فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #سخنرانی آیت الله ناصری
✨ در همه مشکلات یابن الحسن (عج) بگوئید..
🌹برای تعجیل در امر ظهور حضرت آقا امام زمان(عج) بر محمد و آل محمد(ص) #صلوات
#امام_زمان عج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📒 @ghorun 🌼
📝🖌📝🖌📝🖌▫️▫️▫️▫️▫️▫️
پیامبر اسلام (ص):
أَدِّبوا أولادَكُم عَلى ثَلاثِ خِصال ٍ: حُبِّ نَبيِّكُم و َحُبِّ أَهلِ بَيتِهِ و َقِراءَةِ القُرآنِ؛
فرزندان خود را به كسب سه خصلت تربيت كنيد: دوستى پيامبرتان و دوستى خاندانش و قرائت قرآن.
قاموس قرآن ، المقدمه ، ص2
#قرآن_کریم
#حدیث
📖 @ghorun 🖊
🔸🔸🔸♦️♦️♦️🔸🔸🔸♦️♦️♦️
فرازی از صحیفه سجادیه
دعا به هنگام وداع ماه رمضان
دعای چهل و پنجم
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اكْتُبْ لَنَا مِثْلَ أُجُورِ مَنْ صَامَهُ، أَوْ تَعَبَّدَ لَكَ فِيهِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.
خدایا درود بر محمد و آل او فرست، و هر کس تا روز قیامت این ماه را روزه دارد و تو را عبادت کند، براى ما به اندازه ثواب او مقرر دار و بنویس .
اللَّهُمَّ إِنَّا نَتُوبُ إِلَيْكَ فِى يَوْمِ فِطْرِنَا الَّذِى جَعَلْتَهُ لِلْمُؤْمِنِينَ عِيدا وَ سُرُورا، وَ لِأَهْلِ مِلَّتِكَ مَجْمَعا وَ مُحْتَشَدا مِنْ كُلِّ ذَنْبٍ أَذْنَبْنَاهُ، أَوْ سُوءٍ أَسْلَفْنَاهُ، أَوْ خَاطِرِ شَرٍّ أَضْمَرْنَاهُ، تَوْبَةَ مَنْ لا يَنْطَوِى عَلَى رُجُوعٍ إِلَى ذَنْبٍ، وَ لا يَعُودُ بَعْدَهَا فِى خَطِيئَةٍ، تَوْبَةً نَصُوحا خَلَصَتْ مِنَ الشَّكِّ وَ الارْتِيَابِ، فَتَقَبَّلْهَا مِنَّا، وَ ارْضَ عَنَّا، وَ ثَبِّتْنَا عَلَيْهَا.
خدایا در این روز فطر که آن را براى مؤمنان روز جشن و شادى، و براى دینداران هنگام اجتماع و انس گردانیدى، از هر گناهى که مرتکب شدیم ، یا هر بدى که پیشتر از ما صادر گشت و هر اندیشه زشت که در ضمیر ما گذشت سوى تو توبه کنیم، توبه اى پاک و خالص از شک و شبهه و آن را از ما بپذیر و راضى باش و ما را بر ما استوار بدار.
#صحیفه_سجادیه
📗 @ghorun 🌴
🌀🌀🌀✨✨✨✨✨✨🌀🌀🌀
حکمت ۴۴۱ نهج البلاغه: حکومت، میدان آزمایش حاکمان
وَ قَالَ (عليه السلام): الْوِلَايَاتُ، مَضَامِيرُ الرِّجَال.
تجربه كارى و شناخت مديران (سياسى):
و درود خدا بر او، فرمود: فرمانروايى، ميدان مسابقه مردان است.
#نهج_البلاغه
📘 @ghorun 💠
...💢🌱💢...💢🌱💢...💢🌱💢....
بسم اللّه الرحمن الرحیم
دوستان سوره غافر آیه ۱۱ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا
...•...•...•...•...•...•...
آیه۱۱) قَالُوا رَبَّنَآ أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَأَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ فَاعْتَرَفْنَا بِذُنُوبِنَا فَهَلْ إِلَىٰ خُرُوجٍ مِنْ سَبِيلٍ
🌱▫️🌱▫️🌱▫️🌱
آیه۱۱) میگویند: ای پروردگار ما دوبار ما را میراندی و دوبار زنده كردی، اكنون به گناهانمان معترفیم، پس آیا راهی برای بیرون آمدن [از دوزخ] هست؟
...•...•...•...•...•...•...
تفسیر آیه۱۱)به هر حال، مجرمان با مشاهده اوضاع و احوال قیامت، و آگاهى بر خشم خداوند نسبت به آنها، از خواب غفلتِ طولانى خویش بیدار مى شوند و در فکر چاره مى افتند، و مى گویند: پروردگارا! ما را دو بار میراندى، و دو بار زنده کردى و ما در این مرگ و حیاتها همه چیز را فهمیدیم، اکنون به گناهان خود اعتراف مى کنیم، آیا راهى براى خارج شدن از دوزخ (و بازگشت به دنیا و جبران ما فات) وجود دارد ؟! (قالُوا رَبَّنا أَمَتَّنَا اثْنَتَیْنِ وَ أَحْیَیْتَنَا اثْنَتَیْنِ فَاعْتَرَفْنا بِذُنُوبِنا فَهَلْ إِلى خُرُوج مِنْ سَبِیل).
آرى، در آنجا پرده هاى غرور و غفلت کنار مى رود، و چشم حقیقت بین انسان باز مى شود، لذا چاره اى جز اعتراف به گناه ندارد.
آنها در این جهان، اصرار به انکار معاد داشتند، و پیامبران را در این زمینه به باد استهزاء مى گرفتند، اما هنگامى که مرگ و حیات متوالى خود را مى بینند، جائى براى انکار، باقى نمى ماند. تکیه کردن آنها روى تکرار مرگ و حیات، شاید، از این نظر است که، مى خواهند بگویند: اى خداوندى که مالک مرگ و حیاتى، توانائى این را دارى که بار دیگر ما را به دنیا بازگردانى تا در مقام جبران برآئیم!
تفسیر نمونه)
📘 @ghorun 🖌
🌱🌻〰〰〰〰〰〰〰〰🌻🌱
✅ امام صادق علیه السلام فرمودند:
صدقه دادن در شب و روز جمعه، برابر با هزار کار نیک است، و درود فرستادن بر محمّد و خاندان او در شب جمعه، برابر با هزار کار نیک است و در آن شب، خداوند، هزار گناه [از درود فرستنده] مىزُداید و هزاردرجه [او را] بالا مىبرد.نور درود فرستنده بر پیامبر و خاندان او در شب جمعه، تا روز قیامت در آسمانها مىدرخشد و فرشتگان خداى عز و جل برایش طلب آمرزش مىکنند، و فرشته گماشته شده بر قبر پیامبر خدا، تا قیامِ قیامت، برایش آمرزش مىطلبد.
✅ امام باقر عليه السّلام روايت شده:
هركس هر شب جمعه سوره«ص»را قرائت كند،از خير اين جهان و جهان ديگر آن اندازه به او ببخشند كه جز به پيامبرى مرسل يا فرشتهاى مقرّب نبخشيده و او را با هركس از اهل خانهاش كه بخواهد وارد بهشت كنند،حتى خدمتكارى كه به او خدمت كرده باشد،هرچند از خانواده او به حساب نيايد و در حدّ شفاعت او نباشد.
#شب_جمعه
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#حدیث
#قرآن_کریم
📔 @ghorun 🖌
🔶⚪️🔶⚪️🔶⚪️🔶⚪️🔶⚪️🔶⚪️
فرازی از صحیفه سجادیه
دعا به هنگام وداع ماه رمضان
دعای چهل و پنجم
اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا خَوْفَ عِقَابِ الْوَعِيدِ، وَ شَوْقَ ثَوَابِ الْمَوْعُودِ حَتَّى نَجِدَ لَذَّةَ مَا نَدْعُوكَ بِهِ، وَ كَأْبَةَ مَا نَسْتَجِيرُكَ مِنْهُ.
خدایا! بیم عقاب در دل ما افکن و شوق ثواب موعود را نصیب ما کن، تا لذّت این دعاها را دریابیم و از عذاب تو نستجیر بک، هراسناک باشیم.
وَ اجْعَلْنَا عِنْدَكَ مِنَ التَّوَّابِينَ الَّذِينَ أَوْجَبْتَ لَهُمْ مَحَبَّتَكَ، وَ قَبِلْتَ مِنْهُمْ مُرَاجَعَةَ طَاعَتِكَ، يَا أَعْدَلَ الْعَادِلِينَ.
ما را از زمره تائبان شمر که محبت خویش را درباره آنان لازم فرمودى، و بازگشت به طاعت را از آنان پذیرفتى یا اعدل العادلین.
اللَّهُمَّ تَجَاوَزْ عَنْ آبَائِنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ أَهْلِ دِينِنَا جَمِيعا مَنْ سَلَفَ مِنْهُمْ وَ مَنْ غَبَرَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.
خدایا! از گناه پدران و مادران و اهل دین ما بگذر، هر کس در گذشته و هر که خواهد آمد تا روز قیامت.
#صحیفه_سجادیه
📒 @ghorun 🌼
🌹🌷🌹=============🌹🌷🌹
حکمت ۴۴۲ نهج البلاغه: بهترین شهر برای زندگی
وَ قَالَ (عليه السلام): لَيْسَ بَلَدٌ بِأَحَقَّ بِكَ مِنْ بَلَدٍ، خَيْرُ الْبِلَادِ مَا حَمَلَك.
راه انتخاب شهرها براى زندگى (اجتماعى):
و درود خدا بر او، فرمود: هيچ شهرى براى تو از شهر ديگر بهتر نيست، بهترين شهرها آن است كه پذيراى تو باشد.
#نهج_البلاغه
📓 @ghorun 🖋
🌳🌿:🌳:🌿:🌳🌳🌳:🌿:🌳🌿🌳
بسم اللّه الرحمن الرحیم
دوستان سوره غافر آیه ۱۲ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا
〰〰〰〰〰〰〰〰
آیه۱۲) ذَٰلِكُمْ بِأَنَّهُٓ إِذَا دُعِيَ اللَّهُ وَحْدَهُ كَفَرْتُمْ وَإِنْ يُشْرَكْ بِهِ تُؤْمِنُوا فَالْحُكْمُ لِلَّهِ الْعَلِيِّ الْكَبِيرِ
:🌿:🌿:🌿:🌿:🌿:🌿:
آیه۱۲) این [سختیِ عذاب] به سبب این است كه چون خدا به یگانگی خوانده میشد [یگانگیاش] را انكار میكردید، و اگر برای او شریك و همتایی قرار داده میشد، باور میكردید؛ پس [اكنون] داوری، ویژه خدای والامرتبه و بزرگ است.
〰〰〰〰〰〰〰〰
تفسیر آیه۱۲)به هر حال ناگفته پیداست که پاسخ این تقاضاى کافران که، از دوزخ بیرون آیند و به دنیا برگردند تا به گمان خود گذشته تاریک را جبران نمایند، منفى است. و منفى بودن آن، به قدرى روشن است که حتى در آیات مورد بحث، سخنى از آن به میان نیامده، تنها در آیه بعد، مطلبى ذکر مى کند که به منزله دلیل آن است، مى فرماید: این به خاطر آن است که وقتى خداوند به یگانگى خوانده مى شد، راه انکار پیش مى گرفتید و کفر مىورزیدید، ولى هر گاه کسانى به او شرک مى آوردند در برابر آنها تسلیم بودید و ایمان مى آوردید (ذلِکُمْ بِأَنَّهُ إِذا دُعِىَ وَحْدَهُ کَفَرْتُمْ وَ إِنْ یُشْرَکْ بِهِ تُؤْمِنُوا).
آرى، هر جا سخن از توحید و پاکى و تقوا و فرمان حق بود، چهره در هم مى کشیدید، و هر جا از کفر و نفاق و شرک و آلودگى سخن به میان مى آمد، خوشحال و شادان مى شدید، و به همین دلیل سرنوشتى غیر از این ندارید.
در اینجا این سؤال پیش مى آید که این پاسخ، چگونه با در خواست بازگشت به دنیا ارتباط پیدا مى کند؟
ولى تعبیرات آیه، بیانگر این واقعیت است که، این گونه اعمال آنها، مقطعى و موقتى نبود، بلکه دائماً چنین بودند، لذا اگر بازگردند، همین برنامه را ادامه خواهند داد، و این ایمان و تسلیم در قیامت، جنبه اضطرارى دارد، نه واقعى، به علاوه، اعتقاد و اعمال و نیّات گذشته آنها، ایجاب مى کند، به طور مخلّد در دوزخ باشند، با این حال بازگشت به دنیا امکان پذیر نیست.
به هر حال، این وضع، مخصوص کسانى است که کفر و شرک و گناه در وجود آنها ریشه دوانده، همانها که به گفته قرآن از شنیدن نام خداى یگانه مشمئز مى شدند، و از شنیدن نام بتها شادمان: وَ إِذا ذُکِرَ اللّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِیْنَ لایُؤمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَ إِذا ذُکِرَ الَّذِیْنَ مِنْ دُونِهِ إِذا هُمْ یَسْتَبْشِرُونَ .
این، اختصاص به عصر پیامبر(صلى الله علیه وآله) ندارد، در زمان ما نیز کوردلانى هستند که از ایمان و توحید و تقوا، گریزانند و هر جا بوى کفر و نفاق و فساد به مشام برسد، به آنجا رو مى آورند.
لذا در بعضى از روایات اهل بیت(علیهم السلام) این آیه به مسأله ولایت ، تفسیر شده که بعضى از شنیدن آن ناراحت مى شوند، و از شنیدن نام مخالفان آنها شاد (روشن است که این تفسیر از قبیل تطبیق کلى، بر مصداق است، نه انحصار تمام مفهوم آیه در این مصداق).
در پایان آیه، براى آن که این تاریک دلان مشرک، را براى همیشه مأیوس کند مى افزاید: حاکمیت و داورى مخصوص خداوند بلند مقام و بزرگ است (فَالْحُکْمُ لِلّهِ الْعَلِىِّ الْکَبِیرِ).
جز او قاضى و دادخواه و دادرسى در این محکمه نیست، و چون او على و کبیر است، نه مغلوب کسى مى گردد، نه توصیه اى در او مؤثر مى شود، و نمى توان از طریق فداء و غرامت و یارى این و آن، بر حکم او غلبه کرد، حاکم مطلق او است، و همه سر بر فرمان اویند، و هیچ راه فرارى در برابر حکمش وجود ندارد.
تفسیر نمونه)
📚@ghorun 🌿
🌺➖🌺➖🌺➖➖➖➖➖➖➖
حضرت رضا(عليه السلام)
لا تَدْعُوا الْعَمَلَ الصّالِحَ وَ الاِْجْتِهادَ فِى الْعِبادَةِ إِتِّكالاً عَلى حُبِّ آلِ مُحَمَّد(عليهم السلام) وَ لا تَدْعُوا حُبَّ آلِ مُحَمَّد(عليهم السلام)لاَِمْرِهِمْ إِتِّكالاً عَلَى الْعِبادَةِ فَإِنَّهُ لا يُقْبَلُ أَحَدُهُما دُونَ الاْخَرِ ».
مبادا اعمال نيك را به اتّكاى دوستى آل محمّد(عليهم السلام) رها كنيد، و مبادا دوستى آل محمّد(عليهم السلام) را به اتّكاى اعمال صالح از دست بدهيد، زيرا هيچ كدام از اين دو، به تنهايى پذيرفته نمی شود.
#حدیث
📕 @ghorun ♦️
🌼🌸▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️🌸🌼
فرازی از صحیفه سجادیه
دعا به هنگام وداع ماه رمضان
دعای چهل و پنجم
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ نَبِيِّنَا وَ آلِهِ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى مَلائِكَتِكَ الْمُقَرَّبِينَ، وَ صَلِّ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى أَنْبِيَائِكَ الْمُرْسَلِينَ، وَ صَلِّ عَلَيْهِ وَ آلِهِ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ، وَ أَفْضَلَ مِنْ ذَلِكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ، صَلاةً تَبْلُغُنَا بَرَكَتُهَا، وَ يَنَالُنَا نَفْعُهَا، وَ يُسْتَجَابُ لَهَا دُعَاؤُنَا، إِنَّكَ أَكْرَمُ مَنْ رُغِبَ إِلَيْهِ، وَ أَكْفَى مَنْ تُوُكِّلَ عَلَيْهِ، وَ أَعْطَى مَنْ سُئِلَ مِنْ فَضْلِهِ، وَ أَنْتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ.
خدایا بر محمد پیغمبر ما و بر خاندان او درود فرست چنان که بر فرشتگان مقرّب فرستادى، و بر او و آل او درود فرست چنان که بر بندگان شایسته خود فرستادى، و بهتر از آن ها اى پروردگار جهانیان، درودى که برکت آن به ما رسد، و سود آن عاید ما شود، و دعاى ما مستجاب گردد، اى بزرگوارترین کس که همه روى به تو آرند، و کارگزارنده ترین کس که همه توکل بر تو کنند و بخشنده ترین کس که هر چیز از فضل تو خواهند و تو بر هر چیز توانایى.
#صحیفه_سجادیه
📖 @ghorun 🖋
✏️🖍✏️🖍✏️🖍✏️🖍✏️🖍✏️🖍
حکمت ۴۴۳ نهج البلاغه: وصف مالک اشتر
وَ قَالَ (عليه السلام) وَ قَدْ جَاءَهُ نَعْيُ الْأَشْتَرِ رَحِمَهُ اللَّهُ:
(وقتى خبر شهادت مالك اشتر كه رحمت خدا بر او باد، به امام رسيد فرمود:)
مَالِكٌ، وَ مَا مَالِكٌ، وَ اللَّهِ لَوْ كَانَ جَبَلًا لَكَانَ فِنْداً، وَ لَوْ كَانَ حَجَراً لَكَانَ صَلْداً؛ لَا يَرْتَقِيهِ الْحَافِرُ، وَ لَا يُوفِي عَلَيْهِ الطَّائِرُ.
قال الرضي: و الفِند المنفرد من الجبال.
ويژگى هاى مالك اشتر (اخلاقى):
مالك، چه مالكى! به خدا اگر كوه بود، كوهى كه در سرفرازى يگانه بود، و اگر سنگ بود، سنگى سخت و محكم بود، كه هيچ رونده اى به اوج قلّه او نمى رسيد، و هيچ پرنده اى بر فراز آن پرواز نمى كرد.
(سید رضى گويد: فند كوهى است از ديگر كوه ها ممتاز و جدا افتاده باشد).
#نهج_البلاغه
📒 @ghorun ✨
•••☘••☘••☘••☘••☘••☘••☘•••
بسم اللّه الرحمن الرحیم
دوستان سوره غافر آیه ۱۳ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا
〰〰〰〰〰〰〰
آیه۱۳) هُوَ الَّذِي يُرِيكُمْ آيَاتِهِ وَيُنَزِّلُ لَكُمْ مِنَ السَّمَآءِ رِزْقًا وَمَا يَتَذَكَّرُ إِلَّا مَنْ يُنِيبُ
〰☘〰☘〰☘〰
آیه۱۳) اوست كه نشانههای خود را به شما نشان میدهد، و از آسمان برای شما رزق مناسب نازل میكند؛ و فقط كسانی متذكّر میشوند كه به سوی خدا باز میگردند.
〰〰〰〰〰〰〰
تفسیر آیه۱۳)تنها خدا را بخوانید هر چند کافران نپسندند!
این آیات، در حقیقت استدلالى است بر مسائلى که به صورت اندرز و نصیحت و تهدید و انذار، در آیات پیشین گذشت، استدلالى است بر توحید و وحدانیت خداوند و ربوبیت او، و نفى شرک و بت پرستى.
نخست مى گوید: او کسى است که آیاتش را به شما نشان مى دهد (هُوَ الَّذِی یُرِیکُمْ آیاتِهِ).
همان آیات و نشانه هاى آفاقى و انفسى، که تمام عالم هستى را پر کرده است، و نقش هاى عجیبى که بر در و دیوار وجود، نمایان است، نقش هائى که، هر که فکرت نکند نقش بود بر دیوار !
سپس، به بیان یکى از این آیات پرداخته، مى افزاید: او از آسمان براى شما روزى پر ارزشى مى فرستد (وَ یُنَزِّلُ لَکُمْ مِنَ السَّماءِ رِزْقاً).
دانه هاى حیات بخش باران، نور آفتاب که زنده کننده تمام موجودات است، و هوائى که مایه حیات همه حیوانات و گیاهان مى باشد، همه از آسمان نازل مى شود، و مى دانیم، این سه امر، مهم ترین وسیله زندگى و حیات است و بقیه فرع بر آن مى باشد.
بعضى از مفسران، آسمان را به معنى عالم غیب و زمین را به معنى عالم شهود تفسیر کرده اند، و نزول رزق الهى را از آسمان به زمین به معنى ظهور از عالم غیب به عالم شهود دانسته اند، اما علاوه بر این که، این تفسیر مخالف ظاهر آیه است، هیچ الزامى نیز بر آن وجود ندارد.
درست است که وحى، و آیات فراوانى که غذاى روح است از آسمانِ غیب و معنى، نازل مى شود، و باران و نورِ آفتاب که غذاى جسم است، از آسمان ظاهر است، و این هر دو با یکدیگر، هماهنگ است، ولى نباید تصور کرد که تعبیر به آیات، در آیات مورد بحث، اشاره به مفهومى اعم یا مخصوصاً اشاره به آیات تشریعى است، چرا که تعبیر یُرِیکُمْ آیاتِهِ (آیاتش را به شما ارائه مى دهد)مکرر در قرآن مجید، بر آیات توحیدى عالم هستى، اطلاق شده است، از جمله در اواخر همین سوره مؤمن ، بعد از ذکر نعمتهاى خداوند، از قبیل چهار پایان و کشتى ها مى فرماید: وَ یُرِیْکُمْ آیاتِهِ فَأَىَّ آیاتِ اللّهِ تُنْکِرُونَ: او آیاتش را به شما نشان مى دهد، کدام یک از آیات الهى را انکار مى کنید
اصولاً تعبیر به یُرِیْکُم (به شما ارائه مى دهد) متناسب با آیات تکوینى است، اما در مورد آیات تشریعى، معمولاً تعبیرهاى دیگرى مانند وحى فرستاد و به سراغ شما آمد دیده مى شود.
به هر حال، این که بعضى از مفسران پیشین، و بعضى از بزرگان مفسران معاصر، آیات را در اینجا به معنى آیات تشریعى یا اعم از تشریعى و تکوینى گرفته اند دلیل ندارد.
این نکته نیز قابل توجه است که، قرآن، در اینجا از میان آیات عظیمى که در آسمان و زمین و وجود انسان، قرار دارد تنها روى مسأله رزق و روزى انسان انگشت گذارده، چرا که بیشترین مشغولیات فکرى او را همین امر تشکیل مى دهد، و گاه براى افزایش روزى و نجات از تنگناهاى رزق، دست به دامن بتها مى زند، قرآن مجید مى گوید: همه روزیها به دست خداوند است، و از بتها کارى ساخته نیست.
و در پایان آیه، مى افزاید: با وجود این همه آیات در پهنه جهان هستى، چشمهاى نابینا و قلوبى که حجاب بر آنها افکنده شده، چیزى نمى بینند تنها کسانى متذکر مى شوند که به سوى خدا باز گردند و قلب و جان خود را از آلودگیها بشویند. (وَ مایَتَذَکَّرُ إِلاّ مَنْ یُنِیبُ).
تفسیر نمونه)
📚 @ghorun ☘