🌀 تهدید به ترور مرحوم حاج شیخ عباس قمی
📝 به جرم بدگویی از آمریکا!
🔸 #کمیته_مجازات در سال 1334-1335 قمری، حدود ده سال پس از پیروزی انقلاب #مشروطه و در روزهای پس از اشغال ایران در زمان جنگ جهانی اول و در تهران تشکیل شد.
اعضای کمیته مجازات بر این باور بودند که تنها راه رهایی از شرایط موجود و مبارزه با فساد و ظلم باقی مانده، راه قهرآمیز و مسلحانه است!!
🔺 یکی از افرادی که از سوی کمیته مجازاتیها تهدید به ترور شد، شیخ عباس قمی (رحمةاللهعلیه)، محدث شهیر و صاحب تألیفات متعدد مانند مفاتیح الجنان، سفینةالبحار، منتهیالآمال، هدیة الاحباب و غیره است.
🔻 کمیته مجازات مشهد در نامهای بیادبانه و توهینآمیز، این عالم جلیلالقدر را تهدید به ترور کرد.
متن نامه به این شرح است:
«آقای آقا شیخ عباس قمی، پدرسوخته! شنیدم که در منبر از آمریکاییها حرف بد میزنید، اگر شنیده شد که دومرتبه از این گونه مزخرفات بگویید و تکذیب نکنید، همین دوشنبه به ضرب گلوله شکمت را مثل سگ پاره و پردود خواهیم کرد. کمیته مجازات مشهد»
#شیخ_عباس_قمی
🌐 منبع:
psri.ir/?id=481bd110zc
مناهج
🆔 @h_falahati
🔹 کیفیت خواندن دعای معروف ماه رجب بعد از نمازها چگونه است؟
⬅️ آن چه که مرسوم شده این چنین است که از عبارت (یا من ارجوه) شروع می کنیم و وقتی به عبارت (یا ذا الجلال و الاکرام) می رسیم، دست چپ را به محاسن گرفته و انگشت سبابه دست راست را حرکت داده و آن گاه بخش (یا ذا الجلال و الاکرام) تا به آخر را می خوانیم.
❓ حال سوال این است که آیا این روش خواندن بر اساس روایت است؟
🔹 مرحوم سید بن طاووس در کتاب اقبال الاعمال این چنین نقل می کنند:
⬅️ في حَدِيثٍ طَوِيلٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع جُعِلْتُ فِدَاكَ هَذَا رَجَبٌ عَلِّمْنِي [فِيهِ] دُعَاءً يَنْفَعُنِي اللَّهُ بِهِ قَالَ فَقَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع اكْتُبْ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ وَ قُلْ فِي كُلِّ يَوْمٍ مِنْ رَجَبٍ صَبَاحاً وَ مَسَاءً وَ فِي أَعْقَابِ صَلَوَاتِكَ فِي يَوْمِكَ وَ لَيْلَتِكَ يَا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ من [عِنْدَ] كُلِّ شَرٍّ يَا مَنْ يُعْطِي الْكَثِيرَ بِالْقَلِيلِ يَا مَنْ يُعْطِي مَنْ سَأَلَهُ يَا مَنْ يُعْطِي مَنْ لَمْ يَسْأَلْهُ وَ مَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تُحَنُّناً مِنْهُ وَ رَحْمَةً أَعْطِنِي بِمَسْأَلَتِي إِيَّاكَ جَمِيعَ [الخيرات] خَيْرِ الدُّنْيَا وَ جَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ وَ اصْرِفْ عَنِّي بِمَسْأَلَتِي إِيَّاكَ جَمِيعَ شَرِّ الدُّنْيَا وَ [جميع] شَرِّ الْآخِرَةِ فَإِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ مَا أَعْطَيْتَ وَ زِدْنِي مِنْ فَضْلِكَ يَا كَرِيمُ قَالَ ثُمَّ مَدَّ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع يَدَهُ الْيُسْرَى فَقَبَضَ عَلَى لِحْيَتِهِ وَ دَعَا بِهَذَا الدُّعَاءِ وَ هُوَ يَلُوذُ بسباحته [بِسَبَّابَتِهِ] الْيُمْنَى ثُمَّ قَالَ بَعْدَ ذَلِكَ يَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ يَا ذَا النَّعْمَاءِ وَ الْجُودِ يَا ذَا الْمَنِّ وَ الطَّوْلِ حَرِّمْ [شبابي و] شَيْبَتِي عَلَى النَّارِ وَ فِي حَدِيثٍ آخَرَ ثُمَّ وَضَعَ يَدَهُ عَلَى لِحْيَتِهِ وَ لَمْ يَرْفَعْهَا إِلَّا وَ قَدِ امْتَلَأَ ظَهْرُ كَفِّهِ دُمُوعاً.
