eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
4.4هزار ویدیو
246 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران 🔹در ادامه حمایت غرب از اغتشاشات اخیر در ایران، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کرد. @Farsna 🖊 دیگر مسامحه با غرب مستکبر و وحشی معنی ندارد دولت مذاکره را تعطیل و تمامی سفارتها را به سطح کارداری برگرداند و سفرا را به عنوان عناصر نامطلوب تلقی کند! غیر از این باشد رفتار شما با دولت غربگرای روحانی تفاوتی ندارد و اندیشه و تصمیم منسجمی ندارید! 🆔 @h_falahati
چه پاسخ خوبی داد حمید رسایی به سئوالی در مورد این که: چرا با وجود فیلترینگ در پلتفرم‌های فیلتر شده فعالیت می‌کنید؟ 🖊 این نکته آقای رسایی در پاسخ به یک کاربر و تایید آقای دارابی درست است لکن تطبیق آن مربوط به شان و میزان تاثیرگذاری و نحوه فعالیت افراد دارد بدیهی است بسیاری چنین شانی ندارند. 🆔 @h_falahati
14.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👓 دیدن این کلیپ ضروری است! ❗️ آزمایشی که به شما ثابت میکند چطور میتوانید با دانستن حقیقت، آن را تکذیب کنید و فکر کنید کار درست را انجام میدهید! اتفاقی که در این فتنه گریبان، قریب به اتفاق کاربران را گرفت و از جانب رسانه‌ها به آنها تحمیل شد! هنگامی که در برابر رفتارهای غیرمنطقی مقاومت خود را از دست می دهیم و استقلال شخصیتی نداریم! تاثیر رسانه! 🆔 @h_falahati
. 💢 گوسفند، نه بیشتر! ♦️تصور می کردیم آمریکایی ها، فقط به عربستان سعودی به چشم "گاو شیرده" نگاه می کنند. 🔹اما نشریه فرانسوی معتقد است آمریکا، کشورهای اروپایی را مثل گلّه گوسفند، به هر سمت که بخواهد، می برد. ♦️گوسفند را البته آخر سر به کشتارگاه می برند. 🔹نشریه گلوبال تایمز هم اخیرا نوشت اوکراین از نگاه آمریکا، فقط گوشت دم توپ است، نه بیشتر و نمی تواند حتی عضو ناتو باشد! ♦️یاد اصلاح طلبانی افتادم که می گفتند آمریکا مثل گاوی است که دیگر کشورها، پستان های او را گرفته و دوشیده اند، اما ما در جمهوری اسلامی، همیشه شاخش را گرفته و درگیر بوده ایم (!) محمد ایمانی 🆔 @h_falahati
21.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ چرا شرایط سخت شد؟! نیازمند استغفار است! 🆔 @h_falahati
سطح منازعه انقلاب اسلامی! حامدفلاحتی ______________________________ نوشتار اول ☀️ و کایّن من نبیّ قاتل معه ربیّون کثیر فماوهنوا لمااصابهم فی سبیل الله... 🔰 این روزها بسیاری از به اصطلاح کارشناسان و محققان علوم انسانی در قالب‌های گوناگون در رسانه ها حتی تلویزیون دست به تحلیل هایی از جنس آنچه خوانده اند، زدند و تبعا جمهوری اسلامی را در جایگاه مقصر نشاندند و عامل اصلی این وضعیت اغتشاشی را آرمانها و اهداف انقلاب و عملکرد چهل ساله آن و... دانستند. در این وضعیت تحلیلی برخی سیاسیون کینه ورز هم ضریب این تحلیل ها را بالا بردند! اما آنچه واقعیت داستان انقلاب در سطح کلان اجتماعی است، این نکته است که جریان غرب از کورسو امیدهایی مانند ماجرای فوت هم نمی گذرد و یک و ای را با ما از دست نمی دهد! مساله مهم پاسخ به چرایی این فرصت طلبی است! این حجم از رصد و شناسایی از نقاط ضعف، در هیچ دوره تاریخی برای حکومت و نظامی رخ نداده است! 