eitaa logo
📌قنوت خمار
1.1هزار دنبال‌کننده
299 عکس
450 ویدیو
11 فایل
🌱بستری برای انتخاب، تکرار و تغییر🌱 حکّاکی های روح الله متوسل؛ طلبه ای با عبای خاکستری ارتباط با مدیر کانال @r_motavassel
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ چرا رهبرانقلاب ورود نمی کنند؟ عده ای وقتی مشکلات کشور را می بینند و متوجه می شوند که مسئولین کم کاری می کنند، یک سوال برایشان ایجاد می شود؛ "چرا رهبری شخصا ورود نمی کنند؟!" چرا گوش مسوول مربوطه را نمی گیرند؟ چرا بصورت مستقیم ورود نمی کنند؟ یا مدیر کارآمد انتخاب نمی کنند؟ برخی حتا در یک خیال پردازی فانتزی و احتمالن(!) به مزاح می گویند، شرایط کشور خیلی حساس است و لازمست رهبری انقلاب یک دوره از خیر انتخابات و مردم سالاری گذشته و به کارآمدی فکر کنند و خودشان راسا یک نفر منجی اجرائی را منصوب کنند. این سوال 3 پاسخ دارد که که بخش سوم به این فهم، اهمیت بیشتری دارد. پاسخ اول حقوقی است. نظام حاکمیتی ما بر این منوال قرار گرفته است که رهبرانقلاب در موضوعات جزئی ورود نکنند و نقش رهبری کلان و هدایت های راهبردی کشور را ایفا کنند. منطق این نظام مدیریتی همه مکانی و همه زمانی است؛ عبور کنیم. پاسخ دوم همانست که رهبری بارها فرمودند و آن اینکه دهها برابر آنچه در علن به مسئولین تذکر می دهند در خفا به صورت صریح تر و روشنتر و کرارا مطالبه کرده اند. اما سوال کننده محترم احتراما فراتر از این پاسخ ها انتظار دارد. واقعیت اینست که فهم نادرستی از رهبری امت داریم. رهبری قلب یک جامعه است ولی بدون رگ ها و مویرگ ها این خون به بدن سریان نمی یابد. تحقق اراده رهبری در پیوند و تطبیق یافتن با اراده دیگران است. به عبارت روشنتر تحقق یک امر به همجهت شدن مجموعه اراده هاست نه اراده یک نفر. اساسن فرق نظام دیکتاتوری با مردم سالاری همینجاست. در نظام مردم سالار حتا خیر خواهی برای مردم هم بزور اعمال نمی شود؛ چه انکه مردم را بزور بهشت نمی فرستند. دیکتاتوری ولو خیرخواهانه اش مذموم است. همین مردم باید بخواهند، همین مردم باید تصمیم بگیرند و انتخاب کنند. این مسئولین از میان همین مردم انتخاب شدند. با همین مسئولین کار مردم باید پیش رود. با همین مدیران چرخ کشور باید بچرخد و کار انقلاب پیش رود. به گردش کار مذاکرات توجه کنید. رهبری از ابتدا به نتیجه مذاکرات بدبین بودند. واقع بینانه اش نیز همین بود. اما اجازه دادند مردم و مسئولین تجربه کنند. چرا؟ چون همین مسئولین باید اقتصادمقاومتی را پیش ببرند. همین مردم باید فرهنگ تولید و کار را پذیرا باشند. همین ملت باید از مذاکره با دشمن دل بکند. تحقق استقلال اقتصادی و سیاسی به خواست مردم و مسئولین است و خواست حقیقی، نتیجه رشد علمی و تجربه هاست. ورود رهبری به اجرا یعنی تزریق بی اعتمادی به سیستم اجرائی و این نیز خلاف تمکین و احترام به انتخاب مردمست. فراموش نکنیم که کارآمدی حقیقی وقتی محقق می شود که بدست مردم و مسئولین انجام شود. معنای حقیقی کارآمدی، کارموفقِ برآمده از مردمست نه صرفا کار موفق. اینکه گفته می شود مردمسالاری تنها پای صندوق رای نیست همینجاست؛ مردم سالاری در تاروپود این انقلاب است. رهبری هدایت می کند، راه را روشن می سازد، در خفا و علن مطالبه می کند، نظارت و بازخواست می کند. اما درنهایت این من و شما و مائیم که انتخاب می کنیم. سرنوشت ما بدست خودمان است. در همین منظومه است که جامعه رشد می کند؛ هم انتخاب مردم و هم تصمیم مسئولین. البته طبیعی است که انچه مربوط به حوزه اختیارات مستقیم رهبری است و اصل انقلاب را تحت الشعاع قرار می دهد در کوتاه مدت متوقف به این و آن نیست؛ هرچند در بلند مدت بازهم این مردمند که خرد و کلان حیات جمعی شان را می سازند. منبع صبح نو 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
✅ هیچ کسی نمی‌تواند به تو رشدی بدهد! 🔸 استاد علی صفایی حائری نباید گرو موقعیت‌ها بود که اگر با فلانى باشم بهتر خواهم بود. اگر با فلانى ازدواج کنم، به من رشد مى‌دهد و از این حرف‌ها... چون هیچ کسى نمى‌تواند به تو رشد بدهد. این تو هستى که در هر موقعیتى مى‌توانى رشد کنى و یا خسارت ببینى. گیرم تو در کنار رسول باشى و یا همراه فاطمه، این درست که اینجا زمینه بهتر است، ولى این هم هست که تکلیف بیشترى از تو مى‌خواهند. در هر حال این زمینه‌ها مهم نیستند، وضعیتى که تو مى‌گیرى و اطاعتى که تو خواهى داشت، تو را بالا می‌برد و یا پایین مى‌آورد. البته این حرف‌ها بر ما که با چیزهاى دیگر مأنوس بودیم، سنگینى مى کند. ما دوست داریم با فلانى باشیم و در فلان جا زندگى کنیم و اسمش را هم مى‌گذاریم خدا و رشد، غافل از آنکه رشد ما در گرو همین اطاعت و تقوى، همین عبودیت است؛ یعنى اینکه در هر موقعیتى تکلیفمان را بیاوریم و اسیر موقعیت‌هاى خوب و یا بد نباشیم. 📚 صراط، ص ۱۵۰ 🌿 @einsad
✅ تقابل سبک زندگی‌ اسلامی و غربی استاد علی صفایی حائری اگر این خلوت را ما در خودمان ایجاد نکرده باشیم و در دیدگاهمان جایی را برای ″ولیّ″ در نظر نگرفتیم، آن هایی که برای همه جای خلوت و شلوغ دنیا برنامه ریخته اند، خب ما را هم در بر خواهند گرفت. و اینجاست که تو با اینکه زبانت به تعبیر... فرزدق، در حالیکه دلت از عشق حسین(علیه السلام) پر است، شمشیرت رگ های حیات حسین(علیه السلام) را می برد. در حالیکه از حجّت می گویی، از مهدی(علیه السلام) می گویی، از او فاصله می گیری. طبیعی است. وقتی که تو برنامه ای نگذاشته باشی، خواه و ناخواه در برنامه ی دیگرانی که برای همه ی زاویه های زندگی تو حساب باز کرده اند، روی همه ی امکانات موجود تو، روی همه سرمایه های تحت الأرضی و فوق الأرضی تو حساب باز کرده اند، ... تو توی طرح آن ها قرار خواهی گرفت. و تو خوب هم که بچرخی، به آن بدها کمک خواهی کرد. ″ولیّ″ با تو کثیر نیست، ″ولیّ″ از معاشرت تو بهره مند نمی شود، دوست ندارد این معاشرت را. ببینید، این حساب است که ما جمع بندی قضیه را باید از اینجا شروع کنیم، چه برنامه ای ریخته ایم ما؟ 📀 «حق ولیّ خدا» 🌿 @einsad 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
♨️رمز موفقیت حتما بازی و را در دیدید. زور ایران به اسپانیا نرسید، اسپانیا قوی تر بود اما چرا مردم ایران را تشویق می کردند؟ چون ویژه ای نسبت به تیم ملی دارند. 🔻🔻🔻 خاطرتان هست روز اول عید مقام معظم رهبری مد ظله العالی جمله ای فرمودند: همان طور که روی تیم غیرت دارید روی کالای ایرانی هم غیرت داشته باشید. 🔶بله در فوتبال زور ما به اسپانیا نرسید، همانطور که در تولید زورمان به ، و نمی رسد. اما باید و داخلی استفاده کنیم. ♨️چرا؟ چون می دانیم برای کشورمان و جوان هایمان مفید است. 🔷یک نکته برای مسئولین و تولیدکننده ها: چرا مردم اینقدر از تیم ایران حمایت کردند؟ چون آنها هم باغیرت بازی کردند. تولیدکننده ها هم باید کالا تولید کنند. نه اینکه یک جنس بنجل یا ماشین نامناسب را به بازار عرضه کنند و هزاران نفر با چیزی که آنها تولید کرده اند کشته شوند. ⬅️از این طرف مردم حمایت می کنند از آن طرف هم تیم ملی باغیرت بازی می کند. این دو باید کنار هم حفظ شود. 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از شهدای ایران
خبرنگار بی بی سی: اشتباه ترین تصور ایرانی ها این است که فکر می کنند پول لبنان را آنها تامین می کنند! @shohadayeiran57
✅ توزيع ثروت و نفى اختلاف طبقاتى 🔶استاد علی صفایی حائری: «وَ أَنْ‌ نُخَلِّصَ‌ أَمْوَالَنَا مِنَ‌ التَّبِعَاتِ‌» ؛ ثروتهايمان را بايد از گرفتارى‌ها آزاد كنيم؛ چون وقتى كه ثروت متورّم و جمع شد، گرفتارى و طبقات و اختلاف به وجود مى‌آورد، ذلت و بدبختى و هلاكت به وجود مى‌آورد. جامعه‌اى كه ثروتمند و فقير دارد، فقيرش خواه و ناخواه مريض و ضايع و فاسد مى‌شود و اين است كه اگر در جايى از اين جامعۀ مرتبط‌ و هماهنگ فسادى به وجود آمد، فساد حبس نمى‌شود و سرايت مى‌كند. من نمى‌توانم در برج عاج خود محبوس بشوم و خلق در گرفتارى‌ها فرو بروند؛ كه اين گرفتارى قطعاً به من هم سرايت مى‌كند. در جامعه‌اى كه فقر و سرقت و زنا و فساد و بى شخصيتى آمد، اين فساد و ميكروب در من هم نفوذ مى‌كند و مرا هم ضايع مى‌كند. اين است كه ثروت‌هايم را بايد از تبعات و بدى‌هايى كه به دنبال آن هست، آزاد كنم و پاك كنم. «وَ أَنْ‌ نُطَهِّرَهَا بِإِخْرَاجِ‌ الزَّكَوَاتِ‌» : ثروت، نجاست و كثافت دارد و فساد به بار مى‌آورد، مگر آنجا كه حقوقى از آن بيرون برود و پاك شود. 📚 بهار رويش ، صفحه 86 🌿 @einsad
خواهی که چو صبح، صادق‌القول شوی؟ خورشید صفت با همه کس یک رو باش... 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
📝 کازینویی حلال به نام صداوسیما | 🔹این روزها به هر شبکه از شبکه های صداوسیما که سرکشی کنید، انواع و اقسام قرعه‌کشی ها را می توانید مشاهده کنید. کازینویی حلال به نام رسانه‌ملی طوفان به پا کرده است. خیل عظیمی از هموطنان نیز با تبلیغات اغوا کننده مجریان، مجذوب این فرایند می شوند. 🔸در برخی از این بخت آزمایی ها، تعداد شرکت‌کنندگان از ۸ میلیون نفر نیز می‌گذرد. شرکت‌کنندگان با رقمی به ظاهر ناچیز، بخت خود را امتحان می‌کنند اما برنده اصلی این معرکه، گردانندگان آن هستند که سودهای میلیاردی نصیبشان می‌شود. 🔹جا دارد به رسانه ملی بابت راه اندازی چنین قمارخانه بزرگی تبریک بگوئیم! 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
💢استاد فاطمی نیا : این همه در اینترنت و کتابها می گردی دنبال اینکه آقای قاضی چی گفته !؟ آقای بهجت چی گفته !؟ این همه این در و آن در میزنی ، چی شد آخر!؟ تو هنوز جواب مادرت رو تلخ میدی !! هنوز قلبت بلد نیست خوبی ها رو حس کنه ، نیکی ها رو دریافت کنه و فقط اشکال و ایراد ها رو زود چشمت می بینه ، نگاهت را کنترل نمی کنی ! خانم حجابت را حاضر نیستی کامل کنی ، میخوای بشی (سالک) بنده خدا ؟! قدم اول ترک معصیت است ، به اندازه خودت ، نمیگم معصوم بشی ولی تلاش کن . در خانواده خوب رفتار کنید که همسرانتان مشتاق شما باشند ، اخلاقیاتتون رو روش کار کنید و اصلاح کنید ، عاق والدین انسان را صد فرسخ عقب میاندازد! خود ملا حسین قلی همدانی (ره) از قبر بیرون بیاد و بشه مرشدت ، ولی عاق والدین باشی ، یا ترک معصیت نکرده باشی ، به جایی نمیرسی ، حواست باشه. نگاه نامحرم تیری است که انسان را به زمین می زند و سخت بشود که بلند شوی. اگر اول و قبل از هر چیز ، معصیتت را ترک نکنی ، بقیه کارهایت بیهوده است. 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
تا تن تعب نبیند جان در طرب نیاید! 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از Aminikhaah
💠 واکنش عجیب امام صادق ع در روزهای بد معیشتی مردم 🔶 امام صادق سلام‌الله علیه که به اقتضای زمان، زندگی را بر خاندان خود توسعه داده بود، یک وقت اتفاق افتاد که نرخ خواربار ترقی کرد و قحط و غلا پدید آمد. به خادم خود فرمود: چقدر آذوقه و گندم ذخیره موجود داریم؟ عرض کرد: زیاد داریم، تا چند ماه ما را بس است. فرمود: همه آنها را ببر و در بازار به مردم بفروش. گفت: اگر بفروشم دیگر نخواهم توانست گندمی تهیه کنم. فرمود لازم نیست، بعد مثل سایر مردم روز به روز از نانوایی تهیه خواهیم کرد، و دستور داد از آن به بعد خادم نانی که تهیه می‌کند نصف جو و نصف گندم باشد، یعنی از همان نانی باشد که اکثر مردم استفاده می‌کردند. فرمود: من تمکن دارم به فرزندان خودم در این سختی و تنگدستی نان گندم بدهم، اما دوست دارم خداوند ببیند من با مردم مواسات می‌کنم. 🔻 مجموعه آثار شهید مطهری. ج18، ص 43 ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah
💠 حجاب از منظر شریعتی 🔶یک انگیزه در حجاب این است که این یک لباس سنتی است , یک حجاب دیگر با همان فرم نیز هست اما نشانه این است که من یک طرز تفکر اعتقادی مذهبی خاص دارم . حجاب نوع اول به این معنا بود که خوب همه دارند ما هم داریم که نشانه هیچ ارزش انسانی نبود یک عادت سنتی بود ... اما یک حجاب مال نسل آگاهی است که به پوشش اسلامی برمی گردد ... این کسی که آگاهانه پوشش را انتخاب می کند مظهر چیست ؟ مظهر یک فرهنگ خاص , یک مکتب خاص , یک حزب فکری خاص , یک جناح خاص و یک جبهه خاص است این قیمت دارد , این ارزش دارد این آدم , همین طور که الآن دیده می شود در برابر آن دختری که اساساً به این مسأله نمی رسد یا ارزشی برایش قائل نیست نه تنها احساس حقارت نمی کند بلکه احساس برتری می کند .... بنابر این شما طرز فکر بچه ها را عوض کنید , آنها خودشان پوشش خود را انتخاب خواهند کرد . 🔻 علی شریعتی, مجموعه آثار 21 , زن ✅ @Aminikhaah
💠سوال: معمول است که برای اجاره خانه مقداری پولِ پیش پرداخت میکنند، اگر این پول از منابع کسب باشد، و چند سال در نزد صاحب خانه بماند آیا پس از دریافت بلافاصله باید خمس آن پرداخت شود و در صورتی که بخواهد با همان پول در جای دیگر منزل اجاره کند، چطور؟ ✅جواب: خمس تعلّق می‌گیرد ولی اگر به این پول برای اجاره منزل نیاز دارد می‌تواند مهلت بگیرد و پس از رفع نیاز پرداخت نماید. 879 @esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
☑️ این آیه آشنا.. 🔹«وَ وَاعَدْنَا مُوسَى ثَلَاثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً ...» و با موسی [برای عبادتی ویژه و دریافت تورات] 30 شب وعده گذاشتیم و آن را با [افزودن] ده شب کامل کردیم، پس میعادگاه پروردگارش به چهل شب پایان گرفت... 📚 أعراف/142 🔹می دانید آن ۱۰ شب و روز، کدام شب و روزهاست؟ و آن 30 روز از کی آغاز شده بود؟ آن 10، از اول ماه ذی الحجة و این 30، از اول ماه ذی القعدة شروع شده و می شود. 🔹حال آنان که دغدغه خودسازی و معنویت دارند، از همین ماه ذی القعدة یعنی همین ایّامی که در آن به سر می بریم شروع می کنند؛ چلّه ای همراه و پا به پای حضرت موسی. 40 روز در راستای انجام واجب ها و پرهیز از حرام ها؛ مثلِ یا یا ... 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از Aminikhaah
💠 دخترتان را مغرور بار بیاورید! 🔷 امروزه تفکیک روش های به حسب تفاوت های جنسیتی ، جزء بدیهیات مباحث روانشناسی و تربیتی به حساب می آید. مثلا کودک 4 ساله را به دختر و پسر تفکیک می کنند و برای درمان خلاها و آسیب های رفتاری او ، روش های پسرانه را جدای از روش های دخترانه به کار می بندند. 🔷 این نگاه تجزیه گرایانه ، ریشه در مبانی وحیانی دارد. آیات و روایات بسیاری تفاوت های زنانه و مردانه را برجسته کرده که این تفاوت ها در این دو جنس ، به نظام های تربیتی ، اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی متفاوت منجر خواهد شد. یکی از این روایات ناب که زیر خروار خروار شعار ، غبار می خورد ، کلام راهگشای حضرت امیر ع درباره «ویژگی های مذموم مردانه و ممدوح زنانه» است. حضرت در ابتدای آن فرمایش ، یکی از ویژگی های خوب زنانه و بد مردانه را «زَهو» می دانند و می فرمایند: «فَإِذَا كَانَتِ الْمَرْأَةُ مَزْهُوَّةً لَمْ تُمَكِّنْ مِنْ نَفْسِهَا» (نهج البلاغه ، حکمت 234) «اگر زنان ، دارای «زَهو» باشند ، خود را در اختیار هر کسی قرار نمی دهند.» 🔷 واژه «زَهو» معادل دقیق و جامعی در زبان فارسی ندارد ؛ ولی می توان واژگانی چون «ناز» ، «غرور» ، «گردن فرازی» ، «خودگیری» و «بزرگ منشی» را در ترجمه آن به کار برد. که با این حساب ، «مرأه مَزهُوَّه» در روایت ، زنی است که خود را برای نامحرم می گیرد و منظر بلندی برای خود می بیند که هر کسی را به آن افق ، دسترسی نیست. 🔷 این نوع نگاه به «عفّت» و «حجاب» ، کیمیای گمشده زمانه ماست. چرا که در تعریف و ترویج حجاب ، عمدتا این بزرگ منشی زنانه به چشم نمی آید. ضمن اینکه این رویکرد ، فراتر از «مانتو» ، «چادر» و «مقنعه» است. ای بسا خانمی که ناز زنانه را در رابطه با نامحرم لحاظ می کند و چادر بر سر نمی گیرد و ای بسا چادر به سری که در ارتباط با بیگانه ، خود را یگانه و موازی می بیند. 🔷 وقتی این نگاه غرورآفرین به زن و عفاف نباشد ، «زن مرتبگیِ» تقلبی فمنیسم ها سکّه رایج بازار می شود. با این تفاوت که زن فمنیستی از تمام قیود رها می شود تا راحت تر و آزادتر به کام مردان بنشیند ولی بانوی تراز وحی ، فراتر از کامرانی مردانه و هوس گرایانه است. مرد نیز برای دست یازیدن به بلندای دامن زن ، باید دامنه ها پشت سر گذارد و هوس رفتن تا قله ها داشته باشد. زن بزرگ منش ، به راحتی به دست نمی آید. سخت و به ندرت جواب می دهد. ناشناس ها باید شناسه رو کنند تا با او گفتگو کنند. مردان را تا آن وقت که آنها را در قواره همدلی و همسری بیند ، ریز می بیند. 🔷 اما سوال این است چرا این بلندمرتبگی زنانه در «آموزش و پرورش» ، «رسانه» و حتی «سیاست» و «اقتصاد» ما کمتر یافت می شود؟ چرا وقت تقسیم شغل و پُست ، چیزی فراتر از «منشی مطب» نصیب زنان نمی شود؟ چرا بروز زنانه ارزشی بیش از کمک به فروش صابون و پودر لباسشویی ندارد؟ چرا مقام زنانه ، نمودی در دروس مدارس ندارد؟ چرا در سریال ها و فیلم ها به تکرار نمی شنویم که زنان ، جایگاهی فرادست مردان دارند؟ تحقیر شدگی های عاطفی و اجتماعی ، به عشوه گری های خیابانی و دلربایی های خودنمایانه سر می زند. اگر به دنبال امنیت روانی جامعه هستیم ، دختران خود را مغرور بار بیاوریم! ✅ @Aminikhaah
💠 با نرم افزار رسمی حرم امام هشتم ع ، با هر کد ملی یک بار در طول سال غذای حضرتی دریافت کنید. 👇👇👇👇👇 http://yon.ir/rezvanapp 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
امر جنسی، آموزش یا تربیت؟ خوانش گفتمانی از مناقشات امر جنسی در ایران ابوالفضل اقبالی پیرامون امر جنسی در جامعه ایرانی، دو گفتمان عمده وجود دارد. گفتمانی که بر محور شکل گرفته و رویکردی تقلیل گرایانه به مسائل جنسی دارد و گفتمانی که بر محور شکل گرفته و امر جنسی را در شبکه ای از عناصر زیستی و فرهنگی مطالعه می کند. عرصه عمومیِ متاخّرِ مناقشاتِ گفتمانی این دو رویکرد، بود. گفتمان اول با این اعتقاد که آموزش جنسی به کودکان و نوجوانان در مدارس و... به کاهش آسیب های رفتاری و اجتماعی در آینده منجر می گردد، از اجرای این سند حمایت می کند و گفتمان دوم با این استدلال که آموزش جنسی به کودک و نوجوان آن هم در فضای مدارس و... دقیقا به نقض غرض می انجامد، موضع مخالفی در این زمینه اتخاذ نمود. این نوشتار قصد بررسی سند 2030 یا ارزیابی موافقان و مخالفان این سند را ندارد. بلکه صرفا قصد دارد عناصر محوری این دو گفتمان عمده پیرامون امر جنسی را بازخوانی نماید. به نظر می رسد مهمترین عرصه چالش این دو گفتمان در موضوع است. گفتمان اول معتقد است فقدان اطلاعات یا وجود ابهام در زمینه مسائل جنسی، مهمترین منشاء بروز آسیب های بعدی در زمینه جنسی است. لذا رویکرد صحیح در این زمینه، ارائه دانش جنسی و آموزش به افراد است. این راهکار برای تمام رنج های سنّی افراد تعریف شده است. اگر در بزرگسالی عدم وجود دانش و مهارت در زمینه مسائل جنسی به روابط زناشویی نامطلوب می انجامد، در نوجوانی هم وجود کنجکاوی ناشی از ابهام در زمینه مسائل جنسی به رفتارهای ناهنجار منجر می گردد. لذا آموزش جنسی راهکاری فراگیر برای همه سنین است. گفتمان دوم رویکردی کاملا متفاوت به این موضوع دارد. اگر چه از منظر آنها دانش جنسی در برخی از زمینه ها لازم و ضروری بوده و آموزش جنسی به معنای ارائه اطلاعات و دانش در این زمینه به افراد کاملا نفی نمی گردد، اما در این رویکرد، آموزش جنسی در ذیل یک استراتژی کلان تری تعریف می گردد و آن هم تربیت جنسی است. به عبارت دیگر نزد این رویکرد، آموزش جنسی یکی از استراتژی های(شاید حتی مهمترین) ذیل پروژه تربیت جنسی است. لذا چه بسا در شرایطی، استراتژی مواجهه با امر جنسی نه تنها زدودن ابهام بلکه حتی افزودن بر آن نیز باشد. شاید اگر بخواهیم لیستی از تفاوت های عمده این دو رویکرد عمده به امر جنسی را ارائه کنیم به موارد زیر حتما باید اشاره کنیم: الف) «سکوت» و «تغافل» در مواجهه با امر جنسی برای گفتمان تربیت موضوعیت دارد اما برای گفتمان آموزش خیر. ب) «مساله زدایی» نسبت به امر جنسی نزد گفتمان تربیت یک استراتژی مهم است. لذا مقولات «حجاب» یا «غض بصر» یا سایر توصیه های دینی که با هدف زدودن امر جنسی از عرصه عمومی وجود دارند، نزد گفتمان دوم موضوعیت مهمی دارند. به بیان دیگر، گفتمان تربیت جنسی قائل به این است که امر جنسی برای شرایط سنی، زمانی و مکانی خاصی است و هرآنچه که باعث برساخت امر جنسی در ذهن و فکر افراد در خارج از آن شرایط می گردد باید زدوده شوند. ج) جنبه «رازگونگی» امر جنسی نیز از دیگر جنبه های تمایز این دو گفتمان است. گفتمان تربیت قائل به ابهام زایی نسبت به امر جنسی در میان کودک و نوجوان است. (شاید حرمت نظر به جاهایی از بدن نیز به این جنبه از امر جنسی مرتبط باشد) اما گفتمان آموزش جنسی قائل به ابهام زدایی از امر جنسی است. اینکه در جوامع غربی در مدارس از دختر و پسر خواسته می شود که در مقابل یکدیگر برهنه شوند با این منطق قابل فهم است. د) قراردادن فرد در مسیر اعتدال در رفتار جنسی نزد گفتمان تربیت، پروژه ای است که فرآیند آن از زمان قبل از تولد آغاز می گردد و تا پس از ازدواج ادامه دارد. اما نزد گفتمان آموزش، اگر هم قائل به رویکرد «فرآیند»ی باشند، آغاز آن زمان «تمییز» است. و) شاید مهمترین تفاوت این دو رویکرد در تعریف آسیب های جنسی بروز می کند. نزد گفتمان تربیت، وضع جنسی جوامع غربی که آزادی و لاقیدی در التذاذ جنسی مهمترین مشخصه آن است، مهمترین مصداق ناهنجاری و آسیب در زمینه امر جنسی تلقی می گردد، در حالیکه این شرایط نزد گفتمان آموزش چنین تعریفی ندارد. 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
💢 استدلال‌های آشنا 💢 ✳️ بسیاری از افراد با آنکه می‌دانند آب یکی از این دو لیوان، گوارا و از بهترین سرچشمه‌ها و دومی آبی آلوده و سمی است، از لیوان دوم می‌نوشند. اگر از آنها بپرسید چرا چنین می‌کنند، پاسخ‌هایی از این دست خواهید شنید: 🔸می‌دانیم آب زلال بهتر است ولی فعلا درگیر مشکلات زندگی هستیم و حال و حوصلهٔ دقت به این مسائل را نداریم. 🔸بیشتر کسانی که از بهداشت و آب سالم دم می‌زنند دروغگو و دزد و آلوده‌اند و آب‌های سمی‌تری را مصرف می‌کنند. 🔸مگر نمی‌بینید لیوان دوم چقدر زیباتر است؟ ما شیفتهٔ نقش و نگار این لیوان شده‌ایم و به جنبه‌های دیگرش فکر نمی‌کنیم. 🔸سخت نگیرید! اگر قرار باشد برای هر بار آب خوردن، سالم و بهداشتی بودنش را بررسی کنیم. از زندگی لذت نمی‌بریم. 🔸به حرف متخصصان بهداشت و درمان گوش نکنید؛ این مطالب را از خودشان در آورده‌اند و بین خودشان هم اختلاف است. 🔸از منش خشک و ریاکارانهٔ کسانی که آب سالم مصرف می‌کنند خوشمان نمی‌آید و از لج آنها هم که شده از لیوان دوم می‌‌نوشیم. 🔸قصد بدی نداریم؛ از روی کنجکاوی و ماجراجویی یا از سر عادت چنین می‌کنیم؛ البته در آینده روش خود را اصلاح خواهیم کرد. ✳️ شاید این جملات، عجیب به‌نظر برسد؛ اما اگر یک بار دیگر آن را مرور کنید و «اطاعت از خدا» را به‌جای «آب سالم» و «نافرمانی او» را به‌جای «آب آلوده» بگذارید می‌بینید چنین استدلال‌هایی چقدر آشنا و رایج است. 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
☑️برنده تحریم حج کیست⁉️ ◀️مدت هاست افراطی های وهابی و سلفی که صاحب قدرت در عربستان سعودی هستند به دنبال عدم حضور حجاج ایرانی در این کشورند؛ در سال های متمادی شاهد این بوده ایم که مبلّغین وهابی با اِعمال محدودیت‌ها و برخوردها و توهین‌ها به آزار دادن شیعیان مشغولند و این "خار در چشم بودن" خود گواهی است که آن ها به دنبال حضور کمرنگ ایرانیان و شیعیان در سرزمین وحی می باشند. فصل حج بهترین فرصت برای ارتباط چهره به چهره شیعیان در میان مسلمانان و نیز نقش بر آب کردن شیعه هراسی و ایران هراسی ای است که در تبلیغات پرهزینه آن ها وجود دارد؛ با این حضور در موسم حج و عمره، مسلمانان می‌بینند که شیعیان نیز مانند اهل سنت دوشادوش هم به مناسک حج اقدام می‌کنند، همگی به سمت یک قبله نماز می‌ گزارند و یک کتاب را می خوانند و چه بسا گفتگوهایی که بین نخبگان ایرانی با دیگر نخبگانِ کشورهای اسلامی صورت می گیرد موجب اصلاح تفکر و کنار رفتن کدورت ها شده و فرهنگ تشیع و تمدن ایران اسلامی تبلیغ شود. فرصتی که با تحریم کامل حج، دستاویزی برای وهابیت می شود تا شیعیان و ایرانیان را مشرک و ضد توحید در مقابل دیگر مسلمانان تصویرسازی کنند. ◀️حال سؤال این است آیا با پذیرفتن این اصل که کسی که استطاعت داشته باشد حج بر او واجب است و از جمله آن، استطاعت طریقی (باز بودن مسیر و امنیت سفر) است، خوفی که با اخبار و تبلیغاتی که در شبکه های مجازی موجب تردید برخی شده و همچنین تجربه حوادث تلخ حج سال 94 ، مانع از استطاعت می شود یا نه؟ به راستی از آن جا که در طول تاریخ همواره اماکن زیارتی تحت تسلط دشمنان اهل بیت علیهم السلام بوده و اگر قرار بود از ترس جان، این گونه سفرها را تحریم کنند، الان اسم و یادی از ایشان نبود؛ با این اوصاف باید همیشه مراسم عظیم حج و زیارت پیامبر صلّی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام توسط شیعیان تعطیل باشد! البته اين مسئله فقط در حج صدق نمي كند بلكه در ساير سفر های خارجی این اشکال وارد است و اگر اين دليل بر تحریم فريضۀ حج مؤثر است پس بايد با همين دليل ساير سفر های خارجی هم از ريشه تعطيل بشوند و چيزی به نام سفر خارجی نداشته باشيم؛ آيا منطقی است؟ ◀️به بیان دیگر فریضه حج يكی از فروعات دين و مانند واجبات دينی دیگر بايد انجام بگيرد و بخاطر رجحان دادن يك امری به حج نباید در آن خللی ايجاد كرد البته ولی‌فقیه‌ می تواند بر اساس‌ مصالح‌ اهم مسلمین به خاطر عناوين ثانويه يا احکام حکومتی موقتاً‌ حکم‌ به‌ تعطیلی یک‌ حکم‌ شرعی‌ بنماید؛ مصلحتی‌ که‌ باید از مصلحت‌ موجود در آن‌ امر عبادی‌ مهمتر باشد. ◀️از طرفی همان خدایی که بشر را به دستگیری از فقراء و ... توصیه کرده همو سفارش به واجبی چون حج کرده که شرط قبولی اش با مال پاک رفتن است و این یعنی هر حاجی قبل از رفتن، اموالش را با پرداخت خمس و زکات واجب، پاک کردن. ◀️جالب این که طبق آمار، درآمد حج تنها 3% از تولید ناخالص ملی عربستان است و هزینه خرید تسلیحات کشتار جمعی در این کشور که عمدتاً از درآمد نفتی است، 346 برابر کل درآمد حج ایرانیان است؛ جالب تر این که بیشتر همین درآمد حاصل از حج، از خرید سوغات حاجیان است نه از هزینه خود مناسک حج! ◀️معتقدم شعار "تحریم خرید سوغات حج" به جای تحریم خود حج و مطالبه "رعایت حکمت در ارتباطات جهانی و اهتمام به اقتدار بین‌المللی" از دولتمردان، جایگزین دقیق و مناسبی است که این روزها بیشتر به آرامش جامعه کمک می کند و تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهد کرد. 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ برادر من بیدار شو! به خدا قسم مسؤولیم!! 🔹بی تفاوت بودن ما در این برهه از زمان مسئله خواهد شد. 🌷شهید #حسین_اسماعیلی_فرد 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
17.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☝️سکوت کرد،عینک را ازچشمانش برداشت و بادست،نم اشک را اززیرچشمانش گرفت؛ «من هرگاه نام بی بی فاطمه زهرا را برزبان می آورم،ناخودآگاه ازخود بی خودمیشوم» #شهیدمحمد_اسلامی_نسب 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
📣 این مدل مطالبه انقلابیون ثمره ندارد! 📢 از دانشجویان تا طلاب و حتی همگی حالا دارند بر توجه به مطالبات مردم و مبارزه با تاکید می کنند بدون آنکه معلوم باشد دقیقا چه خواسته ای دارند!! ⚠️ همه می خواهند که کلا مسایل حل شود شود و مشکلات مردم برطرف شود و این یعنی هنوز در نخبگان ما هم نیست! 👈 این در حالی است که اگر پس از مشورت با کارشناسان، یک یا چند مورد مشخص که به اصلاح بخشی از مشکلات می انجامد مورد قرار گیرد و همه توان دلسوزان مثلا برای تصویب قانون عدم جواز افزایش بیش از ده درصد بصورت سالیانه یا اخذ مالیات از خریداران انبوه و تصویب شود هم احتمالا مطالبه به هدف خود می رسد و هم اصلاح را در مردم تقویت می کند. ❇️ حال آنکه مطالبه کلی حل مشکلات جز تخلیه خود و افزودن بر ناامیدی مردم که ببین چقدر فساد، عمیق است که اعتراض خودشان هم فایده نداشت ثمره ای ندارد. همه اینها بخاطر ما و دوری از فرآیندهای واقعی اداره جامعه است. 😞 هنوز ما در ساختاری که آنرا یا ذهنیت پادشاهی نامیده ام زیست می کنیم و بهترین نشانه آن همین توقع اصلاح امور توسط یا سران است! 📍 @komeilialireza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شکر خدا را که در پناه حسینم گیتی از این خوب تر پناه ندارد #عیدعرفه #زیارت_امام_حسین 📌 قنوت خمار @ghonootekhomar
خانم لیلا شهرستانی از محققین مشهور ایرانی در خارج از کشوره اون در مورد ذبح حلال خیلی اتفاقی به نتایج حیرت آوری در آزمایشگاه دست پیدا کرده متن روخودتون بخونید/rahyafte.com/1424 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
🌴 امام علی علیه السلام: انسان نباید به سفری برود که ترس آن دارد به دین یا نمازش لطمه وارد شود. 📚 [وسائل الشیعه جلد ۱۱ صفحه ۳۴۴] داستانک: مردی تصمیم داشت به سفر تجاری برود. خدمت امام صادق(علیه السّلام) رسید و درخواست استخاره ای کرد. استخاره بد آمد؛ آن مرد نادیده گرفت و به سفر رفت. از قضا در این سفر، سود فراوانی هم برد. و از آن استخاره در تعجب بود. پس از مسافرت خدمت امام رسید و عرض کرد: یابن رسول الله ! یادتان هست چندی قبل، خدمت شمارسیدم برایم استخاره کردید و بد آمد، استخاره ام برای سفر تجارت بود به سفر رفتم و سود فراوانی کردم. امام صادق(علیه السّلام) تبسمی کردند و فرمودند: (در سفری که رفتی یادت هست در فلان منزل، نماز صبحت قضا شد؟ عرض کرد آری . حضرت فرمودند: اگر خداوند دنیا و آنچه را که در دنیاست به تو داده بود جبران آن خسارت (قضا شدن نماز صبح) نمی شد. 📚[جهاد با نفس، جلد ۱ صفحه ۶۶] 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
🔸غدیر؛ وصل شدن به خداوند🔸 وصل شدن به خدا چگونه است؟ مثالی می‌زنم. شبکۀ تولید برق، هفتاد هزار ولت است. توان چراغ‌های معمولی 220 ولت است که باید از چندین ترانس بگذرد تا به شبکۀ هفتاد هزار ولتی برسد. وقتی این برق تنزل کرد تا به 220 ولت رسید، آن موقع می‌توانی لامپ روشن کنی و می‌گویی این چراغ، وصل است. چون وصل است نور می‌دهد. این اتصال اگر از یک جایی قطع شد، چراغ هست اما روشن نمی‌شود و نور نمی‌دهد! «ولایت» مثل برق است. «نماز»، مثل چراغ است. خدا از ما نور می‌خواهد. شبکۀ ولایت در نماز که چراغ است، ایجاد نور می‌کند. شبکه ولایت در روزه که مثلا یخچال است، ایجاد خنکی می‌کند. شبکه ولایت در حج، ایجاد حرکت می‌کند. شبکه ولایت در زکات، ایجاد اقتصاد می‌کند. اما می‌گویی شبکه ولایت است که کار می‌کند. نماز، روزه، حج، جهاد و... ابزارند مثل ابزارهای الکتریکی! اما آن چیزی که ابزارهای الکتریکی را فایدهدار می‌کند، شبکه برق است. در غدیر آمدند ترانس جدیدی نصب کردند و گفتند تاکنون از ترانس پیغمبر صلی الله مستقیماً برق می‌گرفتید؛ ماموریت ایشان پایان یافت. از این پس از طریق ترانس علی علیهالسلام، به ولایت الله وصل شوید.