eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
2.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
546 ویدیو
772 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
آقازاده....mp3
11.38M
ناگفته‌هایی از علیه‌السلام و استمداد از این عظمت وجودی.
. علیه السلام شخصیت برجسته عالم بعد از معصومین علیهم السلام، حضرت علی اکبر از شخصیت‌های برجسته عالم است. 🔸این‌که گفته می‌شود: «اگر ایشان شهید نمی‌شد امام میشدند»، حرف سخیفی است؛ زیرا به معنای برهم زدن منظومه امامت است و این‌که خداوند متعال امامان را درست انتخاب نکرده‌اند. 🔹معنای «اشبه الناس خلقاً و خلقاً و منطقاً» این است که ایشان بعد از معصومین علیهم السلام، اشبه الناس به پیامبر صلی الله علیه و آله است. 🔻این سه ویژگی پیامبرصلی الله علیه و آله در قرآن با عبارات: «انک لعلی خلق عظیم» و «فتبارک الله احسن الخالقین» و «ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی» آمده است، حضرت علی اکبر علیه السلام در این ویژگی‌ها، اشبه الناس بعد از معصومین به ایشان هستند. 🔸در برخی منابع آمده است که امام حسین علیه السلام درباره حضرت علی اکبر علیه السلام فرموده‌اند: 🔸«ممسوس فی ذات الله» یعنی ایشان غرق در خداست که همین عبارت از پیامبر صلوات الله علیه و آله، درباره امیر المؤمنین علیه السلام نیز رسیده است که این مقام حضرت علی اکبرعلیه السلام ، بالاتر از آن شباهت‌های ظاهری است. .
نیمه شعبان شب احیاء منتظران.pdf
614.5K
🔖فیش منبر متنی 🔖 علیه السلام 💠نیمه شعبان شب احیای منتظران 💠 📌 عظمت شب نیمه شعبان
1_920157579.pdf
499.4K
🔖فیش منبر متنی 🔖 علیه السلام 💠علائم ظهور امام زمان علیه السلام 📌 نزدیکی ظهور امام زمان علیه السلام 💠 حجت الاسلام عالی 💠
. ✅بین حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت علی اکبر(ع) اشتراکات و شباهت هایی وجود دارد که در روایات و تاریخ، به برخی از آنان اشاره شده است. 1⃣نام و کُنیه هر دو بزرگوار، به ترتیب «علی» و «ابالحَسن» بود. 2⃣هر دو دارای بینش حق گرایی و بصیرت بودند! ۱)امام علی(ع) در طی روایتی می فرماید : حضرت رسول اکرم(ص) روزی برای ما خطبه‌ای درباره فضائل ماه مبارک رمضان خواند. در این حال از جا برخاسته و عرض کردم : ای پیامبر خدا(ص)! برترین اعمال در این ماه چیست؟ حضرت(ص) فرمودند : ای ابا الحسن(ع)! برترین اعمال در این ماه پرهیز از محرمات است.  سپس حضرت(ص) گریست. عرض کردم : ای پیامبر خدا(ص)! سبب گریه شما چیست؟  📋《یَا عَلِیُّ(ع)! أَبْکِی لِمَا یَسْتَحِلُّ مِنْکَ فِی هَذَا الشَّهْرِ کَأَنِّی بِکَ وَ أَنْتَ تُصَلِّی لِرَبِّکَ وَ قَدِ انْبَعَثَ أَشْقَی الْأَوَّلِینَ (شَقِیقُ عَاقِرِ نَاقَةِ ثَمُودَ) فَضَرَبَکَ ضَرْبَةً عَلَی قَرْنِکَ فَخَضَبَ مِنْهَا لِحْیَتَکَ》 ♦️ای علی(ع)! بر این می‌گریم که حرمت تو را در این ماه می‌شکنند. گویا می‌بینم تو در حال نماز برای پروردگار خویشی، که نگون‌ بخت‌ترینِ اوّلین و آخرین، همان که برادر پی کننده ناقه قوم ثمود است، برمی خیزد و بر فرق سرت ضربتی می‌زند و محاسنت، از خون سرت رنگین می‌شود. امیرالمومنین(ع) می فرماید : من عرض کردم : 📋《یَا رَسُولَ اللَّه(ص)! وَ ذَلِکَ فِی سَلَامَةٍ مِنْ دِینِی؟》 ♦️ای پیامبر خدا(ص)! آیا در آن حالت، دینم سالم است؟  📋《فَقَالَ : فِی سَلَامَةٍ مِنْ دِینِکَ!》 ♦️حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند : آری! دینت، سالم است.(۱) ۲)در مورد حضرت علی اکبر(ع) آمده است که؛ وقتی کاروان امام حسین(ع) در راهی که منتهی به کربلا می شد، در منزلگاه بنی مقاتل در حال حرکت بود، امام حسین(ع) سرش را روی زین مرکب گذاشت و اندکی خوابید. وقتی حضرت(ع) سر از خواب بلند کرد فرمود : 📋《إِنَّا لِله وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ وَ اَلْحَمْدُ لِله رَبِّ الْعالَمِین》 حضرت(ع) سه بار این جمله را تکرار کرد. حضرت علی اکبر(ع) که خیلی مراقب حال پدر بود، جلو آمد و گفت : 📋《يَا أَبَتِ! جُعِلتُ فِداكَ! مِمَّ حَمِدتَ اللهَ واستَرجَعتَ؟》 ♦️پدرجان! فدایت شوم. چرا کلمه استرجاع را جاری کردید و خدا را حمد فرمودید؟ حضرت(ع) فرمودید : در این حین که می رفتیم، خوابم برد، و دیدم هاتفی را که ندا می کرد : 📋《القَومُ یَسِیرُونَ وَ المَنایَا تَسِیرُ اِلیَهِم!》 ♦️این کاروان می‌رود، و مرگ هم اینها را بدرقه می‌کند. اینجا بود که حضرت علی اکبر(ع) سوال کرد : 📋《يا أبَتِ! ألَسنَا عَلَى الحَقِّ؟!!》 ♦️مگر ما بر حق نیستیم؟ حضرت(ع) فرمود : 📋《بَلَی وَاللهِ》 ♦️آری به خدا سوگند که ما بر حقّیم! علی‌ اکبر(ع) عرض کرد : 📋《فَاِنَنَّا اِذَاً مَانُبَالِی اَن نَمُوتَ مُحِقِّینَ!》 ♦️اگر مسیر ما مسیر حق است، دیگر باکی از مرگ نداریم! امام حسین(ع) وقتی این جمله را شنید، فرمود : 📋《جَزَاكَ اللهُ مِن وَلدٍ خَيرَ مَا جَزَى وَلَداً عَن وَالِدِهِ》 ♦️خدایت پاداشی نیکو عطا کند، نیکوترین پاداش که باید فرزندی از پدر خویش دریافت کند.(۲) 3⃣هر دو ممسوس در خداوند متعال بودند : ۱)حضرت رسول اکرم(ص) در مورد امام علی(ع) فرمود : 📋《فَإنَّهُ مَمْسُوسٌ فِى ذَاتِ اللهِ》 ♦️همانا علی(ع) ممسوس در ذات خداوند است.(۳) (گوشت و خون او، به عشق الهی آميخته شده است.) ۲)در مورد حضرت علی اکبر(ع) آمده است که هنگامی که در روز عاشورا، ایشان عازم میدان نبرد می شد، امام حسین(ع) خطاب به زنان حرم که اطراف علی اکبر(ع) را گرفته بودند، فرمود : 📋《دَعَنهُ! فَإنَّهُ مَمْسُوسٌ فِى اللهِ وَ مَقتُولٌ فِی سَبِیلِ اللهِ》 ♦️رهایش کنید، او ممسوس در ذات خدا و شهید در راه خداست.(۴) 4⃣هنگام شهادت، به سر مبارک هر دو، ضربه سنگینی اصابت نمود! ۱)در مورد شهادت امام علی(ع) آمده است که؛ ابن ملجم لعین در صبح روز نوزدهم سال ۴۰ هجری، در حین نماز، به امام علی(ع) حمله ور شد، و با شمشیر سمّی، ضربتی سنگین بر فرق مبارک حضرت(ع) زد، که تاریخ می نویسد : 📋《فَضَرَبَهُ بِالسَّيْفِ عَلَى أُمِّ رَأْسِهِ》 ♦️پس ابن ملجم با شمشیر بر فرق سر مبارک امام علی(ع) فرود آورد.(۵) 📋《ثُمَّ أَخَذَتِ الضَّرْبَةُ إِلَى مَفْرَقِ رَأْسِهِ إِلَى مَوْضِعِ السُّجُودِ》 ♦️پس ضربه ی شمشیر آن لعین، سر مبارک امام علی(ع) را تا سجده گاهِ آن حضرت(ع) شکافت.(۶) ۲)در مقاتل در مورد حضرت علی اکبر(ع) آمده است که؛ 📋《ثُمَّ ضَرَبَهُ مُرّةُ بنُ مُنقِذِِ عَلَى مَفرَقِ رَأسِهِ ضَربَةً صَرَعَتهُ》 ♦️تا اینکه مُرّة بن مُنقِد با شمشیر بر سر على اکبر(ع) کوبید، و سر مبارکش را شکافت.(۷) ادامه مطالب :👇
