4_5942637770039100927.mp3
839.7K
🔸ترتیل صفحه ۲۹۳ با صدای استاد حامدولی زاده
🔸مقام : نهاوند - رست
🛑 فایل بدون ترجمه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊
4_5942637770039100928.mp3
1.81M
🔸ترتیل صفحه 293 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام نهاوند - رست
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊
قرآن ترجمه المیزان
سوره 17
سوره مبارکه الاسراء
صفحه 293
وَبِالْحَقِّ أَنْزَلْنَاهُ وَبِالْحَقِّ نَزَلَ ۗ وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا مُبَشِّرًا وَنَذِيرًا (105)
و آن (قرآن) را به حق نازل کرديم و به حق نازل شد; و تو را نفرستاديم مگر بشارت دهنده و اخطار کننده. (105)
وَقُرْآنًا فَرَقْنَاهُ لِتَقْرَأَهُ عَلَى النَّاسِ عَلَىٰ مُكْثٍ وَنَزَّلْنَاهُ تَنْزِيلًا (106)
و آن قرآن را در حالى که کتابى خواندنى است بخش بخش قرار داديم تا آن را با درنگ بر مردم بخوانى; و آن را چنان که بايد به تدريج نازل کرديم. (106)
قُلْ آمِنُوا بِهِ أَوْ لَا تُؤْمِنُوا ۚ إِنَّ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ مِنْ قَبْلِهِ إِذَا يُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ يَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ سُجَّدًا (107)
بگو: به آن ايمان بياوريد يا نياوريد [چندان فرقى نمى کند] همانا آنان (اهل کتاب) که پيش از نزولِ آن دانش يافته اند وقتى [اين کتاب] بر آنان تلاوت مى شود، سجده کنان بر چانه هاى خود [به زمين ]درمى افتند، (107)
وَيَقُولُونَ سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنْ كَانَ وَعْدُ رَبِّنَا لَمَفْعُولًا (108)
و مى گويند: سبحان ربّنا [عجبا!] حتماً وعده پروردگار ما انجام شدنى است، (108)
وَيَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ يَبْكُونَ وَيَزِيدُهُمْ خُشُوعًا ۩ (109)
و گريان بر چانه هايشان درمى افتند و بر خشوع آنان مى افزايد. (109)
قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ادْعُوا الرَّحْمَٰنَ ۖ أَيًّا مَا تَدْعُوا فَلَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ ۚ وَلَا تَجْهَرْ بِصَلَاتِكَ وَلَا تُخَافِتْ بِهَا وَابْتَغِ بَيْنَ ذَٰلِكَ سَبِيلًا (110)
بگو: خواه [او را] <الله> بخوانيد يا <رحمان> بخوانيد، هر کدام را بخوانيد [روا است، که ]براى او نيکوترين نام ها است; و صداى خود را به نماز بلند نکن و آن را آهسته [نيز ]نخوان، و ميان اين دو، راهى انتخاب کن. (110)
وَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ وَلِيٌّ مِنَ الذُّلِّ ۖ وَكَبِّرْهُ تَكْبِيرًا (111)
و بگو: ستايش مخصوص خدايى است که نه فرزندى برگزيده و نه در حاکميت شريکى دارد و نه از روى زبونى [نياز به] ياورى دارد، و او را چنان که بايد بزرگ بدار. (111)
سوره 18
سوره مبارکه الكهف
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَىٰ عَبْدِهِ الْكِتَابَ وَلَمْ يَجْعَلْ لَهُ عِوَجًا ۜ (1)
ستايش مخصوص خدا است که اين کتاب را بربنده خود نازل کرد و براى آن هيچ گونه کجى و انحرافى قرار نداد. (1)
قَيِّمًا لِيُنْذِرَ بَأْسًا شَدِيدًا مِنْ لَدُنْهُ وَيُبَشِّرَ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا حَسَنًا (2)
[کتابى است] راست و درست تا در مورد عذابى سخت از جانب خود اخطار کند و به مؤمنانى که کارهاى شايسته انجام مى دهند، مژده دهد که براى ايشان اجرى نيکو خواهد بود. (2)
مَاكِثِينَ فِيهِ أَبَدًا (3)
که در آن هميشه ماندگار خواهند بود. (3)
وَيُنْذِرَ الَّذِينَ قَالُوا اتَّخَذَ اللَّهُ وَلَدًا (4)
و[نيز] به کسانى که گفتند: خدا فرزندى برگرفته است، اخطار کند. (4)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊
🌷نکته تفسیری صفحه ۲۹۳🌷
نزول تدریجی قرآن:
به گواهی تاریخ، پیامبر اسلام چهل سال پس از «عام الفیل» (سالی که ابرهه و لشکریان فیل سوارش به مکّه حمله کردند و گرفتار عذاب الهی شدند) و در سن چهل سالگی به پیامبری مبعوث شد و در سن شصت و سه سالگی، از دنیا رحلت فرمود. در طول این بیست وسه سال، حـضرت جبرئیل ،فرشته ی وحی، مرتّب و در فاصله های زمانی متفاوت، بر پیامبر فرود می آمد و پیام های خدا را برای آن حضرت بازگو می کرد. به این فرایند پیچیده و غیر مادّی، «وحی» گفته می شود. از روایات استفاده می-شود که وحیِ بر پیامبر، دو گونه بوده است: «وحی قرآنی» و «وحی غیر قرآنی». وحی قرآنی، آیاتی بوده که جبرئیل از سوی خدا بر پیامبر نازل می کرده، و وحی غیر قرآنی، پیام های دیگر خدا بوده که فرشته ی وحی به پیامبر می رسانده است. بدین ترتیب، آیات قرآن به تدریج و بر اساس صلاحدید خدای بزرگ نازل می شد. برخی از آیات قرآن، در پی حادثه ای نازل می شد، و بعضی دیگر، پس از سؤال مردم در مورد مطلبی فرود می آمد. برخی از آیات نیز بدون مقدمه بر پیامبر نازل می شد و مردم را از حقایق مهمّی آگاه می کرد. البتّه نزول تدریجی یک کتاب آسمانی، در ادیان دیگر سابقه نداشته و کتابهای آسمانی دیگر مانند تورات و انجیل یکباره بر پیامبر زمان نازل شده اند. از این رو یهودیان و مسیحیان صدر اسلام و مشرکان بهانه جو به پیروی از آنان به پیامبر اعتراض می کردند که چرا آیات قرآن مانند کتاب های آنان، یکباره نازل نمی شود.
خداوند در این آیه و آیه ی 32 سوره ی فرقان، به دو علّت مهم نزول تدریجی قرآن اشاره می کند. بر اساس این آیه، یکی از علل نزول تدریجی قرآن این بوده که پیامبر آیات آن را بر اساس نیاز مردم و مصالح مسلمانان، برایشان بازگو کند: در زمان جنگ، آیات جنگ، و در زمان صلح، آیات صلح خوانده شود، و در هر موقعیتی، آیات متناسب آن؛ همچنین در ابتدای بعثت، بیشتر بر مسائل کلیدی و اعتقادی مردم مانند توحید و معاد تأکید شود، و در اواخر آن، بیشتر احکام و دستورهای فردی و اجتماعی بازگو شود. به فرموده ی آیه ی 32 سوره ی فرقان اما یکی دیگر از علل نزول تدریجی قرآن این بود که پیامبر پیوسته با جهان غیب در ارتباط باشد و بدین وسیله، در برابر مشکلات و سختی های طاقت فرسایی که برای رسالت خود پیش رو داشت، آرام و پایدار بماند. خداوند بارها و در زمان های گوناگون، به پیامبر خود دلگرمی می داد و به او یادآوری می کرد که از لطف و حمایتش برخوردار است. همچنین خداوند بارها از پیامبر خود در برابر تهمت های مشرکان و منافقان دفاع کرد و مسلمانان را به اطاعت از او فرمان داد، و بدین وسیله، جایگاه ویژه ی او را محکم تر از پیش کرد. البته از آیات قرآن فهمیده میشود که قرآن به دو صورت نازل شده، و غیر از نزول تدریجی، یک بار دیگر در شب قدر یکجا بر پیامبر نازل شده است.
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊
🌸🍃🌸
🍃🌸
🌸
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
شروع سوره مبارکه کهف
🌸
🌸🍃
🌸🍃🌸
بخوان آيات بس زيباي قرآن كلام نغز و روح افزاي قرآن
سحرگاهان تلاوت كن به اخلاص سپس انديشه در معناي قرآن
بخوان اين معجزه وآنگه بينديش همين بس شاهد گوياي قرآن
شفاي آنچه درد است و مصائب بجوي از مكتب والاي قرآن
هدايت آفرين است و سعادت اطاعت گر كني فتواي قرآن
همي بر اهل عصيان و منافق زيان آرد شگفتي هاي قرآن
بلي ، آثارذات كبريائي نمودار است در هر جاي قرآن
نگنجد فهم اسرارش به افكار كه بي پايان بود درياي قرآن
بخوان تا مي تواني علم تفسير ولي كوشش نما اجراي قرآن
خدايا رحمتي فرما به "ذوقي
"شود "جوينده و داناي قرآن
👤عبد الغفور ذوقي«طالقاني»)
🕊https://eitaa.com/gooorrrran
45.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰🔰🔰🔰🔰
جلسه و کلاس آموزش قرآن کریم
جمعه شبها
هرهفته ساعت 8 شب
آدرس : مشهد مقدس، بلوار توس 28، انتهای خیابان امام الهادی 13
با مدیریت : ♦️ علیرضازارع ♦️
و با حضور اساتید و دوستان قرآنی برگزار می شود 🍃 🌸
هفتم دی ماه 1403
🕊https://eitaa.com/gooorrrran
✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تلاوت مقامات قرآنی
🔸مرحوم استاد شیخ محمد شحات انور
🕊https://eitaa.com/gooorrrran
36.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد مرحوم محمد محمود طبلاوی
سوره آل عمران
آیات 35 _37
🕊https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکشنبه ها متعلق است به وجود نازنین
آقا امیرالمومنین (ع)
و خانم حضرت زهرا (س)
تقدیم به روح بلند ان دو بزرگوار
و سلامتی فرزند دلبندش
حضرت ولیعصر روحی فدا صلوات
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ
وَ آلِ مُحَمَّد و عَجِّل فَرَجَهُمْ
دانلود+زیارت+عاشورا+علی+فانی+++متن (1).mp3
8.41M
زیارت عاشورا با نوای دلنشین علی فانی
•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈
✳️مدیریت برنامه ریزی
✳️ یکی از اصولی که در مدیریت و برنامه ریزی زمان مطرح است، اصل 90- 10 است . طبق این اصل بیش تر افراد موفق 90 درصد از نتایج مطلوب خود را در 10 درصد از زمان اختصاصی و درست خود در طول برنامه یا فرصت به دست می آورند; زیرا کسانی که از زمان خوب استفاده می کنند، اطمینان دارند در این 10 درصد فرصت مناسب دقیق و بدون دغدغه شتاب و ترس و دلهره به انجام برنامه میپردازند، . از طرف دیگر، بسیاری از افراد در فرصت های نیم ساعت و بیشتر با شتاب و هیجان و استرس شاید 10 درصد بهره را به دست نمی آورند از انجام برنامه ها
✳️نکته دیگر این است که معمولا هر کس به خوبی می داند در چه زمانی از شبانه روز، کارایی بیش تری دارد . پس باید اولویت های کاری خود را در این زمان عملی سازد . اگر لحظات اقبال و کارآیی ذهنی خود را کشف کنیم، یقنیا با 10 درصد زمانی موفقیت 90 درصدی حاصل خواهیم کرد . حضرت علی علیه السلام می فرماید: «لکل قلب اقبال و ادبار، هر دل و اندیشه ای لحظات شوق و اقبال و دلزدگی و انزجار دارد .»
:✳️ برخی افراد ترجیح می دهند در سکوت برنامه ها را انجام دهند و برخی در سروصدا؛ بعضی صندلی راحتی را می پسندند و بعضی نشستن را؛ اصلاً وسواس به خرج ندهید و در هر حالتی که راحت تر هستید، برنامه خود را را آغاز کنید.
✳️در مکانی که برنامه ها انجام میشود باید راهی برای خیره شدن به یک نقطه وجود داشته باشد، زیرا چشم دوختن به یک نقطه در افزایش کارآیی انجام برنامه، بسیار سودمند است؛
✳️: هیچ گاه برنامه خود را به حضور در مکان خاصی مشروط نکنید؛ زیرا در این صورت، بهانه ای می یابید تا در سایر مکان ها از برنامه بگریزید. به یاد داشته باشید که در حقیقت، «مکان انجام برنامه ها، جایی است که شما هستید،
حفظ كردن، دقّت كافي روي حروف، حركات و كلمات ميباشد، اگر اين دقت موردنظر قرار نگيرد، قطعاً زود هم از ذهن خارج شده و يا اينكه انسان ناقص و غلط حفظ خواهد كرد.
گاهي پيش ميآيد انسان كلمهاي را چندين بار تكرار ميكند و حتي حفظ ميكند ولي زود فراموش مينمايد، اين بخاطر يادگيري ظاهري كلمات است و عميقاً حروف و علامات در ذهن جايگزين نشده است، بلكه شبهي از آن در ذهن جاي گرفته است، لذا گاه ميگوييد ميدانم يك ن، د، ر، دارد، اعراب آنرا فراموش كرده، تمام آيه را حفظ هستيد، ولي اين يادگيري ناگويا شما را از موفقيتهاي بيشتر باز ميدارد لازم است شما با دقت حروف و اعراب آنرا در ذهن ترسيم كنيد، بعد به كلمه بعدي بپردازيد، تا شكل صحيح و كاملي از عبارات در ذهن شما جايگزين گردد.
✳️ خود سازی و تحمل سختی های مسیر
✳️سختی دو نوع است، سختی اضطراری و سختی اختیاری. سختی اضطراری سختی هایی است که زندگی به انسان تحمیل می کند، مانند مصیبت ها و بیماری ها و نداری ها و کمبودها و از دست دادن ها و رنج ها و دردها. این سختی ها تا حد زیادی سازنده است و به اقتضای ربوبیت الهی عارض انسان می شود و نوعی امتحان الهی محسوب می گردد.
✳️ نوع دوم. سختی های اختیاری است، یعنی سختی کشیدن و ریاضت در راه خدا با آگاهی و اختیار. دین داری و خودسازی سختی های زیادی دارد که باید به صورت اختیاری تحمل کرد و قطعا برای انسان سازنده است. ما در بحث خودسازی از این نوع سختی ها سخن می گوییم.
✳️ یک قانون بسیار مهم در مورد سختی ها است. به اقتضای ربوبیت الهی کسانی که در مسیر بندگی قرار می گیرند حتما باید سختی بکشند تا ساخته شوند و صبرشان و مقاومتشان سنجیده شود و ایمانشان محک بخورد و امتحان بندگی بدهند. اصل بندگی و حقیقت خودسازی و مراقبه سختی کشیدن در راه خدا است.
منتهی قانون مهمی که اکثر مردم از آن غافل هستند این است که اگر انسانی که به خدا ایمان دارد، خودش برای خودش سختی های بندگی و اختیاری را به جان نخرد، یعنی سختی نماز و روزه و اهدافی که پیش گرفته است را تحمل نکند و در این زمینه تنبلی و کاهلی نماید، گرفتار سختی های اضطراری زندگی می شود و خدای متعال ناچارا و باز به اقتضای ربوبیت خود، به او سختی های زندگی را می چشاند، او را با درد و رنج زندگی می آزماید، با دشواری ها و شکست های زندگی پرورش اش می دهد، ایمان او را محک می زند و توکل او را می آزماید.
این قانون مهم زندگی است که اکثر ما از آن غافلیم. و چون غافلیم گرفتار سختی ها و رنج های اضطراری زندگی می شویم. سختی های اضطراری زندگی آرامش و آسایش انسان را سلب می کند و او را دچار رنج و تعب فراوان می نماید و تاثیر مثبت آن نیز در قیاس با سختی های اختیاری بسیار کم تر است، در حالی که سختی های اختیاری کاملا به نفع انسان است، به او آرامش می دهد، موجب لذت و سعادت واقعی می گردد و قرب خداوند را در پی دارد. سختی های اختیاری است که انسان را آماده ورود به زندگی جاودان و لقاء الله می کند. خودسازی یعنی سختی کشیدن اختیاری در راه خدا
✳️فرض می کنیم به عده ای انسان بگویند اگر شما از محل سکونت خود حرکت کنید و اگر تا فلان ساعت به فلان شهر برسید؛ مثلاً پنجاه سکه طلا جایزه به شما داده خواهد شد. در این صورت عده ای از رفتن در این مسیر نگران خواهند شد. چون احتمال دارد در ساعت معین به مقصد نرسند و هیچ جایزه ای هم دریافت نکنند؛ اما اگر به آنها گفته شود که اگر از منطقه سکونت خود به طرف شهر مورد نظر حرکت کنند و هر پنج کیلومتر که پیش بروند یک سکه طلا دریافت خواهند کرد و اگر به شهر مورد نظر رسیدند، آنجا هم تعدادی سکه طلا به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد. در این صورت انسانها بدون هیچ نگرانی و با اشتیاق و قدرت قلبی این سفر را شروع می کنند و هر مقدار که پیش رفتند، یک سکه طلا دریافت می کنند، بر فرض هم به شهر مورد نظر نرسند، ناراحت نیستند؛ چون هر یک از نقاط تعیین شده در جاده یک مقصد است.
✳️کسی که حفظ قرآن را شروع می کند در این دیدگاه هر روز در مقصدی قرار دارد و با حفظ یک یا دو یا چند آیه، تعدادی از جواهرات بهشتی را دریافت می کند و از آنها بهره مند می شود و اگر هم به آن مقصد بسیار متعالی رسید، بهره مندی او بیشتر خواهد شد.