روایت انقلاب | حامد فلاحتی
رسوایی اصلاحطلبان با توهین به آیت ا... میرباقری
به گزارش صراط، در روزهای اخیر به بهانه انتشار تقطیع شده بیانات آیت الله میرباقری در رسانه ای ضدانقلاب خارجی و به تبع آن در رسانه های اصلاح طلب، موجی از حملات علیه این چهره فرهنگی و علمی کشور ایجاد شده است.
🔹نکته جالب در این حملات اینکه مشخص شد شخصیت های جریان اصلاحات با ادبیات و سخنان حضرت امام خمینی که همیشه خود را پیرو راه ایشان میخوانند نیز بیگانه اند زیرا آنچه آیت الله میرباقری در مورد مقاومت ملت ایران ذکر کردند در واقع بخشی از بیانات حضرت امام خمینی ره بود بنابراین مشخص میشود جریان اصلاحات با سخنان امام مخالف اند و آنچه در ظاهر بیان میکنند در همان حد تظاهر است و بس.
🔹به این بخش از سخنان امام که در آخرین ماه های عمر شریف خود خطاب به رزمندگان (معروف به منشور مقاومت) صادر کرده اند دقت کنید: «چهکسی است که نداند مردم عزیز ما در سختی هستند و گرانی و کمبود بر طبقه مستضعف، فشار میآورد؟ ولی هیچکس هم نیست که نداند پشتکردن به فرهنگ دوَل دنیای امروز و پایهریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامی با آمریکا و شوروی، فشار و سختی و شهادت و گرسنگی را بهدنبال دارد و مردم ما این راه را خود انتخاب کردهاند و بهای آن را هم خواهند پرداخت و بر این امر هم افتخار میکنند. این روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب، بیشهادت میسر نیست.»
🔹حال به عنوان نمونه به واکنش عباس عبدی از چهره های تندرو اصلاحطلب در توئیت خود در حالی که تصور میکرد این سخنان مربوط به آیت الله میرباقری است دقت کنید: «اگر ذرهای گرسنگی در این چهره دیدید مردم را خبر کنید. همین سخنان هم از روی سیری و آسایش است. چون انسان گرسنه و در حال سختی به این حرفها فکر هم نمیکند»!
🔹این موضع اهانت آمیز عباس عبدی که مشتی نمونه خروار از مواضع اصلاحطلبان در مورد آیت الله میرباقری است، غیر از اینکه بیانگر ادبیات توهین و تحقیر نسبت به مخالفین توسط طالبان اصلاح است، نشانگر اوج بیگانگی و دوری و عدم پذیرش مسیر و اندیشه حضرت امام خمینی (ره) در میان این جریان فکری است.
🔹اینکه علت اصلی حملات هماهنگ اصلاحطلبان به آیت الله میرباقری چیست هنوز چندان مشخص نیست ولی برخی آن را مرتبط با موضوع سخنرانی جلسه مذکور که تبیین شاخص های کلان روایت از رئیس جمهور تراز، شهید آیت ا... رئیسی میدانند. زیرا اصلاحات به شدت از تبدیل شدن شهید رئیسی به عنوان الگوی مدیریتی هراس دارد.
🔹البته در بین برخی از چهره های اصلاحطلب از آیت الله میرباقری به عنوان یک گزینه برای آینده انقلاب یاد میشود که این مساله بیشتر میتواند نیت حمله کنندگان به ایشان را هویدا کند.!
جهادتبیین
#غربگرایان
🆔 @h_falahati
دوگانه اسلام مسوولانه و اسلام منفعلانه ١.mp3
زمان:
حجم:
20.54M
#سخنرانی مذهبی
کیفیت زندگی در مسلک امام حسین ع
تعریف زندگی براساس اصول
دوگانه اسلام مسوولانه و منفعلانه
فرهنگ پذیری انسان
#محرم
#امام_حسینع
🆔 @h_falahati
7.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شیعه در طول تاریخ حکومت ولایی نداشته است حتی در زمان امیرالمومنین(ع)
🎙حجت الاسلام عالی؛
قسم جلاله میخورم که نعمت جمهوری اسلامی از بزرگ ترین نعمت های پروردگار است.
