eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.3هزار ویدیو
243 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️میتوان آموخت، اما مجال ضدیت نیست. 🔹اخیراً مصاحبه‌ای از خبرگزاری ایکنا منتشر شده است که، در گفتگو با استاد محمدحسین حشمت پور (دام عزه) به مناسبت روز جهانی فلسفه، پرسشهایی طرح کرده اند. استاد در برخی از پاسخها، عبور خود از فلسفه اسلامی و اشتغال به دروس قرآن و حدیث را تصریح میکند: https://iqna.ir/fa/news/4183268/ 🔹حال، در این میان، بهره هایی از این مصاحبه و گفتگو میتوان گرفت: 1⃣اول: بارها ابراز پشیمانی اهالی فلسفه اسلامی را خوانده و شنیده ایم. از اینکه، عمرشان را به فلسفه گذرانیده و از معارف قرآن و حدیث بدور، پشیمان و نادم بودند و در آخر عمر خود به سراغ این معارف رفته اند. این پشیمانی ها، برای هر «مؤمن کیّسی» درس آموز است و عبرت انگیز. و البته، این پشیمانی از نقاط امتیاز فلسفه اسلامی با سایر فلسفه‌هاست. پرواضح است که، آن عقلی که راهبر فلسفه اسلامی بوده، عقل متعبّدی بوده که خواهان بندگی بود نه انانیت و سرکشی و طغیان، و از همین روی است که در نهایت ابراز پشیمانی میکند. 2⃣دوم: از این مصاحبه و نظایر آن، بیش از مطالب علمی، میتوان آموخت، اما نمیتوان این مصاحبه را اسباب «ضدیت با فلسفه اسلامی» قرار داد. اساساً، ضدیت با فلسفه اسلامی بی معناست. فلسفه پرورش‌یافته در درون فرهنگ اسلامی که هرچقدر که جلوتر آمده، صبغه و صیاغت اسلامی‌تری به خود گرفته است، مجال ضدیت ندارد، بلکه، مواجهه با فلسفه اسلامی باید «انتقادی» باشد تا این تراث بهتر و بیشتر بتواند اثر عقلانی خود را بر فرهنگ عمومی بگذارد. 3⃣سوم: اگر، مصاحبه با استاد حشمت پور، بستر ضدیّت با فلسفه اسلامی قرار بگیرد، اولین آسیب آن، تضعیف «عقلانیت» در درون جامعه ایرانی اسلامی خواهد بود. تا برساختن یک نظام عقلانیِ عمیق و عریق، نمیتوان از این تراثی که تمام تلاش خود را بر پیرایش عقلانیتِ برهانی از شوائب شرک و الحاد داشت، رفع ید کرد. فلذا، یادآور باشیم که، از این مصاحبه بیاموزیم و به آن به دیده «عبرت» بنگریم، اما آن را بهانه «تضادّ» قرار ندهیم. ◀️در عین حال، این نکته نیز باید گفته شود؛ همانطور که، تقویت عقلانیت منوط به مواجهه انتقادیِ همدلانه با فلسفه اسلامی است، و متوقف بر این است که، پرسشهایی نوین از فلسفه اسلامی طرح نمود، قد و اندازه پاسخهای آن را دریافت و برای نقاط خلأ آن چاره اندیشید، همچنان نیز باید از «تعصبِ کور» نسبت به این دانش بشری نیز احتراز کرد. به عبارتی؛ هم ضدیت با فلسفه اسلامی، هم تعصبِ کور نسبت به آن، در نهایت به تضعیف عقلانیتِ اسلامی منجر خواهد شد. و باید از این دو عبور کرد؛ ضدیت، تعصب. منیرالدین 🆔 @h_falahati
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تورقی بر جنایات داعشی‌های‌ دهه ۶۰ 🔹جزییاتی از جنایت هولناک نارمک 🔹ماجرای ترور وحشیانه یک کارمند ساده و بیگناه بانک! 🆔 @h_falahati
9.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کارگران را فقیرتر نکنید! @TasnimNews 🖋 کلاف سردرگمی شده است مساله دستمزد کارگران!! از طرفی اقتصادی های فریزکننده دستمزد کارگر که بیشتر از طبقه نئولیبرال هستند افزایش دستمزد را موجب تورم می دانند که با واقعیت چندان همخوانی ندارد! از طرفی مکفی نبودن دستمزد در میان کارگران منجر به خالی شدن بخش های تولیدی شده و عملا به جهش تولید و رونق کسب و کار تولیدی نمی شود و متأسفانه نشده است! از زاویه دیگر این مساله با عدالت هم سازگار نیست چرا که این قشر از حداقل ها هم محروم می ماند و در سبد مخارج او بسیاری از ضروری ها دیگر وجود ندارد! دولت باید برای این مساله از اقتصادی‌های ضدتورمی که موهوم می بافند فاصله بگیرد چون عملا تجویزهای آنها منجر به تولید نمی شود! 🆔 @h_falahati
هدفداری آیت الله مصباح یزدی! ایشان دارای یک نظم فکری و طراحی منسجم و به اصطلاح یک اطلس اندیشه بود! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آرزو و اشک‌های آیت‌الله جوادی‌آملی 🔻آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی در جلسه درس خود در تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۷ : ▪️صهیونیست‌‌ های کودک‌کش از فرعون بدتر هستند زیرا اگر فرعون فقط پسران را می‌کشت اما صهیونیست‌ها علاوه بر پسران، دختران، پدران و مادران را هم می‌کشند... 🆔 @h_falahati
🟢اخلاق مدیریت 🔸پرهیز از به کارگیری بی‌ادبان 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از شرایط مهم کارگزاری در نظام اسلامی و معیارهای گزینش مدیران و مسئولان، داشتن «ادب الهی» و «حیاء حضور» در برابر خدای متعال است. در روایتی از (ص) چنین نقل شده است که فرمودند: «إِنَّا أَهْلُ بَيْتٍ لَا نَسْتَخْدِمُ مَنْ لَا يَتَأَدَّبُ مَعَ اللَّهِ وَ لَا يَسْتَحِي مِنْهُ فِي خَلْوَتِهِ؛ ما خاندانی هستیم که کسی را که ادب محضر الهی را نگه نمی‌دارد و در خلوت خود از او حیا نمی‌کند، به کار نمی‌گیریم.» از خدا جوییم توفیق ادب بی‌ادب محروم گشت از لطف رب بی‌ادب تنها نه خود را داشت بد بلک آتش در همه آفاق زد ــــــــــ هر چه بر تو آید از ظلمات و غم آن ز بی‌باکی و گستاخیست هم هر که بی‌باکی کند در راه دوست ره‌زن مردان شد و نامرد اوست از ادب پرنور گشته‌ست این فلک وز ادب معصوم و پاک آمد ملک بد ز گستاخی کسوف آفتاب شد عزازیلی ز جرات رد باب ـــــــــــــــــــــــــــــ معنای مصرع آخر: «ابلیس به سبب گستاخی و بی‌ادبی، از درگاه الهی رانده شد» 🖋سند حدیث، ارشادالقلوب دیلمی، ص٢۵ 🆔 @h_falahati
حضرت زهرا(سلام الله علیها) احیاگر ولایت 🔸️از ويژگي ‌هاي شخصيتي حضرت زهرا (سلام‌ الله‌ عليها) آن ‌چه بيشتر در جامعه ما مطرح هست، حمايت ايشان از ولايت بود که در واقع جانشان را هم در همين راه تقديم کردند. اگر نبود اين فداکاري حضرت زهرا(سلام ‌الله ‌عليها) و آن تدبير بسيار حکيمانه ‌اي که در برخورد با اوضاع و احوال آن روز انجام دادند، معلوم نبود که در عالم، شناختي نسبت به ولايت باقي بماند. 🔸️اگر کسي بدبينانه ‌تر نگاه کند، معلوم نبود ديگر حقيقتي از اسلام باقي بماند. اگر آن شرايط آن طوري پيش مي ‌رفت و در مقابلش واکنشي از حضرت زهرا (سلام الله علیها) نبود، اين احتمال خيلي احتمال قوي ‌اي بود که اسلام تدريجا سير نزولي ‌اش را طي کند و به صفر برسد. 🔸️پس اگر ما حضرت زهرا (سلام الله علیها) را به اين عنوان تصور بکنيم [که ایشان] کسي [است] که مسأله ولايت يعني روح اسلام را به خصوص بُعد اجتماعي اسلامي را احيا کردند، شبيه ايشان در تاريخ [کسی را] شبيه ‌تر از امام (‌قدس سره) پيدا نمي کنيم. ۱۳۸۹/۰۵/۲۲ 🏴 @mesbahyazdi_ir 🆔 @h_falahati
پاسخی مستند به یک شبهه تکراری 🔹یکی از شبهات تکراری برخی مخالفان علیه آيت‌الله مصباح، مخالفت با مقوله انتخابات و جایگاه رأی مردم در حکمرانی است. طبعا اگر این قبیل شبهات درست می‌بود، شخص ایشان نمی‌بایست در انتخابات‌های مختلف مشارکت داشته باشد. حال آنکه بنا به گفته فرزندان، ایشان در تمام انتخابات‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشارکت داشته است. اولین و مهم‌ترین انتخابات سرنوشت‌ساز کشور، رفراندوم انتخاب نظام سیاسی بود که در فروردین ۱۳۵۸ برگزار شد و اکثریت قاطع مردم ایران به جمهوری اسلامی رأی دادند. آیت‌الله مصباح نیز مانند آحاد مردم، در این رفراندوم شرکت کرده‌ است. 🔸حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح در گفت‌وگو با نگارنده خاطره جالبی در مورد این روز نقل کرد. حسب نقل ایشان، آيت‌الله مصباح ۱۰ فروردین به اتفاق فرزندش علی آقا در رفراندوم انتخاب نظام سیاسی شرکت کرد و در مسجد آبشار قم، رأی خود به جمهوری اسلامی را به صندوق انداخت. جالب آنکه آقا مجتبی با دوربین شخصی خود از این صحنه عکس‌برداری کرده‌ و آن تصویر موجود است. منبع: عمار انقلاب، صص644-643 ضمیمه: تصویری از حضور علامه مصباح یزدی(قدس سره) در حوزهٔ رأی‌گیری همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ۱۳۵۸/۰۱/۱۰. خرید «عمار انقلاب» از غرفه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی در باسلام 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی 🆔 @h_falahati
بیاناترهبرانقلابدردیداراعضایمجلسخبرگانرهبریموسیقی1.mp3
2.45M
🔹نظام اسلامی که تشکیل شد، آرمان‌هایی را مطرح کرد که خود این آرمان‌ها هم مربوط به اسلام بود و از قرآن گرفته شده بود. اینها قبل از تشکیل نظام اسلامی به صورت یک آرزو گفته میشد. 🆔 @h_falahati