eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.3هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
9.5هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️ ✅ سلام و عرض ادب روز یکشنبه زیبایتان به خیر ‌ 💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫 ✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن ✅ آیات صفحه (۲۸۶)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم : ✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️ به جمع ما بپیوندید 🕊https://eitaa.com/gooorrrran
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🕙 هر شب ساعت : 00
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🕙 هر شب ساعت : 00
286_Page.MP3
1.01M
تلاوت با معنی ۲۸۶ جزء ۱۵
4_5922267049391818237.mp3
1.02M
🔸ترتیل صفحه ۲۸۶ با صدای استاد حامدولی زاده 🔸مقام‌ : حجاز 🛑 فایل بدون ترجمه 🕊
4_5922267049391818238.mp3
1.95M
🔸ترتیل صفحه 286 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام حجاز 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊
قرآن ترجمه المیزان سوره 17 سوره مبارکه الاسراء صفحه 286 ذَٰلِكَ مِمَّا أَوْحَىٰ إِلَيْكَ رَبُّكَ مِنَ الْحِكْمَةِ ۗ وَلَا تَجْعَلْ مَعَ اللَّهِ إِلَٰهًا آخَرَ فَتُلْقَىٰ فِي جَهَنَّمَ مَلُومًا مَدْحُورًا (39) اين [دستورات]از حکمت هايى است که پروردگارت به تو وحى کرده است; و با خدا معبودى ديگر قرار نده که سرزنش شده و رانده گشته، در حهنّم افکنده خواهى شد. (39) أَفَأَصْفَاكُمْ رَبُّكُمْ بِالْبَنِينَ وَاتَّخَذَ مِنَ الْمَلَائِكَةِ إِنَاثًا ۚ إِنَّكُمْ لَتَقُولُونَ قَوْلًا عَظِيمًا (40) آيا پروردگارتان شما را[بر خود برترى داده]و در نتيجه شما را به [داشتن ]پسران برگزيده و[براى خود]از فرشتگان دخترانى برگرفته است؟! به راستى که شما سخنى بزرگ مى گوييد. (40) وَلَقَدْ صَرَّفْنَا فِي هَٰذَا الْقُرْآنِ لِيَذَّكَّرُوا وَمَا يَزِيدُهُمْ إِلَّا نُفُورًا (41) و همانا در اين قرآن [سخنانى]گوناگون گفتيم تا هشيار شوند; ولى جز رميدن براى آنان نمى افزايد. (41) قُلْ لَوْ كَانَ مَعَهُ آلِهَةٌ كَمَا يَقُولُونَ إِذًا لَابْتَغَوْا إِلَىٰ ذِي الْعَرْشِ سَبِيلًا (42) بگو: اگر آن گونه که مى گويند، با خدا معبودهايى بود، در آن هنگام به سوى صاحب عرش راهى مى جستند[تا قدرت را از او بگيرند]. (42) سُبْحَانَهُ وَتَعَالَىٰ عَمَّا يَقُولُونَ عُلُوًّا كَبِيرًا (43) منزّه است او و برتر است از آنچه مى گويند برترى بزرگ! (43) تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالْأَرْضُ وَمَنْ فِيهِنَّ ۚ وَإِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَٰكِنْ لَا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ ۗ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا (44) آسمان هاى هفتگانه و زمين و هر آن که در آنها است او را به پاکى ياد مى کنند و هيچ چيزى نيست مگر اين که همراه با ستايش او به پاکى يادش مى کند، ولى شما تسبيح آنها را درک نمى کنيد. بى گمان او بردبار و آمرزگار است. (44) وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجَابًا مَسْتُورًا (45) و هنگامى که قرآن بخوانى، ميان تو و کسانى که به آخرت ايمان ندارند حجابى نامرئى قرار مى دهيم. (45) وَجَعَلْنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ أَكِنَّةً أَنْ يَفْقَهُوهُ وَفِي آذَانِهِمْ وَقْرًا ۚ وَإِذَا ذَكَرْتَ رَبَّكَ فِي الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْا عَلَىٰ أَدْبَارِهِمْ نُفُورًا (46) و بر دل هاى آنان پوشش هايى قرار داديم تا آن را نفهمند و در گوش هايشان سنگينى نهاديم. و آن گاه که پروردگارت را در قرآن به يگانگى ياد کنى، با حالت رميدگى به تو پشت مى کنند. (46) نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَسْتَمِعُونَ بِهِ إِذْ يَسْتَمِعُونَ إِلَيْكَ وَإِذْ هُمْ نَجْوَىٰ إِذْ يَقُولُ الظَّالِمُونَ إِنْ تَتَّبِعُونَ إِلَّا رَجُلًا مَسْحُورًا (47) هنگامى که آنان [وقت خواندن قرآن]به تو گوش فرا مى دهند، ما به انگيزه اى که با آن [به تو]گوش فرا مى دهند آگاه تريم، و[نيز]هنگامى که باهم نجوا مى کنند[از کارشان آگاه تريم]آن گاه که آن ستمگران مى گويند: شما جز از مردى جادو شده پيروى نمى کنيد. (47) انْظُرْ كَيْفَ ضَرَبُوا لَكَ الْأَمْثَالَ فَضَلُّوا فَلَا يَسْتَطِيعُونَ سَبِيلًا (48) بنگر چگونه براى تو مَثَل ها زدند و در نتيجه گمراه شدند; پس راهى نمى توانند يافت. (48) وَقَالُوا أَإِذَا كُنَّا عِظَامًا وَرُفَاتًا أَإِنَّا لَمَبْعُوثُونَ خَلْقًا جَدِيدًا (49) و گفتند: آيا هنگامى که ما استخوان ها[يى از هم جدا]و [سپس]آردگونه شديم، آيا حتماً در آفرينشى جديد برانگيخته مى شويم؟! (49) 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۸۶🌷 تسبیح کائنات: این آیه، یکی از آیات پیچیده و سؤال برانگیز قرآن مجید است؛ زیرا به روشنی می فرماید که تمام موجودات، به تسبیح و تقدیس خدا مشغول اند و او را از بدی ها پاک شمرده، ستایش می کنند. عده ای از مفسّران قرآن و دانشمندان علوم اسلامی معتقدند که این تسبیح و ستایش، حقیقتی است که با «زبان حال» موجودات بیان می شود و عده ای دیگر بر این باورند که تسبیح موجودات، با «زبان گفتار» است. برای درک بهتر نظر یکم، به چند مثال توجّه کنیم: یک تابلوی زیبا که شاهکار هنری است، با زبان حال، بر ذوق و مهارت نقّاش خود گواهی می دهد و او را می ستاید. یک ساختمان زیبا و بزرگ نیز از علم و هنر معمار و بنّای خود سخن می گوید و او را ستایش می کند. بنابراین باید بپذیریم که عالم شگرف هستی با این همه پیچیدگی و عظمت و با این همه رازهای عجیب، پدیدآورنده‏ ی دانا و توانای خود را یکپارچه و همواره می ستاید و از هر عیب و نقصی پاک می شمرد. آری، نظم عالم هستی می گوید که آفریدگار آن از هر عیب و نقصی پاک و صاحب دانش بی پایان و قدرت بی انتهاست. امروزه با پیشرفت علم و دانش بشر و پرده برافتادن از گوشه هایی از اسرار و رازهای این عالم پهناور، حمد و تسبیح عمومی موجودات، آشکارتر شده است. اگر در گذشته، سعدی نکته پرداز گفته بود «برگ درختـان سبز در نظر هوشـیار/ هر ورقش دفتری است معرفت کردگار»، دانشمندان گیاه‏ شناس امروزه در باره‏ ی این برگ ها نه یک دفتر، کتاب ها نوشته اند و رازهایی فراوان از ساختمان اسرارآمیز کوچک ترین جزء آن یعنی سلول ها تا طبقات هفتگانه‏ ی برگ و دستگاه تنفّسی آن و رشته های آبیاری و تغذیه و سایر مشخصّات بسیار پیچیده‏ ی برگ ها برملا کرده اند. با توجه به نظر دوم، هر موجودی با «زبان قال»، یعنی زبان گفتار، خداوند را تسبیح می کند؛ البته تسبیح موجودات دیگر، با الفاظ و گفتاری نیست که ما انسان ها با آن آشنا هستیم؛ بلکه هر موجودی طبق شعور و درک خاص خود، خدا را ستایش می کند، و همان طور که این آیه می فرماید، ما از چگونگی این تسبیح و ستایش، آگاه نیستیم ( وَ لّْکِن لا تَفقَهونَ تَسبیحَهُم). آری، هر برگی از این دفتر، شب و روز نغمه‏ ی توحید سر می دهد و آواز رسای تسبیحش را در باغ و جنگل، بر فراز کوه ها و در خمیدگی دره ها می پراکند؛ امّا بی خبران، چیزی از آن همه نمی فهمند و آن را خاموش و زبان بسته می شمرند. «جمله‏ ی ذرات عالم در نهان با تو می گویند روزان و شبان ما سمیعیم و بصیریم و هُشیم با شما نامحرمان ما خامشیم». 🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5929396257016518731.mp3
7.46M
ابتهال - حب الحسین - طه‌الفشنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*سلام علیکم* *قطعه ای زیبا و جدید الانتشار از تلاوت آیات مبارک سوره ی نباء،با نوای استاد محمد محمود طبلاوی*
هوالعلیم باسلام سئوالی تخصصی شده مبنی برتفاوت نغمه بیات عجمی وبیات عجمی چیست؟ پاسخ: نغمه بیات عجمی ؛ هرگاه شما در مقام بیات روی نت Sib بیشتر مانور بدهی بشکلی که آن نت بیشتر بگوش برسد بهش میگن نغمه بیات عجمی اما ما مقامی بنام بیات عجمی نداریم شاید منظورتان مقام نهفت(nahfat) است که اتفاقا بسیار کم کاربرد است مقام نهفت: این مقام فرعی زیر مجموعه مقام بیات است که بر خلاف سایر زیر مجموعه های مقام بیات تتراکوردیاجنس پائین آن بیاتLa است وجنس بالای آن عجم Re میباشد👇 مقام نهفت=بیاتLa+عجمRe دوم نغمه رست چهارگاه: نت تونیک مقام رست نت Do میباشد ولی اگر شما دونیم پرده بالاتر شروع نمائید میرسید به نتFa که بهش میگن رست چهارگاه ولی متاسفانه به غلط در بین قراء و برخی ازاساتید عزیزمان جا افتاده که به رست چهارگاه میگن جواب رست، درصورتی که جواب رست نت Do2 درانتهای اکتاو چهارم پیانو میباشد سوم نغمه بیات حسینی: هرگاه درمقام بیات روی درجه پنجم آن یعنی نتLa بیشتر مانور دهید بهش میگن نغمه بیات حسینی مقام حسینی: مقام حسینی بانغمه بیات حسینی کاملا متفاوت است مقام حسینی زیرمجموعه مقام بیات است که جنس یاتتراکورد بالای آن رستSol است وتتراکورد پائین آن بیاتReاست مقام حسبنی=بیاتRe+رستSol چهارم: نغمه صباچهارگاه خودنت صبا نتSolb است ومعادل نت که حجاز نام داردمیباشد ولی درجه رکوز یا تونیک مقام صبا نتRe میباشد امانکته ای که درمقام صبا بسیار مهم است اینست که معمولا صبا را بصورت تتراکوردویا نهایتا پنتاکورد میخوانند وجنس بالای آن که حجاز است را نمیخوانند ولی درانتهای مقام صبا دوتا یک پرده داریم که به جنس ناقص عجم معروف است یعنی اگر شما صبارادراکتاوبخوانید اتوماتیک وارد عجم یا چهارگاه میشوید پنجم: نغمه بیات دوکا نت تونیک بیات نتRe است نام این نت در عربی دوکانام دارد حال اگر شما مقام بیاتی را بخوانید که نت Re آن بیشتر بگوش برسد بآن نغمه بیات دوکا میگن ولی در مکتب موسیقی مصر مقامی بنام مقام بیات دوکا نداریم ششم: نغمه رست ومقام رست درموسیقی عربی بعضی نتها همنام با بعضی مقام ها هستند مثلا نت Si1/2b عراق نام دارد ولی بامقام عراق که که ترکیب بیات با سگاه است متفاوت است مثلا ماشهری بنام اصفهان داریم ولی استانی هم به همان نام لذا نام نت Do درموسبقی عربی رست است ولی با مقام رست که ترکیب دو تتراکورد رست است واتفاقا نت تونیک آنهمDo هست متفاوت است مثلا اگر شما نهاوند را با نت Do بخوانید بهش میگن نهاوند رست وقس علیهذا نتیجه کلی: تاوقتی شما فواصل پرده های یک مقام را عوض ننموده اید روی هرنتی که مانور بیشتری بدهید اصطلاحا بهش میگن نغمه همان نت مثل بیات دوکا یا بیات نوی یا بیات حسینی و... ولی اگر فواصل پرده ای تغییر کرد دیگر مقام تغییر کرده است پس نغمه رست با مقام رست متفاوت است و نغمه بیات حسینی بامقام حسینی متفاوت و... عزیزان اگرمیخواهندبیشتر ازاین توضیح بشنوند و بصورت کاملا علمی وعملی یاد بگیرند میبایست حتمادرکلاس وکارگاه های عملی و زیر نظر استاد متخصص ومتبحر آموزش ببینند فضای مجازی فقط شماراکمی آشنا میکند ولی باریزه کاریها وفنون تخصصی وفوق تخصصی فقط در کلاسها میتوانید یاد بگیرید. [ دکتر محسن امامی ]