🖋متاسفانه برخی سکولارها و مقدسین اصطلاحات را نمیشناسند و با فهم ناقص خودشان به این سخنان استاد عالی اشکال می کنند!
نظام ولایی غیر از شخص معصوم است.
غدیر طراحی نظام ولایی است یعنی یک طرف نصب و دیگری بیعت براساس یک ساختار الهی!
اما آنچه رخ داد بر این اساس نبود مردم با علی ع بعنوان خلیفه در ساختار زمینی و طراحی شده خلفاء بیعت کردند!
تاسف از کماندیشی و نادانی!
🆔 @h_falahati
روایت انقلاب | حامد فلاحتی
شیعه در طول تاریخ حکومت ولایی نداشته است حتی در زمان امیرالمومنین(ع) 🎙حجت الاسلام عالی؛ قسم جلاله م
🖋به بهانه سخنان آقای عالی
🔺 "نظام اسلامی"، غیر از "شخص حاکم" است. ولو آن حاکم، علی ع باشد.
🔺غدیر، تعیین علی ع برای حاکمیت نبود فقط، بلکه مهمتر آنکه مهندسی نظام اسلامی بود. نظامی که مثل دین و شریعت، با اراده ربوبی خدای متعال تعیین تکلیف میشود.
🔺این نظام بعد پیامبرص کنار گذاشته شد. انتخاب مردم در چارچوب ویژگیهای عقلی و اخلاقی و دینی، ساختار ولایت الهی نیست حتی اگر معصومین با آن همراهی هایی کرده باشند. حتما این ساختار از سلطنت و وراثت، معقولتر است. در سلطنت و وراثت هم حتما حاکمی با خصایص بهتر و توانمندتر بهتر از حاکم ظالم و فاسق و فاجر است. اما حتی اگر امام معصوم هم در راس نظام غیر الهی و ولایی قرار بگیرد، و مثل یوسف ع یا امام رضایی(بالفرض) حاکم شوند در ساختار سلطنت، یا مثل امیرالمومنین ع حاکم شود در ساختار انتخاب مردمی، آن نظام غلط است، غیر عادلانه است. چون ساختار سیاسی غیر از شخص حاکم است. البته باید توجه داشت که ایجاد نظام اسلامی و ولایی نیز به دست یک نفر انجام نمیشود بلکه نیاز به دست و قدرت جامعه دارد.
🔺نظام سیاسی در دوران غیبت، نظام ولایی غدیر است نه نظام سیاسی "انتخاب در چارچوب ویژگیها" که خلفای راشدین بعد پیامبرص بر اساسش حاکم شدند. این دو ولو شباهتهایی با هم دارند، لکن از اساس متفاوتند.
🔺ملاک حکمرانی در ساختار نظام اسلامی، نصب الهی است و انتخاب و تطبیق و تعیین ویژگیها توسط مردم، طریق هستند. لذا حاکم، ولایتش مطلقه است و تقدم حکم او بر دیگر احکام شریعت، خودش شرعیت دارد. او غاصب نیست. تصمیمها در این نظام مقدسند، جان دادن برای آن ارزش است، به خلاف مدل های دیگر که تقدم احکام بر شریعت، خلاف و بدعت است و بنابر این حتما در دولت شخص غاصب، دولت دیگری وجود دارد، پنهانی، ذیل حکومت ولی الهی و اگر تبعیتی از حاکم رسمی هست به دستور او انجام میشود. مدلی که تا قبل از پیروزی انقلاب هم ادامه داشت.
🔺برخی خیال کردهاند آقای عالی، منظورش این است که شرط تبعیت و اطاعت سیاسی از ولی فقیه، اعتقاد به الهی بودن جایگاه آن است. این افراد، مساله را کلا اشتباه فهمیدهاند. بحث در اطاعت افراد نیست که خلط بین تعبدیات و توصلیات را تذکر دهیم، بلکه بحث در مبنای معماری نظام اسلامی است که به دست جامعه انجام شده. آیا مردم، نظام و ساختار ولایی و الهی را شکل داده اند یا ساختار بشری صرف. مردم ایران امام خمینی را به جای محمدرضا نگذاشتند، بلکه ساختار و نظام ولایی را جایگزین ساختار سلطنت کردند.
