Kashani-14030424-JenayateGhanooni-04-Hkashani_Com.mp3
35.78M
🎙 #سخنرانی_کامل
📋 ماجرای یک جنایت قانونی؛ قسمت چهارم
📆 یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳؛ مصادف با روز هشتم ماه محرّم الحرام
▪️ حسینیه ی محترم آیت الله حق شناس رحمت الله تعالی علیه
🔸 در این جلسه مباحث زیر مطرح شده است:
▫️ دیدنِ وقایع تاریخی در تحلیل کمک می کند
▫️ ریشه ی واقعه ی کربلا
▫️ قاتلان امام حسین علیه السلام چه کسانی بودند؟
▫️ کیفرخواست هایی که بر علیه امام حسین علیه السلام ساختند
عبیدالله بن زیاد نامه مکتوب نوشت و دستور داد به عمرسعد که بر بدن حسین اسب بتاز و دوبار هم این کار را بکن.
▫️ دینی که نتیجه ی آن یزید است
▫️ تئوریزه کننده و تقویت کننده ی واقعه کربلا
▫️ به نام دین، دین را تمسخر کردند
اطاعت از حاکم را اَفضلِ قرُبات و واجب میدانستند. و حکومت (خلیفه) را ناموس اسلام می پنداشتند
ولقد أصبح كتاب الله بفقده مهجورا
▫️ روضه و توسّل به حضرت علی اکبر سلام الله علیه
#حامد_کاشانی 🎤
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد اگر قلب انسان از «امام» جدا شود ؛ دینداریاش نیز در ضلال و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.
آیت الله وحید خراسانی :
در مجلس میرزای شیرازی يكی از بزرگان منبر میرفت و نوحه خوان آن مجلس، محقق حائری بود که مؤسّس حوزۀ علمیّۀ قم است؛
وقتی آن عالم، در حضور میرزا روی منبر نشست، یک جمله گفت. اين جمله را هر كسی می شنود، ولی معرفت مهمّ است تا بفهمد معنی این جمله چيست؟!
تا شروع كرد به خواندن مقتل، اول جملهای كه گفت، این جمله بود:
«دَخَلَتْ زَيْنَبُ عَلَی إبنِ زيادٍ».
تا این جمله را گفت، ميرزا داد زد: «ديگر بس است، كافی است»! و از صبح ميرزا به سر و سينه زد، تا ظهر. آن هم چنین مجلسی!
اين است معرفت! اين نشان میدهد كه اين مرد چه جور به اين حقيقت رسيده است. كجاست اين معرفت؟! چه کسی شناخت زینب کبری(س) كه بود؟! او می شناسد.
تا گفت چنين كسی بر چنين كسی وارد شد، كمر او را شكست! نه فقط ما، بلکه اولين و آخرين، در اينجا محو هستند!
#سلام_الله_علی_قلب_الزینب_الصبور
.
.
فَلَعَنَ اللهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَالْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ،
امام باقر فرمود: هیچ خونی در عالم ریخته نمی شور مگر اینکه گردن آن دو نفر است.
#گریز_زیارت_عاشورا
..............
داود بن نعمان گفت کمیت خدمت امام صادق علیه السلام رسیدند … کمیت عرض کرد آقا اجازه میدهید سؤالی بکنم؟
امام تکیه کرده بودند ، حضرت راست نشست و سینه خود را بر بالشی تکیه داد فرمودند: سؤال کن. عرض کرد: نظر شما درباره آن دو نفر چیست ؟!(يعنی ابوبکر و عمر)
فرمود: ای کمیت !
 اگر در اسلام به اندازه #یک_حجامت #خون #ریخته #شود یا #مالی از #راه_حرام بدست آید و یا #زنا و #زناشویی حرامی انجام شود #گناه آن #به_گردن آن #دو_نفر است تا روز قیامت و تا زمانی که قائم ما قیام کند. 
ما بنی هاشم به بزرگ و کوچک خود دستور میدهیم که بآنها سبّ گویند و از ایشان برائت بجویند.
 بحارالأنوار ٫ جلد ۴۷ ٫ صفحه ۳۲۳
.
بعضیا جوری روضه میخونند که انگار اون ۱۰ نفر روز عاشورا خودشون پیشنهاد دادند که بر بدن مطهر امام حسین علیه السلام اسب بتازند، در صورتیکه دستور ابن زیاد بود.
جایی خوندم که ابن زیاد به عمر سعد گفت من قسم خورده ام که بعد از قتل حسین، بدنش را نیز پامال مرکب کنم...
....................
بعد از نامه ی وساطت عمر سعد و ورود شمر مبنی بر مخالفت با نظر عمر سعد،
ابن زياد لعين، نامه اي بدين مضمون به عمر سعد نوشت:
من تو را به سوي حسين نفرستادم كه خود را از جنگ با او بازداري و مسامحه كني و جنگ با او را به درازا بكشي، و براي او آرزوي سلامتي و زندگي داشته باشي، يا از جانب او عذر بخواهي و از او به من، شفاعت نمايي، بنگر و ملاحظه كن! اگر حسين و اصحابش به حكم من فرودآمدند، گردن نهادند و تسليم شدند آنان را سالم به سوي من بفرست، و اگر امتناع ورزيدند با لشكر بسياري بر آنان هجوم آور تا اين كه آنان را كشته و مثله كني (يعني اعضاي بدن آنها را ببر)، زيرا آنان سزاوار اين كارند.
هنگامي كه حسين كشته شد اسبان را بر جنازه ي او بتازان تا سينه و پشت او زير سم اسبان لگدمال شود، زيرا او بي فرمان!! و تفرقه افكن و قاطع پيوندها و ستم پيشه است!! و نمي پندارم كه اين لگدمال كردن بعد از كشته شدن، ضرري به حال او داشته و اين كار ثمري داشته باشد؛ ولي سخني است كه گفته ام كه اگر او را بكشم با جنازه ي او چنين رفتار خواهم كرد.
و اما تو؛ اگر از فرمان ما اطاعت نمايي پاداش فرمانده فرمانبردار و مطيع را به تو خواهم داد، واگر از فرمان ما سرپيچي كني از پرچم و لشكر ما دوري گزين و لشكر را به شمر بن ذي الجوشن واگذار، كه ما او را بر مأموريتي فرمان داده ايم، والسلام.
.
📚 بحارالأنوار: 391- 389 : 44.
.
Kashani-14030510-ShahideQuds-Hkashani_Com.mp3
9.17M
🎙 #سخنرانی_کامل
📋 شهادت #اسماعیل_هنیه
📆 چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳
▪️ میدان فلسطین تهران
#حامد_کاشانی 🎤
آزادی قدس، آرمان شیعه است
...................
لزوم مشارکت در تشییع اهل سنتی که بر ما حقی دارند باستناد روایت امام باقر
دقیقه ۸
ج04_شرحکلامسیدالشهداءبهعایشهدرروزدفناماممجتبیعلیهماالسلامدرمدینه.pdf
807.3K
#امام_حسین_علیه_السلام
#دهه_دوم_محرم
#محرم1446
#فیش_منبر
◾️ #شرح_کلام_امام_حسین_در_روز_دفن_امام_مجتبی_علیهماالسلام_در_مدینه
👈🏼 #دهه_ی_دوم_ماه_محرم_1446_ق
تیر ۱۴۰۳شمسی
👈🏼 فیش منبرهای #محرم1446
👈🏼 جلسهی چهارم
📚 مطالب مطرح شده:
۱. مدح امام زمان عجلاللهتعالیفرجه
* جایی نداشتیم اگر این روضهها نبود
* دلتنگی غروب همه جمعههای من
* دلم گرفته زیارم خبر نمیآید
* این هفته هم گذشت تو اما نیامدی
۲. اشاره بهدشمنی عایشه و پدرش با رسولخدا صلیاللهعلیهوآله
الف) دفن آندو کنار حضرت، بدون اذن آنحضرت
ب) مناظره فضال با ابوحنیفه دربارهی دفن آندو
ج) مناظرهای در محضر امامجواد علیهالسلام دربارهی اولی
د) بردن اموات و مردگان بهحرمهای اهلبیت علیهمالسّلام
* نقل اموات بهمشاهد مشرفه، در کلام بزرگان
#مطالبنابدرمنبر
چهلداستانوچهلحدیثازامامزمانارواحنافداه_شیخعبداللهصالحی.pdf
4.71M
#امام_زمان
#پی_دی_اف
◼️ کتابی فارسی، پیرامون حضرت ولیّعصر ارواحنافداه، باعنوان: #چهل_داستان_و_چهل_حدیث_از_امام_زمان_علیه_السلام
➖ داستانهایی مهدوی، همراه احادیث مهدویت
🔘 حجتالاسلام #شیخ_عبدالله_صالحی
#مطالبنابدرمنبر
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
🎙 #سخنرانی_کامل 📋 ماجرای یک جنایت قانونی؛ قسمت چهارم 📆 یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳؛ مصادف با روز هشتم ماه
.
فرآن و عترت دو امانت پیامبر و مکمل یکدیگرند
مهجوریّت قرآن با شهادت سیدالشهداء(ع)
در همان زیارت (۱) آمده است که «وَ أَصْبَحَ كِتَابُ اللَّهِ بِفَقْدِكَ مَهْجُوراً»؛ «لَقَدْ أَصْبَحَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ مِنْ أَجْلِكَ مَوْتُوراً، وَ عَادَ كِتَابُ اللَّهِ مَهْجُوراً». همانطوری که با فقدان پیامبر، قرآن مهجور میشود، با فقدان امام معصوم هم قرآن مهجور میشود.
مهجوریّت قرآن که در آیه «اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً»(فرقان: ۳۰) تنها بهمعنای متروک و دور نگه داشتن و مفارقت از آن نیست، زیرا این آیه در مکه نازل شد و در مکه توقّع نبود که مردم در خدمت قرآن و محشور با قرآن باشند؛ بلکه همانطوری که در آن قصّه معروف که «إنَّ الرَّجُلَ لِیَهجُرُ»(بحارالانوار، ج۳۰، ص۵۳۵) [«هُجر» بهمعنای هذیان و حرف ناصواب است]، عرب جاهلی در مکه، قرآن را مهجور کردند؛ یعنی میگفتند «هُجر» و «هذیان» است؛ گاهی میگفتند این «کهانت» یا «شعر» است، گاهی میگفتند این «افترا» و «دروغ» است، گاهی هم میگفتند که قصص و افسانههای سایر ملتها است که بهآن حضرت تعلیم داده شد؛ همین حرفها باعث مهجور شدن قرآن است.
البته مسلمانهایی هم که اعتقاد دارند که قرآن حق است؛ ولی بهقرآن عمل نمیکنند، در اینجا صادق است که «اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً». در واقعه شهادت سیدالشهداء که «وَ أَصْبَحَ کِتَابُ اللَّهِ بِفَقْدِکَ مَهْجُوراً»؛ هم قرآن مهجور شد و هم مسئله امامت، اگر درباره قرآن میگفتند «سِحر» و «شعبده» و «جادو» است، درباره امام معصوم که «وَ حُجَّتَهُ الْبَالِغَةَ عَلَی مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَی»(الکافی، ج۱، ص۹۶) است، گفتند او خارجی است؛ یعنی خروج کرده و آشوبگر و فتنهگر است.
مهجوریت قرآن با شهادت امام حسین(ع)، یعنی هم قرآن را عملاً ترک کردند و هم اهانتهایی که عرب جاهلی مشرک درباره قرآن روا میداشت، اینها هم روا داشتند؛ و حقانیّت و وحیانیّت او را انکار کردند، همانطور که درباره خود حسینبنعلی(ع) حقانیّت او، عصمت او، حجّت بالغه الهی بودن او و امامت او را انکار کردند.
همانطور که «وَ قالَ الَّذینَ کَفَرُوا لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ وَ الْغَوْا فیهِ لَعَلَّکُمْ تَغْلِبُونَ»(فصلت: ۲۶)- و كسانى كه كافر شدند گفتند بهاین قرآن گوش مدهید و سخن لغو در آن اندازید شاید شما پیروز شوید-. درباره امام حسین(ع) هم آمده است: «و أحاطوا بالحسین من كل جانب حتى جعلوه فی مثل الحلقة فخرج علیه السلام حتى أتى الناس فاستَنصَتهُم فأبوا أن ینصتوا حتى قال لهم وَیْلَكُمْ مَا عَلَیْكُمْ أَنْ تُنْصِتُوا إِلَیَّ فَتَسْمَعُوا قَوْلِی...»(بحارالانوار، ج۴۵، ص۸).
📚زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) (اقبالالاعمال، ج۳، ص۳۴۱).