«شیعه» از ریشه «شاع» و به معنای کسی است که علاوه بر پیروی، سبب ترویج و شیوع فکر و اندیشه رهبر خود می شود[۱]؛ بنابراین شیعه را صرفاً به سبب تبعیت و پیروی از امامانشان شیعه نخواندهاند، بلکه به دلیل پیروی از آنان و مایه شیوع عقاید، افکار، اخلاق، اعمال و سنّت و سیرت آنان شدن، شیعه نامیده اند.[۲]
[۱]. ر.ک: تفسیر تسنیم، ج ۲۰، ص ۴۱۵.
[۲]. ر.ک: رحیق مختوم، ج ۱ و ۲، ص ۲۵۲؛ مراحل اخلاق در قرآن، ص ۲۹۵.
#محمدربیع_میرزایی
#ماهنامه_معارف
شماره ۹۴، مهر و آبان ۱۳۹۱
صفحه ۲۴.
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
💠 کارگر خدا
🔷 امیرمؤمنان علی ـ علیهالسلام ـ فرمود: بهترین زنان شما پنج دسته اند. پرسیده شد: آن پنج دسته كدامند؟
حضرت فرمود:
1️⃣ زنان ساده و بى آلایش
2️⃣ زنان دل رحم و خوش خو
3️⃣ زنان هم دل و همراه
4️⃣ زنى كه وقتی شوهرش به خشم می آید تا او را خشنود نکند خواب به چشمش نمی آید.
5️⃣ زنى كه در نبود شوهرش از او دفاع می كند.
👌👌 چنین زنى كارگرى از كارگران خداوند است و كارگر خدا هیچ وقت بی چیز و بی نوا نمی شود.
🔶 نکته:
اگر این چنین همسری دارید ، حتما دستش را ببوسید! چرا که بوسیدن دست کارگر رواست. و چه کارگری عزیزتر و بالاتر از کارگر خدا؟!
🔻 قالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام خَیْرُ نِسَائِكُمُ الْخَمْسُ قِیلَ یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ وَ مَا الْخَمْسُ قَالَ الْهَیِّنَةُ اللَّیِّنَةُ الْمُؤَاتِیَةُ الَّتِی إِذَا غَضِبَ زَوْجُهَا لَمْ تَكْتَحِلْ بِغُمْضٍ حَتَّى یَرْضَى وَ إِذَا غَابَ عَنْهَا زَوْجُهَا حَفِظَتْهُ فِی غَیْبَتِهِ فَتِلْكَ عَامِلٌ مِنْ عُمَّالِ اللَّهِ وَ عَامِلُ اللَّهِ لَا یَخِیب.
☑️ الكافي (ط - الإسلامية)، ج5، ص: 325
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
✳ زمینی که آه میکشد...
حالا دیگر وضع جوری شده است که آن که تا دیروز گیوه سدهی میفروخت، امروز واردکننده کفش لاستیکی از اندونزی شده است و آنکه سماور میفروخت یا ورشوی بروجرد چکش میزد، امروز فروشنده سماور و اطوی برقی شده است ساخت جنرال الکتریک و رادیو گرام «های فیدلتی» و صفحه سیوسه دور. و این تفننها را که نمیشود با سالی سه خروار گندم مزد معمولی یک چوپان ده خرید یا با حقوق معلمی در ابرقو. ناچار باید پول بیشتری داشت و چه جور؟ «در شهر مزد عمله هفت تومان است. برویم سری به شهر بزنیم شاید بخت یاری کرد و یک بلیطمان بیستوپنج هزار تومان برد و ...» یک مرتبه چنین نشده است که امروز هست.
کمکم این کرم به درون این درخت رخنه کرده. مردهای کاری به شهرها آمدهاند. قناتها را به انتظار چاه عمیقی که دولت یا اصل چهار قرار است بزنند رها کردهایم. و زمین به انتظار روستاییانی که از شدت استیصال گریختهاند، زیر آسمان افتاده برای نیشِ خیشی یا دانه تخمی آه میکشد و شهرها پر است از دهاتیهایی که ساندویچ پنج قرانی میخورند و به سینما میروند و رادیو قسطی میخرند و آقای شهردار هم در و دیوار تهران را برای همینها ماستمالی میکند!
#جلال_آل_احمد
📚ارزیابی شتابزده، چند کلمه با مشاطهها
انتشارات رواق
صفحات ۲۴۵ و ۲۴۶.
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
☑️ خدمت به چه چیز خلق؟!
🔹نوشته بود؛ انسانی که هدفش خدمت به خداست، ممکن است انسان خوبی باشد امّا انسانی که هدفش خدمت به انسان است حتماً انسان خوبی است!!
🔹نوشتم؛ برای ارزش گذاری عبادتی همچون خدمت به انسان، هیچ گاه آن را در عرض و مقابل تبعیت از خالق قرار نمی دهند، بلکه این رابطه را در طول و زیر مجموعه اطاعت از خالق تبیین می کنند؛ به همین خاطر هم وقتی خداوند حکیم می خواهد خدمتِ انسانی ای همچون #قرض را سفارش کند، تعبیرِ "به خدا قرض دهید" را به کار می برد؛
🔻مَن ذَا الَّذی يُقرِضُ اللّهَ قَرضاً حَسَناً فَيُضاعِفَهُ لَهُ ...
🔺کیست آن کس که به خدا وام نیکویى دهد تا آن را براى او چند برابر بیفزاید؟
📚بقره/ 245، حدید/11
🔹استاد شهید #مرتضی_مطهری در کتاب انسان کامل می گوید: «خدمت به خلق یعنی چه؟ خدمت به چه چیز خلق؟ ... آيا همين قدر که ما احتياجی از احتياجات خلق خدا را برآورديم، اين عمل ما احسان و خير است؟ اگر خود خلق خدا در شرايطی قرار دارند که خودشان به خودشان خدمت نمیکنند و از روی نادانی و جهالت خودشان دشمن خودشان هستند و در مسيری قرار گرفتهاند که نه تنها مسير سعادتشان نيست بلکه مسير شقاوت آن ها و شقاوت بشريت است؛ در اين جا باز همينطور چشم هايمان را ببنديم و بگوييم: به خلق خدا بايد خدمت کرد، من به مسير و هدفش چه کار دارم؟ شکم بايد سير باشد و تن بايد پوشيده باشد؟ يا نه، خدمت به انسان ها به شرط اين که خدمت به انسانيت باشد، يعنی خدمت به ارزش های انسانی باشد؟ ...
ایمان و عبادت مقدمه خدمت به خلق نیست، برعکس است؛ خدمت به خلق مقدمه ايمان و عبادت است، خدمت به خلق مقدمه عاقل شدن است، خدمت به خلق مقدمه ساير ارزشهاي انسانی است؛ يعنی ما بايد به خلق خدمت کنيم تا آن ها را در مسير ايمان بيندازيم، تا آن ها را در مسير خداپرستی بيندازيم.»
🔹در پی؛ این جمله هم مثل خیلی از جمله های فضای مجازی توهّم ذهن اومانیست هایی (انسان گراها) است که دین و شریعت را مانع اهداف خیالی شان می دانند.
#روح_الله_متوسل
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
☑️ عزاداری در رکاب شاهنشاه!
🔹صبح شنبه در رکاب شاهنشاه به مشهد رفتیم. روز وفات حضرت امام رضا بود. مردم در صحن کهنه عزاداری میکردند. شاهنشاه به یک غرفه تشریف بردند و جمعیّت را نگاه کردند. یکدفعه تمام صحن، عزاداری را فراموش و شروع به احساسات برای شاه کردند.
🔹به خاطرم آمد در همین صحن سربازان رضاشاه، مردم را که بر علیه [رفع حجاب و] متحد الشکل شدن لباس تظاهر میکردند، به مسلسل بستند و دویست نفر کشته شد. حالا این مسائل فراموش و حتی عمل رضاشاه هم بخشیده شده است. شاید دو هزار نفر کشته میشد، چه اهمیّت داشت؟
#اسدالله_علم
[نخست وزیر و وزیر دربار]
📚یادداشتهای علم، جلد ۱، ص ۱۹۴.
