ادامه🌺
ا يكون و ما هو كائن) تا روز قيامت مي باشد. و به محض توجه به مقام نورانيت خود. بالفعل به همه جهان و جهانيان و به همه امور عالم و به هر حادثه (خواه شخصي و خواه اجتماعي) كه پيش آمده و در حال وقوع است و يا رخ خواهد داد، آشنا و با خبر مي گردد. و بدين ترتيب همه اشياء براي امام ـ عليه السلام ـ روشن و هيچ چيز از نظر و ديده باطني او پوشيده نيست. هر چند در رفتار و كردار مانند ساير مردم، به علل و اسباب ظاهري روي مي آورد».
اما این که امام زمان به احوال همه آگاه است و در عین حال دو شنبه و پنج شنبه هم نامه اعمال به ایشان ارائه می شود
درست است که امام آگاه از اعمال است اما ثبت اعمال به صورت کامل در دو روز انجام می شود این اعمال ثبت شده ای است . چه بسا کسی عملی انجام دهد و با تبعات و پیامد های آن عملش را توسط استفار رفع می کند که این را هم امام زمان می بیند.
1 . سوره توبه/105.
2 . تفسیر نمونه، ج8، ص125.
3 . کافی، ج1، ص171.
4 . الزام الناصب، ص6، روزگار رهایی، ص648.
5 . شیخ مفید، اختصاص، ص217.
6 . «السلام علیک یا عین الله فی خلقه»، (مفاتیح الجنان، دعای روز جمعه).
7 . علامه مجلسی، بحارالانوار، ج50، ص155، ح42.
8 . حبیبالله طاهری، تحقیقی پیرامون امامت عامه وخاصه، ص76-85.
9 . محسن خرازی، بدایة المعارف، بحث صفات امام (علم امام).
10 . علامه مجلسی، بحارالانوار، ج26، ص109، (حدود22 روایت نقل شده است).
11 . همان، باب 12، ص159 به بعد.
12 . همان، باب 8و9، ص132، 154.
13 . مهدویت، پرسشها و پاسخهای، معاونت پژوهش موسسه آینده روشن.
✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره:
🔸 خوبی و خوشی عیش، تنها به زیادی وسایل راحتی نیست؛ راحتی درونی و رفاه و خوشی و آرامش دل، به داشتن وسایل رفاه و راحتی نیست!
✨ بلکه چه بسا وسایل رفاه، اسباب نگرانی و ناراحتی و اضطراب درونی را فراهم کنند!
📚در محضر بهجت، ج١، ص۶٨
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
برکات بیداری بینالطلوعین
💠 متاسفانه نحوه خواب مردم در سالهای اخیر از #سبک_زندگی اسلامی فاصله گرفته و تا پاسی از شب، بیدارن و با تلویزیون و موبایل سرگرم؛ و بیداری بین الطلوعین (از اذان صبح تا طلوع آفتاب) رو درک نکردن و از برکاتش محروم میشن.
🌐 shamiim.ir
🆔 @Shamimeashena
😶🌫 فواید استفاده از دستگاه بخور و نکاتی که باید مدنظر داشته باشید
@TebyanOnline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ذره_ای_تلنگــــــــــر
🔹دوش حمام ببین!
آب از بالا میاد؛ اما از پایین تنظیم میشه.
اینکه اصلا آب بیاد یا نه؛
کم باشه یا زیاد؛
سرد باشه یا گرم؛
به تو مربوط میشه؛
تا کدوم شیر بچرخونی؛
تا کدوم طرف بچرخونی؛
کم بچرخونی یا زیاد؛
اصلا بچرخونی یا نه؛
همه به خودت ربط داره.
🔸میخوام بگم ماجرای "رزق و روزی"
یک چنین ماجرایی است.
🔸رزق ما تو آسمونه؛
به همین خاطر قرآن میگه :
"فی السماء رزقکم"
ولی اینکه فرو بباره یا نه؛
ویا کم بباره ویا زیاد؛ به سعی و تلاش ما
بستگی داره....
" لیس للانسان الا ما سعی"
panahian-tablighat-mobile.pdf
1.51M
📌 فایل PDF | جزوه «چرا ما در تبلیغات ضعیف هستیم؟»
📱 نسخه مناسب مطالعه در تلفن همراه
#جزوه
@Panahian_ir
💥 اگر کسی از یک حَبّهقند نگذشت، چطور میتواند از یک کلهقند بگذرد؟!
◀️ «انسانی که با دنیا تسویهحساب کرده، میتواند اهل سبقت نسبت به آخرت باشد و اِلّا کسی که هزار هوس دنیایی در دلش هست، این هوسها کِی میگذارند که آدم اهل سبقت باشد؟ یک هوسش مانع میشود؛ یک آرزویش مانع میشود.
◀️ آنهایی که با همهچیز تسویهحساب کردند اهل سبقتاند. آنهایی که یک عمر تمرین کردند و از لذتهای کوچک گذشتند و اهل ایثار در کوچکها بودند، در همۀ هستی خودشان هم میتوانند اهل ایثار و سبقت باشند و در پیشِ روی سیدالشهدا(ع) خونشان را بدهند و دون الحسین(ع) شهید بشوند.
◀️ یک عزیزی تشبیه زیبایی داشت، میفرمود اگر کسی از یک حبه قند نگذشت چطور از یک کلهقند میگذرد؟! اگر از یک کلهقند نگذشت چطور از کارخانۀ قند میگذرد؟
تمرین میخواهد! آدم در آن روزی که باید در مقابل یک حبۀ قند مقاوم باشد و نیست، چطور از خود انتظار دارد که وقتی کارخانۀ قند پیشنهاد شد گذشت کند؟ انسانی که با هوسهای کوچکش درگیر نیست و زیر پای هوسهای کوچکش قرار دارد و در چنگال هوسهای کوچکش اسیر است و تمرین نکرده که عبور کند، چطور میتواند در صحنهای که همۀ آمال و آرزویش میآید، اهل سبقت و سرعت باشد و کوتاه نیاید؟
◀️ آن کسانی که در کمک کردن به دین و در یاری کردن اولیاء خدا اهل سبقت و جلودار بودند، این خصوصیت را داشتند که اهل سبقتها و سرعتها و معرفتها و توجه به غنیمتها و فوزها بودند و از این غنیمتها و فوزها غافل نبودند و در پشتسر، تمرینهای مستمر اینها برای سبقت جستن و جلوداری در نصرت دین خدا و اولیاء الهی بوده است.»
☑️ @mirbaqeri_ir
مولاعلی❤️
بزرگترين حسرت ها در قيامت حسرت كسى است كه ثروتى را از راه حرام به دست آورده و كسى آن را از او به ارث برده كه در راه خداوند سبحان انفاق نموده است و خداوند به سبب اين مال او را داخل بهشت مى كند و شخص اول را به سبب همان مال، وارد جهنم مى گرداند.
حکمت ۴۲۹
💯 @karballa_ir 🔙