eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
4.2هزار ویدیو
241 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
زیرپوست اصفهان! 🔹 در جریان واقعه اعتراضات در اصفهان اتفاقات خوبی رخ داد که رسانه های انقلابی در انواع مکتوب و مجازی بدان می پردازند. بهرروی این مطلب شایان توجه است که یک نمونه بارز از اعتراض صحیح و همدلانه بین مردم و مسوولین را توانستیم مشاهده کنیم. 🔸 لکن آنچه مدنظر نگارنده است مساله دومینوی اعتراضات است. از طرفی دولت گذشته بخاطر خلقیات اشرافی و منش غیرمردمی یک فرهنگ غلط در حکمرانی اتخاذ نمود که علاوه بر نادیده انگاشتن مسوولیت های خود، نادیده انگاشتن حقوق و مطالبات مردم را هم تبدیل به رویه نمود! نمونه های مانند اصفهان مواردی عدیده در دولت سابق بخود دیدند، مواردی مانند صید صیادان جنوب، مشکلات عدیده اقلیمی، خدماتی و کارگری خوزستان، مسائلی ملی چون ماجرای گرانی بنزین، و... بسیار بودند و با غصه گذشتند. از طرفی دیگر پمپاژ رسانه ای غرب متمرکز بر اعتراضات داخلی و دومینووار نمودن آن استوار شده است. این مساله پنهانی نیست، از زم گرفته تا علینژاد، اینترناشنال، بی بی سی و محافل سعودی و صهیونیست، سلطنت طلبان و وابستگان خائن داخلی همه همه، همین مطلب را بیان می کنند و دستگاه های اطلاعاتی ماهم این مهم را می دانند. 🔹 با این وجود سوال این است که مگر نه این است که حکمرانی وجودش برای این است که اگر خطایی را دید! اصلاح کند؟ مگر حداقل انتظار از حکمرانی این نیست که هنگامی که طراحی دشمن را مطلع است در آن زمین طراحی بازی نکند؟ مردم یک گام برداشتند و به مسوولینی رای دادند که در آن میدان گام برنمی دارند. اما آنها نمی توانند بپذیرند که دولتی که مدعی انقلابی گری است تئوری برای مقابله با این طراحی ندارد! آنها نمی توانند قبول کنند که به شعارهایی اعتماد کردند که مابازای قابل توجهی ندارد! قابل پذیرش نیست که برای ابرچالش های انقلاب نرم افزار مناسبی وجود ندارد ولو موقت خصوصا که رئیس جدید دولت کار را شدنی می داند. ♦️آقایان مجلس و دولت! بخاطر برخی تصمیمات انقلابی و از جنس مردم متشکریم. اما درک نمی کنیم چرا کندی معنادار و حیرانی عجیبی دارید. سخت نیست مجلس بفهمد در این برهه از انقلاب شفافیت کف انتظارات است که عمل بدان نمی شود! انتظارات خیلی فراتر از اینهاست. سخت نیست دولت بداند که شاید مردم خیلی صبر زیادی ندارند چون دولت قبل آنرا تمام کرده است. حضور در کف میدان خوب و پسندیده است لکن برنامه موثر مهمتر است! بهرحال دولت دوران دهه پنجم انقلاب باید ایده مشخصی برای ابرچالش ها داشته باشد. امید که پس زمینه اصولگرایی آقایان آنها را به برساند. 🆔 @h_falahati
🔹لزوم استحکام داخلی! 🆔 @h_falahati
ده گفتار، رهبری نسل جوان.mp3
10.42M
جلسه جمع بندی کتب شهید مطهری. کتاب ده گفتار 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
✅ هویت طلبگی جعلی یا قابل تبیین! نوشتار سوم ثابت و متغیرِ در حوزه اقامه دین! 🔹 پس از انقلاب حوز