🔺نظام اسلامی_ بر اساس ولایت الهی_ چه نسبتی با عدالت دارد؟ ایجاد این نظام، اولین و اساسی ترین مصداق عدالت است. در واقع مهندسی فنداسیون جامعه و نظام اراده و حکم_ در کلانترین ساختار خود_ بر محور عدالت، واقع شده است. تنزل عدالت ساختار نظام سیاسی به عدالت و عمل کارگزاران، خطا است، آنانکه به دلیل خطای کارگزاران اصل عادلانه بودن نظام را زیر سوال میبرند، ظلم میکنند. همینطور تنزل مقوله عدالت نیز به معیشت و ملکیت و خارج کردن دایره عدالت از اراده و امر سیاسی، خود، ظلم بزرگی است.
✍️ علی مهدیان
🆔 @h_falahati
🔴 #غیررسمی /علی قلهکی فعال فضای مجازی اسامی اعضای شورای راهبری دولت آینده را به شرح زیر منتشر کرد:
▪️۱- محمدجواد ظریف
▪️۲- علی ربیعی
▪️۳- علی عبدالعلی زاده
▪️۴- هادی خانیکی
▪️۵- محسن رنانی
▪️۶- مجتبی لشکربلوکی
▪️۷- علی طیب نیا
▪️۸- سیدرضا صالحی امیری
▪️۹- علی تاجرنیا
▪️۱۰- فیاض زاهد
▪️۱۱- محمد رهبری
▪️۱۲- سمیه توحیدلو
▪️۱۳- امین عارف نیا
▪️۱۴- محمدرضا جلایی پور
▪️۱۵- محمد کبیری
▪️۱۶- علی شکوری راد
🔻بر اساس گفتههای محمدجواد ظریف، خروجی کمیته های مختلف به اعضای شورای راهبری با ترکیب بالا ارسال و از این بین ۳ تا ۵ گزینه برای هر وزارتخانه یا سازمان، انتخاب و به پزشکیان معرفی میشوند.
✍ نکته مهم: این افراد از هسته های سخت جریان اصلاحات هستند و برخی سوابق قضایی و امنیتی و تبانی علیه نظام و حضور فعال در فتنه های سالهای اخیر را در پرونده خود داشته اند. این افراد و این ترکیب برای آینده کشور بشدت هشدار دهنده میباشد.
🖋 نگرانی نسبت به این گونه شکل دادن دولت جدی است باید گوشزد کرد و مطالبه رسانهای را افزایش داد.
بحث بر سر آن نیست که با سلیقه انقلابیها دولت پیریزی گردد. سخن بر سر دوری از رادیکالیسم و فرصت سوزی است.
🆔 @h_falahati
روایت انقلاب | حامد فلاحتی
🖋به بهانه سخنان آقای عالی 🔺 "نظام اسلامی"، غیر از "شخص حاکم" است. ولو آن حاکم، علی ع باشد. 🔺غدیر
بیانیه تند حجتالاسلام ناظم زاده قمی خطاب به حجت الاسلام عالی
بسم الله الرحمن الرحیم
"انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزکاة و هم راکعون" (مائده، آیه ۵۵)
واعظ محترم حجت الاسلام و المسلمین آقای عالی
سلام علیکم
در شب تاسوعای حسینی در دفتر مقام رهبری نکته ای عجیب مطرح کردید که فکر مرا به خود معطوف کرد. شما گفتهاید: در طول تاریخ اسلام هرگز حکومت ولایی در شیعه نبوده و حتی حکومت امیر مومنان علی -علیه السلام+ هم حکومت ولایی نبوده بلکه مردم ایشان را به عنوان خلیفه چهارم می شناختند به جز چند نفر انگشت شمار!!!
جناب آقای عالی پیش از طرح چند سوال به این نکته اشاره می کنم که: بحث ولایت فقیه بین فقهای شیعه اختلافی است؛ اگر چه از نظر اینجانب با شرایطش مورد قبول است.
حال چند سوال از شما دارم:
۱ . مگر حکومت حضرت علی -علیه السلام- از دید شما باید حکومت ولایت فقیه باشد؟! مگر از قرآن و سنت برای ما ثابت نیست که حکومت حضرت، حکومت و امامت منصوب از طرف رسول خدا -صلوات الله علیه و آله- و به امر خداوند متعال است، لطفا به آیه فوق توجه نمایید. پس قیاس شما از اصل باطل است.
۲ . آیا امروز مگر همه دنیای شیعه، حکومت ولایت فقیه ما را قبول دارند؟ قطعا چنین نیست. به علاوه در همین انتخابات اخیر که حدود ۵۰ درصد مردم رای ندادند، آیا حکومت ولایی را قبول دارند؟ و البته در آن ۵۰ درصد الباقی هم باید بررسی شود.
۳ . بر فرض محال فرمایش شما را قبول کنیم و حکومت حضرت علی -علیه السلام- را حکومت ولایی ندانیم و حکومت جمهوری اسلامی ایران را ولایی فرض کنیم، آیا صرف نام حکومت ولایی بودن همه مشکلات کشور را حل می کند؟
۴ . جناب آقای عالی! بهتر نبود در این شب مهم که مطالب شما را ده ها هزار نفر از صدا و سیما می شنوند به جای طرح این مسائل بی فایده، گریزی به مشکلات طاقت فرسای اکثریت مردم می زدید تا رهبر معظم از زبان شما بشنوند و راه علاج را بیان کنند. همچنین گریزی هم به معضل طلاق و موانع ازدواج میزدید، تا معظم له دستوراتی در رفع این خطر بزرگ که نسل جوان را تهدید می کند، صادر کند. همچنین معضل مهاجرت جوانان تحصیل کرده و نیز فرار سرمایه ها را از کشور مطرح میکردید.
ای کاش گریزی می زدید به مراقبت امیرمومنان علی- علیه السلام- در حکومت غیرولایی! خود در حفظ بیت المال که حاضر نشد دیناری از بیت المال به برادر نابینا و عیالوارش داده شود. یا اشاره ای می کردید به خاموش کردن چراغ بیتالمال توسط علی -علیه السلام - زمانی که سخنان طلحه و زبیر غیر از مسائل جامعه و حکومت بود؛ تا مسئولان کشور بیشتر مراقب بیت المال باشند.
جناب آقای عالی می دانید کشور ما حدود ۶۰ درصد فقیر و یارانه بگیر دارد. خوب بود اشاره می کردید که امیرمومنان وقتی دید مردی طلب کمک می کند، فرمود: چرا باید در حکومت علی فقیر باشد؟! که جواب دادند او مسیحی است و امام -علیه السلام- در جواب فرمود: او در جوانی خدمت کرده و اینک در حال پیری باید از بیت المال بی نیازش کنید.
چه خوب بود می گفتید که حکومت غیرولایی علی! وقتی ابن کواء در مسجد و در حال نماز خواندن حضرت، آیه شرک آلود را به علی نسبت داد، حضرت با آیه جواب دادند نه با باطوم و مشت و حبس و حصر، و حتی حقوقش را قطع نکردند.
به راستی نمی خواهم شما را آزار دهم ، ولی بنده شما را سرباز امام زمان- عجل الله تعالی فرجه- و شاگرد مکتب امام صادق -علیه السلام- می دانم. افتخار شما و همه ما نوکری امام حسین -علیه السلام- است. بهتر است تاملی کنید و از محضر امیرمومنان علی -علیه السلام- پوزش بطلبید و در سخنرانی هایتان کمی هم به فکر رفع مشکلات مردم باشید و دست از غلو بردارید.
و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
حوزه علمیه قم
سید اصغر ناظمزاده
۲۶ تیر ۱۴۰۳
🔶حاشیه روزنه
ناظمزاده قمی از اعضای ارشد گروه حوزوی رادیکال موسوم به مجمع محققین است که مدتی #رئیسدفتر_آقای_منتظری بود و علیرغم ابهام در سوابق تحصیلی حوزویاش مدتی است داعیه مرجعیت دارد و مدتیست با پیامهای رادیکال در نقد سیاستهای نظام و رهبری شهرتی دست و پا کرده است.
روزنه
🆔 @h_falahati
جوابیه استاد عالی در ادامه می آید
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
بسمالله الرحمن الرحیم
جناب آقای ناظم زاده
سلام علیکم
لطف کنید هم توجه بیشتری به تمام سخنرانیهای بنده در بیت رهبری بیندازید که بیشترین انتقاد در همه موضوعات معیشتی، ازدواج ، اختلاس و....را بنده بدون ملاحظه هیچکدام از مسئولین داشته ام و هم توجه بیشتری به صحبتهای اخیر میکردید
ولایت دو جنبه دارد:
۱) جنبه ثبوتی و نفس الامری که اهلبیت علیهم السلام آنرا از جانب خدا داشته و دارند و ربطی به پذیرش مردم ندارد
۲) جنبه اثباتی و برای دیگران که تحقق آن منوط به پذیرش دیگران هست و با زور و تحمیل نیست (مثل الامام مثل الکعبه اذ توتی ولا تاتی) در زمان حضرت امیر علیه السلام این اتفاق نیفتاد که به عنوان ولی خدا و امام معصوم او را بپذیرند (تا چه برسد به سایر امامان معصوم) بلکه حضرت را به عنوان خلیفه چهارم پذیرفتند
(لم یمتثل امر رسول الله فی الهادین بعد الهادین)
ما که عرض کردیم حکومت ولایی نبوده نه ولایت ثبوتی خود حضرت امیر که از طرف خدا به او داده شده بلکه ولایت اثباتی برای دیگران که منوط به پذیرش مردم هست منظور بود که این عنصر تحقق نیافت ولی در زمان ما ولایتی که برای فقیه به اجماع فقها( با اختلاف در محدوده آن) بنا به نصب معصومین به عنوان نیابت عامه جعل شده توسط مردم پذیرفته شد
لذا ثبوتا و اثباتا نظام به عنوان نظام ولایی هست
نپذیرفتن ولایت معصومین بی لیاقتی و عدم رشد مردم آن زمان بوده و هیچ کسر شان اهلبیت(ع) نیست
و پذیرش در زمان ما رشد و بلوغ شیعه هست که زمینه های حکومت ولایی مهدوی هست انشاالله
حال شما بفرمایید این مطلب چه توهینی به اهلبیت(ع) یا چه غلو و مبالغه ای در پی دارد؟
#انقلاب_اسلامی
🆔 @h_falahati
🔰 گزیدهای از پیام امام خمینی درباره پذیرش قطعنامه 598
🔻... و اما در مورد قبول قطعنامه که حقیقتاً مسئلۀ بسیار تلخ و ناگواری برای همه و خصوصاً برای من بود، این است که من تا چند روز قبل معتقد به همان شیوۀ دفاع و مواضع اعلام شده در جنگ بودم و مصلحت نظام و کشور و انقلاب را در اجرای آن می دیدم؛ ولی به واسطۀ حوادث و عواملی که از ذکر آن فعلاً خودداری می کنم، و به امید خداوند در آینده روشن خواهد شد و با توجه به نظر تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی سطح بالای کشور، که من به تعهد و دلسوزی و صداقت آنان اعتماد دارم، با قبول قطعنامه و آتش بس موافقت نمودم؛ و در مقطع کنونی آن را به مصلحت انقلاب و نظام می دانم. و خدا می داند که اگر نبود انگیزه ای که همۀ ما و عزت و اعتبار ما باید در مسیر مصلحت اسلام و مسلمین قربانی شود، هرگز راضی به این عمل نمی بودم و مرگ و شهادت برایم گواراتر بود.
🔻 اما چاره چیست که همه باید به رضایت حق تعالی گردن نهیم و مسلّم ملت قهرمان و دلاور ایران نیز چنین بوده و خواهد بود.
🔻من در اینجا از همۀ فرزندان عزیزم در جبهه های آتش و خون که از اول جنگ تا امروز به نحوی در ارتباط با جنگ تلاش و کوشش نموده اند،تشکر و قدردانی می کنم و همۀ ملت ایران را به هوشیاری و صبر و مقاومت دعوت می کنم.
