eitaa logo
آیات برگزیده
837 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
3هزار ویدیو
127 فایل
﷽ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي  [به شرط توفیق هرشب یک آیه] به همراه ترجمه،تفسیرو صوت ارتباط با خادم کانال👈 @Ghorun14 پیام رسان بله ble.ir/join/4EhPvLzQk6 ✔️کپی مطالب کانال با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع) مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
📝 اینفوگرافیک 💐 زندگی موفق در احادیث امام سجاد (ع) 🌻 @ghorun 🌿
🪴حکمت 86 نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): رَأْيُ الشَّيْخِ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ جَلَدِ الْغُلَامِ. وَ [يُرْوَى] رُوِيَ مِنْ مَشْهَدِ الْغُلَامِ. برترى تجربه پيران از قدرتمندى جوانان (اخلاقى، تجربى): و درود خدا بر او، فرمود: انديشه پير در نزد من از تلاش جوان خوشايندتر است. (و نقل شده كه تجربه پيران از آمادگى رزمى جوانان برتر است). 🌻 @ghorun 🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
➖➖➖🪴🌷🌷🪴➖➖➖ بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره فرقان آیه ۵۶ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا ➖➖➖➖➖🪴🪴🪴 آیه۵۶) وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا مُبَشِّرًا وَنَذِيرًا ➖➖➖➖➖🌷🌷🌷 آیه۵۶) و ما تو را نفرستادیم مگر برای آنکه (خلق را به رحمت ما) بشارت دهی و (از عذاب ما) بترسانی ➖➖➖➖➖🪴🪴🪴 تفسیر آیه) پاداش من هدایت شماست! از آنجا که در آیات گذشته سخن از اصرار بت پرستان بر پرستش بتهایی بود که مطلقا سود و زیانی ندارند، در این آیه اشاره به وظیفه پیامبر صلّی اللّه علیه و آله در برابر این متعصبان لجوج کرده، می‌گوید: «ما تو را جز به عنوان بشارت دهنده و انذار کننده نفرستادیم» (وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلَّا مُبَشِّراً وَ نَذِیراً). اگر آنها دعوت تو را نپذیرفتند ایرادی بر تو نیست، تو وظیفه خود را که بشارت و انذار است انجام دادی. این سخن هم وظیفه پیامبر را مشخص می‌کند و هم تسلّی خاطری برای او است، و هم نوعی تهدید و بی‌اعتنایی به این گروه گمراه می‌باشد. برگزیده تفسیر نمونه) 🆔 @ghorun
025056.mp3
75.8K
🎙سوره فرقان : ۵۶ استاد پرهیزگار 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌙 اعمال ماه شعبان ذکر تهلیل 1000 بار در طول ماه 🆔 @ghorun
🍃🔸🍃🔸🍃🔸🍃🔸 📝امام صادق علیه السلام: إذا قالَ الرَّجُلُ: «اَللّٰهُمَّ اغْفِر لِلْمُؤمِنینَ وَالْمُؤمِناتِ، وَالْمُسلِمینَ وَالْمُسلِماتِ، اَلْأَحیاءِ مِنْهُم وجَمیعِ الْأَمْواتِ» رَدَّ اللّهُ عَلَیهِ بِعَدَدِ مَن مَضى ومَن بَقِیَ مِن کُلِّ إنسانٍ دَعوَةً هرگاه شخصى بگوید: «اَللّهُمَّ اغْفِر لِلْمُؤمِنینَ وَالْمُؤمِناتِ، وَالْمُسلِمینَ وَالْمُسلِماتِ، اَلْأَحیاءِ مِنْهُم وجَمیعِ الْأَمْواتِ»، خداوند به شمارِ هر انسانى که درگذشته و هر انسانى که باقى است ، یک دعا به او برمى گردانَد فلاح السائل صفحه۱۱۰ 🆔 @ghorun
🪴حکمت 87 نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): عَجِبْتُ لِمَنْ يَقْنَطُ، وَ مَعَهُ الِاسْتِغْفَارُ. ارزش استغفار (طلب بخشش از خدا) (اخلاقى، معنوى): و درود خدا بر او، فرمود: در شگفتم از كسى كه مى تواند استغفار كند و نااميد است 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌧🪴🌧🪴🌧🪴🌧🪴🌧🪴🌧 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره فرقان آیه ۵۷ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ۵۷قُلْ ما أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ مِنْ أَجْر إِلاّ مَنْ شاءَ أَنْ یَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبِیلاً 🌱🌿🌺🌱🌿🌺🌱🌿🌺🌱🌿🌺 ۵۷ ـ بگو: من در برابر آن (ابلاغ آئین خدا) هیچگونه پاداشى از شما نمى طلبم; مگر کسى که بخواهد راهى به سوى پروردگارش برگزیند (این پاداش من است) . 🌱🌿🌺🌱🌿🌺🌱🌿🌺🌱🌿🌺 آن گاه به پیامبر(صلى الله علیه وآله) دستور مى دهد: به آنها بگو: من از شما در برابر این قرآن و ابلاغ این آئین آسمانى، هیچ گونه اجر و پاداشى مطالبه نمى کنم (قُلْ ما أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ مِنْ أَجْر). بعد اضافه مى کند: تنها اجرى که من مى خواهم این است که: مردم بخواهند راهى به سوى پروردگارشان برگزینند (إِلاّ مَنْ شاءَ أَنْ یَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبِیلاً). یعنى تنها اجر و پاداش من هدایت شما است، آن هم از روى اراده و اختیار نه اکراه و اجبار، و این تعبیر جالبى است که نهایت لطف و محبت پیامبر(صلى الله علیه وآله) را نسبت به پیروانش مى رساند; چرا که اجر و مزد خود را سعادت و خوشبختى آنان مى شمرد. بدیهى است هدایت امت، اجر معنوى فوق العاده اى براى پیامبر (صلى الله علیه وآله) دارد; چرا که: الدّالُّ عَلَى الْخَیْرِ کَفاعِلِهِ: هر کس راهنماى کار خیرى باشد همچون رهرو آن راه است . در تفسیر این آیه، احتمالات دیگرى نیز داده اند، از جمله: جمعى از مفسرین معتقدند: معنى آیه چنین است: من از شما هیچگونه پاداشى نمى خواهم مگر این که: خود بخواهید اموالى در راه خدا به نیازمندان انفاق کنید که آن بسته به میل خود شما است . ولى، تفسیر اول، بسیار نزدیک تر به معنى آیه است. از آنچه در بالا گفتیم، روشن شد: ضمیر در علیه به قرآن و تبلیغ آئین اسلام، باز مى گردد; چرا که سخن از عدم مطالبه اجر و پاداش در برابر این دعوت است. این جمله، علاوه بر این که: بهانه هاى مشرکان را قطع مى کند، روشن مى سازد: قبول این دعوت الهى، بسیار سهل، ساده و آسان و براى همه کس بدون هیچ زحمت و هزینه اى امکان پذیر است. و این خود، گواهى است بر صدق دعوت پیامبر(صلى الله علیه وآله)، پاکى فکر و برنامه او; چرا که مدعیان دروغین حتماً براى اجر و پاداشى ـ خواه مستقیم یا غیر مستقیم ـ دست به این کار مى زنند. 🆔@ghorun