eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
636 ویدیو
855 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. 📌 بی‌وفایی... ⚔ پیش از آنکه شمشیر یزیدیان، پیکر حسینیان را زخمی کند، بی‌وفایی کوفیان، دل‌های اهل کاروان را زخمی کرده بود. ما روبه‌روی امام شمشیر نمی‌زنیم، اما نکند با بی‌وفایی‌مان دل فرزند حسین علیه‌السلام را بشکنیم. 📎 اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد .
1_5858071977.mp3
19.07M
بهشت برای هر کسی یه جوره بهشت ما قالیچه های عزاست فرشی که پا خورده روضه هاشه نداره قیمت مثل عرش خداست فرش روضه هر چقدر کهنه باشه بازم تکه که شده محل رفت و آمد ملائکه ارزش و مقامشم واسه اشکاییه که روش میچکه فرش عزاخونه ها فخر سلیمان ماست مبداء ما هیئت و مقصد ما کربلاست جنتنا کربلا ... سرمه چشم همه انبیاء غبار فرشیه که توی صحنه زیر پای گریه کنای روضه بال همه فرشته هاست که پهنه تار و پودش عمریه با اشک زهرا آشناست توی گوشش همیشه مصائب کرببلاست حتی قیمت داره اون فرش نخ نمایی که تو روضه هاست میتونه با غبارش مرده رو احیا کنه میتونه هر دردی که سخته مداوا کنه جنتنا کربلا ... .
. امیر المومنین (علیه السلام) خطاب به خاک کربلا فرمودند: چه خوشبویى اى خاک! در روز قیامت قومى از تو بپا خیزند که بدون حساب و بى درنگ به بهشت روند. شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج ۴، ص ۱۶۹ ـ ـ ـ ــــــــ⊰𑁍⊱ــــــــ ـ ـ ـ ⬅️ألسَّلامُ عَلىٰ مَنْ جَعَلَ اللهُ الشّـِفآءَ فی تُرْبَتِهِ 💠 سلام بر آن کسى که خداوند شفا را در تربت او قرار داد ⬅️ ألسَّلامُ عَلىٰ مَنِ الْإجابَةُ تَحْتَ قُـبَّـتِهِ 💠 سلام بر آن کسى که (محلِ) اجابت دعا در زیر بارگاه اوست ⬅️ ألسَّلامُ عَلىٰ مَنِ الْأَ ئِـمَّـةُ مِنْ ذُرِّیَّـتِـهِ 💠 سلام بر آن کسى که امامان از نسل اویند 📚زیارت ناحیه مقدسه .
‍ . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به ضریح چشمات دخیل دل مییندم از همه غیر از تیغۀ علم دل کندم من فقط باب القبلۀ حرم آرومم عزیزم با تو باشم چشمامو رو همه میبندم آبروی آب آبروی قوم بنی کلاب ای قمر فرزند ابوتراب زیر دین تو باشد آفتاب ساقی دشت کربلا اباالفضل با وفا اباالفضل شیر ام البنین حلال تو یا اباالفضل مرحبا اباالفضل غبطه میخورن به رتبت انبیا اباالفضل جان ما اباالفضل یا سیدی یا اباالفضل ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تو علمدار خیمه های عاشورایی ساقی العطاشا و  حامل الوایی دختر زهرا فرموده به تو جان من ، عزیزم تو‌کفیل حضرت زینب کبرایی صاحب فرات صاحب برزخ صاحب صراط اسم مارم بنویس از فقرات ای پناه خیمۀ مخدرات خوش غیرته ام البنین اباالفضل مه جبین اباالفضل ای  سرباز سبط ختم المرسلین اباالفضل آفرین اباالفضل مادر نزائیده مثلت این چنین ابالفضل بی قرین ابالفضل یا سیدی یا اباالفضل ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ .👇
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سه نکته کاربردی از ۱_بعضی از ذکر ها را نباید همه جا استفاده کرد...❗️ ۲_نوجوانان به هیچ وجه روضه و سینه زنی که حاوی روضه سنگین است نخوانند❗️ ۳_سعی کنید از کلیشه ها فاصله بگیرید ❗️
4_5972149186114621829.mp3
17.5M
📻 بشنوید |نکته 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۰۲/۰۵/۲۲ مدیریت زمان جملات موثر و کوتاه رو حفظ کنید بغض در مداحی(بغض متنی، بغض هنگام نفس گرفتن)
4_5972149186114621832.mp3
4.22M
📻 بشنوید |نکته دوم 🎤 🕌 مجمع یاس کبود 🗓 یکشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۲ ✅ مستمعی که اهل هیئت نیست، اهل گریه و بکا نیست ... پس روضه ی سنگین میخونی که مجلس گریه دار بشه... در حالی که بدتر مجلس قفل مبکنه پس برای مستمع عام روضه سنگین نخونید.فقط روضه عاطفی بخونید
. تفسیر زیارت عاشورا ⬅️قسمت نوزدهم 🔹«فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّهً قَتَلَتْکُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ» (این فراز خیلی مهم است) ⚠️خدا ۴ گروه را در اینجا لعنت می کند: چون زیارت عاشورا حدیثی قدسی است به همین خاطر می گوییم خود خدا لعن می کند👇👇 💢گروه اول: 🔹«اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ..» 👈امتی که اساس ظلم را پایه ریزی کردند. این گروه اول که توسط خدا لعن می شود آنهایی هستند که ظلم را علیه اهل بیت پایه گذاری کردند. یعنی چه کسانی؟ قضیه ی همان سنت حسنه و سنت سیئه است. کسی که سنت حسنه و کار نیکی پایه گذاری بکند تا قیام قیامت هر کسی آن کار را انجام بدهد برای آن هم می رود، اما برعکس کسی که کار بدی را پایه گذاری کند تا قیام قیامت هر کسی آن را انجام دهد آن کار بد برای او هم می رود. در مورد اهل بیت هم همین است می گوید آن کسانی که ظلم را در حق اهل بیت پایه گذاری کردند. 💢گروه دوم: 🔹«لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ وَاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ» می گوید لعنت کند آن قومی را که شما را از مقامتان و از رتبه تان دفع کرد و نگذاشت به آن مقامتان برسید. 👈اینجا به همان بحث سقیفه می رسیم. در حقیقت این را می خواهد بگوید که اگر می خواهید ظالمان به امام حسین (ع) را لعنت کنید فقط به یزید و شمر لعنت نکنید. گذشته را نگاه کنید که این ظلم از کجا شروع شد و پایه گذاران این ظلم چه کسانی بودند، سر دسته و سر ریشه را لعنت کنید. ↖️درست است افرادی که عامل بودند باید لعنت کرد، ولی این افراد عامل چه شد که به اینجا رسیدند؟ چه شد شمر که جانباز جنگ صفین است به اینجا رسید! چه شد که عمر سعدی که هم بازی امام حسین (ع) بود کارش به این جا رسید!؟ چه شد زبیری که پسر عمه ی حضرت امیرالمؤمنین بود کارش به جایی رسید که رو در روی حضرت علی ایستاد! می گوید سر دسته ها را نگاه کنید سر منشأها را نگاه کنید. 💢گروه سوم: 🔹«وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّهً قَتَلَتْکُمْ..» 👈اینجا به قاتلان مستقیم حضرت می رسیم، آن کسانی که در آن صحرای کربلا حضور داشتند و امام را شهید کردند، همان شمر و عمر سعد و... 💢گروه چهارم: 🔹«وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدینَ لَهُمْ بِالتَّمْکینِ مِنْ قِتالِکُمْ» ممهدین یعنی آماده کنندگان، زمینه سازان. 👈این چهارمین گروه، هم کسانی هستند که در جنگ شرکت نداشتند اما به هر طریقی زمینه ساز بودند. (بعضی ها می گویند ما ممهدین ظهور هستیم یعنی زمینه سازان ظهور، آماده کنندگان ظهور). گروه چهارم که مورد لعنت خدا گفتیم هستند «الْمُمَهِّدینَ» به دو دسته می شوند: 1⃣-افرادی که با حدیث سازی و نشر دروغ و فتوای جاهلانه باعث این شدند که مردم به سمت یزید بروند. مثلا شریح قاضی، پول گرفت و فتوا برای جنگ با امام حسین (ع) را داد‌. شریح مستقیما در کربلا حضور نداشت ولی با آن فتوایی که داد زمینه ساز بود وقتی هانی را دستگیر و به کاخ عبیدالله بن زیاد بردند، قبیله هانی دور کاخ را گرفتند و محاصره کردند و گفتند هانی بزرگ قبیله ما را تحویل بده. عبیدالله آمد بالای کاخ و گفت اگر شریح قاضی که همه ی شما می شناسیدش و مردم به او اعتماد دارند داخل کاخ بیاید و هانی را ببیند و شهادت بدهد که هانی سالم و ما کاری با او نداشتیم شما مردم قبول می کنید؟ مردم گفتند بله قبول می کنیم شریح رفت و با آنکه آنها هانی را شکنجه کرده بودند به دروغ گفت هانی سالم است و مشکلی ندارد و باعث شد مردم از کنار کاخ متفرق بشوند. اگر شریح قاضی حقیقت را می گفت مردم به کاخ عبیدالله می ریختند و مسیر تاریخ عوض می شد. یعنی شریح با این کار خود و آن فتوای جاهلانه ای که داد درست است که در کربلا حضور نداشت اما زمینه ساز قتل امام حسین (ع) بود. 2⃣-دسته ی دوم ممهدین؛ آنهایی که به خاطر دنیا طلبی و وعده ریاست و جاه طلبی جنگ نکردند کنار کشیدند یا در یک کلام می توانیم سکوت خواص بگوییم. عبیدالله سکه های طلا آورد و بزرگان قوم ها و عشیره ها همه را با پول خرید. درست است این دو دسته در جنگ امام حسین (ع) شرکت نکردند اما با کاری که کردند زمینه را برای قیام علیه امام آماده کردند. یعنی خدا اینطور می گوید نه دیگران را فریب بدهید و نه فریب بخورید. فریب خوردگان هم اینجا لعنت می شوند. یعنی فردای قیامت نمی توانیم عذر و بهانه بیاوریم خدایا فلانی ما را فریب داد. نمی توانیم چنین بهانه ای را بیاوریم بلاخره جرمی مرتکب شدیم چه فریب خورده باشیم یا نخورده باشیم باید تاوان فریب خوردنمان را هم بدهیم. استاد احسان عبادی 19 20
‌. علیهم السلام بند1⃣ یا شدید القُویٰ یا شدید المِحال یا عزیز و یا عزیز و یا عزیز میکشه زینب و فکر این واژه ها خارجی و نامسلمون و کنیز یا محسن، ما کجا و این حرفا یا مُجمِل، ما کجا نون و خرما یا مُنعِم، ما کجا کوچه بازار یا مُفضِل، بین نامردا تنها تو این شلوغیا جونم، به لب اومده این ازدحامِ نامحرم، برا ما بده یا لا اله الا انت، نجاتم بده بند2⃣ یا شدید القُویٰ یا شدید المِحال یا عزیز و یا عزیز و یا عزیز میکشه زینب و فکر این واژه ها شهر شام و روضه های بی گریز یا محسن، ما کجا و خاکستر یا مُجمِل، ما کجا و دردسر یا مُنعِم، ما کجا و چشم بد یا مُفضِل، بی نقاب و بی معجر این شهر و خنده هاش آتیش، به قلبم زده توی دلم از این دنیا، غم بی حده یا لا اله الا انت، نجاتم بده بند3⃣ یا شدید القُویٰ یا شدید المِحال یا عزیز و یا عزیز و یا عزیز میکشه زینب و فکر این واژه ها کوچه ها و خونه های ناله خیز یا محسن، ما کجا و بزم می یا مُجمِل، ما کجا و کعب نی یا مُنعِم، ما کجا سیلی خوردن یا مُفضِل، تازیونه پی در پی خیلی مصیبتا دیدم، حرم شاهده خیلی سپر شدم اما، نداشت فایِده یا لا اله الا انت، نجاتم بده شعر و سبک: ✍ انجمن تکیه نوکری مشهد .👇
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. ✔️فیش منبر کوتاه 📜عنوان: پیام های تاریخ عاشورا (۱۳) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلسّ
. ✔️فیش منبر کوتاه 📜عنوان: پیام های عاشورایی (۱۴) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 💠تاریخ امام حسین (ع)شب عاشورا یاران را دور خود جمع کرد و اینگونه با آنها اتمام حجت فرمود: «أَمَّا بَعْدُ، فَإنِّی لَا أَعْلَمُ أَصْحَابًا أَوْفَی وَلَا خَیرًا مِنْ أَصْحَابِی، وَلَاأَهْلَ بَیتٍ أَبَرَّ وَلَا أَوْصَلَ مِنْ أَهْلِ بَیتِی؛ فَجَزَاکمُ اللَهُ عَنِّی خَیرَ الْجَزَآءِ. أَلَا وَإنِّی قَدْ أَذِنْتُ لَکمْ، فَانْطَلِقُوا جَمِیعًا فِی حِلٍّ؛ لَیسَ عَلَیکمْ مِنِّی ذِمَامٌ. هَذَا اللَیلُ قَدْ غَشِیکمْ فَاتَّخِذُوهُ جَمَلًا ، ثُمَّ لِيَأخُذ كُلُّ رَجُلٍ مِنكُم بِيَدِ رَجُلٍ مِن أهلِ بَيتي، تَفَرَّقوا في سَوادِكُم ومَدائِنِكُم حَتّى يُفَرِّجَ اللّهُ، فَإِنَّ القَومَ إنَّما يَطلُبُوني، ولَو قَد أصابوني لَهَوا عَن طَلَبِ غَيري». من حقّاً اصحابی باوفاتر و بهتر از اصحاب خودم، و نه اهل بیتی نیکوکارتر و با صِله و پیوندتر از اهل بیت خودم سراغ ندارم؛ پس خداوند شما را از طرف من به بهترین جزائی پاداش دهد! آگاه باشید که من در رفتن به شما اذن و اجازه دادم؛ پس همگی بروید که عقد بیعت را از شما بگسستم و نسبت به خود، بر شما عهده و ذِمامی ندارم.اینک شب در رسیده است و پوشش آن شما را در بر گرفته است؛ آن را چون شتر راهواری بگیرید و متفرّق شوید! بگيرد و در دشت‏ها و شهرهايتان، پراكنده شويد تا خداوند، گشايشى دهد كه اين مردم، در پىِ من هستند و اگر به من دست بيابند، در پىِ ديگران نمى‏روند». بعد از این سخنان بود که حضرت عباس برخاست و فرمود :«لِمَ نَفْعَلُ ذَلِکَ لِنَبْقَى‏ بَعْدَک لا أَرانا اللّهُ ذلکَ أَبدا». چرا این کار را بکنیم؟ آیا براى اینکه بعد از تو باقى بمانیم؟!  خدا هرگز چنین روزى را نیاورد. سپس برادران، و فرزندان، و پسران برادر، و پسران عبدالله بن جعفر، و مسلم بن عَوسجه، و زهیر بن القَین، و جماعتی دیگر از اصحاب برخاستند و هر یک با زبانی اعتذار آمیز گفتند که: ما بعد از تو باقی نباشیم! و خداوند ما را پس از تو زنده نگذارد! ابداً ابداً چنین کاری نخواهیم کرد؛ بلکه آرزو داشتیم چندین جان داشتیم و همه را در راه تو فدا می کردیم!(۱) ✅پیام ها ➖ «صداقت»؛ امام علیه السلام ، الگوی راست گویان است که«راست حسینی» ضرب المثل شده است، در چنان شرایط جنگی و سخت کدام فرمانده است که دنبال فریب یاران نباشد و امید واهی پیروزی سخن گوید بلکه صادقانه بگوید که فرجام ماندن پیش من کشته شدن است؟! ➖ شجاعتِ اسطوره ای امام حسین علیه السلام، بازهم ضرب المثل دیگری را در بین مسلمانان ایجاد کرده است « شجاعت حسینی» است که در آن شب که به وحشی ترین موجودات عالم روبرو بود به یاران و خانواده هم اذن داد که او را با آن وحشی ها تنها بگذارند. شجاعت عبارت است از اعتدال در قوه‌ی غضبیه به این معنی که غضب قوى باشد و با وجود قوّت، فرمانبردار عقل باشد. شجاعت، یکی از اصول چهارگانه‌ی اخلاق اسلامی در کنار حکمت ، عفت و عدالت است این  صفت متعالی و ریشه‌ی اوصافی والا و منشأ آثار و صفات مثبت فراوان است. متزلزل نشدن در برابر اکثریت نلغزیدن از حق و حقیقت از جمله نتایج شجاعت است. ➖ «ایستادگی در هدف» یکی دیگر از جلوه های نورانی شب عاشوراست. ➖«وفاداری» و ثبات قدم مدال افتخاری است که شب عاشورا از طرف ولی خدا برای همیشه بر سینه یاران عاشورایی آویخته شد. همۀ شرافتهای انسانی در گرو معاهدات و پیمانهایی است که باه م می بندند و بسته به میزان وفاداری آنهاست. در بیان صریح قرآن کریم آمده است:« أوفوُا بِالعَهدَ أنَّ العَهد کانَ مَسؤُولاً»نسبت به پیمانهای خود وفادار باشید که شما نسبت به معاهدات خود مسؤولید.(۲) ـــــــــــــــــــــــــــــ 📎پی نوشتها ۱.المناقب؛ ابن شهرآشوب: ج۴ ص۹۹ ۲.اسرا،۳۴. .