. 5⃣بعد از شهادت هر دو، قاتلینشان مورد نفرین قرار گرفتند! ۱)در فرازی از زیارتنامه ای که در مورد امام علی(ع) وارد شده است، آمده است : 📋《لَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ خَالَفَکَ..》 ♦️خداوند لعنت کند آنکه تو را شهید کرد و خدا لعنت کند آنکس که با تو مخالفت نمود.(۸) ۲)در مورد حضرت علی اکبر(ع) نیز آمده است که؛ امام حسین(ع) بعد از شهادت حضرت علی اکبر(ع) فرمود : 📋《یا بُنَیَّ! قَتَلَ اللهُ قَوْماً قَتَلُوکَ ما اَجْرَاَهُمْ عَلَی اللهِ وَ عَلی اِنْتِهاکِ حُرْمَتِ رَسُولِ اللهِ(ص)》 ♦️پسرم! خداوند قومی را که تو را کشتند را بکشد، چه جراتی کردند بر خداوند و هتک حرمت رسول خدا(ص)!(۹) 6⃣هر دو مهمان نواز و سخاوتمند بودند! ۱)در مورد امام علی(ع) نقل شده است که؛ يک روز حضرت اميرالمومنین(ع) گريه مي‌کردند که از ایشان علت را جويا شدند. حضرت(ع) فرمود :‌ 📋《لَم يَأتِني ضَيفٌ مُنذُ سَبعَةِ أيَّامٍ وَ أخَافُ أن يَكونَ الله ُ تَعالَى قَد أهَانَنِي》 ♦️هفت روز است که مهمان بر من وارد نشده است و خوف آن را دارم که خداوند عنايتش را از من سلب کرده باشد!(۱۰) ۲)در مورد حضرت علی اکبر(ع) آمده است که؛ در بین فرزندان بنی هاشم تنها به حضرت علی اکبر(ع) لقب (نَارِئُ القُرَی) داده اند. و این لقب به کسی گفته می شد که؛ بر بام خانه خود، شعله آتشی را بر می افروخت تا اگر مستمندی یا بیچاره ای و یا مهمانی که پناه ندارد، به سمت شعله های کرامت بیاید و پای سفره اطعام و مهمان نوازی اش بنشیند. و این شخص، به قدری هیزم میهمان نوازی اش را زیاد می کرد که هر فقیر و درمانده ای از دورترین نقطه آن را می دید و نظرش را جلب می کرد. نقل است که؛ 📋《وَ لَم تُذكَر هَذِهِ المُكَرَّمَةُ مِن نَارِ القُرَى لِوَاحِدِِ مِن أَبنَاءِ الأَئِمَّةِ إِلَّا لِشَبِيَهِ رَسَوُلِ اللهِ(ع) عَلِيَّ الأَكبَرِ(ع)》 ♦️این لقب با کرامت نارئ القری به هیچ یک از فرزندان ائمه اطهار(ع) نسبت داده نشده است، مگر به حضرت علی اکبر(ع) که شبیه حضرت رسول اکرم(ص) بود.(۱۱) حضرت علی اکبر(ع) در بالای پشت بام منزل خود، آتشی می افروختند که در میان عرب، آن آتش به معنای این است که؛ در آن محل میهمانی است و هر فقیر و مسکین و غریبی در آن، راه دارد. واین نشان از مهمانوازی و سخاوت زیاد حضرت علی اکبر(ع) دارد. 7⃣هر دو بزرگوار به فیض شهادت نائل آمدند! 📚منابع : ۱)امالی شیخ صدوق، ص۲۲۶ ۲)الارشاد شیخ مفید، ج۲، ص۸۲ ۳)بحارالانوار مجلسی، ج۳۹، ص۳۱۳ ۴)موسوعة كربلاء لبيب بيضون، ج۲، ص۱۱۷ ۵)اعلام الوری طبرسی، ج۱، ص۳۰۹ ۶)بحارالأنوار مجلسی، ج۴۲، ص۲۵۹ ۷)بحارالانوار مجلسی، ج۴۵، ص۴۴ ۸)بحارالانوار مجلسی، ج۱۰۰، ص۳۱۹ ۹)اللهوف ابن طاووس، ص۱۱۴ ۱۰)الرسالة القشيريّة قشیری، ص۲۵۳ ۱۱)فرسان الهیجاء محلاتی، ج۱، ص۴۱۶ 📚 .
. :📚 کتاب «شِفاء الصدور فی شرح زیارة العاشور»  در دو باب(شرح راویان ) و (شرح و تفسیر زیارت عاشورا) و اشاراتی به اشکال مختلف قرائت این زیارت به زبان فارسی؛ اثر مرحوم حاج میرزا ابوالفضل تهرانی(متوفای سال ۱۳۱۷ ه.قمری) ✍📚👇 🌐برای خرید یا مطالعه این کتاب به لینک زیر مراجعه کنید :👇 https://tobaymohebat.ir/product/%D8%B4%D9%81%D8%A7%D8%A1-%D8%A7%D9%84%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%D8%AD-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%AA// انتشارات : طوباي محبت عنوان کتاب : شفاء الصدور فی شرح زیارة العاشور (کامل ترین و جامع ترین شرح فارسی بر زیارت عاشورا) نويسنده / مولف : آیت الله حاج میرزا ابوالفضل طهرانی (ره) (تصحیح: حامد فدوی اردستانی) شابک : 2-18-366-600-978 تعداد صفحات : 1720 صفحه تعداد جلد: 3 نوبت چاپ : اول نوع جلد کتاب : سلفون قطع کتاب : وزیری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ |⇦•چرا آواره کوه ... سلام الله علیه اجراشده سال ۱۴۰۰به نفس حاج میثم‌ مطیعی ●━━━━━━─────── چرا آواره کوه و بیابانم، نمی دانم چه می خواهد غم عشق تو از جانم، نمی دانم به سمت آسمان رو می کنم هر جمعه می پرسم کجایی ماهِ پشت ابر پنهانم؟ نمی دانم تو که هر هفته امضا می کنی پرونده مارا نمی مانم چرا بر عهد و پیمانم، نمی دانم در این عصر غم و تردید آقا با ظهور تو به جا می ماند آیا دین و ایمانم؟ نمی دانم نمی دانم که هستم آن زمان پای رکاب تو چه هستم؟ کافرم گبرم مسلمانم، نمی دانم فدای قلب پر مهرت که این شب ها پر از درد است مُحَرَم مثل تو ناحیه می خوانم، نمی دانم "أَلسَّلامُ عَلى مَنِ الاْجابَـهُ تَحْتَ قُـبَّـتِهِ أَلسَّلامُ عَلى مَنْ جَعَلَ اللهُ الشّـِفآءَ فی تُرْبَتِهِ"  چه می شد اینکه مانند شما خون گریه می کردم خدا می کرد چون زینب (س) پریشانم، نمی دانم شبیه حُر سرم زیر است پشت خیمهٔ ارباب نگاهش می کند امروز مهمانم؟، نمی دانم : عباس احمدی ــــــــــــــــــ ┅═┄⊰༻↭༺⊱┄═┅ 👇
ShamNimeShaban1400[07].mp3
4.75M
|⇦•چرا آواره کوه... ویژۀ میلادِ منجی عالم بشریت حضرت مهدی سلام الله علیه اجرا شده سال ۱۴۰۰ به نفس حاج میثم مطیعی
. 📝 ابوحمزه می گوید: مولای ما حضرت امام محمد باقر صلوات الله علیه فرمودند: اسلام بر پنج پايه اساسى استوار است: برپاداشتن نماز. دادن زکات. حج خانه كعبه. روزه ماه مبارک رمضان. ولایت ما معصومین. در چهار قسمت از اين پایه‌ها تخفيفى منظور شده است ولى در ولایت ما تخفيفى نيست، كسى كه مالی نداشته باشد، زكات بر او نيست و كسى كه هزينه موجود نداشته باشد حج بر او واجب نيست، كسى كه بيمار است، نماز را نشسته بخواند و روزه ماه رمضان را (در عذر) افطار كند، ولی تندرست يا بيمار دارا باشد يا ندار ولايت ما معصومین لازم و واجب است. 👈🏼 عنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ قَالَ: قالَ مولانا الإمام محمد الباقر صلوات الله علیه: بنِيَ الْإِسْلَامُ عَلَى خَمْسٍ: إِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ وَحِجِّ الْبَيْتِ وَصَوْمِ شَهْرِ رَمَضَانَ وَالْوَلَايَةِ لَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ. فَجُعِلَ فِي أَرْبَعٍ مِنْهَا رُخْصَةٌ وَلَمْ يُجْعَلْ فِي الْوَلَايَةِ رُخْصَةٌ. مَنْ لَمْ يَكُنْ لَهُ مَالٌ لَمْ يَكُنْ عَلَيْهِ الزَّكَاةُ. وَمَنْ لَمْ يَكُنْ عِنْدَهُ مَالٌ فَلَيْسَ عَلَيْهِ حَجٌّ. وَمَنْ كَانَ مَرِيضاً صَلَّى قَاعِداً وَأَفْطَرَ شَهْرَ رَمَضَانَ، وَالْوَلَايَةُ صَحِيحاً كَانَ أَوْ مَرِيضاً أَوْ ذَا مَالٍ أَوْ لَا مَالَ لَهُ فَهِيَ لَازِمَةٌ وَاجِبَةٌ. 📚 منابع: ۱. خصال، ج‏۱، ص۲۷۸ ۲. وسائل الشيعة، (ط-مؤسسة آل البيت عليهم السلام‏)، ج‏۱، ص۲۳ .
کدام امام زمان را دوست داریم؟.pdf
145.7K
🌀 کدام امام زمان(عج) را دوست داریم؟ ✍️ سیر بحث: 🔺همان‌طور که خداهای ما با هم متفاوت هست امام‌زمان‌های ما هم متفاوت هست. اگرچه امام زمان(عج) یک نفر هست؛ اما گاهی اوقات امام زمان(عج) شما با امام زمان(عج) بغل‌دستی شما زمین تا آسمان متفاوت هست؟ 1️⃣. امام زمانِ عقیدتی 🔺علاقه‌های ما امام‌زمان‌های ما را می‌سازند بعضی‌ها امام زمان(عج) عقیدتی را دوست دارند. فقط در حد یک عقیده خشک‌وخالی نه کمتر نه بیشتر. 2️⃣. امام زمانِ باب الحوائجی 🔺بعضی‌ها امام زمانِ باب الحوائجی را دوست دارند. وقتی گرفتار می‌شوند دیگر رفتن به جمکران و درب‌خانه صاحب‌الزمان را رها نمی‌کنند. 3️⃣. امام‌زمانی‌های حبی و عشقی 🔺بعضی رابطه‌شان با امام زمان(عج) عاشقانه هست. خیلی اوقات مداحی‌های ما به این سمت کشیده می‌شود. ذائقۀ مردم را تغییر می دهند. یک امام زمان معشوقی که با او من یک رابطه فردی دارم و بس. 4️⃣. امام‌زمانِ دعای ندبۀ و مهم ترین ویژگی آن امام زمان(عج) 🔺اما بعضی‌ها امام‌زمانشان، امام‌زمان دعای ندبه هست. ‌امام زمانی که در دعای ندبه معرفی می‌شود دو تا ویژگی مهم دارد یکی به‌شدت این امام زمان سیاسی هست و دیگر اینکه این امام زمان(عج) به‌شدت جهانی عمل می‌کند. 🔺منتظر امام زمانی هستند که قرار هست با او جهان را نجات دهند و معادلات قدرت را تغییر دهند. اگر هم با حضرت عشق‌بازی می‌کند با یک امام سیاسی و جهانی عشق‌بازی می‌کنند. 🔺حالا شما قضاوت کن امام زمان(عج) کدام امام‌زمانی‌ها را دوست دارد؟
محتاج و مشتاق.pdf
2.72M
♦️سخنرانی مکتوب ویژه دهه مهدویت 🕹عنوان محصول: محتاج و مشتاق 🕹موضوع: چالش های ارتباط با امام عصر در عصر ارتباطات 🕹تعداد جلسات: ۵ جلسه 🕹تعداد صفحات : ۱۶۳ صفحه ◇فهرست اجمالی : 🗳مقدمه 🗳گفتاراول: احساس نیاز به امام 🗳گفتار دوم: منطق قرآن در معرفی امام زمان 🗳گفتار سوم: گونه شناسی مواجهه با امام 🗳گفتار چهارم:نشانه های محبت اصیل 🗳گفتار پنجم: فرایند تولید اطاعت 🗳گفتار ششم:ملحقات مختصات محصول : ◇خلاصه نموداری کل کتاب و هر گفتار بصورت مجزا جهت سهولت در فهم نقشه هوایی بحث ◇رهیافتی متفاوت به موضوع معرفت امام ◇حاوی آیات و روایات متعدد جهت تبیین بحث ◇حاوی اشعاری برای شروع ابتدای جلسه ◇حاوی قصه هایی از تشرفات مستند محضر امام عصر
4_5859728782214040416.ogg
521.7K
🔶می باره بارون لباشد خندون 🔶 👌فوق العاده برای نیمه شعبان می باره بارون/لبا شد خندون کف بزنید که اومده/ نیمه ی شعبون ...... دلبر دلها/سرور و آقا اومد به دنیا یوسفه/ حضرت زهرا ...... شاده دلای عاشقا چراغونیه کوچه ها دستا رو بالا بیارید کف بزنید اومد آفا صَلِّ عَلی سَیِّدُنا یَا اباصالح (عج) :::::::::::::::::::::::::::: ای بهار من /ای نگار من بیا دیگه تموم بشه/ انتظار من ....... ای قراره من /ای بهار من با تو قشنگ میشه همه/ روزگار من ....... ماه درخشانی آقا خورشید تابانی آقا به درد و غصه های ما تنها تو پایانی آقا .... صَلِّ عَلی سَیِّدُنا یَا اباصالح (عج) ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: دلبر و دلدار ماه شامِ تار یوسف رسیده عاشقا به سرِ بازار ۲ بی خیالِ غم می زنم هر دم اسمِ تو رو نوشته ام به روی قلبم ۲ مرغِ دل من بی امون امشب میره تا جمکرون عیدیم رو من میگیرم از دستای صاحب الزمون صَلِّ عَلی سَیِّدُنا یَا اباصالح (عج) ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: استاد درویش 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکشنبه ۱۴اسفند ماه ۱۴۰۱محفل اشک حرم رضوی مداح گرانقدر اهل بیت ع زائر گرامی امام رضا ع حاج آقا فضای روضه در و اشاره به است.
. با چه رو خیمه برم این سر آویزان را چه کنم مشکل این حنجر خون ریزان را   به سفیدی گلوی تو کسی رحم نکرد رسم کوفی است بگیرند هدف ، مهمان را   دست و پایی زدی و باز تبسم کردی پس خدا بوسه زند این دو لب خندان را   بوسه بر این سر  پاشیده ز هم مشکل نیست من چه سان دفن کنم پاره ای از قرآن را ؟   مشکل اینجاست که سر نیزه امانت ندهد اهل غارت نکند رحم ، گل پنهان را   من دهم با چه زبانی خبرت را به رباب آب داده ست سه شعبه گلوی عطشان را   بعد از این است که بر سینه ی من جا داری نزد مادر ببرم آه دل سوزان را   گریه بر معجر عمه نرود از یادت وسط هلهله ها بدرقه کن یاران را   تا به محشر ز غبار غم تو گریه به پاست ای عجب داغ تو کرده ست به پا طوفان را   سند مستند کرب و بلا حنجر توست بُرد ، مظلومی تو آبروی عدوان را   عید قربان من است و تو همان ذبح عظیم و خدا مُهر قبولی زند این قربان را   ✍ .
. در مدح مسجد مقدس جمکران می کنم از عمق جان مدح و ثنای جمکران در سرم باشد دگر حال و هوای جمکران می روم تا جمکران با عشق و شور و معرفت.. ..هر سه شنبه، می شوم تا مبتلای جمکران در توسل های خود دلتنگ مهدی می شوم.. ..تا توسل می کنم بر ندبه های جمکران می برد دل را مدینه، کربلا، تا سامرا.. ..گنبد و گلدسته های با صفای جمکران بوی مهدی می دهد، بوی خوشِ زهرايی اش.. بوی غیبت می وزد از هر کجای جمکران هم سرای عاشقی و هم سرای نوکری ست.. ..هم سرای انتظار است جای جای جمکران مثل مشهد می شود قم باوجودِ این بَنا.. ..چون نمای مرقدش دارد نمای جمکران حالِ ديگر می دهد اینجا نمازِ نافله.. ..بالاخص در بين محرابِ دعای جمکران حضرت مهدی نگاه ویژه ای دارد به آن.. ..که گذارد جان و مالش را بپای جمکران رحمتش را می فرستد، سوی مخلوقش اگر.. ..با دل آید رو سوی مسجد، خدای جمکران حتماً از معصومه اذن جمکران باید گرفت حتماً از این راه باید شد گدای جمکران لذّت اشکِ دوچندان می دهد بر مستمع در توسل، روضه های کربلای جمکران روضه ی عباس باید خواند پای چاه آن.. علقمه باید شود صحن و سرای جمکران روضه ی مشک و عمود و تیر و چشمی غرقِ خون.. ..روضه ای که شد غم ِصاحبْ لوای جمکران ملتمس بر حجّت ثانی عشر هر کس شود در ظهورش می شود آخر فدای جمکران .
. (عج) ولادت یاره خدا نظر داره به جمع ما، خودش رو زود، برسونه، هر کی گرفتاره شده میلادِ، صاحب الزمان شده گلبارون، زمین و آسمان شده هر عاشق، باز ترانه خوان العجل، یامهدی(۴) جهان پر از نوره فرشته مسروره ایشاالله که، پاقدمه، آقای ما، نزدیکه ظهوره میاد اونی که، مرد سختی هاست وارث تیغ ِ، شاه لافتاست قیامش هم چون، قیام کربلاست العجل، یامهدی(۴) شمیمش از یاسه سرا پا احساسه سربند او، یافاطمه، تو دستاشم، بیرق عباسه نداره همتا، توی عالمین میبره مارو، بین الحرمین ذکر تعجیلش، ذکر یاحسین العجل، یامهدی(۴) .👇
. جشن خانوادگی یه جشنِ خانوادگی برات میگیریم ما همه خانوادگی بر تو اسیریم.. یامهدی یامهدی آقا جون بیا، دلهارو شیدا کن آقا جون بیا، دنیا رو زیبا کن آقا جون بیا، غمهارو رُسوا کن اگر نشد کوچه هارو ریسه ببندیم ولی بدون همه به تو علاقه مندیم خوش اومدی خوش اومدی ای گل نرجس.. نیمه شعبان شده و سرخوش و مستیم دیده به راهه مهدی زهرا نشستیم.. یامهدی یامهدی آقا جون بیا، دلهارو مجنون کن آقا جون بیا، غمهارو بیرون کن آقا جون بیا، دردارو درمون کن امام عسکری چقد خوشحال و شاده آخه خدا بهش یه گل رو هدیه داده خوش اومدی خوش اومدی ای گل نرجس.. عروس فاطمه ببین پسر آوُرده همون آقایی که دل از انبیا بُرده یامهدی یامهدی آقا جون بیا، ما همه گمراهیم آقا جون بیا، چش به راهه ماهیم آقا جون بیا، کربلا می خواهیم میای با ذوالفقار حیدری تو آخَر.. تکیه به کعبه میزنی میگی یاحیدر خوش اومدی خوش اومدی ای گل نرجس.. ما همه بیمار توایم مهدیِ زهرا... نابود میشه با دستت این ویروس ایشالا یا مهدی یامهدی آقا جون بیا، حل بشه این مشکل آقا جون بیا، دین ما شه کامل آقا جون بیا، حقِ ابوفاضل.. ایشالا که هیچ حرمی بسته نباشه با دست تو مدینه هم غرقه صفاشه خوش اومدی خوش اومدی ای گل نرجس.. .👇
. ارتباط بين حوادث کربلا و ظهور حضرت مهدي‌ عج روايت شده است که ظهور حضرت مهدي (عج‌) با حوادث کربلا رابطه خاصي پيدا کرده‌، که از آن جمله است‌: 1 ـ در تمام ايام مربوط به حضرت ولي عصر (عج‌) زيارت امام حسين (ع) وارد شده است‌، چون شب نيمه شعبان و شب قدر؛ 2 ـ آغاز قيام جهاني حضرت مهدي (عج‌) طبق روايات فراواني در روز عاشورا خواهد بود؛ 3 ـ در بيشتر احاديث که از وجود مقدس رسول اکرم (ص) در خصوص آن مصلح جهاني وارد شده به وسيله امام حسين (ع) به عناويني‌، چون (از تبار پسرم حسين (ع))، (از نسل اين پسرم‌)، (نهمين فرزند پسرم حسين‌) معرفي شده است‌؛ 4 ـ سفر تاريخي امام (ع) که از مکه معظمه به مقصد کوفه آغاز شد و به مقصد نرسيد، توسط فرزند رشيدش تکميل مي‌شود و پايتخت حکومت جهاني آن حضرت‌،شهر کوفه خواهد بود؛ 5 ـ وجود مقدس ولي ا... اعظم طبق روايات همواره به ياد جد بزرگوارش امام‌حسين (ع) هر صبح و شام اشک مي‌ريزد. از جمله عبادت‌هاي بسيار مهم و با فضيلت در شب زيارت حضرت سيدالشهدا (ع) است و البته در اين جا اين سؤال پيش مي‌آيد که ولادت حضرت مهدي‌(عج‌) چه ارتباطي با زيارت امام حسين (ع) دارد که در شب تولد امام زمان (عج‌) زيارت حضرت اباعبدالله حسين (ع) مستحب است‌؟ ممکن است‌، گفته شود: چون امام‌حسين‌(ع) جد بزرگوار آن حضرت است با اين زيارت‌، ولادت فرزندش را به ايشان تبريک‌مي‌گوييم‌، ولي اين سخن از جهاتي نمي‌تواند درست باشد، زيرا که در اين صورت زيارت حضرت امام حسن عسکري (ع) مناسب‌تر بود، چرا که آن حضرت پدر بلا واسطه و امام‌حسين (ع) پدر با واسطه امام زمان (عج‌) است و اگر گفته شود امام حسين (ع) چون پدربزرگ است‌، زيارتش‌، زيارت بقيه ائمه معصومين‌: مانند امام حسن عسکري (ع) نيزهست‌. در اين صورت گوييم زيارت حضرت اميرالمؤمنين و يا زيارت رسول الله (ص) مناسب‌تر خواهد بود. زيرا آن دو بزرگوار پدر ائمه‌اند، پس با اين مقدمات بايد گفت‌: حقيقت مهم‌تر از اينها است‌. زيارت امام حسين (ع) در اين شب حاکي از رابطه مخصوص و پيوند آسماني قيام کربلا و نهضت امام حسين (ع) با حضرت مهدي (عج‌) است‌، زيرا در اين قيام مقدس آسماني رهبر و پيشواي نهضت حسين بن علي (ع) بر خاک و خون کشيده مي‌شود و دراين جهاد مقدس اصحاب و ياران سلحشور و با وفايش به لقاء ا... مي‌پيوندند و همه مي‌دانيم که انتقام خون مقتول بر عهده وصي و فرزند مقتول است‌. خداوند مي‌فرمايد: (و من قتل مظلوما جعلنا لوليه سلطانا)؛ کسي که مظلوم کشته شد و به دست ستمگران و مردم جفا پيشه از پاي درآمد، براي ولّي‌ِ او سلطنت و قدرت قرار داديم‌». لذا ولي‌ّ دم‌ِ امام حسين (ع) حضرت مهدي است و امر انتقام و خون خواهي به دست آن حضرت مي‌باشد. .
. ♦️ بهترین حال من آن است که «نوکر» باشم... در فراز از یکی از زیارات امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، با تعبیری بسیار لطیف و نغز نسبت به «مقامِ نوکری» اشاره می‌کند؛ در آنجا که خطاب به اهلبیت علیهم‌السلام عرضه می‌داریم: ...أَشْهَدُ یَا مَوَالِیَّ وَ طُوبَی لِی إِنْ کُنْتُمْ مَوَالِیَّ أَنِّی عَبْدُکُمْ وَ طُوبَی لِی إِنْ قَبِلْتُمُونِی عَبْداً 🔹 شهادت می‌دهم‌ ای سَروران من! و خوشا به حال من که اگر سَروران و «آقا»هایی مثل شما داشته‌باشم و من نوکر شما باشم و خوشا به حال من، اگر شما مرا به این مقام نوکری، بپذیرید... 📚المزار الکبیر ص ۷۷ 📚بحارالانوار ج٩٧ ص٣۴۶ . فکر وذکرم همه این بود که نوکر باشم سگ قلاّده گلاویز  دم در باشم فکر و ذکرم همه این بود که مجنون باشم دائم الخمرمی ، از ساحل کوثر باشم من همین  یک دو سه روزه نشدم عاشق تو مبتلای غم عشق تو ، من از "ذر" باشم من ملک بودم وفردوس نشین  بودم وبعد آدم آورد ، که گریان تو دلبر باشم شأن نام تو ، به روی لب من بودن نیست تو سلیمان و من آن مور محقّر باشم لقمه نانی بده ، تامزّه بگیرد دهنم آتشم زن که چنان شعله ی منبر باشم بی محلّی بکنی ، داد کشم ، شکوه کنم چون ، نه هم ظرفیت جون ، و نه قنبر باشم تو به دادم نرسی ، می روم از دست ، حسین مستغاثٌ بک ارباب ، که بهتر باشم گر بنا هست ، مرا دست کسی بسپاری بهتر آن است ، غلام علی اکبر باشم من که بی دعوت و سرخود ، نرسیدم به حضور من سفارش شده ی حضرت مادر باشم مادرت داد به من درس حسین جان گفتن مادرت یاد به من داد ، که نوکر باشم  حسین قربانچه✍