eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.3هزار ویدیو
245 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
حامد فلاحتی
وقتی می‌گوییم برنامه ندارید و گاه فقط حاشیه‌سازی میکنید، یعنی همین اظهارات نسنجیده و بهم‌ریخته!! 🆔
کم اما درست اطلاع رسانی کنید! 🔹یک عنوان شغلی در دولت، "معاون اول رئیس جمهور". یک عنوان دیگر، "سخنگوی دولت"؛ و باز هم عنوان دیگری به نام "شورای اطلاع رسانی دولت". و عنوان چهارم، "معاون اجرایی". اما اینها کارشان چیست؟ 🔻نفر اول می گوید: "چاره ای جز انتقال پایتخت نداریم. قطعا در انتقال پایتخت تردید نمی‌کنیم، اگر به این جمع‌بندی برسیم که به خاطر محدودیت‌ها در ارائه خدمات، نمی‌توانیم پاسخگوی مردم باشیم. مکران گزینۀ جدی انتقال پایتخت است". 🔹دومی ادامه می دهد: "پایتخت جدید، قطعا جنوب و منطقه مکران است/ موضوع در حال کار است". 🔻اما بحث که بالا می گیرد و کارشناسان از غیر کارشناسی بودن ایده انتقال پایتخت از تهران به مکران در حاشیه دریای عمان می گویند، نفر سوم عنوان می کند: "انتقال پایتخت قطعی نیست و فقط در حد یک ایده است". 🔹پس از آن هم دو ۲ عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، بحث را گرم می کنند و به انتقاد از ناهماهنگی معاون اول، معاون اجرایی و سخنگوی دولت در مورد انتقال پایتخت می پردازند. و نهایتا سخنگوی دولت هم می گوید: من نگفتم پایتخت به مکران خواهد رفت. 🔻نتیجه چیست؟! چند هفته بحث بی حاصل و سرگرم کردن افکار عمومی و کارشناسان به مباحثی بدیهی! 🔹دولت، دستگاه عریض و طویلی در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی دارد: سخنگوی دولت، رئیس و شورای اطلاع رسانی دولت، معاونت ارتباطات دفتر رئیس جمهور، اداره کل روابط عمومی ریاست جمهوری، دبیر هیأت دولت و... 🔻آیا بهتر نیست این مجموعه عریض و طویل حتی المقدور ادغام شوند، یا لااقل اطلاع رسانی فقط از سوی یک نهاد دولتی انجام شود؟ این، علاوه بر ضرورت پرهیز از اظهارات نسنجیده و ناپخته و آمیخته با بی دقتی در مسائل گوناگون است. محمد ایمانی 🆔 @h_falahati
بازخوانی کتب رشد۴.mp3
10.07M
بازخوانی کتب کتاب 🆔 @h_falahati خلاصه بحث 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
خلاصه ای از سیر مباحث کتاب ٢ ▫️ تاثیر بحران‌ها و شدائد دچار بهم ریختگی فهمها، محتواها، کلمات و واژه‌ها می شویم ▫️ آنهایی که سازمان درونی ندارند این واژه‌ها و تبعا فهم ها و درکها بهم می‌ریزد. مانند استفاده از واژه های حق انتخاب، آزادی، جوانی، انسانیت و... ▫️ تدبیر در رهبری، تقدیر در برنامه‌ریزی و تنظیم در عمل کمک می‌کند که ما سوار بر بحران‌ها باشیم نه جاری در بحران‌ها و تلاطم ها ▫️ تدبیر دوراندیشی، دیدن عواقب، فرداها و آینده‌ها(آگاهی و شناخت اینجا مهمترین مساله است) ▫️ تقدیر برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف است. در حقیقت تقدیر طرح ریزی زمین بازی ترسیم شده در تدبیر است. ▫️ اما گام بعدی تنظیم در عمل است. برقرارکردن ارتباط بین امکانات و شرایط و داشته‌ها و نظم دهی به امورات بینشی در مقام عمل است.