eitaa logo
📚 حدیث شیعه 📚
319 دنبال‌کننده
160 عکس
68 ویدیو
9 فایل
ـــــــــلامـ 👋 🌺 بہ‌کانال‌ماخوش‌اومدین. 🌺 اینجامےتونےاطلاعاتـــــ‌دینےومذهبے‌خودتوبالا ببری. 🌺 مابادقتـــــ‌وحوصلہ،سعےمےکنیمـ مطالبےرو بارگزاری‌کنیمـ‌کہ‌درعین‌سادگےو روان‌بودن،مہم‌و کاربردی‌همـ‌باشن. مدیر: @saeedsadat با احترام، تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
1_5985602588.pdf
487.6K
ایمان حضرت ابوطالب
هدایت شده از منبر
بعضی از حقوقی که امام سجاد علیه السلام بیان فرمودند.pdf
236.5K
📚 بعضی از حقوقی که امام سجاد علیه السلام فرمودند @hadise_shia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 لزوم اخذ معارف دین، از اهل‌بیت رجال الکشی حَمْدَوَیْهِ وَ إِبْرَاهِیمُ ابْنَا نُصَیْرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِیلَ الرَّازِیِّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ حَبِیبٍ الْمَدَائِنِیِّ عَنْ عَلِیِّ بْنِ سُوَیْدٍ السَّائِیِّ قَالَ: 📚 کَتَبَ إِلَیَّ أَبُو الْحَسَنِ الْأَوَّلُ وَ هُوَ فِی السِّجْنِ: وَ أَمَّا مَا ذَکَرْتَ یَا عَلِیُّ مِمَّنْ تَأْخُذُ مَعَالِمَ دِینِکَ، لَا تَأْخُذَنَّ مَعَالِمَ دِینِکَ عَنْ غَیْرِ شِیعَتِنَا، فَإِنَّکَ إِنْ تَعَدَّیْتَهُمْ، أَخَذْتَ دِینَکَ عَنِ الْخَائِنِینَ، الَّذِینَ خَانُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ، وَ خَانُوا أَمَانَاتِهِمْ، إِنَّهُمُ اؤْتُمِنُوا عَلَی کِتَابِ اللَّهِ جَلَّ وَ عَلَا، فَحَرَّفُوهُ وَ بَدَّلُوهُ، فَعَلَیْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَ لَعْنَةُ رَسُولِهِ وَ مَلَائِکَتِهِ، وَ لَعْنَةُ آبَائِیَ الْکِرَامِ الْبَرَرَةِ، وَ لَعْنَتِی وَ لَعْنَةُ شِیعَتِی إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ. 📚 ابن سوید سائی می‌گوید: امام موسی کاظم علیه السلام از زندان به من نامه نوشت: 📚 مسائل دینی خود را از غیر شیعیان ما نپرس، در غیر این صورت، دین خود را از خائنان به خدا و رسول گرفته ای؛ چرا که کتاب خدا، نزد آنان (مخالفین)، امانت بود ولی آن را تحریف و تبدیل نمودند، پس لعنت خدا، رسول، فرشتگان، پدران گرامی و نیکوکار من، لعنت من و شیعه من، تا روز قیامت بر آنان باد. @hadise_shia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 ســـــوره مبارکــــه احـــــزاب 🌺 «إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِینًا (۵۷) وَ الَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَ إِثْمًا مُّبِینًا (۵۸) » 🌺 کسانی که خدا و پیامبر او را آزار می‌رسانند، خدا آنان را در دنیا و آخرت لعنت کرده و برایشان عذابی خفت آور آماده ساخته است* و کسانی که مردان و زنان مؤمن را بی آن که مرتکب (عمل زشتی) شده باشند، آزار می رسانند، قطعاً تهمت و گناهی آشکار به گردن گرفته اند. @hadise_shia
📚 روزی، پیامبر ، عمر را دیدند و فرمودند: ای عمر! تو مرا مورد آزار قرار دادی. عمر گفت: پناه بر خدا! چه کسی رسول خدا را مورد آزار قرار داده است؟ رسول خدا فرمودند: تو، علی را آزردی، و هر کس او را بیازارد، مرا آزرده است. @hadise_shia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 از مجموع روایاتے که در زمینه علایم ظهور، به دست ما رسیده است، مےتوان این طور نتیجه گرفت، که قیام خراسانے و سفیانے و یمانے، از علایم حتمی ظهور امام زمان است و این سه قیام، هم زمان با هم، در ماه رجب، شروع مےشوند. 