💞❓آیا زن و شوهر در آخرت هم میتوانند با هم زندگی کنند؟
💞💞زنان ومردانى که در دنیا همسر یکدیگرند،اگر هر دو با ایمان باشند در آنجا نیز به هم ملحق میشوند و دربهترین شرایط زندگى میکنند وحتى بیان شده که مقام این زنان برتر از حوریان بهشت است.💞💞
📖🌺در روایات آمده که اگر همسر زن،اهل بهشت بود، او را اختیار میکند والا یک مرد ازمیان مردان بهشتى بر می گزیند.🌺
#بسم_الله_الرحمن_الرحيم
برخی که #شناخت کاملی از #دین #اسلام ندارند #فکر میکنند #مذهب و #سیاست دو مقوله جدا از همند، درحالی که اونچه با مذهب جمع نمی شود #سیاست نیست، اونچه با مذهب #سازگاری ندارد، سیاست #بازی و #حقه و #کلک است، اگر بدرستی دین رو درک کرده و بدان عمل کنیم مسلما در #زندگی به این نتیجه می رسیم که دین مجموعه قوانین کامل و #جامع از طرف #خدا هستند که عامل #خوشبختی و #موفقيت و #سعادت ما می باشند، نه اونچه باعث #استعمار و #استثمار و #استضعاف ما باشد.
#تلنگر #انتخابات #سیاسی #حزب_الله #رهبری #اعتقادی #کاربردی #تربیتی #حدیث #همراه_با_اهلبیت #امام_علی
🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
2⃣ #عکس_نوشته های دیگر را هم دنبال کنید.
👇👇
🆔 @m_serat
💐داستان زیبا💐
گویند:
ملا مهرعلی خویی، روزی در ڪوچه دید دو ڪودڪ بر سر یڪ گردو با هم دعوا میڪنند.
به خاطر یڪ گردو یڪی زد چشم دیگری را با چوب ڪور کرد.
یڪی را درد چشم گرفت و دیگری را ترس چشم درآوردن، گردو را روی زمین رها ڪردند و از محل دور شدند.
ملا رفت گردو را برداشت و شڪست و دید، گردو از مغز تهی است. گریه ڪرد. پرسیدند تو چرا گریه میڪنی؟
گفت: از نادانی و حس ڪودڪانه، سر گردویی دعوا میڪردند ڪه پوچ بود و مغزی هم نداشت.
دنیا نیز چنین است، مانند گردویی است بدون مغز! که بر سر آن میجنگیم و وقتی خسته شدیم و آسیب به خود رساندیم و یا پیر شدیم، چنین رها ڪرده و برای همیشه میرویم.
➯ @Ahadis14masuom
🗓 امــروز دوشـنـبـہ ↯
☀️ ۰۹ دی ۱۳۹۸
🌙 ۰۳ جمـادیالاول ۱۴۴۱
🎄 ۳۰ دسـامبـر ۲۰۱۹
ذڪـــر روز:
《 #یاقٰاضِـــیالْحٰاجٰاٺـــــ 》
◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️
⇝✿✵ #حــدیــثروز ✵✿⇜
💠🔹امام حسن مجتبیٰ علیهالسلام⇩
↫◄ نعمتهای خـداوند
یک آزمـون است
اگر شڪر و حـق آن ادا شود
برای انسـان نعمـت
و اگر ناسپـاسی کرد
همان نعمـت برایش عـذاب خواهد بود.
📚 بحارالانوار، جلد۷۵، صفحه۱۱۳
🔔کمى به گذشته بنگريد❗️
#نهج_البلاغه
✨اَلَسْتُمْ فِي مَساکِنِ مَنْ کَانَ قَبْلَکُمْ اَطْوَلَ أَعْمَاراً وَ أَبْقَى آثَاراً وَ اَبْعَدَ آمَالاً وَ اَعَدَّ عَدِيداً وَ اَکْثَفَ جُنُوداً
💠«مگر شما در جايگاه پيشينيان خود زندگى نمى کنيد؟ همان ها که عمرشان از شما طولانى تر و آثارشان پابرجاتر وآرزوهايشان درازتر، و نفراتشان فزونتر و لشکرهايشان انبوه تر بود؟»
📚 #خطبه ۱۱۱
@nahjol_balagheh
✅مُنـور شدن منازل
✍خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی كند خانه ای كه زیاد در آن قرآن تلاوت شود. خیر و بركتش فزونی یابد ، به اهلش فراخی رسد و نورش به اهل آسمان روشنایی دهد؛ بدان سان كه ستاره های آسمان به اهل زمین، روشنایی دهند.
📚اصول كافی، ج۲، ص۶۱۰
چه بسیار افرادی هستند كه در زندگی خود نورانیت آشكاری با تلاوت قرآن احساس كرده اند و روزی و بركت خود را مدیون قرآن هستند.
پیامبر اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: «خانههایتان را با تلاوت قرآن نورانى كنید و آنها را همچون یهود و نصارا كه نماز و عبادت را در خانهها تعطیل كرده، تنها در كنیسه و كلیسا انجام مىدهند به گورستان تبدیل نكنید. هنگامىكه در خانهاى زیاد قرآن خوانده شود، خیر و بركت آن فزونى یابد و اهل خانه مدتها از آن لذت خواهند برد و همانگونه كه ستارگان براى. زمینیان مىدرخشند، [این خانه] نیز براى آسمانیان مىدرخشد.»
📚بحارالانوار، ج۸۹، ص۲۰۴
🕋
✅ کار خیر کردن مهم نیست، آوردن کار خیر مهم است
✅در قیامت هم معیار حال فعلی افراد است
✅با چهارتا کار خلاف دیگران که انسان نمی گوید «چرا انقلاب کردیم؟»
🔸عمده در آيه محلّ بحث اين است كه مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ ...
🔸نفرمود كسي كار خوب بكند؛ كار خوب كردن مهم نيست.
🔸آن قدر بايد اين كار خوب را حفظ بكند كه در قيامت در دستش باشد نه «مَن فعل الحسنة»، «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ»
اينكه امام(رضوان الله عليه) فرمود معيار، حال فعلي است در قيامت هم ميگويند معيار، حال فعلي است.
🔸«چه چيزي آوردي؟» نه «چه كار كردي؟»
🔸خيليها هستند كار خوب كردند بعد بدّلوها كذا و كذا.
اما وقتي در قيامت سخن از عَرض اعمال شد ميگويند «چه چيزي آوردي؟» نه «چه كردي؟».
🔸«مَن فعل الحسنة» را در قيامت به حساب نميآورند ... يعني وقتي وارد صحنه اعمال ميشود در دستش باشد؛ اين معيار است.
🔸اين كار، كار آساني نيست؛ همه اعمال را انسان بايد لِلّه انجام دهد و مواظب باشد كه چيزي كم نياورد؛ مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْهَا. حالا دستش هست ميگويد من اين كارها را كردم...
🔸اين طور نباشد كه به وسيله سيّئات بعدي يا ندامتهاي بعدي بگوييم «ما حالا چرا اين كار را كرديم؟»
🔸بسيار خُب، چهارتا كار خلاف انسان ديد، چهارتا ضعف ديد، اينكه نميگويد «ما چرا براي جبهه زحمت كشيديم يا براي انقلاب زحمت كشيديم؟» ...
🔸خب آن كارها براي رضاي خدا بود؛ كاري كه براي رضاي خداست اگر ديگري خلاف كرده، بد كرده، كه آدم پشيمان نميشود! ...
🔸حالا چهار نفر چهارتا حرف زدند، چهارتا حادثه پيش آمد، دنيا هم غير از اين نيست؛ دنيا يعني مجموعه همين تلخي و شيرينيها، امتحانها، فراز و فرودها.
به تعبير شيخ عطار، اگر كسي كار خير كرد و اين كار خير را نگه داشت و ذخيره كرد و نگذاشت آسيب ببيند و نگفت اين در دستش است، يك وقت است كسي باغبان خوبي است، ميوه خوبي، گُل خوبي تحصيل ميكند، اما مرتب اين ميوه را دست ميزند، مرتب اين گل را دست ميزند، اين است كه پلاسيده ميشود.
🔸كار خوبي را كه انسان براي رضاي خدا انجام داده هر باري كه اين كار را براي ديگران گفته مثل آن است كه يك بار به اين برگ گل دست بزند.
🔸خب ده بار كه انسان بگويد اين ديگر پژمرده ميشود؛ وقتي انسان كار را براي رضاي خدا كرد ديگران ميگويند، ديگران ميگويند، اين را معطّرتر ميكند؛ ولي خود انسان كه بگويد، هر بار كه گفته مثل اين است كه يك بار به اين برگ گل دست بزند.
🔸اصلاً برگ گُل براي آن است كه دست به آن نزنند؛ اگر گفتند كه «در كار گلاب و گل حكم ازلي اين بود/كاين شاهد بازاري وان پردهنشين باشد ...
🔸به هر تقدير اگر كسي كار خيري كرده، هر باري كه اين كار را گفته، مثل آن است كه يك بار به اين برگ گل دست زده؛ خُب اين كم كم پژمرده ميشود؛ ولي اگر اين راز را نگه داشت و لِلّه بود، اين در قيامت با گل معطّر ميآيد، مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ، آنگاه فَلَهُ خَيْرٌ مِنْهَا ...
🔹برگرفته از درس تفسیر قرآن حضرت آیت الله العظمی #جوادی_آملی /سوره نمل، آیات 89 و 90
🕋 ر.کانال رنگ خدا