eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مکتب‌خانه حسین(ع) دیدن این صحنه یک لذت عجیب و غریب داره...البته نه فقط به خاطر ذکر حسین... پسر تا دید پدرش از پشت میز اومده پایین، همون وسط اجرا از بلندی اومد پایین که پدر بالاتر باشه! ولو دو پله! دوست دارم همه دنیا بشینند و باهم محاسبه کنند که این یک دقیقه چقدر می‌ارزه؟ و برای خلق این صحنه‌ی پدر و پسریِ سرشار از عشق، ادب و احترام که بوی حسین هم گرفته چقدر هزینه شده؟ اگر زحمات شبانه‌روزی یک مادر برای تربیت این فرزند که ابداً قابل قیمتگذاری نیست رو حساب نکنیم، خرجش کلاً چند تا روضه و هیئت بوده! اونم بدون یک قرون هزینه! اینجور چیزها در دستگاه محاسباتی دو دو تا چهار تای درآمد-هزینه قابل محاسبه نیست! چون این دستگاه دو بُعدی، بُعدهای زیادی کم داره، از فرهنگ و ادب و احترام گرفته تا عشق و ایثار و فداکاری و ... فقط خواستم بگم در این مکتب‌خانه که خدا رو شکر همگی درش تلمذ کردیم و می‌کنیم و تا آخر عمر خواهیم کرد، درس ادب و احترام هم مثل بقیه درس‌ها برقراره... 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هدایت شده از محسن قنبریان
۷-جبهه حسین.mp3
29.68M
🔘 جبهه حسین(ع) جلسه هفتم حجت الاسلام قنبریان دهه محرم ۱۴۰۳ ❓آیا شیعه-سنی هیچوقت مرز نبوده و نیست؟! • وقتی مذاهب مختلف شکل گرفت؛ تشیع (اعتقادی و مناسکی) مرز شد • روایاتی از امام صادق(ع)؛ رئیس مذهب • مرز هویتی آری؛ جبهه تقابل نه! روایت امام صادق(ع) • اگر مذهبی پوشش ارباباً من دون الله شد، فرق می کند! • امپراطوری عثمانی - حکومت صفویه؛ در این فضا بود • صفویه، ایران را به ما برگرداند با تشیع! - البته از جهاتی غیر از این ایراداتی به شاهانش وارد است. • شیعه قالتاق؛ جنگ شیعه و سنّی با برائت و سبّ/ اما عمل به سیره خلفاء! - نمونه ها در حوزه سیاست، زن و... - جملات عجیب شهید مطهری در اینباره ☑️ @m_ghanbarian
پر شد از انواعِ شیطان پلید دور آن رجاله ی ملعون یزید هر یکی از آن یکی بی اصل تر هر یکی آن دیگری را بُد پدر هر کدام از هر چه حیوان پست تر هرچه پستی بیشتر شد مست تر شد یزید از شوق اینان بی قرار گفت پر کن ساقی و جامی بیار روز بد مستی ست ما را جام ده می به این سلطان خون آشام ده گفت سوغاتی که آورده مرا هان چه آوردید از کرب و بلا هر چه در این جنگ غارت کرده اید زانِ شاه است و شماها برده اید هر که غارت کرده هرچه از حسین پیش ما خواهد شد او چون نور عین می دهم هر چیزی از دشت بلا پیش ما آرید هم وزنش طلا شد به پا در کاخ شامی ولوله شد بلند از مرد و زنها هلهله هر کسی آمد جلو با دست پر مثل وقتی آب می بیند شتر یک نفر شمشیر داد و دیگری نیزه ای آورد از نام آوری آن یکی را بود یک خنجر به دست آن یکی را خنجری دیگر به دست پیش آمد یک نفر از آن میان جای سجده روی پیشانی عیان یک زره را کرد تقدیم امیر گفت یا رب این غنیمت را بگیر من نخواهم از تو ای شه سیم و زر حق دهد پاداش من را بیشتر دیگری آمد سپر در دست بود داد او را شه طلا و مست بود هر که از اصحاب، غارت کرده بود از جهاز رزم و تیغ و تیر و خود پیش آورد و طلایش را گرفت مزد پستی و دغایش را گرفت ناگهان آمد به نعلینی کسی گفت سهمم بیشتر باشد بسی زد صدایش با تعجب شاه شام از چه بیش است این غنیمت ای غلام گفت این نعلین حُر لشکر است شد جدا از ما و با دشمن نشست شد به ناگه همهمه در جمعیت حر چگونه دیده این را مصلحت؟ کز سپاه حق شده ناگه جدا با حسین بن علی شد همصدا؟ ناگهان از تخت خود پا شد یزید برق از چشمانِ مستش می پرید زد به شمشیرش سر سرباز را تا نگوید بین مردم راز را اینکه یک فرمانده چون حُر زین طرف رفته آن سو می برد از ما شرف... گفت دیگر از برای شاه خویش هان چه آوردید پیش آرید پیش پیش آمد یک حرامی مذهبی با مهار اسب آن شبه نبی گفتش ای ارباب شامی ها بگیر این مهارِ اسب حیدر را بگیر چون نماند از او و اسبش هیچ چیز شد تنش چون هر چه بر تن ریز ریز هم علی بود و پیمبر در زمین انتقام بدر و خیبر شد چنین سکه ها بر روی او پاشید شاه کل کشیدند از چنین لطفی سپاه پیش آمد بعد از او پستی دگر با قبایی کوته و خونین به بر شد یزید از دیدن او خنده رو گفت آخر قصه ی این را بگو گفتش این را یک جوان پوشیده بود یک جوانی کش زره بر تن نبود چون حسن در جنگ شد فریادِ او قاتل ازرق شد و اولاد او نوجوانی بود اما مرد بود لشکر ما را خزانی سرد بود جسم او آخر شد از هم بند بند داد واعماه از او می شد بلند می شنید این قصه ها را مو به مو آمده هم خشم و لبخندش به رو گفت ساقی باز جام تلخِ می تا شود این ماجرای تلخ طی چشم مستش دید در دستی علم گفتش آن را هم بیاور پیش، هم این علم را هان بگویید از که هست؟ رد شمشیری ندارد جای دست گفت این را تشنه ای در دست داشت اذن جنگیدن ولی با ما نداشت آمد آبی را بگیرد از فرات تا دهد طفلان عطشان را نجات تیرباران شد کنار علقمه ناله می زد یا علی یا فاطمه شد کُلَه خود از سرش یک آن جدا یک نفر آمد جلوتر بی هوا- گفتش این خودِ اباالفضل است این چون که افتاد از سرش روی زمین سدی از لشکر سر راهش زدیم هم عمودی بر سر ماهش زدیم چون پدر شد فرق او از هم جدا شد برادر را کمر زین غم دو تا شد یزید از این خبر خوشحال تر شد خیالش راحت از خشم پسر گر که بود عباس زنده بعد از این نام شامی پاک می شد از زمین گفت دیگر چیست ما را در بساط؟ غیر مشک خالی از آب فرات پیش شه آورد انگشتی نهاد گفت این انگشتر خیرالعباد از پیمبر برده بود ارث این یکی می مکید آن را به وقت تشنگی یک نفر هم کرد در آن قوس و کش گوشوار کوچکی را پیش کش پیش آمد یک کماندار از کنار روی دستش مهد طفلی بی قرار پیرهن در دست آمد دیگری دست آن یک بود پاره معجری نوبت سرها رسید و آمدند آن حرامی ها که سر بر نی زدند هر سری را پیش او انداختند پیش از این بر جسم ایشان تاختند شد یزید از فرط مستی بی زبان شد به دستش چوب خشک خیزران ناگهان آمد صدایی بس حزین آهی از دخت امیرالمومنین کای حسین ای نور چشم مصطفی پور مکه ای تو فرزند منا چشم خود بگشا که زینب آمده است نور در تاریکی شب آمده است چشم بگشا در میان شامیان چون کنم باطل به چشم حق عیان ای یزید ای کبر مطلق بر زمین ای که بر ما می کنی ظلم این چنین فکر کردی چون که بر ما شد ستم گشته دل خون، سینه گشته پر ز غم فکر کردی چون که دنیا با شماست حق شما و با شما دست خداست؟ فکر کردی چون که ما را چون کنیز بسته ای دستان، تویی ما را عزیز؟ هان غلط کردی و نشنیدی ز ما نعره ی هیهات ها در کربلا مهلتت داده که باری بیشتر بر سرت آتش بباری بیشتر ظلم کردی بر خودت نی بر کسی ما چو طوفانیم و تو خار و خسی می رسد روزی که ما جمعیم باز در کنار حق نشسته بر فراز حسبنا الله است امروزم شعار گر شعاری به از این داری بیار
اَلسّلامُ عَلیک یا أبَاالْفَضْلِ الْعَبّاسَ، اَلسّلامُ‌عَلیک أیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ الْمُطِیعُ للّه وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأمِیرِالْمُؤمِنِینَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَینِ، اَلسَّلامُ‌عَلَیک وَ رَحْمَةُ اللّه وَ بَرَکاتُهُ وَ مَغْفِرَتُهُ وَ رِضْوَانُهُ وَ عَلی رُوحِک وَ بَدَنِک. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
۸-جبهه حسین.mp3
34.83M
🔘 جبهه حسین(ع) جلسه هشتم (آخر) حجت الاسلام قنبریان دهه محرم ۱۴۰۳ • جبهه علیه اربابان زمین • دستور مهم امام صادق(ع) • امام(ع) چگونه دعوت به تشیع می کرد؟ - روایت معلی بن خنیس - نان و نیازهای اساسی انسان برای هدایتش به مذهب حق گرو برداشته نمی شود! • رویکرد جهانی و انسانی به اهلبیت(ع) بجای رویکرد صرفاً فرقه ای! • جبهه عاشورا خوارجی و عثمانی و سنّی و مسیحی و... را با هم جمع کرد و تعالی داد! ☑️ @m_ghanbarian
واحسیناه... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دیروز این موقع حتی تصورشم نمی‌کردم ظهر تاسوعا کربلا باشم... الحمدلله نائب‌الزیاره و دعاگو و محتاج دعا هستم... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
رضاخان رفت، روضه باقیست ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍🏻 به استاد عالی: 1⃣ حکومت ولایی -اقلا در اندیشه رهبری- با مردمسالاری دینی مطابق و فقط همین حکومت، شرعی است. حکومت ولایی یک "جعل الهی" و یک "بیعت آزادانه و رضایت عمومی" دارد؛ پس ولائی بودن یا نبودن با توجه به هردو عنصر باید سنجیده شود. اقلا در اندیشه رهبری دو جا انتخاب مردم مطرح است: - زمان غیبت - جایی که به نص عمل نشده، مثل حکومت علوی (بخوانید) چنان بیعتی با امیر(ع) در آن روزگار قطعاً بی نظیر بود؛ حالا انتخاب مستقیم و عمومیِ امام خمینی بدان شبیه است. 2⃣ فرق ولایت معصوم و فقیه در این است که لحاظ عنوانِ "از طرف خدا بودن" ، برای معصوم در قبول و صحت اعمال، "موضوعیت" دارد؛ اما این لحاظ در فقیه "طریقیت" دارد. یعنی همه احکام باید با لحاظ پذیرش ولایت معصوم انجام شود تا مقبول باشد اما درباره فقیه، "صرف مطابقت اعمال با فتوای ایشان" و "عدم تخلف عملی از احکام ولایی ایشان" کفایت می کند و اعتقاد به ولایتِ از جانب خدا در قبول، شرط نیست. 3⃣ طبق آیه۴۱ نحل، مجتمع اسلامیِ بر اساس ولایت و پرستش خداوند وقتی متعهد به "عدالت و احسان" باشد، "حسنه دنیا" [بهترین نعمت] است (بخوانید). ❗️سابقا "عدالتخواهی" از سوی برخی وعاظ محترم به "ولایت خواهی" تأویل برده و دوگانه ولایت-عدالت ساخته می شد، اخیرا ولایت به حیثیت عنوانی و اعتقادی تأویل برده می شود و حیثیت ظاهری (بیعت عمومی و آزادانه مردم) و کارکردی (ساخت مجتمع صالحه مبتنی بر عدل و احسان) مغفول می ماند. در حالیکه اعتقاد در ولایت فقیه شرط نیست اما رضایت مردم(۷۷/۱۲/۱۴) و کارآمدی(۸۳/۶/۳۱) شرط است. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
پا در رهی نهاد که با سر حسین رفت آن ره که در میانه‌ی آن طفل، پیر شد خود رفت تا به شام که رسوا شود یزید باور مکن که حضرت زینب اسیر شد... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
بسم رب الحسین ببین عرش معلی را... ببین از اسب افتاده تمام سنت و قرآن و دین از اسب افتاده همین که نام حیدر در میان دشت خون آمد علی‌ها بر زمین خون بر جبین از اسب افتاده برای کشتن اولاد زهرا آمدند اینها که اینسان تیر تیز و تیغ کین از اسب افتاده به جنگ با خدا ابلیس آمد با سپاهش که چنین عمامه‌ی حبل المتین از اسب افتاده میان آن حرامی‌های بی‌مقدار از خود کس نپرسیده چرا ماه اینچنین از اسب افتاده میان خون خود رقصیده دیدم مرد میدان را ندیدم کس پشیمان و حزین از اسب افتاده کنار علقمه در گودی گودال و هر جایی از این خاک مقدس حق ز زین از اسب افتاده الهی کور می‌گشتم نمی‌دیدم جدا از هم تمام حاء و نون و یاء و سین از اسب افتاده نیفتاده کسی از اصل خود در کربلا اما همه خوبان عالم بر زمین از اسب افتاده... ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از -| گفتارمدیا |-
💢 کارشناسان اقتصاد یا پیش‌گویان هراس‌افکن؟! ⚠️ گفتاری کوتاه دربار‌ه پیش‌گویی‌های محقّق‌نشده ⭕️ گزارش بانک‌جهانی درباره وضعیت اقتصادی ایران در سال۲۰۲۴ منتشر شد و رقمی که برای تورّم در این گزارش ذکرشده، ۳۵.۳درصد است. این درحالی‌ست که از ابتدای دولت‌سیزدهم تا همین چندماه‌قبل، بعضی از رسانه‌های مشهور اقتصادی درباره وقوع "ابرتورّم" یعنی تورّم‌های بالای هزاردرصد هراس‌افکنی بی‌سابقه‌ای داشتند و برای اثبات ادعای خود حتی به یادداشت دانشجویان رشته‌اقتصاد متوسل می‌شدند. ⭕️ البته در میان چهره‌های ناشناسی که ابرتورّم را پیش‌گویی می‌کردند نام‌های مشهور هم هستند؛ مانند علینقی مشایخی (مؤسس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف)، علی مروی (مدیر اندیشکده حکمرانی شریف)، مسعود نیلی (مشاور اقتصادی روحانی)، علی سعدوندی (فعال فضای مجازی) و عبدالناصر همتی (رئیس پیشین بانک‌مرکزی). ➡️ @GoftarMedia ⭕️ کلیدواژه‌ی ابرتورم اولین‌بار در یکی از جلسات شهیدرئیسی با اقتصاددان‌ها مطرح‌شد. در آن جلسه مسعود نیلی از «قریب‌الوقوع بودن ابرتورّم» خبر داد. پس از این پیش‌گویی بود که رسانه‌هایی مانند دنیای‌اقتصاد و تجارت‌نیوز با بزرگ‌نمایی خطر ابرتورّم، زمینه‌های شکل‌گیری انتظارات تورّمی را بالا بردند و عرصه را برای حکمرانی اقتصادی دولت‌سیزدهم در موضوع ارز و سکّه تنگ کردند. ⭕️ به‌جز مسعود نیلی، عبدالناصر همتی هم با انتشار یک ویدئو از خود در ۲۷اردیبهشت۱۴۰۲ اشاره می‌کند که بحث‌های دلارزدلایی بیهوده است و به‌جای این کارها باید جلوی ابرتورم را گرفت. همچنین علینقی‌مشایخی در ابتدای سال۱۴۰۳ می‌گفت چالش ابرتورم برای اقتصاد ایران جدی است و علی‌سعدوندی کشورمان را در آستانه ابرتورم می‌دانست. ⭕️ نکته جالب این‌جاست که مهم‌ترین چالش دولت‌سیزدهم حذف ارز ترجیحی (معروف به ارز جهانگیری یا ارز۴۲۰۰) بود که منشاء تورّم سنگین سال۱۴۰۱ شد. اما در اکثر پیش‌گویی‌های پیش از این تصمیم، نقش حذف ارز۴۲۰۰ مورد توجه قرارنگرفته‌بود‌. ➡️ @GoftarMedia
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
بورس چگونه مردم را ذینفع بدبختی خود می‌کند؟ متیو دسموند (Matthew Desmond) جامعه‌شناس سرشناس آمریکایی در فصلی از کتاب «فقر محصول آمریکا» -که ان شاءالله به زودی ترجمه آن منتشر خواهد شد- نشان داده که چگونه سازوکارها و نهادهای سرمایه‌داری، لشکری از فقرا را برای تامین منافع سرمایه‌داران ایجاد می‌کند. او می‌نویسد: «سود شرکت‌ها هنگامی افزایش می‌یابد که هزینه‌های کار کاهش یابد. به همین دلیل است که هنگامی که شرکت‌ها دستمزدها را افزایش می‌دهند، بورس اوراق بهادار نیویورک (مشهور به وال استریت) به سرعت آن‌ها را مجازات می‌کند. وقتی در سال 2015 شرکت والمارت (بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای مواد غذایی در جهان) در واکنش به فشارهای مردمی اعلام کرد که قصد دارد حداقل دستمزد کارگران خود را به 9 دلار در ساعت برساند، سرمایه‌گذاران بورسی از سهام آن روی گرداندند. سهام این شرکت تا 10 درصد سقوط کرد و 20 میلیارد دلار از ارزش بازار آن از بین رفت. این رخداد، رکورد بزرگ‌ترین ضرر و زیان را در یک روز شکست. همین اتفاق در سال 2021 نیز افتاد. بعد از اینکه والمارت قول داد میانگین دستمزد ساعتی خود را به 15 دلار برساند، سهام‌داران سرمایه خود را بیرون کشیدند و ارزش سهام در یک صبح پنج‌شنبه 6 درصد سقوط کرد. سهامداران با این کار خود داشتند به والمارت و هر شرکت دیگری هشدار می‌دادند: اگر دستمزدهایتان را افزایش دهید، باید منتظر عواقبش باشید. چه کسی از این وضعیت نفع می‌برد؟ خب معلوم است، سهام‌داران. اما آن‌ها چه کسانی هستند؟ آدم وسوسه می‌شود که آن‌ها را مردانی با کت‌وشلوارهای مشکی راه‌راه و کراوات تصور کند که در اتاق‌های هیئت رئیسه در آسمان‌خراش‌های نیویورک دور هم جمع می‌شوند. اما واقعیت این است که بیش از نیمی از خانوارها در ایالات متحده در بازار سهام سرمایه دارند. خود ما سهام‌دار هستیم!». اما آنچه دسموند گفته، فقط یک روی سکه است. اینکه نیمی از مردم آمریکا سهامدار بازار سرمایه هستند و از سود شرکت‌های بورسی نفع می‌برند، کمی گمراه‌کننده است. چون انسان تصور می‌کند اگر شرکت بزرگی مانند والمارت دستمزدها را افزایش ندهد، سود آن افزایش می‌یابد و نفع این افزایش سود را بیش از نیمی از خانوارهای آمریکایی که در بورس سهام دارند، می‌برند. یا اگر دستمزدها افزایش یابد، درست است که حقوق کارگران این شرکت افزایش می‌یابد، اما سهامداران این شرکت که خود «مردم» هستند، زیان می‌کنند. اما واقعیت این است که در آمریکا 10 درصد از ثروتمندترین خانواده‌ها بیش از 80 درصد ارزش کل سهام‌ها را در اختیار دارند. به عبارت دیگر، یک سیاه لشکری از سهامداران در آمریکا ایجاد شده که در مقایسه با سرمایه‌داران آمریکایی، ارزش سهام‌شان «تقریبا هیچ» است، اما نامشان «سهامدار» است و بدون اینکه سرمایه‌داران زحمتی بکشند، سر بزنگاه‌هایی مثل افزایش حقوق کارگران، سر و کله‌شان پیدا می‌شود و دسته‌جمعی برای حفاظت از سودهای نجومی سرمایه‌داران آمریکایی تلاش می‌کنند، چون خودشان نیز از این دریای پول، قطره‌ای کاسب می‌شوند! این قصه، شباهت زیادی به سهامداری بخشی از مردم ایران در بورس دارد. چندین میلیون ایرانی، سهامدار شرکت‌های فولادی، پتروشیمی، پالایشی، معدنی و... هستند. اما واقعیت این است که 99 درصد سهامداران، سهامدار خرد محسوب می‌شوند. 41 میلیون ایرانی در بازار بورس سهامدار هستند، اما طبق آماری که چندی پیش از یک مسئول دولتی گرفتم، فقط حدود 350 هزار نفر ارزش سهامشان بالای 200 میلیون تومان است! اینجاست که وقتی می‌گوئیم نباید فولاد و پتروشیمی ایرانی به دلار به داخل فروحته شود، یا اینکه باید نرخ ارز تثبیت شود، لشکری میلیونی از سهامداران خُرد بورس در مقابل ما صف می‌کشند! این بندگان خدا، که قاعدتا از قشر حقوق بگیر جامعه نیز هستند، فریب سود کاذب و ناچیزی را می خورند که در بورس به دست می آورند. چرا؟ اولا نمی‌دانند که بیشترین زیان را خود اینها از دلاری فروشی مواد اولیه ایرانی می‌بینند(چون با افزایش نرخ ارز، یا افزایش قیمت‌های جهانی، هزینه‌های زندگی‌شان از مسکن تا مرکب گران می‌شود). ثانیا متوجه نیستند که اگر جلوی دلاری‌فروشی گرفته شود و نرخ ارز تثبیت شود، بیشترین نفع را خود اینها می‌برند(چون ارزش پول ملی افزایش می‌یابد. در نتیجه هم قدرت خرید حقوقی که سر ماه می‌گیرند بیشتر می شود، هم اینکه ارزش پولی که در سهام دارند، افزایش می‌یابد). بله عزیزان! بورس، همانگونه که در آمریکا لشکری از فقرا را برای حفاظت از منافع سرمایه‌داران بسیج کرده، در ایران نیز همین اتفاق را رقم زده است. رهایی از این وضع، فقط و فقط با بیداری ملت ممکن است. کمک کنید مردم را آگاه کنیم... @syjebraily
⚠شما بگویید با این طیف از اقتصاددان ها چه کنیم؟! ⛔چندین سال هست که می گویند ایران دچار ابرتورم می شود! تورم ۱۰۰۰ درصدی! تورم ۸۰۰ درصدی! می گویند چرا ایران تورم بالا دارد؟! می گویند چون به علم و تجربه بشری عمل نمی کنند!! البته علم و تجربه بشری که خودشان قبول دارند!! آرژانتین را مثال می زنند که به علم و تجربه بشری عمل نکرده و تورم اش ۱۲۵ درصد(۹ ماه پیش)! ‼نمی گویند که خاویر میلی که سال گذشته در آرژانتین روی کار آمد، به علم و تجربه بشری(😒) که همان اقتصاد نئولیبرالیسم باشد، عمل کرده و نرخ ارز را آنچنان آزاد کرد که ارزش پول آرژانتین خُرد شد و تورم چند صد درصدی و شورش اجتماعی عظیم اخیر را تجربه کردند!!! 〽ترکیه را مثال می زدند که ببینید در حال انجام تجربه بشری هست و بزودی تورم اش کاهش می یابد!!! الان ببینید که تورم ترکیه نزدیک ۷۰ درصد هست!!! ❌در بسته سیاست های ارزی شان برای جلوگیری از ابرتورم، آزادسازی و شناورسازی نرخ ارز را توصیه می کنند، و حال اینکه نمی تورم ایران عمدتا ناشی از جهش های ارزی بوده است!!! ‼عملا و صراحتا هم می گویند نرخ ارز باید بالا برود! شما بگویید ما با این طیف از اقتصاددان ها چکار کنیم؟!😒 پیش بینی هایشان که بعضا غلط در می آید! توصیه هایشان که بعضا کاملا معکوس است! چه کنیم؟!🙄 💡آیا سیاستمدار می تواند خودش را در بست در اختیار این کارشناسان قرار دهد؟! 🗳این سیاستمدار هست که باید براساس واقعیت های میدانی اقتصاد ایران، بین نسخه های مختلف اقتصادی، یکی را انتخاب کند و نه آن کارشناس اقتصاددان لیبرال! @jebhetse
هدایت شده از رهام مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☕️ کافه اقتصاد ۶ ◼️ ظرفیت هیات‌های مذهبی در اقتصاد 🚩 هیات الان یک تشکیلات و یک قدرت است... 🏴 آنچه که هیاتی‌ها را دور هم جمع می‌کند نباید تنها محبت و مودت باشد بلکه عدالت و ظلم‌ستیزی نیز محور هیات است. 🗣 حسین عباسی‌فر ⚜️ رهام، رسانه اقتصاد مردمی 🎬 @raham_media
هدایت شده از رهام مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☕️ کافه اقتصاد ۶ ◼️ ظرفیت هیات‌های مذهبی در اقتصاد 🔺️ مقدمه بازاری شدن، کالایی شدن است... 👈 در هیأت، شما به راحتی می‌توانید تولید انگیزه و خلق اراده کنید؛ چیزی که غربی‌ها به شدت دنبال آن هستند. 🗣 حسین عباسی‌فر ⚜️ رهام، رسانه اقتصاد مردمی 🎬 @raham_media