این کار را کردند که نماز، روح و معنا داشته باشد، حیات داشته باشد و محبتآفرین باشد. در سقیفه آمدند اصل نماز را قبول کردند، حج، روزه، جهاد و زکات را قبول کردند اما ولایت و شبکه اتصال را حذف کردند! نتیجه این قطع اتصال، عدم پذیرش و عدم کارایی حج و جهاد و نمازشان شد که مصیبت‌های فراوانی برای اسلام درست کرد و درست می‌کند! از روزی که شبکۀ ولایت قطع شد مصیبت وارد اسلام شد. نگاه کن عالم را؟ از روز هجده ذیحجه تا بیستوهشت صفر مجموعاً هفتاد روز می‌شود! در این هفتاد روز چه اتفاقی افتاد. ولایت قطع شد. بعد از رحلت و قطع ولایت تا به حال که هزار و اندی سال می‌گذرد چه اتفاقی افتاد؟ هفتاد روز سقوط، با هزار سال جبران نمی‌شود! شما تا حالا برای احیای ولایت سیصد هزار شهید دادهاید. بیش از دو برابر آن جانباز دادهاید. اینهمه شکنجه و مجاهدتهای فراوان، اینهمه کشتههای شب و روز در عراق و سوریه و لبنان و پاکستان و افغانستان! اینهمه مجاهدت هم نتوانستهاست آن هفتاد روز را جبران کند! 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
♨️ ستیز با اشراف برای منافع توده ها (ره): ابراهیم را که ملاحظه می کنید، تیشه اش رابرداشت این بت هائی که مال اشراف بود شکست و با اشراف درافتاد برای منافع توده ها و برای اینکه ظلم به توده ها، اینها نکنند البته آنها معنویات هم نقطه اصلیش بوده است لکن وقتی می دیدند که یک ظلمی درجامعه واقع می شود، موظف می دانستند خودشان را که باآن سرانی که ظلم می کند درافتند و جنگ بکنند با هر جوری که ممکن است برایشان، باآنها درافتادند. صحیفه امام، جلد4، صفحه 19 مورخ: 23مهر 1357 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 حکم استفاده شخصی از اینترنت در محل کار ❓بنده هستم استفاده شخصی از اینترنت و فضای مجازی در محل کار در حد نیاز چه حکمی دارد؟ ✅ استفاده شخصی از اموال بیت‌المال جایز نیست و موجب ضمان است، مگر با اذن مسئولی که شرعاً و قانوناً چنین حقی دارد. ⭐ احکام مطابق فتاوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 💻 @Khamenei_ir
اخلاقی ترین گفتگوی جامعه آمریکا! پیرزن نژادپرست: به اوباما اعتماد ندارم. او یک «عرب» است. سناتور مک کین: نه! [عرب]نیست. یک مرد [آمریکایی] اهل خانواده و با شخصیت است. 🔸 از دیشب تا حالا تلویزیونهای آمریکایی دارند بیوقفه این ویدئو را نمایش میدهند. بیست و چهار ساعت است که این پاسخ نژادپرستانه [که عرب را تلویحا معادل بی‌شخصیت و لات گرفته] شده نماد اخلاق‌مداری و اوج برخورد عادلانه با رقیب برای جامعه آمریکا. 🔹ترسناک است که این موجودات دارند بر دنیای ما حکومت میکنند. واقعا ترسناک است که این حیوانات خود را ارباب و سرور بقیه هفت میلیارد انسان کره خاکی میدانند. انگشتشان هم همیشه روی دگمه قرمز هسته‌ای است و مثل لاتهای خیابانی بدون تهدید نظامی هم نمیتوانند یک جمله حرف بزنند. 🔸 تصور تسلیم بخشهایی از جهان مقابل اینهمه قلدری و زورگویی این جماعت که اخلاقی ترین لحظه شان جمله نژادپرستانه چنین ادمکشی است دردناک است. بعد میپرسید چرا جلویشان مقاومت میکنیم؟ مقاومت جلوی آمریکا، فقط برای دفاع از حقوق ملی مان نیست. بلکه دفاع از آبروی انسان است. https://www.instagram.com/p/Bm8_NUPhw4i 📌قنوت خمار @ghonootekhomar
هدایت شده از Aminikhaah
💠 زینب کبری ـ سلام الله علیها ـ مردم کوفه را اهل «غدر» دانست. «غدر» و «غدیر» از یک ریشه اند. «غدیر» ، به برکه ای گویند که ابتدای کار آب فراوانی در آن جمع می شود و سپس همه این آب می رود و قطرات اندکی در آن می ماند. «غدر» نیز حالتی است که ابتدای امر ، شوق و خروشی برای حمایت از ولی امر وجود دارد ؛ ولی به مرور سستی می آید و رها می شود. کسانی تا آخرین نفس پای «غدیر» می مانند که اهل «غدر» نباشند! ✅ @Aminikhaah