eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
156 دنبال‌کننده
906 عکس
2هزار ویدیو
34 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
14.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 سی تفسیر کوتاه قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب 📍قسمت هفدهم 📚 موضوع: استقامت در راه خدا 📖تفسیر آیه ۱۵ سوره مبارکه شوری 🗓۱۳۹۶/۰۸/۱۸
بسمه تعالی شانه شرح حدیث عنوان بصری قسمت سی وشش (ادامه‌ي حديث): حضرت علیه السلام فرمودند: وَ سَمِّ اللهَ: (وقتي هم كه خواستي شروع به خوردن غذا كني) خدا را ياد كن و نام خدا را ببر. توجه به رزاقیت حضرت حق این فرمايش حضرت يعني اين كه انسان بايد دقّت داشته باشد سر سفره‌ي چه كسي نشسته است، اين رزق را چه كسي به او داده است، مهمان سفره‌ي چه كسي است، رزّاق كيست. خدا را نام ببر. مثل قارون نگو خودم زحمت كشيدم، اين لقمه را تهيه كردم. نگو فلاني به من لطف كرد و اين لقمه را داد و من خوردم. صاحب سفره را ببين. سَمِّ اللهَ. ببين چه كسي تو را سر سفره‌اش دعوت كرده و برايت سفره گسترانده است؟ رزّاق تو كيست؟ چه در رزق مادّي و چه در رزق معنوي. شما هم اگر سر سفره‌ي اين جلسه مي‌نشينيد، سَمِّ اللهَ؛ خدا را ياد كنيد. نكند خداي ناكرده توجّه شاگرد به يك بنده‌ جلب شود. نكند بگويد از فلاني خيلي استفاده مي‌كنيم و براي او استقلالي تصوّر كند. سَمِّ اَللهَ. بگويد خدا سفره پهن كرده است. كسي را هم به عنوان پيش‌خدمت يا گارسون يا گذاشته كه پذيرايي كند. صاحب سفره غير از پيش‌خدمت است. آن كه در اين جلسه پذيرايي مي‌كند، پيش‌خدمت است. صاحب سفره خداي متعال است. از اين‌رو حضرت فرمودند: سَمِّ اللهَ: خدا را ياد كن، خدا را نام ببر، نكند غير خدا را نام ببري كه خيلي باخته‌اي. قرار بود با آمدن به اين جلسه موحّد و يكتاپرست شوي؛ ولي از يك فرد براي خودت بت ساخته‌اي و بت‌پرست شده‌اي. از قدح‌هاي صور كم باش مست تا نباشي بت‌تراش و بت‌پرست اين صورت‌هاي ظاهري تو را مست نكند، كه اگر مست اينها شدي، بت‌تراش و بت‌پرستي. خودت بت تراشيده‌اي و به پرستيدنش مشغول شده‌اي. غير خدا را نبين. اين خداست كه خواسته است از دهان كسي الفاظي بيرون بيايد. اين فرد اگر خيلي هنر داشته باشد، مي‌تواند يك ني تو خالي باشد كه ديگري در او مي‌دمد. مثل بلندگو. بلندگو وقتي بلندگوي خوبي است كه پارازيت و صدايي به صداي گوينده اضافه نكند. يعني عين صداي گوينده را صاف به بيرون منعكس كند. اگر اين‌گونه شد، بلندگوي خوبي است. امّا اگر علاوه بر صداي گوينده چند پارازيت و سر و صدا هم اضافه كرد، آن‌وقت خوب نيست. از اين رو اگر گوينده، گوينده‌ي خوبي باشد، بايد هيچ از خود نداشته باشد، بايد مثل نيِ تو خالي بر لب ني‌زننده باشد كه خدا در او بدمد و از دهان اين گوينده صدا بيرون بيايد. آن‌وقت از اين گوينده صداي خدا را آشكارا مي‌توان شنيد. گوينده‌اي خوب است كه هيچ از خود نداشته باشد، مثل ني تهيِ تهي باشد. ني در زبان فارسي يعني نه، هيچ، يعني لا به زبان عربي. هيچ نباشد. اين هيچ نبودن، همان مقام عبوديت و فنا است. عبوديت و فنا يعني خالي بودن از خود. هيچ نباشد. نيِ خالي باشد. نه سليقه‌اي، نه هنري، نه فهمي، نه ادّعايي، هيچ از خود نداشته باشد. خاليِ توخالي باشد. ‌وقتي خالي بود، صداي خدا را از او آشكارا مي‌توان شنيد. در پس آينه طوطي صفتم داشته‌اند آنچه استاد ازل گفت بگو مي‌گويم از اين رو حضرت فرمودند: سَمِّ اللهَ: خدا را نام ببر. نكند غير خدا را نام ببري، نكند خود يا مخلوق ديگري را سبب رزق خود بداني. رزّاق خود خداست، چه رزق مادّي، چه رزق معنوي. ادامه دارد التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸سـلام 🍁صبحتون بخیر 🌾امروزتون به 🌸طراوت گل 🍁دعا مے‌کنم 🌾از همین لحظہ که 🌸دوباره برای 🍁زندگی نو چشم گشودی 🌾خداوند گره از 🌸کارت بگشاید و به تو 🍁قلبی آرام و پر از 🌾عشق هدیه دهد. 🌸اول هفته تون زیبا
دعاها و ذکرهای مجرب از قرآن خواندن و مداومت هر یک از دعاهای وارده بسیار مجرب می باشد. 🌸اگه ميخواي بخوان: رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ _ 🌸اگه ي بزرگي داري،بخوان: حَسْبِيَ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ _ 🌸 اگه ميخواي خودت و فرزندانت باشيد بخوان: رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلاةِ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ _ 🌸اگه ميخواي همسر و فرزندانت بهت باشن بخوان: رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا _ 🌸 اگه ي خوب ميخواي بخوان: رَبِّ أَنْزِلْنِي مُنْزَلًا مُبَارَكًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْمُنْزِلِين _ 🌸 اگه ميخواي ازت دور باشه ،بخوان: رَبِّ أَعُوذُ بِكَ مِنْ هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ وَأَعُوذُ بِكَ رَبِّ أَنْ يَحْضُرُونِ _ 🌸اگه بگو: إنما أَشْكُو بَثِّي وَحُزْنِي إِلَى اللَّه ___ 📌دوستان و عزيزانت رو از اين دعاهاي قرآني مطلع کن ✧✾═══✾✰✾═══✾✧  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری شیوه ی‌رهبران‌کفر ✳️ راه یافتن و نفوذ در مراکز قدرت،برای تبلیغ دین و دفاع از حقّ لازم است.وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسی/ إِلی فِرْعَوْنَ ✴️ پیامبران،در برابر طاغوت ها دو سلاح مهم داشتند:یکی معجزه«بِآیاتِنا» و دیگری منطق روشن.«سُلْطانٍ مُبِینٍ» ✳️مبنای گرایش مردم متفاوت است،گروهی با معجزه ایمان می آورند و گروهی با منطق.انبیا هر دو را داشته اند.«بِآیاتِنا وَ سُلْطانٍ مُبِینٍ» ✴️سرلوحه ی رسالت انبیا مبارزه با رهبران فساد و کفر است ▪️خواه در قالب زور و حکومت و قدرت سیاسی«فِرْعَوْنَ» ▪️یا در قالب تدبیر و تدارک و شیطنت و قدرت فرهنگی«هامانَ» ▪️یا در قالب سرمایه و قدرت اقتصادی«قارُونَ» ✳️انبیا شهامت داشتند و در برابر همه ی قدرت ها می ایستادند.«إِلی فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ قارُونَ» ✴️ الگوهای فساد را به مردم معرّفی کنید.«فِرْعَوْنَ وَ هامانَ وَ قارُونَ» ✳️ انسان در شناخت راه حقّ به وحی و نبوت و لطف الهی نیاز دارد.«بِالْحَقِّ مِنْ عِنْدِنا» ✴️ مخالفان انبیا هم با زبان ترور شخصیّت می کنند.«فَقالُوا ساحِرٌ کَذّابٌ» و هم عملاً بر ضد آنان قیام می کنند. اُقْتُلُوا ✳️گرچه دشمن از ایمان مردم به انبیا ناراحت است ولی آنچه او را عصبانی می کند همراهی عملی مردم با انبیاست. «آمَنُوا مَعَهُ» ✴️دشمن،جوانان و زنان را هدف می گیرد. اُقْتُلُوا أَبْناءَ/وَ اسْتَحْیُوا نِساءَهُمْ ✳️کافران کید می کنند امّا به مقصود خود نمی رسند و نقشه ی آنان نقش بر آب می شود.«وَ ما کَیْدُ الْکافِرِینَ إِلاّ فِی ضَلالٍ» 🔛تلاوت تصویری سوره غافر۲۳تا۲۵
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 📜بزرگ ترین منشور دفاع از ولایت (قسمت هفتم) 🎤سخنرانی حضرت فاطمه س دختر عزیز حضرت محمد ص موضوع : معرفی جایگاه مهاجرین و انصار •┈┈┈•✦ ✿ ✦•------------•! وَ کُنْتُمْ عَلَی شَفَا حُفْرَة مِنَ النَّارِ، ✨آری، شما در آن روز بر لب پرتگاه آتش دوزخ قرار داشتید. مُذْقَةَ الشَّارِبِ، ✨و از کمی نفرات همچون جرعه ای برای شخص تشنه وَ نُهْزَةَ الطَّامِعِ، وَ قَبْسَةَالْعَجْلَانِ، ✨و یا لقمه ای برای گرسنه و یا شعله آتشی برای کسی که شتابان به دنبال آتش می رود، بودید. وَ مَوْطِیءَ الأَقْدَامِ، تَشْرَبُونَ الطَّرَقَ، ✨ و زیر دست و پاها له می شدید! در آن ایّام آب نوشیدنی شما متعفن و گندیده بود. وَ تَقْتَاتُونَ الْوَرَقَ، أَذِلَّةً خَاسِئِینَ، ✨و خوراکتان برگ درختان! ذلیل و خوار بودید. تَخَافُونَ أَنْ یَتَخَطَّفَکُمُ النَّاسُ مِنْ حَوْلِکُمْ. ✨و پیوسته از این می ترسیدید که دشمنان زورمند شما را بربایند و ببلعند! فَأَنْقَذَکُمُ اللهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی بِمُحَمَّد (صلی الله علیه و آله) ✨ اما خداوند تبارک و تعالی شما را به برکت محمّد که درود خدا بر او و خاندانش باد، بَعْدَ اللَّتَیا وَ الَّتِی، ✨بعد از آن همه ذلّت و خواری و ناتوانی نجات بخشید. بَعْدَ أَنْ مُنِيَ بِبُهَمِ الرِّجالِ وَ ذُؤْبَانِ الْعَرَبِ وَ مَرَدَةِأَهْلِ الْکِتَابِ، ✨او با شجاعان درگیر شد و با گرگ های عرب و سرکشان یهود و نصاری پنجه درافکند. کُلَّمَا أَوْقَدُوا نَاراً لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللهُ، ✨ولی هر زمان آتش جنگ را برافروختند، خدا آن را خاموش کرد. .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
۱۱ قسمت دوم.mp3
13.95M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🔈 🔰 فصل چهارم؛ از فرضیه‌های نفسانی تا مرضیه‌های ربانی/ جلسه یازدهم (قسمت اول) 🎙استاد امینی خواه تفکیک و ...: عزیزی ↔️ 🔸 آیا شکوه و پیشرفت ظاهری دلیل بر خوبی یک جامعه است؟ 🔹 انسان ذاتاً نادان است => بدتر از آن این‌که عجول است => بدتر از آن این‌که حق به جانب است! 🔸 عذاب => عدم تطبیق تصورات ما با حق 🔹 انسان در چنگال خوشایند خود گرفتار است! 🔸 دلیل تلخی یا شیرینی تجربه های نزدیک به مرگ در افراد مختلف چیست؟ 🔹 چطور همه دنیا برای کافر شر است؟ ⏮ ⏰ مدت زمان: ۲۹:۰۳ 📅 ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ 📆۲۹ محرم ۱۴۴۵ ┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