🔻در آینده ممکن است افرادی آگاهانه یا از روی ناآگاهی در میان مردم این مسئله را مطرح نمایند که ثمرۀ خونها و شهادتها و ایثارها چه شد.اینها یقیناً از عوالم غیب و از فلسفۀ شهادت بیخبرند و نمیدانند کسی که فقط برای رضای خدا به جهاد رفته است و سر در طبق اخلاص و بندگی نهاده است حوادث زمان به جاودانگی و بقا و جایگاه رفیع آن لطمه ای وارد نمی سازد و ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصلۀ طولانی را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم.
🔻مسلّم خون شهیدان، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است. خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده است. و خدا می داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست؛ و این ملتها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود. خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در این قافلۀ نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند!
🔻خداوندا، این دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روی مشتاقان باز، و ما را هم از وصول به آن محروم مکن. خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه اند و نیازمند به مشعل شهادت؛ تو خود این چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش. خوشا به حال شما ملت! خوشا به حال شما زنان و مردان! خوشا به حال جانبازان و اسرا و مفقودین و خانواده های معظم شهدا! و بدا به حال من که هنوز مانده ام و جام زهرآلود قبول قطعنامه را سر کشیده ام، و در برابر عظمت و فداکاری این ملت بزرگ احساس شرمساری می کنم. و بدا به حال آنانی که در این قافله نبودند! بدا به حال آنهایی که از کنار این معرکۀ بزرگِ جنگ و شهادت و امتحان عظیم الهی تا به حال ساکت و بی تفاوت و یا انتقاد کننده و پرخاشگر گذشتند!
🔻آری، دیروز روز امتحان الهی بود که گذشت و فردا امتحان دیگری است که پیش می آید. و همۀ ما نیز روز محاسبۀ بزرگتری را در پیش رو داریم. آنهایی که در این چند سالِ مبارزه و جنگ به هر دلیلی از ادای این تکلیف بزرگ طفره رفتند و خودشان و جان و مال و فرزندانشان و دیگران را از آتش حادثه دور کرده اند مطمئن باشند که از معاملۀ با خدا طفره رفته اند، و خسارت و زیان و ضرر بزرگی کرده اند که حسرت آن را در روز واپسین و در محاسبۀ حق خواهند کشید. که من مجدداً به همۀ مردم و مسئولین عرض می کنم که حساب اینگونه افراد را از حساب مجاهدان در راه خدا جدا سازند؛ و نگذارند این مدعیان بی هنر امروز و قاعدین کوته نظر دیروز به صحنه ها برگردند.
من در میان شما باشم و یا نباشم به همۀ شما وصیت و سفارش می کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمرۀ خود به فراموشی سپرده شوند.
#قطعنامه_598
🖋 قبول قطعنامه یک مساله کوچک نیست.شاید بتوان از جهت اهمیت در دهه شصت آنرا با برجام در دهه نود و تلخی فتنه ٨٨ در دهه هشتاد مقایسه کرد!
پذیرش این مساله یک تصمیم تکعاملی نبود!
عوامل داخلی و خارجی گوناگونی امام ره را برآن داشت تا این تصمیم تلخ را بگیرند.
در جبهه داخلی:ستاد جنگ،دستگاه دیپلماسی،بخشی از دولت و بخشهایی از نیروهای نظامی به این نتیجه رسیده بودند!
جبهه خارجی آن حکایت دیگری دارد.
🆔 @h_falahati
⭕️ آن که رئیس جمهور خواهد شد!
🔹آنها که تصور می کنند تا چند روز دیگر پزشکیان رئیس جمهور خواهد شد سخت در اشتباهند! چون :
▪️پزشکیان نه تنها ایده والگوی مشخصی برای اداره کشور ندارد بلکه درک و تصور او از اداره کشور و جایگاه ریاست جمهوری و اختیارات و مسئولیتهای آن غیرواقعی و تخیلی است ! حوصله مطالعه و کسب اطلاعات در این عرصه را هم ندارد.
▪️پزشکیان نه مانند خاتمی اهل نظر و اندیشه است و نه مثل رفسنجانی و احمدی نژاد شخصیتی مدیر و قدرت طلب ! او حتی مانند روحانی، سیاست باز و سیاسی کار هم نیست!
▪️نگاه پزشکیان به سیاست و اداره کشور بسیار عامیانه و معمولی است و نه می تواند و نه مایل است از پیچیدگی های حکمرانی درک درستی داشته باشد! او حتی با وجود چهار دوره نمایندگی مجلس ( و یک دوره نایب رئیسی مجلس) توانایی و تمایلی به انجام وظایف نمایندگی هم نداشت و به گواهی برخی از نمایندگانی که در مجالس مختلف با او همکار بوده اند از انجام بسیاری از مسئولیتهای نمایندگی شانه خالی می کرد.
🔹 و دقیقا به علل فوق ، اصلاح طلبان او را گزینه ای مطلوب برای ریاست جمهوری دانسته و با هدف بازگشت به قدرت ،گرد او جمع شده و برایش تبلیغات کردند. طرح اصلاح طلبان برای دولت پزشکیان از این قرار است :
▪️پزشکیان در ظاهر رئیس جمهور خواهد بود و برخی از وظایف تشریفاتی و نمایشی رئیس جمهور را انجام خواهد داد اما در عمل،قدرت میان طیفهای مختلف اصلاحات تقسیم خواهد شد و ریاست جمهوری بنام پزشکیان اما به کام قدرت طلبان اصلاحات خواهد بود!
🔹 ریاست جمهوری پزشکیان،سفره گستره قوه مجریه را دو دستی تقدیم تشنگان قدرت خواهد کرد و آنها بدون مزاحمت یا دخالت رئیس جمهور، هر چه بتوانند انجام خواهند داد و هر چه اراده کنند را خواهند بلعید و البته طوق مسئولیت و پاسخگویی را بر گردن پزشکیانِ بی خبر و ساده دل خواهند انداخت و هزینه های تخلفات و منفعت طلبی هایشان را به حساب پزشکیان واریز خواهند کرد !
🔹در عمل، سکان ریاست جمهوری به دستِ تازه بدوران رسیده ها و نسل میانی اصلاحات خواهد افتاد،بدون آن که مسئولیت،پاسخگویی،عواقب و پیامدهای منفی آن را پذیرفته و برعهده گرفته باشند!
🔹نشانه های این روند خطرناک و فاسد در شکل گیریِ کمیته هایِ سهم خواهی و تقسیم قدرت به مدیریت ظریف و با مشارکت سیاسی کاران حرفه ای جبهه اصلاحات به وضوح قابل مشاهده است!(روندی که حتی داد بهزاد نبوی را هم درآورده است!)
▪️به همین دلیل،"دولت آینده" خطرناک ترین و آشفته ترین دولت جبهه اصلاحات خواهد بود چون رئیس جمهور آن،تسلطی بر زیر مجموعه خود نخواهد داشت و مدیران دولت هم از رئیس جمهور حساب نخواهد برد و تمکین نخواهد کرد!
🔹راهکار مقابله با این وضع نامطلوب،ورود جدی، هوشمندانه و بی تعارف مجلس به مقوله رای اعتماد به وزرا است و در این مسیر مسئولیت اصلی بر دوش نمایندگان انقلابی و متعهد مجلس است.نمایندگانی که مانع تکرار خطای نابخشودنی مجلس نهم در دادن رای اعتماد کامل به کابینه پر مسئله و مشکل ساز حسن روحانی باشند.
دکتر محمد کوشکی
🖋 تحلیل دکتر کوشکی از میان سایر تحلیلهای دیگر این روزها تاحدود زیادی با اخبار و قرائن و شواهد گوناگون منطبق است.
#تحلیلسیاسی
🆔 @h_falahati
32.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ اصلاح طلبان از تشبیه پزشکیان به گورباچف چه هدفی را دنبال می کنند؟ پروژه ای که یکبار در دوران خاتمی دنبال شد و با واکنش تند رهبر انقلاب مواجه شد!
این سخنرانی را بشنوید...
سال ۷۹ رهبر انقلاب در یک سخنرانی مهم ۴۲ بار از گورباچف نام برد و ضمن تحلیل شخصیت وی و شوروی، توضیح داد که چرا جمهوری اسلامی با شوروی و خاتمی با گورباچف فرق دارد و ایران مثل شوروی فرو نمی پاشد...
🆔 @h_falahati