🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸قضیه ای جالب در ارتباط با نسبت طلا و پول اعتباری🔸
▫️ فقها تا چند سال قبل به طور کلی اجازه نمی دادند طلا به عنوان مهریه خانم ها در قباله ذکر شود. دلیل قضیه روشن بود؛ می گفتند طلا هر روز قیمتی دارد و معلوم نیست ارزش طلا چه مقدار است. پس آن کس که می خواهد مهریه را سه کیلو طلا قرار دهد بایستی ببیند سه کیلو طلا در بازار چند تومان و چند ریال است؟ تومان و ریال بایستی حتما مصداق عنوان صداق (مهریه) باشند و گرنه طلا با تغییر قیمت هر روزه، موجب جهالت در صداق (مهریه) گردیده و به دلیل غَرر، عقد باطل است. این فرمان، سال ها پند گوش و نصب العین کار محضردارها بود و به هیچ وجه اجازه مهریه قرار گرفتن طلا را نمی دادند و حتما معادل تومانی و ریالی را در قباله می نوشتند.
▫️سال ها گذشت، همان گونه که حرکت زمین بالاخره کشف شد، حرکت پول هم کشف شد و همان طور که معلوم شد خورشید در حرکت شبانه روزی به دور زمین نمی چرخد بلکه این زمین است می گردد و ما بنظرمان می آید که خورشید گردیده است، حرکت پول نیز بر ملا شد و طلا تبرئه شد و معلوم گردید هر روز پول ارزان می شود نه این که طلا گران می شود! لذا طلا هم مثل خورشید از تغییر قیمت تبرئه شد و اجازه صداق واقع شدن یافت.
▫️ اما جای یک سؤال باقی ماند و آن این که تفاوت قیمت روزمره طلا در آن روزها بسیار کم بود ولی تفاوت قیمت پول رایج در این زمان ها بسیار است. خانه زادگاه حقیر در کمتر از صد سال قبل به هفتاد تا یک تومان به وسیله پدرم که تاجر زاده بود خریده شد. قطع نظر از تمام و سائل رفاهی، درها و سقف های این خانه، عتیقه بود و پیشانی اطاق های بزرگ، از شیشه مشبک بود. تفاوت پول به این جا رسیده که آن هفتاد تومان را امروز به مسئول دستشویی بدهیم اخم می کند!!
▫️ سؤال این است که اگر طلا را اشتباهاً متغیر القیمه دانستند و مهریه واقع شدن آن را منع کردند تا معامله غرری نشود؛ حال که این پول رایج، ثمن جمیع معاملات است چرا غرر لازم نمی آید؟!! طلا با تغییرات کم نمی بایست ثمن معامله می شد. پول رایج با این همه تفاوت چرا می تواند ثمن جمیع معاملات باشد؟!!
#لزوم_موضوع_شناسی
#پول_اسلام
#پول_اعتباری
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸پول اعتباری، خلق پول و تورم🔸
▫️ از وقتی #پشتوانه_طلا در دنیا منسوخ شد و به جای آن #تولید_ناخالص_ملی مطرح گردید، نقش دولتها به نقش دست اول در پشتوانه پول تبدیل گردید. از اول دولتها ملزم به رعایت شرط صحیح حركت بهوسیله برابری و تناسب حجم پول در گردش با تغییر و تحول كالا و خدمات بودند که اگر این شرط محقق گشته بود، اسکناس به منزلۀ کالای مسکوک بهحساب میآمد و طلا در آن مجسم بود؛ اما این کار بستگی به رعایت قاعده بازی توسط دولتها دارد؛ قاعدهای که میگوید وقتی پول از پشتوانه ثابت طلا خارج شد و روی پشتوانه تولید ناخالص ملی آمد، کشورها حتی آنانی كه وضع اقتصادی خوبی ندارند، چنین پولی را باید میثاق بین خود و مردم دانسته و چاپ اسكناس بدون پشتوانه را خطرناك برای اعتماد مردم بهنظام بدانند.
▫️دولت با امضای پول، قدرت خرید آن را #ضمانت کرده و به مردم اطمینان میدهد اسکناس حکم حواله جنس دارد و مردم میتوانند دارایی و کار و تلاش خود را در آن ریخته و با قدرت خرید آن معاوضه کنند، اما اگر این تناسب به هم بخورد و حواله به تعداد زیادتری دست مردم داده شود و این کار به صورت رویه درآید، معنایش این است که وقتی تقسیم به نسبت انجام گیرد، مقدار كمتری كالا در برابر هر حواله اسکناس قرار خواهد گرفت و درنتیجه ارزش پول پایین آمده و تورم ایجاد شود؛ در این حال مردم خیال میکنند نوسان قیمت پیشآمده، درحالیکه ارزش پول پایین آمده است.
▫️فرض کنید 1000 نفر هرکدام یک شیشه شربت دارند و همه شربتشان را در دیگی ریختهاند. حال اگر دولت روی آن آب اضافه کند به اندازۀ 1500 شیشه شود و 500 عدد آن را خودش بردارد و 1000 عدد دیگر را دوباره به مردم برگرداند، نتیجه کار بیمزه شدن شربت است. بهعبارتدیگر رقمی كه روی پول نوشتهشده عوض نشده، اما وقتی آن را برای خرید به بازار میبرند میبینند بهاندازۀ قبل كار نمیكند! ممکن است کارشناس بگوید اجتماع، مالک مال است و ما هم برای منافع عموم کار میکنیم، پس با پولی که از طریق تورم از درون پول مردم در میآوریم، سرمایهگذاری نموده و کارخانه و راه و بیمارستان و مدرسه و غیره میسازیم و از طریق اشتغال و فناوری ایجاد شده دوباره به جامعه برمیگردانیم! اما این کار با اسلام همخوانی ندارد. اسلام میگوید: «لاَ يَحِلُّ مَالُ اِمْرِئٍ مُسْلِمٍ إِلاَّ بِطِيبِ نَفْسِهِ» یا «حُرمَهِ مَالَ المُسلِمِ كَحُرمَهِ دَمِهِ». میگوید #حرمت_مالكیت از حدود #مال فراتر است. حتی ممکن است چیزهایی از مال حذف شود، اما حرمت مالكیت حذف نمیگردد. مثلاً برگ درخت مالیت ندارد اما مالكیت دارد و نمیتوان آن را برای نماز بدون اجازه برداشت. ما معمولاً رعایت بین مال و مالكیت نمیکنیم و همین، كار دستمان میدهد.
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
🎥 بوی ظهور
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸چند سال قبل از ظهور، بوی آن به مشام اهل معنویت می رسد🔸
🌤 یعقوب (علیه السلام) از کنعان با آن فاصله بسیار، به برادران و خویشانش گفت: «انی لاجد ریح یوسف لولا ان تفندون»: من بوی یوسف را می شنوم، اگر مرا مسخره نمی کنید، مرا دست نمی اندازید. قرآن اشاره می کند که بزرگان عالم نمی توانند همۀ آنچه را که احساس می کنند با مردم مطرح کنند. مردم ظرفیت شنیدن احساسات بزرگان را ندارند. اگر بزرگان آنچه را درک می کنند به مردم منتقل کنند، مردم آنها را مسخره خواهند کرد. به همین جهت می گوید: «انی لاجد ریح یوسف لولا ان تفندون»
🌤 امام زمان علیه السلام وقتی می خواهند پا بگذارند در رکاب، #چند_سال مانده به ظهورشان، آنهایی که عاشقش هستند از فاصله دور بویش را می شنوند!
آدم بو می برد. شامه انسان اگر زکام نباشد و قدری روحانیت در او باشد، #بوی_ظهور را آرام آرام استشمام می کند.
@haerishirazi
✅ نظر آقای سید عطاء الله مهاجرانی (وزیر ارشاد دولت هفتم) درباره آیت الله حائری شیرازی:
🔸 آیه الله محی الدین حايری شیرازی، در یک کلام، #روحانی_متفاوتی بود. متفاوت در شیوه مشی و اندیشه و سلوک و سخن و زندگی. این تفاوت ها را بایست نوشت تا طلبه های جوان لحظه ای درنگ کنند و بدانند، دانش و تفکر آسان به دست نمی آید. شاید بتوانم بگویم، اقای حائری قربانی سیاست شد! اگر در قم می ماند و از خود یک منظومه میراث فکری برجای میگذاشت. شاید نام و یاد او، دستمایه و بهره و روزگار دیگری داشت.
... رحمت الله علیه، با درگذشت ایشان، یکی که #مثل_دیگران_نبود از میان ما رفت.
🔸 ... او که #سلطان_تمثیل بود، روزی با صدای آرامش، عبارتی گفت، که از تار و پود آن عبارت شور و سرزندگی می جوشد. صبح هشتم تیرماه ۱۳۶۰ در قسمت بیرونی مجلس نشسته بودیم. روزنامه جمهوری اسلامی دستش بود. تصویر شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر صفحه نخست روزنامه چاپ شده بود. فضا سنگین بود. صدا ها گرفته و چشم ها اشکبار. آقای حائری تصویرش را که جزو شهیدان هفتم تیرماه به اشتباه در روزنامه چاپ شده بود، نشانم داد، گفت ببین! تبسم محزونی کرد و گفت، دور نبود که من هم همین تصویر باشم. زمزمه کرد: «ندانمت که در این دامگه چه افتادست!»
گفت: «هر وقت دلتنگ شدی حافظ بخوان، #سعدی قاعده فرهنگی ما و #حافظ ارتفاع آن است! البته ارتفاع متکی بر قاعده است»
@haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸عصر تکاورها🔸
🔅 از زمان پیامبر ما تا به امروز 40 نسل گذشته. هر نسلی یک مقدار از نور به سمت ظلمت رفته تا امروز که ظلمت 40 برابر شده است. از آنطرف هم همینطور است، نسل اول یک مقدار از ظلمت به سمت نور رفته بود. نسل دوم ادامه داده، همینطور ادامه پیداکرده تا امروز، که در این دوره نورانیت نسل ما 40 برابر آن دوره شده است.
🔅 به چه دلیل امروز مؤمنین 40 برابر آن دوره نور پیدا کردهاند؟ دلیلش جوانانی است که برای اعتکاف میآیند. میدانید آنها از چه هفتخوانی عبور کردهاند؟ از هفتخوان فضای مجازی که یک اقیانوس است، عبور کردهاند. اقیانوس، بدن را غرق میکند، اما این اقیانوس، عقیده را زیر و رو میکند.
در این ورطه کشتی فرو شد هزار / که پیدا نشد تختهای برکنار
هزار کشتی در این گرداب آمد و فروشد و تختهای هم بیرون نیامد. حالا این جوان از بین این اقیانوس آمده. جوانان امروز مؤمنتر از جوان های دوره ی انقلاب هستند. موانعی که این جوان از آن عبور کرده، در آن زمان و برای آنها نبود.
🔅 در سربازخانهها برای تربیت یک تکاور و کماندو آنها را از موانع سخت عبور میدهند. هیچوقت یک سرباز معمولی را اینگونه تربیت نمیکنند. ولی تکاور و کماندو را روی موانع میدوانند. عصر امروز عصر تکاورهاست.
@haerishirazi
شرح مناجات شعبانیه 2.mp3
16.24M
🔊 بشنوید | صوت کامل شرح مناجات شعبانیه جلسه2 توسط مرحوم آیت الله حائری شیرازی
مدت زمان: 45 دقیقه
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi
جرعهای از مناجات شعبانیه3.mp3
1.45M
🔊 کلیپ صوتی | آیا خداوند به ما بیاعتنایی میکند؟
🔸جرعهای از مناجات شعبانیه🔸
🔹 هیچ محرز نیست که انسان دعا کند و خدا هم بشنود.
شنیدن یک نوع پذیرش است، شنیدن یک نوع اعتنا است؛
نشنیدن یک نوع بیاعتنایی است؛ نه اینکه نمیشنود، بلکه بیاعتنائی میکند.
«و اسمع ندائی» یعنی خدایا به من بیاعتنایی نکن، به من کم محلی نکن.
با مسامحه با من رفتار کن؛ کوتاه بیا، سخت نگیر.
جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ دوم روی این لینک کلیک کنید.
#شعبان
#شعبانیه
#مناجات_شعبانیه
@haerishirazi
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸تعریف قرآن از مفهوم فیزیکیِ «وزن»🔸
در قرآن میفرماید: ما لَکُمْ إِذا قیلَ لَکُمُ انْفِرُوا فی سَبیلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَرَضیتُمْ بِالْحَیاةِ الدُّنْیا
یعنی چه میشود وقتی میگویند در راه خدا کوچ کنید (...اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ) ؟ یعنی سنگین میشوید و به زمین میچسبید. چقدر قرآن در این آیه «ثقل» را خوب معنی میکند! شما ثقل (سنگینی) را چگونه معنا میکنید؟ قدیمی ها چگونه معنا میکردند؟
شما در فیزیک، سنگینی را «جرم» میدانید یا «جاذبه»؟ «جاذبه» میدانید؛ «جرم» نیست. قرآن، معنای این که «سنگین است» را این می داند که زمین آن را «میکِشد»، نه اینکه جرمش زیاد است. حالا نتیجۀ جرمِ بیشتر این است که جاذبه ی بیشتری بر آن وارد می شود. [می فرماید: ] ثقل میشوید «بهسوی زمین»، یعنی زمین [سنگینتان می کند و] جذبتان میکند و میکِشدتان. قرآن «ثقل» را «کشش» می داند و نه ماده و جرم!
—---------------------
توضیح ادمین: در فیزیک، بین «وزن» یا همان سنگینی و «جرم» تفاوت قائل می شوند. وزن، نیرویی است که به جرم از طرف جاذبه ی زمین وارد می شود و فرمول آن اینست: W = mg
به همین جهت، در کُراتی که جاذبه ی کمتری دارند، وزن یا سنگینی یک شیء با جرم ثابت، کمتر از وزن آن در کره ی زمین است.
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
🎥 شیطان و خشم
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
@haerishirazi
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸چند سال قبل از ظهور، بوی آن به مشام اهل معنویت می رسد🔸 🌤 یعقوب (علیه السل
✅ حجت الاسلام والمسلمین علی بهجت:
پدرم، این اواخر بهنوعی احساس میکرد که #ظهور نزدیک است و امکان دارد طول نکشد و واقع شود و باید کاری کرد که به تأخیر نیفتد. باید آمادگی باشد. خیلی حالت انتظار در ایشان #مشهود بود.
حدود یک ماه، چهل روز قبل از وفات، این دستش را روی دست دیگرش میساباند و میفرمود: «خروج سفیانی یکی از علامات حتمیه است ... باید #دعا کنیم که به تأخیر نیفتد. دعاها مؤثر است. آیا نباید در فکر دعا باشیم؟»
منبع: سایت رسمی مرحوم آیت الله بهجت: https://bahjat.ir/fa/content/10508
@haerishirazi
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸کمبودها، عامل حرکت🔸
جورچینهایی برای بازی بچهها ساختهاند که از پانزده قطعه تشکیل میشود؛ اما شانزده خانه دارد؛ یعنی یک خانۀ آن خالی است. به سبب خالی بودن همین یک خانه است که قطعۀ شمارۀ یک میتواند خود را از جایگاه یکم به آخرین جایگاه، یعنی خانه شانزدهم برساند. حال اگر این خانه خالی نبود، چه میشد؟ آیا جز این بود که قطعۀ شمارۀ یک برای همیشه در جایگاه یکم میماند و هیچ حرکتی از خود نشان نمیداد؟
آنچه را که شما در زندگیتان به فقر و نداری تعبیر میکنید نیز دقیقاً شبیه همان یک خانۀ خالی است که موجب حرکت، رشد و ارتقای انسان میشود.
@haerishirazi
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸تراش خوردن انسان در تعاملات اجتماعی🔸
💎 هسته دانه های انار، از کروموزومها و چیزهایی که در هستۀ آن انار اولیه و وراثت آن بوده شکل میگیرد. بعضی از هستهها پهن، و بعضیها باریک و کشیده است. هستۀ بعضی از انارها زیر دندان خُرد میشود و هستۀ بعضیها استخوانی و محکم است. اینها مربوط به وراثت است؛ اما حالت چندوجهی این دانۀ انار در رابطه با دانههای اناری که در کنارش قرار گرفته، و بهوسیلۀ آنها شکل میگیرد. اَشکال جانبی هر دانۀ انار مربوط به اصطکاکهایی است که با دانههای مجاورش داشته است.
💎 #اخلاق_اجتماعی هر انسان نیز در #اصطکاک و #ارتباط او با دیگران شکل میگیرد. اگر دانۀ اناری را فرض کنید که دوروبَر آن خالی باشد و دانۀ اناری نزدیک آن نباشد، طبیعی است که این چندبُعدی و چندوجهی از کَفَش میرود و مخروطیشکل میشود دیگر شکیل و تراشیده نیست. انسانی هم که نه همسایهها با او معاشرت کنند، نه دوستان، نه خویشاوندان و آشنایان، و نه کارگزاران حکومتی، آن #تراشیده_شدن در او صورت نمیگیرد. همه از فاصلۀ دور میآیند و احوالی از وی میپرسند و میروند و هیچکس در خانهاش پا نمیگذارد؛ بچهاش هم که از مادر اجازه میگیرد تا به خانۀ #همسایه برود، مادرش میگوید: «آنها که نمیآیند اینجا؛ تو چرا میخواهی به خانۀ آنها بروی؟». این وضعیت باعث قطع رابطه میشود و آن تراشیده شدن صورت نمیگیرد.
💎 الماسی که در معدن نتراشیده باقی مانده باشد، چندان قیمتی نیست. با تراشیدن، از وزن الماس کاسته میشود؛ اما در نتیجۀ آن خوشتراش شدن، بسیار قیمتی میشود و خریداران بسیاری پیدا میکند.
@haerishirazi
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸چهار فصل عُمر🔸
این دنیا چیزی ندارد که انسان فریفتۀ آن بشود:
دنیی آنقدر ندارد که برو رشک برند
یا وجود و عدمش را غم بیهوده خورند
دنیا بهپایان میرسد. این بهار و تابستان و پاییز و زمستان برای آن است که نشان دهد هر چیزی دوری دارد و پایان میگیرد. همانطوری که سال بهار و پاییز و تابستان و زمستان دارد، انسان هم دارد. سال و انسان مثل هماند. دورۀ کودکی بهار زندگی است؛ جوانی تابستان زندگی است؛ از جوانی که آنطرف پا میگذاری، پاییز زندگی است؛ دورۀ پیری نیز زمستان زندگی است تا بهپایان رسد. عمر انسان نیز بهار و تابستان و پاییز و زمستان دارد. انسان باید به فکر فردای خودش باشد.
@haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
🎥 عطر باد صبا
(خاطره ای از تشییع جنازه مرحوم آیت الله کشمیری اعلی الله مقامه)
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
@haerishirazi
ظرایف طیّ طریق 1.mp3
4.57M
🔊 پادکست | #ظرایف_طی_طریق 1
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
@haerishirazi
🔸 پاسخ به چند سؤال اعضای محترم که بعضاً پرسیده میشوند:
❓ آیا اجازه دارم مطالب شما را بدون لینک در کانال خودم منتشر کنم:
✅ پاسخ: بله، مطالب کانال را همراه با ذکر نام آیتالله حائری شیرازی میتوانید با لینک یا بدون لینک بازنشر کنید. هرچند توصیه ما این است که حتیالمقدور لینک کانال آیتالله حائری شیرازی را هم بنویسید.
❓کتابهای آیتالله حائری شیرازی را چگونه تهیه کنم؟
✅ پاسخ: کتابها را میتوانید از نمایندگیهای نشر معارف (پاتوق کتاب) در شهرتان تهیه بفرمایید. جهت خرید اینترنتی و ارسال پستی کتابها میتوانید از طریق کانال @hekmat_books اقدام فرمایید. جهت خرید نسخه الکترونیکی آثار نیز میتوانید به آدرس http://patogh.mobi/author/1984 مراجعه فرمایید.
❓ آیا کانال آیتالله حائری شیرازی یک کانال رسمی است؟
✅ پاسخ: بله، آی دی @haerishirazi در ایتا، تلگرام، سروش، بله، اینستاگرام، توییتر، آپارات و یوتیوب حساب رسمی دفتر آیتالله حائری شیرازی است و مطالب منتشر شده در آن قابل استناد هستند. سایر حسابهایی که به نام آیتالله حائری شیرازی در پیامرسانهای مختلف وجود دارد، رسمی نیستند و احیاناً توسط علاقهمندان ایجاد شدهاند.
❓ مطالب منتشر شده در کانال «نکات و تمثیلات» از چه منابعی هستند؟
✅ پاسخ: تمام مطالب کانال از کتابها، سخنرانیهای پیاده شده و یا دستنوشتههای مرحوم استاد است که توسط دفتر حفظ و نشر آثار، پیاده شده اند.
@haerishirazi
♨️ اطلاعیه ♨️
🔰به اطلاع مخاطبین گرامی میرساند، کانال آیت الله حائری شیرازی(ره) در نظر دارد در ماه مبارک رمضان، پویشی با محوریت یکی از مفاهیم دینی مغفول و متروک جامعه که مورد تاکید قرآن و روایات، رهبر معظم انقلاب، بزرگان حوزههای علمیه، مرحوم آیت الله حائری و سایر علما بوده است برای دو مخاطب کودکنوجوان و بزرگسال برگزار نماید.
🔰از اهالی رسانه و صاحبان کانالهای فضای مجازی دعوت میشود در صورت تمایل به مشارکت در این #پویش ارزشمند معنوی، به ادمین کانال پیام دهند (به همراه ارسال آی دی کانال) تا توضیحات طرح خدمتشان ارسال گردد.
ادمین @haeri1395
با تشکر | دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حائری شیرازی(ره)
@haerishirazi
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸امام زمان (علیه السلام)، اول نورشان ظاهر می شود و بعد خودشان!🔸
خورشید یک ظهور اول دارد و یک ظهور دوم. ظهور اولش، #طلوع_سپیده است. در طلوع سپیده، نور خورشید ظاهر می شود و در طلوع بعدی، خودش ظاهر می شود. عالم همه اش همین طور است. غیبت هم همین طور بود. در غیبت، اول امام غائب شد، هفتاد سال بعد نورش غائب شد. یعنی آن دورۀ نواب اربعه، دورۀ نور حضرت بود اما خودش نبود. خورشید هم که غروب می کند اول جرمش غائب می شود و ساعتی بعد، سقوط شفق است که وقت نماز عشاء است. وقت نماز مغرب بین غروب خورشید و سقوط شفق است. وقت نماز صبح، بین طلوع سپیده و طلوع خورشید است.
آن هایی که می خواهند به آقا کمک کنند اگر گذاشتند وقتی آقا ظاهر شد کمک کنند، مثل کسی هست به او می گویند چرا نمازت را نمی خوانی؟ می گوید منتظرم آفتاب بزند بعد نمازم را بخوانم! آن هایی که می خواهند بعد از ظهور کار کنند نمازشان قضا می شود: «لَا يَنفَعُ نَفْسًا إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِن قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمَانِهَا خَيْرًا»
#الآن دوره کار است. هرکس هر کاری می خواهد بکند، در این بین الطلوعین بکند، #فردا_دیر_است. شما به دهه اول ورودی بیست و دو بهمن می گویید چه؟ می گویید «دهه فجر»، این فجرِ سپیده ظهور است. امام راحل مگر نمی گفت «ما منتظر طلوع خورشیدیم»؟ کسی می گوید منتظر طلوع خورشیدیم که طلوع فجر را پشت سر گذاشته باشد!
@haerishirazi
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸در بین الطلوعین ظهور هستیم🔸
یک زمانی نوکر آمریکا بر این مملکت ریاست می کرده است. نایب شیطان و خادم شیطان حکمرانی می کرده است. جای او، نایب امام زمان علیه السلام دارد حکومت می کند! ببین چقدر فرق معامله است! نماینده شیطان رفته است، نماینده خدا آمده است!
این سوال برای تو پیش می آید که حکومتِ خدا که الآن در مملکت ما است، با حکومت امام زمان که باز هم حکومت خدا است؛ چه فرقی دارد؟ فرق آن این است: شما صبح ها اول اذان صبح که بیرون می آیید ندیدید طرفِ افق، طرف مشرق، سفید است؟ به این سفیدی چه می گویند؟ می گویند فجر. در فارسی هم می گویند «سپیده صبح».
حالا از تو سوال می کنم، وقتی سپیده صبح می زند، شب است یا روز است؟ چه جوری است؟ اذان صبح را که گفتند، شب است یا روز است؟ روز نیست چون هنوز خورشید نیامده! [اما شب هم نیست چون نور خورشید را دارد].
حالا از شما سوال می کنم، سپیده از کجا این روشنی را آورده است؟! معلوم است که از خورشید آورده. یعنی «خود خورشید» نیامده، اما «نماینده» او آمده است! حالا فهمیدی حکومتِ یک مرجع تقلید معنایش چیست؟ یعنی امام زمان علیه السلام هنوز خودش نیامده است، اما نماینده او آمده است؛ خورشید هنوز آفتاب نزده است، اما سپیده آن زده است.
@haerishirazi
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸می فهمی کجای تاریخ هستی؟ | نزدیک است که آفتاب بزند، هر کس می خواهد پا بشود باید پا بشود🔸
#میفهمی_کجای_تاریخ_هستی؟ حواس خودت را جمع کن، چشم هایت را بمال! آفتاب نزند و نمازت قضا بشود! نگو نشستم تا امام زمان بیاید! مثل اینست که به یک نفر گفتند نماز صبح بخوان، گفت نشسته ام آفتاب بزند بعد نماز بخوانم! آن موقع که دیگر قضا شده است! بعضی ها هم می گویند می نشینیم تا امام زمان که ظهور کرد، آن موقع دست به اسلحه می بریم، آن موقع کمر همت می بندیم؛ آن موقع جهاد می کنیم! خب بنده خدا، آن موقع که قضا شده است دیگر! اگر تو اهل پا شدن بودی، حالا پا می شدی.
سپیده امام دارد همه جای دنیا را می گیرد. این یعنی چه؟ یعنی #نزدیک_است که آفتاب بزند، هر کس می خواهد پا بشود باید پا بشود. #شیطان می خواهد به تو بگوید فلانی! از این وعده ها به ما زیاد دادند! هی می گویند امسال می آید، سال دیگر می آید! حالا بگو ببینم، اگر از این وعده ها زیاد دادند، چند تا مرجع تقلید تا حالا حکومت تشکیل داده است؟ بشمار! 1000 سال است امام زمان علیه السلام غائب است، آن مرجع تقلیدی که تشکیل حکومت داده است، اسم ببر. آن مرجع تقلیدی که فرمانده کل قوا شده است اسم ببر. آن مرجع تقلیدی که قوه مجریه و قوه مقننه و قوه قضائیه را عزل و نصب می کرده است اسم ببر. آن مرجع تقلیدی که با شرق و غرب در عالم جنگیده باشد، اسم ببر. کسی نداریم.
@haerishirazi
🔸ارتباط اخلاقی آیت الله حائری شیرازی و شهید صیاد شیرازی🔸
21 فروردین سالگرد شهادت #صیاد_شیرازی
@haerishirazi