eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
140 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر انسان فقرهای خود را نديد، است. اگر فقرهايش را ديد و احساس کرد که خودش می‌تواند مشکلاتش را حل کند، می‌شود. اگر فقرهايش را ديد و به اسباب ارجاع داد، می‌شود. کسی است که با خدا آرام است نه با اسباب. توحید یعنی عبور از اسباب و رسیدن به صاحب اسباب و مسبِّبُ‌الاسباب. ☑️ @mirbaqeri_ir
یک روز می‌آید که همین لیبرال‌ها برخی حرف‌های امروز ما را به اسم علم اقتصاد به خورد مسئولین و مردم می‌دهند. شاید بگویید این یعنی حرف‌های شما با لیبرال‌ها یکی است! خیر! ماجرا برمی‌گردد به هاضمه عجیب نظام سرمایه‌داری که کمونیسم را هم در خودش هضم کرد. اسلام را هم می‌تواند هضم کند. اصلی‌ترین ویژگی لیبرالیسم اباحه‌گری و بی‌قیدی است. حتی خودش را نفی می‌کند برای اینکه زنده بماند‌. شاید بگویید وقتی خودش را نفی کند قرار است چه چیز زنده بماند؟ جواب این است: همین اباحه‌گری! لیبرال‌ها ممکن است روزی در لباس اسلام دربیایند و اسلام آمریکایی را آنقدر تزئین کنند که معتقدین به آن به اسلام دیگران بگویند اسلام آمریکایی و خود را حقیقتا اسلام ناب بدانند. اسلام سرمایه‌داران و مرفهین بی‌درد امروز محافظانی دارد به شدت انقلابی و حزب‌اللهی و مسجدی و... هر کداممان هرلحظه باید شک کنیم به مسیری که می‌رویم. شکی مقدس که البته فقط ایستگاه است نه اقامتگاه. روزی را می‌بینم که لیبرال‌های وطنی برای محرومین و مستضعفین یقه می‌درند و پرچم عدالت در دست دارند و بدون اینکه کسی متوجه شود لیبرالیسم را در ایران پیاده خواهند کرد. آن روز هم مثل همیشه تاریخ فقط یک خط‌کش و یک معیار مثل خورشید می‌درخشد و حق را از باطل مشخص می‌کند! "ولایت"... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
✍️ الگوریتم تولید دانش در مدرنیته! ابتدا شرایط را ظالمانه کن! بعد شرایط ظالمانه را به اسم تعادل تثبیت کن! شرایط تثبیت شده را توصیف کن! دانش مدرن تولید می شود! کارل پاول پولانی مورخ اقتصادی، انسان‌شناس اقتصادی، اقتصاددان سیاسی، جامعه‌شناس تاریخی و فیلسوف اجتماعی و نویسنده کتاب «دگرگونی بزرگ» است. پولانی رویکردی به اقتصاد داشت. پولانی میگوید: «تز من این است که ایده‌ی بازار خودتنظیم‌گر نمی تواند مدتی مدیدی وجود داشته باشد مگر آن که جوهر انسانی و زیست‌محیطی جامعه را نیست و نابود کند» پولانی در توصیف تفکرات اقتصاددانان کلاسیک می گوید آنها معتقد بودند: اگر چه بینوایان را باید یاری رساند اما بیکاران را به خاطر صنعت نباید کمک کرد! کارل پولانی ص 396 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
توصیه می‌کنم برای شناخت واقعیت اقتصاد و رسانه و فرهنگ دنیا حتما این برنامه رو ببینید. https://telewebion.com/episode/0x70ec55d اقتصاد فرهنگ سبک‌زندگی حجاب ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
28.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اقتصاد فرهنگی... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
مساله ما حسین سلاح ورزی و ریاستش بر اتاق بازرگانی نیست! سوال ما در مورد اصل اتاق بازرگانی است که یک ساختار برای ایجاد انحصار در تجارت است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
13.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰«بهشتی» با چه طـرحی می‌خواهد ایـــران را از ایده‌های اقتصـادی چپ و سرمـــایه‌داری خلاص کند؟ 📽 برشی از کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی (معنا) ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ 🆔 @sch_negah
اگرچه چیزی به نام رقابت حقیقی در دنیای امروز وجود ندارد و عده‌ای سرمایه‌دار در فضای انحصاری خود با هم مثلا رقابت می‌کنند، اما آیا رقابتی که لیبرال‌ها از آن دم می‌زنند و شعارش را می‌دهند در اقتصاد اسلامی پذیرفته شده است؟ اقتصاد علم‌نمای امروز بدون واژه "رقابت" هیچ است. یعنی اگر واژه رقابت از یک اقتصاددان متعارف گرفته شود لال می‌شود! اما در اسلام رقابتی که در اقتصادِ علم‌نمای امروز بر آن تاکید می‌شود مذمت شده است. در سطح فردی روایات بسیاری وارد شده که معصومین علیهم‌السلام رقابت بر سر منافع دنیا را نهی کرده‌اند. با مشاهده روایات مربوط به "تنافس" (رقابت) اگر چه در مورد حرمت این رذیله اخلاقی می‌توان بحث کرد اما کراهت آن جای بحث ندارد. اما نکته مهم این است که حتی اگر در سطح فردی کراهت داشته باشد عمومی‌سازی آن و ساختارهایی که بر یک مکروه بنا شود قطعا خلاف اسلام است. یعنی اگر ساختار به شکلی بود که عموم مردم جامعه را به سمت انجام عمومی و همیشگی یک مکروه سوق داد تمامیت آن ساختار مورد تایید اسلام نخواهد بود و اهمیتی ندارد که در این ساختار چند نفر استثنائا دچار آن رذیله نباشند. فلذا ساختار بازار رقابتی که در اقتصاد سرمایه‌داری متولد شده و کاملا با سوق المسلمین تفاوت دارد مورد تایید اسلام نمی‌تواند باشد. مقاله مرتبط ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از علی
10.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا نقدینگی باعث تورم میشود؟؟ این 3 دقیقه را درباره کارکرد تورمی نقدینگی بشنوید آدرس های غلط لیبرال ها و سرمایه داران