eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.4هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
9.6هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیمه شب تو صحرای عرفات چه خبره😭 اشک ها اشک شوق ولی حسرت دیدار یار داره آتیش میزنه قلب آدمووو تا حالا تا این اندازه دلم برای امام زمانم تنگ نشده بود... # امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فراز های برتر تلاوت نساء، طارق و قریش فلسطین، مسجد الاقصی سال ۱۹۶۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸️ الهی ✨در اين شب زیبایت 🌸به حقِ تمامی اسماء و ✨️صفات بی انتهای خويش 🌸آرزوي همـه را ✨️به هدف اجابت بنشان 🌸آمين یا رَبَّ شبتون پر از معجزه الهی 🌸 🌸🍃🌸 🍃 🌸 🍃 🌸🍃 🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 قطعه‌ای از مرحوم استاد که در سال ۲۰۰۱ میلادی به ثبت رسیده است 📖 آیاتی از سوره عَبَس تلاوتی زیبا در مقام 👌🏻 🔰 🆔 👉 https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش نبر « تکیه های صوتی » جلسه یازدهم قسمت اول استاد مهدی حسنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش نبر « تکیه های صوتی » جلسه یازدهم قسمت دوم استاد مهدی حسنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ﺳﺨﻨﯽ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﻃﻼ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﺧﻠﻖ ﭘﺸﯿﻤﺎﻥ ﻣﺸﻮ... ﻭ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﻗﺪﺭ خوبي  ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﻧﺴﺖ، ﻏﻤﮕﯿﻦ ﻣﺸﻮ! ﭼﻮﻥ ﮔﻨﺠﺸﮏﻫﺎ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺁﻭﺍﺯ ﻣﯽﺧﻮﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﻫﯿﭻﮐﺲ ﺗﺸﮑﺮ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ! ﻭﻟﯽ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺁﻭﺍﺯﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻣﯽﺩﻫﻨﺪ... ﻧﮕﺎﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ... ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺪ ﻣﯽﺑﯿﻨﺪ، ﻭ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻮﺏ! ﻭ ﯾﮑﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺟﺬﺍﺏ، ﻭ ﺷﺨﺼﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻫﯿﭻ ﺣﺴﺎﺏ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ! ﺗﻨﻬﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺁﻧﮕﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﯽ ﻣﯽﺑﯿﻨﺪ... ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻭ ﻣﺮﺍﺩ ﺧﻮﺩﺕ ﻗﺮﺍﺭ ﺑده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 تلاوت بسیار زیبا با صدای استاد عمران 🖤 تقدیم به روح شهدای خدمت 🇮🇷 📖 سوره مبارکه واقعه - آیات ۸ تا ۱۹ 🌿 فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ ﴿٨﴾ 🔹 سعادتمندان، چه بلندمرتبه‌اند سعادتمندان! 🌿 وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿٩﴾ 🔹 و شقاوتمندان، چه دون‌پایه‌اند شقاوتمندان! 🌿 وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾ 🔹 و پیشی‌گیرندگان [به اعمال نیک] که پیشی‌گیرندگان [به رحمت و آمرزش] اند 🌿 أُولَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾ 🔹 آنان مقربانند 🌿 فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ ﴿١٢﴾ 🔹 در بهشت‌های پرنعمت 🌿 ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ ﴿١٣﴾ 🔹 گروهی بسیار از پیشینیان 🌿 وَقَلِيلٌ مِنَ الْآخِرِينَ ﴿١٤﴾ 🔹 و اندکی از پسینیان 🌿 عَلَى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ 🔹 بر تخت‌هایی زربافت 🌿 مُتَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ ﴿١٦﴾ 🔹 در حالی که روبروی یکدیگر بر آنها تکیه دارند يَطُوفُ عَلَيْهِمْ وِلْدَانٌ مُخَلَّدُونَ ﴿١٧﴾ 🔹 نوجوانانی همیشه نوجوان، همواره [برای خدمت] پیرامونشان می‌گردند 🌿 بِأَكْوَابٍ وَأَبَارِيقَ وَكَأْسٍ مِنْ مَعِينٍ ﴿١٨﴾ 🔹 با قدح‌ها و کوزه‌ها و جام‌هایی از باده ناب و پاک 🌿 لَا يُصَدَّعُونَ عَنْهَا وَلَا يُنْزِفُونَ ﴿١٩﴾ 🔹 که از نوشیدنش نه سردرد گیرند و نه مست و بی‌خرد شوند
🔉 تلاوت بسیار زیبا با صدای استاد محمدحکیم عمران 🖤 تقدیم به روح شهدای خدمت 🇮🇷 📖 سوره مبارکه واقعه - آیات ۸ تا ۱۹ 📝 تحلیل: 🌿 فأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ ﴿٨﴾ 🌿 وأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ ﴿٩﴾ 🌿 والسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾ 🌿 أولَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾ 🌿 في جَنَّاتِ النَّعِيمِ ﴿١٢﴾ 📌 استاد در این چند فراز مقام رست را اجرا نموده است 🖌 در فراز دوم و در عبارت «مَا أَصْحَاب» به پایین‌ترین درجه در این مقطع اشاره نموده که درجه پنجم از دیوان ماقبل ماقبل اساسی است! یعنی 3 درجه پایین‌تر از قرار رست و نت بسیار پایین و سخت Re#😳 🖊 فراز بعدی راست‌کردان اجرا شده و در عبارت «الْمُقَرَّبُون» به یک درجه بالاتر از دوبل‌اکتاو (جواب‌الجواب) اشاره نموده که بالاترین درجه اجرا شده در این مقطع است 🌿 ثلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ ﴿١٣﴾ 🌿 وقَلِيلٌ مِنَ الْآخِرِينَ ﴿١٤﴾ 🌿 علَى سُرُرٍ مَوْضُونَةٍ ﴿١٥﴾ 🌿 متَّكِئِينَ عَلَيْهَا مُتَقَابِلِينَ ﴿١٦﴾ 💠 استاد سپس به نهاوند ورود می‌کند، لکن با سبک و روش خاص خود 📌 در اینجا استاد عمران، نهاوندی را اجرا نموده که فاصله درجات ۷ و ۸ آن یک‌پرده کامل است و نه همان‌گونه که باید باشد: نیم‌پرده 🖌 یعنی استاد به جای جنس دوم نهاوند (که در اصل باید «حجاز» باشد) «کرد» نشانده و فضای خاصی را به نمایش می‌گذارد. چنین فضایی را به طور مفصل‌تر در تلاوت شاهکار احزاب استاد نیز شاهد هستیم ❇️ در فراز دوم و سوم این مقطع نهاوند را به شکل اصلی خود می‌شنویم 🔸ادامه دارد ...