eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.2هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
8.6هزار ویدیو
979 فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
180_Page.MP3
879.3K
تلاوت با معنی ۱۸۰ جزء ۹
4_5895638097537795433.mp3
929.8K
‌🔸ترتیل صفحه ۱۸۰ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده 🔸مقام‌ : بیات 🛑 فایل بدون ترجمه 🕊
قرآن ترجمه المیزان سوره 8 سوره مبارکه الانفال صفحه 180 وَاذْكُرُوا إِذْ أَنْتُمْ قَلِيلٌ مُسْتَضْعَفُونَ فِي الْأَرْضِ تَخَافُونَ أَنْ يَتَخَطَّفَكُمُ النَّاسُ فَآوَاكُمْ وَأَيَّدَكُمْ بِنَصْرِهِ وَرَزَقَكُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (26) و به ياد آوريد وقتى را که شما گروهى اندک بوديد و در آن سرزمين به ناتوانى کشيده شده بوديد، و مى ترسيديد که مردم شما را بربايند، پس خدا شما را پناه داد و با نصرت خود تأييدتان کرد و از چيزهاى دلپذير به شما عطا نموده باشد که شکرگزارى کنيد. (26) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا اللَّهَ وَالرَّسُولَ وَتَخُونُوا أَمَانَاتِكُمْ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ (27) اى کسانى که ايمان آورده ايد! به خدا و رسول او خيانت نکنيد و [نيز ]در امانت هاى خود با آنکه مى دانيد خيانت نکنيد. (27) وَاعْلَمُوا أَنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ وَأَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ (28) و بدانيد که اموال و اولاد شما فقط وسيله امتحانند، و اينکه خداست که اجرى بزرگ نزد او است. (28) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا وَيُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ (29) اى کسانى که ايمان آورده ايد! اگر از خدا پروا کنيد، براى شما وسيله تشخيص حق از باطل قرار مى دهد و گناهانتان را مى زدايد، و شما را مى آمرزد، و خدا داراى فضل بزرگ است. (29) وَإِذْ يَمْكُرُ بِكَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِيُثْبِتُوكَ أَوْ يَقْتُلُوكَ أَوْ يُخْرِجُوكَ ۚ وَيَمْكُرُونَ وَيَمْكُرُ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ (30) و [ياد کن ]وقتى را که کافران درباره تو نيرنگ مى کردند که تو را به بند کشند يا بکشند يا [از مکّه ]بيرونت کنند. آنان نيرنگ مى کنند، و خدا تدبير مى کند، و خدا بهترين تدبير کنندگان است. (30) وَإِذَا تُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ آيَاتُنَا قَالُوا قَدْ سَمِعْنَا لَوْ نَشَاءُ لَقُلْنَا مِثْلَ هَٰذَا ۙ إِنْ هَٰذَا إِلَّا أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ (31) و چون آيات ما بر آنان خوانده شود مى گويند: به خوبى شنيديم، اگر مى خواستيم، ما هم مانند اين را مى گفتيم. اين جز افسانه هاى پيشينيان نيست. (31) وَإِذْ قَالُوا اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ هَٰذَا هُوَ الْحَقَّ مِنْ عِنْدِكَ فَأَمْطِرْ عَلَيْنَا حِجَارَةً مِنَ السَّمَاءِ أَوِ ائْتِنَا بِعَذَابٍ أَلِيمٍ (32) و [ياد کن ]وقتى را که گفتند: خدايا، اگر اين قرآن همان حقّ از جانب تو است، برما از آسمان سنگ بباران يا عذابى دردناک براى ما بياور. (32) وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنْتَ فِيهِمْ ۚ وَمَا كَانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ يَسْتَغْفِرُونَ (33) ولى خدا چنين نيست که آنان را در حاليکه تو در ميانشان هستى عذاب کند، و [نيز ]خدا بر آن نيست که عذاب کننده آنان باشد و در حاليکه آمرزش مى طلبند. (33) 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نکته تفسیری صفحه ۱۸۰: میوه‏ی شیرین درخت تقوا: یکی از توانایی هایی که انسان برای زندگی خوب در جامعه و پیشرفت و سعادت نیاز دارد، قدرت تشخیص بدی و خوبی، حق و باطل، مفید و مضر، و دوست و دشمن است. در هر جامعه ای، سِنّی را سنّ رشد و بلوغ عقلی می دانند. پس از آن، به افراد آزادی انتخاب داده می شود، و آنان بر اساس فهم و درکشان رأی می دهند، معامله می کنند، همسر انتخاب می کنند و برای اشتباهاتشان مجازات می شوند. اگرچه همه‏ی انسان های عاقل و بالغ در انتخاب کردن آزاد هستند، واقعیت نشان می دهد که گاهی عواملی بر عقل و درکشان سایه می افکند و اختیارشان را آلوده می کند. از همین رو می بینیم که بسیاری از مردم، به دام حکمرانان شیطان صفت می افتند و با انسان های دلسوز مخالفت می کنند و جای حق و باطل و دوست و دشمن را تغییر می دهند. مطالعه‏ی احوال چنین مردمی نشان می دهد که مهم ترین عامل نفهمیدن حقیقت، بی توجّهی آنان به فرمان خدا و پیروی از هوای نفس و منافع شخصی شان بوده است؛ زیرا هواپرستی و پیروی از هوای نفسانی، چشم جان انسان را کور می کند و قدرت درک حقیقت را از او می گیرد و مهم ترین هدف زندگی او را رسیدن به لذّات و خواسته‏های زودگذر قرار می دهد. خداوند در این باره فرموده است: «آیا دیده ای کسی را که خدای خودش را هوای نفسش قرار داده و خداوند او را با آگاهی از این که شایسته‏ی هدایت نیست، گمراه کرده و بر گوش و قلبش مُهر زده و بر چشمش پرده ای افکنده است تا حقیقت را نفهمد؟ با این حال، غیر از خدا چه کسی می تواند او را هدایت کند؟ آیا پند نمی گیرید؟» در نقطه‏ی مقابلِ هواپرستی اما تقوا و پرهیزکاری موجب ایجاد روشن بینی و قدرتی در وجود انسان می شود که بدون توجه به منافع و لذّت های زودگذر می تواند حق و حقیقت را دریابد و در دام باطل نیفتد. این همان حقیقتی است که خدا در این آیه به مسلمانان می فرماید؛ این که اگر آنان تقوا پیشه کنند و در پی جلب خشنودی خدا و حفظ خود از خشم او باشند، خدا چراغی در وجودشان روشن می کند که در تاریکی های جهل و نادانی، راه خود را به وسیله‏ی آن به خوبی پیدا می کنند و تفاوت حق و باطل را می فهمند. این حالت روشن بینی و بصیرت، یکی از بزرگ ترین نتایج ایمان و پرهیزکاری است که صف انسان های باایمان و پرهیزکار را از افراد کافر و بی تقوا جدا می کند، و اگرچه هر دو گروه در ظاهر مانند هم زندگی می کنند، تفاوتشان مانند تفاوت مردگان و زندگان است. قرآن کریم در این باره چه زیبا فرموده است: «آیا کسی که مرده بود، سپس او را زنده کردیم و نوری برایش قرار دادیم تا در میان مردم راه برود، همانند کسی است که در تاریکی های جهل و گمراهی به سر می برد و از آن بیرون نمی آید؟ بدین سان، شیطان کارهای کافران را در نظرشان زیبا جلوه می دهد تا آنان تفاوت خوب و بد را نفهمند.» 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۲۷ قرآن کریم شامل آیات ۱۷۷ تا ۱۸۱ سوره مبارکه بقره 💫 پیامبر (ص) می‌فرمایند: «قارِئُ القُرآنِ وَ المُستَمِعُ فِی الأَجرِ سَواءٌ» قاری قرآن و گوش‌کننده آن در پاداش مساوی هستند. (مستدرک الوسائل ۴/ ۲۶۱) 🎙 استاد: مرحوم منشاوی ••❀✨ *جهادتبیین* ✨❀••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه قرآن مسجد شمس الشموس خیابان وحید 22 هرهفته یکشنبه شبها زیر نظر قاری علیرضا زارع با حضور اساتید و دوستداران قرآنی برگزار می‌شود 1399/12/17
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر از خدا نا امید شدی، این آیات معجزه میکنه❗️ 💠 قرائت آیه 186 سوره بقره با صدای عبدالباسط ❤️ قطعا آرامش این آیات در اعماق وجودتان رسوخ میکند! ☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حافظ عزیز اگر میخواهید احتیاج به کلاس تثبیت بعد از حفظ نداشته باشید همین حالا تصمیم بگیرید چند کار را در حفظ خود رعایت کنید ✅ حفظ اولیه باید بسیار محکم باشد برای رسیدن به حفظ 100 باید شما حفظ 120 درصد داشته باشید زحمت زیاد در ابتدا برای حفظ , شما را از بسیاری از زحمات بعد معاف خواهد کرد ✅ ده درس هر روز بدون تعطیلی ✅ مباحثه , معجزه حفظ هرگز هرگز نگویید حالا حفظ میکنم بعد تثبیت این خطر ناک ترین جمله ای هست که یک حافظ بر زبان می اورد . مباحثه کنید و از نتایج شگفت انگیز آن بهره مند شوید .
♥️. حافظ عزیز. ♥️ احترام به استاد از وظایف موکد قرآن آموز می باشد در موقع پرسش اگر استاد از شما تکرار تلاوت را خواست به هر دلیلی, با جمله من درست خواندم یا کجای تلاوتم اشتباه بود هرگز توفیقات خود را در کار حفظ کم نکنید در مقابل صحبت های استاد فقط کلمه چشم ♦️ چشم به استاد = توفیق ♦️
حافظ عزیز گاهی وقت ها ما برنامه درست داریم ولی چند روز انجام میدهیم و رها میکنیم یک دلیلی که باعث میشه ما برنامه خود را متوقف نکنیم داشتن یک پشتیبان یا استاد از بیرون یا یک هم مباحث می‌باشد تا با ارزیابی عملکرد ما باعث تشویق و یا تذکر ما باشد مثل : چقدر خوب میخونی چقدر منظم و خوب شدی الان داری یه حافظ حرفه ای میشی و.... پس بهتره تو مسیر حفظ یک استاد و یا یک همراه خوب داشته باشیم
اگر حافظ موفقی را دیدید فکر نکنید یک شبه به این مرحله رسیده ✅ برنامه ریزی، پشتکار و ده سال تلاش در نهایت شما را تبدیل به کسی می کند که همه فکر می کنند یک شبه موفق شده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽مقطعی حسی و دل‌انگیز از تلاوت مرحوم استاد آیاتی از سوره مبارکه نور
🌱آموزش صوت و لحن 🌱توسط استاد ابوالقاسمی 🌱در ۴۹صوت
mesbah40.mp3
13.63M
🌱آموزش صوت و لحن 🌱توسط استاد ابوالقاسمی 🌱در ۴۹صوت ✅جلسه و صوت چهلم
در بين 28 حرف زبان عربي فقط 10 حرف از آنها تلفظ شان با زبان فارسي متفاوت است. اين حروف دهگانه عبارتند:   «ث _ ح _ ذ _ ص _ ض _ ط _ ظ _ ع _ غ _ و». حرف «ث» :اين حرف را بايد به اصطلاح (نوک زباني) ونازک وکم حجم تلفظ کرد (مانند کودکي که نوک زباني صحبت مي کند) يعني در حالي که نوک زبان با دندان هاي جلو در آرواره بالا تماس دارد هوا را بيرون دميم(فشار نوک زبان بر دندان ها زياد نباشد). حرف (ث) بدون اين که صداي «صوت»از آن شنيده شود تلفظ مي گردد. مثال: ثَوابَ _ ثَقُلَتْ _ ثَلاثُ _ ثُلُثُ _ ثابِتٌ _ مَثُوبَةً _ ثُبُوراً _ جاثِيَةً _ ثَلاثُونَ _ يُثْبِتُ . حرف «ح» :حرف (حاء) با گرفتگي خاصي در حلق ايجاد مي شود.مانند کسي که بخواهد مثلاً پوست تخمه اي را که در حلق گير کرده با فشار هوا خارج کند. مثال: اَلْحَمْدُ _ مَحَبَّةً _ حاجِزاً _ حُسناً _ حُنَفاءَ _ يُحُولُ _ دُحُوراً _ حِبَالُهُم _ اَلرِّياحْ (در وقف). حرف «ذ» : حرف (ذال)عيناً مانند حرف (ثاء) از تماس نوک زبان ودندان هاي بالا وبا صداي نازک و(کم حجم) تلفظ مي گردد(مهّم).(فشار نوک زبان بر دندان ها زياد نباشد). مثال: ذَهَبَ _ تَذَرُ _ نَبَذَ _ نُذُرِ _ اَلذُّنُوبَ _ ذُوقُوا _ اَذِلَّةً _ اُذْکُرُوا _ ذي قُوَّةٍ _ يَومَئِذْ (در وقف). حرف «ص» : حرف (صاد) مانند(س) تلفظ مي شود" فقط به همراه آن صدا پر حجم ودرشت مي گردد (سين مُفَخَّم).براي اين کار گلو را پرحجم کنيد.به اصطلاح عاميانه باد درگلو بيندازيد. تأکيد مي شود که هنگام تلفظ (ص) نبايد صداي سوت شديد شنيده شود. مثال: صَدَقَ _ صَلَحَ _ قَصَصَ _ صُورَةٍ _ اَلصُّلحُ _ اِصْراً _ نَصُوحاً _ يَفْصِلُ _ مَحِيصْ (در وقف). حرف «ض» :حرف (ضاد) از تماس کناره زبان با دندان هاي آسياي بالا (از هر طرف که مقدور باشد) وبا صداي پرحجم ودرشت تلفظ مي شود. مثال: ضَرَبَ _ ضَعْفٍ _ وَضَعَها _ مَغْضُوبِ _ ضُعَفاءُ _ ضامِرً _ يَسْتَضْعِفُ _ مَرِيضْ (در وقف ). حرف «ط» :حرف (طاء) مانند حرف (ت) تلفظ مي شود با اين تفاوت که صداي آن درشت وپرحجم مي باشد (تاء مُفَخَّم). حرف (ط) قوي ترين حرف زبان عرب مي باشد. مثال: طَيِّبَةً _ طَبَقاً _ لِلطَّاغينَ _ يَطْهُرْنَ _ يَطُوفُ _ طِفْلاً _ صِراطِي _ طُوبي _ مُحِيطْ (در وقف). حرف «ظ» :اين حرف دقيقاً مانند حرف (ذ) از تماس نوک زبان وسر دندان هاي جلو آرواره بالا ايجاد مي شود " با اين تفاوت که صدا در حرف (ظاء) درشت وپرحجم مي گردد (ذال مفخّم). با دقت کرد که هوا با فشار زياد در مخرج دميده نشود. مثال: ظَلَمَ _ اَعْظَمَ _ ظُلُماتٍ _ اَلظُّنُونا _ اَظُنُّ _ تُوعَظُونَ _ يُظهِرَ _ ظَهَرَ _ غَلِيظْ (در وقف). حرف «ع» :اين حرف از ميانحلق وبه صورت نرم تلفظ مي شود وگويي صدا (کش) مي آيد (البته اين به معناي افراط در ندمي حرف نيست). حرف (ع) مفخّم وپرحجم اداء نشود. مثال: عَلِمَ _ مُعَلَُّمٌ _ اَلعَالَمينَ _ مَعايِشَ _ تَعُدُّوا _ عُتُلٍّ _ ماعُونَ _ يَعْرِفُونَ _ السَّميعْ (در وقف). حرف «غ» :حرف (غين)از همان محل تلفظ حرف (خاء) يعني از ناحيه حلق تلفظ شده ولي صداي آن نرم وکشيده ودنباله دار است وحالت خراش وخشونت حرف (خاء) راندارد. صداي (غ) را مي توانيم هنگامي که مقداري آب در گلو (غرغره) مي کنيم،بشنويم. صداي (غ) بايد درشت وچرحجم باشد. مثال: غَيْرِ _ غَضَبٌ _ اَلْغَرُورَ _ اَلْغافِرينَ _ يَغُلَّ _ غُصَّةٍ _ يَغُوصُونَ _ يُغنِهِمُ _ غَيْرباغْ (در وقف). حرف «و» :براي تلفظ (واو) نبايد مثل صداي فارسي آن دندان هاي بالا با لب پايين مماس گردد : بلکه در اداء اين حرف لب ها به حالت (غنچه) درمي آيد وصداي (و) از ميان دولب خارج مي شود. بايد دقت کرد که حرف واو کم حجم و نازک اداء شود. مثال: وَرَدَ _ اَلْوَقُودِ _ لَوَّوْا _ وُجُوهٌ _ وُورِي _ مَوْرُودُ _ اوَوْا وَ نَصَرُوا _ بَلَوْناهُمْ (در وقف).