🔰 تصویری تکان دهنده از متن پایانی کتاب " جواهر الکلام "
👈 این کتاب فوق العاده مهم را مرحوم " محمد حسن نجفی " معروف به صاحب جواهر نوشته اند و کتابیست که از زمان تالیف تا الان ، مورد تحسین علما قرار گرفته است و امام خمینی (ره) هم در توصیه خود به طلاب، فاصله نگرفتن از فقه جواهری را توصیه کردند.
🌀 کتابی عظیم و گرانسنگ که یک دایره المعارف مباحث فقهی با شیوه استدلالی هست
✅ همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، این عالم بزرگ ، این کتاب را در شب 23 ماه مبارک رمضان ،در شب گرانقدر قدر به اتمام رساندند!
این یعنی حتی در این شب عزیز هم دست از کار علمی نکشیدند،
👈 حتی نقل است آن شبی که پسرشان فوت شدند، بعد از دعا و قرآن خواندن برای پسرش،بر سر جنازه او مقداری از این کتاب را هم نوشتند!
👌 آری، این چنین زحمت کشیدند و خون دل خوردند تا علم به دست ما برسد، و ما چقدر راحت دنبال بهانه و تعطیلات می گردیم برای کار نکردن!
و چقدر راحت با این همه امکانات علمی و کتابهای چاپی و الکترونیکی و... از کار علمی به دور هستیم
👈👈جالب اینجاست که علامه طباطبایی (ره) هم کتاب شریف تفسیر المیزان را در شب قدر به اتمام رساندند!
🔰 با ارزشترین ثروت
🔹یکی از اصحاب #امام_هادی (علیهالسلام) آمد و از فقر گله کرد و درخواست کرد که برای نجاتش از فقر به او کمکی بکنند. حضرت فرمودند: تو خیلی ثروت داری چطور ادعای فقر میکنی؟ عرض کرد: آقا من چه قدر مقروضم، گرفتارم، چه ثروتی؟! من از خودم ثروتی سراغ ندارم.حضرت فرمودند: حاضری محبت ما را بدهی و همه ثروت عالم را به تو بدهند؟ قسم خورد که هرگز راضی نیستم. حضرت فرمودند: پس تو ثروتی داری که از همه ثروتهای عالم ارزشش بیشتر است؛ پس چگونه ادعای فقر میکنی؟!
۱۳۹۲/۱۲/۱۲
منبع. کانال آیت الله مصباح یزدی اعلی الله مقامه الشریف
🌺🍃💐🍃🌷🍃🌺🍃🌷🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿#ماه_رجب
♦️ #شهید_مطهری
🌷اللّهُمَّ صلِّ عَلَی مُحَمّدِِ وآلِ مُحَمّدِِ.🌷
🌿کانال #خشت_اول؛ تفسیر کوتاه.
4_5848176797656549808.pdf
557.4K
با عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب المرجب 🌺🍃🌺🍃🌺
💠. شروع تقدیر و مشیّت خاصِّ پروردگار از ماه رجب و لزوم مراقبه بیشتر.
💠 دستورات آیة الحق سیّد علی قاضی رضوان اللَه علیه در خصوص ماه های رجب و شعبان و رمضان.
🔸به همراه توضیحات مرحوم علامه طهرانی قدّس سرّه.
🔸"نسخه تلفن همراه"
📚مهر_تابناک، ص 226 الی 236.
سلوک مراقبه PDF رجب شعبان رمضان.
گلچین کتاب شیوه های دعوت به نماز؛ حجت الاسلام قرائتی.pdf
585.4K
✅ تلخیص کتاب شیوه های دعوت به نماز
🔰نویسنده اصل کتاب: استاد قرائتی
🔰تلخیص کننده: اقای رحیمیان
👌مناسب برای مطالعه با موبایل
#تبلیغی
#معارف
[تلخیص کتاب ها و مقاالات مختلف]👇
https://eitaa.com/joinchat/3864133681C3723c50a8f
تاریخ.pdf
558.4K
✅ تلخیص کتاب «سیره پیشوایان»
♻️نویسنده کتاب: استاد مهدی پیشوایی
🙏تلخیص کننده: خانم حسینی
👌در 26 صفحه
منبع: النفیسه
#تاریخ
[تلخیص کتاب ها و مقاالات مختلف]👇
https://eitaa.com/joinchat/3864133681C3723c50a8f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت زیبای قرآن
🎞🎙 تــلاوت ، تـرتیل، تجــوید، ابتــهال 🌱
●▬▬๑ @tilavah ๑▬▬●
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت زیبای آیات قران
🎞🎙 تــلاوت ، تـرتیل.
مناجات رجبیه - گروه اهل بیت - کانال محمدسلیمی.mp3
2.97M
مناجات رجبیه اثر گروه تواشیح اهل بیت به آهنگسازی و تنظیم استاد هادی آرزم و تکخوانی اساتید عباس سلیمی و محمد اصفهانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهیای_مهمانی
در هر کار خیری شریک شوید
💠 هفتم رجب| خوب است که انسان اسم خود را در هر کار خیری بنویسد
@TebyanOnline
✅ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
✨ در مشکلات باید بنشینیم و با هم تفاهم کنیم و نتیجه صحیح را بگیریم.
🔸 اگر میخواهیم در زندگی به تفاهم برسیم، باید بنشینیم با هم تفاهم کنیم و هر کس عقل و فهم و شعور بیشتر دارد باید جور نادان را بکشد و او را به راه صحیح راهنمایی کند.
📚در محضر بهجت، ج٣، ص١٨۶
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
💥 ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان، غیر از این ظاهری که دارند و مورد توجه همۀ ماست، یک باطن و ملکوتی هم دارند. دعاهای این ماهها به ما نشان میدهد که چه گشایشها و حقایق و چه اسراری در این ماهها هست.
💥 اگر انسان آدابِ ماه رجب را رعایت کند، طبیعتاً درهای باطنِ این ماه به رویش گشوده میشود.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔹 ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان، غیر از این ظاهری که دارند و مورد توجه همه ماست، یک باطن و ملکوتی هم دارند. و مهم این است که انسان به آن باطن ماه راه پیدا کند؛ راه پیدا کردن به آن باطن راهگشا است.
مثلاً در مورد ماه رمضان گفته شده است که درهای بهشت در این ماه باز و درهای جهنم بسته است. در ظاهر، این ماه با ماههای دیگر فرقی ندارد اما حقیقتاً در ماه رمضان درهای بهشت به روی ما باز است و سیر به عالم جنت برای ما آسانتر است و درهای جهنم بسته است و شهوات بهنسبتِ زیادی تعطیل میشود.
بنابراین، این ماهها باطنی دارند که ما باید سعی کنیم به این باطن راه پیدا کنیم و این عباداتی که در این ماه ها دستور داده میشود برای این است که درهای باطنی این ماهها به روی انسان گشوده شود و انسان وارد این ماهها شود.
🔹 در روایت معروف ملک داعی، حضرت فرمودند خداوند در آسمان هفتم ملکی گمارده است که از آن تعبیر به ملک دعوتکننده شده است، و هر شب از آسمان هفتم ندا میدهد. یعنی ما از آسمان هفتم دعوت می شویم. گویا سیر ما بهسوی آن آسمان هفتم _ با هر معنایی که دارد _ در این ماه ممکن است. هر شب این ملک از آسمان هفتم تا صبح ندا میدهد و ندا میدهد که «طُوبَى لِلذَّاكِرِينَ طُوبَى لِلطَّائِعِين...»؛ این ماه و لحظات آن برای کسانی که اهل ذکر و بندگی در این ماه هستند گوارا باد. بعد، این ملک از جانب خدای متعال نقل میکند که «أَنَا جَلِيسُ مَنْ ذَكَرَنِي»؛ خداوند میفرماید هر کس در این ماه به یاد من باشد، من همنشین او هستم و اگر اطاعتم کنید من هم خواستههای شما را برآورده میکنم تا این که میفرماید این شهر، رشتهای بین من و بندگان من است: «جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَيْنِي وَ بَيْنَ عِبَادِي»؛ رشتهای بین خود و بندگانم قرار دادم که این ماه رجب است.
ظاهر ماه با بقیه ماهها فرق نمیکند. خورشید در همه آنها طلوع و غروب میکند. شبهایش هم همینطور است. ولی باطن این ماه رشتهای است که بین خدا و بندگانش کشیده شده است: «فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَيَّ»؛ اگر کسی متوسل و معتصم به این ماه شود به من میرسد. بنابراین، باید به باطن این ماهها راه پیدا کنیم و ماه رجب رشته میان بندگان و خدای متعال است.
🔹 در روایات آمده است که رجب نهری است در بهشت که چنین و چنان است. یک باطنی است که ما باید به آن باطن برسیم. این، مَجاز هم نیست. ممکن است کسی به ماه رجب راه پیدا کند و از آن نهر به او بخورانند و باب توحید به روی وی باز شود. خداوند در سورۀ «هل أتی» که داستان شفاعت حضرت امیر علیه السلام را نقل میکند میفرماید: «إِنَّ الْأَبْرارَ يَشْرَبُونَ مِنْ كَأْسٍ كانَ مِزاجُها كافُوراً»؛ ابرار در بهشت از جامهایی مینوشند که آمیخته با کافور است. کافور چیست؟ «عَيْناً يَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّه»؛ چشمهای است که عباد خدا آن را میجوشانند و به ابرار میخورانند. هر کسی به اندازۀ خودش مینوشد؛ تعبیر این است که از جامی میخورند که آمیخته است. نمیتوان کافور را در جام ریخت بلکه از کافور در آن جامی که به ما میدهند میریزند. کافور آن چشمهای است که به دست حضرت امیر میجوشد و حضرت از آن چشمه بهاندازۀ ظرف ابرار و شیعیان به ایشان میخورانند.
ماه رجب هم همینگونه است. رجب، نهری در بهشت است؛ هر کس به ماه رجب رسید گویا از آن چشمهها به او مینوشانند و حقیقتاً با نوشیدن آن درها باز و طهارت حاصل میشود. اینها مَجاز نیست بلکه حقیقت است، اینها حقایقی است که پشتپرده این ظواهر است. اگر انسان ظواهر و آداب این ماه را رعایت کند طبیعتاً درهای باطن ماه به رویش گشوده میشود، آنگاه میتواند وارد ضیافت ماه خدا یا ماه رجب شود، به ولایت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) ورود پیدا کند و بهواسطه امیرالمؤمنین (علیه السلام) از جامهای نورانی و طهور بنوشد و به حقیقت، طهارت و وارستگی ماه رجب دست پیدا کند.
🔹 آن گشایشهایی که در ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان حاصل میشود و حقایقی که در این ماهها در اختیار انسان قرار میگیرد، را باید بیشتر در ادعیه این ماهها جستجو کرد. دعاها به ما میآموزد که در این ماه از خدا چه چیزی باید خواست. کأنّه درها برای کسب مقاماتی که در این دعاها آمده است گشوده میشود. این دعاها به ما نشان میدهد که چه اسراری در این ماهها هست.»
☑️ @mirbaqeri_ir
تقوای در خیال .mp3
14.54M
🎧 استاد میرباقری | تقوایِ در خیال
(توصیههایی به شاعران)
💥 «تقوایِ در خیال» غیر از «تقوایِ در عمل» است. ممكن است یك آدمی در عمل متقی باشد، نماز شبش هم ترك نشود، اما تقوای در خیال نداشته باشد.
این یك موضوع جدی است. من ندیدهام كه مناسكِ تخیل در جایی بیان شده باشد. شما برای چشم مناسك میگویید؛ میگویید این نگاه حلال است؛ این نگاه مكروه است؛ این نگاه حرام است. بعد برای نگاه حرام، مصادیق میآورید؛ میگویید نگاه غضبآلود به پدر و مادر حرام است؛ نگاه تحقیرآمیز به مؤمن حرام است؛ مصداقها را هم میگویید. ولی آیا برای خیال هم شما دیدهاید یك جایی این كار را كرده باشند؟ تخیل هم یك قوه است و معلوم نیست كارش كمتر از كار چشم باشد. اثرگذاری آن هم در وجودِ خود آدم، همانطور كه «النظر سهم من سهام ابلیس»، خیال هم «سهم من سهام ابلیس». اینطوری نیست كه انسان وقتی تخیل میكند آزاد باشد.
💥 البته باید توجه کرد که معمولاً «زیاد به كار گرفتنِ خیال»، برای وقتی است كه انسان به عوالم بالاتر راه پیدا نكرده است. انسان اگر به عوالم بالاتر راه پیدا كرد، تلاش میكند كه حتیالمقدور خیال را محدود كند و نگذارد خیال دخالت كند تا بتوان یك تصویری از آن عالم بالا ارائه داد.
فرض كنید شما میخواهید بهشت را تصویر كنید، اگر پای خیال را باز كنید بهشتی مثل قمصر كاشان برای شما درست میشود. یا از آن بهشتهای مصنوعی درست میشود. یا مثلاً جهنم به تخیل نیازی ندارد؛ آنقدر واقعیتِ آنجا سنگین است كه شما باید تنزل بدهید تا فهم روی آن واقع بشود؛ نیازی به تخیل ندارد.
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نوای نقاره شادیانه ولادت باب المراد امام الجواد(ع) در صحن انقلاب حرم مطهر رضوی
🆔 @YjcNewsChannel
🌺بر شادی پیغمبر و زهرا صلوات
بر آینه ی علی اعلی صلوات
🌺هم مولد اصغر است و هم روز جواد
بر کرب و بلا و طوس یکجا صلوات
🌺🌸میلاد امام جواد و حضرت علی اصغر علیهما السلام مبارک باد.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش