این آقا و این حرفهای آقا اصلا مهم نیست. فقط "حذف ارز ترجیحی کار لازمی بود" اهمیت دارد.
تکرار کنید: عموم مردم! نه یک بخش سرمایهدار و محدود! نه اتاق بازرگانی!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
آیه 20 سوره حدید از آیات کریمه ای است که هر روز و هر لحظه باید با خود تکرار کنیم...
اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا لَعِبٌ وَلَهْوٌ وَزِينَةٌ وَتَفَاخُرٌ بَيْنَكُمْ وَتَكَاثُرٌ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ ۖ كَمَثَلِ غَيْثٍ أَعْجَبَ الْكُفَّارَ نَبَاتُهُ ثُمَّ يَهِيجُ فَتَرَاهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ يَكُونُ حُطَامًا ۖ وَفِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَغْفِرَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانٌ ۚ وَمَا الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا مَتَاعُ الْغُرُورِ
طرح لایه باز را اگر کسی خواست پیام بدهد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
روی زمین تخت زمین گرد است!
بعضیا میگن زمین گرده!
اشتباه نکنید!
نمیخوام بگم زمین تخته!
گرد بودن زمین یه مثَله!
یعنی از همون دستی که بدی پس میگیری!
یعنی کوه به کوه نمیرسه آدم به آدم میرسه!
یعنی گندم از گندم بروید جو ز جو!
اون وقتایی که این مثَلها رو استفاده میکردند اینجوری بود که مثلا یه پدری به پسرش میگفت: بابا مراقب باش نون شبههدار نیاد تو خونهتا که یه جایی خدا میذاره تو کاسهتا.
یا به ناموس مردم نگاه نکنی که خودتم پس فردا دختردار میشیا.
یا حق کسی رو ضایع نکنی که حق، پشتت رو خالی نکنه یه وقت.
بارها هم به چشم خودشون میدیدن که آره! فلانی اونجا فلان کار رو کرد، اونجا چطور شد مثلا...
اما هر چی به دنیای امروز نگاه میکنم میبینم نه!
مثَل زمین گرده به درد مردمی میخوره که روی زمین تخت زندگی میکنند!
نه ما که روی زمین کج زندگی میکنیم!
سالهاست دنیای سرمایهداری زمین رو کج کرده! مثل یه الاکلنگ...مثل دو کفه ترازو... که یک طرفش چسبیده به زمین و زیر زمین!
یه طرف رو فرستاده رو آسمون!
روی زمین کج زمین گرد نیست!
روی زمین کج مهم نیست چی بکاری. مهم اینه کی بکاره!
اگر نوک قله کوه گندم بکاری. جو بکاری. خار مغیلان بکاری. فرقی نمیکنه!
هیچی سبز نمیشه.
چون هر چی آب بریزی رو زمین کج میره سمت پایین...
اما اون پایین اگر هیچی نکاری هم نعمت ها از بالا سرازیر میشه تو سفره اونایی که بیشتر دارن!
روی زمین کج زمین گرد نیست.
هیچ وقت آدمهای اون بالا به آدمهای اون پایین نمیرسن
حتی اگر کوهها به هم برسن
روی زمین کج زمین گرد نیست
از هر دستی که بدی نمیگیری! بعضیا فقط میدن و بعضیا فقط میگیرن!
اصلا فیزیک زمینِ کج فیزیک نیوتونی نیست!
جاذبهاش از بالا به پایین نمیکشه!
دقیقا برعکس!
با قدرت مکنده ساختارهای مالی مثل بانک و بورس از پایین و کف جامعه میکشه به سمت بالا...
ریاضیاتش هم ریاضیات نیوتونی نیست.
دو دوتاش میشه هشتی که گرو نهه.
صفرش کنار هر عددی بشینه فقط اونو ده برابر نمیکنه! حقوقت از ۱۰ میلیون بشه ۱۰۰ میلیون ۱۰۰۰ برابر بیشتر میشی! نه ده برابر!
انتگرال که میگیری مساحت زیر نمودار خونههای اون بالا میشه صفر!!!
مساحت زیر نمودار خونههای این پایین حد نداره!
اصلا جرات داری محاسبه کن!
راستش فقه و حقوق زمین کج هم باید عوض بشه!
فقه زمین کج کاری به خونه ها و گندمها و کوههای روی زمین نداره!
فقه زمین کج با زمین کار داره
زمین رو که صاف بکنه
زمین که تخت بشه
دوباره گرد میشه!
دوباره آدما به هم میرسن!
#حسین_عباسی_فر
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
اینم از درودیان!
همه اینها که با سیاست های نئولیبرالها همراهی میکنند آخرش به رابطه با ابرقدرتها!!! میرسن!!!
دیدید مسائل اقتصادی اساسا اقتصادی نیستند!
همه چیز سیاست است!
همه دعوای ما با شما این است که شما آنها را ابرقدرت می دانید. ما مردمی که از حقشان دفاع می کنیم را ابرقدرت می دانیم!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از رادیو سداد
روی زمین تخت زمین گرده.mp3
4.78M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هواپیمایی امارات ایران را اینگونه معرفی کرده است.
آنوقت جا دارد برای شادی روح مسئولین فرهنگی و رسانهایمان هدیهای نثار کنیم؟!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
همین یه دونه توییت به اندازه چند دور کتاب صعود چهل ساله و پیش رفته ایم و اقتصاد ماه و ایران بیست و ... حرف داره!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
وزارت اقتصاد: تولیدکنندگان در جلسه تصمیمگیری برای افزایش نرخ تسعیر حضور داشتند و از این تصمیم راضیاند.
اتحادیه صنایع پائین دست پتروشیمی به نمایندگی از ۵۴۸۱ واحد تولیدی: در جلسه حضور نداشتیم/ از افزایش نرخ تسعیر ناراضی هستیم
@hzamanim
تقریظ امام رحمت الله علیه بر قانون اساسی جمهوری اسلامی که برخی افراد کج فهم یا معاند آن را غیراسلامی و کمونیستی و ... می خوانند:
آنچه که در این جزوه است «قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران» است که وسیله نمایندگان محترم ملت ایران - که اکثریت آنان از علمای اعلام و حجج اسلام و مطلعین بر احکام اسلام بودند - تهیه و به تصویب اکثریت ملت معظم رسید. و امید است ان شاء الله تعالی با عمل به آن، آرمانهای اسلامی برآورده شود؛ و تا ظهور حضرت بقیة الله - أرواحنا له الفداء - باقی و مورد عمل باشد. والسلام علی عبادالله الصالحین.
امام میفرمایند این قانون اساسی برنامه ای است که تا ظهور امام عصر برای ما کافی است.
ما چقدر روی این قانون اساسی غیرت نشان داده ایم؟
چقدر این به تعبیر امام بزرگترین نتیجه انقلاب اسلامی را قدر دانستیم؟
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
♨️برنامه زنده امشب #ثریا
🔴 بخش اول؛ ابهامات و سوالات حادثه تلخ معدن طزره
🔺چرا حوادث معادن زغال سنگ تکرار میشود؟
🔹برای پیشگیری از اتفاقات مشابه و دفاع از حقوق کارگران مظلوم معادن چه باید کرد؟
🔹همراه با پخش گزارش میدانی #ثریا از حادثه معدن طزره
🔰با حضور:
🔹رضا محتشمیپور
▫️معاون امور معادن وزارت صمت (تلفنی)
🔹رضا بسطامی
▫️رئیس سازمان نظام مهندسی معدن (تلفنی)
🔹کوثر دولتخواه
▫️مسئول هستهی معدن بسیج دانشجویی استان سمنان و پیگیر حقوق کارگران معدن
🔴 بخش دوم؛ چرا در عدالت عقبیم؟
🔺نقد و بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه و نسبت آن با تحقق عدالت و کاهش فاصلهی طبقاتی
🔹 آیا هشدارهای رهبر انقلاب در خصوص عقبماندگی در عدالت منجر به تغییر رویکرد برنامه هفتم شده است؟
🔰باحضور:
🔹 حجتالاسلام محسن قنبریان
▫️استاد حوزه و دانشگاه
🔹 حمیدرضا مقصودی
▫️معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه
🕰 امشب؛ یکشنبه ۱۹شهریور ماه | ساعت ۲۳:۱۵
📺 شبکه یک سیما
@sorayatv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موکبداران اندیشههای "آدام اسمیت" رو به چالش کشیدند!
⭕️ اینجا خبری از منفعت شخصی، جاه طلبی و انباشت سرمایه نیست!
پن: عدهای میگویند فرقی نمیکند انگیزه سود مادی باشد يا سود معنوی. بالاخره انسان منفعتطلب است. یکی دنبال منفعت مادی است و یکی معنوی و هر دو به دنبال لذت هستند و اینگونه سعی میکنند منطق لذتگرایی را توجیه کنند.
در پاسخ به این افراد اولا میگوییم: هل یستوی؟!
آیا دنبال لذت معنوی بودن و دنبال لذت مادی بودن یکسانند؟ آیا انسانهای یکسانی نتیجه میدهند؟ آیا اثرات اجتماعی یکسانی دارند؟ آیا رفتار هر دو عقلائی است؟ آیا در مواجهه جامعه با بحرانها و مشکلات برای سیاستگذار فرقی نمیکند مردم آن جامعه چگونه میاندیشند؟
ثانیا چه کسی گفته لذت مادی مصرف بیشتر از بخشش است؟ واقعیت این است که لذتی که در اطعام است در طعام نیست و اگر اینگونه باشد چطور میتوانید افزایش مطلوبیت را به افزایش مصرف گره بزنید؟!
ثالثا چه کسی گفته این افراد به دنبال لذت بردن هستند؟ بسیاری از این افراد نه لذت مادی میبرند و نه لذت معنوی و فقط با خدا معامله کردهاند.
حتی امید قطعی ندارند که در آخرت پاداشی کسب کنند و همین خدمات را لطف خدا میدانند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
وَٱخفِضۡ لَهُمَا جَنَاحَ ٱلذُّلِّ مِنَ ٱلرَّحمَةِ
و هميشه پر و بال تواضع و تكريم را با كمال مهربانى نزدشان بگستران و بگو: پروردگارا، چنان كه پدر و مادر، مرا از كودكى (به مهربانى) بپروردند تو در حق آنها رحمت و مهربانى فرما...
#تایپوگرافی
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
36.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بخش اول صحبت های استاد قنبریان در برنامه ثریا
یکشنبه 19 شهریور 1402
موضوع برنامه: عدالت و برنامه هفتم توسعه
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از کار و کسب اسلامی
🔰سید جزایری نقل کرده که مردی از مستمندان شیعه به حضور امام صادق علیه السلام آمده و از فقر و تنگدستی خود شکایت کرد.
❇️ حضرت فرمود:
انْتَ مِنْ شیعَتِنا و تَدَّعی الْفَقْرَ؟! شیعَتُنا کلُّهُمْ اغْنِیاءُ
تو از شیعیان مایی و با این حال ادعای فقر و تنگدستی می کنی؟ شیعیان ما همه اغنیاء هستند.
🔸سپس فرمود:
یا فُلانُ انَّ لَک تِجارَةً قَدْ اغْنَتْک
ای فلانی برای تو تجارتی است که تو را بی نیاز گردانیده است.
🔹عرض کرد. آن تجارت چیست؟
🔸حضرت فرمود: اگر ثروتمندی به تو بگوید: من دنیا را پر از نقره به تو می دهم که از ولایت اهل بیت علیهم السلام بیرون آیی و داخل ولایت غیر آنان شوی آیا چنین کاری خواهی کرد؟
🔹 عرض کرد. نه یابن رسول الله اگر چه دنیا را پر از طلا کنند و به من بدهند.
🔸امام فرمود:
اذَنْ لَسْتَ فقیرا و انَّما الْفقَیرُ مَنْ لَیس لَه ما لَک.
بنابراین تو فقیر نیستی. فقیر کسی است که آنچه تو داری نداشته باشد. آنگاه مالی را به او دادند.
#حدیث
#تجارت
#فقر
#ثروت
🆔 @islamic_business_ir
اقتصاد فرهنگی
🔰سید جزایری نقل کرده که مردی از مستمندان شیعه به حضور امام صادق علیه السلام آمده و از فقر و تنگدستی
اگر برای مردم ابتدای این روایت را بخوانید نتیجه می شود که خب هر که پولدارتر شیعه تر!!!
اما وقتی ادامه روایت را می خوانی نتیجه می شود هر چه شیعه تر غنی تر!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
لیبرالهای عزیز! اگر راست میگوئید لیبرال باشید!
وقتی جریان لیبرال هر سه حوزه نظری (دانشگاه)، عملی (بازار و صنعت و...) و مدیریتی (بدنه کارشناسی دولت) را دست گرفته است یکی از بهترین راه های مقابله با این جریان ایستادن روی مبنای خود ایشان است. همان مبنای آزادی و رقابت.
مبنای آزادی و رقابت پست ترین سطح و نازل ترین لایه نظام اقتصادی اسلامی می تواند باشد؛ یک بازار آزاد رقابتی که البته در آن کسی به کسی ظلم نکند (آزادی به معنای واقعی) چون هر گونه ظلمی خلاف آزادی است. پس بازار آزاد رقابتی یک بازار عادلانه باید باشد.
رقابت نیز در مقابل انحصار است. ویژگی دوم این بازار این است که هیچ گونه انحصاری در آن وجود نداشته باشد. نمی شود هر جا دلمان خواست انحصار ایجاد کنیم و هر جا دلمان خواست بگوییم رقابت.
برای ایجاد رقابت در بازار باید تمام عوامل بیرونی به جز "کیفیت و قیمت" کالاهای داخلی کنار گذاشته شوند و حق دخالت در بازار را نداشته باشند.
یعنی جایی که تولیدکننده های داخلی با یکدیگر رقابت می کنند باید سه اصل زیر حاکم باشد:
1. کالاها و خدمات با هم رقابت کنند نه تولیدکننده های آنها با یکدیگر: یعنی قدرت سیاسی و اقتصادی و رسانه ای و ... تولیدکنندگان نتواند آنها را در رقابت بازاری حمایت کند.
2. هیچ حمایت بیرونی از سمت دولت به آنها نشود در رقابت با یکدیگر: ممکن است از همه تولیدات داخلی در مقابل تولیدات خارجی حمایت معنا داشته باشد اما حمایت از یک کالا در مقابل کالاهای مشابه آن در داخل هیچ معنایی ندارد
3. انحصار تولید یک کالا در بازار رقابتی کاملا بی معناست: هر گونه حمایت قانونی از ایجاد انحصار برای یک تولید کننده خلاف اصول آزادی و رقابت است.
با توجه به سه اصل فوق موارد زیر باید اجرا شود:
1. مبارزه با هر گونه فعالیت به جز تولید که منجر به حذف سایر تولیدکنندگان از بازار می شود از جمله دامپینگ ها و تبانی ها و ...
2. جلوگیری از هر گونه دخالت یک یا چند ذینفع خاص در تصمیم گیری های سیاسی و اقتصادی و اجرای قانون تعارض منافع
3. جبران هر گونه سلب آزادی و ایجاد انحصاری که در گذشته به وجود آمده است
4. هر گونه حمایت رسانه ای از جمله تبلیغات و ... دخالت در بازار به حساب می آید و این با اصول اول و دوم در تعارض قطعی است
5. مالکیت معنوی و امثال آن که به معنای انحصار قانونی تولید است قطعا خلاف اصول آزادی و رقابت می باشند
6. نظام استانداردها و مجوزها که در بسیاری از موارد خلاف آزادی و رقابت، و باعث ایجاد انحصار است باید به یک نظام پسینی تبدیل شود. یعنی نظارت به جای مجوز
7. رفع انحصار از مالکیت منابع و ابزار تولید. نمی توان توقع داشت بازار آزاد رقابتی شکل بگیرد اما فقط ابزار تولید یا در اختیار دولت باشد یا در اختیار عده ای خاص. بدون ابزار تولید و مالکیت منابع طبیعی که تولید معنا نخواهد داشت
8. پول و اعتبار به عنوان یکی از ابزارهای اساسی و شروط لازم تولید در دنیای امروز قطعا باید در اختیار همه قرار بگیرد و انحصار آن در اختیار عده ای از تولیدکنندگان خلاف اصل دوم خواهد بود
9. رفع هر گونه انحصار از بازار فروش از جمله بازار فروش خارجی. حذف اتاق هایی که تجارت را به صورت انحصاری در دست گرفته اند برای ورود عموم تولیدکنندگان به عرصه تجارت بین المللی ضروری است
10. تامین انرژی تمام تولیدکنندگان و اعطاء یارانه و تسهیلات به آنها به صورت برابر و جلوگیری از هر گونه تبعیض بین آنها
11. حمایت مصرفی دولت از تولیدات خرد و کوچک برای جبران عقب ماندگی آنها در عرصه رقابت در گذشته. در حقیقت دولت به عنوان یک مصرف کننده بزرگ می تواند با جهت دهی به مصارف خود از بی عدالتی که در گذشته به وجود آمده و تولیدکننده هایی را به صورت ناعادلانه بزرگ کرده است بکاهد
12. مصادره اموال نامشروع و مجازات سخت هر کسی که سعی کند آزادی و رقابت در بازار را به هم بزند
در آخر تاکید میکنم که این ساختار ایده آل و مطلوب اسلام نیست و بر اساس همان مبانی نظری ادعایی لیبرالهاست که به مبنای خودشان نیز پایبند نیستند.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
May 11
این قصیده هم رزق ایوون طلای حضرت مولاست...
#هزار
هزار دشت، بدون تو، تیهِ خار شود
هزار بادیه با تو چنان بهار شود
هزار پرچم اگر دست غیر بالا بُرد
به دست یک نفر آخر تمام، کار شود
هزار جام می از غیر میشود چو نصیب
ز غیرتم همه پیمانهی خمار شود
هزار مرتبه باید سرود از تو مگر
یکی از این همه تقدیم شهریار شود
به ذره گر نظر لطف بوتراب کند
به آسمان رود و محو کردگار شود
هزار تیغ دوسر گر بسازد آهنگر
کجا دوباره مسمّی به ذیالفقار شود؟
"یکی" به بستر احمد رود برای فدا
هزار همره اگر با نبی به غار شود
هزار دشمن اگر راه بر علی بندد
تمام راه عدو راهِ اَلفرار شود
هزار صفحهی قرآن به نیزه گر بکنند
محال ممکن اگر شیعه نیزهدار شود
هزار احمد مرسل اگر نبی گردد
علی، وصی و برادر به هر هزار شود
هزار جان گرامی فدای هر قدمش
هزار جان گرامی که بیقرار شود
هزار مسجد اگر هم نخواند نام تو را
بگو که حکم همه مسجد ضرار شود
هزار گنج گر از غیر تو طلب بشود
نصیب طالب آن گنج زهرِ مار شود
هزار نسخه طبیبم نوشت اما نه
فقط دوای تو درمان حال زار شود
هزار بار اگر زخمه بر دلم بزنی
خوشا بحال دل آنگه که تار تار شود
هزار بیعتِ بعد از غدیر با هرکس
خیانت است اگر بیتو برقرار شود
هزار فضل برای هزار کس گفتند
نمیشود که یک از فضل هشت و چار شود
هزار بادیه سهل است اگر که بادهی تو
به راه میکده مشروب خوشگوار شود
هزار شعله آتش شود گلستان گر-
دل از محبت حیدر تنور نار شود
هزار نیل خروشان به پاش بشکافد
اگر کلیم به بحر علی کنار شود
هزار ذکر هوالله بیثمر گردد
بدون ذکر تو خالی ز اعتبار شود
هزار مرده شود زنده با دم عیسی
اگر مسیح به اذن تو اختیار شود
هزار خضر ره از راه حق شود گمره
مگر صراط تو را گیرد و مهار شود
هزار آدم و حوا بهشت بفروشند
چرا که با تو زمین جنت القرار شود
هزار پیرهن یوسف ار رسد به پدر
فقط به اذن تو والیل، والنهار شود
هزار یار اگر در بر و تو از بر دور
دلم شکسته و خونبار چون انار شود
هزار برگ اجابت دهی ز دفتر حق
دعا اگر که به سویت ز اضطرار شود
هزار چرخ زند مست از نگاه تو شمس
چگونه باز بچرخد که بر مدار شود؟
هزار مجلسی و شیخ طوسی و آخوند
چو جمع گشته یکی قطره از بحار شود
هزار بحر بریزد به شعلهای ز غمت
به طرفهای همه در محضرت بخار شود
هزار بتکده خالی ز غیر حق شد چون
به دوشِ احمد مرسل، علی سوار شود
هزار حلقه دهند آیه ای نیاید گر
به جز به دست تو یا مرتضی نثار شود
هزار مدعی عارف آمد و نشناخت
تو را به جز نبی و حق که پردهدار شود؟
هزار مرتبه نام تو را صدا زده است
اگر به جرم اناالحق کسی به دار شود
هزار راه بزرگیّ برای شه باشد
ولی به نوکری تو بزرگوار شود
هزار آتش دوزخ بهشت می گردد
به ریسمان تو گر دست اعتذار شود
هزار معرفت و علم اگر بدست آید
ز غیر باب تو چون بار بر حمار شود
هزار شعر به عشق تو میشود عرفان
"شعور" اگر که ندارد تو را، شعار شود
هزار عالم و زاهد بدون حب علی
نصیبشان نه که دستار بل فسار شود
هزار بذر محبت قرین تو اما
میان باطل و تو حکمِ کارزار شود
هزار مرتبت از این و آن بگیرد کس
کسی که حب تو در دل نداشت خوار شود
هزار قصه به دریای عشق می ریزیم
که از ولای علی موجِ افتخار شود
هزار بار نبی گفت بی ولای علی
صراط حق و حقیقت پر از غبار شود
هزار بار نشانت به خلق داد که هان
کجاست آنکه بخواهد که کامکار شود
هزار وعده ی خوبان یکی وفا نکند
چه خوب بر همه خوبان علی نگار شود
هزار شعله شود ریشه را بسوزاند-
ولای حیدر، اگر اثم، شاخسار شود
هزار سیل خروشان رسیده تا لب شهر
بدون ذکر علی کی عدو مهار شود
هزار خاطره از خلق می شود منسی
فقط کنار تو هر لحظه ماندگار شود
هزار نسل و نسب فخر این و آن شده است
تبار عالی از آن که علی تبار شود
هزار گوشه ی گمنامی است ما را بس
چه حاجتش که گدای تو نامدار شود
هزار شعرِ هزاره سروده خواهد شد
مگر شود که صفات تو در شمار شود؟
#دلاوار
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
خلاقیت در طراحی پوستر...
هیات یکی از نهادهای عجیبیه که در بسیاری از موارد از جمله مساله هنر قطعا در کشور پیشرو هست.
در حوزه صدابرداری بیرقیب است و در زمینه گرافیک و دکور و طراحی بسیار موفق عمل کرده.
پن: استفاده از نمادهای هیات برای نوشتن شماره سوگواره و استفاده از تصویر سینهزنی برای نشان دادن لنز دوربین حقیقتا خلاقانه و هنرمندانه است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar