eitaa logo
متن روضه مقاتل معتبر چهارده معصوم (ع)
1.4هزار دنبال‌کننده
228 عکس
138 ویدیو
32 فایل
🔰 #متن_روضه 🔰 #مقاتل_معتبر_چهارده_معصوم_ع 🔰 #شناخت_شبهات_از_لسان_محققان http://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh لینک کانال👆🏻 ارائه صوت ومتن سخرانی ناب از علمای دینی کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت چهارم ( علیه السلام ) بازم بگم از غربتش ، بیائید بریم تشیع جنازه اش ...اونقدر غریبه ، ای کاش تشیع جنازه نمیشد ، بدن باباش علی رو که شبونه برداشتند ، بدن مادرش فاطمه زهرا رو شبانه برداشتند ، ای کاش بدن امام حسن رو هم شبانه بر میداشتند ... جلو چشم ابی عبدالله تیر میزدند ، حسییین ... غربت آنست که بعد از کُشتن بارش تیر ببارد به بدن تیرها به بدن و به تابوت اثابت کرد ، اگه برادر ، هزار هم با برادرش خوب نباشه ، رابطه نداشته باشه ، هیچ برادری راضی نمیشه ، ببینه جلو چشمش ، بدن برادرش رو تیرباران میکنند ، ... بنی هاشم دست به قبضه شمشیر بردند ، اما ابی عبدالله اومد جلو ، فرمود شمشیرهارو غلاف کنید ، بزارید بزنند ، خودش وصیت کرده ، راضی نیستم حتی سرِ سوزنی خون در تشیع جنازه ام جاری بشه ، ...آخ بمیرم ، تابوت رو زمین گذاشت ، ابنِ شهرآشوب مازندرانی نوشته ، هفتاد چوبه تیر ، ... آی غریب ، آی غریب ... ابی عبدالله یکی یکی تیرهارو میکشید ، گریه میکرد ، برادر غریبم دیگه خودم رو معطرنمیکنم ، دیگه محاسنم رو خضاب نمیکنم ... غارت زده منم که با دست خودم بدن برادرم رو زیر خاک میکنم ، ... 3/7/1401 https://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh
4. غربت.mp3
2.82M
قسمت چهارم ( علیه السلام ) غربت آنست که بعد از کُشتن بارش تیر ببارد به بدن 3/7/1401
قسمت پنجم ( علیه السلام ) بگم آقا : مدینه تیر بیرون کشیدی ... به به باریکَ الله ... معلومه اهل روضه ای ، خودت جلو جلو میری ... ، کربلا هم تیر بیرون کشیدی حسین ... ، چندجا روز عاشورا ، تیر بیرون کشید ، من فقط یه جاشو میگم ، ... ببینم امشب چه کارمیکنی ؟ چون خود امام حسن سفارش کرد ، « لَا یَوْمَ‏ کَیَوْمِکَ یَا اَبا عَبْدِالله » ... کدوم تیرهارو بگم ؟ بزارید اون تیری رو بگم که دمِ خیمه ها ، به گلوی علی اصغر زدند ... حسین ... میدونی دمِ خیمه ، تیر زدن یعنی چی ؟ نقل سید بنِ طاووس است ، دمِ درِ خیمه ، تاگرفت بچه رو ببوسه ، تیر زدند ... دمِ درِ خیمه تیر زدن یعنی چی ؟ یعنی رباب داره می بینه ، زینب داره می بینه ، سکینه داره می بینه ، ... حسییین ... نه نه نه ... صدات رو آزاد کن ، بگو یاحسین ... تیر از کمان حرمله پریده از گوش تا گوشِ علی دریده وای وای وای ... نمیدونم نام این شیر خواره ، فکر نمیکردیم امشب سرِ سفره این آقام بریم ، خیلی ها گرفتارند ، خیلی ها مریض دارند ، خیلی ها حاجت دارند ، وقتی زن و بچه دیدند تیر خورد به گلوی علی اصغر ، سید بن طاووس میگه حضرت قنداقه را داد به دست زینب کبری ، امان از دل زینب ، خودش تیر رو از گلوی علی بیرون کشید ، دستش رو زیر خونها گرفت ، اگه کاری با خدا داری ، خدا رو به خون حضرت علی اصغر قسم بده ، اگره مریض داری اگه حاجتی داری ... خون ها را به آسمان پاشید ، یه قطره از این خونها برنگشت ، امام باقر علیه السلام می فرماید یک قطره ازاین خون برنگشت ، خون را خدا خرید ، خون در راه خداست ، آنقدر داغ سنگین بود خدا خودش اومد بیرون ، منادی خدا ندا داد : « دَعْهُ يا حُسَينُ » (1) یا حسین علی رو به ما واگذار ... ای غریب حسین ... تازه میخواست گلم بشکفد و باز شود زود گلچین ، گل من چیدی و پرپر کردی (1)منبع : تذكرة الخواص ، سبط این جوزی، ص ٢٥٢ 3/7/1401 https://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh
5. ح علی اصغر ع.mp3
4.35M
قسمت پنجم ( علیه السلام ) تیر از کمان حرمله پریده از گوش تا گوشِ علی دریده 3/7/1401 https://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌༅࿇༅ ❃﷽ ❃ ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌┅─‌ لحظات آخر عمر مبارک امام حسن علیه السلام و توصیه های آن حضرت به جناده  حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ وَهْبَانَ الْبَصْرِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي دَاوُدُ بْنُ الْهَيْثَمِ بْنِ إِسْحَاقَ النَّحْوِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي جَدِّي إِسْحَاقُ بْنُ الْبُهْلُولِ بْنِ حَسَّانَ قَالَ حَدَّثَنِي طَلْحَةُ بْنُ زَيْدٍ الرَّقِّيُّ عَنِ الزُّبَيْرِ بْنِ عَطَا عَنْ عُمَيْرِ بْنِ هَانِي العيسي [الْعَبْسِيِ‏] عَنْ جُنَادَةَ بْنِ أَبِي أميد [أُمَيَّةَ] قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ ع فِي مَرَضِهِ الَّذِي تُوُفِّيَ فِيهِ وَ بَيْنَ يَدَيْهِ طَشْتٌ يُقْذَفُ فِيهِ الدَّمُ وَ يَخْرُجُ كَبِدُهُ قِطْعَةً قِطْعَةً مِنَ السَّمِّ الَّذِي أَسْقَاهُ مُعَاوِيَةُ (لَعَنَهُ اللَّهُ) فَقُلْتُ يَا مَوْلَايَ مَا لَكَ لَا تُعَالِجُ نَفْسَكَ فَقَالَ يَا عَبْدَ اللَّهِ بِمَا ذَا أُعَالِجُ الْمَوْتَ قُلْتُ‏ إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَيَّ وَ قَالَ وَ اللَّهِ إِنَّهُ لِعَهْدٌ عَهِدَهُ إِلَيْنَا رَسُولُ اللَّهِ ص أَنَّ هَذَا الْأَمْرَ يَمْلِكُهُ اثْنَا عَشَرَ إِمَاماً مِنْ وُلْدِ عَلِيٍّ ع وَ فَاطِمَةَ ع مَا مِنَّا إِلَّا مَسْمُومٌ أَوْ مَقْتُولٌ ثُمَّ رُفِعَتِ الطَّشْتُ وَ اتَّكَأَ ص فَقُلْتُ عِظْنِي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ قَالَ نَعَمْ اسْتَعَدَّ لِسَفَرِكَ‏ وَ حَصِّلْ زَادَكَ قَبْلَ حُلُولِ أَجَلِكَ وَ اعْلَمْ أَنَّهُ تَطْلُبُ الدُّنْيَا وَ الْمَوْتُ يَطْلُبُكَ وَ لَا كمل [تَحْمِلْ هَمَ‏] يَوْمِكَ الَّذِي له باب [لَمْ يَأْتِ‏] عَلَى لومك [يَوْمِكَ‏] الَّذِي أَنْتَ فِيهِ وَ اعْلَمْ أَنَّكَ لَا تَكْسِبُ مِنَ الْمَالِ شَيْئاً فَوْقَ قُوتِكَ إِلَّا كُنْتَ فِيهِ خَازِناً لِغَيْرِكَ وَ اعْلَمْ أَنَّ فِي حَلَالِهَا حِسَاباً وَ حَرَامِهَا عِقَاباً وَ فِي الشُّبُهَاتِ عِتَابٌ فَأَنْزِلِ الدُّنْيَا بِمَنْزِلَةِ الْمَيْتَةِ خُذْ مِنْهَا مَا يَكْفِيكَ فَإِنْ كَانَ ذَلِكَ حَلَالًا كُنْتَ قَدْ زَهِدْتَ فِيهَا وَ إِنْ كَانَ حَرَاماً لَمْ تَكُنْ قَدْ أَخَذْتَ مِنَ الْمَيْتَةِ وَ إِنْ كَانَ الْعِتَابَ فَإِنَّ الْعِقَابَ يَسِيرٌ وَ اعْمَلْ لِدُنْيَاكَ‏ كَأَنَّكَ تَعِيشُ أَبَداً وَ اعْمَلْ لِآخِرَتِكَ كَأَنَّكَ تَمُوتُ غَداً وَ إِذَا أَرَدْتَ عِزّاً بِلَا عَشِيرَةٍ وَ هَيْبَةً بِلَا سُلْطَانٍ فَاخْرُجْ مِنْ ذُلِّ مَعْصِيَةِ اللَّهِ إِلَى عِزِّ طَاعَةِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِذَا نَازَعَتْكَ إِلَى صُحْبَةِ الرِّجَالِ حَاجَةٌ فَاصْحَبْ مَنْ إِذَا صَحِبْتَهُ زَانَكَ وَ إِذَا خَدَمْتَهُ صَانَكَ وَ إِذَا أَرَدْتَ مِنْهُ مَعُونَةً فاتك [أَعَانَكَ‏] وَ إِنْ قُلْتَ صَدَّقَ قَوْلَكَ وَ إِنْ صُلْتَ شَدَّ صَوْلَكَ وَ إِنْ مَدَدْتَ يَدَكَ بِفَضْلٍ جَدَّهَا [مَدَّهَا] وَ إِنْ بَدَتْ مِنْكَ ثُلْمَةٌ سَدَّهَا وَ إِنْ رَأَى مِنْكَ حَسَنَةً عَدَّهَا وَ إِنْ سَأَلْتَهُ أَعْطَاكَ وَ إِنْ سَكَتَّ عَنْهُ ابْتَدَأَكَ وَ إِنْ نَزَلَتْ بِكَ أَحَدُ الْمُلِمَّاتِ أسألك [وَاسَاكَ‏] مَنْ لَا يَأْتِيكَ مِنْهُ الْبَوَائِقُ وَ لَا يَخْتَلِفُ عَلَيْكَ مِنْهُ الطَّوَالِقُ وَ لَا يَخْذُلُكَ عِنْدَ الْحَقَائِقِ وَ إِنْ تَنَازَعْتُمَا مُنْفِساً آثَرَكَ قَالَ ثُمَّ انْقَطَعَ نَفَسُهُ وَ اصْفَرَّ لَوْنُهُ حَتَّى خشت [خَشِيتُ‏] عَلَيْهِ وَ دَخَلَ‏ الْحُسَيْنُ ص وَ الْأَسْوَدُ بْنُ أَبِي الْأَسْوَدِ فَانْكَبَّ عَلَيْهِ حَتَّى قَبَّلَ رَأْسَهُ وَ بَيْنَ عَيْنَيْهِ ثُمَّ قَعَدَ عِنْدَهُ وَ تَسَارَّا جَمِيعاً فَقَالَ أَبُو الْأَسْوَدِ إِنَّا لِلَّهِ إِنَّ الْحَسَنَ قَدْ نُعِيَتْ إِلَيْهِ نَفْسُهُ وَ قَدْ أَوْصَى إِلَى الْحُسَيْنِ ع وَ تُوُفِّيَ ص فِي يَوْمِ الْخَمِيسِ فِي آخِرِ صَفَرٍ سَنَةَ خَمْسِينَ مِنَ الْهِجْرَةِ وَ لَهُ سَبْعٌ وَ أَرْبَعُونَ سَنَةً. ⭕️کانال متن روضه_مقاتل معتبر چهارده معصوم علیه السلام.(ایتا) 👇 http://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh •┈┈••✾•✾•✾••┈┈• 📌با نشـر لینڪ کانال ما در ثواب اهدافمان سهیـم باشید. ─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌༅࿇༅ ❃ ༅࿇༅❃ ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌┅─
─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌༅࿇༅ ❃﷽ ❃ ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌┅─‌ :  جنادة بن ابی امیه می گوید: وارد شدم بر حسن بن على عليه السّلام در آن مرضى كه به آن ارتحال فرمود، و در پيش روى او طشتى بود كه در آن خون ريخته بود، و جگر حضرت در اثر زهرى كه معاوية بن أبى سفيان- خدايش‏ لعنت كند- به آن حضرت خورانده بود قطعه قطعه بيرون مى‏آمد، عرض كردم: اى مولاى من! چرا خود را معالجه نمى‏كنى؟ فرمود: اى ابا عبد اللَّه مرگ را به چه چيز علاج كنم. گفتم: انّا للَّه و انّا اليه راجعون سپس حضرت به جانب من توجه كرده فرمود: به خدا سوگند اين پيمانى است كه رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله با من فرموده كه اين امر (امامت) را دوازده نفر پيشوا و امام از فرزندان على و فاطمه مالك شوند، و هيچ يك از ما نيست جز اين كه يا به زهر و يا به شمشير كشته شود (و به مرگ عادى از دنيا نخواهيم رفت) سپس طشت را از نزد حضرت برداشتم و حضرت تكيه فرمود، جناده‏ گويد: به وى عرض كردم: اى فرزند رسول خدا مرا موعظه فرما. فرمود: آرى، مهياى مسافرت (آخرت) شو، و توشه‏ آن را پيش از رسيدن اجل فراهم نما، و بدان كه تو دنيا را طلب نمايى و مرگ تو را مى‏طلبد، و اندوه و غصه روزى را كه نيامده در روزى كه در آن هستى به خود راه مده، و بدان كه در آنچه بيش از قوت خود مال فراهم كنى خزينه‏دار ديگران خواهى بود؛ و بدان كه در حلال دنيا حساب و در حرام آن عقاب و در شبهه ناكهايش عتاب (و سرزنش) است. پس دنيا را مانند مردارى قرار ده، و بگير از آن به مقدارى كه تو را بى‏نياز كند. اگر حلال باشد در آن زهد ورزيده‏اى، (و بيش از احتياج از اين مردار مصرف ننموده‏اى)، و اگر حرام باشد از مردارى برگرفته‏اى (و خوردن مردار در صورت ناچارى به مقدار ضرورت مباح است) و اگر مورد سرزنش و عتاب باشد (يعنى شبهه‏ناك باشد، هموار كردن كمى) سرزنش آسان است. و براى دنياى خود چنان كار كن كه گويى هميشه زندگانى خواهى كرد. و براى آخرت طورى كار كن كه گويى فردا خواهى مرد؛ و هر گاه بخواهى بدون (داشتن فاميل زياد) و عشيره عزيز گردى، و بدون داشتن سلطنت (مانند سلاطين) مهابت و بزرگى داشته باشى، از ذلت نافرمانى حق تعالى بيرون آى و به سوى عزّت فرمانبرداريش وارد شد، و هر گاه نياز و احتياج تو را به گرفتن رفيقى وادار نمود، با كسى رفاقت كن كه گاه همراهيش تو را زينت دهد (يعنى كردار و رفتارش در موقع همراهى با تو نزد ديگران موجب آبروى تو گردد و مانند زينتى براى تو باشد) و هر گاه خدمت او كردى (آبروى) تو را حفظ كند و اگر از او كمك خواستى تو را كمك كند، هر گاه سخن گويى گفتارت را تصديق كند، و هر زمان بر دشمن حمله كنى تو را تقويت كند، و اگر دست كمك به سويش دراز كردى تو را مدد كند، و اگر در كارت شكستى پيدا شود برطرف كند، و هر گاه نيكى از تو بيند فراموش نكند، اگر دست مسألت به سويش دراز كنى از عطايش محرومت ننمايد، و اگر به زبان نياورى او در عطا پيشدستى كند، و هر گاه سختى‏ها و بلاها به او رو آورد مبتلاشدنش تو را بدحال كند، رفاقت كن با كسى كه از ناحيه او به تو گرفتارى و بلايى نرسد، و به واسطه او در روشها انحرافى پيدا نشود، و اگر گاه تقسيم (مال يا غير آن) ميان شما نزاعى درگير شد تو را بر خويش‏ مقدّم دارد. جناده گويد: پس نفس حضرت به شماره افتاد و رنگ مباركش زرد شد به طورى كه بر آن حضرت ترسناك شدم، (در اين هنگام) حضرت امام حسين عليه السّلام و اسود بن أبى الاسود (يكى از اصحاب رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله) وارد شدند آن حضرت امام حسن را در برگرفت و سر مباركش و ميان دو ديدگانش را بوسيد و نزدش نشست، پس مقدارى آهسته با هم صحبت كردند، ابو الاسود گفت: إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏ امام حسن عليه السّلام خبر مرگ خود را به برادرش مى‏دهد 📚منبع: كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر، خزاز قمی (از علمای بزرگ شیعه در قرن چهارم)- صفحه 226 تا 229 ⭕️کانال متن روضه_مقاتل معتبر چهارده معصوم علیه السلام.(ایتا) 👇 http://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh •┈┈••✾•✾•✾••┈┈• 📌با نشـر لینڪ کانال ما در ثواب اهدافمان سهیـم باشید. ─‌┅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌༅࿇༅ ❃ ༅࿇༅❃ ༅࿇༅═‎‌‌‌‌‌‌═‎‌‌‌‌‌‌┅─
🔴👇 یکشنبه و چهارشنبه آخر ماه صفر برای گشایش کارها و رزق و روزی فراوان و حلال سوره های (انشراح، التین، نصر، اخلاص، ناس، فلق، حمد) هرکدام ۷ مرتبه قبل از غروب آفتاب بخوانید و عزیزانتان را هم مطلع کنید التماس دعا ... (منبع کتاب مرقاه الجنان) 🔴سوال: آیا برای یکشنبه و چهارشنبه آخر ماه صفر، اعمال خاصی توصیه شده است؟ سندیت و اعتبار دارند؟ می توان این احادیث را پذیرفت؟ چون اکثر آنها منبع دارند. آیا هر حدیثی با منبع باشد پس صحیح می باشد؟ یکشنبه و چهارشنبه آخر ماه صفر برای گشایش کارها و رزق و روزی فراوان و حلال سوره های (انشراح، التین، نصر، اخلاص، ناس، فلق، حمد) هرکدام ۷ مرتبه قبل از غروب آفتاب بخوانید و عزیزانتان را هم مطلع کنید التماس دعا ... (منبع کتاب مرقاه الجنان)  🔵پاسخ کوتاه:  ما در اسلام فقط مقید به امری هستیم که از طرف قرآن یا امام معصوم بعنوان منصوص آمده باشد. نڪته/1🔻 در این سالها هم دشمنان اسلام برای سست کردن عقاید مردم از این پیامها زیاد ساخته اند، وقتی مطلبی سندیت ندارد و از کلام معصوم نیست میشود بدعت. کسی از خودش حق ندارد برای یکشنبه آخر صفر فضیلت بسازد و بعد نسخه بدهد. این جنس پیامها غالبا تحت سیطره تفکر یهودی هاست که برای ترویج خرافات و بدعت ها پخش میکنند. و اینکار از صدر اسلام بعنوان اسرائیلیات رواج داشته.👇 نڪته/2🔻 كتاب مرقاة الجنان يكی از منابع قديمی و معتبر حديث و دعای شيعه نيست که بعنوان سند این روایت معرفی شده. • کتب اربعه شیعه که احادیث آن تائید شده اند عبارتند از: 1_ ﺍﻟﮑﺎﻓﯽ ‏( ﺍﺻﻮﻝ، ﻓﺮﻭﻉ، ﺭﻭﺿﻪ ‏) ﻧﻮﺷﺘﻪ ﮐﻠﯿﻨﯽ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﯾﻌﻘﻮﺏ ﻣﺘﻮﻓﺎﯼ 328 ﻩ.ﻕ . ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﮐﺎﻓﯽ 16199 ، ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. 2_ ﻣﻦ ﻻ ﯾﺤﻀﺮﻩ ﺍﻟﻔﻘﯿﻪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺑﺎﺑﻮﯾﻪ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻪ ﺷﯿﺦ ﺻﺪﻭﻕ ‏( 306 ـ381 ﻩ.ﻕ ‏) ﮐﻪ ﺣﺎﻭﯼ 5963 ﺣﺪﯾﺚ میباﺷﺪ. 3_ ﺗﻬﺬﯾﺐ ﺍﻻﺣﮑﺎﻡ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ 13590 ﺣﺪﯾﺚ میباﺷﺪ ﻭ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﺁﻥ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﺴﻦ ﻃﻮﺳﯽ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺑﻪ ﺷﯿﺦ ﻃﻮﺳﯽ ‏(385 ـ 460 ﻩ.ﻕ‏) میباﺷﺪ. 4_ ﺍﻻﺳﺘﺒﺼﺎﺭ ﮐﻪ ﺑﺎﺯ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺷﯿﺦ ﻃﻮﺳﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ 6531 حدﯾﺚ میباﺷﺪ. نڪته/3🔻 درباره قرائت سوره های قرآن و  نمازهای مستحبی ميتوانيد آنها را بخوانيد و حتما هم ثواب دارد ولی خيال نكنيد مثلا حتما بايد چهارشنبه آخر صفر باشد كه اثر كنند!!  خير اين دستورالعملهای عجيب غالبا از معصومين(ع) نيست بلكه اختراع بعضيها میباشد. نڪته/4🔻 ميشود اثبات كرد كه اكثر اينها توصيه معصومين(ع) نیست زيرا مثلا دعایی كه تا سال 900 هجری در هيچيك از كتب معتبر شيعه نبوده و يكدفعه سبز ميشود جعلی است. نڪته/5🔻 در فضای مجازی هر حدیثی که زیرش چند منبع ذکر شده باشد به معنای صحت آن نیست. 🔵🔵 پاسخ کاملتر: ✅نکته توضیحی اول: خواندن قرآن ثواب دارد،اما این نوع حدیث سازی یا فضیلت سازی بدعت و خرافات است.ما در اسلام فقط مقید به امری هستیم که از طرف قرآن یا امام معصوم بعنوان منصوص آماده باشد اینطور مطالب باب بدعت و ترویج غیر واقعی است در این سالها هم دشمنان اسلام برای سست کردن عقاید مردم از این پیامها زیاد ساخته اند. وقتی مطلبی سندیت ندارد و از کلام معصوم نیست بدعت است.و بدعت از هر گناه دیگری بزرگتر ... کسی از خودش حق ندارد برای یکشنبه آخر صفر فضیلت بسازد و بعد نسخه بدهد که اگر اینجور باشد هر روز با یک چیز جدید مواجه خواهیم شد. این جنس پیام ها غالبا تحت سیطره تفکر یهودی هاست که برای ترویج خرافات و بدعت ها پخش می کنند.خدا در قرآن به پیامبرش میگوید اگر یک کلمه از خودت به وحی اضافه کنی من رگ گردنت را میزنم هیچ کس حق اضافه کردن چیزی به دین را ندارد چه برسد به این خرافات بی سند. پیامبر(ص):هنگامي كه بدعت در ميان امّت ظهور كرد بر عالمان لازم است كه عالمانه با آن مبارزه نمايند. امام باقر می فرمایندبدعت گزار ملعون است. ✅نکته توضیحی دوم: سند این روایات؟ 1_ كتاب مرقاة الجنان  يكي از منابع قديمي و معتبر حديث و دعاي شيعه نيست اگر اين اعمال در كتاب هاي قديمي و معتبر آمده باشد معتبر است مثلا در كتاب مصباح المتهجد شيخ طوسي يا المزار شيخ مفيد يا كامل الزيارات ابن قولويه در مجموع كتابهاي قرن 4 و 5 از اعتبار بيشتري برخورداند 2_ برخي از صوفي ها و درويش هاي عرب اعم از شيعه و سني كه به دعا و ذكر علاقه داشتند وقت ميگذاشتند و دعاهايي از خودشان ابتكار مي كردند و نتيجه اش مي شد اين ها... 3_ درباره قرائت سوره هاي قرآن و  نمازهاي مستحبي مي توانيد آنها را بخوانيد و حتما ثواب دارد ولي خيال نكنيد مثلا حتما بايد چهارشنبه آخر صفر باشد كه اثر كنند! خير اين دستورالعمل هاي عجيب غالبا از معصومين ع نيست بلكه بعضي  ها براي خودشان ابتكار كرده اند.
4_ اتفاقا مي شود اثبات كرد كه اكثر اين ها توصيه معصومين (ع) نیست زيرا مثلا دعایي كه تا سال 900 هجري در هيچ يك از كتب معتبر شيعه نبوده و يكدفعه سبز مي شود جعلي است. 5_در فضای مجازی هر حدیثی که زیرش چند منبع ذکر شده باشد به معنای صحت آن نیست البته تكرار مي كنیم: قرائت قرآن و هر دعايي مفيد و مؤثر است ولي آن فضايل عجيبي كه مثلا براي دعاي منج العرش و غيره نقل شده دروغ است  يعني سخن معصوم علیه السلام نيست. 🖋پاسخ به شایعات و شبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بسم الله الرحمان الرحیم ✿ ࿐✿࿐✿࿐✿࿐✿࿐ السلام علیڪ یا ابا محمد یا حسن بن علی! امروز مے خواهم دو سه جمله، روضه ے امام مجتبے علیه السلام بخوانم... امام حسن علیه السلام خیلے مظلوم بود در مظلومیتش همین بس که هنوز کودڪ بود، حدود هشت سال بیشتر نداشت جلوے چشمش به زهراے مرضیه سلام الله علیها جسارت شد. خودش چهل سال بعد از این حادثه فرمود: « یا مغیره أنت الّذے ضربت فاطمه بنت رسول الله صلے الله علیه وآله حتّے أدمیتها» (۱)تو جز کسانے بودے که مادرم زهرا را زدے تا از بدنش خون جارے شد و مجروح شد. ظلمے به او شد که چهل سال بعد ازاین قضیه وقتے مغیره را مے بیند گریه مے گند. دنبال مادر راه افتاد، مادر مے خواست راجع به فدڪ صحبت کند و قباله ے فدڪ را بگیرد. هنگام برگشت امام شاهد سیلے خوردن مادر بود.(۲) @golvajhehaye_roozeh اے کاش من حسن را با خود نبرده بودم                      در پیش چشم کودڪ سیلے نخورده بودم خیلے سخت فرزند نتواند عکس العمل انجام دهد و سن او اقتضا نکند، ببیند شخصے به مادرش جسارت مے کند، سیلس مے زند، نگاه کند و اشڪ در چشمانش حلقه بزند و گریه کند. سال ها این درد در سینه ے امام حسن علیه السلام بود. مظلومیت امام حسن علیه السلام از روزے که مادرش بین در و دیوار قرار گرفت شروع شد. یڪ روز آمد مسجد دید بابایش دارد میان خون خودش مے غلطد، صدا زد یا ابتا! این چه حالتے است؟ یڪ روز هم به دهان طبیب چشم دوخته بود و طبیب گفت: پسر بزرگ آقا شما هستید؟ به بابایت بگو دیگر وصیت کند او توان ماندن را ندارد. یڪ روز هم وقتے صلح کرد در کوچه هاے مدینه به امام جسارت کردند و گفتند: « یا مذّل المؤمنین» توهین ها کردند. خانه هم که مے آمد دختر اشعث در خانه بود همان کسے که به امام زهر نوشاند. وقتے امام مسموم شد (۳) بچه هاے صغیرے داشت، عبدالله بن حسن شش ماهش بود، قاسم بن الحسن علیه السلام سه سالش بود، خیلے سخت است براے یڪ مرد که بچه هاے کوچڪ دور بستر مرگش بنشینند؛ اما عزیزان من! برادران و خواهران! کسے که یڪ زندگے سخت داشته باشد درد مریضے بکشد، مشکلات داشته باشد، وقتے از دنیا برود اگر با شکوخ تشییع گردد و مردم احترام و عزتش کنند و مراسم خوبے برایش بگیرند یڪ مقدار بچه هایش آرام مے شوند و مے گویند: پدرمان سختے کشید اما بدنش با احترام دفن شد. @golvajhehaye_roozeh دل ها بسوزد براے امام حسن علیه السلام که این قضیه هم اتفاق نیافتاد. جلوے چشم قاسم بن الحسن علیه السلام، جلوے چشم عبدالله بن الحسن، جلوے چشم عباس و جلوے چشم امام حسین علیه السلام که یڪ عمر با هم بزرگ شده بودند، یڪ عمر با هم زندگے کرده بودند یڪ وقت ببینند چوبه هاے تیر بر بدن مقدس امام علیه السلام نشست.(۴) ✾غربت آن است که بعد از مردن      ✾آتش تیر  بــــبارد  بــر  بدن ✾آتـش  تیر  چو  افروخته   شد                   ✾کفن و جسم به هم دوخته شد امام کنار بدن نشست، تیرها را از بدن بیرون آورد. برادرم! غارت زده آن نیست که مالش را مے برند غارت زده منم که با دست خودم داداشم را میان قبر مے گذارم.(۵) وسیعلم الّذین ظلموا أیّ منقلب ینقلبون.(۶) ✿۱- الاحتجاج، ج۱، ص۲۷۸. ✿۲- فضائل و سیره ے حضرت فاطمه سلام الله علیها در آثار علامه حسن زاده آملی، ص۵۴. ✿۳- مقتل فلسفی،‌ص۴۷. ✿۴- سوگنامه آل محمد، ص۶۳. ✿۵- همان، ص۶۴. https://t.me/matnrozehmaghtalmotabar کانال متن روضه_مقاتل معتبر چهارده معصوم علیه السلام. ✿✿࿐✿࿐✿✿ http://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh گلواژه هاے روضه چهارده معصوم (ع) ✿✿࿐✿࿐✿✿ 📌با نشـر لینڪ کانال ما در ثواب اهداف کانال سهیـم باشید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