eitaa logo
حفظ و دفاع از خون شهداء
416 دنبال‌کننده
89.6هزار عکس
63.2هزار ویدیو
314 فایل
باسلام هدف از کانال مقابله با جنگ فرهنگی و نرم دشمن به سبک زندگی شهدایی _ زنده نگه داشتن یادونام شهدا کمتر از شهادت نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 نقل داستان غدیر برای مراقبت است 🔹 پیامبر اكرم(صلى الله علیه وآله) فرمود: هر جایى كه بنى اسرائیل قدم گذاشتند شما نیز قدم خواهید گذاشت، همان راهى را كه آنها رفتند شما نیز خواهید رفت؛حَتّى لَوْ دَخَلُوا جُحْرَ ضَبّ لَدَخَلْتُمُوهُ؛ اگر بنى اسرائیل داخل لانه سوسمارى شده باشند شما نیز داخل آن مى‌شوید! 🔹️این هم كه در موارد متعددى داستان بنى اسرائیل را ذكر مى‌كند به این دلیل است كه مشابه آن براى ما نیز اتفاق خواهد افتاد. از این رو ما باید مراقب باشیم اشتباه آنها را مرتكب نشویم. اگر در بنى اسرائیل سامرى پیدا شد و آنها را فریب داد، بدانیم در امت اسلامى هم سامرى دیگرى خواهد بود و بلكه هر عصرى سامرى خاص خود را خواهد داشت. سایر داستان‌هاى بنى اسرائیل نیز به همین ترتیب است. 🔹 داستان را نیز اگر امروزه نقل مى‌كنیم براى این است كه مراقب باشیم مشابه داستان غدیر ممكن است در این زمان براى ما نیز اتفاق بیفتد. باید مراقب باشیم كه اشتباه مسلمانان صدر اول را در اطاعت نكردن از پیغمبر(صلى الله علیه وآله) تكرار نكنیم. حوادث تاریخى قابل تكرار است و مشابه هر یك از آنها ممكن است اتفاق بیفتد.
💎 «عید ولایت👈🏻عیدِ محبّت» 🎁 وقتی با نگاهِ «آدابِ عید غدیر» به این عید بزرگ می‌نگرم، می‌بینم که تمام آدابِ این روز، سراسر، عشق است و محبت و دلدادگی: 💕 به امامِ زمانِ خویش، به عنوانِ سلطانِ هستی، و به خانواده، به عنوانِ رکن و اساس زندگی، و به شیعیان، به عنوانِ برادرانِ اصیلِ دینی، و به همۀ امت‌ها به عنوانِ «عیدادیان». 🔰اما لیستی از «آدابِ عید غدیر» در روایاتِ اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم را برایتان نقل می‌کنم: 🔹فراهم كردن آسایش بیشتر خانواده 🔹كارگشایی و رفع نیاز مردم 🔹پیوند با بستگان و خویشان 🔹هدیه دادن 🔹آراستن 🔹لباس نو پوشیدن 🔹بوی خوش 🔹افطاری دادن 🔹اطعام کردن 🔹مصافحه (دست یکدیگر را فشردن و همدیگر را در آغوش کشیدن) 🔹پیمان برادری(عقد اخوت) 🔹تبریك گفتن 🔹دلجویی و مهرورزی متقابل 🔹ایجاد زمینه های شادمانی 🔹ابراز برائت از دشمنان 🔹كثرت در فرستادن صلوات 🔹غسل 🔹نماز مخصوص عید غدیر 🔹روزه گرفتن 🔹نیایش و دعا مثل دعای ندبه 🔹زیارت امام رفتن 🔶و دیگر آدابی که تمام این‌ها از روایاتِ اهل بیت صلوات‌الله‌علیهم گرفته شده است. ✋🏻و اما نکتۀ آخر و بسیاربسیار مهم: آیا می‌دانستید که روز عید غدیر یعنی 18 ذی الحجۀ سال 10 هجری قمری، مصادف بود با 28 اسفندماهِ سال 10 هجری شمسی؟ و نکتۀ زیبا و جالبش این است که چون «عید غدیر» سه روز بود و وارد نوروزِ باستان شد، ایرانیان «آداب عید غدیر» را در نوروزِ باستان اجرا کردند. و این آداب در نوروز باقی ماند. 💞حالا ای عاشقانِ مولا علي امیرالمؤمینن صلوات‌الله‌علیه 🙏🏻برای برپاییِ «عید ولایت👈🏻عید محبّت» چه کاری از دست شما بر می‌آید؟ با دوستانِ خود در این‌باره صحبت کنید... پیشاپیش «ایام غدیریه👈🏻10 تا 25 ذی الحجّه» مبارک.
💠 الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکینَ بِوِلایَةِ أَمیرِالْمُؤْمِنین 🌺 آیت‌الکبرای حق نمی‌دانم چه بنویسم علی جان در ثنای تو که گفته مدح و وصفت بهتر از هرکس خدای تو به‌جز احمد که می‌داند که هستی؟ تو یداللهی به‌جز زهرا که باشد غمگسار و آشنای تو؟ به‌جز کعبه که باشد سینه‌چاکت، حجت مطلق؟ همه جان‌ها فدای تو، همه عالم گدای تو تویی شاهی که بر سر تاج فخر "إنّما" داری تویی که آسمان‌ها مانده مات "هَل‌ْأتا"ی تو تو با حق هستی و حق با تو، حق در تو تجلی کرد تو هستی آیت‌ُالکبرای حق، عالم عطای تو تویی اول تویی آخِر تویی ظاهر تویی باطن تو اسم اعظمی، قرآن همه وصف و ثنای تو ندارم جز تو در ویرانۀ دل یا علی، گنجی همه داروندار من بوَد مهر و ولای تو نسیم صبح چون آورد بویی از سر زلفت دلم برد و نشد دیگر برون از سر هوای تو تو داری صدهزاران بهتر از من عاشقت اما ندارم از تو من بهتر که بنشانم به جای تو چه شغلی بهتر از اینکه گدای درگهت هستم چه پاداشی از این بهتر که هستم مبتلای تو نمی‌دانم چه می‌خواهد دگر، آن‌که تو را دارد! نمی‌دانم چه دارد آن‌که سر ننْهد به پای تو! چه در دنیا چه در عقبی تویی داروندار من پدر، مادر، خودم، اهلم، سرم، مالم فدای تو ✍️ 💐
🥀عکسی زیبا از دو سپهبد شهید سپاهی و ارتشی در یک قاب ♦️حاج قاسم همان کاری را با داعش کرد که سالها قبل صیاد دلها با منافقین کرده بود. 🇮🇷
🔸 آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی پس از سال‌ها بازداشت 🔹️دادگاه نیجریه پس از ۶ سال حبس شیخ ابراهیم زکزاکی و همسر وی، رای به تبرئه او از تمامی اتهامات داد. 🇮🇷
14000506_41603_1281k.mp3
7.2M
🎙صوت کامل بیانات رهبر انقلاب ⭕️ در آخرین دیدار با روحانی و هیئت دولت دوازدهم. ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روستایی عجیب و خارق‌العاده در فرانسه که تمام ساکنانش مسلمان شیعه شده‌اند و معتقد و منتظر ظهور امام زمان ایستاده‌اند! ⭕️ توصیه می‌کنم با سبک زندگی و چگونه مسلمان و شیعه شدن این روستا آشنا شوید!