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
Javan.apk
2.3M
☑️ جوان باشی یا نباشی این کتاب را باید بخوانی!☝️
🔻آن چه خواهید خواند:
1⃣ جوان و انتخاب بزرگ در زندگی
2⃣ من کو؟
3⃣ تأثیر روح در حرکات ورزشی
#اصغرطاهرزاده
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
👌 اگر پير زالى چند روز بر خود سخت گيرى كند و به ساختمان معبدى و يا منزلى كمك كند و ثروتمندى هم تمامى ثروتش را بدهد و چند روز هم گرسنه بماند، تازه اينها برابر هستند و يك پاداش دارند كه پاداش بر اساس نعمت و بر اساس عمل نيست، بر اساس سعى است و سعى نسبت عمل با سرمايه و نعمت توست، كه: «لَيْسَ لِلْانْسانِ الَّا ما سَعى».
#علی_صفایی_حائری
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
سرودقدیمی(نیمه شعبان).mp3
1.77M
.. زنده شود جان و دل از یاد تو یاابن الحسن عج
لیله ی قدرم شب میلاد تو یاابن الحسن عج
#سرود_قدیمی
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
☑️ نمي گويم #نماز بخوانيد؛ بالاتر از نماز خواندن، محترم بشماريد.
🔹نمازخوان هايي که خودشان نماز را استخفاف مي کنند يعني کوچک مي شمارند (نماز صبح شان آن دم آفتاب است، نماز ظهر و عصرشان آن دم غروب است، نماز مغرب و عشاءشان چهار ساعت از شب گذشته است و نماز را با عجله و شتاب مي خوانند) تجربه نشان داده که بچه هاي اين ها اصلًا نماز نمي خوانند.
🔹شما اگر بخواهيد واقعاً نمازخوان باشيد و بچه هايتان نمازخوان باشند، نماز را محترم بشماريد. نمي گويم نماز بخوانيد؛ بالاتر از نماز خواندن، محترم بشماريد.
🔹اولًا براي خودتان در خانه يک مصلّايي انتخاب کنيد؛ (مستحب هم هست) يعني در خانه نقطه اي را انتخاب کنيد که جاي نمازتان باشد، مثل يک محراب براي خودتان درست کنيد. اگر مي توانيد (همان طوري که پيغمبر اکرم يک مصلّي و جاي نماز داشت) يک اتاق را به عنوان مصلّي انتخاب کنيد. اگر اتاق زيادي نداريد، در اتاق خودتان يک نقطه را براي نماز خواندن مشخص کنيد. يک جانماز پاک هم داشته باشيد. در محل نماز که مي ايستيد، جانماز پاکيزه اي بگذاريد، مسواک داشته باشيد، تسبيحي براي ذکر گفتن داشته باشيد. وقتي که وضو مي گيريد، اين قدر با عجله و شتاب نباشد. [مثل] وضوي علي عليه السلام، ما ادّعا مي کنيم که شيعه علي هستيم. شيعه علي که با اسم نمي شود برادر!
شهید #مرتضی_مطهری
📚آزادی معنوی، عبادت و دعا
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
هدایت شده از HDAVODABADI
@hdavodabadi
امان از افراط و تفریط !
یکی از بچه های زمان جنگ تعریف می کرد:
سال 65 میدان ولی عصر تهران، پاتوق بچه حزب اللهی ها بود که عصر هر روز، علیه بی حجابی و فساد تظاهرات می کردند. اون روز، همراه رفیقام توی میدان ولی عصر چرخ می زدیم و به اونایی که تیپ و ظاهرشون ناجور بود، گیر می دادیم.
همین طور که داشتیم می رفتیم، ناگهان چشمم افتاد به دوتا جوون پونزده شونزده ساله که از روبه رو می اومدن. همین که بهمون نزدیک شدن، رفتم جلو و بی مقدمه، سیلی محکمی به صورت یکیشون زدم.
انصافا مودب بود. خیلی با احترام گفت: "برادر، واسه چی منو می زنی؟!"
که گفتم: "آخه این چه لباسیه پوشیدی؟"
یه پیراهن آستین کوتاه قرمز (تی شرت) تنش بود. با تعجب یه نگاه به لباسش انداخت و گفت: "مگه لباس من چشه؟"
که با عصبانیت گفتم: "چش نیست؟ قرمز که هست، آستین کوتاه هم هست."
لبخندی زد و گفت: "خب برادر اگه لباسم ایراد داره، ایناهاش، از همین مغازه خریدمش."
و به مغازه ای اشاره کرد که اتفاقا از همان پیراهن در رنگ های مختلف در ویترینش چیده شده بود.
موندم چی بگم که گفتم: "من به اون کار ندارم، تو نباید اینو بپوشی."
با تعجب گفت: "خب برادر اگه ایراد داره، جلوی اونو بگیرین که نفروشه."
هر طوری بود ردش کردم رفت و بهش گفتم که سریع بره خونه شون لباسش رو عوض کنه.
*
چند ماه بعد، زمستون 1365، قبل از عملیات کربلای 5، توی پادگان دوکوهه بودم. داشتم با رفیقام می رفتم که ناگهان دیدم همون پسربچه، داره از روبه رو میاد طرفم. دستپاچه شدم. تعجب کردم. اون کجا، جبهه کجا؟!
نردیک که شد، با همون ادب و احترام قبل، دستش رو دراز کرد، دست داد، سلام و احوالپرسی کرد. وقتی خواست بره، با خنده به لباسش اشاره کرد و گفت:
- برادر، من لباسم رو عوض کردم، جبهه ام اومدم، ولی هنوز نفهمیدم واسه چی به من سیلی زدی!!!
موندم چی جوابش رو بدم.
و رفت.
بعد از عملیات کربلای 5، شنیدم اون پسر بچه در عملیات شهید شده و پیکرش هم توی شلمچه جامونده.
(عکس تزئینی است)
@hdavodabadi
✅ دیالیز یک دستگاه 77 کیلویی است که در 4 ساعت 250 لیتر خون را تا 68% تمیز می کند❗️
✅ ✅ کلیه یک عضو 300 گرمی است که در طول شبانه روز 2500 لیتر خون را تا 100% تمیز می کند‼️
#توحید
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
☑️ غیرعادیای که عادی شده!
🔻موسیقی مُطرب و لهوی احساسات بشر را در مسیر غیر طبیعی و غیر عادی توسعه میدهد و انسان را در یک عالم ناخودآگاهیِ کامل فرو میبرد و قوّه فکر و خیالبافیِ غیر طبیعی و غیر واقعی را در انسان زیاد میکند. ما از خود موسیقی لذّت نمیبریم، بلکه آن فقط قوّه خیالبافی را در ما تحریک میکند و از خیالهای خود لذّت میبریم.
🔻از طرف دیگر، اسلام نمیخواهد لذّتهای احساس را محکوم کند؛ بلکه میگوید انسان نباید اسیر احساسات شده به گونهای که اندیشه در واقعیات او ضعیف شود و در تعقّل او اختلال ایجاد شود.
🔻بوعلیسینا در این زمینه میگوید: «در خصوص مُشتهیات نفس (یعنی آن چه مورد اِلتذاذ نفس است و روح از آن ها لذّت میبرد) باید استعمال آنها صرفاً برای رو به راه آوردن مزاج و نگاه داشتن وجود شخص و بقای نوع باشد. البتّه بر تمام عقلا و دانشمندان ثابت شده است که موسیقی از لذّتهایی است که واجد هیچکدام از این سه شرط نیست. نه مزاج را رو به راه میآورد، نه شخص را نگاه میدارد و نه باعث بقای نوع بشری است.»
🔻بدون شک همانطور که سینما میتواند ظرفی باشد تا مظروف دینی و انقلابی در آن ریخته شود، موسیقی خوب نیز میتواند محملی برای انتقال فرهنگ دینی و انقلابی ایران و جامعه عزیز ما باشد امّا متأسّفانه این روزها شاهد برگزاری دورهمیها و جشنهایی حتی از جنس خیر و دین و انقلاب هستیم که ظواهر آن آلوده به این مسیرِ غیر طبیعی و غیر عادیای است که عادی شده است.
✍روحالله متوسل
#صدا_و_سیما
#نیمه_شعبان
#جشن_مدارس
#جشن_ازدواج
#جشن_تولد
و ...
📌قنوت خمار 👈 عضو شوید
@ghonootekhomar
هدایت شده از ܢܚ݅ܩࡅ࡙ܩܢ | محصولات طبیعی🍏
هیچ ذکری بالاتر از ذکر عملی نیست
و هیچ عملی بالاتر از #ترک_معصیت
در اعتقادیات و عملیات نیست.
[آیتاللهبهجترحمةاللهعلیه]
هدایت شده از هابیلیان
#مناظره
💠جواب دندان شکن آقای قرائتی به وهابی💠
یک ﻭﻫﺎﺑﯽ ﺩﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﻘﯿﻊ ﺑﻪ آقای قرائتی ﮔﻔﺖ:
ﭼﺮﺍ ﻓﺎﻃﻤﻪ، ﺣﺴﻦ و حسین ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ؟!
