5. روضه حضرت اباالفضل ع.mp3
3.11M
#روضه_حضرت_اباالفضل( علیه السلام )
#استاد_حیدرزاده
ــــــــــ ــــــــــــ ــــــــــــ
انسان شناسی_۴۷.mp3
12.34M
#انسان_شناسی ۴۷
#استاد_شجاعی
#استاد_عالی
#دکتر_عباسی
۱ـ گاهی وقتها میدونی چه کاری درست و حقّه، و #میخوای که بهش عمل کنی؛ امّـــا #نمیتونی ❗️
۲ـ گاهی وقتها میدونی چه کاری درست و حقّه؛ امّـــا #نمیخوای که بهش عمل کنی ❗️
دلیلِ این " نتونستنها "
و این " نخواستنها " چیه؟
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#دعای_روز_یازدهم_ماه_مبارک_رمضان
اللَّهُمَّ حَبِّبْ إِلَيَّ فِيهِ الْإِحْسَانَ وَ كَرِّهْ إِلَيَّ فِيهِ الْفُسُوقَ وَ الْعِصْيَانَ
اى خدا در اين روز احسان و نيكويى را محبوب من و فسق و معاصى را ناپسند من قرار ده
وَ حَرِّمْ عَلَيَّ فِيهِ السَّخَطَ وَ النِّيرَانَ بِعَوْنِكَ يَا غِيَاثَ الْمُسْتَغِيثِينَ
و در اين روز خشم و آتش قهرت را بر من حرام گردان به يارى خود اى فريادرس فرياد خواهان.
─┅•••═᪥𑁍᪥═•••┅─
joze11.mp3
4.07M
تند خوانی جز 11 قرآن استاد معتز آقایی
─┅•••═᪥𑁍᪥═•••┅─
AUD-20220413-WA0113.
6.15M
ترجمه فارسی و تفسیر جزء 11
─┅•••═᪥𑁍᪥═•••┅─
قدرشناسی ماه رمضان
حضرت آیتالله خامنهای: قدر این ماه رمضانی را که الان در آن هستیم، بدانیم. هزاران هزار ماه رمضان در طول تاریخ آمده و رفته؛ هزاران هزار ماه رمضان خواهد آمد که من و شما در آن ماه رمضان نیستیم... توفیق به ما داده شده که حالا بیست ماه، سی ماه، پنجاه ماه، شصت ماه رمضان را از دورهی تکلیف تا آخر عمرمان در بین این مجموعهی ماه رمضانهای تاریخ [حضور] داشته باشیم؛ خب، همینها را قدر بدانیم. ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#قضـــاوت
📌هـشـدار به قضــات
[ در هر یک از قضاوت های خود یا به سوی بهشت می روید، یا جهنم ]
قضاوت و داورى در میان مردم براى کسانى که اهلیّت و شایستگى آن را دارند، واجب کفایى، بلکه در بعضى از موارد واجب عینى است; و این خود یکى از عبادات مهمّه محسوب مى شود. با این حال به قاضى هشدار مى دهد که دقیقاً مراقب حسّاسیّت کار خویش باشد.
در حدیث معروفى از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله)مى خوانیم:
«لِسانُ الْقاضى بَیْنَ جَمَرَتَیْنَ مِنْ نارِ، حَتّى یَقْضى بَیْنَ النّاسِ فَاِمّا اِلَى الْجَنَّةِ و اِمّا اِلَى النّارِ»:
«زبان قاضى در میان شعله آتش است تا داورى او پایان یابد، و در این صورت یا به سوى بهشت مى رود یا به سوى جهنّم»! (1)
در حدیث دیگرى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم:
«اَلْقُضاةُ اَرُبَعَة، ثَلاثَة فى النّارِ وَ واحِد فِى الْجَنَّةِ، رَجُل قَضى بِجَور وَ هُوَ یَعْلَمُ فَهُوَ فِى النّارِ، وَ رَجُل قَضى بِجَور وَ هُوَ لا یَعْلَمُ فَهُوَ فِى النّارِ، وَ رَجُل قَضى بِالْحَقِّ وَ هُوَ لا یَعْلَمُ فَهُوَ فِى النّارِ، وَ رَجُل قَضى بِالْحَقِّ وَ هُوَ یَعْلَمُ فَهُوَ فِى الْجَنَّةِ»:
«قاضیان چهار گروه اند سه دسته از آنان در آتش اند و یک دسته در بهشت: کسى که به ظلم داورى مى کند در حالى که آگاه است، او در دوزخ است; و کسى که به ظلم قضاوت مى کند و نا آگاه است، او هم در دوزخ است; و کسى که به حق قضاوت مى کند در حالى که نا آگاه است او هم در دوزخ است; و کسى که به حق قضاوت مى کند در حالى که مى داند (تنها) او در بهشت است»!(2)
به این ترتیب قاضى حتّى اگر داوریش مطابق واقع باشد، ولى بدون آگاهى به این نتیجه برسد، یا به تعبیر دیگر رسیدن به حق تصادفى صورت گیرد، باز در پیشگاه خداوند مسئول است; هر چند با قضاوت او حق به حق دار رسیده باشد و این نهایت دقّت اسلام را در امر قضا نشان مى دهد.
1. وسائل الشیعة، جلد 18، صفحه 157، باب 2 از ابواب آداب القاضى.
2. وسائل الشیعة، جلد 18، صفحه 11، حدیث 6.
@golvajhehaye_roozeh
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