۱۱ قسمت۱.mp3
14.84M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh قرآن تصویری ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🔈 🔰 فصل چهارم؛ از فرضیه‌های نفسانی تا مرضیه‌های ربانی/ جلسه یازدهم (قسمت دوم) 🎙استاد امینی خواه تفکیک و ... : عزیزی ↔️ 🔸 چطور همه دنیا برای کافر شر است؟ 🔹 به خاطر بی‌حجاب شدن چند نفر خودتو نباز! 🔸 مهلت خداوند به کافر برایش خیر نیست! 🔹 راز صعود انسان => گذشتن از تعلقات 🔸 تَخَفَّفُوا تَلْحَقُوا => سبک شوید تا برسید. 🔹 شرط شهادت؛ آمادگی برای رها شدن 🔸شک به خود؛ راه رهایی از چراها 🔹 قصه رهایی اصحاب سیدالشهدا علیه‌السلام 🔸 جوشش مغناطیس محبت امام حسین علیه‌السلام در کربلا 🔹 عشق بازی غلام سیاه با امام حسین علیه‌السلام 🔸 کانَ اهلُ الشَّام يَبصُقونَ في وُجوهِهِنَّ ... ⏮ ⏰ مدت زمان: ۳۰:۵۴ 📅 ۱۴۰۲/۰۵/۲۵ 📆۲۹ محرم ۱۴۴۵ ┅═✧❁🌼❁✧═┅┄
بسمه تعالی شانه شرح حدیث عنوان بصری قسمت سی وهفت (ادامه‌ي حديث): سپس فرمودند: وَ اذكُر حَديثَ الرَّسُولِ مَا مَلأَ َآدَميٌّ وِعاءً شَرّاً مِن بَطنِهِ‏: اين حديث پيامبر صلی الله علیه و آله و سلم را به خاطر بياور: بني‌آدم هيچ ظرفي را انباشته نكرد بدتر از معده‌ي خود. پرهیز ازپرخوری پزشك‌ها مي‌گويند پرخوري زيان‌هاي وحشتناك جسمي دارد. علاوه بر آن، غذاهاي اضافه‌اي كه انسان به خود تحميل مي‌كند، معده را سنگين مي‌كند و باعث مي‌شود لطافت‌هاي روحي آسيب ببيند و انسان ديگر حال عبادت و معنويت نداشته باشد. معده‌ي سنگين كجا و قلب نوراني كجا؟ اندرون از طعام خالي دار  تا در آن نور معرفت بيني انسان با پرخوري، سنگين و كسل و خواب‌آلوده مي‌شود. نه دل انسان پرخور نوراني است، نه ذهن او تيز و بيدار و هشيار است و نه بدنش فرز و پرتحرّك و فعّال است. در اثر پرخوري انواع بيماري‌ها هم به بدن انسان تحميل مي‌شود كه پزشكان در بحث زيان‌هاي پرخوري و چاقي، به آنها پرداخته‌اند. با پرخوري چربي‌هاي اضافه دور قلب جمع مي‌شود و انواع بيمارهاي مختلف به سراغ انسان مي‌آيد. اين پرخوري جسمي است. پرخوري روحي هم همين‌گونه است. برخي مدام علم و معرفت مي‌اندوزند، كتاب‌هاي عرفاني مي‌خوانند، به جلسات ديني و عرفاني مي‌روند، شنبه فلان‌جا، يكشنبه فلان‌جا، دوشنبه فلان‌جا، صبح فلان‌جا، شب هم فلان‌جا. مدام به جلسات مي‌روند. اين همه مي‌خوري پس چه وقت مي‌خواهي هضم كني؟ كي مي‌خواهي عمل كني؟ چه وقت مي‌خواهي بهره ببري؟ اين‌طور كتاب خواندن و جلسه رفتن چه فايده‌اي دارد؟ معلومات هم وقتي بدون به‌كار بستن، روي هم انباشته شد، حال عبادت را از انسان مي‌گيرد. غرور مي‌آيد كه من خيلي معلومات دارم، جلسات عرفاني زيادي مي‌روم، خيلي پير و مرشد در طريقت ديده‌ام و محضرشان را درك كرده‌ام. در اثر همين غذا‌هاي علمي و معرفتي زياد كه خورده، غرور و انانيّت‌ و مشكلات معنوي بسيار ديگري در او به‌وجود مي‌آيد. بگذار غذايت هضم شود. بگذار حقيقت آن آموزه‌ها در وجودت محقّق شود و مصداق يابد. آن لقمه‌اي را كه خوردي هضم كن، آن‌وقت در پي غذاي بعد برو. روي هم انباشته نكن. ادامه دارد التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ســلام 🖐️ 🍁صبح پاییزیتون بخیر🍂 🌹ان شاءاللہ ڪه 🪷جسم و جانتون سالم .. 🌹لبتون خندون..خوبیهاتون پایدار... 🪷لحظاتتون پر از برڪت 🌹و زندگے تون پراز 🪷شادی و آرامــش باشه 🌹صبح یکشنبه تون زیبـا 🌻
♥️ خلاصه کل دعاها مولا امیرالمومنین (علیه السلام) مي فرمايند: 🔸1-الحمدلله عَلی کُلِّ نِعمَه 🔹2- و اَسئَلُ لله مِن کُلِّ خَیر 🔸3-و اَستَغفِرُ الله مِن کُلِّ ذَنب 🔹4- وَاَعوذُ بِاللهِ مِن کُلِّ شر
🌺🍂دعا برای شروع روز 🍂🌺 🌺. 🍂اَلـلّـهُـمَ اجـْعَـلْ صَـبَـاحَـنـَا صَـبـَاحَ الْـاَبـْـــــرَار وَ لـَـا تَــجْــعـَـلْ صَـبـَاحَـنـَا صَـبَـاحَ الْـاَشَـــــرَار 🍂اَلـلّـهُـمَ اجـْعَـلْ صَـبَـاحَـنـَا صَـبَـاحَ الـْمـَقـْبـُولـِیـن وَ لـَـا تَــجْــعـَـلْ صَـبـَاحَـنـَا صَـبَـاحَ الـْمـَرْدُودِیــــن 🍂اَلـلّـهُـمَ اجـْعَـلْ صَـبَـاحَـنـَا صَـبَـاحَ الـْصّـَالـِحـِیـن  وَ لـَـا تَــجْــعـَـلْ صَـبـَاحَـنـَا صَـبَـاحَ الـْطـَالـِحـِیـن 🍂اَلـلّـهُـمَ اجـْعَـلْ صَـبَـاحَـنـَا صَـبَـاحَ الـْخـَیْـرِ وَ السَّعـَادَة وَ لـَـا تَــجْــعـَـلْ صَـبـَاحَـنـَا صَـبَـاحَ الـشَّـرِ وَ الْشِّـقـَاوَة 🌹اللَّهُم الجعَل عواقِبَ امورنا بالخیر🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽کلیپ • حرکت خورشید در یک مدار مشخص که امروزه دانشمندان با دستگاه های فوق پیشرفته کشف کردند ۱۴۰۰ سال پیش در قرآن آمده است!
🌸 و لاتکن من الغافلین.. ☘از غافلین نباشید...
🌙 هرکس‌که‌به‌اوچیزی‌داده‌اند..؛ در ساعات‌سحر داده‌اند، کسی که در دل‌شب برای مناجات با محبوب ازلی و خواندن‌نماز بلند می‌شود، زائر خداوند است..:))♥️ "آیت‌الله‌فاطمی‌نیا"
17.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖌 سی تفسیر کوتاه قرآن کریم در بیان رهبر انقلاب 📍قسمت هجدهم 📚 موضوع: مبارزه به ظالم 📖تفسیر آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح 🗓۱۳۹۴/۰۵/۲۶
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ 📜بزرگ ترین منشور دفاع از ولایت (قسمت هشتم) 🎤سخنرانی حضرت فاطمه س دختر عزیز حضرت محمد ص موضوع: معرفی حضرت علی ع •┈┈┈•✦ ✿ ✦•------------• أَوْ نَجَمَ قَرْنٌ لِلشَّیْطَانِ، أَوْ فَغَرَتْ فَاغِرَةٌ مِنَ الْمُشْرِکِینَ ✨و هر گاه شاخ شیطان نمایان می گشت و فتنه های مشرکان دهان می گشود، قَذَفَ أَخَاهُ فِی لَهَوَاتِهَا، ✨پدرم برادرش علی (علیه السلام) را در کام آنها می افکند و آنها را بوسیله او سرکوب می نمود. فَلَا یَنْکَفِأُ حَتّی یَطَأَ صِمَاخَهَا بِأَخْمَصِهِ، ✨و او هرگز از این مأموریت های خطرناک باز نمی گشت، مگر زمانی که سرهای دشمنان را پایمال می کرد. وَ یُخْمِدَ لَهَبَهَابِسَیْفِه ✨و آتش جنگ را با شمشیرش خاموش می نمود. مَکْدوداً فِی ذَاتِ اللهِ، ✨او  (علی «علیه السلام») در راه خشنودی خدا متحمّل رنج و سختی گردید. مُجْتَهِداً فِی أَمْرِ اللهِ، ✨و در راه انجام دستورات الهی تلاش می نمود. قَرِیباً مِنْ رَسُولِ اللهِ، سَیِّداً فِی أَوْلِیَاءِ اللهِ، ✨و به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نزدیک و سیّد و سالار اولیای خدا بود.   