eitaa logo
نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
72.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
334 ویدیو
683 فایل
دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله حائری‌شیرازی (ره) نظرات، پیشنهادات و انتقادات: @haeri1395 ادمین فروش کتاب: @Ketab_haershirazi کانال صوتی: @haerishirazi_mp3 شماره تماس: 09195194676 [لطفا تقاضای ارسال فایل نفرمایید]
مشاهده در ایتا
دانلود
استاتوس-57.jpg
427.8K
فایل وضعیت (استاتوس) واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
شرح مناجات شعبانیه 12.mp3
15.44M
🔊 بشنوید | شرح مناجات شعبانیه جلسه12 توسط مرحوم آیت الله حائری شیرازی @haerishirazi_mp3
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸چند سال قبل از ظهور، بوی آن به مشام اهل معنویت می‌رسد🔸 یعقوب (ع) از کنعان با آن فاصله بسیار، به برادران و خویشانش گفت: «إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ»: من بوی یوسف را می‌شنوم، اگر مرا مسخره نمی‌کنید و دست نمی‌اندازید. قرآن اشاره می‌کند که بزرگان عالم نمی‌توانند همۀ آنچه را که احساس می‌کنند با مردم مطرح کنند. مردم ظرفیت شنیدن احساسات بزرگان را ندارند. اگر بزرگان آنچه را درک می‌کنند به مردم منتقل کنند، مردم آنها را مسخره خواهند کرد. به همین جهت می‌گوید: «إِنِّي لَأَجِدُ رِيحَ يُوسُفَ لَوْ لا أَنْ تُفَنِّدُونِ» امام زمان (عج) وقتی می‌خواهند پا بگذارند در رکاب، چند سال مانده به ظهورشان، آن‌هایی که عاشقش هستند از فاصلۀ دور بویش را می‌شنوند! آدم بو می‌برد. شامۀ انسان اگر زکام نباشد و قدری روحانیت در او باشد، بوی ظهور را آرام آرام استشمام می‌کند. @haerishirazi
استاتوس-58.jpg
949.4K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
جرعه ای از مناجات شعبانیه 13.mp3
3.43M
🔊 بشنوید | مومن باید جوّانیه و برّانیه داشته باشد 🔸جرعه‌ای از مناجات شعبانیه13🔸 مؤمن باید حالت جامعه در جامعه داشته باشد، یک جامعۀ بیرون و یک جامعه درون، جوّانیه و برّانیه. جوّانیه یعنی یک مجموعه سلوکی، مجموعه‌ای که هم و غمشان سلوک الی الله است. این جوّانی و اندرونی انسان باشد، رفقای خصوصی انسان باشد. عیسی (ع) حواریون را به عنوان جوانیه خودشان انتخاب کردند و حواریون هم عیسی (ع) را انتخاب کردند. این یک مجموعه سلوکی است. اهل بیت همیشه اصحاب سِرّ داشتند. این مجموعه سلوکی‌شان بود. اهل معارف هم همیشه مجموعه‌ای از خود داشتند. جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ سیزدهم شرح مناجات شعبانیه روی لینک کلیک نمایید. جلسه سیزدهم @haerishirazi
شرح مناجات شعبانیه 13.mp3
7.65M
🔊 بشنوید | شرح مناجات شعبانیه جلسه13 توسط مرحوم آیت الله حائری شیرازی @haerishirazi_mp3
روضه امام زمان.mp3
11.02M
🔊 بشنوید | روضۀ امام زمان (عج) و گریه‌های آیت الله حائری شیرازی این از غریبی آقاست که ما کم روضه‌اش را خوانده‌ایم سخنرانی در جمع بسیجیان قرارگاه نجف اشرف در دفاع مقدس @haerishirazi_mp3
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸غرور🔸 یکی از علل گرفتاری به غرور این است که انسان پیش از اینکه نیت را ارزیابی کند،‌ عمل را ارزیابی می‌کند. @haerishirazi
استاتوس-59.jpg
324K
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @haerishirazi
جرعه ای از مناجات شعبانیه 14.MP3
1.38M
🔊 بشنوید | انقطاع الی الله ابراهیم پس از ذبح اسماعیل 🔸جرعه‌ای از مناجات شعبانیه14🔸 ما یک اسماعیل خارجی داریم و یک اسماعیل داخلی. آنچه ماموریت ابراهیم بود، ذبح اسماعیل داخلی بود و این ذبح انجام شد. ابراهیم بعد از این کار، دیگر آن ابراهیم قبلی نیست. ابراهیم قبلی خدا را می‌خواهد، اسماعیل را هم می‌خواهد. این ابراهیم انقطاعش به الله کامل شد. «هَب لی کَمالَ الاِنقِطاعِ اِلیکَ». «وَ نادَيْناهُ أَنْ يا إِبْراهيمُ قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْيا». یعنی آن چیزی که در خواب ذبح می‌شد، اسماعیل درونی بود و ذبح شد. این اسماعیل بیرونی برای ابراهیم مانع نبود. کاری به ابراهیم نداشت. اینجا دو تا کار شد. یکی ابراهیم آزاد شد و یکی هم خود اسماعیل. از این جهت به اسماعیل می‌گویید «اسماعیل ذبیح الله». شما می‌گویید چطور شد که اسماعیل ذبیح الله شد؟ مگر ذبح شد؟ تعلق اسماعیل به خودش مد نظر است. اسماعیل درون خود اسماعیل است که این هم ذبح شد. دو تا ذبح اینجا واقع شده است. اسماعیلی که درون ابراهیم بود و اسماعیلی که درون اسماعیل بود. با یک تیر دو نشان زد و از این جهت ابراهیم شد الگو برای امامت. جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ چهاردهم شرح مناجات شعبانیه روی لینک کلیک نمایید. جلسه چهاردهم @haerishirazi
شرح مناجات شعبانیه 14.MP3
14.73M
🔊 بشنوید | شرح مناجات شعبانیه جلسه14 توسط مرحوم آیت الله حائری شیرازی @haerishirazi_mp3
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸حق را به همسر یا والدینم بدهم؟🔸 مردی می‌داند که در بسیاری از موارد حق با همسرش است، اما به خاطر وابستگی یا احترام به والدین خودش، حق را به آنها می‌دهد. وظیفۀ زن و مرد در این بین چیست؟ آیت الله حائری: جواب این سؤال را قرآن داده: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا کونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَی أَنْفُسِکمْ أَوِ الْوَالِدَینِ وَالْأَقْرَبِینَ». ای کسانی که ایمان آورده‌اید! کاملاً قیام به عدالت کنید! برای خدا شهادت دهید، اگر چه (این گواهی) به زیان خود شما، یا پدر و مادر و نزدیکان شما بوده باشد! سورۀ نساء آیۀ 135. به صراحت می‌گوید اگر حق با خانم است، نگو حق با پدر و مادرم است. «قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ لِلَّهِ وَلَوْ عَلَی أَنْفُسِکمْ» یعنی چه؟ یعنی آنقدر لذت دارد که یک وقتی انسان بر علیه خودش شهادت بدهد. این توحید است، این برای انسان یک تحول ایجاد می‌کند. منتها با لطافت بگو، با خشونت نگو. «وَ صاحِبْهُما فِی الدُّنْیا مَعْرُوفاً» با احترام، با اکرام، با تجلیل، بگو. @haerishirazi