🔷 به نظر می رسد که انقلاب با جریان تمدنی غرب به حدی رسیده است که طرف مقابل آخرین حربه های خود بکار می گیرد! عمق این منازعه از ابتدای انقلاب خیلی قابل درک نبود و برخی افراد از عموم مردم و برخی افراد به اصطلاح خواص قشری نگر این منازعات نظامی و سپس اقتصادی را نتیجه شعارها و اعلامیه های رسمی و ایدئولوژیک انقلاب می دانستند و معتقد به پسروی در آنها شدند! اما نتیجه آن پسروی ها در حوزه فرهنگ و اقتصاد، فشار بیشتر و عدم حل منازعات در سطح کلان بود! تا جایی که گاه جریان غرب را به پیروزی امیدوارتر کرد! چرا این منازعات حل نشد؟ به این دلیل که هرگز در این دو نوع نگاه امکان حل منازعه نیست عامل آن هم به رسمیت نشناختن انقلاب توسط غرب است و چرا که غرب موجودیت انقلاب را نافی تمام نرم افزارها و خرده فرهنگ های خود می بیند! پس انقلاب اصل موجودیت غرب را هدف گرفته است! هنگامی که ظرفیت منازعه انقلاب تا این سطح رشد کرده و برای آن برنامه و آمادگی کسب کرده است، فعالان و کنشگران داخلی انقلاب باید برای این سطح درگیری خود را آماده سازند! این مساله فراتر از ساماندهی خدمات رسانی در داخل کشور و حرکت به سوی عدالت است! این مساله نیازمند به ربیّیون و الهیونی دارد خود را وقف نورانیت جامعه و اقامه توحید کرده اند! این سطح از گفتمان انقلاب مشکل عمومی سازی دارد و خواص سیاسی به فراخور حال خود تاملات قابل قبولی از آن ندارند. عمومی سازی گفتمان انقلاب یکی از نکاتی است که در گفتار مراحل انقلاب بدان اشاره دارد. امید که این سطح از منازعه انقلاب را درک کنیم و به سمت آن حرکت کنیم. 🆔 @h_falahati
5.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | اشتباه می‌کنند... 🔻 رهبر انقلاب: انگیزه‌ی دولتهای خارجی این است که احساس میکنند کشور در حال پیشرفت به سمت قدرت همه‌جانبه است و این را نمیتوانند تحمّل کنند؛ این را احساس میکنند، می‌بینند. می‌بینند که بحمدالله بعضی از گره‌های قدیمی در حال گشوده شدن است... 👈🏻 برای اینکه این حرکت را متوقّف کنند، نشسته‌اند برنامه‌ریزی کرده‌اند... 📥 سایر کیفیتها👇 https://khl.ink/f/51162 🆔 @h_falahati
پاسخ دندان‌شکن به محمود صادقی 🆔 @h_falahati
🌀 نظرات و تذکّرات استاد شهیدی دربارۀ طرح تغییر متون حوزه‌های علمیّه 🔸 استاد محمّدتقی شهیدی پس از درس در حلقه درسی خویش، برای جمعی از فضلای حوزۀ علمیّۀ قم، مطالبی دربارۀ طرح تغییر متون حوزوی بیان فرمودند که بدین شرح است: 🔹 در تغییر متون درسی حوزه‌ها، باید نظر مراجع عظام و ارکان حوزه رعایت شود و نظر ایشان بر نظر دیگران، مقدّم است. قوام و بالندگی علمی حوزه به امثالِ آیت‌الله شبیری زنجانی است و ارائۀ طرح جدید بدون تأمین نظر ایشان، به نظر این‌جانب، اشتباه است. 🔹 در این طرح جدید که آن را عِدل طرح قدیم قرار داده‌اند، هرچند ما در حسن نیّت برخی از عزیزان -مانند مدیر محترم حوزه- شکّی نداریم؛ امّا در عمل، جمعی از مدیران اجراییِ میانی، اعمال سلیقه کرده و مطابق تخییر، عمل نکرده‌اند؛ بلکه در عمل، طلّاب را به سوی طرح جدید سوق داده‌اند! اگر گفته می‌شود که مشکل از زیرساخت‌هاست، می‌توان نتیجه گرفت که ارائۀ چنین طرحی در شرایط کنونی، صلاح نبوده‌است. 🔹 بدون نام‌بردن از طرح جدید هم می‌شد برخی کتاب‌های معتبر مانند «حلقات» را -اگر مراجع بزرگوار، نظر مخالف، ابراز نمی‌کردند- بدون هیاهو، دست‌کم در برخی مدارس، پذیرفت؛ در این صورت، حسّاسیّتی نیز برانگیخته نمی‌شد. 🔹 در کتاب‌های جدیدی که مطرح شده، کتاب‌هایی مانند «الفائق» و «الشخص الاعتباريّ» را تنها به‌عنوان کتابی در کنار کتاب‌های درسی (و نه جایگزین آنها) می‌توان پذیرفت. این دو کتاب، اگرچه نتیجۀ زحمات گروهی از استادان محترم است و در جلسات متعدّد بررسی شده؛ امّا در آن جلسات، سلیقه‌های مختلف، مطرح بوده و انتخاب مطالب و نظر نهایی، طبق ضوابط مطرح نزد اداره‌کنندگان جلسات بوده‌است و آن را به تک‌تکِ اعضا نمی‌توان نسبت داد. البتّه، موضوعات خوبی در آنها مطرح و بحث شده‌است؛ امّا به هر حال، من جایگزین‌شدنِ آنها به‌جای برخی کتاب‌های درسی را صلاح نمی‌دانم؛ البتّه، اگر به‌عنوان متن درسی مستقلّ خوانده شوند، مانعی ندارد. 🔹 از این دو کتاب بگذریم، نگرانی این است که راه برای تدریس کتاب‌های ضعیف باز شود و این مسئله‌ای است که در آینده، برای حوزه‌های علمیّه، خطرناک است. 〰〰〰〰〰〰 📌 بیشتر بخوانید: 🌀 استاد شهیدی: با اینکه بدیل اختیاری بشود موافقم https://eitaa.com/manahejj/5577 🌀 استاد شهیدی: حلقات، خوب و مفید است / قبول ندارم متن پیچیده علمیت را بیشتر می‌کند https://eitaa.com/manahejj/5580 مناهج 🆔 @h_falahati
جزوات و لوازم‌التحریری که از دانشجویان معترض اصفهانی کشف و ضبط شد. با این تصویر خیلی راحت‌تر میشه نخبه‌های اوین رو تصور کرد ☺️ 🖊 آن استاد دانشگاهی که توییت می کند تا آزاد شدن تمامی دانشجویان کلاس درس تشکیل نمی شود!! خود اغتشاش گر است. 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🌀 نظرات و تذکّرات استاد شهیدی دربارۀ طرح تغییر متون حوزه‌های علمیّه 🔸 استاد محمّدتقی شهیدی پس از د
🌀 رسائل و کفایه سالهاست از متون درسی حوزه حذف شده‌اند 🖋 علی مهدوی ❇️ حضرت آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی -دام بقائه- که به راستی در فقاهت و تقوا از سرآمدان و بزرگان محترم حوزه‌های علمیه شمرده می‌شوند، دلسوزانه و خیرخواهانه نکاتی را در عظمت و اهمیت رسائل و کفایه و تهدید افت تحصیلی طلاب بر اثر کمرنگ‌شدن این کتب فرموده‌اند. همه بزرگان و همچنین شورای عالی، دغدغه‌ی رشد و اعتلای هرچه بهتر حوزه و روحانیت را دارند؛ لذا سخنان حضرت آیت الله العظمی شبیری نیز در غایت شفقت و دلسوزی و نگرانی برای آینده‌ی حوزه‌هاست. 👈🏻 اما اگر شورای عالی -یا حتی مسئولین حوزه- خیلی پیش‌تر از آغاز طرح، چالش‌های پیش‌روی حوزه در نظام آموزشی را برای مراجع و بزرگان حوزه تبیین می‌کردند، شاهد عدم همراهی برخی بزرگان با طرح تحول نبودیم. 🔹 باید تبیین می‌شد که سالهاست رسائل و مکاسب و کفایه برای بخش قابل توجهی از بدنه‌ی سطوح عالی، به عنوان کتب درسی حوزه نیست! ولو اسم و امتحانش هست. 🔻 از آنجا که رسائل و کفایه با وجود اهمیت و علمیتی که دارند: به عنوان متن آموزشی نگاشته نشدند، دارای متونی مغلق هستند و انسجام آموزشی لازم بین مطالب آنها نیست تا هندسه‌ی علم اصول را براحتی به طلاب سطوح عالی منتقل کند و افزون بر همه، نوع تحصیلی که طلاب در مدارس آموزش و پرورش داشته‌اند، برای آنها ذائقه‌ای ساخته است که نوعا طبع طلاب با کتبی همچون رسائل و کفایه سازگار نیست؛ لذا الزام این کتب بر همه‌ی طلاب در این سطح، موجب سرخوردگی و یأس طلاب در فهم علم اصول می‌شود؛ مگر عده قلیلی که زحمت فهم این کتب را به جان خریده‌اند و با مطالعه و تدرّس و شرح و مباحثه، فراز و نشیب‌های فهم آن را بر خود هموار می‌کنند. 🔺 در مقابل، «کتاب حلقات» علاوه بر اینکه محتوای علم اصول را در سطح بالاتری به طلاب ارائه می‌دهد، بر سیاق آموزشی و روان نگاشته شده، دارای انسجام محتواست و طلبه متوجه ربط بین مسائل و هندسه‌ی آنها می‌شود؛ و افزون بر همه، طلبه احساس رشد و یادگیری پیدا می‌کند. ♨️ حوزه سالهاست با افت شدید تحصیلی مواجه است؛ نه اینکه طلاب نمی‌خواهند درس بخوانند‌ (که شاید عده‌ قلیلی هم یافت شوند که حال درس‌خواندن نداشته باشند)؛ اما بسیاری، توان و حوصله‌ی فهم متون دشوار این کتب را ندارند. لذا سرخورده و آزرده و چه بسا افسرده از اینکه کتاب جایگزینی برای تحصیل رسمی نیست، دل از فهم این کتب بریده و به تلخیص‌خوانی -آن هم با هدف اخذ نمره قبولی- روی می‌آورند. 🔹 سالهاست، تعداد قابل توجهی از طلاب آزاد، حتی حاضر به خریدن و تورق کتب رسمی حوزه (یعنی رسائل و مکاسب و کفایه) نیستند؛ و به جای این کتب، به خریدن کتب تلخیص و نمونه سؤال و مطالعه‌ی آنها در شب امتحان روی آورده‌اند. تا جایی که در اذهان برخی اینگونه تداعی شده کأنّ علم اصول، علم بی‌ثمر یا کم‌ثمری است!! 🔹 نکته‌ی بسیار مهم اینکه گزاف نیست اگر بگوییم نود درصد از بدنه‌ی حوزه، نمی‌تواند با این برنامه‌ی سنگین درسی، با علم اصول مأنوس شود و حتی در اثر الزام آن، از علم اصول منزجر می‌شود. همانطور که حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی هم فرمودند: «توجّه خاصّ علماء به "کفایة الأصول" سبب شده که این کتاب، متن درسی و جایگزین کتب پیشین گردد و در این میان، هیچ الزامی در کار نبوده‌است»؛ لذا این هم صحیح به نظر نمی‌آید که به هر قیمتی برای آحاد حوزویان یک برنامه‌ی واحد، الزام شود؛ ولو به تبع آن، بسیاری از طلاب، انگیزه‌ی تحصیل را از دست بدهند. ❓اگر یک عده، توان فهم مطالب شیخ یا آخوند رضوان الله تعالی علیهما را نداشته باشند، بهتر نیست کتابی به عنوان بدیل قرار داده شود که کار مرحوم شریعت اصفهانی را برای طلاب امروز انجام دهد و مطالب اصول را قابل فهم‌تر و ساده‌تر برای طلاب تبیین کند؟ ✅ دغدغه‌ی امروز شورای عالی که در واقع نمایندگان بزرگان حوزه هستند این است که در این دوراهی: یا راضی شوند بسیاری از طلاب، هیچ اصطیادی از علم اصول نداشته باشند یا تدبیری کنند که بدنه‌ی سطوح عالی، حظّ حداکثری و بهره‌ی لازم را از علم اصول ببرند؛ کما اینکه ورودی‌های درس خارج، حکایت از کیفیت علمی خیلی بهتر طلابی دارد که با حلقات، مأنوس بوده‌اند. 🔹 امیدواریم شورای عالی این دغدغه‌ی خطیر را برای حضرات مراجع از جمله حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی که از سرمایه‌های کم‌نظیر حوزه‌های علمیه هستند تبیین کنند تا ایشان و دیگر بزرگان نیز موافقت و همراهی خود را با این طرح تحولی اعلام کنند. 🔹 همچنین امیدواریم که دست‌اندرکار اجرایی این برنامه هست، ضعف‌ها و برخی اشتباهات و تغایراتی که بین مصوبه‌ی شورای عالی با آنچه در صحنه‌ی واقعیت دارد اجرا می‌شود را شناسایی و برطرف کنند. 🗂 مناهج 🆔 @h_falahati
لجاجت های علی آقا اسطوره!! ظاهرا دایی که خیلی از گل‌هایی که زده است مشعوف است و به نظرش می رسد بخاطر آن گلها می تواند راجع به هر موضوعی اظهار نظر کند و رطب و یابس ببافد حالا یادش آمده که پدر اسرا پناهی هم هست مانند فاطمه معتمد آریا که می گفت من مادر آن دختری هستم که شما کشتید!! لجبازی سلبریتی که حتی در زندگی خصوصی خودش دروغ گویی می کند معنای عجیبی دارد! ظاهرا از جایی دارد دستور می گیرد یا گرفتاری دارد او چند سال پیش گفته بود یک ازدواج کردم سپس دخترش دنیز دایی دروغش را برملاکرد حال در مورد کشور و نظام چرندیات می گوید! نمی دانم این بی مقدار کی سرمایه ملی شده است ولی مدعی العموم جلوی این کذب گویی را بگیرد اذهان و افکار عمومی هم حقوقی دارند. 🆔 @h_falahati