در حالی که ﺁﻧﻬﺎ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺧﺎﮎ شده اند!
آنگاه خودکاری را ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ زمین، ﻭ صدا زد:
ﺍﯼ ﺣﺴﻦ! ﺍﯼ ﺯﯾﻦ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦ! ای ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ! آن قلم را به من بدهید!
بعد گفت: دیدی که پاسخ ندادند!
ﭘﺲ ﺍینها ﻣﺮﺩه اند و ﻫﯿﭻ ﻗﺪﺭﺗﯽ ﻧﺪﺍﺭند!
آقای قرائتی خودکار را گرفت و دوباره انداخت ﺯﻣﯿﻦ و گفت:
ﯾﺎ الله! ﻗﻠﻢ ﺭا ﺑﻪ من ﺑﺪﻩ!
بعد رو به وهابی کرد و گفت: ﺩﯾﺪﯼ که ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻧﺪﺍﺩ!
پس با منطق تو ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﻣﺮﺩﻩ است!
مگر ﻫﺮ که ﺯﻧﺪﻩ است ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻮﮐﺮ ﺗﻮ ﺑﺎشد؟!
@Habiliyan
☑️ من از ایران میترسم!
🔹در استادیوم امجدیه جا برای سوزن انداختن نبود. سی هزار تماشاگر، کیپ تا کیپ نشسته بودند. جمعیّت آنقدر زیاد بود که عدّهای سرپا ایستاده بودند. سوت و بوق و کفزدنهای تماشاگران، گوش آدم را کر میکرد. صدا به صدا نمیرسید. جمعه بیست و یک فروردین ماه ۱۳۴۹ بود و همه آمده بودند تا درفینال سوّمین دوره جام باشگاههای آسیا، بازی بین دو تیم تاج از ایران و تیم هاپوئل تلآویو از #اسرائیل را تماشا کنند. خیلیها که علاقهای به فوتبال نداشتند، آمده بودند نفرت خود را از حضور اسرائیلیها در تهران نشان بدهند.
🔹تیم هاپوئل از تیمهای قوی اسرائیل بود و بیشتر بازیکنانش عضو تیم ملّی بودند. تیم تاج موفّق شده بود نمایندگان کشورهای مالزی، لبنان و اندونزی را شکست دهد و به فینال برسد.
چند نفر از مقامهای دو طرف در جایگاه ویژه نشسته بودند. گروهی از یهودیها هم برای تشویق تیمشان در ردیفهای زیر جایگاه نشسته بودند. یکی از یهودیهای پولدار به اسم ثابت پاسال، بلیطهای بازی را خریده و در اختیار آنان گذاشته بود. نیروهای کماندویی سرتیپ سعید طاهری، مسؤول حفاظت از مقامها و جلوگیری از اغتشاش بودند. سرتیپ، رحم سرش نمیشد. مردی بود خشن و بددهن که در جریان قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مردم را مورد ضرب و شتم قرار داده بود...
🔹اسداللّه و اعضای هیئتهای مؤتلفه اسلامی در آخرین روزهای اسفند ۱۳۴۸ متوجه شدند که تیم هاپوئل اسرائیل برای حضور در جام باشگاههای آسیا به تهران خواهد آمد...
روز اول مسابقات، دور تا دور استادیوم، پرچم کشورهای حاضر در سومین دوره جام باشگاههای آسیا را جا به جا نصب کرده بودند. چند نفر از اعضای هیئتها در چهارگوشه استادیوم بین تماشاگران نشسته بودند. آنها داخل آبپاشها بنزین ریخته و با خودشان به استادیوم برده بودند. آنها یکی یکی از سر جایشان بلند شدند و به طرف پرچمهای اسرائیل رفتند و در فرصتی مناسب به روی آنها بنزین پاشیدند و با فندک آتش زدند.
نیروهای سرتیپ طاهری، وقتی قضیه را فهمیدند که دوستان اسداللّه همه پرچمهای اسرائیل را آتش زده و بدون این که کسی متوجّه شود، از استادیوم خارج شده بودند...
عدهای از تماشاگران هم یک چشمشان را با چشمبند یا پارچه بسته بودند [تا موشهدایان وزیر جنگ اسرائیل را به سخره بگیرند] و ادا در میآوردند و با هم میخواندند:
موشهدایان به من گفت،
چی گفت؟
درِ گوشِ من گفت،
چی گفت؟
با ترس و لرز گفت،
چی گفت؟
- من از ایران میترسم، من از ایران میترسم...
📚 #ساسان_ناطق، به سختی پولاد به نرمی لبخند، ص ۳۳ تا ۳۶
(روایتی داستانی از زندگی شهید
#سید_اسدالله_لاجوردی)
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
☑️ دوخط تلنگر اجتماعی
این متن آگهی کنار یک مغازه کتابفروشی در مرکز تهران در اردیبهشت97 است:
«کتاب قرآن #فارسی بدون #عربی اثر #دکتر الهی قمشهای این بار کلام وحی(قرآن را)فقط و فقط به زبان مادری ( #فارسی) و بدون ( #عربی) بخوانید بفهمید و لذت ببرید از این آیات رحمانی بدون واسطه زبان دیگری (فقط #فارسی)»
پنج بار تأکید بر "فارسی بودن" متن و نفی عربی بودن آن!
#دین_سلیقه_ای
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
🔻 ملت ایران سیلی خواهد خورد
🎥 ۱۴ خرداد ۹۴ | #ره_بر :
اگر راه امام را گم یا فراموش کنیم یا خدای ناکرده عمداً کنار بگذاریم، ملت ایران سیلی خواهد خورد
یکی از اصول امام اتّکال به کمک الهی، اعتماد به صدق وعدهی الهی، و نقطهی مقابل، بیاعتمادی به قدرتهای مستکبر و زورگوی جهانی است.
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
☑️ مدرسه شعبان
" الهي، لم يكن لي حول فأنتقل به عن معصيتك إلا في وقت أيقظتني لمحبتك ..
خدايا! من خود توش و توان رهايي از چنبره گناه و خواب غفلت ندارم، مگر آن دم كه با مهر و محبت خود بيدارم كني"
📚مفاتیح الجنان/ مناجات شعبانیه
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
هدایت شده از منبرک
✅دعای آخر شعبان
(به بهانه نزدیکی به انتهای #ماه_شعبان)
🔷اباصلت هروى روایت کرده است که:
در جمعه آخر ماه شعبان به خدمت حضرت #امام_رضا علیه السلام رفتم.
حضرت فرمود که : اى ابو الصلت اکثر ماه شعبان رفت و این جمعه آخر آن است پس تدارک و تلافى کن در آنچه از این ماه مانده است،
تقصیرهایى را که در ایام گذشته این ماه کردهاى
و بر تو باد که رو آورى بر آنچه نافع است براى تو و دعا و استغفار بسیار بکن و تلاوت قرآن مجید بسیار بکن
و #توبه کن به سوى خدا از گناهان خود تا آنکه چون ماه مبارک درآید خالص گردانیده باشى خود را از براى خدا
و مگذار در گردن خود امانت و حق کسى را مگر آنکه ادا کنى
و مگذار در دل خود کینه کسى را مگر آنکه بیرون کنى
و مگذار گناهى را که مىکردهاى مگر آنکه ترک کنى
و از خدا بترس و توکل کن بر خدا در پنهان و آشکار امور خود و هر که بر خدا توکل کند خدا بس است او را
و بسیار بخوان در بقیه این ماه این دعا را
🔶«اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ»؛
خدایا اگر در آن قسمت از ماه شعبان که گذشته، ما را نیامرزیده اى، در آن قسمت که از این ماه مانده، ما را بیامرز.
آنگاه امام فرمودند: خداوند به احترام و عظمت ماه مبارک رمضان بنده های بسیاری را در ماه شعبان از آتش جهنم آزاد خواهد کرد.
منبع : مفاتیح الجنان، اعمال آخر شعبان.
🔻🔻🔻
این چند روز باقیمانده از ماه شعبان، را قدر بدانیم.
