eitaa logo
حمید سعیدبخش
71 دنبال‌کننده
4 عکس
1 ویدیو
1 فایل
کانال رسمی نشر دست نوشته ها، صوت ها و نکات تربیتی کودک و نوجوان از حمید سعیدبخش
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا تصمیم جمهوری اسلامی در حمایت از سوریه در مقابل داعش در این سالها اشتباه بود ؟ این چند روزی که خبرهای سوریه را دنبال میکردم سرعت سقوط سوریه آنچنان بهت برانگیز بود که این سوال ذهنم را مثل خوره میخورد که این‌همه شهید در سوریه برای چه کسی ؟ برای بشار اسدی که حتی حاضر نشد یک تیر بیندازد یا مردمی که به استقبال این گروه ها رفتند ؟ آیا ما برای اینها اینقدر هزینه کردیم ؟ هزینه های مالی و انسانی توجه به این نکات ذهنم رو باز و دلم را محکم کرد. ⏪ در زمانی ما وارد سوریه شدیم که داعش تا ۵۰۰ متری حرم حضرت زینب رفته بود و بیل و کلنگ های خود برای تخریب حرم های اهل بیت رو آماده کرده بودند و تجربه تخریب قبور شیعیان و مومنین رو جلو چشم داشتیم اما امروز این تهدید وجود ندارد. ⏪ در زمانی ما وارد سوریه شدیم که ارتش و دولت و مردم سوریه پای کار بودند و بار اصلی مبارزه را به دوش داشتند نه الان که خود آنها تصمیم گرفته اند که اسد باید برود. ⏪ مهمتر اینکه داعش اون روز با وحشی گری سعی داشت جاده رسیدن به ایران را باز کنید و اتوبان دمشق تهران رو ایجاد کند اگر جلو اون گرفته نمیشد با وحشی‌گری تا تهران حرکت می‌کردند اما امروز از اون وحشی گری ها و ارعاب خبری نیست شهدای عزیز ما شاخ این غول وحشی را شکستند که امروز چهره دیپلماتیک خود را نشان داده است . ⏪این شهدای عزیز مدافع حرم بودند که امنیت ایران عزیز را در این ۱۰ سال اخیر در چند هزار کیلومتر آنطرف تر ایجاد کردند. ⏪این شهدای عزیز مدافع حرم بودند که سایه ترس را از سر بچه‌ها و زنان ما در این چند سال کوتاه کردند و به آنها فهماندند با وحشی‌گری نمی‌توانند وارد شوند و این یک اقدام قدرتمندانه و شجاعانه در خفه کردن یک غول وحشی و رام کردن یک اسب چموش بود جمهوری اسلامی تروریست ها را تبدیل به معارضین مسلح کرد. ⏪تدبیر جمهوری اسلامی امنیت را در مرزهای این کشور و داخل ایران عزیز حفظ کرده . ⏪تدبیر جمهوری اسلامی تروریست ها را رام کرد ⏪تدبیر جمهوری اسلامی سایه ترس از مقاومت را در این سالها در دل صهیونیست ها نگه داشت . ⏪تدبیر جمهوری اسلامی فلسطین را از طریق سوریه مسلح کرد که مقاومت امروز غزه محصول این تدبیر است. 🔴 بالاخره دژ سوریه پس از سالها سقوط کرد قطعا شرایط امروز با شرایط ۱۰ سال قبل متفاوت شده و این محصول تدبیر جمهوری اسلامی و مجاهدت شهدای عزیز مدافع حرم و دیگر مجاهدان این راه است. با تمام وجود به این تدبیر و مجاهدت مجاهدان احسنت میگویم و معتقدم جنگ جنگ است یک روز روز توست و یک روز روز دشمن تو مهم پایان کار است. « و العاقبة المتقین » ان شاالله ✍ حمید سعیدبخش https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
جنگ روایتها روایت اول سقوط سوریه یعنی شکست ایران پس از ۱۰ سال.سوریه به عنوان یکی از حلقه های مهم جبهه مقاومت فروریخت. ایران به عنوان مادر جبهه مقاومت یکی از راهبردی ترین شرکایش را از دست داد و نتوانست آنرا حفظ کند. این روایتی است که رسانه ها سعی دارند به ذهن و دل ملت ایران و ملتهای علاقمند به ایران وارد کنند. روایت دوم سقوط سوریه یعنی بیشترین بهرمندی از سوریه توسط ایران تا آخرین لحظات و خروج با کمترین هزینه . ایران با تدبیر و قدرت سالهای سال حضور اطلاعاتی و عملیاتی خود را کنار گوش اسراییل نگه داشت و تا زمانی که مردم و ارتش سوریه حاضر به دادن هزینه بودند این ایران بود که این هزینه را به نفع مقاومت استفاده کرد. وقتی هم که دیگر حاضر به ادامه نبودند با کمترین خسارت انسانی سوریه را ترک کرد تا به همه نشان دهد که این قدرت ایران بود که سوریه را نگه داشته بود وگرنه نبود ایران یعنی سوریه با جنگ داخلی و خارجی. حضور قدرتمندانه و خروج به هنگام ؛ ایران سالها دستگاه های راداری خود را با پیشرفته ترین سلاح های آمریکایی و اسراییلی آزمایش کرد و توان اطلاعاتی و پدافندی خود را ارتقا بخشید . ایران چون دارای فن آوری تولید دستگاههای راداری و پدافندی است نیازمند جایی برای استفاده و ارتقای این سیستم ها بود چه جایی بهتر از سوریه برای ره گیری اف ۳۵ و سامانه های اسراییلی حالا دیگر این دستگاه ها آهن پاره ای بیش نیستند چه ببرند چه بزنند و چه بیاورند. شاید ایران عمیقأ می‌دانست که سوریه به لحاظ ایدئولوژیک خانه او نخواهد شد پس حضور خود را موقت میدید چه بهتر که تا لحظه آخر از این خانه استیجاری استفاده کرد. و الان ایران با اقتدار و بدون هزینه به مردم منطقه نشان می‌دهد که حضور من هر کجا باشد امنیت افزاست و رفتن من نابود کننده . این یعنی ابر قدرت شما از این دو روایت کدام را قبول دارید ؟ من عمیقأ به روایت دوم معتقد هستم از این رو خروج ایران از سوریه را در گسترش مقاومت ذیل جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی مفید و موثری میدانم. https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
این کانال آرشیوی از نوشته های من درباره موضوعات و مسائل مختلف در موضوعات تربیتی سیاسی مرتبط با انقلاب اسلامی و جریانهای تربیتی و سیاسی اون می‌باشد. https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
عبرتهای سقوط سوریه برای مسئولان آموزش و پرورش بشار اسد و پدرش حافظ اسد بیش از ۴۰ سال بر کشور سوریه حکومت کردند و کمتر از ۱۰ روز این کشور و نظام سیاسی سقوط کرد. ارتش و مردمی که اسد را نخواستند در این آموزش و پرورش تربیت شدند. دور از انصاف است که این پدر و پسر را با حاکمان بی لیاقت عرب مقایسه کنیم و یا با پادشاهان ایران عصر پهلوی که سرشار از فساد و لودگی و بی عرضگی بودند پس این حکومت که عمری برای این مردم زحمت کشید چرا مغضوب ملت شد و نتوانست مردم را مطابق با اهداف آرمانهای خود بسازد. این مردم در آموزش و پرورشی آموزش دیدند و تربیت شدند که پولش را حکومت بشار اسد داد ولی بهره اش را آمریکا برد چون نظام تربیتی که در آن حاکم بود برای غربزدگی طراحی و اجرا شده بود نه برای مقاومت در برابر غرب. آموزش و پرورشی که برای ساختن انسان مطلوب غرب طراحی شده در تقابل غرب و غیر غرب در بزنگاه تصمیم گیری به نفع غرب متمایل میشود و این عبرت اصلی در همه کشورهای منطقه مقاومت و جهان مقابل غرب است. نظام تربیتی ما و دیگر کشور های منطقه بر اساس ادبیات انسان شناسی غربی برای رسیدن به انسان مطلوب غرب پایه ریزی شده. نرم افزار اصلی در تربیت انسان در دوران آموزش به بلوغ رسیده جهت گیری های انسان را مشخص می کند. جمهوری اسلامی باید از اتفاقات سوریه درس بگیرد و تحول در نگاه انسان سازی و تربیتی سازمان آموزش و پرورش را جدی بگیرد وگرنه دشمنی که سالها دور از خانه نگه داشته شده از پنجره خانه ها وارد تو و پستوی خانه های ایرانیان میشود و برای او سوت و کف می‌زنیم که بله ما مدتها منتظر همین لحظه بودیم. هشدار جدی به مسئولان آموزش و پرورش؛از حوادث سوریه درس بگیرید. هشدار جدی به مسئولان فرهنگی و سیاسی, بی توجه به آموزش و پرورش از حوادث سوریه درس بگیرید. هشدار جدی به مسئولان امنیتی بی توجه به آموزش و پرورش از حوادث سوریه درس بگیرید. ✍حمید سعیدبخش https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
🔹 همایش ملی برنامه درسی و عدالت چند روز پیش برگزار شد و در آن دبیر کل ملی یونسکو درباره انتظارات بین الملل در حوزه آموزش از جامعه ایران را تبیین کرد که دقیقا همان چیزی است که ایدالهای مدارس خوب ما و آموزش و پرورش ماست. پس ما به لحاظ نظام سلطه در مسیر درستی قرار داریم فقط کمی عقبیم که درحال تلاش برای رسیدن به آن هستیم.😓 https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
پایگاه خبری دانشگاه تربیت مدرس https://news.modares.ac.ir/news/news-list/news-content متن سخنان آقای دکتر فرطوسی دبیر کل ملی یونسکو در همایش برنامه درسی و عدالت را در اینجا بخوانید.
29.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیلی دلم میخواهد برای این مسأله یک کاری بکنم آخرش هم خواهم کرد باذن الله 💪 https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
نماز در مدرسه بعضی روزها کنار حیاط مدرسه به تنهایی به نماز می‌ایستم بین نماز بعضی از معلمان یا دانش آموزان می آیند و نماز جماعت میشود. معمولا در این زمان تعدادی از بچه‌ها درحال بازی یا تغذیه در حیاط هستند. تصویر اینکه حاج آقا در حیاط مدرسه تنها دارد نماز میخواند و بچه ها مشغول بازی شاید این تصور را ایجاد کند که درباره نماز در این مدرسه سهل انگاری میشود که هیچ تبلیغی برای نماز نمیشود و یا این بچه‌ها چقدر بی توجه به نماز هستند ولی نظر من متفاوت است. اینکه چرا اینکار را میکنم بیشتر به این دلیل است که حس اقلیت بودن را درباره نماز نگه دارم چون انسان به صورت فطری به اقلیت گرایش دارد. ثانیا بچه ها اینکه می‌بینند کنار حیاط حاج آقا به نماز ایستاده نماز برای آنها اهمیت پیدا میکند که حاج آقا به خاطر نماز اینجا ایستاده است مخصوصاً وقتی برخی از بچه ها با مربی ها اضافه میشوند. تصور من این است که حس احترام و اهمیت به نماز در بچه ها در این شرایط بسیار بیشتر تحقق پیدا میکند. پ ن. البته این بدان معنا نیست که نماز جماعت رسمی در مدرسه نیست من نمیخواهم عنوان امام جماعت مدرسه را داشته باشم. نه اینکه این پست و جایگاه خوب نیست ... https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
سکاندار سازمان آموزش و پرورش در استان اصفهان تغییر کرد غالبا ما فکر میکنیم کار باید از بالا اصلاح شود از این رو رفت و آمد مدیران ارشد برای دستگاه ها خیلی مهم است. اینقدر مهم که امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جای سورن انداختن نبود از کل استان برای شرکت در مراسم حضور پر رنگ داشتند حتی از اداره کل خودمان . برخی فکر می‌کنند حضور در مراسم تغییر مدیر هم برای تغییر و اصلاح مهم است. درحالیکه تجربه نشان داده است مدیران میانی هستند که متناسب با رویکرد های خود رویکرد های مدیران ارشد را اجرایی یا غیر اجرایی میکنند. در حقیقت آن کسی که وسط میدان است میدان دار است نه کسی که میدان به نام اوست. سوال اصلی این است که آیا همان حساسیت و شاخص های که برای انتخاب مدیر کل وجود دارد برای مدیران میانی هم وجود دارد‌. در ایامی که درباره گزینه های مدیر کل گفتگو میشد این نکته که معاونین و مدیران و روسای ادارات از خود مدیر کل اهمیت بیشتری دارد مورد توجه قرار می‌گرفت ولی شاید نمیشد در این باره کاری کرد. در سازمان آموزش و پرورش استان ۱۵ معاون و رییس اداره وجود دارد که هر کدام سکاندار زیر مجموعه خود هستند علاوه بر آن روسای نواحی ششگانه در شهر اصفهان و دیگر روسای مناطق میدان داران اصلی هستند. آیا شاخصی برای انتخاب این افراد وجود دارد یا نه ؟ آیا شاخص های سند تحول و مدرسه تراز مابه ازای انسانی و مدیریتی دارد یا نه و چگونه ؟ مدیران میانی میداندار، چقدر راجع به نرم‌افزار‌های تربیتی و انسان سازی آمادگی ذهنی و عملیاتی دارن. مدیران میانی درباره نقش آموزش و پرورش در جامعه سازی اسلامی چه میدانند ؟ و دیگر شاخص های مدیریت منابع انسانی سهم خواهی در انتصابات و تقسیم مسئولیت ها خود نوعی بی مسئولیتی است . ولی مشورت دادن به مدیران ارشد و میانی برای ارتقای کیفیت عملکرد لازم و وظیفه مردمی هاست. به امید آن روز های خوب میانی https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
کار فرهنگی تمیز در تراز انقلاب اسلامی تم صورتی جلسه روز زن و برای خانم ها در محضر یک مرجع تقلید و رهبر شیعیان، مباحث مترقی درباره زن در جهان امروز و تبیین منشور مباحث مربوط به زن و خانواده از بیان قرآن کریم و دیگر نکات آن، سطح جلسه و کار ارایه شده را از یک جلسه معمولی خارج کرده و مایه مباهات و افتخاری برای هر ایرانی و فرهنگی کاری که خود را در این مباحث و کارها وارد میداند شد. جلسه هم به لحاظ معرفتی عالی بود . هم بحث فکری داشت. بحث سیاسی اجتماعی داشت. به مباحث رسانه ای توجه فوق العاده شده بود. در مجموع بی عیب و نقص بود. چرا این رهبر با این عمق و وسعت را معجزه این دوران ندانیم؟ چرا عشق به این مرد را در درون خود ضربان ندهیم ؟ چرا ایمان به وعده هایش را با جان و دل قبول نکنیم ؟ به هر تقدیر خدا این صحنه ها را جلوی ما قرار میدهد تا در دنیا چراغ راه و در آخرت حجت خدا بر خلق باشد . ولی چرا ایشون مثل همه ما حزب الهی ها در این روزها در موضوع زن مسأله حجاب را مطرح نکردند ؟ ✍ حمید سعیدبخش https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
چرا اکثر کشورهای جهان در اقناع عمومی مردم خود موفق تر از کشورهای مقاومت هستند؟ اقناع عمومی وقتی اتفاق می‌افته که منطبق با نظام تربیتی و زیر ساخت های تربیتی باشه و زیر ساخت تربیتی کشور منطبق با فرهنگ عمومی کشور هست ولی فرهنگ عمومی متاثر از آرمانهای اون کشور صرفا نیست بلکه منطبق با تولیدات فرهنگی غالب در اون کشور هست پس در واقع اقناع عمومی جایی اتفاق می‌افته که تولیدات فرهنگی و فرهنگ سازی قوی تری وجود دارد . واقعیت امروز ما این است که جریان فرهنگ عمومی رو سوی دنیا طلبی و دنیاخواهی دارد و جریان مقاومت رو سوی خدا محصولات فرهنگی و در دسترس مردم هم چه به تلاش دشمنان یا کم کاری دوستان غالبا ترویج همان فرهنگ عمومی را دارد نظام سلطه قرنهاست بر طبل شکم و شهوت و غضب مردم میکوبد و مردمی که نکوبیده خمار این متاع هستند در نتیجه تعجب آور است اگر در این شرایط مردم و فرهنگ عمومی بتواند در حمایت از جریان مقاومت اقناع عمومی ایجاد کند امروز هم به برکت خون میلیونها شهید این چند قرن گذشته روحیه مقاومت بالاست نه به خاطر اقناع عمومی جریان خدا خواهی باید با جریان دنیا خواهی دست به یقه شود محصول مناسب تولید کند تا ذهن و دل مردم معمولی و عمومی را با خود همراه کند در غیر این صورت دنیا داران همیشه کربلا می‌سازند و خدا خواهان همیشه در عاشورا مقاومت میکنند و مردم عمومی گاهی به این طرف و گاهی به آن طرف ✍ حمید سعیدبخش https://eitaa.com/h_saeedbakhsh
تقابل جهانی جبهه ایمان و کفر در حوزه تعلیم و تربیت کجاست ؟ حوزه تعلیم و تربیت به عنوان یکی از مهمترین میدان‌های تقابل حق و باطل است. اساسا ساخت انسان ایمانی در مقابل انسان غیر ایمانی تفاوت حکومت ها و ساختارهای اجتماعی ساسی مومن و غیر مومن است. نظام سلطه، کافر است چون انسان کافر تربیت میکند و نظام اسلامی مومن است چون بنا دارد انسان مومن تربیت کند پس تقابل اصلی این جاست. اما وقتی به عرصه واقعیت های اجتماعی نگاه میکنیم در این عرصه تفاوت روشنی به چشم نمی‌آید دانش آموختگان رشته های علوم تربیتی احساس نمی‌کنند که در ساختار کفر قرار دارند. آموزش و پرورش ما با آموزش و پرورش دیگر کشورها شاید تنها در کتاب هدیه ها و قرآن با دیگران تفاوت داشته باشد که آنهم قابل توجه نیست. بعلاوه احساس فاصله هم بین دو نگاه و نظام تربیتی در بین متصدیان امر وجود ندارد به این معنا که مربیان ما حس کنند با نگاه اسلام به انسان و تربیت فاصله زیادی دارند بلکه همه با تلاش وافر در حال اجرای همان مدل تربیتی رایج هستند. حقیقت این است که آموزش و پرورش ما بیش از آنکه خود را متکفل تربیت انسان بداند خود را متکفل آموزش علم میداند آنهم علم با ادبیات جهانی آن . امروزه علم سردمدارانی دارد که ادبیات علمی جاری ناشی از نگاه آنها به هستی و علم و تکنولوژی و ثروت است علم میخواهد تکنولوژی تولید کند نه اینکه ویژگی های شخصیتی انسان را رشد بدهد . علم میخواهد استفاده از طبیعت را قدرتمندانه تر و مقرون به صرفه تر کند نه اینکه انسان را در اهداف تعالی روحی خود هدایت کند. علم ناظر به بیرون از انسان است و تربیت ناظر به دوران انسان. تا انسان خود و صفات خود را رشد ندهد استفاده از علم به عنوان تکنیک تولید ابزار نمی‌تواند برای انسان سعادت بخش باشد. آموزش و پرورش جای تربیت است نه جای مقدمه سازی برای تکنولوژی در مقابل دانشگاه جای علم و تکنیک است نه جای تربیت. انسان در این دوره سنی که آموزش و پرورش عهده دار آن است (از بدو تولد تا ۱۸ سالگی ) دوره شکل گیری ویژگی های شخصیتی است. تمرکز بر علم در این دوره آنهم علمی که غرب دارای بالاترین رتبه آن است در حقیقت باعث دلبسته کردن کودکان و نوجوانان ما به غرب در دوره هویت یابی است. آموزش و پرورش زمان تربیت را به علم میپردازد درحالیکه نه علم ایجاد می‌کند و نه تربیت . این راز عقب نگه داشتن ملتها خصوصاً ملتهای مخالف نظام سلطه است. ✍ حمید سعیدبخش https://eitaa.com/h_saeedbakhsh