هویت طلبگی جعلی یا قابل تبیین! نوشتار چهارم مرحوم شهید صدر ره در ومضات در گفتاری مساله هدایت فکری جامعه و مسوولیت های حوزه های علمیه را مطرح می کنند، ایشان مساله وجود نظری و عینی اسلام را طرح کرده و وظیفه حوزه های علمیه را بعنوان راهبر اجتماعی جامعه، در هردو حوزه تعریف می کنند. وجود نظری اسلام همان یافته های معرفتی است که محصول تلاش عالمان دینی در حوزه شیعه است. لکن وجود عینی اسلام آن نمود و تظاهرات بیرونی و خارجی اسلام در عرصه عمل است. ایشان در این زمینه، این سوال را طرح می کنند که آیا می توان پذیرفت که ما خود را مکلف و مسوول نسبت به وجود نظری بدانیم و وجود عینی اسلام را رها کنیم. آیا حوزه های علمیه می توانند از بار سنگین اجرای اسلام شانه خالی کنند و آنرا به توده ها واگذار کنند. در این صورت آیا از نسل های جدید و جوان می توان انتظار داشت که برای چنین اسلامی که آثار ملموسی در زندگی او ندارد فداکاری کند! تقریبا در همین سالهای گفتارهای عمیق شهید صدر ره، در ایران شهید مطهری ره مساله ی رهبری نسل جوان را مطرح می کنند و می فرمایند ما باید بپذیریم که نسل جوان نیازمند تبین بیشتر و عمیق تری از اسلام است و آن تبیین در مسائل اجتماعی، فرهنگی و حکومتی، با وضعیت فعلی حوزه های علمیه دچار چالش های فراوانی است. 🔹این تاکیدات بزرگان اندیشه ورز معاصر در دو حوزه نجف و قم نشان می دهد که درک صحیحی از اقامه و ساحت آن در میان عالمان اندیشمند وجود داشته است. بنابراین باید متناسب با این درک به طلبه پروری پرداخت. تعریف، تبیین و جایگاه این راهبر فکری_ اجتماعی، سازنده یک هویت پویا و امروزین از اوست. ثابت ها و متغیرهای هویتی این راهبر اجتماعی در توازن با ساحت ارتباطی او با حوزه اقامه دین قابل تبیین است. ♦️اینکه از حوزوی بودن فرد، گونه ای تبیین ارائه گردد که تحولی مانند. انقلاب و مطالبات نسلهای جدید و الزامات راهبری فکری آنان در او دیده نشود، به منزله نادیده گرفتن واقعیات تحول در دنیای کنونی است. متاسفانه این خلأ در تبیین های رایج در حوزه ها سبب شده است که طلاب از مسائل اجتماعی بعضا دور و گاه در اثر دغدغه های کنترل نشده به موجوداتی اجتماعی زده و قشری نگر تبدیل شوند. این مساله تظاهرات اجتماعی آنها را در قاموس یک راهبر خدشه دار نموده و قابلیت اتکاء به آنان را زیر سوال می برد. 🔸 نگارنده این مهم را در مسائل نظری از وظائف بخش حاکمیتی حوزه های علمیه می داند، لکن معتقد نیست که طلاب امروزی به این بهانه می توانند از رشد و پرورش این تفکر در خویشتن، شانه خالی کنند و مقصر اصلی را حوزه علمیه بدانند. دنیای معاذیر¹ دنیای انسانیت نیست! عذر تراش ها نمی توانند راهبر خوبی باشند. 1.بل الانسان علی نفسه بصیرة ولو القی معاذیره-قیامة15 ادامه دارد... 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پس از دو سال سخنان خوبی است جناب قالیباف! لکن بعمل کار برآید، که ظاهرا نمایندگانی که در لیستهای عجیب و غریب بعنوان انقلابی و اصولگرا جانمایی شدند این تمایل شما را لبیک نمی گویند! ضمنا مجلس از ساختار ریاستی پیروی نمی کند و حضرتعالی فقط نماینده مجلس هستید و رئیس مجلس طبق قانون اختیاراتی فراتر از سایر نمایندگان ندارد الا برخی عزل و نصب های بخش اداری مجلس! لذا ببینید چطور می توانید جماعت انقلابی را قانع سازید که شفافیت بنفع انقلاب است! ثمره این کدخداگرایی ها برای دیگران در قالب احزاب، همین افرادی می شوند که به میثاق خودتان پایبند نیستند! متوجه زمان حساس انقلاب باشید اینها خدمت نیست. افرادی که در دهه پنجم اهل شفافیت نیستند چندان درک صحیحی از انقلاب ندارند. 🆔 @h_falahati