🌸🌸🌸🌸🌸 الحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ 💐💐💐💐💐💐 * عید الله الاکبر یوم العهد المعهود بزرگترین عید، عید غدیر خم عید باعظمت ولایت ولایت مولای دو گیتی مولی الموحدین امام المتقین علی بن ابی طالب علیه افضل صلوات المصلین و علیه السلام بر شما مبارک باد. ❤️ نثار روح مقدس ناطق قرآن، امام الانس و الجن، شاه ولایت، اسدالله الغالب امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام ۳صلوات با ''و عجل فرجهم'' ❤️ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 شاهکار استاد قرائتی دراثبات ولایت امیرالمومنین علیه السلام ♦️استاد قرائتی بعد ازاثبات ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام دریک دقیقه درمناظره دیگردومین شاهکار راخلق کردند. •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
🌿🌺﷽🌿🌺 🔰چه کسی در درونت حکومت دارد ؟ 🔷🔹 ولايت يعنى تنها على را حاكم گرفتن و تنها او را دوست داشتن و اين ولايت و سرپرستى است كه معاويه و احمد حنبل و جرج جرداق و و و از آن بهره‏اى ندارند، كه حاكم در درون آنها و محرك در وجود آنها امر على و دستور على نيست؛ كه هواها و حرف‏ ها و جلوه‏ ها در آنها حكومت دارند. 🔹 معاويه گر چه على را دوست دارد، ولى سلطنت را بيشتر از على ‏خواهان است و دوستدار آن است. 🔹و احمد حنبل گر چه براى على شعر مى ‏سرايد اما حكومت ديگرى را به عهده دارد. و جرج جرداق گر چه از على مى‏ نويسد، اما براى على نمى ‏نويسد؛ كه محركى ديگر دارد و عاطفه ‏اى فقط او را به چرخ انداخته است. 🔹اما مالك؟ اين مالك است كه ولايت على را به عهده دارد و اين بار گران را به آسانى مى‏ كشد. 🔹مالك چند سال براى نابودى معاويه رنج كشيده و كوشش كرده است. خويش و فاميل و قبيله‏ اش را به خون كشيده، شب‏ها و روزها را بر روى لبه‏ ى تيغ و سرِ نيزه‏ ها گذرانده و شمشير زده و شمشير زده تا اين كه لشگر شام را عقب رانده و معاويه را به حركت وادار كرده و در بيرون از خيمه آماده ‏ى فرار نموده، هان چيزى نمانده تا اين بت بزرگ بشكند و اين طاغوت سركش بميرد و يا فرارى شود و مالك به هدف نهايى، به پيروزى محبوب دست بيابد و در ميان قومش و در ميان تمام مردم به بزرگى معرفى شود و بر رقيب خودش، اشعث و بر قبيله‏ى رقيبش، كِنده، پيروز شود. 🔹 درست در اين هنگام، در اين هنگام، على او را مي خواند، على او را مى‏ طلبد. على مى‏ گويد كه برگرد. و اين از مرگ سخت‏ تر و اين از مرگ جانكاه ‏تر است. 🔶🔸 مخالفت يك هوى، مخالفت يك هوس، مخالفت با يك حرف و گذشتن از حرف‏ هاى خلق، مخالفت با يك جلوه از جلوه ‏هاى دنيا ما را مى ‏شكند، ما را از پاى در مى‏آورد. ما از راه حق با يك حرف با يك فحش با يك پشيز باز مى‏ گرديم 🔸 و اما مالك؟ و اما مالك؟ او از تمام هواهاى چند ساله و تمام حرف ‏هاى تمام مردها و زن ‏هاى عرب و از زمزمه ‏ى خفيف زبان ‏ها بر سر راه مردان فاتح و از نگاه‏ هاى شيفته‏ ى سرداران پيروز و از تمام جلوه‏ هاى دنيا، از اين همه مى‏ گذرد و باز مى‏ گردد و به على اين سرپرست آگاه ملحق مى‏شود. 🔸 چرا؟ چون در درون مالك، ديگر هواها و غريزه‏ ها حرف‏ ها و زمزمه ‏هاى زن‏ هاى عرب جلوه‏ هاى پررنگ و برق دنيا حاكم نيست، 🔸 اينها كوچكتر از اين هستند كه در روح بزرگ مالك موجى و حركتى ايجاد كنند... 🔸 او به ولايت رسيده و از نعمت ولايت برخوردار است. نشستن و ايستادن و آمدن و رفتن و دوست داشتن و دشمن داشتن او همه از سمت‏ ولىّ كنترل مى‏شود؛ نه از طرف هواها و حرف ‏ها و جلوه ‏ها. 🔸 مالك اين را يافته كه على اين مرد آزاد از غير حق و اين انسان آگاه حق، بيش از مالك به مالك علاقه دارد و بيش از مالك از مصالح و منافع مالك آگاهى دارد و بيشتر از مالك به منافع او مى‏ انديشد و بهتر به منافع او مى‏ انديشد؛ 🔸 پس ديگر جاى درنگ نيست و جاى سركشى نيست؛ كه سركشى‏ ها حماقت‏ هاى زيان آورى بيش نيستند. جاى تسليم است و اطاعت و پيروى و تشيع و دنباله روى. 📝 استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) 📚 کتاب غدیر،صفحه 14 •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️فضائل مولا امیرالمومنین امام علی علیه السلام 🔖فضیلت گفتن و ترویج فضائل مولا امیرالمومنین امام علی علیه السلام •┈┈••✾❀🍃🌺🍃❀✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 *الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب وَ الْأَئِمَّةِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ*🌹 🌷علی در عرش بالا بی نظير است 🌷علی بر عالم و آدم امير است 🌷به عشق نام مولايم نوشتم 🌷چه عيدی بهتر از عيد غدير است؟ 🎊 ‌ *عید غدیر خم مبارک*🎊 ✨🎉🌹✨عـــیــد ✨🎉🌹✨سعيــد ✨🎉🌹✨غدیرخم ✨🎉🌹✨بر شــما ✨🎉🌹✨دوستان ✨ 🎉🌹✨عزيز و ✨🎉🌹✨خانواده ✨🎉🌹✨محترمتان ✨🎉🌹✨مبــــــارک ✨🎉🌹✨و فرخنده ✨🎉🌹✨بــــــاد. 🌹🍃 *التماس دعا*🍃🌹 🍃💐🍃💐🍃💐🍃
*🌹احادیث حیرت آور عید غدیر🌹* 🌷 امام علی(علیه السلام ) : *🌱خرج کردن یک درهم در این روز، پاداش ۱۰۰ هزار درهم در روزهای دیگر و حتّی‌ بیشتر دارد.* (📚مصباح المتهجد، ج۲، ۷۵۷- ۷۵۸) (یعنی روزهای عادی هر مقدار صدقه بدی یا به کسی کمک کنی ، ۱۰ برابرش بهت برمیگرده ولی روز عید غدیر این *ثواب ۱۰۰ هزار برابر میشه* یعنی هر چی خرج کنی ، یک میلیون برابرش بهت برمیگرده) 🌷امام صادق(علیه السلام ) : *🍂«یکی از وظایف روز غدیر این است که مؤمن تمیزترین و گرانقدرترین جامه های (لباس های) خویش را بپوشد.»* 🌷امام صادق(علیه السلام ) : *🌾غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین)و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.* (📚بحار ج۶ ص ۳۰۳) 🌷امام صادق(علیه السلام ) : *🌱روز غدیر خم عید بزرگ خداست ، خدا پیامبرى مبعوث نکرده ، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و در زمین ، روز پیمان محکم و حضور همگانى است .* ( 📚وسائل الشیعه ، ۵: ۲۲۴، ح .۱ ) 🌷امام علی(علیه السلام ): *🍀اگر کسی از آغاز دنیا تا پایانش ، روزها را روزه و شب‌هایش را احیا بگیرد ، به پای ثواب روزۀ این روز اگر خالصانه باشد نمی‌رسد.* (📚مصباح المتهجد، ج۲، ۷۵۷- ۷۵۸) 🌷امام صادق (علیه السلام ): *🍁عید غدیر روزی است که خداوند دو برابر تعداد رهاشدگان از آتش جهنم در ماه مبارک رمضان و شب قدر و شب عید فطر ، از آتش جهنم رها می کند و گناه ۶۰ سال را می بخشد.* (📚بحار ج ۹۴ ص۱۱۹) 👈خوب حالا با این همه حدیث، هرکس بیکار بشینه ، چنین فردی اگه گنج هم بهش بدی استفاده نمیکنه از الان *برنامه بریز* برای دعوتِ فَک فامیل و تهیه هدیه برای بچه ها و هزارتا کار خوب دیگه... خلاصه یه کاری بکن که ازت بخرن... *❌نگو این کمه،* *🌻کریم ، به کم و زیاد نگاه نمیکنه...* *✅این خانواده به کسی بدهکار نمیمونن...* *🌹 تعجیل در فرج و سلامتی امام زمان صلوات🌹* *🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹
🌷🌷🌷🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺صد شکر که پیغمبر رحمت داریم هم دست به دامان ولایت داریم با ذکر شریف و مستجاب صلوات امید شفاعت به قیامت داریم عید سعید غدیر خم مبارک باد🌹🌹
اوج مظلومیت ..... در غدیر پیامبر صلی الله علیه و آله کسی را جانشین خود کرد که افضل صحابه و فداکارترین آنان نسبت به پیامبر صلی الله علیه و آله بود.لیله المبیت و حمایت جانانه در جنگ احد از پیامبر صلی الله علیه و آله در شرایطی مرگبار.خیبر و کشتن غول آن.در جنگ خندق اصحاب وقتی نعره عمرو را شنیدند به گفته برخی علماء اهل سنت چنان سرها را پایین انداخته بودند که گویی پرنده ای روی سرشان نشسته و درخواست پیامبر صلی الله علیه و آله برای مبارزه با آن دیو را تنها امام علی علیه السلام اجابت کرد‌.اینها تنها قطره ای از فداکاری ها و فضایل امام علی است. اگر نبود روایات اهل بیت علیهم السلام، روایات موجود در کتب اهل سنت آنچنان متواتر و غیر قابل انکار است که برای اثبات حقانیت امام علی علیه السلام کافی است. حتی تفتازانی متعصب و اشعری نتوانسته حدیث غدیر را جز به ولایت و سر پرستی امت معنا کند. ولی چه میشود کرد وقتی طهارت فراش تولد نباشد واضح تر از خورشید را انکار میتوان کرد. و ۶۰ سال این مردکه اسلام مدیون اوست را در سراسر جهان اسلام در بالای منبر لعن کرد. معاویه فرزند هند جگر خوار، اولین کسی بود که دستور سب و لعن امیر مومنان را صادر کرد و بنی امیه بعد از او این کار را ادامه دادند. آری یکی از مظلومیتهای امیرالمومنین علی علیه السلام که در تاریخ بی سابقه بوده است همین ماجرای غم انگیز دشنام و لعن امیرالمومنین است که توسط معاویه ملعون و پلید پایه گذاری شد. معاویه سبّ و لعن علی(ع) و آل علی(ع) به یک سنت و فرهنگ تبدیل کرد. رسما در مساجد و جمعه و جماعات مکه، مدینه و بسیاری دیگر از شهرهای مهم اسلامی، آن حضرت را لعن می‌کردند. روز جمعه، در میان مردم شام «یوم السَّب» (روز دشنام و لعن علی) نام گرفت. روزی یکی از خطبای مزدور معاویه که سبّ و لعن علی(ع) را فراموش کرده بود، وقتی در مسیر خانه آن را به یاد آورد، همانجا قضای آن را به جای آورد! در این مکان مسجدی ساخته شد و نام آن را مسجد لعنت نهادند . .. مرحوم علاّمه امینى با استناد به منابع معتبر اهل سنّت مى نویسد : «معاویه پیوسته اصرار داشت که روایاتى در نکوهش مقام امیرمؤمنان على(علیه السلام) جعل کند و این کار را آن قدر ادامه داد که کودکان شام با آن خو گرفتند و بزرگ شدند و بزرگسالان به پیرى رسیدند. هنگامى که پایه هاى بغض و عداوت نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) در قلوب ناپاکان محکم شد، سنّت زشت لعن و سبّ مولا على(علیه السلام) را به دنبال نمازهاى جمعه و جماعت و بر منابر، در همه جا، حتّى در محل نزول وحى یعنى مدینه رواج داد.