eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.2هزار دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
8.6هزار ویدیو
979 فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش صوت و لحن قرآن کریم | استاد احمد ابوالقاسمی (جلسه 1) [مقدمه] جناب آقای احمد ابوالقاسمی در اولین جلسه آموزش صوت و لحن قران به موضوع آشنایی با اصول مقدماتی صوت می پردازد. مقوله صوت و لحن در قرآن کریم بسیار وسیع است و آموزش تمام مباحث آن زمان زیادی لازم دارد. قرائت قرآن یک هنر شرقی است. در این سری موضوعاتی همچون سرعت در تلاوت پرده های مثبت و خوب صدا ، آشنایی با تحریر های مختلف ، حالت های صدا ، زیبایی های صدا ، نقاط مثبت صدا ، جایگاه صدا ، قابلیت ها و کوک بودن صدا ، تطبیق صوت و لحن صدای خوب که از اهمیت بسیاری برخوردار است ، شکل گرفتن صدا از دوران کودکی ، الگو ها و تمرینات صوتی ، زمان لازم برای رشد صدا و ... مطرح میشود 📲 کانال بین المللی آموزش قرآن کریم 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش صوت و لحن قرآن کریم | استاد احمد ابوالقاسمی (جلسه 2) [مقدمات آموزش] جناب آقای احمد ابوالقاسمی در دومین جلسه آموزش صوت و لحن قران به موضوع آشنایی با اصول مقدماتی صوت می پردازد. نقطه شروع آموزش قران، آموزش نغمات نیست. داشتن اخلاص در تلاوت کمک بسیاری می کند. کمک می کند به اینکه بتوانیم تلاوت قران را درک کنیم. با داشتن اخلاص ، بی شک سخن خداوند بهتر بر دل می نشیند تلاوت قرآن باید اسبابی باشد برای تقرب به خداوند ، همچنین داشتن یک هدف بزرگ نکته مهم و قابل توجهی است داشتن الگویی مناسب نیز از اهمیت خاصی برخوردار است داشتن استاد مجرب نیز اهمیت فراوانی دارد تلاش و پشتکار نیز برای رسیدن به اهداف بسیار مهم است ، صدا با تلاش و پشتکار پرورش می یابد 📲 کانال صوت و لحن نغمات و تجوید
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش صوت و لحن قرآن کریم | استاد احمد ابوالقاسمی (جلسه 3) [تلاوت قاریان مصری] جناب آقای احمد ابوالقاسمی در سومین جلسه آموزش صوت و لحن قران به موضوع تلاوت های مصری می پردازد. چرا مصری ها تاکنون بهترین تلاوت ها را داشتند و رقبای کمتری در جهان اسلام دارند؟ اولا زبان مادری آن ها زبان عربی و زبان قران است. مصری ها با همان حالتی که صحبت می‌کنند ، با همان حالت نیز قرآن می خوانند و در خواندن نیز دچار دوگانگی صوتی نمی شوند دوم اینکه حالت صدای آنها نیز عربی است لازم به ذکر است که در کشور مصر عده ی زیادی از مردم به قرائت قرآن روی آورده اند و این موضوع تأثیر گذار است ، مصری ها معانی آیات را می دانند و مستمعین آنها نیز معانی آیات را بخوبی متوجه می‌شوند 📲 کانال صوت و لحن نغمات و تجوید
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
(جلسه 4) [قرائت قرآن] موضوع الحان در قرائت استاد شحات محمد انور می پردازد . اساسی ترین نتیجه حاصل از خواندن آیات به صورت ترتیل، زمینه سازی بسیار مناسب برای تدبر در قرآن است و این همان چیزی است که قرآن به خاطر آن نازل شده است. بزرگترین اثر ترتیل خوانی آیات که به معنای شمرده خوانی آیات به صورت حرف به حرف و کلمه به کلمه آرام و کشیده با بیان کامل حروف و کلمات است، هموار ساختن مسیر تدبر در قرآن است با دقت در توصیه ها و سفارش های معصومین در راستای ارتباط مردم با قرآن، درمی یابیم که ایشان اولا مردم را ترغیب می کردند که به سراغ کلام خدا بروند و ثانیاً به وسیله تلاوت ترتیلی آیات قلب خود را در اختیار کلام خدا بگذارند و به این وسیله از موعظه هدایت، نور،رحمت، شفا،علم و معرفت قرآن بهره مند شوند خداوند به پیامبر خود امر می کند که قرآن را با ترتیل بخواند بنابراین با مطالعه و بررسی روایاتی که به نحوه قرآن خواندن پیامبر اکرم اشاره دارند، می توان به تفسیری روشن و مصداقی کامل از چگونگی ترتیل آیات دست یافت و قرائت خویش را به نحوی سامان داد که شبیه ترین قرائت به قرائت رسول اکرم باشد و کامل ترین حالت تلاوت ترتیلی را داشته باشد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش صوت و لحن قرآن کریم | استاد احمد ابوالقاسمی (جلسه 5) [تقلید در آموزش] جناب آقای احمد ابوالقاسمی در پنجمین جلسه آموزش صوت و لحن قران به موضوع دلایل تقلید در آموزش قران می پردازد. چرا باید تقلید کرد؟ تمام علوم توسط انسان های مختلف تکمیل شده و همه ما در خیلی از کارها تقلید می کنیم. در قرائت قران نیز باید تقلید کرد و حتی قاریان مصری نیز از قاریان قدیمی تر تقلید میکردند ، تقلید کردن نیز زمان دارد در ابتدای راه حتما باید تقلید کرد قرائت قرآن هنر عربی است یکی از دلایل تقلید استفاده از تجربیات دیگران است در چه چیزهایی باید تقلید کرد ؟ در حالت صدای عربی باید تقلید کرد ، آهنگ ها در تلاوت قرآن باید تقلید شود لازم نیست که حتما از آهنگ های خواندن قاریان مصری تقلید شود ، در تجوید نیز باید تقلید کرد خوب شنیدن با خوب خواندن رابطه مستقیم دارد 📲 کانال صوت و لحن نغمات و تجوید
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش صوت و لحن قرآن کریم | استاد احمد ابوالقاسمی (جلسه 6) [اهمیت تقلید] جناب آقای احمد ابوالقاسمی در ششمین جلسه آموزش صوت و لحن قران به موضوع اهمیت تقلید می پردازد. در این برنامه درباره اهمیت تقلید در خواندن قران صحبت می شود. داشتن مدل مناسب،استفاده از هنر و تخصص قاریان مصری، قدمت تلاوت و قرآن در کشور مصر، قرائت قرائت قرآن به عنوان هنر عربی ، اهمیت تقلید در خواندن قرآن را بیان میکند تقلید در صوت و لحن و تجوید نیز اهمیت دارد خوب شنیدن هم نقش اساسی دارد در چه چیزهایی باید تقلید کرد ؟ در آهنگ ها ، تجوید ، تحریرها و حالت صدای عربی . در چه چیزهایی نباید تقلید کرد ؟ در حالت های صوتی ویژه اشخاص نباید تقلید کرد سرعت خواندن نیز متناسب با صدای ماست و نباید در آن تقلید کرد 📲 کانال صوت و لحن نغمات و تجوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ تلاوات نادرة الشيخ : عبد الباسط عبد الصمد اللهم صل وسلم وزد وبارك على نبينا محمد
🍃🍂 تقویت چشم 🍃🍂 ✍ قرائت قرآن از روی کتاب قرآن به جهت زياد شدن نور چشم و برطرف شدن ضعف آن نافع است ➣ ●● 🆔https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹آموزش حفظ قرآن🌹
🌺🌺🌺🌺🌺 در روزهای آغازین حفظ قرآن، با مشکلات و دشواریهای گونه گونی روبه رو هستید: هنوز با شرایط و شیوه حفظ قرآن و لحن و آهنگ عربی آن اُنس نگرفته و به آن عادت نکرده اید؛ هنوز با نظم و انضباط حاکم بر آن، خو نگرفته و هماهنگ نشده اید؛ هنوز با کلمات و واژه های قرآن و روش ترتیل در حفظ قرآن آشنا و مأنوس نشده اید؛ هنوز از محل وَقف و درنگ بر آیات آگاه نگشته اید؛ هنوز قواعد تجوید قرآن را، بر آیات، تطبیق نداده اید و.... بنابراین، باید آن قدر حوصله و پشتکار و تمرین داشته باشید تا بر این مشکلات و دشواریها چیره شوید و هیچ گاه ناامیدی و دلسردی را به خود راه ندهید و بر ادامه این راه، صبور باشید. آن گاه خواهید دید هر مقدار که این کار را ادامه می دهید و به حفظ قرآن عادت می کنید و با روش آن آشنا و مأنوس می گردید و تحت تأثیر نورانیت و معنویت قرآن نیز قرار می گیرید، مشکلات و دشواریهای شما در حفظ قرآن، حتی تکرار آیات برای حفظ شدن و مرور محفوظات قرآنی برای فراموش نشدن، روز به روز و به مراتب، کم و کم و کمتر می شود 🌺🌺🌺🌺🌺🌺
💐💐💐 💐💐 💐 فهم قرآن بهترین راه حفظ آن است✅ یکی از نکات بسیار با اهمیّت برای حفظ قرآن، درک معنای آیه های قرآن مجید است. به همین دلیل توصیه می شود که حتماً هنگام فراگیری و حفظ قرآن، تفسیری خوب نیز داشته باشید تا در مورد آیه ها شما را آگاه کند و ارتباط آنها با یکدیگر را برای شما شرح دهد. در این صورت مطمئن باشید که آنچه را به خاطر می سپارید، در ذهن شما می ماند، در غیر این صورت اگر هزاران بار نیز آیه های قرآن کریم را حفظ کرده و تکرار کنید، چون به ارتباط منطقی آنها و معنایشان آگاه نیستید، ربط آیه ها با یکدیگر از دست شما رها خواهد شد و شما قادر نخواهید بود که آنها را هم مرتبط کنید و به خاطر بیاورید. چون از نظر منطق انسان هر آنچه را که می فهمد به خاطر می سپارد و هر آنچه را که ارتباطش را درک کند، به صورت سلسله ذهن پی می گیرد و تداوم می بخشد. بنابراین پیش از زمان گذاشتن برای تکرار، نیاز به درک آن دارید. و اگر به این طریق عمل کنید، مطمئن باشید که آیه ها به شدن در ذهن شما می ماند و فراموشتان نخواهد شد و هیچ گاه نیز آیه ای را با آیه دیگری اشتباه نخواهید کرد. 💐 💐💐 💐💐💐
☆ در کل قرآن ۳ آیه با عبارت《يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ》آغاز میشوند:👇👇👇 يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَوْفُوا بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَإِيَّايَ فَارْهَبُونِ(بقره/40) يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ(بقره/47) يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَنِّي فَضَّلْتُكُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ(بقره/122)
🌸🌸🌸🌸🌸🌸 1. حافظ قرآن کریم از پاداش معنوي و اُخروي بسيار زيادي بهرهمند ميگردد كه عبارتند از: الف. هم نشيني با فرشتگان: امام صادق ـ عليه السّلام ـ در اين باره ميفرمايد: «حافظ قرآني كه به آن عمل كند، با فرشتگان پيغامبر و نيك رفتار هم نشين ميگردد.[2]» ب. در شمار بزرگان امت جاي گرفتن: امام صادق ـ عليه السّلام ـ ميفرمايد: «اَشراف و بزرگان امّت من، قاريان و حافظان و شب زندهدارانند.[3]» ج . ايمني از عذاب الهي: اميرمؤمنان علي ـ عليه السّلام ـ در اين زمينه ميفرمايد: «قرآن را تلاوت كنيد و آن را به خاطر بسپاريد، زيرا خداوند متعال دلي كه قرآن در آن باشد عذاب نميكند.[4]»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا إِنَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ آنان که (به درگاه الهی) عرضه دارند: پروردگارا: (به کرم خود) گناهان ما ببخش و ما را از عذاب جهنّم نگاه دار. 🆔 https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉 مقطع زیبا با صدای استاد شیخ محمدصدیق منشاوی 📖 سوره مبارکه مؤمنون آیات ۲۰ و ۲۱ 🌿 وَشَجَرَةً تَخْرُجُ مِنْ طُورِ سَيْنَاءَ تَنْبُتُ بِالدُّهْنِ وَصِبْغٍ لِلْآكِلِينَ ﴿٢٠﴾ و درختی را که از طور سینا بیرون می‌آید [پدید آوردیم] که برای خورندگان روغن و نان‌خورشی می‌رویاند 🌿 وَإِنَّ لَكُمْ فِي الْأَنْعَامِ لَعِبْرَةً ۖ نُسْقِيكُمْ مِمَّا فِي بُطُونِهَا وَلَكُمْ فِيهَا مَنَافِعُ كَثِيرَةٌ وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ ﴿٢١﴾ و به یقین برای شما در دام‌ها عبرتی است، از شیری که در شکم آنهاست به شما می‌نوشانیم و در آنها برای شما سودهای فراوانی است و از [گوشت] آنها [نیز] می‌خورید 🔶 مقطعی بسیار زیبا از استاد شیخ محمدصدیق منشاوی «رحمه الله» ❓ مطلوب است مقام‌ها، انتقالات، قرائات، روایات و طرق اجرا شده توسط استاد در این مقطع جلسه تخصصی قرائت
📜 آموزش قرائات – روایت خلف از حمزه – قسمت ششم 🟡 «هاء» ضمیر (هاء کنایه): 💠 اختلاف قرائات در این باب، حول ۲ موضوع است: 1️⃣ حرکت «هاء» ضمیر 2️⃣ اشباع (صله) یا عدم اشباع (قصر) «هاء» ضمیر 📌 در تمامی روایات بیست‌گانه، حرکت «هاء» ضمیر، به کسره، ضمه یا سکون آمده است 🔸 خلف به جز مواضع زیر در سایر موارد، حرکت هاء ضمیر را مانند حفص روایت نموده است: 🌿 ... وَمَنْ أَوْفَىٰ بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا ﴿فتح - ۱۰﴾ 🌿 ... وَمَا أَنسَانِيهُ إِلَّا الشَّيْطَانُ أَنْ أَذْكُرَهُ ... ﴿کهف - ۶۳﴾ 🔺 حمزه (مانند همه قراء و روات به جز حفص) «عَلَيْه» و «أَنسَانِيه» را به کسر هاء خوانده است 🌿 ... نُوَلِّهِ مَا تَوَلَّىٰ وَنُصْلِهِ جَهَنَّمَ ۖ وَسَاءَتْ مَصِيرًا ﴿نساء - ۱۱۵﴾ 🌿 ... وَمَن يُرِدْ ثَوَابَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَن يُرِدْ ثَوَابَ الْآخِرَةِ نُؤْتِهِ مِنْهَا ... ﴿آل‌عمران - ۱۴۵﴾ 🌿 ... وَمَن كَانَ يُرِيدُ حَرْثَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِن نَّصِيبٍ ﴿شوری - ۲۰﴾ 🌿 ومِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مَنْ إِن تَأْمَنْهُ بِقِنطَارٍ يُؤَدِّهِ إِلَيْكَ وَمِنْهُم مَّنْ إِن تَأْمَنْهُ بِدِينَارٍ لَّايُؤَدِّهِ إِلَيْكَ إِلَّا ... ﴿آل‌عمران - ۷۵﴾ 🔺 حمزه کلمات «نُوَلِّه»، «نُصْلِه»، «نُؤْتِه» و «يُؤَدِّه» را به خلاف حفص به اسکان هاء قرائت نموده است 🌿 ... قَالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ نَارًا لَّعَلِّي آتِيكُم مِّنْهَا بِخَبَرٍ ... ﴿نمل - ۲۹﴾ 🌿 ... إِذْ رَأَىٰ نَارًا فَقَالَ لِأَهْلِهِ امْكُثُوا إِنِّي آنَسْتُ نَارًا ... ﴿طه - ۱۰﴾ 🔺 در قرائت حمزه «لِأَهْلِهِ» در ۲ موضع فوق به ضم هاء آمده است 🔸 خلف به جز مواضع زیر در سایر موارد، در صله هاء ضمیر مانند حفص روایت نموده است: 🌿 ومَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَخْشَ اللَّهَ وَيَتَّقْهِ ... ﴿نور - ۵۲﴾ 🔺 خلف عبارت «يَتَّقْهِ» را به کسر قاف از حمزه روایت نموده و در نتیجه بنابر قاعده اصلی به اشباع خوانده است 🌿 ... يُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَيَخْلُدْ فِيهِ مُهَانًا ﴿فرقان - ۶۹﴾ 🔺 حمزه همانند اکثر قراء، «فِيهِ» را به قصر (بدون صله) قرائت کرده است 💠 با ورش مقایسه کنید ⬆️ جلسه تخصصی قرائت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آموزش وقف‌و‌ابتداء استاد کریم دولتی _ جلسه ۱۱ (Trimmed).mp3
8.09M
🟠 ❇️استاد کـریم دولتـی 📌جلسه یازدهم ⏱مدت‌زمان: ۱۱:۱۳ ؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*