🔰صِرف خواندن آیه و روایت کارى از پیش نمى‌برد 🔸️اسلام داراى بهترین قوانین است. باید از مرحله شعار پا را فراتر بگذاریم و آنها را به دنیا عرضه کنیم. باید نظام سیاسى اسلام را بشناسیم و افرادى را تربیت کنیم که بتوانند به سؤالات پاسخ دهند و نخواسته باشند با پاسخهاى بى مورد خود سر دیگران را گرم کنند بلکه واقعاً فهمیده باشند که نظام سیاسى اسلام چیست، از کجا نشأت مى گیرد و بر چه اصولى استوار است. 🔹️صِرف خواندن آیه و روایت کارى از پیش نمى برد. اگر ما فقط بگوییم: «أَطیعُوا اللّهَ و أَطیعُوا الرَّسولَ و اُولِى الأمرِ مِنْكُم» و به امامت ائمه اثنى عشر و غیبت امام زمان‌(علیه السلام) و مقبوله عمربن حنظله و توقیع شریف: «...فَارجِعوُا فیها اِلى رُواةِ أَحادِیثِنا...» استناد کنیم کافى نیست. ولایت فقیه ابعاد وسیعى دارد که باید همه آنها را در نظر گرفت و سؤالات متعدّد مردم را در همه زمینه ها پاسخ گفت. مباحثی درباره حوزه صفحه ٢٨ 🔺️به مناسبت ۱ آذر، سالگرد تنتظیم و تصویب اساسنامه شورای عالی حوزه‌های علمیه (۱۳۷۴) 🆔 @h_falahati
ٰ🔴آفت نگاه‌های تک‌بعدی 🖊احمدحسین شریفی 🔶انگلیسی‌ها ضرب المثلی دارند با این مضمون: "کسی که فقط لندن را دیده باشد، لندن را هم نمیشناسد" باید پاریس و رم و برلین را هم ببینی تا بتوانی به گونه‌ای واقع‌بینانه درباره خوبی لندن قضاوت کنی. مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی و را با هم مقایسه کنید، تا این حقیقت را بهتر دریابید. حافظ، به دلیل آنکه غیر از شیراز شهر دیگری را ندیده بود، جز سفری کوتاه به یزد و ...، حتی فهم درستی از فرهنگ آن عصر شیراز هم به دست نمی‌دهد. اما سعدی که ده‌ها شهر بزرگ آن روزگار را از نزدیک دیده بود و در سفر و حضر با مردمان بسیاری زندگی کرده بود، نسبت به حافظ نگاه اجتماعی به مراتب دقیق‌تر و واقع‌بینانه‌تری دارد. ٰ🔶تک منبعی بودن، انسان را متعصب و خشک و غیرمنعطف بار می‌آورد. کسی که فقط منابع اصیل اسلامی (آیات و روایات) را دیده باشد، به طور قطع و یقین فهم درستی از خود آن آیات و روایات هم ندارد. 🆔 @h_falahati
✅ هشدار مسوولین! من مطلعم از گرسنگی مردم. آقا فکری بکنید برای این مملکت، برای این ملت‌‌. ‏والله گناهکار است کسی که داد نزند. والله مرتکب کبیره است کسی که فریاد نزند. ‏۴ آبان ۱۳۴۳، ........................................................ حسن روحانی کجاست؟ اسحاق جهانگیری کجاست؟ زنگنه کجاست؟ عباس آخوندی کجاست؟ دژپسند کجاست؟ آیا محاکمه‌ای درخور در کار نیست؟؟!!⁉️ 👈شکل‌گیری فاحش (کلیک کنید) ........................................................ ▫️پیامبر اکرم (ص): اِنَّما اَهْلَكَ الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ اَنـَّهُمْ كانوا اِذا سَرَقَ فيهِمُ الشَّريفُ تَرَكوهُ وَاِذا سَرَقَ فيهِمُ الضَّعيفُ اَقاموا عَلَيْهِ الْحَدَّ؛ نابودى مردمان پيش‏تر از شما فقط از آنجا بود كه اگر سرشناسى دزدى می‌کرد، رهايش می‌ساختند و چون ناتوانى دزدى می‌کرد، مجازاتش می‌کردند. / نهج الفصاحه، ح۹۴۳ نقل از حوزه علمیه تمدن ساز 🖋این هشدار جدی است! آقایان مسوول اهتمام کنند! در شرایط خطیری هستیم. 🆔 @h_falahati