سختی داریم ولی بحران نداریم. در این موارد است که فرد حتی سوار بر مرگ است نه در چنگال مرگ ▫️ برای رسیدن به تنظیم باید اول از اولویتها و امور اهم شروع کرد و ورزیدگی یافتن است ورزیدگی از مسائل جزئی آغاز می شود. ▫️ تنظیم شدن برای ما حرکت معقول می آورد تنظیم شدن همان هماهنگی با نظام‌های موجود در عالم است. خدای متعال نظام هستی را براساس هوسهای ما تنظیم نکرده است بلکه براساس اسباب و علل مورد اراده خودش منظم نموده است. شتابزدگی ناشی از این تنظیم نشدگی است که نتیجه آن از دست رفتن فرصت‌ها، تضییع امکانات و فوت شدن امکان‌هاست. نتیجه این حالات خستگی، افسردگی و احساس بن‌بست است. برای همین افراد برگذشته خود میشورند و آنرا انکار می‌کنند. برای همین ما بازیچه شتابها هستیم. ▫️ بازیچه فردی است که انتخابش، عملش، تفکرش و رفتارش تاثیری در سرنوشت او ندارد بلکه او بازیچه است. بازیچه احساسات لحظه‌ای، عشق و غضب یا هیجان و هوس لحظه‌ای. ▫️ در دستورات دینی نکات زیادی مبنی بر مقابله و فرونشاندن هیجانات آنی داریم، غضب، شهوت، هوس، فرح یا غم آنی ▫️ عظمت رشد یافته آنی است که در طرحش برای خانه آخر و خط نهایی هم توان دیدن را داشته باشد. آنی که برنامه‌ریزی می‌کند باید بداند که خط آخری هم هست اگر برای آن فکری نکرده باشد بحران‌ها او را بهم خواهند ریخت(ولنبلونکم بشئ...) ▫️ نداشتن حرکت فکری باعث می‌شود ما زودتر از معانی به کلمات برسیم، برای همین مومن، صابر، شاکر، تسلیم و... را با عادت‌های خود معنی میکنیم نه حقیقت آن معانی ▫️ مشکل ما امتلاء ذهنی و پرخوری فکری است. ▫️ برای دسته‌بندی و تیپ‌بندی نیازمند مبنا و اساس هستیم: این مبنا براساس نوع برخوردی است که با حقیقت دارند: (کافر، شاک، منافق، مستضعف) ، (مسلم، مومن، محسن، متقی، شاکر، مخبت و مقرب/ این مراحل گویای یک طرح سلوکی استاد است مانند منازل السائرین) ▫️ کافر، حق را می‌فهمد و حجت بر او تمام است ولی از حقیقت چشم می‌پوشد. تحقق گفر با دانستن و انکار است. ▫️ شاک، در حقیقت شک و تردید دارد. گاه یافتی و تن به حقیقت نمی‌دهی این شک برخواسته از انتخاب غلط است. این شک مذموم است. گاه بخاطر تردید در حقیقت است. ▫️ منافق، حق را فهمیده ولی تابع منافع است می خواهد ببیند منافع کدام طرف است یمیلون مع کل ریح، شک را میفهمند ولی حقیقت برای آنها اولویت ندارد. به آن اهمیت نمی‌دهند. ▫️ مستضعف، به حقیقت نرسیده اند لایستطیعون حیلة و لایهتدون سبیلا، حتی اگر تحقیق کنند به جایی نمی‌رسند و در ضعف نگه‌داشته شده‌اند و در حقیقت برخورد و تلقی با حقیقت نداشته‌اند. 🆔 @h_falahati
سخنان مُمِلّ! ▪️آش حرف های تکراری، ملال آور و بی‌محتوای پزشکیان بقدری شور شده که صدای روزنامه غربگرای هم‌میهن را هم درآورد. ▪️هم میهن در شماره امروز خود با اشاره به اینکه پزشکیان در اوج رفتار پوپولیستی، متن نوشته شده توسط کارشناسان را به بهانه حرف دل زدن کنار گذاشت؛ حرف های پزشکیان مُمِل یا ملال آور خواند. ▪️متاسفانه سخنان بی حساب کتاب پزشکیان که این روزها عنوان رئیس جمهور را هم یدک می کشد نه تنها عمدتا کلی و فاقد خاصیت است بلکه در بسیاری موارد اثرات وحشتناکی را در حوزه سیاست خارجی و روابط با سایر کشورها به بار آورده است که ظاهراً توسط تیم های رسانه‌ای پولگیر رفو می شود... ▪️آیا ملت گنهکار است که باید سخنان بی حساب کتاب و خسارتبار پزشکیان را تحمل کند، تمسخر شود و کلی هم خسارت ببیند؟ 👤 مهدی‌یار 🆔 @h_falahati
🔥وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ... ـــــــــــــــــــــــ صابرین نیوز 🆔 @h_falahati