eitaa logo
مبشرصبح
2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
71 فایل
ارتباط با حقیر @shafieihasan سوابق علمی » طلبه سطح عالی » کارشناسی تاریخ اسلام » کارشناسی ارشد تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام » دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی » و همچنین در گرایش های مختلف تاریخ در حوزه و دانشگاه مشغول تدریس و پژوهش می باشم.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 «فدک»، مفهومی نمادین کسی که به‌دقت در ماجرای فدک و تحولات و گونه‌های مبارزاتی آن می‌نگرد، تنها درخواست یک زمین را در آن نمی‌بیند؛ بلکه مفهومی گسترده‌تر از اینها در ذهنش تجلی می‌یابد که هدفی را در دل خود دارد که برانگیزانندۀ یک انقلاب است و در پی بازپس گرفتن قدرت غصب‌شده و حاکمیت ازدست‌رفته و شکوه بزرگ و به راه آوردن امتی است که به قهقرا بازگشته بودند. براین‌اساس، فدک مفهومی نمادین دارد که به معنایی بزرگ اشاره می‌کند و مقصود از آن، فقط همان قطعه‌زمین غصب‌شده در حجاز نیست. و همین معنای نمادین فدک بود که آن مبارزه را از یک دادخواهی عادی با افقی محدود و دایره‌ای تنگ، به انقلابی با قلمروی وسیع و آفاقی گسترده تبدیل نمود. هریک از مستندات تاریخی مسلّم در این موضوع را که می‌خواهید بررسی کنید. آیا ستیزی مادی یا اختلاف درباره فدک به‌معنای محدود و واقعیت کم‌دامنه آن را می‌بینید؟! آیا مسابقه‌ای را شاهد هستید که برای دستیابی به محصولات آن زمین درگرفته است؟! محصولاتی که هرقدر هم در برآورد آن، مبالغه و اغراق شود، بازهم آن‌قدر نیست که دو طرف، ارزشی برایش قائل بوده باشند. هرگز چنین نیست! این دادخواهی، قیامی بر ضد بنیان‌های حکومت بود؛ فریادی بود که فاطمه می‌خواست با آن، بنیادی را که سنگ‌بنای تاریخ بعد از سقیفه بود، از جای برکند. برای اثبات این سخن،‌ کافی است به خطبۀ حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در مسجد و در برابر خلیفه و پیشاپیش آن جمع انبوه مهاجران و انصار نظر بیفکنیم که بیش از هرچیز بر مدار ستایش علی و تحسین مواضع جاودان وی در اسلام و اثبات حق اهل‌بیت می‌چرخد. حضرت زهرا در این خطبه اهل‌بیت را وسیله‌های رسیدن به خدا در میان بندگان، برگزیدگان ویژه خدا، جایگاه قداست الهی، حجت غیبی او و وارثان خلافت و حکومت پیامبرانش می‌شمرد و همچنین مسلمانان را توجه می‌بخشد که به نگون‌بختی دچار گشته‌اند، نسنجیده تصمیم گرفته‌اند، به دوران پیشینیانشان بازگشته‌اند، در پی سراب رفته‌اند و کار را به‌دست نااهل سپرده‌اند. این خطبه از فتنه‌ای که مردم به آن درافتاده‌اند و از انگیزه‌هایی که باعث شد کتاب خدا را کنار نهاده و با حکم آن در مسئله خلافت و امامت به مخالفت برخیزند، سخن می‌گوید. پس مسئله، میراث و هدیه [نبوی] نبود، مگر به همان اندازه که این دو، با موضوع سیاست کلان، پیوند می‌یافت. مسئله در دیدگاه حضرت زهرا، مطالبه زمین و خانه نبود؛ بلکه از نگاه او مسئله، مسئلۀ اسلام و کفر، ایمان و نفاق، و تعیین صریح و شورا بود. 📚 شهید صدر، فدک در تاریخ، ص٧٢ @h_shafiei
«فدک» استراتژی اهلبیت علیهم السلام یک مسئله که باید تعقیب بشود، داعیه‌هایی است که حاکی از استراتژی امامت است. انسان گاهی یک داعیه‌هایی در زندگی ائمّه میبیند که اینها عادی نیست، حاکی از استراتژی خاصّی است که آن همین استراتژی امامت است؛ یکی آن مسئله‌ی فدک است که هارون یک‌وقتی برای اینکه قال قضیّه‌ی بنی‌هاشم و ادّعاهایشان را بکَند، به موسی‌بن‌جعفر علیه السلام گفت که «حدّ فَدَکاً حَتّی اَرُدَّها اِلَیک‌»، محدودش کن، مشخّصش کن تا فدک را به تو برگردانم؛ حضرت اوّل امتناع میکنند، بعد میگویند: « لَا آخُذُها اِلّا بِحُدُودِها»، حدود اصلی‌اش را اگر بدهی میگیرم؛ بعد او میگوید که بسیار خب، حدودش را مشخّص کن؛ آن‌وقت خیلی جالب است، حضرت حدود برایش معیّن میکنند؛ حدودش این است: اَمّا الحَدُّ الاَوَّلُ فَعَدَن‌؛ یک حدّ فدک، عدن است؛ حالا اینها نشسته‌اند در مدینه یا در بغداد و دارند با هم صحبت میکنند؛ یکی‌اش عدن، منتهاالیه جزیرةالعرب؛ فَتَغَیَّرَ وَجهُ الرَّشِید؛ رنگش متغیّر شد؛ وَ قالَ اِیها، قالَ وَ الحَدُّ الثّانی سَمَرقَندُ؛ حدّ دوّمِ فدک، سمرقند است؛ فَاربَدّ وَجهُه؛ رنگش تیره شد؛ وَ الحَدُّ الثّالِثُ اِفرِیقِیَّة؛ حدّ سوّم، تونس است؛ فَاسوَدَّ وَجهُه؛ صورت هارون الرّشید سیاه شد؛ وَ قالَ هِیه؛ عجب! چه حرفی! قالَ وَ الرّابِعُ سیفُ البَحرِ مِمّا یَلی الجُزُرَ وَ اَرمِینِیَة؛حاشیه‌ی دریاها و آن جزیره‌ها و مثلاً ارمینیه؛ حالا ارمنستان [است] یا هر جا؛ مثلاً آن منتهاالیهِ دریای مدیترانه و آنجاها؛ قالَ الرَّشِیدُ فَلَم یَبقَ لَنا شَی‌ء؛ پس برای ما چه ماند؟ فَتَحَوَّل اِلیٰ مَجلِسی؛ بلند شو بیا سر جای من بنشین؛ قالَ مُوسیٰ علیه السّلام قَد اَعلَمتُکَ اَنَّنی اِن حَدَدتُها لَم تَرُدَّها؛ گفتم که اگر محدودش بکنم، تو آن را برنمیگردانی؛ فَعِندَ ذٰلِکَ عَزَمَ عَلیٰ قَتلِه؛ اینجا که شد، عازم شد که موسی‌بن‌جعفر را بکُشد؛ این داعیه‌ی موسی‌بن‌جعفر و از این قبیل داعیه‌ها در زندگی موسی‌بن‌جعفر، امام صادق و امام هشتم علیهم السلام وجود دارد که آن هم یک بحث قابل توجّه است. 📢بیانات آیت الله خامنه ای در مراسم افتتاحیه‌ کنگره جهانى حضرت رضا علیه‌السلام در مشهد ۱۳۶۵/۰۴/۲۸ @h_shafiei
💢 پیام تسلیت محمود امجد به مرگ ! 🔹 گاهی اوقات فقط باید تفسیر برخی آیات را به نظاره نشست... مثل این آیه: ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَىٰ... آنگاه فرجام كسانى كه بد كردند بدتر شد... 🆔 @rasanewsagency
🔰غصب خلافت از زبان امیرالمومنین علیه السلام ۳ 🔸تا آن كه روزگار عمر هم سپرى شد. سپس عمر خلافت را در گروهى قرار داد كه پنداشت من همسنگ آنان مى باشم. 🔹پناه بر خدا از اين شورا، در كدام زمان در برابر شخص اوّلشان در خلافت مورد ترديد بودم، تا امروز با اعضاى شورا برابر شوم كه هم اكنون مرا همانند آنها پندارند و در صف آنها قرارم دهند ناچار باز هم كوتاه آمدم، و با آنان هماهنگ گرديدم.  🔸يكى از آنها با كينه اى كه از من داشت روى بر تافت،( ابی وقاص) و ديگرى دامادش( ابن عوف ) را بر حقيقت برترى داد و آن دو نفر ديگر كه زشت است آوردن نامشان.(طلحه و زبیر) 🔹تا آن كه سومى به خلافت رسيد، دو پهلويش از پرخورى باد كرده، همواره بين آشپزخانه و دستشويى سرگردان بود، و خويشاوندان پدرى او از بنى اميّه به پاخاستند و همراه او بيت المال را خوردند و بر باد دادند، چون شتر گرسنه اى كه بجان گياه بهارى بيفتد. 🔸آنقدر اسراف كرد كه ريسمان بافته او باز شد و أعمال او مردم را برانگيخت، و شكم بارگى او نابودش ساخت. خطبه ۳ ♦️حَتَّى إِذَا مَضَى لِسَبِيلِهِ جَعَلَهَا فِي [سِتَّةٍ] جَمَاعَةٍ زَعَمَ أَنِّي أَحَدُهُمْ، فَيَا لَلَّهِ وَ لِلشُّورَى! مَتَى اعْتَرَضَ الرَّيْبُ فِيَّ مَعَ الْأَوَّلِ مِنْهُمْ حَتَّى صِرْتُ أُقْرَنُ إِلَى هَذِهِ النَّظَائِرِ، لَكِنِّي أَسْفَفْتُ إِذْ أَسَفُّوا وَ طِرْتُ إِذْ طَارُوا، فَصَغَا رَجُلٌ مِنْهُمْ لِضِغْنِهِ وَ مَالَ الْآخَرُ لِصِهْرِهِ مَعَ هَنٍ وَ هَنٍ، إِلَى أَنْ قَامَ ثَالِثُ الْقَوْمِ نَافِجاً حِضْنَيْهِ بَيْنَ نَثِيلِهِ وَ مُعْتَلَفِهِ وَ قَامَ مَعَهُ بَنُو أَبِيهِ يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ [خَضْمَ] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ إِلَى أَنِ انْتَكَثَ عَلَيْهِ فَتْلُهُ وَ أَجْهَزَ عَلَيْهِ عَمَلُهُ وَ كَبَتْ بِهِ بِطْنَتُهُ. @h_shafiei
💠 روش فاطمه سلام‌الله‌علیها در قیام علیه انحراف نقش فاطمی در این خلاصه می‌‌‌‌شد که حضرت صدّیقه سلام‌الله‌علیها از خلیفۀ اول بخواهد تا اموالی را که از او گرفته بود، بازپس دهد و این درخواست را دستاویزی برای مناقشه دربارۀ مسئلۀ بنیادین، یعنی خلافت، قرار دهد و این حقیقت را به مردم بفهماند که آن لحظه که از علی به‌سوی ابوبکر روی گرداندند، لحظۀ هوس‌‌رانی و انحراف بوده و بدین‌‌سان، به ناکامی گراییده و با کتاب خداوندگارشان مخالفت ورزیده و در پی سراب رفته‌‌اند. هنگامی که این اندیشه در ذهن حضرت فاطمه استوار شد، برپا خاست تا اوضاع زمانه را تصحیح نماید و از حکومت اسلامی که بنیانش در سقیفه بنا نهاده شد، آلودگی‌‌هایی را که به آن درآمیخته بود، پاک گرداند. روش او برای دستیابی به این مقصود، این بود که خلیفۀ حاکم را متهم سازد که به خیانتی آشکار دست زده و حرمت قانون را به بازی گرفته است و نیز بیان کند که دستاوردهای آن معرکۀ انتخاباتی که ابوبکر به‌عنوان خلیفه از آن سر برآورده، مخالفت با کتاب خدا و راه صواب است. 📚 شهید صدر، فدک در تاریخ، ص١٢٢ @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشنهاد میکنم حتما این فیلم نبینید اما .... بگذریم. @h_shafiei
📃 📙کارآمدی قاعده ید در اثبات مالکیت حضرت زهرا علیها السلام بر فدک 🖋نویسندگان: بهاری، حمید ؛ عاملی، سید حسن ؛ 📌فصلنامه: فقه و مبانی حقوق اسلامی پاییز و زمستان ۱۳۹۵، سال چهل و نهم - شماره ۲ ❇️چکیده: مسأله مصادره فدک یکی از مهمترین مسائل تاثیرگذار بر حوادث سیاسی و مسائل مربوط به حکومت اسلامی درصدر اسلام بوده و از زوایای گوناگونی قابل بررسی است. در این مقاله به اثبات مسائل فقهی مربوط به ملکیت فدک برای حضرت زهرا (سلام الله علیها) اشاره شده است. با استفاده از قاعده ""ید"" و با توجه به آیات و روایات در مستندات طرفین منازعه و با توجه به استدلال های حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در مورد فدک و مقایسة آن با قوانین حقوقی اسلام، اثبات می کنیم نمی توان با استناد به حدیث «لانورث» که اعتبارخویش را به دلیل تعارض با قرآن و سیره انبیاء از دست داده، حضرت فاطمه(سلام اللهعلیها) را ازحق خود محروم کرد. و این تصمیم حکومت با کتاب و سنت مغایرت دارد. همچنین براساس اسناد موجود در پرونده فدک، خلیفة اول هیچ گونه مدرکی دال بر مالکیت آن نداشته و ادعا و شاهد خواستن آن ها نیز بی مورد بوده و این داوری از جهات مختلف اشکال دارد. @h_shafiei
🛑 برخی دوستان پیام دادند فیلم باز نمیشه براشون؛ بهشون عرض کردم بهتـر! بنده از ظهر که دیدم قلبم به شدت تحت فشاره؛ بشکند گردن کسانی که علیه نظام اسلامی فعالیت می کنند، اگر این نظام نبود نه تنها امنیت مردم این سرزمین بلکه سایر مستضعفین به مخاطره می افتاد. لعنت خدا و ملائکه و اولیاء الهی بر مبغضین و معاندین این نظام پر برکت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقام معظم رهبری: ❌اسم فلان بازیکن فوتبالِ فلان کشور را همه‌ی بچّه‌ها میدانند، اسم رئیسعلی دلواری را نمیدانند، اسم نادر مهدوی اصلاً به گوششان نرسیده، خبر ندارند؛ کاری باید کرد تا این نامها زنده بمانند؛ اینها الگو هستند.  🔻مثلاً فرض کنید روی کتابچه‌های بچّه‌ها، دفترهای بچّه‌ها، روی پشت جلد کتابها، در خود کتابهای درسی، روی لباسها، عکس اینها، خصوصیّت اینها، اسم اینها چاپ و نوشته بشود. 🔻 این مخصوص شما هم نیست؛ شما هم باید این کار را بکنید، امّا دستگاه‌های تبلیغاتی کشور در همه جا، بخصوص در مراکز حسّاس و مهم بایست تلاش کنند این فکر جهاد را با شاخص کردن چهره‌های بزرگ جهادی گسترش بدهند و عمق ببخشند. بنابراین کار، کار بسیار مهمّی است. بایستی کاری کنیم که مردم احساس کنند که دنباله‌ی راه اینها، راه نجات است؛ کما اینکه همین هم هست. ⬅️اگر چنانچه یک کشوری که نفت دارد، معدن دارد، امکانات گوناگون دارد، جایگاه حسّاس جغرافیایی دارد، تنوّع عظیم اقلیمی دارد -مثل کشور ما با هشتاد میلیون جمعیّت- که مورد طمع قدرتها است، نتواند از خودش دفاع کند، نتواند جهاد کند، نتواند توانایی‌های خودش را بُروز بدهد و خودش را اداره کند، خب عزّت او، حیثیّت او پایکوب خواهد شد، لگدکوب خواهد شد. ما باید بتوانیم این روحیه را در همه گسترش بدهیم که بِایستند؛ کما اینکه خوشبختانه امروز به برکت انقلاب، ملّت ایران ایستاده است، امّا باید اینها را برای آینده نهادینه کرد تا راه جهاد، راه ایستادگی، راه مقاومت، راه قطعی نسلهای پی‌درپی قرار بگیرد! ۹۸/۱۰/۲۳ 🌷تاریخ شهادت ۱۶مهرماه۶۶ @h_shafiei
📲 ⚜برای آشنایی با اندیشه های شهید سید محمدباقر صدر (نابغه جهان اسلام) و اطلاع از اخبار مربوط، این کانال را در فضای مجازی دنبال کرده و به دیگران نیز معرفی کنید. ❇️ پژوهشگاه شهیدصدر در فضای مجازی ایتا و تلگرام: 🆔 @shahidsadr سایت: www.mbsadr.ir اينستاگرام: https://www.instagram.com/shahidsadr/ @h_shafiei
⚫️جان برادر ‌🔹تقدیم به شهدای حادثه بمب گذاری در مسجد ولایت قندوز افغانستان ‌🔹حادثه‌ی تلخ و مصیبت‌بار انفجار در مسجد منطقه خان‌آباد استان قندوز که به جان‌باختن جمع زیادی از مؤمنان نمازگزار انجامید، ما را داغدار کرد 🎨اثر استاد انقلابی حسن روح الامین @h_shafiei
💠 چرا امیرمومنان علی علیه‌السلام قیام نکردند علی علیه‌السلام بر سر دو راهی قرار داشت که پیمودن هر دو برایش سخت و دشوار بود: ۱. در برابر خلافت ابوبکر، انقلاب مسلحانه اعلان نماید؛ ۲. خار در چشم و استخوان در گلو، صبر پیشه کند. حاکمان آن زمانه کسانی نبودند که با کوچک‌‌ترین مخالفت، از قدرت خویش دست کشند. دانستیم که ایشان به خلافت بسیار دل‌بسته بودند. این بدان معنا بود که به دفاع از قدرتِ تازۀ خویش می‌‌پرداختند. در این حال،‌‌ کاملاً معقول بود که سعد‌‌بن‌‌عباده از فرصت استفاده کند تا در راه هوس‌‌های سیاسی خود،‌‌ جنگی تازه به راه اندازد. می‌‌دانیم که وقتی از وی بیعت خواستند، حزب پیروز را تهدید به حرکت انقلابی نمود و گفت: «نه، به خدا سوگند! با شما بیعت نخواهم کرد تا همۀ تیرهایم را به سوی شما بیفکنم...»؛ اما به گمان قوی، او از پرداختن به این انقلاب هراس داشت و جرئت نمی‌‌‌‌کرد که نخستین کسی باشد که در برابر دستگاه حاکم شمشیر از نیام برکشد… پس اگر بانگی نیرومند را می‌‌‌‌شنید که آشکارا ندای انقلاب بر‌‌‌‌می‌‌‌‌‌‌آورد، این قابلیت را داشت که هیجان و حمیّتش برانگیخته شود و شورش را از سر گیرد. افزون‌براین، نباید امویان و تشکّل سیاسی آنها برای دستیابی به قدرت و مقام را فراموش ‌‌کنیم. همچنین نباید از یاد ببریم که آنان در واپسین سال‌‌‌‌های جاهلیت، در مکه دارای نفوذ بسیاری بودند…. پس امویان آمادۀ شورش و کودتا بودند و آنگاه که به علی علیه‌السلام پیشنهاد کردند فرماندهی مخالفان را به عهده بگیرد، او آشکارا این را دریافت، اما می‌‌دانست امویان کسانی نیستند که بتوان به حمایتشان اعتماد نمود؛ بلکه تنها می‌‌خواهند از این راه به اهداف خویش دست یابند. پس درخواست آنها را نپذیرفت. بدین‌‌سان، انقلاب علوی در آن زمان به‌معنای راه انداختن جنگی خون‌‌بار بود که نبردهای خونین پیاپی با اهدافی متفاوت را در پی داشت و زمینۀ اوضاعی را فراهم می‌‌‌‌آورد که ابتدا فتنه‌‌گران و سپس منافقان از آن سوء‌‌استفاده می‌‌‌‌کردند. بنابراین،‌‌ شرایط آن بلای پیش‌‌آمده به‌‌گونه‌‌ای بود که به علی اجازه نمی‌‌داد به تنهایی در برابر قدرت حاکم ندای انقلاب برآورد؛ بلکه اگر او چنین می‌‌کرد، انقلاب‌‌های متعددی شکل می‌‌گرفت و جبهه‌‌های گوناگون با اهداف مختلف در برابر هم به نبرد برمی‌‌خاستند و بدین‌‌سان، کیان اسلامی در آن لحظۀ دشوار برچیده می‌‌شد. 📚 شهید صدر، فدک در تاریخ، گزیده‌ای از ص١١١تا١١۴ @h_shafiei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📃 📙استشهاد به آیات قرآن، در کلام حضرت زهرا علیهاالسلام. 🖋نویسنده: عظیمی، سیده کبری ؛ 📌مطالعات تاریخی قرآن و حدیث پاييز و زمستان ۱۳۸۲ - شماره ۳۱ و ۳۲ ⚜چکیده: بانوی نمونة اسلام حضرت فاطمه علیها السلام از آن‌جا که حافظ قرآن بودند و بر معارف قران تسلّط کامل داشتند, در سخنانشان به اقتضای کلام و در جای مناسب به آیات قرآن استشهاد نموده‌اند. در دفاع از ولایت حضرت علی علیهالسلام دراثبات مالکیّت خود بر فدک و همچنین در موعظه‌ها و دعاهای خویش, آیات قرآن را تلاوت نموده‌اند. گاه آیات را در اثبات کلام خود تلاوت نموده‌اند و گاه مفهوم التزامی آیه را در نظر داشته‌اند و گاه به ظاهر آبه احتجاج نموده‌اند. سخنان حضرت به خاطر انس فوق‌العادة ایشان با قرآن. بسیار تحت تاثیر قرآن است. لذا در کلام ایشان, عبارات و تعابیر قرآنی نیز بدون آنکه ایه خاضی در کلامشان تلاوت شود، مشاهده می‌شرد. در این مقاله فقط به استشهادات قرانی صدیقه طاهره علیها السلام که به منظور معرّفی خویش و ترغیب مسلمانان به پاسداری از دین و سفارش به تفوی تلاوت کرده‌اند. اشاره شده است. @h_shafiei
هدایت شده از کانال حسین دارابی
الان بهترین وقته بازیکنان کرّه‌ای رو گروگان بگیرن تا پول‌های بلوکه شده‌مون رو کره آزاد کنه😊 نمیدونم چرا از من در وزارت امورخارجه استفاده نمیکنن، این روش‌های کنکوری رو بهشون یاد بدم
🔰روش برخورد با دنیا از منظر امیرالمومنین علیه السلام 🔸دنيا خانه اى است كه كسى از آن سالم نمانده مگر با اعمال پاكى كه در آن انجام دهد، و به چيزى كه مخصوص آن عمل شود نجات پيدا نشود.  🔹مردم به دنيا از باب امتحان مبتلا شده اند، آنچه را از اين دنيا محض دنيا برداشته اند از دستشان برود و در قيامت نسبت به آن باز خواست شوند، و آنچه از دنيا براى آخرت گرفته اند بر آن وارد مى شوند و در آن اقامت مى كنند.  🔸دنيا در ديد خردمندان همانند سايه در حال برگشت است، به وقتى كه آن را در حال گسترش مى بينى جمع مى شود، و وقتى كه رو به افزايش مى نگرى رو به كاهش مى رود. خطبه ۶۳ ♦️أَلَا إِنَّ الدُّنْيَا دَارٌ لَا يُسْلَمُ مِنْهَا إِلَّا فِيهَا وَ لَا يُنْجَى بِشَيْءٍ كَانَ لَهَا؛ ابْتُلِيَ النَّاسُ بِهَا فِتْنَةً، فَمَا أَخَذُوهُ مِنْهَا لَهَا أُخْرِجُوا مِنْهُ وَ حُوسِبُوا عَلَيْهِ وَ مَا أَخَذُوهُ مِنْهَا لِغَيْرِهَا قَدِمُوا عَلَيْهِ وَ أَقَامُوا فِيهِ؛ فَإِنَّهَا عِنْدَ ذَوِي الْعُقُولِ كَفَيْءِ الظِّلِّ، بَيْنَا تَرَاهُ سَابِغاً حَتَّى قَلَصَ وَ زَائِداً حَتَّى نَقَصَ. @h_shafiei
آرزوی محــــــــال @h_shafiei
استاد ارجمند جناب آقای دکتر سید موید علویان ریاست محترم هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با سلام و احترام بازگشت به رونوشت نامه شماره ۴۰۰/۱۰۰/۱۷۰/۲۸۱۶۵ تاریخ ۱۴۰۰/۷/۱۲ ضمن تشکر از اقدام عالمانه، منطقی و قاطعانه جنابعالی به استحضار می رساند که نامبرده (آقای روازاده) هیچ گونه ارتباط و عضویتی در مجموعه طب سنتی دانشگاهی و یا انجمن علمی طب سنتی ایران نداشته است. به استناد منابع غنی طب سنتی ایران، انجام مایه کوبی و واکسیناسیون در جهت پیشگیری از بیماریهای مسری منطبق بر منابع طب ایرانی و مورد تایید متخصصان این رشته می باشد. لازم به ذکر است انجمن علمی طب سنتی ایران حمایت کامل و همه جانبه خود از انجام واکسیناسیون را اعلام می دارد. دکتر روشنک مکبری نژاد رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دکتر روازاده، که با سخنرانی علیه واکسن کرونا سر و صدا به پا کرده بود 🔺پس از عدم توانایی در اثبات صحبت هایش (در مرگ‌ افراد واکسینه)، از ادعاهای خود عقب نشینی کرد... 👈سازمان نظام پزشکی از مدعیان ضد واکسن خواسته مدارک خود را برای گفته هایشان ارائه دهند @h_shafiei
🔰احمق در اندیشه امیرالمؤمنین علیه السلام 🔹كسى كه عيب‌ هاى ديگران را ببيند و آنها را زشت شمارد اما همان عيب ها را در خود بپسندد، احمق واقعى است . حکمت ۳۴۹ ♦️ مَنْ نَظَرَ فِي عُيُوبِ اَلنَّاسِ فَأَنْكَرَهَا ثُمَّ رَضِيَهَا لِنَفْسِهِ فَذَلِكَ اَلْأَحْمَقُ بِعَيْنِهِ @h_shafiei
۲۵۰_ساله 🔹امام حسن عسکری علیه‌السلام و تحسین دوست و دشمن «موافقان، شیعیان، مخالفان، غیرمعتقدان، همه، به فضل امام حسن عسکری سلام‌الله‌علیه، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختیها، شهادت دادند و اعتراف کردند. این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت، این میشود الگو.» بیانات رهبری در دیدار اقشار مردم و خانواده شهدا و ایثارگران @h_shafiei
علیه‌السلام امام حسن عسکری و برادران امام... «امام حسن عسکری(علیه‌السلام) حزب طرف‌دار خود را نزدیک خودش میداند و میفرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوم‌وخویش درجه‌ی یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛ و مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی. مراد از مؤمن کیست؟ آن کس که دنبال راه امام عسکری(علیه‌السلام) است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.» بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جلسات هیات انصارالحسین علیه‌السلام تهران در سال ۱۳۵۱؛ کتاب همرزمان حسین علیه‌السلام @h_shafiei