گلبرگ|دخترِ ایران
- انگلیسیت چطوره؟ + متوسط رو به بالا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
هوا که میزنه به سیم آخر و گرما میخواد
از سر و کولِ آدم بالا بره، همین چند قلم شربتِ خانگی میشه تنها سنگرِ دفاعیِم
در برابرِ بیحوصلگیِ روزگار.
یه وقتایی هم عصاره زندگی مثل عطر نعنا و گلمحمدی بعد از کمی فشردگی به دست میاد.
بوی زندگی که وقتی با طعمِ ترشِ لیمو و شیرینیِ سکنجبین ترکیب میشه، میفهمی که دنیا با تمامِ قهر و گرمایِ سوزانش، هنوز باهات راه میاد.
و حکمت این همه رنگ و لعاب تابستون!
درست مثل معلمی که شاگردش توی حلِ مسائلِ سخت گیر کرده، هی با این تشویق و جایزه بهش میگه:«طاقت بیار تو میتونی.»
وقتی آب رو بهش اضافه کردم، ذهنم رفت به پستوهای تاریکِ ناخودآگاهم.
حقیقت اینه که ما هم مثل همین
دانههای خاکشیر توی لیوان، معلقیم.
ماهم دانه چین هستیم.
فلسفهی زندگی، همین «برداشتن و پریدن» است.
ما نمیایستیم که ریشه بدویم؛
ما مسافریم.
هر حادثه، هر تلخی و شیرینی، فقط یک دانهست که باید از زمینِ روزگار برداریم، تأمل کنیم و بعد، پر بکشیم.
ماندن، تکرار است؛
«فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا»
این لحظه دقیقاً مصداقِ همین «یُسر»
بعد از گرمایِ سوزانِ «عُسر»است.
پس با یک نیشخندِ پیروزمندانه رو به
آفتابی که داره بیمحابا میتابه، جرعهای مینوشم.
رسالتم نه جنگیدن با گرمایِ هوا، که چشیدنِ خنکایِ میانهِ سختیهاست.
من دانهم را برداشتم، حالا وقتِ پرواز است...
حتی اگر این پرواز، فقط تا انتهای همین لیوانِ شربت باشد.
#من
【 @golbarg_graphy 】
"شما با آدم بالغ معاشرت کنی میفهمی
اصن چیزی به اسم روابط پیچیده انسانی وجود نداره..."
4_5789782018573213885.m4a
حجم:
6.3M
مداحی عربی یه جور دیگه
دست میکشه به روحت...
#محرم
#غم_شیرینم
من آن مستم که در مِیخانهای
از دست خواهد رفت؛
اگر دستان تو پر کرده باشد،
استکانش را (:
【 @golbarg_graphy 】
#روایت
▪️امام صادق (علیه السلام) به سدیر فرمودند:
ای سدیر آیا قبر حسین (علیه السلام) را هر روز زیارت می کنی؟
▫️سدیر میگوید عرض کردم فدایت شوم نه،
فرمودند: چقدر شما جفا می کنید.
آیا در هر ماه او را زیارت می کنی؟
عرض کردم: خیر
فرمودند: آیا پس در هر سال او را زیارت می کنی: عرض کردم گاهی اوقات چنین
می شود، فرمودند: ای سدیر چقدر شما به حسین (علیه السلام) جفا می کنید.
▪️مگر نمی دانی که خداوند هزار هزار فرشته ژولیده موی و غبار گرفته دارد
که گریه می کنند و امام حسین (علیه السلام) را زیارت می کنند و هرگز خسته نمی شوند!؟
▫️هیچ باک و رنجی بر تو نیست ای سدیر
که در هر جمعه 5 مرتبه و در هر روز یک مرتبه قبر امام حسین (علیه السلام) را زیارت کنی،
عرض کردم: فدایت شوم میان ما و او فرسخ های بسیاری است.
🔻حضرت فرمودند: بر روی پشت بام خانه ات برو، نگاهی به جانب راست و بعد به چپ بنما پس سرت را بلند کن و بسوی آسمان، رو کن به سمت قبر امام حسین (علیه السلام) و بگو "السلام علیک یا اباعبدلله السلام علیک و رحمة الله و برکاته"
✨️که برایت بدین خاطر یک زیارت نوشته می شود، این زیارت یک حج و یک عمره است.✨️
گلبرگ|دخترِ ایران
#روایت ▪️امام صادق (علیه السلام) به سدیر فرمودند: ای سدیر آیا قبر حسین (علیه السلام) را هر روز زیا
در این روایت یک حج گفته شده،
در روایات دیگه تا ۱۰۰۰ حج بالا میره...
چرا حج؟ چرا نگفتن روزه؟
▫️حاج آقا عالی میگن شاید چون حج از کامل ترین عباداته و یکبار در عمر انسان واجب شده، حالا زیارت امام حسین(ع) چیه که ثواب هزار حج براش مینویسن اونم نه حج ما آدمهای عادی، حج پیغمبر، اثر و ثوابی که پاک نمیشه..!
▪️و نکته دیگه نگاه کردن به سه طرف، یعنی دور رو نگاه کردن که به این معنی است اباعبدالله به همهی عالم به اذن پروردگار اشراف دارن و به اهل معرفت و دارای چشم بصیرت حقیقت این ماجرا نشون داده شده...
برای خودمون و به نیابت از رفتگان
فراموش نکنید🖤✨️
عزای اشرف اولاد آدم است.
با اذن حضرت پدر،
امیرالمومنین علیعلیهالسلام؛
و با کسب اجازه از
حضرت مادر، صدیقهی طاهره؛
اقامهی عزای مظلوم عالم
سیدالشهدا علیهالسلام
را بر پا میداریم؛
و حرمت نگاه میداریم انشاءالله.