#ماه_شعبان
#دعا
#منبرک
http://www.manbarak.ir/6313
✅ برای عضویت در کانال منبرک در #ایتا روی لینک زیر کلیک کنید:
http://eitaa.com/joinchat/1587740672C316ff671c3
آنکس که «صلح» را بر طرف مظلوم و ضعیف تحمیل میکند، آنکس که به صلح تحمیلی تسلیم میشود، آنکس که برای صلح اجباری هلهله میکشد، آنکس که با ایجاد دیکتاتوری جو راه نقد صلح تحمیلی را میبندد، آنکس که بنام تنشزدایی، مردمش را خلع سلاح و بواسطه مذاکره، چهره دشمن را انسانی جلوه میدهد و چهره مقاومت را تندرو ... نه! اینها صلحطلب نیستند، همدستان اشغالگر و پااندازان جنگند.
#فلسطین
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
پرسش و پاسخ تربیتی با مرحوم آیتالله حائری شیرازی
سؤال: نحوه تعامل با فرزندانی که با داد و فریاد میخواهند به مقصود خود برسند، چگونه باید باشد؟
جواب: وقتی بچه با داد و فریاد درخواستی داشته باشد، پدر و مادر با او همکاری نکنند چون اگر به این نتیجه برسد که کلید درِ بسته شده، داد و بیداد است، شیوهای غلط در او نهادینه خواهد شد.
پدر و مادر زمانی به درخواست کودک ترتیب اثر دهند که با حرف منطقی پیش بیاد تا بفهمد آنچیزی که میتواند این قفل را بازکند، منطق است نه احساسات!
@haerishirazi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قرآنخوانی قاری فلسطینی در خطمقدم مبارزه با صهیونیستها
@Farsna
🔸تهی شدن مناسک اسلامی از امر سیاسی و مبارزه با طاغوت و عدالت جویی، باعث میشود تا امثال ترامپ و دیگر مقامات غربی به این مناسک احترام بگذارند و مثلا آغاز ماه رمضان را تبریک بگویند!
🔹امام خمینی میگوید:
💬 « وقتی انگليسها كه آمده بودند عراق را گرفته بودند، شنيدم كه آن سردارشان ديده بود كه يك كسى دارد بالاى مأذنه يك چيزى مىگويد- اذان مىگفتند. گفته بود اين چيست؟ گفته بودند اذان مىگويد. گفته بود كه به امپراتورى انگلستان هم ضرر دارد اين؟ گفته بودند نه. گفت بگويد، هر چه مىخواهد بگويد!
نماز و روزه ما به امپراتورى انگلستان ضررى نداشت، هيچ هم كارى نداشتند؛ برويد هر چه مىخواهيد نماز بخوانيد، هر چه مىخواهيد روزه بگيريد! آنى كه به امپراتورى همه ضرر داشت آن اسلام و محتواى واقعى اسلام بود كه مع الأسف بسيارى اش مَنْسى (فراموش شده) واقع شده است.»
📚صحيفه امام، ج8، ص: 12
#محسن_فیض
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
☑️ تصاویر بدنهای کشتهشده بر دستان مادران، سیمای معصومین پشتِ نقاب، صورتهای خندان شهدا و جملات انقلابی به تدریج پشت دود و غبارهای شهر کمرنگ یا پاک شدند و جای خود را به تصاویر جاروبرقی سامسونگ، تلویزیون الجی، تیغ ریشتراش ژیلت، تبلیغات بانکها و نظایر آن دادند. در این اوضاع و احوال مادران در پی بدرقه فرزندان خود نبودند، بلکه فرزندان در کنار مادران در حال خوشآمدگویی به کالاهای مصرفی بودند. دهانها در تصاویر همچنان باز بود اما نه برای گفتن «الله اکبر»، بلکه به نشانه حس مبهوتشدگی در برابر کالاها. آرزوها عوض شده بودند. اکنون دیوارها خبر از عصر جدید میدادند: نه یک دنیای آرمانی و سرشار از معنویت بلکه جهانی رؤیایی که «کالا» در مرکز آن است.
#عباس_کاظمی
#امر_روزمره_در_جامعه_پسا_انقلابی
نشر فرهنگ جاوید
صفحه ۸۵.
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
با لب سرخت مرا یاد خدا انداختی
روزگارت خوش که از میخانه، مسجد ساختی
روی ماه خویش را در برکه میدیدی ولی
سهم ماهیهای عاشق را چه خوش پرداختی
ما برای با تو بودن عمر خود را باختیم
بد نبود ای دوست گاهی هم تو دل میباختی..
#فاضل_نظری
#کتاب
انتشارات سوره مهر
صفحه ۳۵.
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar