eitaa logo
گل نرگس
1.7هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
33هزار ویدیو
138 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍‏🏙 اذان صبح 🏙 به افق تهران (استان تهران) چهارشنبه 1400/08/12‏——————————————— اوقات شرعی امروز 🏙 اذان صبح05/03 🌅 طلوع آفتاب06/28 ☀️ اذان ظهر 11/48 🌄 غروب افتاب 17/07 🌃 اذان مغرب 17/26 🌘 نیمه شب 23/05 ‏——————————————— ⚙️ تنظیمات 💡راهنما
امیرالمؤمنین علیه السلام: هرگاه يكى از شما وارد منزل خود شود به خانواده‏اش سلام نمايد اگر خانواده نداشته باشد چنين بگويد: «سلام بر ما از جانب پروردگارمان» و هنگام ورود به منزل خود سوره «توحيد» را بخواند كه فقر را از بين ببرد تحف العقول صفحه 115
🔴 🔴 🦋 متاسفانه شاهد هستیم که برخی از افراد وسواسے به ما مے کنند و شکایت دارند از اینکه اطرافیان ما مسائل طهارت و نجاست را رعایت نمے کنند، و همین رفتار آن ها موجب مے شود که مجبور به شستشوهاے تکراری شویم. ✍ براے راهنمایے این گونه افراد عرض مے کنیم ، قاعده نباید فراموش شود ، و این قاعده را مدنظر داشته باشند، همانطور که در قسمت‌هاے قبلے این قاعده را تعریف کردیم ، 👈هر چیزے که ما شک در نجاست آن داریم، حکم به پاکے داده مے شود، حتے اگر با دست با آن وسایل تماس داشته باشد👉 ، و یا براے مثال منزل کسے رفته ایم که مراعات احکام نجاست را ندارد، چون نمے‌دانیم حکم به وسایل منزل او می دهیم، 🦋 بالاتر از آن حتے اگر منزل کسے رفتیم که بود و یا به خارج از کشور مسافرت داشتیم که آنان آتش پرست بودند، همین حکم جاری است.
🦋 در طول تاریخ افراد مقدسے را شاهد هستیم که با افراد لاابالے نشست و برخاست داشته اند، و زندگے خود را سخت نمے کردند، ✍حضرت آسیہ در خانہ فرعون زندگے می کرد و با وے هم نشینے داشت ، در حالے که فرعون مے گفت من خدای شما هستم ( انا ربکم ...) 🦋، و نیز حضرت ابراهیم با عمویش آذر که کافر بود، رفت و آمد مے نمودند، 🦋 و نیز پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله وسلم با مشرکان نشست و برخاست داشتند.
🦋 پس زمانے که شک در نجاست وجود دارد ، وظیفه ے ما بنا گذاشتن بر پاکے و طهارت است😊، 🦋 هم چنین اگر جایے مهمان بودیم که میزبان رعایت مسائل را نمے کرد، در صورتے که ندانیم تمام درآمد او و نیز این غذایے که براے ما آورده از راه حرام به دست آمده باشد، 🦋 مے توانیم از آن استفاده کنیم، و مستند این سخن می باشد که قبلا یاداور شدیم، و خداوند نیز اثر آن را برمی دارد.
✍ شخصے به خدمت امام صادق«سلام‌الله‌علیه» آمد و در مورد خوردن سؤال کرد. 🦋 حضرت فهميدند که این شخص است. 🦋 پولے به غلامشان دادند و فرمودند: برو پنیر بخر و بیاور. 🦋 غلام هم پنیر را آورد و حضرت از آن خوردند. 🦋 دوباره آن شخص در مورد پنیر سؤال کرد. امام صادق«سلام‌الله‌علیه»  فرمودند: مگر ندیدے آن را خوردم؟ 🦋 گفت: ديدم امّا دوست دارم از خودتان بشنوم! ✍ حضرت فرمودند: در مورد پنير و غير آن به تو می‌گويم که 👈هر چه که در آن حلال و حرامی بود، بر تو است تا آن که مورد حرام را به طور مشخص ، در آن صورت بر تو حرام است و ترکش واجب* * عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سُلَيْمَانَ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع عَنِ الْجُبُنِّ فَقَالَ لِي لَقَدْ سَأَلْتَنِي عَنْ طَعَامٍ يُعْجِبُنِي ثُمَّ أَعْطَى الْغُلَامَ دِرْهَماً فَقَالَ يَا غُلَامُ ابْتَعْ لَنَا جُبُنّاً وَ دَعَا بِالْغَدَاءِ فَتَغَدَّيْنَا مَعَهُ وَ أُتِيَ بِالْجُبُنِّ فَأَكَلَ وَ أَكَلْنَا مَعَهُ فَلَمَّا فَرَغْنَا مِنَ الْغَدَاءِ قُلْتُ لَهُ مَا تَقُولُ فِي الْجُبُنِّ فَقَالَ لِي أَ وَ لَمْ تَرَنِي أَكَلْتُهُ قُلْتُ بَلَى وَ لَكِنِّي أُحِبُّ أَنْ أَسْمَعَهُ مِنْكَ فَقَالَ سَأُخْبِرُكَ عَنِ الْجُبُنِّ وَ غَيْرِهِ كُلُّ مَا كَانَ فِيهِ حَلَالٌ وَ حَرَامٌ فَهُوَ لَكَ حَلَالٌ حَتَّى تَعْرِفَ الْحَرَامَ بِعَيْنِهِ فَتَدَعَه. (الكافي، ج6، ص 339)
🦋 وقتے دين تا اين حد ساده گرفته است و احتمال طهارت را کافے مے داند، ديگر وسواس چه معنا دارد؟ 🦋 حتّے اگر کسے با تفحّص يقين به نجاست پيدا کند، باز هم لازم نيست خود را به دردسر بياندازد.👌 🔴 کتاب راهکارهای عملے درمان وسواس، آیت الله العظمے مظاهرے
🦋 مرحوم آیت الله حاج آقا حسن صافے اصفهانے، از بزرگان اصفهان و از شاگردان آیت الله العظمے بودند. 🦋ایشان مسائل را سهل و آسان مے گرفتند و حقیقت دین را می کردند. 🦋 یکے از دوستان که با ایشان به سفر حج یا عمره رفته بود، می گفت: در مسجد شجره زائران قبل از این که احرام ببندند، دستشویے مے روند و کنارش هم دوش حمام است. 🦋 به ایشان گفتم: حوله به زمین کشیده شد و شد. فرمود: نجس نیست. گفتم: زمین بود. فرمود: تر باشد و برا ی این که ثابت کند نجس نیست، با حوله احرامشان روی زمین . 😳 گفتند: حالا به دلت نشست؟ 🔴 آیت الله و مجتهد با حوله روی زمین نزدیک دستشویے و حمام عمومے مے نشیند تا بفهماند نجس نشده است. 👌 بعد فرمود: من با احرام، اعمالم را انجام می دهم.😊 کتاب راهکارهای پیشگیری و درمان، ص ۵۷ و ۵۸.
🔻🔻 🦋 راحل رحمه الله مدتے در پاریس بودند. 🦋 آنجا اکثر مسیحے هستند. عبا و قبایشان را به خشکشویے مے دادند. خشکشویے هم همه نوع لباسے را با هم مے شویند و خشک مے کنند. مے گفتند: براے ما مانعے . 🦋 یکے از نزدیکان امام مے گوید: ما براے حمام رفتن مے کردیم و مے گفتیم: همه نوع آدمے اینجا حمام رفته است. ✍ جلوے امام پارچه اے انداختند تا وقتے از حمام بیرون آمدند، پایشان را روے آن بگذارند. 🦋 امام پارچه را و پایشان را روی گذاشتند و گفتند: این کار شما بیخود است و احتیاط لازم . 🦋 عـــروس امام مے گوید: من وضو گرفتم. امام آمدند وضو بگیرند، گفتم: آقا شیر را آب بکشید. گفتند: براے چه؟ آب نمے کشم. چه کسے گفته آب بکشم؟ لزومے ندارد اسراف کنیم.⛔️ 🦋 یکی از نزدیکان مرحوم آیت الله بهاءالدینی شوخے مے کرد و مے گفت: خانم ایشان مے گوید: آقا اصلا کاری به نجاست و طهارت ندارد.☺️ 🦋 با همان پا از حمام بیرون مے آید، بدون این که آن را آب بکشد.
💠 نمازهای ۲ رکعتی به نیت اموات و شهدا که جوان تجربه گر مرگ موقت را به دنیا بازگرداند ▪️این قسمت: باغ زمزم👇👇👇👇 ▫️تجربه‌گر : آقای مهدی اسفندیاری
PTT-20211103-WA0092.opus
4.39M
💐﷽⁦💐 در محضر   قسمت دوازدهم ⁦⚠️⁩ به دقت گوش دهید.