(۱) «جاحظ» نقل مى کند که معاویه در پایان خطبه نماز، با کلماتى زشت ، على(علیه السلام) را مورد سبّ و لعن قرار مى داد و آنگاه همین جملات را طىّ بخش نامه اى به همه بلاد اسلامى فرستاد، تا خطباى جمعه! نیز هماهنگ با او این گونه آن حضرت را لعن نمایند.(۲) همچنین نقل شده است که معاویه در قنوت نماز خویش على، حسن و حسین(علیهم السلام) را لعن مى کرد.(۳) ابن ابى الحدید معتزلى مى نویسد: «به دستور معاویه خطبا در هر آبادى و بر فراز منبرها، على(علیه السلام) را لعن مى کردند و به او و خاندان پاکش ناسزا مى گفتند».(۴) طبرى (مورّخ معروف) مى نویسد: «وقتى که معاویه، مغیرة بن شعبه را والى کوفه ساخت، به وى گفت : «لا تَتَحَمَّ عَنْ شَتْمِ عَلیٍّ وَ ذَمِّهِ»; (از ناسزاگویى و مذمّت نسبت به على پرهیز نکن!).(۵ ) اصرار معاویه بر این کار تا آنجا بود که وقتى در مراسم حج شرکت کرد و وارد مدینه شد، تصمیم داشت، بر منبر رسول خدا(صلى الله علیه وآله)، على(علیه السلام) را لعن کند. به او گفتند: «سعد بن ابى وقّاص» در اینجا حضور دارد و از این کار ناخشنود خواهد شد; بنابراین، خوب است پیش از آن، با وى مشورت کنى . معاویه قصد خویش را با وى در میان گذاشت. سعد گفت: اگر چنین کنى، من دیگر به مسجد پیامبر نخواهم آمد. معاویه که چنین دید تا زمانى که سعد زنده بود در آنجا اقدام به لعن نکرد.(۶) در کتاب «صحیح مسلم» (از کتاب هاى معروف و معتبر اهل سنّت) آمده است: معاویه به سعد بن ابى وقّاص گفت: چرا ابوتراب (على(علیه السلام)) را ناسزا نمى گویى؟ سعد در پاسخ گفت: به خاطر سه جمله اى که از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) در عظمت على(علیه السلام) شنیده ام که اگر یکى از آنها در حقّ من بود، از داشتن شتران سرخ مو (کنایه از اموال فراوان است) برایم بهتر بود . آنگاه سعد بن ابى وقّاص آنها را نقل کرد که آن سه فضیلت عبارتند از: الف) در جریان تبوک که على(علیه السلام) را در مدینه به جاى خود گذاشت، خطاب به وى فرمود: «أَما تَرْضى أَنْ تَکُونَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسى إِلاَّ أَنَّهُ لاَ نُبُوَّةَ بَعْدِی»; (آیا خشنود نیستى که جایگاه تو در نزد من همانند هارون نسبت به موسى باشد جز آن که بعد از من نبوّتى نیست). ب) در جنگ خیبر بعد از آن که دیگران نتوانستند 👇
قلعه خیبر را بگشایند فرمود: «لاُعْطِیَنَّ الرّایَةَ رَجُلا یُحِبُّ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یُحِبُّهُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ»; (پرچم را به دست مردى خواهم داد که خدا و رسولش را دوست دارد و خدا و رسولش نیز او را دوست مى دارند). آنگاه پرچم را به دست على(علیه السلام) داد وفتح و پیروزى حاصل شد. ج) وقتى که (در ماجراى مباهله) آیه ۶۱ سوره آل عمران (فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ...) نازل شد، رسول خدا(صلى الله علیه وآله)، على و فاطمه و حسن و حسین(علیهم السلام) را فرا خواند و فرمود: «اَللّهُمَّ هؤُلاءِ أَهْلِی»; (خداوندا! اینان خاندان من هستند که مشمول این آیاتند).(۷) معاویه کینه توز عجیبى بود و شاید کمتر کسى در کینه توزى به پاى او مى رسید تا آنجا که درخواست بزرگان اسلام و حتّى برخى از بنى امیّه را جهت ترک این عمل زشت و نفرت انگیز رد مى کرد و همچنان به کار خویش ادامه مى داد . علاّمه مجلسى نقل مى کند: در ملاقاتى که ابن عبّاس با معاویه داشت، به وى گفت: اى معاویه! تو على را مى شناسى و سابقه او را در اسلام مى دانى و به فضل و مقام وى آگاهى; اکنون که وى از دنیا رفته است، دستور بده بر منبرهایتان به وى ناسزا نگویند. معاویه با وقاحت تمام درخواست وى را رد کرد.(۸) ابوعثمان جاحظ مى گوید: گروهى از بنى امیّه با توجّه به آثار منفى این کار ـ به معاویه گفتند: تو به آنچه خواستى رسیدى، دیگر از لعن على دست بردار! پاسخ داد: نه به خدا سوگند! باید آن قدر این کار ادامه یابد، تا کودکان با آن بزرگ شوند و بزرگسالان با آن پیر گردند و هیچ کس فضیلتى براى على نگوید!(۹) به هر حال، با این برنامه، لعن على(علیه السلام) و خاندان وى به صورت یک سنّت درآمد و هفتاد هزار منبر در عصر امویین در سراسر کشور اسلامى نصب شد و بر فراز آن ها، على(علیه السلام) را لعن مى کردند.(۱۰) این برنامه تا زمان عمربن عبدالعزیز ادامه داشت و آثار منفى آن هر روز آشکارتر مى شد; تا آن که وى در زمان خلافت خویش (سال ۹۹ هجرى) طىّ بخش نامه اى به همه بلاد اسلامى دستور لغو این سنّت زشت را صادر کرد.(۱۱) آرى بنى امیّه براى کتمان سابقه زشت خود و جلوگیرى از نشر فضایل على(علیه السلام)و در نتیجه گرایش مردم به «خطّ علوى» به سبّ و لعن آن حضرت روى آوردند. در واقع، آنان ادامه حکومت جنایت بار خویش را بر پایه چنین سنّتى استوار مى دیدند. این نکته اى است که «مروان بن حکم» بدان تصریح کرده است . در تاریخ مى خوانیم که وقتى از «مروان حکم» سؤال شد که چرا شما على را سبّ و لعن مى کنید؟ و این کار چه نفعى براى شما دارد؟ پاسخ داد: «لاَ یَسْتَقِیمُ لَنَا الاَمْرُ إِلاَّ بِذَلِکَ»; (حکومت ما جز با این کار سامان نمى یابد).(۱۲) آنان با طرح و گسترش چنین حرکت زشت و ناجوانمردانه اى، آزار، کشتن و اسارت خاندان هاشمى را براى مزدوران خویش امرى ساده و حتّى مورد رغبت و پسندیده مى ساختند و در پناه آن به اهداف شوم دنیا طلبانه خویش دست مى یافتند.(۱۳) با وجود منع صد ساله نقل و کتابت حدیث و فضایل خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله و از میان رفتن بسیاری از آن روایات باز تعداد روایات متواتر و غیر قابل انکار است. حقانیت علی علیه السلام نور خداست يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﴿۸﴾سوره الصف مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد (۸)سوره صف. پی نوشت : (۱) الغدیر، ج ۲، ص ۱۰۱-۱۰۲ . (۲)این کلمات را ابن ابى الحدید در شرح خود (ج ۴، ص ۵۶) به نقل از جاحظ آورده است که به علّت زشتى این کلمات، از نقل آن خوددارى مى کنیم . (۳) تاریخ طبرى، ج ۴، ص ۵۲ و بحارالانوار، ج ۲۳، ص ۱۶۹ . (۴) شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج ۱۱، ص ۴۴ . (۵) تاریخ طبرى، ج ۴، ص ۱۸۸ (حوادث سال ۵۱ هجرى) و کامل ابن اثیر، ج ۳، ص ۴۷۲ . (۷)عقد الفرید، ج ۴، ص ۳۶۶ . (۷)صحیح مسلم، کتاب فضائل الصحابة، باب فضایل على بن ابى طالب، حدیث سوم، با تلخیص . (۸) بحارالانوار، ج ۳۳، ص ۲۵۶ . (۹) شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج ۴، ص ۵۷ و الغدیر، ج ۲، ص ۱۰۲ . ( ۱۰ )ربیع الابرار زمخشرى، ج ۲، ص ۱۸۶ (مطابق نقل الغدیر، ج ۱۰، ص ۲۶۶ ). ( ۱۱ ) کامل ابن اثیر، ج ۵، ص ۴۲ و شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج ۴، ص ۵۸. (براى آگاهى بیشتر از ماجراى سنّت معاویه و پیروانش در سبّ و لعن مولا(علیه السلام) رجوع کنید به: الغدیر، ج ۲، ص ۱۰۱ به بعد و ج ۱۰، ص ۲۵۷ به بعد; شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج ۴، ص ۵۶ به بعد ; پیام امام امیرالمؤمنین(علیه السلام)، ج ۲، ص ۶۵۲ و دائرة المعارف الاسلامیة الشیعیة، ج ۱، ص ۵۹ ). ( ۱۲ ) رجوع کنید به: انساب الاشراف، ج ۲، ص ۴۰۷; شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج ۱۳، ص ۲۲۰ و الغدیر، ج ۷، ص ۱۴۷، ج ۸، ص ۲۶۴ و ج ۹، ص ۳۹۲ . ۱۳ )گرد
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍پيامبر اكرم(ص): خداوند مى‏ فرمايد ولايت على بن ابيطالب دژ محكم من است، پس هر كس داخل قلعه من گردد، از آتش دوزخم محفوظ خواهد بود. ⏳امروز پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴٠٠ ١۸ ذی‌الحجه ۱۴۴۲ ٢۹ جولای ۲۰۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام علی(ع) میفرمایند: زیبایی زمین به انسان زیبایی انسان به عقل زیبایی عقل به ایمان زیبایی ایمان به عمل زیبایی عمل به اخلاص زیبایی اخلاص به دعا و زیبایی دعا به صلوات بر محمد و ال محمد صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠💠 علی مع القرآن و القرآن مع علی....🌴 ✍ 💠 💠   ┈┈┈┈••✾🌿🌺🌿✾••┈┈┈┈
4_5981203243462557930.m4a
3.89M
آقا بیاکه از حد گذشته است انسان ز مرز هر چه نباید گذشته است.. هر روز ترس و توطئه، هر روز مرگ و خون آقا بیا که فاجعه از حد گذشته است..😔 💔 با مهدی فاطمه(س)
⭕️ سوال: ❓آیا روح بعد از مرگ در عالم برزخ به آب و غذا نیاز دارد ؟ 🔰 بله روح به آب و غذا نیاز ندارد اما انسان در عالم برزخ نیز دارای جسم می باشد و به آن جسم مثالی می گویند که در بعضی از جهات مثل حجم، قد، شکل و اندازه همانند این بدن است و در بعضی جهات با این جسم فرق می کند بطور مثال آن بدن جرم ندارد لذا سقوط نمی کند و به راحتی می تواند در هوا پرواز کند و در یک لحظه مسافت های طولانی را طی کند و از این طرف عالم به آن طرف عالم برود و به راحتی روی آب راه رود و از دیوار عبور کند. ✳️ پس در برزخ نیز خوردن و آشامیدن وجود دارد اما جنس آن غذا متناسب با جسم مثالی انسان است و با این غذاهایی که ما می خوریم فرق می کند. 📚 بیانات استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 📎