مُشَمِّراً نَاصِحاً، مُجِدّاً کَادِحاً ✨او همیشه آماده  (فعالیت) و خیرخواه مردم بود و با جدیت و زحمت تلاش می نمود. وَ أَنْتُمْ فِی رَفَاهِیَّة مِنَ الْعَیْشِ، وَادِعُونَ ✨و این در حالی بود که شما در رفاه و خوشگذرانی، آسایش، فَاکِهُونَ آمِنُونَ، تَتَرَبَّصُونَ بِنَا الدَّوَائِرَ، ✨نعمت و امنیت بسر می بردید و انتظار می کشیدید که برای ما  (اهل بیت «علیهم السلام») حوادث ناگوار وَ تَتَوَکَّفُونَ الأَخْبَارَ ✨ پیش آید و توقّع شنیدن اخبار  (بد درباره ما) داشتید. وَ تَنْکُصُونَ عِنْدَ النِّزالِ، وَ تَفِرُّونَ عِنْدَ الْقِتالِ؛ ✨ و هنگام جنگ عقب نشینی می کردید و از نبرد فرار می کردید! .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
🔴 وقتی ملت و ارتش و دولت یک کشور چیزی را نخواهند ؛ خدا هم دخالت نمی کند، چه برسد به جمهوری اسلامی! «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ»...
اَللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلاَنَا اَلإِْمَامَ الْهَادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقَائِمَ بِأَمْرِكَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ عَلَي آبَائِهِ الطَّاهِرِينَ خدايا برسان به مولاي ما امام راهنماي راه يافته، قيام كننده به فرمانت كه درودهاي خدا بر او و پدران پاكش، سلام علیکم سلام به شما یار ویاورمهدی فاطمه یوسف زهرا س رهرو راهش منتظر قیامش انشاالله این سلام شما به حضور حضرتش ابلاغ شود الحمدالله شما با نفس حقی که دارید دعای حضرتش نصیب وقسمت شما واهل بیت شما حضرت رزاق به فضل وکرمش روزیتان کند انشاالله حضرت حق توفیق عبادت وتقوا وبنده گی ورسیدن به مقام محمود وعندیت به شما کرامت وعنایت فرماید از مجاهدین ومقربین واز علمدارن امام زمان عج قرارتان دهد وبا محمد وال محمد ص محشورتان کند سر سجاده دعاگویتان هستیم
بسمه تعالی شانه شرح حدیث عنوان بصری قسمت سی ونهم با معرفت ومحبت عمل هم باید کرد حضرت فرمودند: اگر ناگزيري از غذا خوردن، يك سوم حجم معده را غذا بخور، يك سوم هم مايعات و يك سوم را هم خالي بگذار تا معده جا داشته باشد عمليات هضم غذا را به‌راحتي انجام دهد. اين در غذاي جسماني است. غذاي روحاني هم همين‌طور است. فَثُلُثٌ لِطَعامِهِ وَ ثُلُثٌ لِشَرابِهِ وَ ثُلُثٌ لِنَفَسِهِ: يك سوم را براي علم و معرفت، يك سوم را هم براي محبّت و ولايت اختصاص بده و يك سوم را هم خالي بگذار. همان‌طور كه معده وقتي مي‌خواهد غذاهاي مادّي را هضم كند بايد جاي خالي داشته باشد تا بتواند فعّاليت كند؛ وقتي يك سوم علم آموختي و يك سوم محبّت اهل‌بيت:كسب كردي؛ يعني يك سوم سر سفره‌ي قرآن و روايات نشستي علم و معرفت آموختي، يك سوم هم سر سفره‌ي اهل‌بيت عصمت و طهارت: نشستي، عشق‌بازي كردي، محبّت، ولايت و لطافت‌هاي روحي و معنوي نسبت به اهل‌بيت علیهم السلام پيدا كردي و ابراز نمودي؛ يك سوم را هم خالي بگذار كه به اقتضاي آنها عمل كني و آنها را در وجودت پياده كني. شايد بتوان از اين عبارت اين‌گونه نيز برداشت كرد كه بخشي از عمرت را براي كسب دنيا و بخش ديگر را براي كسب آخرت و معنويت صرف كن و بخشي را هم براي پرداختن به استراحت و تفريحات حلال خالي بگذار. اين مطلب در احاديث اهل‌بيت: كراراً مورد تأكيد قرار گرفته است. حضرت  فرمودند اين سه دستور براي رياضت نفس است. ادامه دارد التماس دعا
اَللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ جُنْدِكَ فَإِنَّ جُنْدَكَ هُمُ الْغَالِبُونَ خدايا مرا از سپاهيانت قرار ده، چرا كه همانا تنها سپاه تو پيروز است، وَ اجْعَلْنِي مِنْ حِزْبِكَ فَإِنَّ حِزْبَكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ و مرا از حزب خود قرار ده كه تنها حزب تو رستگار است وَ اجْعَلْنِي مِنْ أَوْلِيَائِكَ فَإِنَّ أَوْلِيَاءَكَ لاَ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لاَ هُمْ يَحْزَنُونَ و هم از دوستانت قرارم ده كه بر دوستانت ترسي نيست و اندوهگين نمي شوند، سلام علیکم سلام ودرود خدا بر شما وخانواده شما انشاالله به حق چهارده معصوم علیه السلام حضرت رزاق شما واهل بیتتان را از سپاه وحزب واولیای خودش در سپاه امام زمان عج قرار دهد واین دعا را شامل حالتان در دنیا واخرت بکردندسرسجاده دعاگوییتان هستیم
بسمه تعالی شانه شرح حدیث عنوان بصری قسمت چهلم (ادامه‌ي حديث): حضرت در ادامه فرمودند: وَ أَمَّا اللَّواتي فِي الحِلمِ فَمَن قالَ لَكَ إِن قُلتَ واحِدَةً سَمِعتَ عَشراً؛ فَقُل إِن قُلتَ عَشراً لَم تَسمَع واحِدَةً: امّا سه موردي كه در خصوص حلم و بردباري است؛ (نخست اين كه) اگر كسى به تو گفت: اگر كلمه‌اى به من بگويى، ده جواب از من خواهي شنيد؛ تو روحيه‌ات طورى باشد كه به او بگويى: اگر تو ده تا هم بگويى، يك جواب از من نخواهي شنيد. تحریك ناپذیری ازسخن دیگران اين خيلى مهم است كه انسان براي هضم كردن لقمه‌ى بدگويى‌هاي مردم، هاضمه‌اي قوي‌ داشته باشد. حديثى داريم كه مؤمن، خلق را مثل شتران مي‌داند، معناي اخلاقي و عرفانى‌اش اين است كه مؤمن از چند نظر مثل شتر است. شتر بسيار صبور، زحمتكش و بار‌كش است، حيوانى است كه كمتر چشمش به غذايى است كه صاحب و اربابش به او مي‌دهد، خار بيابان (رزق خداداد) را مي‌خورد، بار مردم را به منزل مي‌رساند و ... . يك معنايش اين است كه شتر خار مي‌خورد و براى مردم كار مي‌كند. هاضمه‌ي شتر بسيار قوى است. خار‌هاى بسيار تيز و خشن را مي‌جود، مي‌خورد، مي‌بلعد و هضم مي‌كند. روحيه‌ى مؤمن هم همين‌طور است. انتقاد‌ها، عيب‌جويي‌ها، مذمّت‌ها، دشنام‌ها، سخنان ياوه‌اى را كه ديگران در مورد او مي‌گويند، مي‌شنود؛ امّا مثل شتر كه خار‌ها را مي‌خورد و دم بر نمي‌آورد، مؤمن هم مي‌خورد و دم بر نمي‌آورد. از يك سو از مردم دشنام و نكوهش مي‌شنود، از سوي ديگر خدمتگزار مردم است و بار آنها را بر دوش مي‌كشد. نمي‌دانم واقعاً اين مطالب را فقط براي ياد گرفتن و حفظ كردن الفاظ آن مي‌خوانيم يا قصد داريم مصداق آنها شويم؟ خودمان را در زندگي، در محيط خانه، محيط كار و جامعه، محك بزنيم؛ آيا واقعاً اين‌گونه‌ايم؟ چون ياد گرفتن و تكرار كردن اين واژه‌ها و به كار نبستن آنها، جز اينكه بار مسئوليت ما را دشوار‌تر كند، اثري ندارد. انسان بايد روحيه‌اى پيدا كند كه بتواند نكوهش‌ها، شماتت‌ها، دشنام‌ها و بد‌گويى‌هاى خلق را به راحتى هضم كند. مبانى معرفتي صحيح و عميق، انسان را به اينجا مي‌رساند. اگر انسان به معرفت برسد، حرف‌هاى خلق برايش موضوعيت ندارد و تأثير‌گذار نيست. ستايش و نكوهش آنها روي او اثر نمي‌گذارد. به درون خود مي‌نگرد كه چه‌كاره است. اگر ستايشش كردند؛ امّا او در درون خود ديد كه ستايش‌ها ناشي از عدم شناخت واقعي اوست، يا ستايش‌ها ناشى از تملّق و چاپلوسى ستايش‌كننده‌هاست؛ اگر به او گفتند عجب آدم بزرگوار و دانشمند عظيم‌القدر و عارف بزرگ و راه رفته‌ و به مقصد رسيده‌اي هستيد، عجب انسان والا و وارسته‌اي هستيد؛ امّا در درون خود ديد اين تعريف‌ها در او مصداق ندارد؛ سرمست نمي‌شود. متقابلاً اگر به او دشنام دادند، بدي گفتند و او در درون خويش ديد كه به لطف و فضل الهى آن چيز‌هايى كه در مورد او مي‌گويند واقعيت ندارد؛ اين حرف‌ها بر او بي‌اثر خواهد بود و او را برافروخته و ناراحت نمي‌كند. فردي كه يقين دارد در جيبش يك ميليون تومان پول هست، اگر كسي به او بگويد فقير! تهى‌دست! بي‌چيز! ندار! در اثر اين حرف‌ها احساس فقر نمي‌كند. او مي‌داند در جيبش پول دارد، ديگران هرچه مي‌خواهند بگويند. يا اينكه وقتى كسى به شدّت گرسنه است، اگر كسى در مورد او بگويد فلانى چه غذا‌هاى عالي‌اي مي‌خورد، تا به حال طعم گرسنگى را نچشيده است. او كه خودش مي‌داند معده‌اش خالى است، تعريف‌هاي آن شخص روى احساس گرسنگي‌اش تأثير نمي‌گذارد. انسان وقتى به واقعيت‌هاى درون خود توجّه داشته باشد، نه ستايش‌هاى بي‌مورد او را مست و مغرور مي‌كند، نه نكوهش‌هاى نابجا او را آزرده و رنجور مي‌سازد؛ لذا مي‌تواند توهين‌هاى خلق را به راحتى تحمّل ‌كند. كسى كه براى رضاى خدا قدم بر مي‌دارد و احساس مي‌كند خداى متعال از او راضى است، اگر تمام خلق به او دشنام بدهند و بد بگويند، قضاوت و بدگويي مردم براى او چه اثر و ارزشى دارد؟ او يك محبوب دارد و فقط نظر محبوبش براى او مهم است. ديگران هرچه مي‌خواهند بگويند. ان‌شاء‌الله خدا طبع ما را خنك كند. طبع خنك طبع بهشتى است. طبع داغ طبع دوزخى است. دوزخ داغ است. آدم‌هايى كه زود عصبانى مي‌شوند، در اثر خشم به هيجان مي‌آيند و غضب آنها را داغ مي‌كند؛ طبعشان جهنّمي است. حرارتي كه در وجود فرد غَضوب است، حرارت دوزخ است. امّا آدم‌هايى كه بهشتى‌اند، طبع خنكى دارند و زود داغ نمي‌شوند، به هيجان نمي‌آيند، عصبانى نمي‌شوند، غَضوب نيستند، حليم و بردبارند. ادامه دارد التماس دعا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا