ... این تویی که باید بدونی زندگی‌ت رو وقف اثبات چی می‌کنی. نشر سوره مهر صفحه ۱۳۶. 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
⭕️ دو نفر کتک خوردند، مرده شور کل مملکت! 😔 اخیرا فیلمی از کتک خوردن دختری توسط منتشر شد که بسیار مایه تأسف بود و احساسات خیلی ها را هم برانگیخت و امیدوارم با خاطیان برخورد شود. ❌ یادم هست برخی دوستان خوبم خصوصا آنها که هنرمند بودند در ایام درگیری های سال 88 بخاطر چند صحنه ضرب و شتم مردم توسط سربازان - تو بگو سرهنگ- به کلی چپ کردند و مملکت را خواندند و دیگر هم در هیچ انتخاباتی شرکت نکردند! 😳 جالب اینکه نوعا همین ها وقتی یک فیلم از برخورد خشن پلیس با مردم شان منتشر میشود سیستم را متهم به سیاه نمایی و خطاهای کوچکی که طبیعتا همه جا رخ می دهد می کنند و اینقدر هم احساساتی نمی شوند! 👈 ریشه مساله کجاست؟ من فکر می کنم تحلیل فکری همه چیز خصوصا در جوامع و ایران غلط است و مساله بیشتر به بودن ما خصوصا در مسایلی که به زن و مادر ربط پیدا می کند، ربط دارد. 🔷 اتفاقا بنده در تجربه شخصی ام نوعا گشت ارشاد را بی تفاوت دیده ام که به بدترین نوع هم کاری نداشته اند! که این یعنی خاصیت خاصی ندارد و شاید بهتر باشد در اصل آن بازخوانی شود. 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
💠 موضع ماندگار امیرمؤمنان علیه السلام درباره جایگاه عفاف 🔷 اى مردم عراق! خبردار شده ام كه زنان شما در گذرگاه ها، با مردان، تنه به تنه مى خورند. آيا شرم نمى كنيد؟! 🔶 يا أهلَ العِراقِ، نُبِّئتُ أنَّ نِساءَكُم يُدافِعنَ الرِّجالَ فِي الطَّريقِ، أما تَستَحيونَ؟! 🔷 آيا شرم نمى كنيد و غيرت نداريد كه زنان شما به بازارها مى روند و با بى نزاكت ها درهم مى آميزند؟! 🔶 أما تَستَحيونَ و لا تَغارونَ؟ نِساؤُكُم يَخرُجنَ إلَى الأَسواقِ و يُزاحِمنَ العُلوجَ! 📚 الكافي، ج 5، ص 537، ح 6 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
✳️ هرگاه نماز مى‌گزارى، [چنان باش كه گويى] نماز آخرين را به جاى مى‌آورى. علیه السلام 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
☑️ اگر آن دَنگ و فنگ ها را حذف کنید! 🔹خيلي چيزهاست که است و در ميان مردم- مخصوصاً خانم ها- از اين بدعت ها هست، مثل آش ابودَرداء، آش بي بي سه شنبه، سفره حضرت ابوالفضل. ما چنين چيزهايي در اسلام نداريم. در اسلام، ما يک چيزي به نام سفره حضرت ابوالفضل نداريم. بله، يک مطلب هست: يک کار خيري بکنيد، مثلًا فقرا را اطعام کنيد، ثواب دارد، بعد ثوابش را نثار حضرت رسول کنيد، نثار حضرت امير کنيد، نثار حضرت زهرا کنيد، نثار امام حسن، امام حسين، هريک از ائمّه، يا نثار حضرت ابوالفضل بکنيد. همين طور اگر نثار يکي از اموات خودتان بکنيد مانعي ندارد. 🔹اگر شما سفره اي در منزلتان تشکيل بدهيد به شرط آن که آداب و تشريفات زنانه اش را- که من نمي دانم چيست و اگر کسي خيال کند آن دَنگ و فنگ ها جزء آداب اسلامي است باز بدعت مي شود- حذف کنيد، اگر اطعام مسلمانْ بالخصوص اطعام فقرا باشد و ثوابش نثار حضرت ابوالفضل شود مانعي ندارد. اما اگر کارهايي با آداب و تشريفات و تشکيلاتي انجام شود و خيال کنيد اين ها از اسلام است، اين بدعت و حرام است. شهید 📚آشنایی با قرآن، ج 4/ مبارزه با بدعت 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
«شیعه» از ریشه «شاع» و به معنای کسی است که علاوه بر پیروی، سبب ترویج و شیوع فکر و اندیشه رهبر خود می شود[۱]؛ بنابراین شیعه را صرفاً به سبب تبعیت و پیروی از امامانشان شیعه نخوانده‌اند، بلکه به دلیل پیروی از آنان و مایه شیوع عقاید، افکار، اخلاق، اعمال و سنّت و سیرت آنان شدن، شیعه نامیده اند.[۲] [۱]. ر.ک: تفسیر تسنیم، ج ۲۰، ص ۴۱۵. [۲]. ر.ک: رحیق مختوم، ج ۱ و ۲، ص ۲۵۲؛ مراحل اخلاق در قرآن، ص ۲۹۵. شماره ۹۴، مهر و آبان ۱۳۹۱ صفحه ۲۴. 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
💠 کارگر خدا 🔷 امیرمؤمنان علی ـ علیه‌السلام ـ فرمود: بهترین زنان شما پنج دسته اند. پرسیده شد: آن پنج دسته كدامند؟ حضرت فرمود: 1️⃣ زنان ساده و بى آلایش 2️⃣ زنان دل رحم و خوش خو 3️⃣ زنان هم دل و همراه 4️⃣ زنى كه وقتی شوهرش به خشم می آید تا او را خشنود نکند خواب به چشمش نمی آید. 5️⃣ زنى كه در نبود شوهرش از او دفاع می كند. 👌👌 چنین زنى كارگرى از كارگران خداوند است و كارگر خدا هیچ وقت بی چیز و بی نوا نمی شود. 🔶 نکته: اگر این چنین همسری دارید ، حتما دستش را ببوسید! چرا که بوسیدن دست کارگر رواست. و چه کارگری عزیزتر و بالاتر از کارگر خدا؟! 🔻 قالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام خَیْرُ نِسَائِكُمُ الْخَمْسُ قِیلَ یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ وَ مَا الْخَمْسُ قَالَ الْهَیِّنَةُ اللَّیِّنَةُ الْمُؤَاتِیَةُ الَّتِی إِذَا غَضِبَ زَوْجُهَا لَمْ تَكْتَحِلْ بِغُمْضٍ حَتَّى یَرْضَى وَ إِذَا غَابَ عَنْهَا زَوْجُهَا حَفِظَتْهُ فِی غَیْبَتِهِ فَتِلْكَ عَامِلٌ مِنْ عُمَّالِ اللَّهِ وَ عَامِلُ اللَّهِ لَا یَخِیب. ☑️ الكافي (ط - الإسلامية)، ج5، ص: 325 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
✳ زمینی که آه می‌کشد... حالا دیگر وضع جوری شده است که آن که تا دیروز گیوه سدهی می‌فروخت، امروز واردکننده کفش لاستیکی از اندونزی شده است و آنکه سماور می‌فروخت یا ورشوی بروجرد چکش می‌زد، امروز فروشنده سماور و اطوی برقی شده است ساخت جنرال الکتریک و رادیو گرام «های فیدلتی» و صفحه سی‌وسه دور. و این تفنن‌ها را که نمی‌شود با سالی سه خروار گندم مزد معمولی یک چوپان ده خرید یا با حقوق معلمی در ابرقو. ناچار باید پول بیشتری داشت و چه جور؟ «در شهر مزد عمله هفت تومان است. برویم سری به شهر بزنیم شاید بخت یاری کرد و یک بلیطمان بیست‌وپنج هزار تومان برد و ...» یک مرتبه چنین نشده است که امروز هست. کم‌کم این کرم به درون این درخت رخنه کرده. مردهای کاری به شهرها آمده‌اند. قنات‌ها را به انتظار چاه عمیقی که دولت یا اصل چهار قرار است بزنند رها کرده‌ایم. و زمین به انتظار روستاییانی که از شدت استیصال گریخته‌اند، زیر آسمان افتاده برای نیشِ خیشی یا دانه تخمی آه می‌کشد و شهرها پر است از دهاتی‌هایی که ساندویچ پنج قرانی می‌خورند و به سینما می‌روند و رادیو قسطی می‌خرند و آقای شهردار هم در و دیوار تهران را برای همین‌ها ماست‌مالی می‌کند! 📚ارزیابی شتابزده، چند کلمه با مشاطه‌ها انتشارات رواق صفحات ۲۴۵ و ۲۴۶. 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
☑️ خدمت به چه چیز خلق؟! 🔹نوشته بود؛ انسانی که هدفش خدمت به خداست، ممکن است انسان خوبی باشد امّا انسانی که هدفش خدمت به انسان است حتماً انسان خوبی است!! 🔹نوشتم؛ برای ارزش گذاری عبادتی همچون خدمت به انسان، هیچ گاه آن را در عرض و مقابل تبعیت از خالق قرار نمی دهند، بلکه این رابطه را در طول و زیر مجموعه اطاعت از خالق تبیین می کنند؛ به همین خاطر هم وقتی خداوند حکیم می خواهد خدمتِ انسانی ای همچون را سفارش کند، تعبیرِ "به خدا قرض دهید" را به کار می برد؛ 🔻مَن ذَا الَّذی يُقرِضُ اللّهَ قَرضاً حَسَناً فَيُضاعِفَهُ لَهُ ... 🔺کیست آن کس که به خدا وام نیکویى دهد تا آن را براى او چند برابر بیفزاید؟ 📚بقره/ 245، حدید/11 🔹استاد شهید در کتاب انسان کامل می گوید: «خدمت به خلق یعنی چه؟ خدمت به چه چیز خلق؟ ... آيا همين قدر که ما احتياجی از احتياجات خلق خدا را برآورديم، اين عمل ما احسان و خير است؟ اگر خود خلق خدا در شرايطی قرار دارند که خودشان به خودشان خدمت نمی‌کنند و از روی نادانی و جهالت خودشان دشمن خودشان هستند و در مسيری قرار گرفته‌اند که نه تنها مسير سعادتشان نيست بلکه مسير شقاوت آن ها و شقاوت بشريت است؛ در اين جا باز همين‌طور چشم هايمان را ببنديم و بگوييم: به خلق خدا بايد خدمت کرد، من به مسير و هدفش چه کار دارم؟ شکم بايد سير باشد و تن بايد پوشيده باشد؟ يا نه، خدمت به انسان ها به شرط اين که خدمت به انسانيت باشد، يعنی خدمت به ارزش های انسانی باشد؟ ... ایمان و عبادت مقدمه خدمت به خلق نیست، برعکس است؛ خدمت به خلق مقدمه ايمان و عبادت است، خدمت به خلق مقدمه عاقل شدن است، خدمت به خلق مقدمه ساير ارزشهاي انسانی است؛ يعنی ما بايد به خلق خدمت کنيم تا آن ها را در مسير ايمان بيندازيم، تا آن ها را در مسير خداپرستی بيندازيم.» 🔹در پی؛ این جمله هم مثل خیلی از جمله های فضای مجازی توهّم ذهن اومانیست هایی (انسان گراها) است که دین و شریعت را مانع اهداف خیالی شان می دانند. 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
☑️ عزاداری در رکاب شاهنشاه! 🔹صبح شنبه در رکاب شاهنشاه به مشهد رفتیم. روز وفات حضرت امام رضا بود. مردم در صحن کهنه عزاداری می‌کردند. شاهنشاه به یک غرفه تشریف بردند و جمعیّت را نگاه کردند. یک‌دفعه تمام صحن، عزاداری را فراموش و شروع به احساسات برای شاه کردند. 🔹به خاطرم آمد در همین صحن سربازان رضاشاه، مردم را که بر علیه [رفع حجاب و] متحد الشکل شدن لباس تظاهر می‌کردند، به مسلسل بستند و دویست نفر کشته شد. حالا این مسائل فراموش و حتی عمل رضاشاه هم بخشیده شده است. شاید دو هزار نفر کشته می‌شد، چه اهمیّت داشت؟ [نخست وزیر و وزیر دربار] 📚یادداشت‌های علم، جلد ۱، ص ۱۹۴. 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
👌 تابلوی استعمار نمی شوم 🌷استدلال #شهید_رکابساز برای مصرف نکردن کالای خارجی 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
Javan.apk
2.3M
☑️ جوان باشی یا نباشی این کتاب را باید بخوانی!☝️ 🔻آن چه خواهید خواند: 1⃣ جوان و انتخاب بزرگ در زندگی 2⃣ من کو؟ 3⃣ تأثیر روح در حرکات ورزشی 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
👌 اگر پير زالى چند روز بر خود سخت گيرى كند و به ساختمان معبدى و يا منزلى كمك كند و ثروتمندى هم تمامى ثروتش را بدهد و چند روز هم گرسنه بماند، تازه اينها برابر هستند و يك پاداش دارند كه پاداش بر اساس نعمت و بر اساس عمل نيست، بر اساس سعى است و سعى نسبت عمل با سرمايه و نعمت توست، كه: «لَيْسَ لِلْانْسانِ الَّا ما سَعى». 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
به همه کسانی که هویتشان را سر چوب کردند در خیابان #انقلاب به همه دلشدگان یا خوف کنندگان از غرب به همه پیروان مکتب #اشرافیت به همه امیدواران به دشمن مخابره کنید: #پدرتان_درآمد 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
سرودقدیمی(نیمه شعبان).mp3
1.77M
.. زنده شود جان و دل از یاد تو یاابن الحسن عج لیله ی قدرم شب میلاد تو یاابن الحسن عج 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
☑️ نمي گويم بخوانيد؛ بالاتر از نماز خواندن، محترم بشماريد. 🔹نمازخوان هايي که خودشان نماز را استخفاف مي کنند يعني کوچک مي شمارند (نماز صبح شان آن دم آفتاب است، نماز ظهر و عصرشان آن دم غروب است، نماز مغرب و عشاءشان چهار ساعت از شب گذشته است و نماز را با عجله و شتاب مي خوانند) تجربه نشان داده که بچه هاي اين ها اصلًا نماز نمي خوانند. 🔹شما اگر بخواهيد واقعاً نمازخوان باشيد و بچه هايتان نمازخوان باشند، نماز را محترم بشماريد. نمي گويم نماز بخوانيد؛ بالاتر از نماز خواندن، محترم بشماريد. 🔹اولًا براي خودتان در خانه يک مصلّايي انتخاب کنيد؛ (مستحب هم هست) يعني در خانه نقطه اي را انتخاب کنيد که جاي نمازتان باشد، مثل يک محراب براي خودتان درست کنيد. اگر مي توانيد (همان طوري که پيغمبر اکرم يک مصلّي و جاي نماز داشت) يک اتاق را به عنوان مصلّي انتخاب کنيد. اگر اتاق زيادي نداريد، در اتاق خودتان يک نقطه را براي نماز خواندن مشخص کنيد. يک جانماز پاک هم داشته باشيد. در محل نماز که مي ايستيد، جانماز پاکيزه اي بگذاريد، مسواک داشته باشيد، تسبيحي براي ذکر گفتن داشته باشيد. وقتي که وضو مي گيريد، اين قدر با عجله و شتاب نباشد. [مثل] وضوي علي عليه السلام، ما ادّعا مي کنيم که شيعه علي هستيم. شيعه علي که با اسم نمي شود برادر! شهید 📚آزادی معنوی، عبادت و دعا 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از HDAVODABADI
@hdavodabadi امان از افراط و تفریط ! یکی از بچه های زمان جنگ تعریف می کرد: سال 65 میدان ولی عصر تهران، پاتوق بچه حزب اللهی ها بود که عصر هر روز، علیه بی حجابی و فساد تظاهرات می کردند. اون روز، همراه رفیقام توی میدان ولی عصر چرخ می زدیم و به اونایی که تیپ و ظاهرشون ناجور بود، گیر می دادیم. همین طور که داشتیم می رفتیم، ناگهان چشمم افتاد به دوتا جوون پونزده شونزده ساله که از روبه رو می اومدن. همین که بهمون نزدیک شدن، رفتم جلو و بی مقدمه، سیلی محکمی به صورت یکیشون زدم. انصافا مودب بود. خیلی با احترام گفت: "برادر، واسه چی منو می زنی؟!" که گفتم: "آخه این چه لباسیه پوشیدی؟" یه پیراهن آستین کوتاه قرمز (تی شرت) تنش بود. با تعجب یه نگاه به لباسش انداخت و گفت: "مگه لباس من چشه؟" که با عصبانیت گفتم: "چش نیست؟ قرمز که هست، آستین کوتاه هم هست." لبخندی زد و گفت: "خب برادر اگه لباسم ایراد داره، ایناهاش، از همین مغازه خریدمش." و به مغازه ای اشاره کرد که اتفاقا از همان پیراهن در رنگ های مختلف در ویترینش چیده شده بود. موندم چی بگم که گفتم: "من به اون کار ندارم، تو نباید اینو بپوشی." با تعجب گفت: "خب برادر اگه ایراد داره، جلوی اونو بگیرین که نفروشه." هر طوری بود ردش کردم رفت و بهش گفتم که سریع بره خونه شون لباسش رو عوض کنه. * چند ماه بعد، زمستون 1365، قبل از عملیات کربلای 5، توی پادگان دوکوهه بودم. داشتم با رفیقام می رفتم که ناگهان دیدم همون پسربچه، داره از روبه رو میاد طرفم. دستپاچه شدم. تعجب کردم. اون کجا، جبهه کجا؟! نردیک که شد، با همون ادب و احترام قبل، دستش رو دراز کرد، دست داد، سلام و احوالپرسی کرد. وقتی خواست بره، با خنده به لباسش اشاره کرد و گفت: - برادر، من لباسم رو عوض کردم، جبهه ام اومدم، ولی هنوز نفهمیدم واسه چی به من سیلی زدی!!! موندم چی جوابش رو بدم. و رفت. بعد از عملیات کربلای 5، شنیدم اون پسر بچه در عملیات شهید شده و پیکرش هم توی شلمچه جامونده. (عکس تزئینی است) @hdavodabadi
✅ دیالیز یک دستگاه 77 کیلویی است که در 4 ساعت 250 لیتر خون را تا 68% تمیز می کند❗️ ✅ ✅ کلیه یک عضو 300 گرمی است که در طول شبانه روز 2500 لیتر خون را تا 100% تمیز می کند‼️ 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
☑️ غیرعادی‌ای که عادی شده! 🔻موسیقی مُطرب و لهوی احساسات بشر را در مسیر غیر طبیعی و غیر عادی توسعه می‌دهد و انسان را در یک عالم ناخودآگاهیِ کامل فرو می‌برد و قوّه فکر و خیال‌بافیِ غیر طبیعی و غیر واقعی را در انسان زیاد می‌کند. ما از خود موسیقی لذّت نمی‌بریم، بلکه آن فقط قوّه خیال‌بافی را در ما تحریک می‌کند و از خیال‌های خود لذّت می‌بریم. 🔻از طرف دیگر، اسلام نمی‌خواهد لذّت‌های احساس را محکوم کند؛ بلکه می‌گوید انسان نباید اسیر احساسات شده به گونه‌ای که اندیشه در واقعیات او ضعیف شود و در تعقّل او اختلال ایجاد شود. 🔻بوعلی‌سینا در این زمینه می‌گوید: «در خصوص مُشتهیات نفس (یعنی آن چه مورد اِلتذاذ نفس است و روح از آن ها لذّت می‌برد) باید استعمال آن‌ها صرفاً برای رو به راه آوردن مزاج و نگاه داشتن وجود شخص و بقای نوع باشد. البتّه بر تمام عقلا و دانشمندان ثابت شده است که موسیقی از لذّت‌هایی است که واجد هیچ‌کدام از این سه شرط نیست. نه مزاج را رو به راه می‌آورد، نه شخص را نگاه می‌دارد و نه باعث بقای نوع بشری است.» 🔻بدون شک همان‌طور که سینما می‌تواند ظرفی باشد تا مظروف دینی و انقلابی در آن ریخته شود، موسیقی خوب نیز می‌تواند محملی برای انتقال فرهنگ دینی و انقلابی ایران و جامعه عزیز ما باشد امّا متأسّفانه این روزها شاهد برگزاری دورهمی‌ها و جشن‌هایی حتی از جنس خیر و دین و انقلاب هستیم که ظواهر آن آلوده به این مسیرِ غیر طبیعی و غیر عادی‌ای است که عادی شده است. ✍روح‌الله متوسل و ... 📌قنوت خمار 👈 عضو شوید @ghonootekhomar