✅ بررسی روایت:
🔹 اولا ممکن است گفته شود ظاهر روایت اضطراب دارد. از جایی که می فرمایند: قال ثم مد ابو عبد الله ع یده، عبارت غیر واضح است. ثُمّ در این عبارت معنا را با مشکل مواجه کرده است. آیا از ابتدا حضرت این کار را کرده اند یا اینکه دوبار دعا را خوانده اند؟ خیلی واضح نیست. همچنین در نقل دیگری که مرحوم سید بن طاووس در انتها می آورند، ابهام بیشتر است و توضیحات کافی داده نشده است.
🔹 ثانیا اگر دست از این ابهام برداریم و بخواهیم بر اساس ظهور اولیه که از این روایت به دست می آید حکم کنیم، روش فعلی خواندن صحیح نیست. چرا که ظهور ثم مدّ ابو عبد الله ع این است که حضرت صادق (علیه السلام) از ابتدای دعا دست چپ را به محاسن گرفته بودند و دعا را می خواندند یا اینکه یک مرتبه خواندند و در مرتبه دوم این کار را کردند. نه اینکه از عبارت (یا ذا الجلال و الاکرام) دست به محاسن بگیرند. زیرا راوی می گوید: (ثم قال بعد ذلک یا ذا الجلال و الاکرام...).
🔹 ثالثا این روش کنونی ظاهرا بر اساس کتاب زاد المعاد مرحوم مجلسی می باشد. اما همین روایت محمد بن ذکوان را مرحوم مجلسی در بحار الانوار آورده اند که دقیقا همان نقل اقبال الاعمال مرحوم سید بن طاووس می باشد که همان نکات مذکور در آن هم وجود دارد.
🔹 رابعا در نقل اقبال و همچنین مرحوم علامه مجلسی در بحار خبری از حرکت انگشت سبابه دست راست به سمت راست و چپ نیست بلکه در نقل زاد المعاد این چنین آمده است.
✅ اما معنای یلوذ بسبابته ظاهرا حرکت دادن انگشت سبابه به سمت راست و چپ نیست. در مجمع البحرین مرحوم طریحی این چنین آمده است: و قوله" و تَلُوذُ بسبابتك" أي تتضرع بسباتك بتحريكها. یلوذ بسبابته نشانه ای از تضرع و التماس شخص بوده است. یعنی حالتی در شخص بوده به واسطه حرکت انگشته سبابه اش به آن مقام بالاتر اشاره ای می کرده و خواهش و تضرع خود را نشان می داده است.
🔹 خامسا آن چه به نظر موافق تحقیق می آید این است که می توان ابهام روایت را برطرف کرد. به این صورت که در ابتدا حضرت صادق (علیه السلام) به راوی فرمودند که بنویسد. (اکتب بسم الله الرحمن الرحیم) یعنی حضرت می خواستند که این دعا مکتوب شود. در مرحله اول در واقع قرائت دعا برای کتابت توسط حضرت انجام شده است. اما وقتی کتابت به اتمام رسید حضرت خودشان شروع کردند به خواندن دعا که از ابتدای دعا دست چپ به محاسن گرفته و انگشت سبابه دست راست به نشانه تضرع حرکت دادند. ظاهرا این دست گرفتن محاسن و حرکت انگشت سبابه از مقومات این دعا نیست و بلکه اقتضای حال حضرت (علیه السلام) این بوده است.
ادامه👇👇👇
سپس حضرت صادق (علیه السلام) زائد بر آن چه دستور به کتابت دادند، دعائی دیگر قرائت کردند که ظاهرا این بخش انتهائی ادامه دعا نیست و حال معنوی حضرت اقتضاء می کرده است که دعائی را قرائت کنند.
کانال روضات الجنات
🆔 @h_falahati
🔺راهبرد "در انتخابات شرکت نمیکنیم اما تحریم و قهر هم نمیکنیم"، تقریبا تکراری و بیشتر نوعی دودوزه بازی بنظر میرسد؛ از یکسو نمیخواهند تبعات تحریم ضمنی و حتی شکست احتمالیشان را بپذیرند و از سوی دیگر قصد دارند همچنان بر سفره قدرت بنشینند و حتی در صورت پیروزی احتمالی، از نعماتش بهره ببرند!
انقلابی
🖋 منافقانههای جبهه اصلاحات دیگر پنهان و ظریف نیست!
بسیار علنی و شفاف رفتارهای ناپخته و رادیکال انجام میدهد و به حاکمیت هم فشار می آورد که مرا با این مرام آلوده و بیمسئولیتی بپذیر!
🆔 @h_falahati
3.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♻️ تشکر از قوه قضاییه که تحت تأثیر جوسازیها قرار نگرفت/ حکم قصاص محمد قبادلو قاتل شهید «فرید کرمپور حسنوند» اجرا شد
🔸حکم دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر «قصاص نفس» محمد قبادلو در پرونده به شهادترساندن یک مامور نیروی انتظامی بهنام «فرید کرمپور حسنوند» و مجروحکردن ۵ مامور دیگر در جریان ناآرامیهای سال گذشته، پس از تأیید در دیوان عالی کشور، صبح امروز اجرا شد.
🔸محمد قبادلو در شهریور ۱۴۰۱ با یک خودرو پیکان بهقصد قتل به ماموران انتظامی حمله کرده و ۶ مامور موتورسوار را در حین ماموریت زیر میگیرد که هر ۶ نفر دچار مصدومیت و شکستگی دست و پا میشوند و یکی از ماموران به نام «فرید کرمپور» در اثر شدت جراحات به شهادت میرسد.
حمید رسایی
🖋 این افراد دلسوزی ندارند! دلسوزی برای آن زمانی است که همه دلسوزان و اهل اطلاع مشکل آفرینی فضای مجازی تقریبا ول را گوشزد می کردند و می کنند!
این فضا همچنان رهاست و برای آن فکری نشده است.
عده ای جوانان این کشور برخی در جهت دفاع و برخی تحریک شده، کمعمق و نفهم و بعضا مزدور از این فضا استفاده کردند!
همچنان ساماندهی مجازی قربانی انتخابات و رایگیری مسوولان سطحی و کم عمق است!
#فضایمجازی
#انتخابات
#مطالبه
🆔 @h_falahati
🟡هدفداری در زندگی
✍️ احمدحسین شریفی
🔹نیازها، مشکلات و مسائل فراوانند، تأمین و حل همه آنها ناشدنی است.
افراد «موفق» کسانیاند که
اولاً، دنبال نیازها و مسائل غیرقابل تأمین نمیروند؛
و ثانیاً، در نیازهای قابل تأمین نیز به تعیین اولویتها میپردازند و در جهت تأمین آنها برنامهریزی و اقدام میکنند.
#امیرمؤمنان علیهالسلام میفرماید:
✔️«مَنِ اشْتَغَلَ بِغَیْرِ الْمُهِمِّ (قَدْ) ضَیَّعَ الْأَهَمَّ؛ کسی که مشغول کارهای غیرمهمّ شود، امور مهمتر را تباه میکند.»
✔️«إِنَّ رَأْیَکَ لَا یَتَّسِعُ لِکُلِّ شَیْءٍ فَفَرِّغْهُ لِلْمُهِمِّ؛ اندیشه تو برای همهچیز گنجایش ندارد، پس آن را برای کارهای مهم آزاد کن»
#سبک_زندگی
#اولویتبندی
#اخلاق
🆔 @h_falahati
9.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نظر صریح رهبری درباره حجاب!
آقای سخنگوی شورای نگهبان بشنوید!
قابل توجه آقایان رئیسی ، قالیباف و اژه ای
اخیرا صد نفر از اساتید دانشگاههای کشور از مسوولین قوا مطالبه ساماندهی مساله حجاب در کشور را مطالبه کرده اند!
#بی_حجابی
#فساد
#مطالبه
🆔 @h_falahati
noormags-رسالة_«الفرق_بین_الأخباریین_و_الأصولیین»-978726_549301.pdf
حجم:
478K
📚رسالة الفرق بین الاخباریین و الاصولیین
این رساله تاليف سیدرضا حسینی قزوینی در نیمه دوم قرن سیزدهم تالیف شده است و مولف در آن به 17 تفاوت میان اخباریان و اصولیان اشاره نموده است.
#اخباریگری
#مقاله
🖋 دوستان حوزوی بحث اخباری و اصولی یک بحث تاریخی و علمی در حوزه های شیعه است لکن بررسی مجدد آن در نظریه های نوین حوزه در زمینه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.
ضمن آنکه دینشناسی بخشی از حوزههای علمیه را به ما منعکس می کند!
🆔 @h_falahati
🔺خبری که طرفهای عربی تکذیب میکردند، رسماً توسط وزیر حمل و نقل کابینه نتانیاهو اعلام شد:
«مسیر زمینی از دبی با عبور از عربستان و اردن تا رسیدن به اسرائیل، جایگزین مسیر ترانزیت دریایی دریای سرخ میشود.»
🖋خط خیانت اعراب به جهان اسلام و سرویس دهی این جانوران به عالم استکبار اگر نبود این استعمارگران لحظهای نمی توانستند دوام بیاورند!
🆔 @h_falahati
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟥 حسن روحانی: همه چیز زیر نظر رهبری بوده!!!
♦️مقام معظم رهبری: من به این دولت های غربی اعتماد ندارم...
فراموش نمیکنیم که شما فشار می آوردید! که اگر قبول نکنیم!
اگر نپذیریم!
اگر امضاء نکنید!
چه ها که نمی شود!
معیشت و اقتصاد را وصل کردید به این کنوانسیون ها!
حقوق کارمندان را بستید!
دلار را افسارگسیخته کردید!
جلوی تورم را عمدا با گذاشتید!
دست مستضعفین را از بسیاری ارزاق عمومی و مسکن کوتاه کردید!
واردات و رانت د فساد را افزایش دادید و اعصاب مردم را بهم ریختید! تا خواسته های خود را در کشور دیکته کنید!
حال که دوباره بوی انتخابات به مشامتان رسیده است می گویید ما اکثریت هستیم؟ ما رای داریم!؟
#عبرتتاریخ
#تبیین
🆔 @h_falahati
🔴سبک زندگی یا آسیب اجتماعی
امروز در کلان شهرها شاهد گرایش و گسترش روزافزون به سمت خانههای تک نفره یا به اصطلاح خانههای مجردی هستیم . موج جریان های غربی در زمینه های فرهنگی و سبک زندگی در کنار معضلات و تحولات فرهنگی اخیر، و هم راستا با موانع اقتصادی ازدواج جوانان، آنها را به نوعی زیست تک نفره سوق داده است.
زندگی مجردی تحمیلی ناشی از مهاجرت های موقت و یا دائمی در راستای مضیقه های تحصیلی و شغلی، با حذف آرامش که مفهوم اصلی و بنیادین خانه است، جوانان را درگیر احساس تنهایی، ترس، مشکلات روحی و نیازهای عاطفی و گاها روابط پنهان کرده است .
این پدیده جدید الورود غربی، همسو با افزایش معضلاتی مانند تجرد و اعتیاد باعث کمرنگ شدن الگو برداری بین نسلی و خدشه دار شدن عرف واجبی مانند تشکیل خانواده و تهی سازی نقشها و مسئولیتهای خانوادگی تعریف شده در فرهنگ بومی و قدیمی ایران میشود .
🔻راهبرد های اخیر دولت برای کاهش مالیات خانههای کوچک و ترویج ساخت این خانهها، عدم تناسب وجود شغل و جمعیت و نبود امکان بالقوه رشد در شهرهای کوچک، کمبود و شرایط سخت خوابگاهها و افزایش آمار طلاق باعث رویآوری جوانان و حتی افراد متاهل به این شیوه زندگی شده است. زندگی که آسیبهای بسیاری خواهد داشت که معلوم نیست استراتژی دولت چیست ؟
✍ اکرم عشقی (دانشپژوه دکتری مدیریت برنامه ریزی)
_____
🖋نگاه دولت به مقوله مسکن همچنان در چنبره بروکراسی اداری پرپیچ و خم، فاقد راهبرد فرهنگی و دوراندیشی اجتماعی است. دولتهایی که شعارهای لیبرالی میدهند راهبرد معینی دارند! رهاسازی بازار و تقویت بخش خصوصی اما دولت کنونی!!
🆔 @h_falahati
16.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰آیت الله اراکی: کسانی که در نجف مینشینند و میگویند ما به رژیم صهیونیستی و آمریکا چه کار داریم، همان افرادی هستند که قرآن را بر نیزه زدند و به نفع معاویه کار کردند
🔸بیانات مهم آیتالله اراکی در دیدار با جوانان حشدالشعبی و سپاه بدر عراق
🔸نزاع کنونی نزاع بین ایران و آمریکا و حتی نزاع بین محور مقاومت و آمریکا نیست بلکه نبرد بین کسانی است که به خدا ایمان دارند و جز دربرابر خدا خضوع نمیکنند با کسانیکه به خدا کفر میورزند و به طاغوت ایمان دارند.
🆔 @h_falahati