eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
569 ویدیو
802 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
ویژگی‌های مرد ایده‌آل در خانه.mp3
911.8K
▫️ ویژگی‌های مرد ایده‌آل در خانه 👤 حجةالإسلام
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
گریزشماره یک زیارت عاشورا ...ما بقیت و بقی اللیل و النهار. خدایا ! تا نفس دارم تا توان و رمق در بد
. 🔹🔸🔹🔸 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ(السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا خِیَرَةَ اللَّهِ وَ ابْنَ خِیَرَتِهِ) السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ ابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیِّینَ‏السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ فَاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ‏السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَالسَّلاَمُ عَلَیْکَ وَ عَلَى الْأَرْوَاحِ الَّتِی حَلَّتْ بِفِنَائِکَ عَلَیْکُمْ مِنِّی جَمِیعاً سَلاَمُ اللَّهِ أَبَداً مَا بَقِیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ 🔸دراولین فراز زیارت عاشورا، عبارات سلام جلوه گر است.با سلام برامام حسین (ع) علاوه برادای احترام وخضوع و خشوع خود ،ارتباط با امام شهید را با گروهی از حق طلبان (جبهه حق)مشخص می کنیم تا اعتقاد خود را که همان محتوای سلام است اظهار نمائیم. سلام برحسین(ع) فرزند رسول خدا،علی مرتضی،زهرای اطهر(رهبران بزرگ نظام توحید وانسان های کامل)وسپس بر خونی که خدایش خونخواهی،خون تو خواهد کرد و پسر کسیکه خدا خونخواه اوست. [2][2] با فهم کلمه ثار در این زیارت و دیگر دعاها برجسته ترین جبهه گیری تاریخی اجتماعی را اعلام می نماییم و وراثت وی را بعنوان حجت خدا در زمین،رهبر بزرگ نظام توحیدی وارث رسولان وابلاغ کنندگان و پیام آوران نظام توحید را مطرح می نماییم. 🔹وسلام برکشته ای که خون کسانش ریخته شده است.این جمله می تواند، ما رابه خصوصیات وچگونگی عمل رهروانش آگاه نموده،الگوی عملی ما درزندگی دنیوی باشد تا بفهمیم چگونه می توان یاورحسین شد وچه سان یاوری او را به انجام رساند . 🔹ما در این زیارت به حسین (ع)بعنوان فرزند رسول خدا و فرزند امیرالمومنین و فرزند بهترین زنان عالم سلام می دهیم. سلامی نه بر مبنای مسایل و خصوصیات خانوادگی و خونی ونژادی که در اسلام جایی ندارد و بلکه سلام در این مفهوم به حسین (ع)یعنی وارث ارثیه حقیقی و با شکوه و با عظمت آنها که رهبری الهی و امامت توحیدی آنها جز یقین ثابت ،اخلاص ، شرافت ، صبر و صفا و…. جایگاه دیگری ندارد . زائر در این جا بیان می کند که جبهه اعتقادی وی در تاریخ کدام است ، از زمره ی چه کسانی است و از چه کسانی می خواهد باشد . 🔹مفسرین نوشته اند این فراز از دعا فراز تصدیق است و منطبق بر قسمت اثبات و تصدیق کلی “ لا اله الی الله” ، چرا که در جملات بعدی از واقعه کربلا بعنوان بزرگ ترین مصیبت وارده بر خود و به جمیع مسلمانان از همان زمان تا زمان های بعدی و حتی تا فرداها وحتی به عنوان بزرگ ترین مصیبت برای اهل آسمان ها یاد می کند . این تصدیق یک تصدیق عادی نیست بلکه یک اعتقاد قوی است که نفی و طرد کسانی را مطرح می کند که روبروی حسین (ع) و مکتب او قرار گرفته اند. می خواهد بگوید : “ نمی شود گفت هم حسین حق بود و هم یزید ” و هیچ توجیهی هم بر دغل کاری و نیرنگ های یزیدی نمی توان افزود تا اعتقادش به پوچی متمایل نشود . بنابر این توجه است که با خاتمه فراز تصدیق ، فراز نفی خود را همزمان آغاز می کند. . الْعَالَمِینَ‏السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا ثَارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثَارِهِ خون امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاة والسّلام به قدر خون امام حسین علیه‌السّلام با ارزش است. شما در زیارت وارث میخوانید: «السّلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره.» یعنی خدای متعال، صاحب خونِ امام حسین علیه‌السّلام و صاحب خون پدر او امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاة والسّلام است. این تعبیر، برای هیچ کس دیگر نیامده است. هر خونی که بر زمین ریخته میشود، صاحبی دارد. کسی که کشته میشود، پدرش صاحب خون است؛ فرزندش صاحب خون است؛ برادرش صاحب خون است. خونخواهی و مالکیّت حقِّ دم را عرب «ثار» میگوید. «ثارِ» امام حسین علیه‌السّلام از آنِ خداست. یعنی حقّ خونِ امام حسین علیه‌السّلام و پدر بزرگوارش، متعلّق به خودِ خداست. صاحب خونِ این دو نفر، خودِ ذات مقدّس پروردگار است. .
. 🔹🔹🔹 یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِیبَةُ بِکَ (بِکُمْ) عَلَیْنَا وَ عَلَى جَمِیعِ أَهْلِ الْإِسْلاَمِ‏وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصِیبَتُکَ فِی السَّمَاوَاتِ عَلَى جَمِیعِ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ ▫️رزیه دراصل به معنی نقص است ومصیبت، لابد به نقیصه در اموال و انفس و ثمرات خواهد شد . زائر در این قسمت وسیع بودن حرکت و قیام را متذکرمی شود و بربزرگی مصیبت برخود و جمیع اهل این مصیبت(اهل اسلام) تا کید می کند و می خواهد اعلام کند قیام امامش، قیام یک فرد و گروه اندک نیست، که این مصیبت بر فرشتگان و گروه های طرفدار توحید که مقام قرب خداوند را دارند و بر تمام مسلمانان بسیارسنگین و غیرقابل تحمل اس. 🔳 و اما فراز نفی که پس از فراز تصدیق شروع می شود با عبارت فَلَعَنَ اللَّهُ شروع می شود. فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً أَسَّسَتْ أَسَاسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ‏وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقَامِکُمْ وَ أَزَالَتْکُمْ عَنْ مَرَاتِبِکُمُ الَّتِی رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فِیهَاوَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْکُمْ وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْکِینِ مِنْ قِتَالِکُمْ‏بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ وَ إِلَیْکُمْ مِنْهُمْ وَ (مِنْ) أَشْیَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِیَائِهِمْ‏ بلی نفی و بیزاری بر گروهی که طراح و بنیان گذار ظلم و جور هستند و نه تنها این برائت و بیزاری شامل سردمداران ظلم و جور می شود بلکه همه ی آنها که مقام و منزلت شما را ندیده گرفتند و بر کشتن اولاد و اکباد شما قیام کردند حتی زمینه چینان و نه تنها آنها ، که همه پیروان آنها ، و دنبال کنندگان مشی و مرام آنها و حتی دوستان آنها هستند . و این تسلسل نه تنها زمان فرزند رسول خدا را شامل می شود ، بلکه همه اعصار و قرون ، هر جا که ندای مظلومیت است و آنها که با هر وسیله به یاری کفر می شتابند ، مورد نفرت من هستند و خود در این جبهه نمی خواهم باشم . 🔸این اعلام ، آگاهی و قدرت تمیز فرد را به دنبال دارد ، یعنی من که بیان ظلم و جور را نفرین و لعنت می کنم ، و خود را حق طلب معرفی می کنم قدرت تشخیص دارم و معتقد به نظام توحیدی و عدل و داد خداوندی و معتقد به معاد هستم و این اعتقاد مرا به حراست و دفاع از آیین و نظام حق فرا می خواند ، اعتقادی که در زمان نمی گنجد بلکه تا روز قیامت ادامه خواهد داشت . و حتماًدر کنار هر حق و هر بیداد افرادی هم هستند و من به عنوان یک مرید نه تنها با حق خواهان عالم موافقت دارم ، بلکه در صلح و سلامتم با هرکس که با شما در صلح باشد ، و جنگ و جهادم با کسانی است که با شما در مبارزه باشند. .
مجمع جوانان بنی فاطمه(س).mp3
8.03M
📻مراسم جشن شب ولادت امام رضا (علیه السلام) ☑️سخنرانی :حجةالاسلام والمسلمین 📅سه شنبه ۹خرداد ۱۴۰۲
۱۲شعبان۱۴۱۹_آیت‌الله‌وحیدخراسانی.mp3
1.49M
مائیم که به او ظلم کردیم. نه او را شناختیم؛ نه رعایت ادب او را کردیم. ➖ اگر هر روز صبح با این حضور و با این دقت دعا (عهد) را بخوانید و در اطراف معارف دعا تأمل کنید و از وقتی که به میدان کار قدم می گذارید تا آخر در این حد باشد که به قدری که به فکر خودتان هستید، به فکر او باشید، همین اندازه بس است. اگر چنین بشود خواهید دید چه خواهد شد. ➖ ولی هنوز به این جا نرسیده است. اگر چنین است ما چه انتظار داریم؟! سنت خدا عوض شدنی نیست، اول باید از ظلم به امام زمان پاکیزه شد. قدم اول این است که در هر مجلسی، در هر محفلی، در هر درسی، در هر بحثی به یاد او باشید... فقط خدا و امام زمان. حواشی را رها کنید و به متن بپردازید. ➖ بدبختی‌ها، بیچارگی‌ها فرداً و اجتماعاً بر سر این است که به اندازه ای که من و تو به فکر نام و نشان خودمان هستیم، نه به فکر نام خدائیم و نه به فکر نشان خدا. ➖ نشان خدا امروز، ولی عصر است. کسی که بین سماء و ارض سبب متصل، او است. چنین کسی نباید این چنین مهجور باشد. مجالس شما، منابر شما، باید ابتدایش خدا باشد، اختتامش امام زمان باشد، شاید درِ لطفی به روی من و شما باز شود. 🔘 آیت‌الله العظمی .
. محرم مناجات امام زمان(عج) ══════════════════ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبيها وَ بَعْلِها وَ بَنيها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فيها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ والعن اعداعهم بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَ فی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَ حافِظاً وَ قائِدا ‏وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَ تُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً ای گیسوی هماره پریشان کربلا از آقایی دارم میگم که این همه سال از هر بنده ای که روز زمین هست بیشتر برای امام حسین گریه کرده کسی همانندش نیست که گریه کرده باشه برای ارباب لذا وقتی خسته میشی، مخصوصا شب یازدهم، خیلیا زحمت کشیدن، اگه فک کردی خسته شدی بگو چکار کردم برای گریه امام زمان؟ برای آقام چکار کردم؟ ای گیسوی هماره پریشان کربلا ای چشمه همیشه خروشان کربلا در هر قنوت یومیه خون گریه کرده ای با سرخی عقیق سلمان کربلا هر یک فراز ناحیه صد مقتل آتش است از اعظم مراسیه دیوان کربلا گفتی لَعَن دُوَنَکَ یا جدی الغریب گفتی که جان فدای تو بی جان کربلا آقا جانم آب خوش از گلوی تو پایین نرفته است با یاد خشکی لب عطشان کربلا آه از دمی که لشکر اعدا نکرد شرم کردند رو به خیمه سلطان کربلا آقا صفین اگر که مصحف قرآن به نیزه دید بر نیزه رفت قاری قرآن کربلا ۱👇
‍ .👆 مراسم شب محرم روضه غروب عاشورا حضرت امام حسین(ع) ════════════ قاری قرآن کربلا امشب کجاس؟ الهی براش بمیرم دیگه از امروز سفرش با زینب تموم شد زودتر از خواهر رفت کوفه امشب یکی از روضه های مهم بردن سر ارباب تو خونه خولی ملعونه وقتی به این روضه میرسیم باید بگیم نانجیب حداقل میذاشتی تنور خاموش بشه آخه وقتی زینب دیدش هی میگفت داداش یه شب از ما جدا شدی چرا صورتت سوخته حسین انقدر روضه هست امشب نمیدونی از کجا و کدومشو بخونی برای بعضی روضه ها جا داره خون گریه کرد مرحوم شیخ صدوق در اَمالی آورده گفت نا نجیب رسید به یکی از بچه ها وقتی داشت خلخال از پاش در میاورد گریه میکرد سوال کرد چرا داری گریه میکنی گفت آخه دارم بچه های پیغمبر غارت میکنم گفت تو که میدونی حداقل غارت نکن گفت آخه اگر من غارت نکنم یکی دیگه غارت میکنه این حداقل یه انصاف داشت کنارش گریه میکرد برای بعضیا که حمله ور شدن نازدانه گفت بذار خودم گوشواره از گوش باز میکنم بهت میدم اما حرومزاده چنان گوشواره از گوش کشید... اما اعظم روضه امشب درددل زینبه با داداش گفت خون پاکت را چنین آب وضویت کرده اند این چه کاری بود آخر با گلویت کرده اند ای تن صد پاره ات بر خاک صحرا بی کفن نیزه ها با ضربه های خود رفویت کرده اند حسین جابجا میشد میان نیزه داران راس تو نیزه ها هر یک به حسرت آرزویت کرده اند چشایی که امروزم نتونسته گریه کنه دیگه وقتشه پیرمردان با عصا و کودکان با سنگ ها چه جسارت ها به آن وجه نکویت کرده اند بوی خون تازه می آید ویا عطر گلاب نیزه ها از بس که در این دشت بویت کرده اند این یه بیت خیلی سخته کاش در قتل نمیدیدن که کفتاران پیر ساعتی صدبار با پا پشت و رویت کرده اند تازه بی بال و پریم شروع میشه غم بی همسفریم شروع میشه تو رو سر بریدن و راحت شدی تازه من در بدریم شروع میشه بعد تو عزای من شروع میشه غم و غصه های من شروع میشه کربلای تو غروب تموم شد و تازه کربلای من شروع میشه امون از دل زینب وای از دل زینب حالا که انقدر آماده ای خودت رضه بخون بسم الله اگه کشتن چرا آبت ندادند تو را زان دُر نایابت ندادند اگر کشتن چرا خاکت نکردن کفن بر جسم صدچاکت نکردن امون از دل زینب وای از دل زینب چرا عمامه ای بر سر نداری چرا انگشت و انگشتر نداری کسی تعجب نکنه اگر ارباب اینطوری سوال کرده باشه روایت میگه وقتی اومد نزدیک گودال شد دیگه خانم خسته شده بود هی خاکهارو میزد کنار گفت حسین دیگه خودت صدام کن یوقت دید از بین نیزه شکسته ها صدا اومد اُخَیَ اِلَیَ درست اومدی حالا وقتی زینب سوال میکنه خب ارباب هم سوال میکنه نگو عمامه ای بر سر نداری چرا زینب به سر معجر نداری اون از دل زینب وای از دل زینب دیگه زینب میمونه با غصه هاش چادر خاکی میشه شال عزاش اونکه با شیش تا برادر اومده یه برادرم دیگه نموند براش حسین ناله ای واسه کشیدن ندارم دل دیگه واسه بریدن ندارم اینا دارن مارو دنبال میکنن بخدا پای دویدن ندارم تویی بی لشکری باورت میشه؟ منو بی یاوری باورت میشه؟ هرچی داشتم نا نجیبا دزدیدن منو بی معجری باورت میشه؟ ۲👇
. تو روضه های شام غریبان این روضه خیلی جگر آدم میسوزونه میگه وقتی خیمه هارو آتیش زدن دستور رسید از زین العابدین که علیکن بالفرار فرار کنید کسی تو خیه ها نمونه هرکدوم از بچه ها دویدن با پای برهنه تو خار ها نمیدونم کسی خار مغیلان دیده یانه دشمن میگه دیدم یکی از بچه ها وقتی از خیمه دوید برون از کنار آتیش رفت دامنش آتیش گرفت گفتم الان بچه میسوزه با اسب دنبالش دویدم تا رسیدم بهش سریع دستشو گذاشت رو سرش گفت بخدا ما دیگه هیچی نداریم بابامم رفت عمومم رفت داداشمم رفت گفتم کاری باهات ندارم اومدم آتیش لباستو خاموش کنم اصلا بچه تعجب کرد اخه هرکی بهش رسیده بود یا سیلی زد یا کعب نی یا گوشوارشو کشیدن وقتی این محبت از دشمن دید فک کرد جنسش با اونا فرق داره گفت چی میخوای چی میخوای؟ گفت آیا تو خورجینت آب پیدا میشه؟ چند روزه آب نخوردم رفتم یه ظرف آب آوردم دادم دستش بچه ای که انقدر تشنس باید سریع آب سر بکشه دیدم هی نگاه میکنه به آب هی اشک میریزه گفتم مگه آب نمیخواستی چرا اشک میریزی گفت ای مرد هنوز صدای بابام تو گوشمه هی صدا میزد آخ جگرم داره میسوزه .... اصلا این آزاد شدن آب یه روضه ای درست کرد برای این زن و بچه همرو زینب آرم کرد دید پشت خیمه ها یکی داره ناله میزنه عجب ناله ای هست چه جانسوز داره گریه میکنه نزدیک اومد دید ربابه رو خاکا نشسته هی میگه مادر برات بمیره گفت رباب چرا رباب اینطوری داری گریه میکنی تو باید کمک من باشی ببین بچه ها منتظرن یکی ناله کنه دوباره باهاش بشینن اشک بریزن تو که میدونی من با چه سختی اینارو آروم کردم میگن وقتی امروز هرکدومشون میومدن یکی میگفت ببین عمه ببین صورتم کبود شد یکی میگفت گوشم پاره شد یکی میگفت اومن آقاهه منو با تازیانه زد همه که میومدن درد دل میکردن تازه خانوم متوجه شد چندتا ازین بچه ها نیستن صدا زد خواهرم پاشو بریم دنبال امانتی های داداش اومدن دیدن زیر خارها دو تا از بچه ها از تشنگی و ترس دست دور گردن هم انداختن وقتی نزدیک شدن دیدن اینا از ترس جون دادن یه بدن بی جون رو زینب گرفته یکیو ام کلثوم گفت رباب تو که میدونی من اینارو به چه سختی آروم کردم چرا ناله میزنی گفت خانوم دست خودم نیست امروز که آب آزاد شد به اصرار یه جرعه آب خوردم سینه هام پر از شیر شده تاحالا که شیر نداشتم علی هی ناخن میکشید آخ که هنوز صدای گریه هاش تو گوشمه بمیرم برای بچم مگه یه قطره آب بشتر میخواسته... بذار روضه رو به این روضه ختم کنیم وقتی ارباب میرفت میدون با همه خداحافظی کرد رقیه تو خواب بود گفت داداش بذار بیدار کنم بذاربخوابه آخه دیگه خواب راحت نداره بچم تو این کتاب ستاره درخشان شام نوشته عادت این بچه بود که سجاده بابارو او پهن میکرد برای نماز وقتی از خواب بیدار شد سریع سجاده بابارو پهن کرد خبر نداره چه اتفاقی افتاده یه وقت دید یه نانجیب وارد خیمه شد تا گفت اینجا چکار میکنی؟ بابام کجاس؟ نوشتن تا پرسید بابام کجاس شمر نانجیب اولین سیلی رو اون زد بعد از این نانجیب دستور داد خیمه هارو آتیش زدن این بچه بعد از اینکه این سیلی رو خورد از خیمه بیرون دوید عمه جان هم نیمدونه تو این شلوغی نوشتن یکی از دردهای زینب امشب اینه نگاه کرد دید رقیه نیست وقتی دنبالش گشت دید صدای ناله از کنار گودال میاد نزدیک گودال شد اومد بچه رو از رو بدن برداشت گفت عزیزم مگه تو این بدن میشناختی گفت عمه هی صدا میزدم بابا دیدم از اینجا جواب اومد دخترم عزیزم آه آه خدا به آبروی عمه جان امام زمان به آبروی زینب کبری حضرت فرمود خدارو به حق عمم قسم بدید برای فرج من خدایا به دل سوخته زینب کبری فرج امام زمان برسون
. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تا حالا شده خیره شی به تربت شب جمعه ها با حسرت آرزوکنی دوباره بری پایین پا واسه یه ساعت تا حالا شده که یکی دو سالی هی زیارت خیالی بری با چشای بسته با پای قلبت همون حوالی من کار هر شبم شده،با یاد کربلا همش با عکسی که دارم ازش،دلم بگیره من دیگه عادتم شده،وقتی که توی روضه ها میبرن اسم کربلا،گریم بگیره دارم کلافه میشم از جدائیمون مگه رقیه مشکلم رو حل کنه میخوام گریه کنم تو بغل یکی بگید امام حسین منو بغل کنه (حسین|آقام۵) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تا حالا شده که بریزه اشکات وقتی خیره شی به عکسات همون عکسا که گرفتی کنار گنبد تو بارفیقات تا حالا توی اوج ناامیدی خواب کربلارو دیدی وقتی وا کنی چشاتو بگی از عالم دیگه بریدی من خوابش رو دیدم که باز،از باب القبله اومدم زیر قبه قدم قدم،سمت پایین پا فکرم درگیر کربلاست،مردم درکم نمیکنن شاید جا نیست برای من،تو صحن سقا میخوام بیام به کربلا و جون بدم دلم میخواد به وعده هاش عمل کنه میخوام گریه کنم تو بغل یکی بگید امام حسین منو بغل کنه (حسین|آقام۵) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ☘اسارت پس از جراحتْ ديدن بسيار 📗الملهوف : چون مسلم گروهى از آنان را كشت، محمّد بن اشعث بانگ بر آورد: اى مسلم! تو در امانى. مسلم گفت: چه اعتمادى به امانِ اهل نيرنگ و فجور هست؟! و باز يورش آورد و با آنان مى ‏جنگيد و سروده‏ هاى حَمران بن مالك خَثعَمى را در روز نبرد خثعم و بنى عامر مى ‏خواند: سوگند ياد كرده‏ام كه جز به آزادگى كشته نشوم، گرچه مرگ را ناخوش مى‏ دارم. خوش ندارم كه به من نيرنگ بزنند يا فريب بخورم‏و با آب گوارا آب گرم و تلخ را مخلوط كنم. هر كسى روزى مرگ را ملاقات مى‏ كند، با شما نبرد مى‏ كنم و از سختى هراسى ندارم. به وى گفتند: به راستى كه نيرنگ و فريبى نيست. ولى مسلم بِدان توجّه نكرد و پس از ديدن جراحت‏ هاى سنگين، جمعيت بر او هجوم آوردند و مردى از پشت به وى ضربتى زد و به زمين افتاد و به اسارت گرفته شد. 📚الملهوف : ص ۱۲۰ بحار الأنوار : ج ۴۴ ص ۳۵۷ 📘الفتوح : عبيد اللَّه بن زياد براى محمّد بن اشعث پيغام فرستاد كه به مسلم امان بده ؛ چرا كه جز از اين طريق نمى‏ توانى بر او دست يابى. محمّد بن اشعث پس از آن گفت: واى بر تو اى مسلم ! خودت را به كشتن مده، تو در امانى. مسلم بن عقيل مى ‏گفت: مرا به امانِ اهل نيرنگ، نيازى نيست. آن گاه به نبرد پرداخت و اين شعر را مى‏ خواند: سوگند ياد كرده‏ام كه جز به آزادگى، كشته نشوم گرچه مرگ را جامى تلخ بيابم. خوش ندارم به من نيرنگ بزنند و يا فريب بخورم هر كسى روزى مرگ را ملاقات مى ‏كند. با شما نبرد مى‏ كنم و از سختى نمى‏ هراسم. محمّد بن اشعث بانگ برآورد و گفت: واى بر تو اى پسر عقيل! به راستى كه به تو دروغ گفته نمى ‏شود و تو فريب داده نمى‏ شوى. اين جمعيت قصد كشتن تو را ندارند، پس خودت را به كشتن مده. مسلم - كه خداوند رحمتش كند - به سخن پسر اشعث اعتنايى نكرد و به نبرد ادامه داد تا جراحت‏هاى سنگينى بر او وارد شد و از جنگيدن ناتوان شد. جمعيت بر او يورش بردند و با تير و سنگ بر او مى ‏زدند. مسلم گفت: واى بر شما! آيا به سويم سنگ پرتاب مى ‏كنيد - آن گونه كه به كفّار سنگ مى‏ زنند - در حالى كه من از خانواده پيامبرانِ ابرارم؟ آيا حقّ پيامبر را در باره خاندانش پاس نمى‏ داريد؟ سپس با وجود ضعف بر آنان يورش بُرد و جمعيت را در هم شكست و آنان را پراكنده ساخت. آن گاه برگشت و بر درِ خانه تكيه زد. سپاهيان به سمت مسلم باز گشتند و محمّد بن اشعث بر آنان بانگ زد كه : او را رها كنيد تا با او سخن بگويم. پسر اشعث به مسلم نزديك شد و رو به روى وى ايستاد و گفت: واى بر تو اى پسر عقيل! خودت را به كشتن مده. تو در امانى و خونت بر گردن من است. مسلم به وى گفت: اى پسر اشعث ! گمان مى‏ كنى تا نيرويى براى جنگيدن دارم. دست دراز مى ‏كنم؟ نه ! به خدا هرگز چنين نمى ‏شود. آن گاه بر پسر اشعث، يورش برد و او را تا پيش يارانش عقب راند. سپس به جاى خود باز گشت و ايستاد و گفت: بار خدايا ! عطش، امانم را بُريده است! كسى جرئت نداشت به وى نزديك شود. يا به او آب دهد. پسر اشعث رو به يارانش كرد و گفت: واى بر شما ! اين براى شما ننگ و عار است كه اين گونه از يك مرد درمانده شويد. همه با هم بر او يورش بريد. همه بر مسلم يورش آوردند و او هم بر آنان يورش بُرد. مردى كوفى به نام بُكَير بن حُمرانِ احمرى به سمت مسلم آمد و دو ضربت ميان آنان رد و بدل شد. بُكَير ضربتى بر لب بالاى مسلم زد و مسلم بن عقيل هم بر او ضربتى زد و او كشته بر زمين افتاد. آن گاه مسلم از پشت سر مورد اصابت نيزه قرار گرفت و بر زمين افتاد و به اسارت گرفته شد و اسب و سلاحش را هم گرفتند. مردى از قبيله بنى سليمان به نام عبيد اللَّه بن عبّاس نيز جلو آمد و عمامه ‏اش را برداشت. 📚الفتوح : ج ۵ ص ۵۳ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_144173462864322555.mp3
5.55M
ای دلبرم من دل به گیسوی تو بستم ای عمر من عمری سر راهت نشستم محراب من ابـروی تو          ای قبــله من  روی تو        ای شـام قدرم موی تو     بیا بیا یابن الحسن   كی می‌شود از خاك پایت بوسه گیرم كی می‌شود دورت بـگـــردم و بمیرم اصلا چه عیبی داره فکر کن عباس داره با حسین حرف میزنه امشب کیا صدا میزنند زمزمه می گوید بیا امام زمان فاطمه می‌گوید بیا       علقمه میگوید بیا     سقای دشت کربلا ابالفضل جانم جانم دستش شده از تن جدا ابالفضل امام زمان آقا ما داریم به جاشما داریم میگیم سقای دشت کربلا ابالفضل دستش شده از تن جدا ابالفضل امشب شب دستهای مرخصه دستت رو از بازم خرج کن بزار بازوهات درد بگیره از دوچشم یاس میخوانم بیا دیگه چجوری بگم بیا آقا جان از دوچشم یاس میخوانم بیا شعری از احساس میخوانم بیا نیستم لایق به دیدارت ولی روضه عباس میخوانم بیا .
ضرورت مطالعات تاریخی در علم کلام.mp3
15.61M
💥نشست علمی "ضرورت مطالعات تاریخی در علم کلام" 🎤حجت الاسلام ۱۴۰۲ علت افسردگی علمی برخی طلاب
. ‌ 📚 قیام حضرت مهدی (عج)،سخت است یا آسان؟ سالهای اولیه قیام حضرت مقرون به سختیهای فراوان است. چون باید قدرت را از مدعیان دروغین و سرسخت پس بگیرد. به حدی سخت و جانفرساست که امام باقر(علیه السلام) در جواب «بشر بن أبي أراكه نبّال» که آرزوی سهولت قیام را مینمود فرمود: «چنين نيست، بلکه تا جايي كه ما و شما در عرق و خون غرق شويم.. بشر عرض کرد:«اما مردم ميگويند چون مهدي (عج) قيام كند، كارها خود به خود درست ميشود و به اندازه حجامتي خون نميريزد! امام فرمود: هرگز چنين نيست. به خداي جان آفرين سوگند ميخورم، اگر قرار بود كار براي كسي خود به خود درست شود، براي پيامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) درست ميشد، هنگامي كه دندانش شكست و صورتش شكافت... هرگز چنين نيست كه كار خود به خود درست شود.كار درست نخواهد شد تا اين كه ما و شما در عرق و خون غرق شويم... 📚منبع ابن ابی زینب ،محمد ابن ابراهیم الغیبة(للنعمانی)،1جلد نشر صدوق-تهران،چاپ اول .
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
. ☘اسارت #حضرت_مسلم پس از جراحتْ ديدن بسيار 📗الملهوف : چون مسلم گروهى از آنان را كشت، محمّد بن اشع
. 🌴خاطرات کربلا🌴 📍قسمت بیست و هشتم (مسلم در کوفه) ☘گريه مسلم بر امام حسين عليه السلام و خانواده‏ اش‏ 📗تاريخ الطبرى - به نقل از قُدامة بن سعيد بن زائدة بن قدامه ثقفى - : اَسترى آوردند و مسلم را بر آن سوار كردند و دورش را گرفتند و شمشيرش را برداشتند. در اين حال مسلم - كه گويا از زندگى و جانش نااميد شده بود - اشكش جارى شد و گفت: اين آغاز نيرنگ است. محمّد بن اشعث گفت: اميدوارم برايت مشكلى پيش نيايد. مسلم گفت: اين جز آرزويى بيش نيست. كجاست امان شما؟ «انا للَّه و انا اليه راجعون » و گريه كرد. عمرو بن عبيد اللَّه بن عبّاس به مسلم گفت: كسى كه دنبال چيزى است مانند آنچه تو دنبال آنى، وقتى چنين حوادثى برايش رخ مى ‏دهد. گريه نمى ‏كند. مسلم گفت: به خدا سوگند من براى جان خود گريه نمى ‏كنم و براى كشتن خويش مرثيه نمى‏ خوانم، گرچه يك لحظه زيان [و گرفتارى‏] را هم بر خويش نمى ‏پسندم؛ امّا [اكنون‏] براى خاندانم گريه مى ‏كنم كه به سمت من مى ‏آيند. من براى حسين و خاندان حسين گريه مى ‏كنم. 📚تاريخ الطبرى : ج ۵ ص ۳۷۴؛ الإرشاد: ج ۲ ص ۵۹). ☘پيغام مسلم براى امام حسين عليه السلام جهت نيامدن به كوفه‏ 📘تاريخ الطبرى - به نقل از ابو مخنف - : قدامة بن سعيد بن زائدة بن قدامه ثقفى برايم نقل كرد كه : آن گاه مسلم به سمت محمّد بن اشعث آمد و گفت: اى بنده خدا! به خدا سوگند مى ‏بينم كه به زودى از عمل كردن به امانى كه داده‏ اى، ناتوان خواهى شد. آيا مى ‏توانى كار خيرى انجام دهى؟ مى ‏توانى از جانب خود مردى را بفرستى كه از زبان من پيغامى به حسين برساند - چرا كه مى ‏دانم او و خانواده ‏اش امروز از مكّه به سمت كوفه به راه افتاد يا فردا حركت مى ‏كند و بى‏ تابىِ من هم براى اين است - و بگويد: «پسر عقيل مرا نزد تو فرستاده و او اينك در دست اين قوم، اسير است و صلاح نمى‏ داند كه به سوى مرگ حركت كنى او مى ‏گويد : با خانواده‏ ات برگرد و كوفيان تو را فريب ندهند. آنان همان ياران پدر تو اند كه آرزو مى ‏كرد با مرگ يا كشته شدن از آنان رهايى يابد، به راستى كه كوفيان تو را فريفتند و مرا هم فريفتند و كسى كه فريفته مى‏ شود. رأيى ندارد». پسر اشعث گفت: به خدا سوگند كه اين كار را انجام مى ‏دهم و به ابن زياد خواهم گفت كه من به تو امان داده ‏ام. همچنين جعفر بن حُذَيفه طايى برايم نقل كرد... و گفت: محمّد بن اشعث اِياس بن عَثِلِ طايى را - كه از طايفه بنى مالك بن عمرو بن ثُمامه بود - فرا خواند، اين مرد شاعر بود و بسيار نزد محمّد رفت و آمد مى‏ كرد. به وى گفت: حسين را ملاقات كن و اين نامه را به وى برسان و در آن نامه آنچه را پسر عقيل گفته بود؛ نوشت و به وى گفت: اين زاد و توشه راه و اين هم متاعى براى خانواده ‏ات. اِياس گفت: از كجا مركب بياورم؟ به راستى كه مركبم لاغر است. پسر اشعث گفت: اين هم مركب آن را با هر آنچه بر آن است، سوار شو. اِياس از كوفه خارج شد و در منزل زُباله (محلّى معروف در راه مكّه به كوفه) پس از چهار شب به حسين عليه السلام برخورد كرد و خبر را رساند و نامه را به وى داد. حسين عليه السلام به وى فرمود: «هر آنچه تقدير شده، رُخ مى ‏دهد. جان خود و نيز فساد امّت را به [رضا و] حساب خداوند وا مى‏ گذاريم». 📚تاريخ الطبرى : ج ۵ ص ۳۷۴ الإرشاد: ج ۲ ص ۵۹ 📙الأخبار الطوال : چون حسين عليه السلام به منزل زُباله رسيد، فرستاده محمّد بن اشعث و عمر بن سعد با ايشان مواجه شد و پيام مسلم را - كه خواسته بود شرح حالش را به حسين عليه السلام گزارش دهد و پراكنده شدن كوفيان را پس از بيعتشان با او بازگو كند - رسانْد. مسلم اين كار را از محمّد بن اشعث درخواست كرده بود. حسين عليه السلام چون نامه را خواند. به درستىِ آن يقين كرد و كشته شدن مسلم بن عقيل و هانى بن عروه ايشان را ناراحت كرد. همچنين فرستاده خبر كشته شدن قيس بن مُسهِر را - كه ايشان او را از مكان «بطن الرِّمّه» فرستاده بود - به ايشان داد. گروهى از منزل‏هاى بين راه با ايشان همراه شده بودند، چون خبر كشته شدن مسلم را شنيدند؛ پراكنده شدند. آنان گمان مى‏ كردند كه ايشان بر ياران و همراهان خود در كوفه وارد مى‏ شود. با ايشان كسى جز ياران نزديكش باقى نماند. 📚الأخبار الطوال : ص ۲۴۷ 💫نكته‏: هر چند اقدام ابن اشعث و ابن سعد در ظاهر عمل كردن به وصيّت مسلم عليه السلام و رساندن پيام او به امام حسين عليه السلام بود، ولى بديهى است كه هدف اصلى آنان منصرف كردن امام عليه السلام از آمدن به كوفه و جلوگيرى از رسيدن ايشان به كانون نهضت يعنى كوفه بوده است. به همين جهت هنگامى كه امام عليه السلام بر خلاف توصيه مسلم عليه السلام به حركت خود به سوى كوفه ادامه داد، در سرزمين كربلا، راه را بر ايشان بستند و او و يارانش را به شهادت رساندند. ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ .
. روزی جبرئیل در خدمت پیامبر (ص)، مشغول صحبت بود که حضرت علی(ع) وارد شد. جبرئیل چون آن حضرت را دید برخاست و شرایط تعظیم به جای آورد. پیامبر (ص) فرمود: یا جبرئیل! از چه جهت به این جوان تعظیم می‌کنی؟ عرض کرد: چگونه تعظیم نکنم که او را بر من، حق تعلیم است! فرمود: چه تعلیمی؟ عرض کرد: در وقتی که حق تعالی مرا خلق کرد از من پرسید: تو کیستی و من کیستم؟ من در جواب متحیر ماندم، و مدتی در مقام جواب ساکت بودم که این جوان در عالم نور به من ظاهر گردید، و این طور به من تعلیم داد که بگو: تو پروردگار جلیل و جمیلی و من بنده ذلیل و جبرئیلم: از این جهت او را که دیدم تعظیمش کردم. پیامبر (ص) پرسید: مدت عمر تو چند سال است؟ عرض کرد: یا رسول الله در آسمان ستاره ای هست که هر سی هزار سال یک بار طلوع می‌کند، من او را سی هزار بار دیده‌ام. حضرت فرمود: اگر آن ستاره را ببيني، مي شناسي؟ عرض كرد: چگونه نشناسم! حضرت به امام علي(ع) دستور داد تا عمامه از سر بردارد و وقتي امام عمامه از سر برداشت، آن ستاره را در پيشاني امام ديد. 👈نکته حدیث جالب و عجیب فوق به خلقت نوری امام علی(ع) اشاره دارد،ارواح نوراني چهارده معصوم قبل از همه خلايق، از جمله ملائكه، خلق شده و در عرش تسبيح گوي خدا بوده اند همه خلايق از جمله ملائكه مقرب، بعد از آن ها خلق گشته و از آن ها تكبير و تسبيح و تحميد و تهليل خدا را ياد گرفته اند. 🔹 حضرت امیر(ع) فرمود: «النَّاسُ ثَلَاثَةٌ عَالِمٌ رَبَّانِیٌّ وَ مُتَعَلِّمٌ عَلَى سَبِیلِ نَجَاةٍ وَ هَمَجٌ رَعَاعٌ أَتْبَاعُ كُلِّ نَاعِقٍ یَمِیلُونَ مَعَ كُلِّ رِیحٍ لَمْ یَسْتَضِیئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ وَ لَمْ یَلْجَئُوا إِلَى رُكْنٍ وَثِیقٍ» مردم سه گروهند: دانشمند خداشناس، دانش جوي در راه رستگاري و فرومايگاني بي اراده و سرگردان كه هر دعوتي را اجابت مي كنند و به هر طرف كه باد بيايد به همان طرف مي روند، از نور دانش روشنايي نمي گيرند و به پايگاه محكمي پناه نمي برند.(۲) 🌺
Kashani-14020109-ImamSajjad(AS)-07-Hkashani_Com.mp3
41.17M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 کامل 📋 امام سجاد علیه السلام الگوی تراز در دوران دین گریزی؛ جلسه هفتم از ده جلسه 📆 چهارشنبه مورخ ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲ 🔸 مسجد ارک 🎤
1.mp3
31.72M
🎧صوت کامل سلسله جلسات علیه السلام 📍هیئت ، تهرانسر 🎞 📅 📋با موضوع «» موضوع بحث: 📄 ایجاد تقدس زائد برای اصحاب و نقد ناپذیر کردن اصحاب توسط ارکان سقیفه 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استادی داشتم بهم می گفت : خوش بحالت تو میتونی به امام حسین ارباب بگی ، من نمی تونم‼️...... اجتماع عمومی 🔶 ولادت حضرت معصومه (س) 📆 یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهمترین عاملی که باعث میشه صدا به سختی از حنجره خارج شود است ‼️ برای رفع این مشکل ،فیلم رو کامل ببینید 💯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠گاهی اوقات لازم است که قسمتی از شعر و یا سرود و یا سینه زنی حذف شود به صرف اینکه یک بزرگی مطلبی رو گفته دلیل بر صحت مطلب نیست ‼️