💠 سپاه خراسانے و یمانے، دعوت به حق، و سفیانے، دعوت به باطل مےکند. 💠 خراسانے، از خراسان خروج مےکند و یمانے، از یمن و سفیانے، از شام. @hadise_shia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 شاخصه پنجم 🔺آقاى وكيلى در کتاب عرفان و حکمت، ص ۵۲، می‌گوید: 🔺عرفان مثبت تأويل گرايى افراطى ندارد و ضوابط تأويل را رعايت مى كند، مثلا ارتباط ظاهر با باطن قرآن را حفظ مى كند؛ در حالى كه در عرفان منفى، چنين نيست و تأويلات افراطى انجام مى دهد. 🔸اولا، از مطالبِ روشن، این است كه علم تأويل قرآن، به معناى بطن و بيان مراد از متشابهات، اختصاص به پيامبر و اهل بيت دارد و از طريق آنان مى توانيم به تأويل قرآن، آگاهى پيدا كنيم و هر آنچه كه غير معصوم، از تأويل قرآن بيان كند فقط استحسان و ذوقيات و گمانه زنى است؛ خصوصاً اين كه ذهن، مى تواند ميان دو معناى كاملاً متضادّ و بى ربط، با ذوقيّات شاعرانه، ارتباط برقرار كند و با توجيهات مختلف معناى بى ربطى كه به نظرش رسيده را، مرتبط با ظاهر آيه جلوه دهد. 🔸ثانیا، چند نمونه از بزرگان عرفان و تصوّف ذكر مى كنيم كه تأويلاتى در ذيل آيات قرآن، بيان كردند، كه ظهور لفظ، با معناى مورد ادّعا هيچ ربطى ندارد. 🔺ابن عربى در ذيل آيه «وَ دَاوُودَ وَ سُلَيْمانَ إِذْ يَحْكُمَانِ فِى الْحَرْثِ» [انبیاء ۷۸] مى گويد: 🔺« و داوود العقل النظرى الذى هو فى مقام السّر، و سليمان العقل العملى الذى هو فى مقام الصّدر ... » [ تفسير ابن عربى، ج ۲، ص ۴۶ - ۴۷ ] 🔺منظور از داود، عقل نظری، و منظور از سلیمان، عقل عملی است. 🔹ملاّصدرا در تفسیر خود، ذيل آيه «مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِى وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِيهَا أَنْهَارٌ مِنْ مَاءٍ غَيْرِ آسِنٍ وَ أَنْهَارٌ مِنْ لَبَنٍ لَمْ يَتَغَيَّرْ طَعْمُهُ وَ أَنْهَارٌ مِنْ خَمْرٍ لَذَّةٍ لِلشَّارِبِينَ وَ أَنْهَارٌ مِنْ عَسَلٍ مُصَفّىً وَ لَهُمْ فِيهَا مِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ» [محمد ۱۵] مى نويسد: 🔺منظور از ماء غیر آسن، منطقیات، و منظور از انهار من لبن، ریاضیات، و منظور از انهار من خمر، طبیعیات، و منظور از انهار من عسل، الهیات است. 🔸هم چنین، ذيل آيه نور مى نويسد: «منظور از مشکاة، عقل هيولانى، منظور از زجاجة، عقل بالملكة و منظور از شجرة زيتونة، قوّه فكريه است». @hadise_shia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 برای خودت، مبنا داشته باش ♦️معانی الأخبار أَبِی عَنْ سَعْدٍ عَنِ الْبَرْقِیِّ عَنْ أَبِیهِ بِإِسْنَادِهِ یَرْفَعُهُ إِلَی أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ لِرَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِهِ لَا تَکُونُ إِمَّعَةً تَقُولُ أَنَا مَعَ النَّاسِ وَ أَنَا کَوَاحِدٍ مِنَ النَّاسِ. ♦️معانی الأخبار: احمد بن ابی عبدالله از پدرش به اسناد خود که تا امام صادق علیه السلام رسانده، نقل نموده که آن حضرت به یکی از صحابه خود فرمود: 🔹إمّعه گو (مخفف اَنَامَعَهُ، من با او هستم) نباش که می‌گوید: من با مردم هستم و من مانند یکی از مردم می‌باشم، هر طور که دیگران بشوند، من هم خواهم شد. 🔸می‌گویند: خواهی نشوی رسوا، هم رنگ جماعت باش. آیا اگر مردم، اهل دروغ و دزدی و ربا و ... باشند، من هم مثل آنها باشم؟ متاسفانه در جامعه فعلی، اغلب کارهای مردم، با دستورات دینی، زاویه دارد. شیعه واقعی کسی است که تمام کارهای او دارای مبنای شرعی و عقلی باشد نه اینکه صرفا شبیه بقیه باشد. @hadise_shia