فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر حالم خوب شد و لذت بردم از شنیدن خبر #سورنا
شما هم ببینید نتیجه غرورآفرین زحمت جوانان ایران را
@hadihoseiniasl
#جلال_اعیان_منش
سنگ راه کربلا رفتن طلبه ها و دانشجوها #سربازی است.
سال 89 بود که دلو زدم به دریا و رفتم مرکز مدیریت حوزه و درخواست سربازی نوشتم تا برای همیشه از این سنگ راه زیارت، نجات پیدا کنم.
حوزه هم برام امریه ای جور کرد تا 18 ماه در یکی از مدارس علمیه مشغول کار اداری بشم.
اما فقط یک اشتباه کوچک کامپیوتری نظام وظیفه باعث شد تا امریم باطل بشه و من را از حوزه علمیه به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بفرستند.
خیلی ناراحت بودم.
اصلا جو اونجا به من نمیخورد،
اما مجبور بودم که برم؛
وگرنه فراری می شدم.
روز اول اسفند باید میرفتم پادگان آموزشی.
رفتم... 😭
همه ریشاشون رو با ماشین چهار زده بودند و اما من ریش شیخی داشتم.
اکثرا مدرکشون لیسانس بود.
همه غمگین...
انگار رفته بودیم زندان.
.
به خودم گفتم:ناراحتی و غصه را بذار کنار،تو روحانی هستی.
200 دانشجو الان کنارتند،بهترین موقعیت و فضاست؛تبلیغ دین کن.تبلیغ.
رفتم پیش فرمانده،
گفتم هر روز چندساعتی میخوام که این سربازها در اختیارم باشند.
بدون هیچ چون و چرایی قبول کرد.
بهش گفتم:اولین کاری که باید بکنیم این هست که حالت ناراحتی رو از جو پادگان از بین ببریم.
فرمانده گفت:خب شما میگید چیکار کنیم؟
گفتم:بهترین کار اینه که همه را بفرستید به نمازخونه و اگر اجازه بدید من لباس طلبگیم را بپوشم وبا یه سخنرانی درستش میکنم.
گفت:هرچی شما بگید.
همه را فرستادند نماز خانه.
منم رفتم #لباس_مقدس_طلبگی را پوشیدم و وارد نمازخونه شدم.
همه باتعجب نگاهم می کردند.بعضی ها هم که شک داشتند طلبه هستم دیگر یقین پیدا کردند.
رفتم جلو و بدون هیچ معطلی شروع کردم به روضه خوانی.
روضه حضرت عباس خوندم.
عجیب بود،
صدای داد و فریاد سربازها تا آسمون می رفت.
شاید برای حضرت عباس گریه نمی کردند اما هرچی بود باعث شد که فضای کسلی و غم از پادگان محو بشه.
روحیه بچه ها عوض شد،
سعی می کردند بیشتر با من رفیق بشن.
منم یه برنامه ریزی دقیق کردم و برای هر روز هفته یه جلسه سخنرانی و مشاوره گذاشتم.
خلاصه پادگان رو حوزه علمیه کرده بودم.
شاید "سخترین تبلیغی" بود که رفته ام،
اما این را فهمیدم که در هر شرایطی می شود کار کرد.
حتی اگر 200 نفر دانشجوی مخالف نظام و انقلاب و یا حداقل 200 تا دانشجو با ذهنی پر از شبهه و انتقاد روبروی تو باشند.
.
اما خستگی یکجا بود از تنم بیرون رفت که درآخر، فرمانده پادگان بهم گفت: ما در هر دوره ی آموزشی بیش از 6 خودکشی داشتیم،
اما این دوره بخاطره وجود یک روحانی دربین سربازها این آمار به صفر رسیده
#سربازی
.
#آخونداچیکارمیکن
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
#خاطرات_بین_المللی
#فرانسه
@Allah4all
❇️ شوک غم انگیز فرانسوی
پارسال بود که دوست ایرانی ام با ناراحتی گفت: همکارم (آقا) در سن چهل سالگی، در یکی از بهترین شرکت های فرانسوی، با بهترین حقوق، واقعا نمی دانم چرا! اما خبر رسید که خودکشی کرده است...
من خیلی به فکر فرو رفتم...
همین چند روز پیش بود که دوباره دوستم را دیدم؛ با حال محزون و پریشان گفت: همه در شوکیم! گفتم چی شده؟!
گفت: یک همکار ۲۲ ساله داشتیم (پسر)؛ خوشفکر، دوست داشتنی، همیشه لبخند به لب داشت، بی آزار و کم حرف...
خب؟
امروز سر کار نیامد...
بعد خبر رسید که پدرش زنگ زده و گفته که خودکشی کرده است...
من هم در شوک فرو رفتم...
گفتم: مشکلی داشت؟
گفت: در ظاهر همه چیز خوب بود... شغل عالی. حقوق عالی. نمی دانم...
@Allah4all
گفتم: خوب این همه چیز یک انسان نمی شود که! انسان نیازهای دیگر هم دارد. نیازهایی که صرفا رفاه مادی توان برطرف کردنش را ندارد.
گفت: حالا مشاور آورده اند که با همه ما حرف بزند. ببیند ما مشکلی نداریم؟ ما تحت تاثیر قرار نگیریم و ...
گفتم: مسیحی بود؟
گفت: نه. گفته اند هیچ دینی نداشته. لذا مراسم سوزاندن جسدش را دارند و گفته اند هرکس تمایل دارد می تواند شرکت کند!
بعد تعریف کرد که:
بین بچه ها بحث خودکشی و کیفیت برخورد با جسد و جسم بی جان، شده و این دوست ایرانی ام گفته: دین ما مسلمانان، خودکشی را حرام کرده. ما معتقدیم وجود ما متعلق به خدا و امانت خداست و ما باید از آن تا آخرین لحظه مراقبت کنیم و حتی اختیار آسیب زدن به آن را نداریم. زمان پایان زندگی خود را هم در اختیار او می دانیم و بی احترامی می دانیم که در این امر دخالت کنیم.
جسم این امانت حتی بعد مرگ هم باید دارای احترام باشد. ما در اسلام انسان سوزی نداریم. چه زنده، چه مرده.
چون جسم را هم امانت خدا می دانیم؛ آن را با احترام به دست خاک می سپاریم. با این اعتقاد که از خاک هستیم و به خاک بر می گردیم و روزی از همین خاک مجدد برانگیخته می شویم.
خیلی خوشم آمد از جواب های دوستم. و به وجودش و داشتنش در اینجا افتخار کردم.
@ninfrance
@Allah4all
#پی_نوشت:
- انسان ابعاد مختلف مادی و معنوی، جسمانی و روحانی، زمینی و آسمانی دارد؛ هر بعد از ابعاد انسانی نیازهایی داشته که باید جهت رفع آنها تلاش گردد، انسان برای تشخیص و رفع این نیازها نیازمند قدرتی ماورائی است زیرا قوای او توانایی درک و تشخیص این نیازها را به طور کامل ندارد، نیازهایی که از جنس امور معنوی و غیرمادی نشأت میگیرند، لذا دین آمده است تا در تشخیص این نیازها به انسان کمک نماید، اینجاست که انسان بالذات و بالفطرة دیندار است، گاه دینش آسمانی است، گاه زمینی، و گاه بی دینی را بعنوان دین برمیگزیند تا این نیاز فطری را برطرف نماید.
- تمدن فعلی که ناشی از تفکر انسان غربی است و در تمامی جهات و جهان با رویکرد و فلسفه ای مادی گرایانه حاکم شده است، تنها و تنها تمام نیازها و مسائل انسانی را از منظر امور مادی می نگرد لذا توانایی تشخیص سایر نیازهای او را ندارد، لذاست که انسان امروزی غربی، انسانی که به ظاهر متمدن و غرب زده گردیده است با وجود امکانات رفاهی ایده آل و مطلوب، حقوق مناسب، خوشگذارنی های مکرر و ارضاء نیازهای مختلف مادی اش، هنوز احساس خلأ نموده و بخشی از نیازهای خود را بدون پاسخ می یابد، نیازهایی که امور مادی این تمدن نتوانسته است به آنها پاسخی مناسب و در خور ارائه دهد، لذا دچار پوچی گردیده و برای دستیابی به آرامش روانی دست به خودکشی میزند، خودکشی ای که برای انسان مادی گرا امری عادی است، زیرا جهان را تنها مختص و ممحض در جهان مادی و دنیایی میداند و تمام میشود و از بین میرود.
- اما در روی دیگر سکه، تمدنی غیرمادی، روحانی، معنوی و الهی وجود دارد که توان تشخیص تمامی نیازهای مادی و معنوی بشر را داشته و با مدیریت این نیازها و ارائه پاسخ مناسب و راهکار متعادل در جهت رفع و تحصیل کمال این قوا و نیازها تلاش می کند، این تمدن تمدنی است که به امری غیر مادی مرتبط است، تمدنی که نامش را دین میگذارند، دینی الهی، سرچشمه گرفته از تفکری توحیدی ربوبی. telegram.me/bayeganitabligh/3664
- لذا تا انسان به دین رونیاورد و دیندار نگردد به آرامش نخواهد رسید؛ دینی که اصیل، ناب، الهی و بدون تحریف و دست اندازی های انسانی باشد.
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
noormags-فقه_و_روانشناسی-1436586_1356640.pdf
572.2K
مقاله فقه و روان شناسی
حجت الاسلام و المسلمین دکتر آذربایجانی
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1436586/%d9%81%d9%82%d9%87-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c
@hadihoseiniasl
نشست علمی با عنوان چالشهای روان شناسی و فقه
حجت الاسلام و المسلمین دکتر مسعود آذربایجانی
چهارشنبه 4 دی ماه 98 ساعت 18
خیابان صفائیه کوچه 19 بن بست ناصر
مدرسه فقهی امام محمد باقر علیه السلام
@hadihoseiniasl
🔴 قرصهای کشف شده در کیک ها در مناطقی توزیع شده که در آشوبهای آبان ۹۸ روزهای آرامی را تجربه کرده بود!
@hadihoseiniasl
یک پسربچه ۱۴ ساله در پی لقمه ای نان در سرما یخ زد...
سرمای همان کوهستانهایی که چهل سال پیش نوجوانان دیگری برای حفظ مرزهایش، غریبانه در آنجا یخ زدند
بمیرم برای دل مادرهایشان
پ ن:
یک مردی که مرد مردان عالم است میفرمود اگر خلخال از پای زن یهودیه در مرزهای اسلامی بکشند و جوانمردی از داغ این بمیرد جا دارد
ما را چه شده است که راحت از کنار این تصویر میگذریم؟
@hadihoseiniasl
این ایام که مصادف است با سالگشت رحلت مرحوم آیت الله منتظری و چه قلمهایی که مثلا در باب وظیفه گرایی ایشان به روی کاغد نمیلغزد!!!
از دیگر سو نیز مجددا بحث تاختن آن مرحوم به اعدام منافقین در سال ۶۷ توسط بیت ایشان داغ شده
لذا ذکر این این یادداشت را توصیه میکنم تا عیار حقوق بشر و زندانی در سیره حضرات عیان گردد👇👇👇👇
https://eitaa.com/hadihoseiniasl/463
رضا کائینی پژوهشگر تاریخ معاصر و انقلاب:
✒امروز سالگرد فوت آیت الله منتظری بود و این قلم دریغ دارد از اینکه به نکتهای مغفول در منش سیاسی او، در دوران پس از پیروزی انقلاب اشاره نکند.راستش نگارنده، هیچگاه سخنان آقای منتظری در اعتراض به بد رفتاری با زندانیان سیاسی را جدی نگرفت.چرا؟ چون هرگز در یکی دو سال آغازین استقرار نظام، در هیچ تریبون و پیام و نامهای از او نشنید و نخواند که به رفتارهای رفیق شفیق خود آقای شیخ صادق خلخالی، کوچکترین اعتراضی کرده باشد!
اگر با ملاکهای مد نظر آقای منتظری، رفتارهای هیات چند نفره صدور حکم برای مجاهدین در سال شصت و هفت یا رفتارهای آقای لاجوردی و دوستانش در مقام دادستانی و اداره زندان ها قابل اعتراض باشد، با همان ملاکها، رفتارهای قضایی خلخالی بسی قابل تخطئهتر است.با این همه آقای منتظری در آن دوره درباره او، سکوتی کاملا تائید آمیز داشت.آقای خلخالی در جلد اول خاطرات خود اذعان دارد که در دوره ایفای مسئولیت قضایی، کاملاً مورد حمایت آقای منتظری بوده و در آغاز جلد دوم خاطرات، از قلم منتظری در سال هزار و سیصد و هفتاد و سه، اجازه نامهای را میآورد که او را به القابی بس فاخر ستوده است! اهل حوزه می دانند که شرط صدور اجازه حسبیه، اعتقاد به عدالت مجاز است.آقای منتظری در خاطرات خود-که در سالیان پایانی دهه هفتاد در سایت وی منتشر شد-درباره آقای خلخالی تنها یک جمله انتقادی دارد: «کار ایشان هم بینقص نبود!» جملهای که درباره هر غیر معصومی می توان گفت.
در اوایل دهه هفتاد که باب آشنایی صاحب این قلم با آقای منتظری باز شد، به کرات آقای خلخالی را در منزل آقای منتظری میدید.او در دوران اوج گیری بیماری پارکینسون-که حتی راه خانه خود را گم کرده بود-راه خانه آقای منتظری را بلد بود و به آنجا آمد و شد میکرد! واقعیت این است که این دو با یکدیگر دوستانی نزدیک بودند و هر چند که به ظاهر-و شاید به صلاحدید اطرافیان-آقای منتظری برای درگذشت آقای خلخالی پیامی صادر نکرد، اما در همان شب آغازین دفن، بر مزار او در بقعه شهید مفتح در حرم حضرت معصومه(س)حاضر شد و این در افواه، بازتاب زیادی داشت.از همین سربند است که این قلم، حرفهای اخیر احمد منتظری درباره افول رابطه پدرش با خلخالی در سالهای آخر را جدی نمیگیرد و البته دیگر مطلعین نیز جدی نمیگیرند.
✔پ ن: سطوری که در فوق آمد، در صدد قضاوت درباره منش آقای خلخالی نبود که این مجالی دیگر میطلبد، بلکه در صدد نشان دادن تناقضی کمتر دیده شده در رفتارهای آقای منتظری بود.
#رضا_کائینی
@hadihoseiniasl
9.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلمی کمیاب از توصیه های مرحوم آیت الله العظمی خوئی به طلاب با زبان فارسی
@hadihoseiniasl