رود به هر طرفی هر کسی و می بینم
اسیر آمده تا کاظمین، حُر بشود
نشد به زمزم اگر پاک حاجی آمده است
برای پاک شدن وصل نورِ کُر بشود
دو دست داده خدایم که من به وقت قنوت
به سوی این دو جواد آورم که پُر بشود
بریزم اشک که این قطرههای بیارزش
در این حرم که بریزند عین دُر بشود
#دلاوار
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
«بازی با جانبازان»!
مصوب کردهاند که جانبازان بالای ۷۰درصد! میتوانند تا سقف ۳۵هزار یورو معادل تقریبی ۲میلیارد تومان در کشور مبدا و بدون درنظر گرفتن هزینههای جانبی، خودرو وارد نمایند.
از این مسئولین اقتصادی انشالله خوشنیت باید پرسید که
کدام جانباز شریفی ۳۵هزار یورو پول در جیبش دارد؟
همین الان کسی که ۳۵هزار یورو دارد بدون خودروی مناسب هست؟
ماجرا این است که دلالان به اسم جانبازان مصوبه میگیرند و با اندکی از سود حاصل، حوالههای آنان را خریداری و به چندبرابر در بازار میفروشند.
آنوقت جانبازان میمانند و فشار افکار عمومی..
اما تمام منافع آن برای چند دلال وارداتچی است که پشت اسم جانبازان پنهان و کامشان به سود واردات شیرین است.
هوشیار باشیم..
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر نامحبوب: حق با تولید کننده است
نمی شود دولت با سیاست های انقباضی سنگ نقدینگی را ببندد
و با دلاری سازی و بالابردن نرخ ارز و نهاده دامی سگ تورم را رها کند و توقع داشته باشد تولیدکننده و مصرف کننده راضی باشند
مشکل از #اقتصادنادان هایی ست که تزریق نقدینگی به تولید را هم حرام کرده اند!
این همه تاکید مقام معظم رهبری بر هدایت نقدینگی به تولید را نمی بینید؟
این همه تاکید مقام معظم رهبری به رشد تولید را نمی بینید؟
این همه تاکید مقام معظم رهبری بر اینکه مهارتورم فقط از راه رشد تولید امکان پذیر و معقول و عادلانه است را نمی بینید؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
شاخص سازی یکی از مهم ترین حوزه های علوم اجتماعی است. ساخت شاخص حقیقتا ذهن خلاق میخواهد و شناخت صحیح و دقیق از وضعیت جامعه.
مثلا این برادرمون در توییتر یک شاخص بسیار مهم و کاربردی را طرح کردند. شاخص پشتوانه دفاعی!
برای مقایسه قدرت اقتصادی دو کشور یکی از شاخص های مهم همین پشتوانه دفاعی است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از انجمن علمی اقتصاد اسلامی دانشگاه قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #کلیپ
🛑 لیبرالیسم نجاتبخش!
‼️ لیبرالیسم چگونه مردم را کنترل میکند؟
✍️ برگرفته از آخرین یادداشت مرحوم استاد محمدحسین فرجنژاد، در شمارهی دهم مجله خردورزی
🔻در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانکهای واسط بین مافیای اروپایی ـ آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف میکند:
🔻«قلب سرمایهداری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهیهای مردم. بدهی مردم، زمانی بیشتر میشود که در درگیریهای محلی مبتلی شوند.
🔻هرجا ثبات بههم ریزد، اقتصاد تضعیف میشود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانکها میگیرند و بدهکارِ سیستم سرمایهداری میشوند و در نهایت هر کس افسار بدهیها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آنها را کنترل میکند.»
🔻و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، میتوان بر مردم حکومت کرد؟!
📚انجمن علمی اقتصاد اسلامی دانشگاه قم
🆔@eghtesad_eslaami
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
«فریب برای گرانسازی»!
رییس پژوهشگاه سیاستگذاری شریف میگوید برخلاف بیشتر کشورهای دنیا مثل چین، مصرف مردم ما افزایشی است!
اما طبق گزارش رسمی توانیر،علیرغم رشد تعداد مشترکین خانگی؛ امسال ۲۰۸میلیون کیلووات ساعت #کمتر از پارسال مصرف کردند!
او ادعا میکند رشد اقتصادی ۲درصد اما رشد مصرف انرژی ۷درصد است!
درحالیکه باز هم طبق آمار، رشد اقتصادی در تابستان اخیر به بیش از ۷درصد رسید اما رشد مصرف برق نسبت به پارسال ۳.۳درصد و نسبت به ۱۲سال قبل فقط ۵.۲درصد است!
تازه این رشد هم درحالی بوده است که جمعیت کشور، تعداد مشترکین برق و نیز تولید کشور قابل مقایسه با ۱۲سال پیش نیست.
درباره کشورهای خارجی نیز آمار اشتباه است.
در پایان اما پس از بیان این آمارهای #غلط میگوید این موضوع معلول قیمتهای ارزان انرژی در ایران است!
اما سوال ما این است که هدفتان از بیان این حرفهای از اساس نادرست چیست و دقیقا از جان مردم چه میخواهید؟!!
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از زندگی زیبا(اقتصاد،خانواده،فرهنگ)
👆باز هم این مزخرفات شادترین مردم جهان از بنگاههای پروپاگاندای غربی با قراردادن بدبخت ترین و غمگین ترین مردم دنیا، اسکاندیناوی در راس.
🔹کسی که نهایتا یک سال در این ماتم کده اسکاندیناوی زندگی کرده باشد به پوچ بودن این آمارسازی ها به خوبی واقف است.
🔸کشورهایی که بالاترین آمار خودکشی را دارند، بدترین و غم انگیز ترین آب و هوا و سردترین روابط اجتماعی را دارند چگونه در صدر شادترین کشورهای جهان اند؟
🔹جالب است همیشه در همه آمارهای مثبت هم نام اسرائیل را آن وسطهای یک طور می چپانند. انگار نه انگار یک جهان بیش از سه ماه است دارند وحشی گری، انواع بیماری های روانی و تنش های عمیق روحی را در مردم آن #خراب_شده می بینند.
خر خودتانید. این فریب کاری ها دیگر جواب نمی دهد.
https://eitaa.com/SHkelide_zendegi
هدایت شده از حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑میگن خانوادهی ایرانی پُر مصرفه
آب زیاد مصرف میکنه
برق زیاد مصرف میکنه
گاز زیاد مصرف میکنه
ولی خانوادههای اروپایی خیلی نایسن و خوبن و صرفه جویی میکنن
آیا اینطور مقایسههای آماری بدون در نظر گرفتن مسائل فرهنگی و سبک زندگی مردم در ایران و اروپا درست است؟
🎥کلیپ را ببینید
📎 @hassanabbasi1374
اقتصاد فرهنگی
🛑میگن خانوادهی ایرانی پُر مصرفه آب زیاد مصرف میکنه برق زیاد مصرف میکنه گاز زیاد مصرف میکنه ولی خان
چقدر خوبه که همه دارن این حرفها رو تکرار میکنند...
ما رسانه های بزرگ نداریم و پروپاگاندا بلد نیستیم
اما یه چیزی داریم که لیبرالها ندارند: جمعیت... مردم...
«هر جامعهی زنده و پویایی به تحوّل احتیاج دارد.» (مقام معظم رهبری ۱۳۹۹/۰۳/۱۴)
انقلاب اسلامی همچون پدیدهای زنده و با اراده، همواره دارای انعطاف و آماده تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست.» (قسمتی از بیانیه گام دوم)
زنده ماندن انقلاب به این است که پیدرپی نوآوری داشته باشد، تحوّل داشته باشد. (مقام معظم رهبری ۱۳۹۹/۰۳/۱۴)
«مشکلات را با یک حرکت عادّی نمی شود برطرف کرد، با این حرکت معمولیِ عادّی که در کار ادارهی حکمرانی کشور هست نمیشود، یک حرکت فوقالعاده لازم است، یک حرکت جهشی لازم است، یک حرکت ابتکاری لازم است. باید نوآوری وجود داشته باشد و این کار باید انجام بگیرد. این جزو مسلّماتِ این دورهی از انقلاب است برای گام دوّم.» (مقام معظم رهبری ۱۴۰۰/۰۲/۲۱)
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸شبکۀ منوتو خلاصه و مفید به این سؤال پاسخ میدهد که عدم مشارکت در انتخابات برای ایران چه عواقبی دارد و برای دشمنان و بدخواهان ایران چه مزایایی دارد؟
🔹نتیجه:
🔻برای دفاع از وطن و نشان دادن شاخص مقاومت ملت همیشه نیاز به جانفشانی و از خون خود گذشتن نیست.
🔻شرکت در انتخابات فقط انتخاب یک نماینده نیست. بیانگر شاخص پشتوانۀ مردمی یک حاکمیت و در نتیجه مانعی برای توطئههای بعدی دشمن است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از غلیان قلم
🔷در مسئله حجاب و عفاف کدام شناخت نیازمند حمایت است؟
✍️ حمید احتشامکیا (1402/10/19)
🔸وقوع شناخت و معرفت درباره هر چیزی در انسان، امری حادث است؛ یعنی هر فردی از افراد انسان، ابتدا در اثر مواجهه با نوعی از انواع استدلال، واجد یک واحد شناخت میشود.
🔸فرقی نمیکند شناختِ پایه یعنی شناخت در مرحله حدوث و شکلگیریِ اولیه، مبتنی بر کدام نوع از انواع استدلال یا قیاس، ارائه شده باشد؛ آنچه مهم است این است که شناختِ پدیدآمده صرفا در مقام حدوث قرار دارد و برای ورود به مرحله بعدی، به تأییدات مکرر نیازمند است.
🔸البته منکر آن نیستم که شناختِ مبتنی بر قیاسِ برهانی از شناختِ مبتنی بر قیاسِ خطابی یا جدلی از استحکام بیشتری برخوردار است، اما میخواهم بگویم حتی استحکام قیاس برهانی نیز یک استحکام اولیه است.
🔸شناخت، پس از مرحله حدوث و شکلگیری، وارد مرحله تأیید میشود. تأیید شناختِ پایه، بدان معناست که انسان در زندگی خود لازم است شناخت بدستآمده را مرتباً تأیید کند. فرآیند تأییدگرفتن همان بازخوردی است که فرد در اجتماع به انحاء مختلف دریافت میکند.
🔸خانم محجبهای را تصور کنید که با یک قیاس برهانی معتقد به وجوب و لزوم رعایت حجاب شده است، اما اعتقادش در عمل از طرف جامعه مورد تأیید قرار نمیگیرد؛ چه بلایی بر سر آن اعتقاد خواهد آمد؟ شک نکنید که پس از تزلزل، فروخواهدپاشید. شناخت ، پس از مرحله تأیید یعنی با دریافت بازخوردهای پی درپی و بی حد و حصر مثبت، وارد مرحله تثبیت میشود.
🔸بنابراین نباید گمان کرد وقتی فردی را به رعایت حجاب و عفاف دعوت کرده و برای او انواع استدلالها را ارائه میدهیم مجاز است رهایش کنیم. آن فرد پس از دریافت استدلالهای گوناگون، ممکن است واجد یک واحد شناخت پایه شود، اما برای دریافت تأییدات پیدرپی که در حکم شیر مادر برای طفل نوزاد است چه برنامهای داریم؟
🔸وقتی یک خانم محجبه با انواعی از طراحیهای مد و لباس مواجه میشود که نه تنها تأییدی بر شناخت او نیست بلکه جان آن را نیز هدف قرارگرفته است چه رخ خواهد داد؟ وقتی محیطهای ادرای و کارمندی، محیط درس و دانشگاه، عروسیها و جشنها و از همه مهمتر رسانه ملی و غیرملی همه و همه سراسر تأیید مخالف و بازخورد منفی است، گمان میکنید چه بلایی بر سر آن اعتقاد نوپا خواهد آمد؟
🔸مهمترین کارکرد آموزه «امربه معروف و نهی از منکر» کارکرد شناختی است؛ یعنی تأیید شناختِ پایه بهمثابه بازخود مثبت اجتماعی. اما مضافا بر آن، چه ایدههایی برای این مرحله از شناخت در نظر گرفته شده است؟ یک خانم محجبه در سینما، در تبلیغات، در رسانه، در بازار و به طور کلی در جامعه با چه میزان از تأیید مواجه است و با چه میزان از هجمه؟
🔸تأیید شناخت، یک مرحله مهم و اساسی است و نیاز به هوشمندی فراوان در طراحی دارد. تأییدِ معطوف به زبان از نازلترین نوع تأییدات است. برداشت خود نویسند از فضای جامعه ایرانی این است که تأییدات کمی در بافت جامعه برای حجاب و عفاف وجود دارد و بیشک هر طفل نوپایی بدون آبونان دوام نمیآورد.
✅توصیهام این است که به جای هزینه بر سر تولید استدلال بهمثابه تولید شناخت، به فکر نان و آبِ تأیید برای اطفال شناخت باشید.
🔹چگونه اعتقادات یک جامعه را برافکنیم؟
🔸براساس توضیحاتی که ارائه شد، کافی است تأییدات موافق یک اعتقاد را کم کرده و تأییدات منفی را در جامعه ترویج دهیم. آنگاه خواهید دید که اعتقادات آن جامعه کمکم و بهتدریج سستشده و در نهایت ترک میشود.
🔈هیچ میدانستید اغلب شعائر دینی و لزوم رعایت آن در جامعه در همین راستا یعنی نظریه شناخت تأییدی قابل ارزیابی است؟
💡یک پیشنهاد:
🔸پیشنهاد میکنم به جای تفکر درباره اینکه چگونه بیحجابان را تخطئه کنیم به این نیز بیاندیشیم که چگونه باحجابان را تقویت کنیم.
🔸چرا در داستان حجاب و عفاف بانوان محجبه دال مرکزی و نقطه ارشمیدسی قضیه نباشند؟
🔸چرا سیاستمداران نقش پزشک را بر عهده گرفته و به دنبال درماناند؟ چرا توجه از روی باطل به سمت حق نمیچرخد؟
https://eitaa.com/ghalayaane_ghalam
هدایت شده از مـاهــ نشان💫 🇵🇸🕊️
و ماجرا، ماجرای عنکبوت خونخواریست که خوان طمع خود را در اقتصاد سراسر جهان گسترده تا از خون کودکانی مظلوم راهی برای ادامهی حیات ننگینش بیابد غافل از اینکه:
💢إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ💢
🕸نمایش سیطرهی نفوذ اقتصادی صهیونیسم از زاویهای که دوست ندارند ببینیم...
#بسیج_دانشجویی_دانشگاه_قم
#معاونت_جنگ_اقتصادی
🌍@Bkh_Qom
اقتصاد فرهنگی
خب ظاهرا عده ای در دانشگاه قم نمادهای شهدا (کفن ها) را پایین آوردند!!!
چرا؟
لابد به این بهانه که شادی و نشاط صبحگاهی مان به هم میریزد!
امیدوارم این اتفاق با رضایت معاونت فرهنگی دانشگاه انجام نشده باشد و عده ای خودسر این کار را کرده باشند وگرنه که هیچ توجیهی ندارد این اتفاق.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
+ اقتصاد دستوری بد است
- اگر چه کسی دستور بدهد بد است؟
+ دولت
- پس چرا با دامپینگ مخالفی؟
+ مخالف نیستم
- پس اقتصادهای دنیا دستوری اند که با دامپینگ برای جلوگیری از انحصار مقابله می کنند
+ خب با دامپینگ مخالفم
- چرا؟
+ به هم زدن نظم بازار است
- پس با ایجاد انحصار موافقی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
چطور میشه یک عده این حد از زیبایی توی ایران رو نبینن؟
چطور میشه قدر حفظ خانواده رو در ایران ندونیم؟
به خدا قسم یکی از بزرگترین نعمت های جمهوری اسلامی اینه که اجازه نداد پهلوی ایران رو تبدیل کنه به ترکیه و کشورهای غربی و ...
اجازه نداد خانواده نابود بشه
#اقتصاد_فرهنگی #نابازار #جامعه_بازار #لیبرالیسم #جامعه_اسلامی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اقتصاد انرژی/همت قلی زاده
فارغ از هیاهوهای زرد رسانه ای ببینیم نظر مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی درباره ناترازی بنزین چیست؟
@hemmatgholizadeh
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ما هنوز غدیر انجمن حجتیه را جشن میگیریم
✅ غدیر عید بزرگ دخالت مردم در سیاست است
✅ مردمسالاری در متن دین است
حوصله کردن با مردم
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هست و نیست بایدها!
مصاف به نقل از دکتر سعدوندی: در اقتصاد #قیمت تعیینکننده نوع #رفتار است
قبلا نوشته بودم لیبرالیسم اقتصادی به لیبرالیسم فرهنگی هم خواهد رسید؟
علوم انسانی غربی و تحلیل های مبتنی بر آن جهان بینی، نگاه ویژه خودش را به انسان دارد و قطعا انسان شناسی شما تغییر خواهد کرد.
در حقیقت وقتی نگاه کسی به انسان و جامعه در چارچوب نظام سرمایه داری قرار بگیرد، بدون شک مجبور می شود #جامعه_بازار و رفتار سودجویانه دنیایی را بپذیرد. رفتار اساسا یک امر فرهنگی است که اقتصاددانان آن را با عینک یوتیلیتارینیسم وقتی عقلایی می دانند که "بازاری" باشد.
آدام اسمیت و اقتصاد وحشی امروز مخلوق تغییر در یک مفهوم بنیادین است: Natural law
"قانون طبیعی" تا قبل از دیوید هیوم (استاد اسمیت) و بنتام معنای دیگری داشت. قوانین طبیعی همان فهم کلی انسانها از اخلاق بود؛ فهم هزاران ساله انسان از انصاف و عدالت و خیر و خوبی.
قانون طبیعی پیوندی میزد بین هنجارها و هستها. آنچه طبیعی بود همان هم ارزش بود.
اما ناگهان عقلانیت سکولار جای آن را میگیرد. قانون طبیعی میشود عقلانیت و عقلانیت میشود هر آنچه انسان به آن میل دارد!
در حقیقت بعد از هیوم، قانون طبیعی (آنچه هست) نه به وسیلهی دین و فهم انسانهای گذشته، بلکه بهوسیله انسان باصطلاح عاقلِ بینیاز از دین و توسط "دانش"مند کشف میشود.
به عبارت دیگر دعوا بر سر این نبود که "قانون طبیعی" باید وضعیت مطلوب را تعیین کند یا خیر!
بلکه محل نزاع آنجاست که کدام قانون طبیعی را انتخاب کنیم؟
قوانین الهی را یا قوانین وضع شده توسط انسان را.
دعوا بر سر شناخت "باید"ها بود و این شناخت بایدها از آن جهت که به شناخت انسان اتصال دارد، جنبه علمی دارد و از آن جهت که به بایدها مرتبط است جنبه ارزشی.
فلذا دانشمندان هر وقت بخواهند نگاه های ارزشی خود را از چشم شما دور نگه دارند، پشت جنبه علمی بایدها پنهان میشوند.
اینکه رفتار انسان تحت تاثیر قیمت است در حقیقت نتیجه این نگاه ایدئولوژیک است که می گوید باید رفتار انسان تحت تاثیر قمیت ها باشد و این "خوب" و "درست" است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar